Hei.. sen jälkeen kun aloimme seurustella, on miehell tullut painoa lisää 20-30 kg. Osasyynä on se, että samoihin aikoihin mies jäi työttömäksi fyysisestä duunista, eli on nyt päivät kotona tekemättä mitään. Mies on lihonut tosiaan tuon 20-30 kg (kävi aiemmin salilla, seurusteluaikanamme ei ole liikuntaa harrastanut). Nyt olen miettinyt, että miten pitäisi suhtautua. Ostettiin cross trainer, koska mies sanoi haluavansa laihduttaa. Käyttää tuota konetta kuitenkin melko harvoin. Mies on sanonut useasti, että jos minä lihoisin 20-30kg, hän varmaankin jättäisi minut, koska ei halua seurustella lihava naisen kanssa (olen nyt siis 173/60). Mietin, miten suhtautua? Onko ok, että mies lihoo ("kyllä mä tästä laihdun" jne jne). Olen yrittänyt tukea häntä asiassa (en painosta laihtumaan ollenkaan jne.) ja muutenkin ollen ymmärtäväinen, toisaalta tuo kaljamaha on ihan hauska. Mutta ajatus siitä, että minun ylipainoni on jotain mitä ei voisi hyväksyä mutta hänen ei....
Miehen ylipaino
76
14908
Vastaukset
- cessi-75
Minun mieheni on onnistunut laihduttamaan, mutta hänellä on silti edelleen iso maha. Itse olen timmi ja hoikka ja harrastan aktiivisesti liikuntaa. Lapsen saatuakin sain itseni nopeasti taas kuntoon. Mieheni liikkuu jonkin verran eikä ole sohvaperuna.
Meillä ei ole ollut sitä tilannetta, että mies olisi ollut ensin hoikka ja alkanut sitten lihoa suhteessa olon myötä, eli minusta oli alunperinkin suht ok, että mies on tuon näköinen, kunhan hän vain edes yrittää pitää painonsa kurissa ja on aktiivinen. Minua häiritsee miehen paino lähinnä silloin, kun hän täysin laiminlyö terveyttään juhlimalla useita päiviä ja syömällä epäterveellisesti. Tämä näkyy sitten helposti kropassa.
En huomauttele miehelle hänen ulkonäöstään. Ja minäkin tiedän, että jos olisin ylipainoinen, mies ei olisi minuun vilkaissutkaan, sillä hänkään ei siedä naisella ylipainoa. Naisen tulee olla hoikka ja hyvännäköinen. Tämä on tosiaan aika jännä ristiriita. Eikä ihan harvinainenkaan.
Jotenkin tuntuu, että mies voi olla sen näköinen kun on, mutta naisen tulee olla kaunis.- normaalipainoinen 44
Miehillä on hamaan hautaan asti oikeus vaatia, että nainen on hoikka ja hyvännäköinen vaikka itsellä olisi iso maha, tukka pois päästä jne.Katsoisivat ensin peiliin ennekuin vaativat naiselta hoikkuutta jne.
Ystäväni, joka on langan laiha nainen ( yli 40v) taas kuulee miehiltä, että voi kun sinulla ei ole yhtään naisellisia muotoja jne...milloin nainen on sitten oikean kokoinen???? - Kilot kuriin
normaalipainoinen 44 kirjoitti:
Miehillä on hamaan hautaan asti oikeus vaatia, että nainen on hoikka ja hyvännäköinen vaikka itsellä olisi iso maha, tukka pois päästä jne.Katsoisivat ensin peiliin ennekuin vaativat naiselta hoikkuutta jne.
Ystäväni, joka on langan laiha nainen ( yli 40v) taas kuulee miehiltä, että voi kun sinulla ei ole yhtään naisellisia muotoja jne...milloin nainen on sitten oikean kokoinen????Voisit kertoa miehelesi, että liika ylipaino ja lihavuus on terveysriski sairastua vakavammin. Verenpainetauti, maksa rasvottuu, kolestrooliarvot nousevat liian korkealle, polvien nivelet joutuvat koville ja saattavat aiheuttaa kulumavikoja... jne. Liikapanosta on seurauksena metapolinen oireyhtymä.
Terveystarkastus voisi saada miehen miettimään panoin pudotusta tosissaan. - ....
kyllä katukuvassa melkosia munkkeja näkyy suuri osa naispuoleisista puolisoistakin olevan.
ei muutaku hiilihydraatti pitosta ravintoo vaan ja turpoamaan.
ylipäätään rikollista valmistaa ölaihdutus tuotteita joissa olematon määrä proteiinia ja 0 rasvaa, niillähän katoo vimesetkin lihakset ja tulee rasva tilalle.
oikee laihdutus tapahtuu rasvalla ja protskulla ja 0 hiilarilla. - AnnaMunKaikkiKestää.
.... kirjoitti:
kyllä katukuvassa melkosia munkkeja näkyy suuri osa naispuoleisista puolisoistakin olevan.
ei muutaku hiilihydraatti pitosta ravintoo vaan ja turpoamaan.
ylipäätään rikollista valmistaa ölaihdutus tuotteita joissa olematon määrä proteiinia ja 0 rasvaa, niillähän katoo vimesetkin lihakset ja tulee rasva tilalle.
oikee laihdutus tapahtuu rasvalla ja protskulla ja 0 hiilarilla.ettekö te urpot tajua että keho TARVITSEE hiilihydraatteja!!!! Täytyy vain valita ne parempi laatuiset hiilarit, joita ovat esim. kuidut.
- Ylipainoinen mikes
normaalipainoinen 44 kirjoitti:
Ystäväni, joka on langan laiha nainen ( yli 40v) taas kuulee miehiltä, että voi kun sinulla ei ole yhtään naisellisia muotoja jne...milloin nainen on sitten oikean kokoinen????Nainen on aina oikean kokoinen.
- Hermanni 2468357
Ylipainoinen mikes kirjoitti:
Nainen on aina oikean kokoinen.
Eikös se ole hyvä että mies jaksaa painaa duunia?
Välillä täytyy painaa kaasua ja jarrua
joskus myös vaimoa,jos oikein kinuaa.
Jos mies on ylipainoinen,niin millä alueella,vai kaikilla?
kysyn vaan ,kaikkea olen yrittänyt painaa tosissani.
ainakin kaasua olen painanut yli
ja jarruakin,koska taksi moksahti perään tässä hiljattain.
vaimolta täytyy sitten kysyä se viimeinen,kovasti olen painanut sitäkin,mutten tiedä olenko yli. - lensway
AnnaMunKaikkiKestää. kirjoitti:
ettekö te urpot tajua että keho TARVITSEE hiilihydraatteja!!!! Täytyy vain valita ne parempi laatuiset hiilarit, joita ovat esim. kuidut.
Joo tarvii varmaan hiilareita, mutta ei satakertaisesti tarpeeseen nähden
- OITTI
MINUN MIEHENI ON VÄHÄN LIIAN YLIPAINOINEN HÄN PAINAA 150 KG HÄNEN VELJENSÄKIN ASUVAT MEILLÄ KOSKA HE OVAT VANHOJAPOIKIA. HE EIVÄT VOI MENNÄ SAUNASSAKAAN SAMOILLE LAUTEILLE KOSKA MUUTEN NE HAJOISIVAT MINUN AUTONI ON AINA KOTI PIHASSA MINUN MIEHENI AUTO ON TALLISSA 10 M PÄÄSSÄ HÄN EI JAKSA SINNE KÄVELLÄ KOSKA ON YLIPAINOINEN. JOUDUN KÄYMÄÄN 4 KERTAA VIIKOSSA KAUPASSA KOSKA HE SYÖVÄT NIIN PALJON.
- tasapuolisesti
Muistuta miestäsi siitä, että hän on sanonnut jättäväsi sinut jos lihot. Ja kysy miten sinun pitäisi suhtautua siihen että hän on lihonnut.. jättää hänet vai? Asian voi sitten painaa villasella, mutta jos mies joskus alkaa valitaa sinun lisäkiloistasi muistuta tästä. Todellisuudessa kun ulkokuorella ei ole paljonkaan merkitystä kuin idiotteille, jotka ovat täynnä itseään ja kuvittelevat että kaunis timmi vaimo on heidän oikeutensa ja omaisuutensa. Voit hyvin sanoa myös, että mitäs jos nyt lähdet, niín mistä työtön läski löytää työssäkäyvän hoikan nätin vaimon joka paapoo.. totuus on ei mistään
- En sitten tiedä
Onhan se rumasti sanottu mieheltä, ei herätä luottamusta. Voi tietysti olla vähän sitäkin, että hän kautta rantain haistelee, onko sinulla samansuuntaisia fiiliksiä. Ja/tai sitten koettaa päästä epätoivoisesti "tasoihin" tässä tilanteessa esittelemällä omia kriteerejään, että kyllä mäkin arvioin naisia painon perusteella, jos vaan tulee tilaisuus. Tai tolleen.
- dfg56756868
" Todellisuudessa kun ulkokuorella ei ole paljonkaan merkitystä kuin idiotteille, jotka ovat täynnä itseään ja kuvittelevat että kaunis timmi vaimo on heidän oikeutensa ja omaisuutensa."
Varmaan sitten myöskin ainoastaan idiootit valittavat seksittömästä elämästä, jos se johtuu siitä että ylipaino ei yksinkertaiesti kiihota.
Jos suhteen seksi alkaa kusemaan, suhde kusee ennemmin tai myöhemmin. Mutta kyllähän sen ymmärtää jospikkunapostelu on tärkeämpää kuin seksi ja suhteen vointi, sekin on puhdas arvovalinta. Samaten se, jaksaako moista katsella vai ei. - .
Komppaan tätä.
- dfg4564777
" Mutta ajatus siitä, että minun ylipainoni on jotain mitä ei voisi hyväksyä mutta hänen ei...."
Eikö se ole kiinni siitä, hyväksytkö sinä ylipainon vai et?
Itse en kyllä katsoisi naista joka lihoisi 20kg, enkä kyllä hyväksyisi syyksi olla jättämättä sitä jos nainen hyväksyisi minut 20kg ylipainoisena.
Eli jos ylipainoa haittaa merkittävästi suhdetta, niin joko sano painokkaasti että tulos tai ulos tai sitten lopeta suhde kokonaan.- Kun on noin
vakaat ja kunnioitettavat periaatteet, niin jäätkö kuitenkin itse lihottuasi roikkumaan suhteeseen, jos säälistä pidetään? Miehekäs ratkaisu...
- love hurts some day
Kun on noin kirjoitti:
vakaat ja kunnioitettavat periaatteet, niin jäätkö kuitenkin itse lihottuasi roikkumaan suhteeseen, jos säälistä pidetään? Miehekäs ratkaisu...
pyydä miestäsi hakemaan töitä aktiivisemmin..onko hänellä ehkäpä masennusta?..kilpirauhasen vajaatoiminta?...työttömillekkin on edullisia liikuntaryhmiä päivällä -kannattaisi ottaa selvää. osta apteekista vaikka motovaation herättämikseksi alli-laihdutuskpaselit dieetin tueksi..kannusta kultaasi...
- patsy-74
Voiko ihminen ylipäänsä vaatia toiselta sellaista, mihin ei itse pysty? En itse ainakaan kykenisi. Mietin, onko yleistäkin, että mies vaatii naista (lemppauksen uhalla) pysymään laihana, mutta itsen senkun lihoo...
- Olishan se kiva,
jos ihmiset nykyäänkin vaatis itseltään sitä henkistäkin kehittymistä. Ja se ei sitten tarkoita sitä, että tunteet viinit ja kulttuurin.
- .
On erittäin yleistä nykyään että mies vaatii naista (lemppauksen uhalla) pysymään laihana, mutta itsen senkun lihoo...
- Luulis, että
. kirjoitti:
On erittäin yleistä nykyään että mies vaatii naista (lemppauksen uhalla) pysymään laihana, mutta itsen senkun lihoo...
sellaisen miehen kanssa on muitakin ongelmia, ikään kuin kuvaan kuuluvina.
- xxzz..
. kirjoitti:
ainakin on, että mies on lihavampi kuin nainen
- lollari
Minun mielestäni mies saa olla lihava
- komppaan sua
lollari kirjoitti:
Minun mielestäni mies saa olla lihava
Niin munkin mielestä. On mistä ottaa kiinni. Kukkakepit ei kiinnosta yhtään.
- _ hiilarei _
Kirja Montignacin dieetistä voisi olla hyvä,
ilmeisesti aineenvaihdunnan häiriö tai ei elimistö sopeudu oleiluun! Syöty ruoka(hiilarit) siirtyy varastoon. - -------------------
Eiköhän se sinun miehesi laihdu samalla reseptillä kuin hänkin.
http://www.iltalehti.fi/terveys/200708216457526_tr.shtml- sikaantunut
Hirviömäistä.
Kuinka ollakkaan, itse lihoin noin 30kg 16 vuodessa.
Paino on salavaivihkaa noussut 1-3kiloa vuodessa ja kunto rapissut sitä mukaa.
Hyvä ruoka, ehkä liiallinenkin varmuus siitä että parisuhde voi hyvin panostamatta itseensä, rauhallinen luottamus elämään ja mukava ilmapiiri tuovat ja luovat tilanteen jossa itsensä pitäminen hyvässä kunnossa jää auttamatta pienempään rooliin. Pitäisi saada kova ja jatkuva stressi päälle, se laihduttaa. - sikaantunut
Hirviömäistä.
Hyvä ruoka, ehkä liiallinenkin varmuus siitä että parisuhde voi hyvin panostamatta itseensä, rauhallinen luottamus elämään ja mukava ilmapiiri tuovat ja luovat tilanteen jossa itsensä pitäminen hyvässä kunnossa jää auttamatta pienempään rooliin. Pitäisi saada kova ja jatkuva stressi päälle, se laihduttaa. - stressi
sikaantunut kirjoitti:
Hirviömäistä.
Hyvä ruoka, ehkä liiallinenkin varmuus siitä että parisuhde voi hyvin panostamatta itseensä, rauhallinen luottamus elämään ja mukava ilmapiiri tuovat ja luovat tilanteen jossa itsensä pitäminen hyvässä kunnossa jää auttamatta pienempään rooliin. Pitäisi saada kova ja jatkuva stressi päälle, se laihduttaa.Itse ainakin stressatessani vain lihon.. Rakastuessa ne kilot ovat lähteneet..
- tsuka
Ootteko te nyt aivan varmoja,että puolisonne ovat suhteissanne ihan yhtä täysillä mukana kuin te,tarkoitan siis ainoooooooooooooo ja cessi-75?Ymmärrän että ihmisestä kiinnostutaan ulkonäön takia,mutta kun tutustutaan,on käsittääkseni ainoa kestävän suhteen perusta se,että toisesta välitetään ulkoisista seikoista huolimatta.Entä jos vammautuisitte esim. niin että kasvoihinne jäisi paha arpi?Tulisiko kenkää ukoilta?Tai jos sairastuisitte muuten,niin että ette olisikaan enää saman näköisiä kuin ennen?Suhde poikki ja uutta "ehjää" akkaa etsimään...Itse olen ollut parisuhteessa kohta neljännes vuosisadan saman miehen kanssa,ei oo koskaan rakastanut vähemmän olempa ollut lihava tai laiha,samaten hän on saanut kilonsa kantaa miten haluaa,ja varmaan saisin halvauksen,jos hän koskaan edes vinkkaisi ettei halua kanssani olla,jos lihon/laihdun.En ole timmi ja hoikka,en edes kaunis,mutta miehelleni olen rakkain,ja hän minulle samoin.
- omavastuu
Olet oikeassa: Kyllä yhteen mennessä on hyväksyttävä toisen sekä hyvät että huonot puolet.
Minusta ei kuitenkaan ole kohtuutonta vaatia toista liikkumaan ja syömään terveellisemmin, jos tämä lihoo 20-30 kg. Kyllä ihmisellä on täässä suhteessa velvollisuuksia myös toista osapuolta kohtaan. 30 kilon lihominen voi tarkoittaa sairastumista ja ennenaikaista kuolemaa. Kuka haluaa puolison, joka ei enää pysty liikkumaan, matkustamaan ym. Kyllä 30 kilon lihominen on ihan itse aiheutettua.
Sinä vertaat lihomista arven saamiseen ja sairastumiseen. Ei ole oikein verrata näin. Esität asiat ikään kuin ihminen ei olisi itse vastuussa lihomisestaan. - nnöppönnn
omavastuu kirjoitti:
Olet oikeassa: Kyllä yhteen mennessä on hyväksyttävä toisen sekä hyvät että huonot puolet.
Minusta ei kuitenkaan ole kohtuutonta vaatia toista liikkumaan ja syömään terveellisemmin, jos tämä lihoo 20-30 kg. Kyllä ihmisellä on täässä suhteessa velvollisuuksia myös toista osapuolta kohtaan. 30 kilon lihominen voi tarkoittaa sairastumista ja ennenaikaista kuolemaa. Kuka haluaa puolison, joka ei enää pysty liikkumaan, matkustamaan ym. Kyllä 30 kilon lihominen on ihan itse aiheutettua.
Sinä vertaat lihomista arven saamiseen ja sairastumiseen. Ei ole oikein verrata näin. Esität asiat ikään kuin ihminen ei olisi itse vastuussa lihomisestaan.kumma käsitys sulla lihomisesta. Jos on 20 tai 30 kg ylipainoa, niin ei enää pysty liikkumaan tai matkustamaan? Kyllä tommoset rajoitukset tulevat esiin vasta jos on ylipainoa tuplasti enemmän...
- huh vaan takas
nnöppönnn kirjoitti:
kumma käsitys sulla lihomisesta. Jos on 20 tai 30 kg ylipainoa, niin ei enää pysty liikkumaan tai matkustamaan? Kyllä tommoset rajoitukset tulevat esiin vasta jos on ylipainoa tuplasti enemmän...
Nyt yrität viedä keskutelun sivuraiteille. Edelleenkin ongelmana on seuraava: Jos ihminen yht'äkkiä lihoo 30 kg, niin se ei ole normaalia. Kenenkään ei tarvitse sietää sitä, että kumppani viisveisaa terveydestään. Tällainen kumppani ei välitä muista kuin itsestään.
Toisen ihmisen huomioon ottaminen kuuluu parisuhteeseen. Se tarkoittaa myös, että itsestä pidetään huolta. Eikä sitä, että kumppanista joutuu huolehtimaan kuin pikkulapsesta.
Se, mahtuuko 30 kiloa ylipainoa saanut lentokoneeseen, on aivan eri juttu. Siitä voit aloittaa uuden keskusteluketjun, jos katsot aisan niin tärkeäksi.
- tyhjä maha
JOO MIKÄÄN OLE NIIN IKÄVÄNNÄKÖINEN KUIN TYHJÄ MAHA!
NO RUETKAA SYÖMÄÄN SISÄFILETTÄ JA SYÖKÄÄ SITTENKIN KUN RAHATLOPPUU SITÄ NIIN PAKOSTI LAIHTUU hih
NO ONHA SE SELVÄÄ ETTEI SAMOISSA MITOISSA KESTÄ KUN ON NUORNA OLLUT EI KAIKKI NAISETKAA EIKÄ MIEHET AINAKAAN.
VAAN JOKAISEN ON ITTENSÄ JA KANSSA ELÄJÄT HYVÄKSYTTÄVÄ SELLAISENA KUN HE OVAT JOS EI VOI TOISEN "LÄSKEJÄ" HYVÄKSYÄ NIIN LEHDET ON PULLOLLAAN KYLLÄ ERO NEUVOJA.
MUTTA JOS RAKASTAA JA TUNTEE KIINTYMYSTÄ TOISEEN IHMISEEN VAIKKAKIN MUODOT OLISI MENNEET NIIN EI SITTEN OLISIKYLLÄ SYYTÄ VALITTAA JOTEN NÄILLÄ OHJEILLA. JOS ET PUOLISOSTASI PIDÄ NIIN EIKUN LUSIKAT JAKOON.
TÄMÄN KIRJOITTI SEMMOINEN JOLLE PAINOA TULLUT SEURUSTELUN ALUSTA NOIN 50 KG JA SAMOIN PUOLISOLLE TULLUT 40 KG JA VIELÄ ASUTAAN YHDESSÄ SEKÄ RAKASTELLAAN NORMAALISTI. - d**
Ilmeisesti sinua haittaa niitä ylikiloja enemmän miehesi asenne sinun mahdollista lihomistasi kohtaan? Mutta et kuitenkaan halua vajota ukkosi tasolle ja alkaa kiristämään? Ala sen sijaan pikkuisen ilkeäksi :) Jätä aikakauslehdet päiväkausiksi auki sivuilta, joissa on vähäpukeisia, hyvävartaloisisia miehiä. katsokaa yhdessä elokuvia, joissa on vähäpukeisia miehiä timmissä kunnossa, muista kommentoida haaveileva ilme kasvoillasi. Mainitse aina ihailevaan sävyyn miehellesi kun näet esim. kadulla hyväkroppaisen miehen. Muista myös kehua vuolaasti miehesi läsnäollessa, jos joku miespuolinen tuttusi on laihtunut tai kiinteytynyt tai muuten komistunut. Osta miehellesi lahjaksi liian pieniä vaatteita. Keinoja löytyy :)
Ja ota toki itse asiakin puheeksi. Kysy nyt vaikka aluksi mieheltäsi, että miksi hän puhuu laihduttamisesta, mutta ei kuitenkaan tee ylikiloilleen mitään. Tokihan kämpän voi ostaa vaikka täyteen erilaisia kuntoilulaitteita, mutta ylipaino johtuu ensisijaisesti vääristä ruokailu(tai juomailu-)tottumuksista. Siten läskin poiston edellytyksenä on ruoka(/juoma)valion korjaaminen. Hommaa voi toki tukea liikunnalla, mutta sitä varten ei tarvitse ostaa nurkkiin pölyttymään turhia laitteita. Voisit kuitenkin raahata sen crossarin olohuoneeseen telkkarin ääreen ja vallata sohvan kokonaan itsellesi, koska mies on sellaisen telkkarinkatsomispaikan itselleen halunnut. - Yualle
Kuinka siis miehesi on tuon painon itselleen hankkinut?
Itellä oli aikanaan sama juttu, mutta täällä emäntä turposi kuin pullataikina... Ei siinä mitään, joillekin vaan kertyy painoa, vaikka eläisikin ihan suht normi ruoalla, mutta ei todellakaan ollut kiva löytää joka aamu kaffenkeittoa aloittaessa keittiön roskiksesta litran kermajäätelöpakettia (GB Glace) tyhjänä, jonka hän oli edellisenä iltana naamaansa vetänyt... Vähemmästäkin voi kanssaihminen tulla pahoinvoivaksi, jos joutuu vierestä seuraamaan moista terveytensä tuhoamista :) Vähän varmaan naisille sama juttu kuin kaljoittelevat miehet. - Täysillä Tutkaan
1. Miehelläsi voi olle sokeritauti.
2. Hän on syöppö.
3. Kalja Juoppo.
4. Annat hänelle liian paljon liian hyvää ruokaa
5. Et anna hänelle riittävästi rakkautta, erotiikkaa ja seksiä. - Hermanni 98765
Hyvä keino hankkia itselleen uusi ammatti on lopettaa sokerin syönti.
Itse tein sen ja olen saanut parannettua kejhoani jo 40kg 90-130.
Tavoiteammatti on tietenkin sumopainija.Tämä sokerinkäytönlopettamisen aiheuttama muutos on minulle täysi mysteeeriö,mutta valitettavasti tosi.- Tutulta..
Mutta kävikin niin että nainen lihoi 20kg..ja hänen omasta mielestään ei ole tullut kuin kolme .neljä kiloa lisää
itse olen 173/68 mies,ja nainen 160/80 kun aloimme seurustelemaan,nainen oli 160/59
joten oikeissa mitoissa...nyt sitten kumpikin lihoo omassa osoitteessaan..
- hettuuntunut maksaja
Koko Suomen kansa voisi nyt katsoa peiliin ja lopettaa lihomisen!
Läski on huikea terveysriski ja jollei saa kehoaan hallintaan., ei paljon muutakaan voi odottaa...
Ja kuka haluaa erotiikkaa kaljamahan alla/päällä?
Läski painaa niveliä ja syöstää ihmiset nivelleikkauksiin/proteeseihin, diabetes uhkaa ovella enidei , pumppuongelmat hiipumassa ymsyms.
Hoikistu, suomi, niin kauan kuin mahdollista.- Denisovik
Yksi neuvo kaikille, katsokaa Slaavilaisia ihmisiä kuinka tyylikkäitä ne ovat. Harvon naiset ainakaan lihavia ole joten siittä naisen mallia :)
- !!!
Denisovik kirjoitti:
Yksi neuvo kaikille, katsokaa Slaavilaisia ihmisiä kuinka tyylikkäitä ne ovat. Harvon naiset ainakaan lihavia ole joten siittä naisen mallia :)
Slaavilaiset on kyllä yleensä hoikkia,mutta EIVÄT TYYLIKKÄITÄ!
- Hoikkamies
Kerro miehellesi että jätän sinut kun olet lihonut noin paljon. Kerro mitä hän sanoi sinulle, jos lihot ....niin ...jätän sinut...!
On se molemminpuolista silloin sanoa asia samalla tavalla. Ei sutjakan naisen tartte olle kärsijänä. Löydät varmaan sutjakanmiehen ja samalla terveen!
Säälistä ei saa olla!- nainen 20+++
Herrajuma!!! Ku näitä lukee ni tsiisus... Meille suhe on paljon muutakin kuin ulkonäkö... tottakai se myös vaikuttaa osittain, mutta sen takia ei ikinä kumpikaa meistä eroais... Molemmat meistä oli ehkä 10-15kg hoikempia kun tavattiin 5vuotta sitten, mutta nyt kannustetaan toisia terveellisyyteen... Tiedän kyllä sen, että mieheni tykkäisi hoikemmasta minusta ja olisihan se kiva häneltäkin pari kiloa poi saada... ja molemmat tekevät sen eteen töitä... työmatkat pyörräillen yms. sitte vaa stressin keskellä pitää olla niitä päiviä kun ns. otetaan rennosti eli syyään ja juuaan... elämää, elämää vain...
- Mies 47v
"Kerro miehellesi että jätän sinut kun olet lihonut noin paljon. Kerro mitä hän sanoi sinulle, jos lihot ....niin ...jätän sinut...! "
Näin kannattaa aina menetellä. Jos vaimolle tulee ryppyjä, läskiä tai kuumia aaltoja - ei muuta kuin parisuhteen päivitys, nuorempaa ja sileämpää ihoa kuluneen tilalle. Jostain kumman syystä pieni ylipainokin kelpaa mainiosti kunhan on sopivasti valuuttaa ja asunto oikeassa kaupunginosassa - eli kannattaa elää elämää eikä ruikuttaa omista tai muiden ongelmista.
Mikään ei voita ihastumisen ja ja sileän ihon ensikosketuksen tunnetta.
- pekutsi
Voipi olla että miehesi on turhautunut jouten oloon ja silloin kyllä motivaatio on nollassa.
Olihan tuo aika mauttomasti sanottu,että jättäisi sinut jos lihoisit.
Pekka - tapitha
Miehet kuvittelee että naisen on oltava edustuskelpoinen ja itse saa rönöttää miten lystää. Lapsellista ja ulkokultaista asennetta. Jos sinulla ei ole ongelmaa hänen ulkomuotonsa kanssa, tee selväksi että itsellään hänellä ei ole varaa olla kovin kranttu.. kuvittelee kai löytävänsä kaltaisesi simpsakan tapauksen tilalle, vaikka oma maha roikkuu? Tyypillistä. Oma asia jos haluaa sen hyväksyä, tai ei.
Muutoin; lakkaa "ruokkimasta" häntä (jos niin teet) ja raahaa mukaasi lenkille sekä muihin aktiviteetteihin. Kehotukset laihduttaa tai moitteet ulkonäöstä hän kokee varmaankin lähinnä ei-motivoivana nalkutuksena.- Optimisti Olli!
Sait hyvän miehen aikoinasi ja nyt sitä hyvää miestä on 30 kiloa enemmän, ole siis tyytyväinen, sillä yleensä kaikki hyvä on katoavaista, sinulla vain lisääntyy!
Joo se kertyy helposti ,meinaan paino .. Isse olen painanut parrailaan 130 kg ,tosin olen 187 cm pitkä ja en muutenkaan mikään kukkakeppi ole .. Nainen ei saa olla mikään laiheliini mun mielestä muotoja ja pehmeyttä saa ja pitää olla ,tosin liika on liikaa myös miehellä kuin naisella .Nyt olen isse laihduttanut vuoden vaihteesta toistakymmentä kiloa ja vanhat kamppeet alkavat mahtua päälle .Ja liikkua pitää ja isse harrastan mieluiten tanssi ja kesällä viikossa 3---4 kertaa lavoilla menin .Ja nyt kun ei ole tansseja ,lenkkeilen ja uin viikolla ja ruokavalioolla pidän myös isseäni kondiksessa tästä eteen päin ....... ;)))
- hanaa..
jalat ristiin kunnes 25kg on pois ja aukase ristikko jällen käyttöön, kyllä tepsii, no itse voit piipahtaa jossain kylässä jotta ei aika mene siihen että katot kun ukkos mököttää ja syö kaurapuuroa (vauhdikas kyläpaikka)
- mies Vantaalta.
olen mies 53v.olen seurustellut kolmisen vuotta ihanan naisen kanssa,olen pitkä,196cm,,naisystäväni myös pitkä 177cm,mut hoikka,,
Minäkin olin aikaisemmin normi painoinen,95kg,,jouduin työtapaturmaan 3v sitten,toisesta jalasta varpaat amputoitiin,liikkuminen ollut aika huonoa,ja kun on himassa,eikä voi kunnolla liikkua,tulee syötyä liikaa.paino tuppaa nousemaan..tarkoitan vain sitä,että siihen painon nousuu voipi olla joku syy..sairaus tai työttömyys..
Ihminen on ihan hyvännäköinen vaikka muutama kilo tulisi ylimääräistä,ei se sitä rakkautta vähennä,jos naisystäväni lihoisi vaikka 10kg,so wath,ei se tee kesää eikä talvea,.aina voi tehdä suunnitelmia, että yhdessä mies,ja nainen puodotetaan painoa..ollaan edelleen rakastuneita,kuten ennenkin.
Haluun vain kertoa tätä siltä kantilta,että toivon et lihomiseen olemassa syy,miksi lihoo?ja haluaako todella tehdä asialle jotain?ja ymmärtää sen ettei itsekkään hyväksyisi toisen ylenmääräistä lihomista.Asialle kannattaa tehdä jotain jos tykkää,ja välittää rakastamastaan ihmisestä..
Kaikki terveet ja kiikunnalliset ylös,ulos ja lenkille,syödään terveellisesti ja laihdutaan,nautitaan toisistamme,ja kaikki voi hyvin.
Minäkin vaikka vasen jalkateräni amputoitu,yritän liikkua joka päivä,et pääsisin ihannepainooni takaisin,,koska Rakastan edelleen naisystävääni yli kaiken,ja olen kiitollinen,ettei hän ole jättänyt minua tapaturman vuoksi,ja siksi etten voi täysillä liikkua,olen lihonut 95kg:ta 128kg.
Mutta nyt jo olen pudottanut 8kg,syömällä oikein liikkumalla ainakin vähän,jättänyt makea ja oluen pois.tuloksia tulee ja joskus vielä,kun saan proteesin jalkaterään voin yhdessä naisystäväni kanssa lenkkeillä ja nauttia elämästämme,kaikille mukavaa syksyä,pidetään toisistamme huolta,rakastetaan toisiamme ylipainosta huolimatta,yhdessä eteenpäin,annetaan kiloille kyytiä,kohti parempaa elämää yhdessä.- ihan veijo
Vähentämällä hiilareiden syönyiä niin siitä se lähtee. pasta,riisi.peruna pois.leipää ihan vähä.pari palaa päivässä.proteiinia aika reilusti.juureksia ja vihanneksia.kananmunia. mulla on tuohon suuntaan oleva ruokavalio.ei nouse paino.tippuu jos haluaa ja pysyy nuoruuden mitoissa. tsemppiä!
- mulleron vaimo
ihan veijo kirjoitti:
Vähentämällä hiilareiden syönyiä niin siitä se lähtee. pasta,riisi.peruna pois.leipää ihan vähä.pari palaa päivässä.proteiinia aika reilusti.juureksia ja vihanneksia.kananmunia. mulla on tuohon suuntaan oleva ruokavalio.ei nouse paino.tippuu jos haluaa ja pysyy nuoruuden mitoissa. tsemppiä!
Itse kokeilin tätä vähähiilihydraattista, kyllä toimi. Tietenkin mies mussuttaa, jos ei ole töissä. Jääkaappi on aina lähellä. Masenttuu ja syö, kun ei ole mitään aikataulua. Älä jankuta, tee jotakin, yhteistä mielenkiintoista, miehesi tarvitsee porkkanaa....
- mörähdys
Hän joka katsoo kaikkien ylitse on kuin rohkeus itse,oletko?
- joovainjoo
taas rouvalla on paino noussut, enkä puhu muutamasta kilosta vaan muutamasta kymmenestä. Asiasta ei voi puhua sanaakaan. Kivahan se olisi jos nainen on missimitoissa mutta tässä ei ole siitä kyse, kymmenen vuotta on kimpassa oltu josta naimisissa kuusi. Lähinnä huolestuttaa terveydentila, joka toistaiseksi on vielä käsittääkseni normaali. Vaan kuinka kauan? Verenpainelääkityksellä paineet saatiin alemmas, jonka jälkeen ei sitten ole niitä tarvinnut syödä.
Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla paino lähtee kohtalaisen nopeasti laskemaan, mutta fakta on se että muutama kuukausi tuon aloittamisen jälkeen on paino lähtötasoon nähden noussut, taas. Ei ruokavalion vuoksi vaan sen lopettamisen.
Tämän tarinan pointti tuli tuossa alussa: SANALLAKAAN ei asiasta voi puhua. Olen yrittänyt avata keskustelua eri tavoin. Joskus myös hän ottaa asian puheeksi. Joka kerta, siis joka helvetin kerta riitelyksi menee. Siispä nykyään väistän nuo täysin.
No joo, ehkä väärään avaukseen tuli tämä.
Tuo on melko metkaa tuo ´minä-voin-sinä-et´-asenne, varsinkin parisuhteessa. Olkaa kuitenkin tyytyväisiä siitä että voitte puhua asiasta. Silloin mikään tuskin tulee yllätyksenä. - Asennetta kehiin
on suhde jos sisäinen kauneus ei erotu ulkokuoresta.
Avautuisit sille kaljamasullesi, etkä tänne, koska saattaa olla että täälä kiukuttelusi ei niitä kiloja miehesi uumalta poista. Alkaa ilmeisesti olla parisuhde taputeltu kun tali on suhteen ongelmista suurin?
Laihduttaminen on tahtotila ja osa ihmisistä tarvitsee siihen motivoijan, perseellepotkijan, jotta onnistuu painonhallinnassa. Seksi ja seksittömyys on aina ollut naisten taholta oiva motivointikeino. Sano sille kotinallellesi että pimppaa saa sitten kun on viisi kiloa vähemmän, sitten toiset jne, jne. Mikäli kaveri on yhtään sinusta kiinnostunut se kyllä tarttuu syöttiin. Niin, tai sitten se on tulevaisuuden toivo yhteiskunnalle, käsityöammattilainen. - normaalipainoinen
ihminen on sitä mitä se syö.lihavat on laiskoja luusereita.selittävät vain itselleen jos on yli-tai alipaino-ongelmia!ihminen on kaunis ikään näköön sukupuoleen katsomatta jos painoindeksi on plus miinus satapromillea!!!!!!!!!!
- KK
Vakiintuneessa parisuhteessa asuunnilleen inoita nautintoja TV:n katselun ohella on syöminen, joten miehen painonnousua on turha ihmetellä.
Ja jos mies alkaa yhtäkkiä kuntoilla, niin naiselle herää heti epäilys, että miehellä on uusi nainen kiikarissa. Ja näinhän se usein onkin.
Pitkä kymmenen vuoden parisuhde onkin ihmisille usein varsin epäterveellistä. Siksi seurustelukumppania kannattaisikin vaihtaa suunnilleen samaan tahtiin kuin autoa.- Toivotonkin
Olen sairauteni tähden joutunut jättämään liikunnan melko minimiin ja painohan siitä vain ajoittain nousee, kunnes otan itseäni niskasta kiinni ja ruokavalion avulla saan karistettua kiloja pois.
Mutta yksi heräte painon pudotukseen tuli vaimon toimesta. Nimittäin hän alkoi pettämään minua toisen miehen kanssa. Tietysti minä yritin pärjätä kilvassa ja laihdutin itseni hieman edes kevyemmäksi. Tosin pettäminen on jatkunut vuosia ja minun painoni nousee ja laskee. Mutta herätteenä tuo pelko toiseksi jäämisestä auttoi ainakin minulla paljon. Tosin henkisestihän tämä on raskasta. - Ex-läskipa.ka
Ensinnäkin, 20-30kg ylipainoa lyhyessä ajassa aikuiselle ei missään nimessä ole terveellistä. Toisekseen, tämä voi tulla esim. puolen vuoden aikana, jos todellakin jättää liikkumiset minimiin ja siirtää syömisen pääpainoa nautinnonhaluun, ei nälän poistamiseen. Sillekään ei voi mitään, että läski ei kiihota mutta jos tämän menee sanomaan suoraan, niin se ei välttämättä vähennä painoa yhtään, pelkästään aiheuttaa stressiä.
Parisuhde lihottaa, vääjäämättä. Itsekin olin lähes 20kg lihavampi, sitten ex-vaimo halusi alkaa laihduttaa (alkoi pettämään) ja herkut katosivat. Jos käsitellään vain painoa, niin en itse aivan oikeasti pitänyt itseäni läskinä. Mutta sitä ilmeisesti olin, kun katselee samoja housuja jotka aiemmin hiukan kiristivät ja nyt eivät enää pysy päällä. Hävettää kun ajattelee millainen olin vain vuosi sitten ja hävettää, että en itse tajunnut. Kyllä, kävin salilla niin paljon kuin pystyin (eli ei niin paljoa, ajoittain) ja jossain vaiheessa sitä rautaakin liikkui paremmin kuin nyt, niin siitä ei edes välittänyt. Kuvitteli, että pystyi syömään mitä vain, milloin vain ja millaisia määriä tahansa.
Olen nyt 186/77. Työ vie aikansa ja vapaa-aika on muuten kortilla, mutta salillakäynnin ansiosta ei kroppa ole aivan kukkakeppi, tosin bodaria minusta ei enää saa (eikä ole väliksikään). Olen nyt ehkä parhaimman näköinen kuin koskaan aiemmin, mutta myös onnettomin - ero on ikävää ja avioero aivan syvältä. En enää ikinä aio olla läski, mutta ehkä pari kiloa voisi ottaa jos sillä saisi hyvän naisen.
Ainoa dieetti mikä toimii on se, että jättää syömättä ja juomatta kaiken mistä pitää. Herkut pois, ja se ei ole helppo aloittaa mutta voin lohduttaa, että ensimmäisen 3-4 viikon jälkeen ei enää ajattele herkkuja. Jos miehen haluaa laihtuvan, niin sitten ei osta kaappiin enää mitään hyvää. Piste.
- Oliskohan noin
jos nainen osaa asiansa sänkykammarissa, muun väittäminen on itsensä kusetusta.
- pppp.
Jos mies lihoo holtittomasti mainitsemastasi syystä, niin silloin mies = pikkulapsi
- -egigeggi-
Heheeeeee...;o) Eggigeggi...;o)
- ujyjy
Lihavuus kulkee geeneissä. Lihava äiti ja lihava lapsi, laiha äiti ja laiha lapsi. Tottakai voi laihduttaa tai lihottaa itseään, mutta harvoin se on pysyvää. Paino tuntuu aina palaavan sille tasolle josta lähdettiin.
Tiedän laihoja jotka yrittävät lihottaa itseään, mutta ei meinaa onnistua. - 1980
Olen pyörätuolia käyttävä mies. Olen huomattavasti ylipainoinen (152/87). Minulla on kuitenkin ollut vipinää naisrintamalla. Onneksi löytyy ihmisiä, jotka arvostavat erilaisuutta.
- Tääontätäniin
Täälla kanssa mies on lihonuy paljon. Itselläni tullut muutamassa vuodessa pari kiloa, vaikka lapsiakin on tullut useampia. Aina olen päässyt nopeasti mittoihini ja olen aika hyvässä kunnossa. Mies on välillä alkanut laihduttamaan ja kuntoilemaan, mutta jättää sen aina kesken. Tykkää syödä yöllä. Jos huomauttaa painosta, terveysongelmsitakin, tulee takaisin valitusta. Alkuun mua enemmän mietitytti paino suhteessa terveyteen kun verenpainetta, kolesterolia ja sydänvaivojakin vielä oli nuorella miehellä. Vaikka kuinka rakastaisi, niin ne liiat kilot kyllä tappaa intohimon seksistä. Kun toine vaan on niin painava että mua sattuu sen paino kun on päällä, niin ei kyllä kamalan usein tee mieli edes seksiä. Tai ehkä ongelma on se, että tekee, mutta jonkun muun kanssa. Ja se ei johdu vaan vaan painosta vaan siitä että toinen on niin itsekeskeinen ja käyttäytyy tosi huonosti. Eihän sellaista jaksa.
- Muodoista tykkäävä
Pitää olla mahtava peräsin ja pulleat purjeet . Laihat naiset joita ei erota teinipojasta ei sytytä ollenkaan . Voi kun näkee sellaisen Rehevän Naisen kyllä hormoonit hyrrää pieni ylipainokin on plussaa . Muodokas Nainen on joka pojan ja miehen unelma .
- ihmiseenvaikroppaan
Onko ok jos mies lihoo? Jos oikeasti välittää toisesta, ei välitä siitä vaikka toinen olisi mursun kokoinen. Itse olisin lähinnä huolissani terveydestä?
Jos miehllesi on noin tärkeää miltä näyttää ja että pysyt ojennuksessa, voi vaan miettiä miltä pohjalta hän kanssasi on. Miksi et ota asiaa puheeksi miehesi kanssa ja muistuta siitä, mitä on aiheesta sanonut.
Niin monta kertaa on saanut todeta että pintaan perustavat suhteet ei vaan kestä. Mistähän johtuisi? - ölkajsdfhfgd
bwahaha... nyt on hommeli niin, että crosstrainerit lentää roskiin, ja aloittaa jonkun HARRASTUKSEN joka on MIELENKIINTOINEN ja jossa palaa energiaa. Kuten enduro. Jos ukkos on kurapyrörän kanssa puoli päivää metässä riehumassa, niin hyvä jos sen rasituksen jälkeen tulee elävänä kotiin. Kyl kilot tippuu, eikä ole puhetta siitä että moottoripyörä vie moottorin voimalla! ;D Käytetyn saa halvalla.... Okei. Ehkä budjettiharrastuksen saa halvemmalla, mutta niiden teho miehiin ei ole yhtä hyvä.
- 15555 kg
mutta tärkeintä on yrittää pitää se kurissa, koska
1. ulkonäkö viestii siitä, onko itseensä tyytyväinen = elämä tasapainossa
2. miellyttäähän se puolisoakin, jos olen paremman näköinen = kauniiksi en tule, mutta normaalipainoisena tuhat kertaa kauniimpi...
3. terve loppuelämä palkintona
4. onhan se kiva uskaltaa katsoa peiliin ja PITÄÄ siitä mitä siellä näkee
Ei siis missään tärkeysjärjestyksessä, jos olet lihonut jokin asia on pielessä elämässäsi, ei selittely pitkällä parisuhteella ole sen parempi TEKOSYY kuin painavat luut yms. valheet
- Orpo62
Ylipaino on jokaisen oma asia, jos puoliso on asiasta eri mieltä hän voi siirtyä ulkoruokintaan.
Valitettavasti ainakaan minä en jaksa kuunnella jos joku alkaa valittaa painostani - itsehän sen kannan. Jos vaimo on asiasta erimieltä, aina on mahdollisuus vaihtaa laiheliinin. Vielä on kelvannut - lihavanakin.
Tosin sen verran ylipaino häiritsee itseäni, että pudotus on käynnissä. Ja niin kuin muillakin, se on pitkä ja ikävä tie. Suunta on alas mutta hitaasti. Jos jouluun mennessä on 10kg kadonnut olen enemmän kuin tyytyväinen. - kotona houkutuksia
Aika erikoista on, että mies ei hyväksyisi sinun ylipainoasi, mutta ilmeisesti ajattelee, että sinun pitää hyväksyä hänen... Kun paino ja elintavat on tarpeeksi kauan pääseet repsahtamaan, on vaikea saada itseään niskasta kiinni. Paitsi ehkä sitten kun paino alkaa olla jo tosi korkealla.
Voisitteko ajatella jotain yhteistä liikuntaharrastusta? Nuo kotiin hommattavat kuntopyörät, stepperit tai muut usein tuppaa jäämään kotiin pölyttymään. Niin on käynyt varmasti yhdelle jos toiselle! Parempi lähteä kotoa salille, esim. suoraan töistä. - tyytyväinen nainen
Kaikkea paskaa sitä pitää kirjoittaa...itselläni paino nousi 20 kg kun jouduin syömään kovan kortisoni kuurin,henki meinas lähtiä...että aivan sama vaikka kilot jäi,liikun nyt kun viimein uskallan,molemmat painetaan 100kg,ja hyväksytään toisemme sellaisena kuin ollaan.Ihmisen ulkonäkö muuttuu usein iän myötä,tulee sairauksia jotka voivat muuttaa kovasti ulkoista olemusta,se pitää hyväksyä.Se ei ole tosi rakkautta jos sen takia jättää toisen ettei tämä jaksa tällätä ihtiään...pitää hyväksyä ittensä sellaisena kuin on,ja muut kans,eikä huomautella toisten ulkonäöstä.
- muka lihava mies???
Aloittaja;
mitä hittoa?! Eihän MIEHET liho, ei suinkaan.
Ja jos vaaka ja silmä ja vaatekoko toista väittää, niin sen saa kyllä pyyhkäistä menemään.
Ja pyh! Vain NAINEN lihoo, vain naisen kroppa on luupin alla. Mies saa näyttää sillan alta tai roskiksesta reväistyltä. Painaa mitä painaa, haista, piereskellä, sikailla........
Mutta tytöt, toivoa on! Huolellisella hakemisella ja etsimisellä joskus löytyy se neula heinäsuovasta! Muistakaa vain rakastaa omaa kroppaanne, ja vaatia ihmismäistä kohtelua. Myös näiltä "Luomakunnan kruunuilta!" ( :-D heh heh) - Anonyymi
Minö en ottaa kaöjmaha ukkos
- Anonyymi
Mitä mieltä naiset on siitä jos vähän ylimäärästä mutta käy kuitenkin salilla lähes päivittäin, ei vaan onnistu saamaan näkyvää sixpäkkiä. 15 vuotta kuntosalia.
- Anonyymi
Mielelläänhän sitä ylimääräistä ei olisi, mutta jos on rakas, niin ei se pieni ylimääräinen haittaa varsinkin, jos kuitenkin elintavat hyvät
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458510Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472399Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361872
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811727Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211272Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015