Mies, pidätkö koruja?

korukkaat

Pidätkö sormuksia, kaulakorua, rannekorua, korviksia...
Onko käyttämilläsi koruilla tunnearvoa?

Millaisia koruja et käyttäisi?

Teemme pienimuotoista tutkimusta aiheesta, opintoihin liittyen.

42

1168

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anzzy§§

      kihlasormuksia olen pitänyt armeijan tuntolevyketjussa, sekin on tavallaan myös koru, jonka jotkut teettävät kullasta. Minusta se ei ole järkevää, koska mahdollinen ryöstäjä veisi sen. Muuten tuntolevy voi olla hyödyksi. jos joutuu vakavaan onnettumuuteen voi siinä olevassa henkilötunnusnumerolla tunnistaa
      sairaalaan joutuessakin.

    • Mistä koulusta ja mihin tutkimus liittyy?

      • ...ette mitään tutkimusta taida tehdä... ihan vaan utelette omaksi iloksenne :-)

        Mulla on teräksinen korvakoru toisessa korvassa ihan perinteiseen kasarihippityyliin ja kaulassa rautainen riipus nahkahihnassa. Molemmat olen saanut naiseltani lahjaksi ja kyllä niillä on tunnearvoa.

        Tuskin käyttäisin moniakaan koruja joita perinteisissä koruliikkeissä myydään.


    • Ennen pidin lisäksi kaulaketjua, mutta sen käytön lopetin joskus vuosikymmen sitten. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä hölmömmältä korut miehillä näyttävät silmääni.

      • sormusta?....

        Voiko miehellä olla vihkisormus?
        Mulla on vain kihlasosrmus, vaimolla molemmat.
        Yleensä vain nainen saa vihkisormuksen kihlasormuksen lisäksi...


      • vänksy

        Mä taas en ymmärrä miehiä, jotka ei käytä mitään koruja koskaan. Musta korut miehellä ovat nykypäivää ja koska niitä on niin paljon erilaisia ja persoonallisia, varmasti jokainen mies löytää jotain itselleen sopivaa. Mies ilman minkäänlaista korua on kuin kesä ilman aurinkoa. Jotain tylsää ja harmaata.:/

        Nyt siis heti kaulaketjuostoksille! :) P.S. Rannekorut miehilläkin on usein tosi jees.


      • vänksy kirjoitti:

        Mä taas en ymmärrä miehiä, jotka ei käytä mitään koruja koskaan. Musta korut miehellä ovat nykypäivää ja koska niitä on niin paljon erilaisia ja persoonallisia, varmasti jokainen mies löytää jotain itselleen sopivaa. Mies ilman minkäänlaista korua on kuin kesä ilman aurinkoa. Jotain tylsää ja harmaata.:/

        Nyt siis heti kaulaketjuostoksille! :) P.S. Rannekorut miehilläkin on usein tosi jees.

        Putkiaivoisena mä en taas ymmärrä mitä _hyötyä_ jostain korusta on? No, nyrkkirauta tai helavyö puukkoineen vielä menee, mutta muuten?


      • sormusta?.... kirjoitti:

        Voiko miehellä olla vihkisormus?
        Mulla on vain kihlasosrmus, vaimolla molemmat.
        Yleensä vain nainen saa vihkisormuksen kihlasormuksen lisäksi...

        Kas kun me olimme vanhanaikaisia. Minä kosin ja sain myöntävän vastauksen. Rouva Ratikka sai sen merkiksi kihlasormuksen. Ei ennen vanhaan miehet kihlasormuksia käyttäneet. Vasta kun vihittiin, alettiin käyttämään vihkisormusta. Niinpä vaimolla on sekä kihla, että vihkisormus ja minulla pelkkä vihkisormus.


      • vänksy
        PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Putkiaivoisena mä en taas ymmärrä mitä _hyötyä_ jostain korusta on? No, nyrkkirauta tai helavyö puukkoineen vielä menee, mutta muuten?

        Eihän kaikilla asioilla tarvikaan olla mitään varsinaista _hyötyä_, monia asioita vaan tehdään siksi koska ne tuntuu hyvältä tai tässä tapauksessa näyttää hyvältä.


