"En mä sua koskaan rakastanutkaan"

gogododo

Ero viiden vuoden avoliiton jälkeen. Mies löysi uuden. Totesi mulle "En mä sua koskaan rakastanutkaan".

Siis mitä hittoa?! En tajua mistään mitään. Millainen ihminen mitätöi rakkautensa? Miksi?

Koko ero putosi kuin pommi. Olen rikki. En tiedä, miten eletään. Mitä ymmärtää. Mitä uskoa. Mikä oli totta, mikä vain kuvitelmaa omassa päässä.

Itse rakastin. Vaikea siihen tunteeseen on off-nappulaa löytää.

17

4093

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gogododo

toisaalta, tyhmää kai minultakin on nettipalstoilla alkaa kysellä, millainen mun ex on.

En vaan tiedä mitä uskoa. Uskoako niitä vuosia, jotka oltiin yhdessä. Vai uskoako sitä, mitä sanoi erotessa.

Pahasti haukkui, kun erottiin. Sanoi, etten mä kellekään muulle kelvannu. ? Olen töissäkäyvä, koulutettu, asiani hoitava nainen. En mikään juoppo tai sohvaperuna. En polta. En räyhää. Kuntoani hoidan, harrastan. Ja mies väittää nyt erossa, että olen pelkkää p*skaa ja uusi rakas on elämää suurempi rakkaus.

Miten voi luottaa tämän jälkeen? Mitä arvoa mun rakastamisellani on?

• kato siitä...

Ihmiset sanoo vaikkei välttämättä tarkota...

• Sejokinsinullaon

Minun mielestäni on hyvä, jos ollaan rehellisiä, ei rakkaus ja kunnioitus ole sama asia. No jos vihan vimmassa sanoo, ei silloin ole tarkoittanut.
        Ei hän uuttakaan rakasta, kun on nopeasti löytänyt, voi olettaa.
        Vasta kun saa etäisyyttä, voi miettiä, rakastinko todella. Voi rakastaa intohimoisesti vaikka ei senttiäkään kunnioittaisi?

• trokee
        Sejokinsinullaon kirjoitti:

Minun mielestäni on hyvä, jos ollaan rehellisiä, ei rakkaus ja kunnioitus ole sama asia. No jos vihan vimmassa sanoo, ei silloin ole tarkoittanut.
        Ei hän uuttakaan rakasta, kun on nopeasti löytänyt, voi olettaa.
        Vasta kun saa etäisyyttä, voi miettiä, rakastinko todella. Voi rakastaa intohimoisesti vaikka ei senttiäkään kunnioittaisi?

ei voi rakastaa jollei toista kunnioita, kyllä ne kuuluu yhteen, mut se on mun mielipide vaan.
        Sillai minäkin ajattelisin, että tuskin se nopeasti löytynyt uusi voi olla rakkautta, aika mahdotonta ehkä?
        Mut onko sitten se vanhakaan ollut? Onko ollut yhdessä oloon ollut jokin muu syy?

• Sejokinsinullaon
        trokee kirjoitti:

ei voi rakastaa jollei toista kunnioita, kyllä ne kuuluu yhteen, mut se on mun mielipide vaan.
        Sillai minäkin ajattelisin, että tuskin se nopeasti löytynyt uusi voi olla rakkautta, aika mahdotonta ehkä?
        Mut onko sitten se vanhakaan ollut? Onko ollut yhdessä oloon ollut jokin muu syy?

En halua väitellä, monet joita tunnen käyttävät tuota argumenttia, naista ei voi rakastaa jollei kunnioita, ihan kuin rakkauden voisi laskea. Olin itse rakastunut mieheen, jota en voinut millään tavoin kunnioittaa.
        Kuitenkin jos puhuttaisiin totta, jollei rakkaudesta, vaan yleensä, vähennettäisiin turhaa kärsimystä.

• kuulla

Ihmisillä on monia syitä minkä takia menevät toisen kanssa suhteeseen. Minäkin menin semmoseen ilman että todella intohimosesti rakastin häntä mutta luulin että pystyisin siihen ja että ehkä tunteeni muuttuvat. Elämässä pitää kokeilla kaikenlaista ja oppia niistä. Niin myös minä ja näyttää että myös sinulle on näin käynyt mutta olet se toinen puoli joka rakasti eikä tajunnut että se toinen ei rakastanu. Olen 100% varma että sinäkin jos näin taakse päin katselet ja ajattelet niin ehkä pystyt näkemään että ei kaikki nyt ihan ollut semmosta kun pitäisi? Minä myös sanoin miehelleni että en ikinä oikein rakastanut häntä ja se oli tosi asia en sanoisi sitä toista loukatakseni vaan kertoakseni syyni miksi se ei sujunut, outoa mutta hänkään ei sitä uskonut ja sitä en taas tajua. Miksi et usko että toinen ei rakastanut tai enää rakasta? Sinulla ilmeisesti oli teidän elämästä eri ajatus kuin hänellä ja jos hän olisi ollut tyytyväinen niin ei olisi muita kattellut. Joskus pitää sanoa totuus ja joskus pitää sitä kuunnella, ehkä teiän loppuun olikin syy se että ehkä et kuunnellut tai ymmärtänyt? Joku päivä tulevaisuudessa kun sinä löydät sen oikean niin tiedät mitä tarkotan.

• gogododo
        kuulla kirjoitti:

Ihmisillä on monia syitä minkä takia menevät toisen kanssa suhteeseen. Minäkin menin semmoseen ilman että todella intohimosesti rakastin häntä mutta luulin että pystyisin siihen ja että ehkä tunteeni muuttuvat. Elämässä pitää kokeilla kaikenlaista ja oppia niistä. Niin myös minä ja näyttää että myös sinulle on näin käynyt mutta olet se toinen puoli joka rakasti eikä tajunnut että se toinen ei rakastanu. Olen 100% varma että sinäkin jos näin taakse päin katselet ja ajattelet niin ehkä pystyt näkemään että ei kaikki nyt ihan ollut semmosta kun pitäisi? Minä myös sanoin miehelleni että en ikinä oikein rakastanut häntä ja se oli tosi asia en sanoisi sitä toista loukatakseni vaan kertoakseni syyni miksi se ei sujunut, outoa mutta hänkään ei sitä uskonut ja sitä en taas tajua. Miksi et usko että toinen ei rakastanut tai enää rakasta? Sinulla ilmeisesti oli teidän elämästä eri ajatus kuin hänellä ja jos hän olisi ollut tyytyväinen niin ei olisi muita kattellut. Joskus pitää sanoa totuus ja joskus pitää sitä kuunnella, ehkä teiän loppuun olikin syy se että ehkä et kuunnellut tai ymmärtänyt? Joku päivä tulevaisuudessa kun sinä löydät sen oikean niin tiedät mitä tarkotan.

On meitä vissiin moneksi. Kokisin kamalan kiusallisena sellaisen tilanteen, että kumppani on rakastunut, mutta itse en olisi. Se tuntuisi toisen huijaamiselta. Tapailin joskus miestä, joka oli kauhean rakastunut minuun. En ollut itse. Ei siitä mitään tullut, mua alkoi aina vaan enemmän ahdistaa hänen tapaamisensa.

Ei missään suhteessa minusta kaikki ole parasta mahdollista. Ei mulla aina ollut hyvä olo suhteessa, mutta ei mulla aina ole hyvä olo esim. töissäkään, mutta silti menen duuniin... Tiedän, että joskus tulee taas parempi vaihe.

Meillä meni monta vuotta yhdessä. Jos toinen ei alun perinkään rakastanut, niin miksi ihmeessä se ne vuodet roikkui mukana?

Tuo että ei olisi muita katsellut, jos olisi ollut tyytyväinen... Ei voi suhteessa toista vastuuttaa siitä, mitä valintoja itse tekee. En mä ainakaan kuvitellut, että olisi mun miehen tehtävä pitää mut tyytyväisenä. Olisi nyt yhdessä eletty ja jaettu arkea ja kohokohtia, välillä helppoja ja välillä vaikeita asioita.

• kokemustakin on

..ei muistanut, että oli joskus ihastunut ja kenties rakastikin ?? :)...anna sellaisen olla omassa arvossaan. Mulla kuolis tunteet just sillä sekunnilla kun noin sanottaisiin ja sehän osoittaa pikkusieluisuutta. En vaan voi arvostaa sellaista ihmistä...ja mikä tärkeintä itselle; siinä kuolee se utuinen ihannointi ja rakkauskin toiseen...siis kun ei enää arvosta.

• jhjhjtetee

välittämättä tuosta kommentista, tiedän että se satuttaa mutta mies ei oikeesti tarkoita sitä.

Itsekin avioeron kokeneena ja nopean eron tullessa kuulin ihan samaa mieheltä, suhde oli virhe, olen ollut vankilassa kanssasi, rakkaus kuollut jne.. Uusi nainen taustalla..

No meni hetken aikaa ja uusi huuma jäi, meidän ero silti astui voimaan mutta muutaman kuukauden päästä mies kirjoitti pitkän kirjeen ja laittoin myös tekstarilla samaa asiaa että ero otti tosi koville ja satutti häntäkin vaikka hän sen halusi ja pyysi anteeksi sanomisiaan. Hän oli itsekin ihan sekaisin ja halusi jotenkin lytätä minut ettei tuntuisi niin kipeeltä ja uusi nainen tuntuisi paremmalta.

Tämä on tätä jotain miesten logiikkaa mitä me naiset ei aina jakseta ymmärtää.

Kovasti voimia sulle sinne!

• kyrpiintynyt eks

mä kuulin saman vaikkei mies vielä ketään ole löytänytkään..

Noi sanat,miten sä otat niitä takas? Hyvä pyhä paha Jumala miten saatoit?Noh, mennyttä on turha murehtia. Minä rakastin miestä ja halusin hänet. Hän ei vaikkei sieltä paskimmasta päästä ollutkaan. Ensi kerralla varmistan että toinen on todella rakastunut....

• Mitätöijä

Todella monet, sekä miehet että naiset, selittävät jälkikäteen itselleen etteivät rakastaneet kumppaneitaan koskaan löydettyään uuden, joka aiheuttaa suurta ihastumista. Harvalla se kuitenkaan pitää paikkaansa.

Se nyt vain on tuollainen tapa järkeillä asia ja oikeuttaa oma toiminta, ettei tule tunnontuskia.

• gogododo

taitaa olla totta. On kai helpompi ajatella tulevaisuuttakin uudessa suhteessa. Voi ajatella, että se uusi on "oikeampi" ja rakkaus "aidompaa" kuin edellisellä kerralla.

Hitto kun itse selviäisin tästä jotenkin. Tuntuu niin helevetin pahalta. Niin kuin olisi tullut kilpailutetuksi ja tarjouskilvassa hylätyksi.

• ...
        gogododo kirjoitti:

taitaa olla totta. On kai helpompi ajatella tulevaisuuttakin uudessa suhteessa. Voi ajatella, että se uusi on "oikeampi" ja rakkaus "aidompaa" kuin edellisellä kerralla.

Hitto kun itse selviäisin tästä jotenkin. Tuntuu niin helevetin pahalta. Niin kuin olisi tullut kilpailutetuksi ja tarjouskilvassa hylätyksi.

Eiköhän tommonen lähtijä ole sitä häviäjätyyppiä. Menee naimisiin, vaikkei ole varma tunteistaan, eikä ole sellaisia riittävästi arvopohjaa pitää itseään ruodussa ja yrittää suhteen eteen. Tuskin se hänenkään itsekunnioitustaan kasvattaa.

• ricasi

Älä sisko välitä, pommeja putoilee avioliitossakin. Olin 10 vuotta naimisissa ja 6 vuotta avoliitossa ja kuinkas kävikään. Ukko alkoi deittaamaan ja löysi täältä netistä annelin, muurmelin, ecican ja rican. Aloitti salatapailut ja nyt olemme eronneet. Yrittäkää hyvät ihmiset tajuta, että netti profiilissa on valetta suurin osa. Ex ukkonikin oli ilmoittanut olevans asumuserossa jo 3 vuotta sitten. Näytti muuten ihan itse tietonsa ja kehtasi vongata jatkamaan avioiliittoa. Se loppui siihen, elin vielä 2 vuotta näiden lupausten varassa ja tas paljastui tyhmät deitti horot. Oli tekstailua ja tapaamisia ja deittailuja. Ilmoitin sitten, et nyt tuli ämpäri täyteen. läksin ja hain eron. Nyt ukko vielaä 3kk ruikutti takaisin, en kommentoinut ja kuinka ollakkaan nyt minä olen kuulema kylmä ja tunteeton. Hah hah...onneksi kävi flaksi ja olen onnellinen uuden miehen kanssa. Otahan opiksi, kyllä se aurinko vielä paistaa Sullekin!

• p*rkele!

täälä kanssa vähän sama tilanne, vajaa 6 vuotta yhdessä oloa, kaksi lasta. minä hoidin mukulat synnytyksistä asti yksin, ukko paineli omia menojaan. mitta täyttyi kaksi kuukautta sitten, sanoin haluavani eron. kävi miehelle, tulin itse katumapäälle, kaikkeni yritin tehdä, lupasin, anelin yms. ei miestä hetkauttanut.
        Sitten tuli tämä hänen syytteli, olen hullu, lyönyt palloa nilkkaan, en ole saanut hyvää olo hälle yms., ei kukaan ota tommosta ämmää, et oo ollu mulle mitään!
        Eilen kävi sitten ilmi että hällä ollu uusi jo ennen minun "avautumista".

Oon niin pettynyt, aina antanut vapaat kädet, hoitanut kodin, lapset kaikki yksin. Antanut hänen mennä ja tehdä. Sietänyt sen että ei mitään parisuhde toimintaa. Haarat levällään pitäs aina olla! TÄSSÄ KIITOS SIITÄ!

ja siltikin vaan kaipaan ja toivon että mies muuttuisi... kuinka tyhmä ihminen voi olla!?!?

• höpönlöpön..
        p*rkele! kirjoitti:

täälä kanssa vähän sama tilanne, vajaa 6 vuotta yhdessä oloa, kaksi lasta. minä hoidin mukulat synnytyksistä asti yksin, ukko paineli omia menojaan. mitta täyttyi kaksi kuukautta sitten, sanoin haluavani eron. kävi miehelle, tulin itse katumapäälle, kaikkeni yritin tehdä, lupasin, anelin yms. ei miestä hetkauttanut.
        Sitten tuli tämä hänen syytteli, olen hullu, lyönyt palloa nilkkaan, en ole saanut hyvää olo hälle yms., ei kukaan ota tommosta ämmää, et oo ollu mulle mitään!
        Eilen kävi sitten ilmi että hällä ollu uusi jo ennen minun "avautumista".

Oon niin pettynyt, aina antanut vapaat kädet, hoitanut kodin, lapset kaikki yksin. Antanut hänen mennä ja tehdä. Sietänyt sen että ei mitään parisuhde toimintaa. Haarat levällään pitäs aina olla! TÄSSÄ KIITOS SIITÄ!

ja siltikin vaan kaipaan ja toivon että mies muuttuisi... kuinka tyhmä ihminen voi olla!?!?

edellinen kirjoitus aivan sana sanaan kuin minun elämästä. itsekin toivon että tajuaa mitä meillä oli ja jättäisi uuden naisen. eli todella tyhmä minäkin olen..
        eilen sain kuulla että teki lapset ja eli kanssani vain siksi että luuli että voi olla minun kanssa onnellinen..
        on vaan aika julmaa sanoa noin, kun oikeasti tiedän että oli kanssani onnellinen..

• niinsemenee

Koskaan en häntä rakastanut, huomasin sen vasta kun tapasin miehen joka kolahti sydämeeni ja kovaa. Meille ei ehtinyt mitään vakavampaa kehittyä (sivullisten pilattua sen), mutta sen jälkeen kun huomasin etten miestäni rakasta, pitkä avoliitto päättyi. Usein nuorena solmitut avo- ja avioliitot menevät omalla painollaan, lapsiakin saattaa syntyä ja sitten huomaakin totuuden: ei ole ajatusmaailmassa mitään yhteistä eikä ole rakkautta. Silloin on parempi erota. Ehkä ap:n mies huomasi mitä rakkaus todella on. Totuushan se on, ettei ole rakastanut. Miksi pitäisi valehdella? Sanoihan Pate Mustajärvikin just haastattelussa ettei ole koskaan rakastanut muuta naista kuin äitiään..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe