Tuttu mielialalääke Mirtazapin. Mutta - kuinka moni kokee todella mielialansa kohentuneen ko. lääkkeellä? Itse olen käyttänyt 1 1/2 vuotta aluksi 15 mg, sitten 30 mg iltaisin myös uneen. Nyt otan vain 15 mg, joka tuo hyvin unta. Mielialaani ko. lääke ei mielestäni ihmeemmin ole vaikuttanut. Tai tietysti vaikea sanoa, mikä mielialani olisi, jos en olisi käyttänyt lääkettä. Ei tämä lääkitys tältä osin kyllä ihan kohdallaan ole! Miedolta tuntuu. Tiedä sitten, kannattaisiko lääkäri kanssa keskustella. Kohta olen menossa. Voisi ottaa esille. Sinällään hyvä lääke, kun ei aiheuta riippuvuutta eikä ole sivuvaikutuksia. Joskus ehkä pientä päiväväsymystä. Minulla Mirtazapin ei lihota. Muutama kilo olisi ihan toivottavaakin. Ei vaan ole ruokahalua. Kulutuskin lenkillä kohtuu raskas.
Mirtazapin
2
700
Vastaukset
- Jaaahaaas
Itse menin mirtatsapiinilääkityksen aikana niin huonoon jamaan, että piti päivystykseen kävellä. Vointi ei kohentunut ja epätoivo valtasi mielen.
Nyt menee venlafaksiini, josta tulee minulle vähemmän ja vähemmän haitallisia sivuvaikutuksia kuin mirtatsapiinista, vaikka on selvästi tymäkämpi lääke. - .
annos on ollut matala, tuo 30 mg on aika matala, riippuu toki indikaatiosta. Itse käytin depressioon 45 -60 mg/vrk.
Unettomuuteen tuo 15 mg auttanee, ei kummosemmin mielialaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792178
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329