      • vänksy kirjoitti:

        Mä taas en ymmärrä miehiä, jotka ei käytä mitään koruja koskaan. Musta korut miehellä ovat nykypäivää ja koska niitä on niin paljon erilaisia ja persoonallisia, varmasti jokainen mies löytää jotain itselleen sopivaa. Mies ilman minkäänlaista korua on kuin kesä ilman aurinkoa. Jotain tylsää ja harmaata.:/

        Nyt siis heti kaulaketjuostoksille! :) P.S. Rannekorut miehilläkin on usein tosi jees.

        Minä taidan olla nyt sitten niin vanha setämies, etten jaa mielipidettäisi. Ja jos katselen vaikkapa töissä muita kohtalotovereitani, niin kenelläkään ei ole koruja. Muodikkaasti pukeutuvia kyllä on kelloineen, vyönsolkineen jne. Jollain voi olla kantasormus, mutta siinä se koristaytyminen sitten onkin.


      • vänksy kirjoitti:

        Mä taas en ymmärrä miehiä, jotka ei käytä mitään koruja koskaan. Musta korut miehellä ovat nykypäivää ja koska niitä on niin paljon erilaisia ja persoonallisia, varmasti jokainen mies löytää jotain itselleen sopivaa. Mies ilman minkäänlaista korua on kuin kesä ilman aurinkoa. Jotain tylsää ja harmaata.:/

        Nyt siis heti kaulaketjuostoksille! :) P.S. Rannekorut miehilläkin on usein tosi jees.

        minkälainen kaulakoru tai _ranne_koru on susta hieno miehellä? Mulla ei tule mieleen kuin ei-kivoja vaihtoehtoja. Paitsi no joo, jotkut nahkanauhassa olevat riipukset tai vastaavat niille, joille sopivat.


      • vänksy
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        minkälainen kaulakoru tai _ranne_koru on susta hieno miehellä? Mulla ei tule mieleen kuin ei-kivoja vaihtoehtoja. Paitsi no joo, jotkut nahkanauhassa olevat riipukset tai vastaavat niille, joille sopivat.

        Erityisesti just nahkaa, kiveä/hopeaa... erilaisia luonnonmateriaaleja.. Ne on miesten rannekoruina esim. niin hienoja, et käyttäisin niitä itse, jollei olis niin isoja ympärysmittoja :)


      • vänksy
        vänksy kirjoitti:

        Erityisesti just nahkaa, kiveä/hopeaa... erilaisia luonnonmateriaaleja.. Ne on miesten rannekoruina esim. niin hienoja, et käyttäisin niitä itse, jollei olis niin isoja ympärysmittoja :)

        Ja erilaisia punottuja nauhoja.. esim. tää kuvan nahkaranneke on hieno lukuunottamatta tota pääkalloa. Sen vois poistaa.

        http://www.juliankorulipas.fi/images/nahkaranneke-str123.jpg


      • vänksy
        vänksy kirjoitti:

        Ja erilaisia punottuja nauhoja.. esim. tää kuvan nahkaranneke on hieno lukuunottamatta tota pääkalloa. Sen vois poistaa.

        http://www.juliankorulipas.fi/images/nahkaranneke-str123.jpg

        vartalo ei näytä miltään ilman koruja, mun mielestä. Ehdottomasti kesän rusketus ja korut kuuluu yhteen.

        En silti mitään viiden kilon paksuista panssarikaulaketjua tarkoita, joita ulkomaan karvarintamiehet tuntuu suosivan. En sellasista tykkää yhtään.


      • vänksy kirjoitti:

        Erityisesti just nahkaa, kiveä/hopeaa... erilaisia luonnonmateriaaleja.. Ne on miesten rannekoruina esim. niin hienoja, et käyttäisin niitä itse, jollei olis niin isoja ympärysmittoja :)

        jostain syystä muista nähneeni lähivuosina yhtäkään miesten rannekorua. Vaikka olen työn puolesta aika nuortenkin miesten (alle 30v.) kanssa tekemisissä. Mut, ehkä mä en ole ollut tarkkana :D Joo, kaulakoruissa ja korviksissa/lävistyksissä noi luonnonmateriaalit ja hopea on jees, jos sopii muutenkin habitukseen. Itsekin suosin noita :)

        Mulle tuli vaan mieleen jotain kultaketjuja tai vastaavia miehillä, siksi ajatus ei oikein iskenyt.


      • vänksy kirjoitti:

        vartalo ei näytä miltään ilman koruja, mun mielestä. Ehdottomasti kesän rusketus ja korut kuuluu yhteen.

        En silti mitään viiden kilon paksuista panssarikaulaketjua tarkoita, joita ulkomaan karvarintamiehet tuntuu suosivan. En sellasista tykkää yhtään.

        mä oli kirjoittanut ristiin, kun kävin tossa muualla :D En huomannut sun vastauksia.


      • vänksy
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        jostain syystä muista nähneeni lähivuosina yhtäkään miesten rannekorua. Vaikka olen työn puolesta aika nuortenkin miesten (alle 30v.) kanssa tekemisissä. Mut, ehkä mä en ole ollut tarkkana :D Joo, kaulakoruissa ja korviksissa/lävistyksissä noi luonnonmateriaalit ja hopea on jees, jos sopii muutenkin habitukseen. Itsekin suosin noita :)

        Mulle tuli vaan mieleen jotain kultaketjuja tai vastaavia miehillä, siksi ajatus ei oikein iskenyt.

        Kyllä kultaakin voi olla kaulassa siis, näyttää sekin hyvältä, mut en tykkää mistään paksuista "gangsteriketjuista" tosiaan. (tykkääköhän oikeesti kukaan nainen???)


      • y.b. ulos kirj.
        vänksy kirjoitti:

        Ja erilaisia punottuja nauhoja.. esim. tää kuvan nahkaranneke on hieno lukuunottamatta tota pääkalloa. Sen vois poistaa.

        http://www.juliankorulipas.fi/images/nahkaranneke-str123.jpg

        toi ihan kiva, mut ehkä tää on vähän ikäkysymyskin.. Mä oon niin vanha xD

        Nyt on pakko mennä...


      • vänksy kirjoitti:

        Eihän kaikilla asioilla tarvikaan olla mitään varsinaista _hyötyä_, monia asioita vaan tehdään siksi koska ne tuntuu hyvältä tai tässä tapauksessa näyttää hyvältä.

        Mä näytän muutenkin niin sairaan hyvältä, että mä en tarvi mitään bling-blingiä :/


      • Tylsätylsä
        vänksy kirjoitti:

        Mä taas en ymmärrä miehiä, jotka ei käytä mitään koruja koskaan. Musta korut miehellä ovat nykypäivää ja koska niitä on niin paljon erilaisia ja persoonallisia, varmasti jokainen mies löytää jotain itselleen sopivaa. Mies ilman minkäänlaista korua on kuin kesä ilman aurinkoa. Jotain tylsää ja harmaata.:/

        Nyt siis heti kaulaketjuostoksille! :) P.S. Rannekorut miehilläkin on usein tosi jees.

        Tulee allergiaa ja korut kerää bakteereita.


      • Anonyymi

        jos pukeutuminen on muutenkin tyhmän näköinen niin ei ne korut yhtään sitä paranna ( ja suuri osa keski-ikäisistä miehistä pukeutvat päin helvettiä suomessa)


    • M51....

      Kihlasormuksella on tunnearvoa, vaikka se ei olekaan enää se alkuperäinen.
      Nykyään olen oppinut riisumaan sen pois tehdessäni likaisia tai kuluttavia töitä.
      Korvakorun sain vaimolta hopehääpäivänä, sen jälkeen en ole sitä riisunut...

      En käyttäisi suuria, epäkäytännöllisiä koruja.

    • naunou

      Ai että tutkimusta?

      Mä pidän puuhelmiä ja essua, koska puuhelmet toimivat pelastusliiveinä tässä vedenpaisumuksessa ja essu on vain värikästä rekvisiittaa.

      • naunou

        Mulla on myös muovinen tiara, jonka eräs mirri jätti tänne silloin kun olin vielä poikamies.


        (naurua)


      • naunou
        naunou kirjoitti:

        Mulla on myös muovinen tiara, jonka eräs mirri jätti tänne silloin kun olin vielä poikamies.


        (naurua)

        Mulla on meripihkarannekoru!

        Tää härveli on niin jokapäiväinen, että se häviää jo arkeen - siis muuttuu olemattomaksi. Kaikki kultakilluttimet on aivan perseestä. Eräällekin kundille mä sanoin, että sä näytät ihan kenialaiselta homppelilta tuossa leijonakorussas.

        En ymmärrä miksi hän suuttui.


      • :D
        naunou kirjoitti:

        Mulla on meripihkarannekoru!

        Tää härveli on niin jokapäiväinen, että se häviää jo arkeen - siis muuttuu olemattomaksi. Kaikki kultakilluttimet on aivan perseestä. Eräällekin kundille mä sanoin, että sä näytät ihan kenialaiselta homppelilta tuossa leijonakorussas.

        En ymmärrä miksi hän suuttui.

        käytä kultakoruja (vihkisormus menee) eikä kyl meripihkaakaan.


      • naunou
        :D kirjoitti:

        käytä kultakoruja (vihkisormus menee) eikä kyl meripihkaakaan.

        Mä ostin muijalle korvikset ja sitten itselleni tämän. Mä olen aika välimerihenkinen, joten pitää kantaa aina jotain mukana - on niin kuin genree.

        Pitäskö mun siis antaa tää muijalle ja itse ottaa ne korvikset?


    • En. En mitään.

      • vänksy

        Sama vastaus sulle, kuin ratikallekin! :)


      • vänksy kirjoitti:

        Sama vastaus sulle, kuin ratikallekin! :)

        Joo, huomasin.


    • scale

      Naimasormus on ainoo. Ennen käytin korvista ja oli mulla yleensä aina joku lahjaksi saatu hopeakoru kaulassa, mutta ne aina hukkui. Korvis ei oikein istu nykyiseen duuniin ja mä olenkin luopunut sen käytöstä.

      Ikinä en käyttäisi "pimp-koruja", eli niitä hip-hop käätyjä, koska en kerran ole mikään parittaja.

      En usko, että sä mitään tutkimusta teet, kunhan kyselet, eikä siinä ole mitään pahaa.

    • harakka.

      homojen merkkinä, myös korvarengas toisessa korvassa, toisessa se on merimiehen tunnus, en vaan muista kuinkapäin? Homot eivät ennen 60-luvun syrjimislakia eivät laivalle päässeetkään töihin.

      Jotku lesbot käyttävät nilkkakoruja "kihlauksen" merkiksi

    • ei korviksia,ei kaulakoruja ja ei tatuointejakaan.
      oon aika luomu

      • oikein miehekäs

        ja aito itsesi.


    • ...mutta vain viikinkikoruja... =)

      • ,.-.,.-.,

    • anzzy§§

      lahjana naiselta Afrikasta ja useit agaatti koruja kirpareilta, ne on kylläkin tyokaluiksi kultaushommiin.
      Ei mies mikään joulukuusi ole. Naisilla voi joku koru näyttää hyvältä.............ainakin ne vonkaa niitä.
      Yx sai kultaisen ranneketjun. Seuravassa tähtien sodassa sanoi ettei suostu enää käyttämään sitä ja koru jäi piironkin päälle seuraavaan sotaan saakka....käärin sen paperiin ja heitin vessanpyttyyn ja yllytin vetämään huuhtelunappulasta...kun ei se vetänyt, minä vedin
      Annoin parkua puolituntia ja otin korun taskustani.....sinne vessanpyttyyn katosi vain kolikoit paperin sisällä...........
      Koulutusta tuittupäälle:DD

    • ...korvis ja kaulaketju on. Korviksesta oon kyllä suunnitellut luopuvani jo monta vuotta, mutta ei vaan osaa olla ilmankaan. Kelloakin koetin välillä pitää, kun sain sellaisen lahjaksi, mutta se meni rikki. Siitä lähti tasatuntimerkki kellotaulusta irti, kun pudotin sen lattialle. Pitäis jaksaa viedä se korjattavaksi joskus.

      Että tunnearvoa.....no tuo korvis muistuttaa menneistä hyvistä ajoista.

      • :>)

        Onko rikulla vielä korvis?


    • Rannekello. Ei sillä kännykkäaikana mitään tee, puhtaasti mekaaninen koriste, mutta aika pahasti olen hurahtanut niihin... lisää on tulossa...

    • Anonyymi

      9 kultasormusta 18 karaatin ja kaulaketju, sekin 18 k kultaa. Kuten myös rannekello on kultaa, ettei linja muutu

    • Anonyymi

      Ohuet kultaketjut sekä leijonalla että ristillä, pari sormusta kivillä, rannekello ja rannekoru. Pääasia että itseä miellyttää! Jos ei muita miellytä, niin tervemenoa Turkuun

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe