Onnistunut paluu?

Wonderer;

Onko ketään, joka voisi kertoa että paluu eksän kanssa yhteen on onnistunut useiden vuosien tauon jälkeen? Vaikka suhde olisi ollut myrskyisäkin aikanaan, ehkä myös nuoruudesta johtuen..? Olemme olleet kahdeksan vuotta erossa mutta aina yhteydessä jollain lailla... Kaikki tunneskaalat on käyty läpi, ja nyt tuntuu, että voisi olla aineksia enempäänkin. Vaan onnistuisiko se... Mitkä ovat edellytykset onnistuneelle yhteenpaluulle??

54

7158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wonderer;sit

onnistu sit millään, sillä 81 kpl hlöitä on lukenut tän viestin, eikä kellään oo kommentoitavaa... =/ Varmaan ei sit paluu yhteen onnistu! Harmi...

• HarvinainenJuttu

Kellään ei oo ollu noin vahvaa sidettä et 8 vuotta pysyis yllä. Siks ei osaa sanoo mitää tähän. Kannattaa varmaan yrittää ku vaikuttais vahvalta.

• kjhl0
        HarvinainenJuttu kirjoitti:

Kellään ei oo ollu noin vahvaa sidettä et 8 vuotta pysyis yllä. Siks ei osaa sanoo mitää tähän. Kannattaa varmaan yrittää ku vaikuttais vahvalta.

erottiin ekan kerran lähes 10 vuotta sitten, että onhan noita pitkiä suhteita. Tänä kesänä viimeksi soitteli "kyläilemään", en mennyt. Kyllä tämä juttu nyt oli nähty. Emmekä alunperinkään seurustelleet kauaakaan.

• &siu
        HarvinainenJuttu kirjoitti:

Nii ja sit ku tää sanos ni sit se vois olla ensin ja jos sen voi vaan jonneki se vois olla paras. Kaikkein paras tällai menis ku se pystyi sanoo niin ku yllä. Tälaiselta sinun kirjoituksesi näyttää ja vaikuttaa mistä ei saa mitään selvää. Opettele kakara kirjoittamaan asiat selvästi. Selkeästi kirjoitettu viesti palvelee lukijaa ja sinua itseäsi ettet itse tule väärin ymmärretyksi. Vai haluatko tulla väärin ymmärretyksi?

• pieturi

Ehdottomasti kannattaa yrittää! Nyt, mene jo, kysy !!!! :)

• muano

Tykkäät hänestä vielä varmasti ja jos niin on niin mikään ei estä kokeilemasta.

• maunoq

sitten pitää vain hyvän ystävyyden koska sekin voi kariutua jos suhde epäonnistuu ja onhan tossa ollu aikaa katsella muutakin rakkautta.

• ?

jos löytäisit termospullosta 8 vuotta vanhaa kahvia ja lämmittäisit sen uudelleen.

• clockworks

Mitäpä tuohon nyt edes voisi vastata, 8 vuoden yhteydenpito on varmasti kertonut miehestä ja takaisinpaluun mahdollisuuksista sinulle enemmän kuin yksikään meistä anonyymeistä vieraista voisi arvaillen neuvoa. Ainoastaan sinä tiedät, onko mies millainen nykyään, millainen itse olet, oliko aikaisemman suhteenne myrskyt nuoruuden syytä ja kun kerran ne tunneskaalatkin on käyty läpi, ei todellakaan ole ketään, joka tietäisi paremmin suhteen mahdollisuuksista, kuin sinä ja mies itse. Näin ainakin kirjoituksesi perusteella, tiedä sitten kuinka paljon oikeasti hänestä nyt tiedät ja kuinka intensiivisesti olette olleet yhdessä, miksi ette ole palanneet yhteen jo aikaisemmin jne. jne.

Ei tämän kirjoituksen perusteella tosiaan osaa sanoa yhtään mitään, ellei satu olemaan omia kokemuksia, joita harvemmalla on, yleensä ihmiset eivät pysy erossa 8 v. ja sitten palaa yhteen. Mutta onhan se mahdollista, eipä sillä.

• Tahdon asia

Itse palasin exäni kanssa yhteen. Kyllä eron aikana huomaa, mitä teki itse teki väärin ja mistä monet myrskyt saivat alkunsa. Pieni itsetutkiskelun paikka on aina paikallaan itse kullekin ja eivät ne todelliset tunteet kuole koskaan. Tietysti aika voi kullata muistot, mutta kyllä itse olen varmempi tässä lämmitetyssä suhteessani kuin koskaan aikaisemmin. Vanhoja riitoja ei vaan pidä kaivaa esille vaan suunnata katse tulevaisuuteen. Exän kanssa voi kyllä muistella niitä yhteisiä hyviä hetkiä esim. ensimmäisiä treffejä tai miten huomaistte rakastuvanne toisiinne. ;) Parisuhde tarvitsee uskoa, toivoa ja rakkautta, mutta eniten sitä rakkautta. :)

• usko elämään
        Tahdon asia kirjoitti:

Itse palasin exäni kanssa yhteen. Kyllä eron aikana huomaa, mitä teki itse teki väärin ja mistä monet myrskyt saivat alkunsa. Pieni itsetutkiskelun paikka on aina paikallaan itse kullekin ja eivät ne todelliset tunteet kuole koskaan. Tietysti aika voi kullata muistot, mutta kyllä itse olen varmempi tässä lämmitetyssä suhteessani kuin koskaan aikaisemmin. Vanhoja riitoja ei vaan pidä kaivaa esille vaan suunnata katse tulevaisuuteen. Exän kanssa voi kyllä muistella niitä yhteisiä hyviä hetkiä esim. ensimmäisiä treffejä tai miten huomaistte rakastuvanne toisiinne. ;) Parisuhde tarvitsee uskoa, toivoa ja rakkautta, mutta eniten sitä rakkautta. :)

olen kanssasi samaamieltä kommenteistasi.Joskus etäisyyden ottaminen auttaa suhdetta,ettei se tukehdu. Voi rauhassa miettiä asioita,puntaroida niitä erikakannalta.Miettiä mitä todella haluaa suhteelta ja miten sitä voisi omalta osaltaan parantaa.Ihmiset muuttuu(näkemykset,ajatukset ym,ym).Täytyy oppia omista virheistään,välttää tekemästä niitä uudelleen.Myönnytyksiä täytyy antaa asioissa,olla sulautuvampi toisen mieltymyksiin.Toisen ihmisen huomioiminen kaikenlaisissa asioissa on tärkeää,täytyy osata antaa periksi puolin ja toisin.Tunteet ei mielestäni myöskään kuole,ne muuttavat muotoaan iän tuoman ymmärryksen myötä.Ihminen kasvaa henkisesti kokoajan,henkinenkasvu voi auttaa toista ymmärtämään sen,että toisella onkin jotain uutta annettavaa.Tämä voi herättää kiinnostusta x kumppanissa,palata yhteen,yrittämään uudelleen.Tähän tarvitaan kumminkin molempien halua yrittää.Vaikeuksia tulee silti,mutta ne on aina voitettavissa,puhumalla ja teoilla.ANTAKAA TILAA TOISILLENNE,KETÄÄN EIVOI TÄYSIN OMISTAA.

• erehtynyt

Miksi erositte edellisellä kerralla? Vastaa siihen. Harvemmin ihminen muuttuu pohjimmiltaan. Ei askelia taakse päin. Entinen on eletty.

• Säppitär

Hei...

Minä tapasin miehen 30 vuotta sitten,seurustelimme nuoruudeen hurmassa...mutta silloin elämä ei ollut meille suosiollinen. Erosimme...tiemme kulkivat kauas toisistaan...Vuosi sitten tiemme kulkivat yllättäen yksiin ja olemme alkaneet seurustella uudestaan ja suunnittelemme yhteistä tulevaisuutta. kummalakin iso repullinen elämänkokemusta ...anna elämän viedä ja kokeile jos hyvältä tuntuu niin miksipä ei...

• rthryhtyj

Yksi sana vain, Matti ja Mervi

• leskirouva.

Ei rikki mennyt maljakkokaan ehjäksi tule vaikka sen kasaan liimaat.

Minulta entinen miesystävä palasi exänsä luo oltuaan virallisesti vuosia erossa vaimostaan.
      Hetken se kesti mutta ero siitä tuli uudestaankin juuri samasta syystä kuin ensimmäiselläkin
      kerralla,joten mieti tarkkaan sillä se toinen ero sattuu sitten vielä enemmän kuin eka.

• tirlandaadaa

hyvin voi onnistua! voihan olla et ei onnistukkaan.. mut hei kokeilemalla selviää! :) anna tunteen viedä sua.. se on parasta.

• Exää himoava..

Minä olin erossa exästä lähes vuoden, aina kuitenkin himoitsin häntä seksuaalisesti. Sen jälkeen hän pyysi jostain tekosyystä käymään, saunottiin ja rakasteltiin yli yön. Sen myötä meillä jatkunut seksisuhteena jo viime keväästä asti. Käymme toisillamme ja yövymme yhdessä, se tosi antoisaa kun ei puhuta vanhoista asioista. Rakastellaan usein ja nauttien, usein jopa 4-5krt viikossa. Yö saman peiton alla touhuten, ennen ei ollut näin kiimassa toiseen kuin nyt, ei ainakaan muista enää sitä. Ei uskallettu puhua yhteen paluusta, pelkäämme kai seksin muuttuvan arkiseksi. Onkohan tässä jotain kielletyn hedelmän makua kun niin kiihottaa ja himoja pitää korkealla? Muilla kokemuksia seksisuhteest Exän kanssa?! Pyydän kommentteja asiasta. Exäni on muodokas sexy ja kiihoittavan upea nainen ikäisekseen yli 60v jo, itse 52vuotias.Eli mua kiihottaa myös itseä vanhempi nainen, muilla samoja kokemuksia? Olenko jäänyt seksuaalisesti kiinni häneen.

• Merencue
        Exää himoava.. kirjoitti:

Minä olin erossa exästä lähes vuoden, aina kuitenkin himoitsin häntä seksuaalisesti. Sen jälkeen hän pyysi jostain tekosyystä käymään, saunottiin ja rakasteltiin yli yön. Sen myötä meillä jatkunut seksisuhteena jo viime keväästä asti. Käymme toisillamme ja yövymme yhdessä, se tosi antoisaa kun ei puhuta vanhoista asioista. Rakastellaan usein ja nauttien, usein jopa 4-5krt viikossa. Yö saman peiton alla touhuten, ennen ei ollut näin kiimassa toiseen kuin nyt, ei ainakaan muista enää sitä. Ei uskallettu puhua yhteen paluusta, pelkäämme kai seksin muuttuvan arkiseksi. Onkohan tässä jotain kielletyn hedelmän makua kun niin kiihottaa ja himoja pitää korkealla? Muilla kokemuksia seksisuhteest Exän kanssa?! Pyydän kommentteja asiasta. Exäni on muodokas sexy ja kiihoittavan upea nainen ikäisekseen yli 60v jo, itse 52vuotias.Eli mua kiihottaa myös itseä vanhempi nainen, muilla samoja kokemuksia? Olenko jäänyt seksuaalisesti kiinni häneen.

Joo,me kun asuttiin asumuserosta niin tavattiin joka viikko ja aina oli kivaa.Paineita ei ollut eikä riitoja vain hyvä olo!Silloin kun erottiin käytiin vielä etelässä lomalla.Sen jälkeen kun oli erottu exä vielä soitteli pari kuukautta minulle ja siksi oli vaikeaa kun ei enää tavattu!

• vitsikunonkivaa
        Exää himoava.. kirjoitti:

...olispa mullakin exän kans samanlainen suhde. Meillä kans iät niin, että mies paljon nuorempi. Ei kun vaan onnea teille molemmmille. ihanaa elämää tollanen.

• Raakkuna.

Olet, hyvinkin, "Lopun,aikojen,asialla" Salut. Kun, kysyt, "Onko, Ex-vaimon, mahdollista, saada, takaisin, avio,miehensa?" Salut.

Niin, kylla, vain, "Useat, loytavat, uudestaan, toisensa" Salut. Jos, "Ovat, olleet, sielu,pari,suhteessa" Salut.

• Sielunkumppanit

Toi just tuntuu mullekin!Ihankuin toinen sielinkumppani puuttuisi!Olis vaan puolikas ihminen.

• ??!!?? : /

ainahan kannattaa kokeilla jos rakastat häntä mikä estää?

• Useita kokemuksia itsellä ja tuttavilla EI OLE KOSKAAN ONNISTUNUT

• nyt jos koskaaaan

on aina oma juttunsa ja avoimin mielin kannattaa ei asenteellisesti,eikä varsinkaan huutamalla : )

• Tarya 46

Itse ajattelin samoin joskus...mutta nyt neljän ero vuoden jälkeen ollaan parhaat kaverit ja sellaisina pysytään aina...hyvä niin

• Heko:)

Ite erosin just miehestä jonka kanssa seurustelin 3 vuotta. Suhteessamme oli aina riitoja mut hyviäkin hetkiä löyty. Aina annoin anteeks sen tempaukset ja loppujen lopuks se oppi että annan aina anteeks ja jatkoi tekemisiään. Tosin te ootte varmasti muuttuneet kumpikin 8 vuoden aikana. Nyt uskalsin antaa numeroni eräälle tutulleni joka on osoittanut olevansa ihastunut muhun ja kohta varmaan seurustellaan. Mut ne samat ongelmat saattaa tulla uudestaan jos alatte seurustelemaan. Mieti niitä riitoja mitä teillä oli sillon..

• varmasti onnistu

sanoo niin uskonut, kokeillut ja pettynyt.

• MARI H

KYLLÄ VOI ONNISTUA.OLEN ITSE KOKENUT MOISEN NOIN 4V ERON JÄLKEEN. KUMPIKIN KAIPASI TOISTA JA LAPSEMME TEKIA NÄHTIIN PALJON JA KUN ASUTTIIN SAMASSA KAUPUNGIS. JOO EKA VUOSI OLI VÄHÄN VAIKEE TOTUTELLA MUT SIT MENI 15VUOTTA. SITTEN POIKAMME MUUTTI TYTTÖYSTÄVÄNSÄ KANSSA ASUMAAN NIIN MÄ HALUSIN OMAN RAUHAN JA MUUTIN KESKELLE KAUPUNKIA. NYT OLEN MUUTTANUT POIKANI PERHEEN LÄHELLE ETTÄ VOIN HOITAA KOLMEA POJAN POIKAA. SIINÄ ERON JÄLKEEN TÄYTYY OLLA KUNNIOITUSTA OSAPUOLILLA TOISIAAN KOHTAAN JA JUTELLA JA JUTELLA----.JOS EI KAIKKI MENNYT NIIN KUIN AJATTELIN AVOLIITOSSAMME, NIIN LÄHDIN LENKILLE TAI JOTAIN MUKAVAA. KYLLÄ NIIN SANOTUSTI "YHTEEN HIILEEN PUHALTAMINEN KANNATTAA" JA YHTEISET VAPAA-AJAN VIETTO HARRASTUKSET KODIN/PERHEEN HOITO YHDESSÄ.

• titta-46

Ei oo todellista,ett kysyt sit täältä?? Eiks aikas monella ihmisellä oo kokemuksia yhteenpaluust?? Toisilla se onnistunut,toisil ei...sehän riippuu ihan ihmisistä,eiks niin? Ite kans joskus siin tilantees ollut :( "muistot kultaa kaiken" Tsemppiä sulle:)

• Exän kanssa. Ystävyys on mahdolista. Seksi on mahdollista. Jos on saavuttanut todellisen ystävyyssuhteen, sitä ei kannata vaarantaa rakkaussuhteella, joka mitä todennäköisimmin tuo esiin entiset ongelmat. Riittävän monta kertaa on tullut veivattua eestaas, joten oma kokemukseni on: kannattaa olla "vain" ystäviä; se on pysyvää.

• sanhelmiina

mä ja mun ex ollaan palattu yhteen ja se kannatti, en voisi elää ilman häntä... jos molemmat vaan rakastaa niin HEI TSEMPPIIII ja uudelleen yritys :)

• Rakastaminen ei riitä, jos on ollut niin suuria ongelmia, että on eronnut.

• if you..
        acidbeaver kirjoitti:

Rakastaminen ei riitä, jos on ollut niin suuria ongelmia, että on eronnut.

Jos sitä oikeasti haluaa, oikeasti rakastaa.
        Jos halu yrittää ja halu onnistua - se onnistuu.
        Mieti miltä itsestäsi tuntuu.

• kuihtunut kukkanen

Väittäisin heti aluksi, että ei tule onnistumaan.

Eroon on aina joku syy. Muistele syytä. Oliko hän liian mustasukkainen? Todennäköisesesti hän on sitä vieläkin. Liian lapsellinen? Aika saattaa olla parantanut tuon luonteenpiirteen, mutta voitko olla varma?

Mikäli se olisi joku teko, yhteenpalaamista ja sen onnistumista varjostaisi aina tämä teko. Luonteenpiirteet harvemmin häviävät edes kasvamisen tuloksena. Jos toinen osapuoli oli snobi, todennäköisesti hän on sitä pahemmin tätä päivänä.

Tavat ja tottumukset pakkaavat muuttumaan, eivät mielet. Tilalle voi tulla uusia sata kertaa ärsyttävämpiä tapoja ja tottumuksia.

Kiinnostuksen kohteet muuttuvat, maku muuttuu..

Ajatusmaailma muuttuu. LIberaali maailmankansalainen voi olla tänään eturivin rasisti. Muutokset tapahtuvat nopeasti.

Haluatko rikkoa sen illuusion, joka sinulla on hänestä?

Aika on kullannut muistot, tahdotko repiä pinnan irti ja kohdata sen mädän lihan?

Tai ainakin tätä kaikkea olen todistellut itselleni, kun yhä edelleen kaipaan kymmenen vuotta sitten elämästäni typeryyttäni karkottamaani miestä.

• roooohkea

"Aika on kullannut muistot, tahdotko repiä pinnan irti ja kohdata sen mädän lihan?

Tai ainakin tätä kaikkea olen todistellut itselleni, kun yhä edelleen kaipaan kymmenen vuotta sitten elämästäni typeryyttäni karkottamaani miestä."

Voi voi, eikös kantsis tehä asialla jottai, vai pelkäätkö?

• Tomppaanos
        roooohkea kirjoitti:

"Aika on kullannut muistot, tahdotko repiä pinnan irti ja kohdata sen mädän lihan?

Tai ainakin tätä kaikkea olen todistellut itselleni, kun yhä edelleen kaipaan kymmenen vuotta sitten elämästäni typeryyttäni karkottamaani miestä."

Voi voi, eikös kantsis tehä asialla jottai, vai pelkäätkö?

http://mielenrauhaa.tryg.fi/historie/95/Elina-Tahkavuori-Isan-kammenella

• Vaikka kirjoituksesta huokuu katkeruus ja tunkee nenään "mätä liha" ("Vanha haiseva sydän"), siitä huomaa myös epävarmuuden. Illuusioille rakentuneelle mielikuvalle ei ollut katetta, eikä tule olemaan. Ongelma on se, että onko alunperin halunnut katsoa, havaita ja puhua. Onko siis tutustunut todelisuuteen. Jos ei, niin EI on vielä ehdottomampi. Katkeruuden helliminen syö mielen. Hyvien asioiden muistaminen tuo terveen surun. Paluuta ei ole.

• Belucia
        acidbeaver kirjoitti:

Vaikka kirjoituksesta huokuu katkeruus ja tunkee nenään "mätä liha" ("Vanha haiseva sydän"), siitä huomaa myös epävarmuuden. Illuusioille rakentuneelle mielikuvalle ei ollut katetta, eikä tule olemaan. Ongelma on se, että onko alunperin halunnut katsoa, havaita ja puhua. Onko siis tutustunut todelisuuteen. Jos ei, niin EI on vielä ehdottomampi. Katkeruuden helliminen syö mielen. Hyvien asioiden muistaminen tuo terveen surun. Paluuta ei ole.

On naurettavaa verrata ihmissuhdetta särkyneeseen maljakkoon tai tyrkyttää omaa katkeruuttaan ja pessimismiään kysyjälle, joka lienee tosissaan reunionistaan. Ei tuossa asiassa mitään sääntöä ole. Jos suhde on aikanaan palanut loppuun niin mahikset onnistua on pienemmät, mutta mikä estää kokeilemsasta jos siltä tuntuu. Eikä pettymystä tarvitse pelätä, sillä jos homma ei toimi niin sitten ei ja asian lopullinen toteaminen olisi varmasti helpotus molemmille.

" Mä kirjeen panen postilaatikkoon,
        nyt osuuteni kaikesta tehnyt oon,
        on asioista mustaa valkoisella,
        nyt oisko mahdollista keskustella..."

• nykyinen

Totta ihmeessä onnistuu...nyt sitä vasta huomaa että kuinka mukava Ex onkaan -
      Olisi vain aikaisemmin osattu puhua niin ei olis tarttenut erotakkaan :)

• ,-.,

jos rakastat häntä tarpeeksi ja hän ei pidä itseään liian tasokkaana sinulle.

• takaisin

Koettakaa,olette molemmat varmaan kasvaneet .Kaikki tekee virheitä,on eri asia nöyrtyykö tunnustamaan,että se oli meistä molemmista kiinni.Kaikkea hyvää,ei nuoruuden rakastaan unohda,tunteet ovat tärkeitä,koettakaa uskoa niihin,keljuilun aika on ohi ja jos teillä on yhteisiä lapsia,on riemu heilläkin rajaton päätöksestänne.Oikea isä ja äiti taas yhdessä ja heillä on oikea koti.nauttikaa toisistanne.

• kunnioituspitääansai

perunasoppa on hyvää lämmitettynä. sökö avioliitto ei. ne samat skismat nousee takuuvarmasti esiin ennen pitkää. minä sain eron hullusta akasta 03. sen jälkeenkin on sotkenut elämääni kaikin mahdollisin tavoin......ei tulisi mieleenkään, että tarvis vielä uudestaan samanlaista helvettiä mielisairaan virkailijaämmän
        kanssa...............ei ikinä, eikä mistään hinnasta....

• ab1

Jep. Kaikkea siis on ehtinyt tapahtua sinä aikana, mahtaakohan tulla esiin sitten kun tulee erimielisyyksiä...? Varmaankin hyvä olis miettiä mistä ero johtui, ja onko kumpikaan siinä asiassa muuttunut. Jos on itsellensä rehellinen näissä jutuissa, tietää jo itse onnistuuko se omalta kohdalta... toisestahan ei koskaan voi tietää. Ei muuta kun onnea yritykselle... toivotaan että olette oppineet arvostamaan toisianne nyt enemmän!!!

• aadekt

itse olin suhteessa jota ennen oltiin hyviä ystäviä. noh sit tuli bänät ja kaikki meni ihan kokkeliks. nyt vaikuttaa siltä että ollaan ilmaa toisillemme.

pistelin jopa kuvia meistä nettiin jos ketään kiinnostaa http://takingtheadvantage.blogspot.com/

• qw

riippuu paljon siitä, miksi aikoinaan erottiin tai ei yleensäkään pysytty yhdessä.
        1. erottiinko riitaisina, silloin riitelyä on luvassa tulevaisuudessakin vai
        2. eikö ollut kiinnostusta riittävästi, silloin sitä ei ole tulevaisuudessakaan...

joten sillai...

• no joo
        qw kirjoitti:

riippuu paljon siitä, miksi aikoinaan erottiin tai ei yleensäkään pysytty yhdessä.
        1. erottiinko riitaisina, silloin riitelyä on luvassa tulevaisuudessakin vai
        2. eikö ollut kiinnostusta riittävästi, silloin sitä ei ole tulevaisuudessakaan...

joten sillai...

Onko toisella kenties jo uusi kumppani ja sulla on alkanut vanha suola janottaa (ehkä siitäkin syystä)? Usein näitä exiä ilmaantuu kuvioon siinä kohtaa kun toinen on löytänyt uuden kumppanin ja sillä exällä menee pasmat sen takia sekaisin. Kun on kuviteltu että ei se toinenkaan varmaan voi jatkaa elämäänsä varsinkaan kenenkään muun kanssa ja jos voi niin sitten alkaa armoton piiritys että sais sen takas oman vaikutusvallan piiriin.

Näitäkin on nähty, luuserit eivät osaa jatkaa elämäänsä vaan jäävät elämään johonkin illuusioon ja haavemaailmaan eikä muisteta ollenkaan miksi joskus aikanaan erottiin. Tietty jos toinenkin elää samanlaisessa maailmassa ja haluaa kokeilla yhteenpaluuta niin mikäs siinä. Kannattaa kokeilla tuleeko samat ongelmat eteen taas jossain kohtaa. Mutta jos siis on jo uusia kumppaneita kuviossa niin antaisit olla suosiolla, älä mene sorkkimaan siihen väliin. Sillä aiheutat vain turhaa sekasortoa kaikille ja lopputulos voi olla miinusmerkkinen kaikkien osalta.

• tenava210

Omien kokemuksieni pohjalta paluu entisen mies/naisystävän kanssa yhteen onnistuu. Seurustelimme reilun vuoden verran muutama vuosi sitten nykyiseni kanssa ja erottuamme olimme erossa yli vuoden. Kaipasimme toisiamme paljon tuon vuoden aikana vaikka emme pitäneet mitään yhteyttä, kunnes sattumalta törmäsimme toisiimme ja elämäntilanteemme olivat silloin siinä mallilla, että sovimme täydellisesti toistemme elämään. Paluu entiseen tuntui oikealta ja hyvältä ja vuoden aikana kasvu henkisesti oli huima. Tässä ollaan.

• kdhf

Mutta kun paluu venyy yli vuoden ja kauemmas..? Usein sanotaan, että silloin ei enää kannata. Onko näin?

• helluuu
        kdhf kirjoitti:

Mutta kun paluu venyy yli vuoden ja kauemmas..? Usein sanotaan, että silloin ei enää kannata. Onko näin?

Pahempana pidän suhteen kannalta jos ei oteta kunnolla etäisyyttä vaan rynnätään heti takaisin.Ja mitä pitempi aika erossa sen parempi.Vanhoja ei paluun jälkeen jaksa enään kaivella.Lähetään täysillä mukaan virheistään oppineena.

• TilaisuudenAntanut
        kdhf kirjoitti:

Ei auta enää mikään. You are history. Sinä petit, sinä valehtelit, sinut on dumpattu. Tajusitko? Understand? Ei ole enää paluuta. You are OUT!!!

• ttttuu
        TilaisuudenAntanut kirjoitti:

Ei auta enää mikään. You are history. Sinä petit, sinä valehtelit, sinut on dumpattu. Tajusitko? Understand? Ei ole enää paluuta. You are OUT!!!

Jos vaan sitten vielä sanoisit sen suoraan mulle niin ei tarvitsisi täällä huudella. Näin vähän ajattelinkin asian laidan olevan, sillä minun suuntaan olet vaan hiljaa. Kannattaisi tehdä asia selväksi muutenkin kuin täällä palstalla. Niin, ja en pettänyt vaikka niin väität mun tehneen. Ehkä se että alunperin jätin sut, on sun helpompi noin käsitellä.

• piparjuuri9

Voi onnistua hyvinkin.Ihmiset eroaa ja tekee hätiköityjä ratkaisuja kun tilanne on tulehtunut.Eron jälkeen on aikaa itsetutkisteluun.Ihminen voi todellakin oppia virheistään. Usein ajaudutaa näihin "laastarirakkauksiin" ja sehän ei sitten onnistu.Se todellinen rakkaus kummittelee jollain tavalla takaalalla kokoajan ja vielä pahempi jos on lapsia ja exään täytyy pitää yhteyttä.Kyllä ne ongelmat jossain vaiheessa tulee siihen uuteenkin suhteeseen.Mikään ihmissuhde ei ole helppo. Sanoisin että jos tunteet on ollut täysillä pelissä siihen toiseen niin ei ne mihinkään kuole. Me palattiin yhteen ja opimme aikaisemmista virheistämme.Toki riitaakin on ja joskus menee vähän vanhojen muisteluunkin.Kasvunpaikka ihmisenä tämä meidän paluu ainakin on ollut.Liian helposti erotaan.

• trokee

Ajatellut samoin ja kun muistelee sitä eron syytä tuntuu se aika hölmöltä ja typerältä ratkaisulta jälkeenpäin.
        Kai sitä on niin tunne ihminen, että ottaa vastoinkäymiset liian raskaasti, tosin olihan se rankkaa aikaa, mutta ehdottomasti toisin olisi pitänyt tehdä niin olisi ollut helpompaakin ja olisi ollut toinen tukena.

• mietiskelijä-67
        trokee kirjoitti:

Ajatellut samoin ja kun muistelee sitä eron syytä tuntuu se aika hölmöltä ja typerältä ratkaisulta jälkeenpäin.
        Kai sitä on niin tunne ihminen, että ottaa vastoinkäymiset liian raskaasti, tosin olihan se rankkaa aikaa, mutta ehdottomasti toisin olisi pitänyt tehdä niin olisi ollut helpompaakin ja olisi ollut toinen tukena.

... kumpi on parempi, se, että haikailet ja ikävöit lopun elämääsi (ainakin siltä vaikuttaa kirjoituksesi perusteella) ja suret kun et edes yrittänyt, vai se, ettei uudesta yhteiselosta tulekaan pysyvää. Ei se uuden ihmisenkään kanssa sitä välttämättä ole. Kyllä mulle on ainakin jääny aikasemmasta suhteesta paljon enemmän hyvää kun pahaa, enkä siksi ole koskaan ajatellu että olispa jääny kokonaan kokematta, en tosiaankaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      43
      8038
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4730
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      68
      4493
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      36
      3253
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      248
      3126
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      47
      2808
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2765
    8. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      37
      2523
    9. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2076
    10. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1807
    Aihe