"Ongelmanani" on iso kuppikoko ja pieni ympärysmitta (60F), enkä tahdo löytää liivejä mistään. Turussa asun ja changelta olen joskus löytänyt 60E jotka olivat sopivat, mutta 60F:ää ei ole sielläkään. Eli osaisko joku neuvoa mistä sais luotettavasti tilattua liivejä ympärysmitalla 60 ? Suomalaisia sivuja en ole löytänyt, eli ulkomailta tilaisin.
liivit netistä
14
1590
Vastaukset
- maybe----
Bravissimo.com
on ihan okei. Luotettava sivusto, nopea ja edullinen. Sun kokosi briteissä lienee n. 28E.
Sopii sulle jos balconette-tyyppiset liivit ovat okei.- Ninni**
Kiitos! Ihmettelen tässä vain että miten 60F:stä voi tulla E kuppi. Luulin että mulla olis 28F...? Eu:n koossa tuo E kuppi on useimmiten liian pieni, nuo liivit jotka löysin changelta sattui vaan olemaan sopivat vaikka olivatkin E kuppia.
- Pienet on kupit
Ninni** kirjoitti:
Kiitos! Ihmettelen tässä vain että miten 60F:stä voi tulla E kuppi. Luulin että mulla olis 28F...? Eu:n koossa tuo E kuppi on useimmiten liian pieni, nuo liivit jotka löysin changelta sattui vaan olemaan sopivat vaikka olivatkin E kuppia.
Changen liiveissä on pieniksi mitoitetut kupit. Muutoinkin UK-mitoitus eroaa EU-mitoituksesta esim. tuplakirjainten takia. Oma UK-kokoni on yleensä E-F, joskus harvoin joissain pienikuppisissa malleissa FF. Changen liiveissä olen sen sijaan G tai H kuppia, siis mikäli ympärys pidetään samana. Changen F-kuppi on auttamatta liian pieni. Enkä tietääkseni ole ainoa, jolla on Changen liiveissä 1-2 kuppia isompi koko kuin muissa. Ensimmäinen vastaaja on siis todennäköisesti ihan oikeassa UK-kokosi suhteen. Tietysti sovitus on ainoa tapa varmistaa asia, yksilöllisiä eroja on.
- ninni**
Pienet on kupit kirjoitti:
Changen liiveissä on pieniksi mitoitetut kupit. Muutoinkin UK-mitoitus eroaa EU-mitoituksesta esim. tuplakirjainten takia. Oma UK-kokoni on yleensä E-F, joskus harvoin joissain pienikuppisissa malleissa FF. Changen liiveissä olen sen sijaan G tai H kuppia, siis mikäli ympärys pidetään samana. Changen F-kuppi on auttamatta liian pieni. Enkä tietääkseni ole ainoa, jolla on Changen liiveissä 1-2 kuppia isompi koko kuin muissa. Ensimmäinen vastaaja on siis todennäköisesti ihan oikeassa UK-kokosi suhteen. Tietysti sovitus on ainoa tapa varmistaa asia, yksilöllisiä eroja on.
Mittailin juuri että ympärykseni on (todella napakasti mitattuna) 68cm. Minulla on 65DD liivit changelta joissa ympärys on liian löysä. Mittasin nauhalla niiden ympäryksen ja se oli tosiaan tasan se 65 mutta silti ne ovat päälläni löysät, eli onkohan mun kokoni sitten se 60 useimmissa malleissa koska kangas joustaa yleensä niin paljon?
Toiset liivini changelta ovat 60E ja täydellisen kokoiset. Mutta kun viimeksi kävin changella niillä ei ollut 60 ympäryksiä muutakuin 60E. Kun kokeilin niitä niin ympärys oli kylläkin sopiva mutta kuppi liian pieni. Myyjä sanoi että 60F olisi parempi mutta niitä siellä ei valitettavasti myydä. Olen ihan hukassa näiden kokojen suhteen eikä Turussa ole tietääkseni liikkeitä jossa myydään 60 ympärysmittaisia että pääsis kokeilemaan...Miten saisin kokoni selville jos haluan tuolta bravissimo.com sivuilta tilata? Tarkistin että tuo 60F on siellä tosiaan se 28E. Uskaltaako tilata tuota kokoa kun en ole sitä koskaan eläessäni kokeillut?? - o
ninni** kirjoitti:
Mittailin juuri että ympärykseni on (todella napakasti mitattuna) 68cm. Minulla on 65DD liivit changelta joissa ympärys on liian löysä. Mittasin nauhalla niiden ympäryksen ja se oli tosiaan tasan se 65 mutta silti ne ovat päälläni löysät, eli onkohan mun kokoni sitten se 60 useimmissa malleissa koska kangas joustaa yleensä niin paljon?
Toiset liivini changelta ovat 60E ja täydellisen kokoiset. Mutta kun viimeksi kävin changella niillä ei ollut 60 ympäryksiä muutakuin 60E. Kun kokeilin niitä niin ympärys oli kylläkin sopiva mutta kuppi liian pieni. Myyjä sanoi että 60F olisi parempi mutta niitä siellä ei valitettavasti myydä. Olen ihan hukassa näiden kokojen suhteen eikä Turussa ole tietääkseni liikkeitä jossa myydään 60 ympärysmittaisia että pääsis kokeilemaan...Miten saisin kokoni selville jos haluan tuolta bravissimo.com sivuilta tilata? Tarkistin että tuo 60F on siellä tosiaan se 28E. Uskaltaako tilata tuota kokoa kun en ole sitä koskaan eläessäni kokeillut??"olen aivan hukassa kokojen suhteen" joten hieman epäilen kannattaako tilata netistä... Tosin kun tilaa turvallisesta firmasta ja palautusoikeudet on kunnossa, niin eipä siitä muuta haittaa ole kuin postikulujen menetys.
Itselläni on nimittäin sikäli sama ongelma, että kokoani on todella vaikea löytää yhtään mistään ja kun kaikenmalliset liivit eivät käy, niin ongelma sen kuin kasvaa. Itse tilasin netistä viidet liivit - yhdetkään ei sopineet :( - Maybe---
ninni** kirjoitti:
Toiset liivini changelta ovat 60E ja täydellisen kokoiset. Mutta kun viimeksi kävin changella niillä ei ollut 60 ympäryksiä muutakuin 60E. Kun kokeilin niitä niin ympärys oli kylläkin sopiva mutta kuppi liian pieni. Myyjä sanoi että 60F olisi parempi mutta niitä siellä ei valitettavasti myydä. Olen ihan hukassa näiden kokojen suhteen eikä Turussa ole tietääkseni liikkeitä jossa myydään 60 ympärysmittaisia että pääsis kokeilemaan...Miten saisin kokoni selville jos haluan tuolta bravissimo.com sivuilta tilata? Tarkistin että tuo 60F on siellä tosiaan se 28E. Uskaltaako tilata tuota kokoa kun en ole sitä koskaan eläessäni kokeillut??Kuule Ninni, pitää vain kokeilla. Voit tilata Bravissimosta samasta liivistä 2-3 eri kokoa tai eri liivimalleja ja palauttaa ne jotka ei sovi. Ei maksa mitään ekstraa, jos pidät yhdet liivit.
Englannissa on myös sellaiset firmat kuin www.figleaves.com ja www.brastop.com.
Figleavesin sivustolla on usein ostajien kommenteja tuotteista, joten sieltä voi ehkä saada myös vinkkiä.
Eri maissa Euroopassa on eri koot, USA:ssakin omansa. Valmistajien koot vaihtelevat myös, Changesilla joutuu ottamaan suurempaa kuppikokoa kuin muualla. Englantilaisessa Freyassa mun kokemus on se että sama koko kuin Suomessa perusliiveissä käy eli siinä tapauksessa sulla tuo 28E. Liivin materiaali tietysti vaikuttaa, pitsiliivi on usein aika timmi, joustava matsku taas joustaa, jne...
Yritä löytää merkki ja liivimalli joka sopii sinulle. Sitten kun tiedät koon tuossa merkissä, voit melko helposti tilata aina jatkossa samoilla ehdoilla liivejä netistä.
Liivimallilla tarkoitan sopiiko sinulle balconette, push-up, plunge, full cup vai mikä.
Jos sulla on kotona joku liivimalli joka on sopiva (vaikka koko olisi hieman väärä) siitä saa osviittaa mikä sulle käy. Yleensä täysikuppinen kaarituettu liivi on sopivin kun mitat ovat iso kuppi/pieni ympärysmitta.
Ensin katsotaan
1) kupin koko, sanoisin että kun rinta on isompi kuin DD niin parhaiten sopii täysi kuppi, ei puolikas.
2) Seuraavaksi katso liivin kuppien välistä osaa: onko se leveä tai kapea?
3) katso kupin leikkausta, yleensä paras hieman rintaa tukeva ja nostava on sellainen jos menee sauma hieman vinottain rinnan yli ylöspäin ja kenties siinä on tukisauma myös keskellä kupin alla.
4) Toiset tarvitsevat paljon tukea sivusta, joten valitse malli jossa kulkee sauma tai tukikappale pystysuoraan kupin ulkosivussa.
5) katso olkainten paikka ja leveys.
6) katso että takakappale on hyvä ja tarpeeksi leveä kainalon alla (suurin osa liivin tuesta tulee tästä "nauhasta"
7) katso liivin kaaren alla olevaa osaa: onko siinä pieni kantti vai ei? usein tuossa oelva pieni kantti pitää liivin paremmin paikallaan, rinta ei tuppa lipsumaan sieltä kaaren alta.
Katso esim. Freyan balconetteliiviä nimeltä Arabella. Se on mielestäni melko varma nakki, luulisi että se sopii aika monelle. - ninni**
Maybe--- kirjoitti:
Kuule Ninni, pitää vain kokeilla. Voit tilata Bravissimosta samasta liivistä 2-3 eri kokoa tai eri liivimalleja ja palauttaa ne jotka ei sovi. Ei maksa mitään ekstraa, jos pidät yhdet liivit.
Englannissa on myös sellaiset firmat kuin www.figleaves.com ja www.brastop.com.
Figleavesin sivustolla on usein ostajien kommenteja tuotteista, joten sieltä voi ehkä saada myös vinkkiä.
Eri maissa Euroopassa on eri koot, USA:ssakin omansa. Valmistajien koot vaihtelevat myös, Changesilla joutuu ottamaan suurempaa kuppikokoa kuin muualla. Englantilaisessa Freyassa mun kokemus on se että sama koko kuin Suomessa perusliiveissä käy eli siinä tapauksessa sulla tuo 28E. Liivin materiaali tietysti vaikuttaa, pitsiliivi on usein aika timmi, joustava matsku taas joustaa, jne...
Yritä löytää merkki ja liivimalli joka sopii sinulle. Sitten kun tiedät koon tuossa merkissä, voit melko helposti tilata aina jatkossa samoilla ehdoilla liivejä netistä.
Liivimallilla tarkoitan sopiiko sinulle balconette, push-up, plunge, full cup vai mikä.
Jos sulla on kotona joku liivimalli joka on sopiva (vaikka koko olisi hieman väärä) siitä saa osviittaa mikä sulle käy. Yleensä täysikuppinen kaarituettu liivi on sopivin kun mitat ovat iso kuppi/pieni ympärysmitta.
Ensin katsotaan
1) kupin koko, sanoisin että kun rinta on isompi kuin DD niin parhaiten sopii täysi kuppi, ei puolikas.
2) Seuraavaksi katso liivin kuppien välistä osaa: onko se leveä tai kapea?
3) katso kupin leikkausta, yleensä paras hieman rintaa tukeva ja nostava on sellainen jos menee sauma hieman vinottain rinnan yli ylöspäin ja kenties siinä on tukisauma myös keskellä kupin alla.
4) Toiset tarvitsevat paljon tukea sivusta, joten valitse malli jossa kulkee sauma tai tukikappale pystysuoraan kupin ulkosivussa.
5) katso olkainten paikka ja leveys.
6) katso että takakappale on hyvä ja tarpeeksi leveä kainalon alla (suurin osa liivin tuesta tulee tästä "nauhasta"
7) katso liivin kaaren alla olevaa osaa: onko siinä pieni kantti vai ei? usein tuossa oelva pieni kantti pitää liivin paremmin paikallaan, rinta ei tuppa lipsumaan sieltä kaaren alta.
Katso esim. Freyan balconetteliiviä nimeltä Arabella. Se on mielestäni melko varma nakki, luulisi että se sopii aika monelle.Kiitos vielä vastauksista! Sain tänään kahdet 28FF liivit postissa ja kolmannet on lähetetty englannista tänään. Tilasin tuota FF kokoa koska kokolaskurin mukaan se olisi kokoni. Lumingerien sivulta otin:
http://www.lumingerie.fi/PublishedService?pageID=18&freePage=290
Laitoin sinne että ympärys rinnan alta 67 ja rinnan päältä 87 cm.
Tilaamani liivit ovat ympärysmitaltaan täydelliset mutta kuppi on toisessa ihan liian iso. Kuppiin mahtuisi valehtelematta kaksi rintaa. Toisessa vain kupin yläpuolella oleva pitsi on hiukan liian löysä, eli näitä pystyisin käyttämään kosksa se ei näy kun on vaatteet päällä. Ne sopivammat liivit ovat malliltaan pienemmät, eli kuppi ei ole niin täysi. Rintani eivät siis riitä täyttämään kuppien yläosaa...Nyt olen todella hukassa kokojen suhteen. Voiko sama koko olla eri malleissa noin erilainen, eli tuplasti isompi?
Odottelen vielä niitä kolmansia jotka luultavast sopii parhaiten koska ovat malliltaan vielä pienemmät. Joudun kyllä palauttamaan ainakin yhdet liivit.
Onko 28FF:stä seuraava pienempi koko sitten englannissa 28F? Lumingerin laskimen mukaan ainakin olisi. Mutta laskurin mukaan 28F:ssä on vain muutaman sentin pienempi ympärysmitta kuin 28FF joka siinä yhdessä mallissa oli tuplasti liian iso, ja toisessa mallissa sitten varmaan olisi sopiva...outoa!
En taida uskaltaa tilata 28E:tä koska laskurin mukaan ympärys siinä olisi 82-84, eli mulle vähän liian pieni.
Nyt tuli vähän pitkä viesti mutta toivottavasti tästä on apua jollekin muullekin joka meinaa tuolta bravissimolta tilata. Tuo lumingerien laskuri ainakin auttaa oikeaan suuntaan. Tämä palauttaminen ei vaan ole yhtään kivaa! - Joopatijoojoo
ninni** kirjoitti:
Kiitos vielä vastauksista! Sain tänään kahdet 28FF liivit postissa ja kolmannet on lähetetty englannista tänään. Tilasin tuota FF kokoa koska kokolaskurin mukaan se olisi kokoni. Lumingerien sivulta otin:
http://www.lumingerie.fi/PublishedService?pageID=18&freePage=290
Laitoin sinne että ympärys rinnan alta 67 ja rinnan päältä 87 cm.
Tilaamani liivit ovat ympärysmitaltaan täydelliset mutta kuppi on toisessa ihan liian iso. Kuppiin mahtuisi valehtelematta kaksi rintaa. Toisessa vain kupin yläpuolella oleva pitsi on hiukan liian löysä, eli näitä pystyisin käyttämään kosksa se ei näy kun on vaatteet päällä. Ne sopivammat liivit ovat malliltaan pienemmät, eli kuppi ei ole niin täysi. Rintani eivät siis riitä täyttämään kuppien yläosaa...Nyt olen todella hukassa kokojen suhteen. Voiko sama koko olla eri malleissa noin erilainen, eli tuplasti isompi?
Odottelen vielä niitä kolmansia jotka luultavast sopii parhaiten koska ovat malliltaan vielä pienemmät. Joudun kyllä palauttamaan ainakin yhdet liivit.
Onko 28FF:stä seuraava pienempi koko sitten englannissa 28F? Lumingerin laskimen mukaan ainakin olisi. Mutta laskurin mukaan 28F:ssä on vain muutaman sentin pienempi ympärysmitta kuin 28FF joka siinä yhdessä mallissa oli tuplasti liian iso, ja toisessa mallissa sitten varmaan olisi sopiva...outoa!
En taida uskaltaa tilata 28E:tä koska laskurin mukaan ympärys siinä olisi 82-84, eli mulle vähän liian pieni.
Nyt tuli vähän pitkä viesti mutta toivottavasti tästä on apua jollekin muullekin joka meinaa tuolta bravissimolta tilata. Tuo lumingerien laskuri ainakin auttaa oikeaan suuntaan. Tämä palauttaminen ei vaan ole yhtään kivaa!Itselläni ei mittanauhamittailut toimi ollenkaan. Mittanauha ei kerro yksilöllisiä rinnan ja kehon muotojen vaihteluita, kaikilla naisilla on erilaiset rinnat ja muodot ja kehon koostumus ja samat mitat omistavilla naisilla saattaa olla todellisuudessa ihan eri rintaliivikoko. Ehkä unohdat sen mittanauhan vaan nyt kokonaan ja luet Bravissimon sivuilta heidän sovitusvinkkinsä, niiden avulla pitäisi päästä jo pitkälle.
Yleisesti ottaen monet kokevat täyskuppiset liivit tilavimmiksi kuin balconette, plunge ym. vastaavat liivit, joissa kuppi ei peitä rintaa kokonaan. Monet joutuvat ottamaan siis esim. plunge- ja balconette -liiveistä kuppia tai pariakin isomman koon kuin täyskuppisista. Myös merkkien välillä on vaihtelua. Panache on yleisesti ottaen pienikuppiseksi koettu liivimerkki, Fantasie taas isokuppiseksi. Freya sijoittuu mielestäni johonkin näiden kahden väliin. Saatat joutua tekemään muutamankin virhetilauksen ja palautuksen ennen kuin löydät sopivat liivit. Sen jälkeen tilaaminen on kyllä yleensä melko helppoa, kun oppii millaiset mallit ovat itselle parhaat ja mikä koko mistäkin merkistä/mallista sopii. - ninni**
Joopatijoojoo kirjoitti:
Itselläni ei mittanauhamittailut toimi ollenkaan. Mittanauha ei kerro yksilöllisiä rinnan ja kehon muotojen vaihteluita, kaikilla naisilla on erilaiset rinnat ja muodot ja kehon koostumus ja samat mitat omistavilla naisilla saattaa olla todellisuudessa ihan eri rintaliivikoko. Ehkä unohdat sen mittanauhan vaan nyt kokonaan ja luet Bravissimon sivuilta heidän sovitusvinkkinsä, niiden avulla pitäisi päästä jo pitkälle.
Yleisesti ottaen monet kokevat täyskuppiset liivit tilavimmiksi kuin balconette, plunge ym. vastaavat liivit, joissa kuppi ei peitä rintaa kokonaan. Monet joutuvat ottamaan siis esim. plunge- ja balconette -liiveistä kuppia tai pariakin isomman koon kuin täyskuppisista. Myös merkkien välillä on vaihtelua. Panache on yleisesti ottaen pienikuppiseksi koettu liivimerkki, Fantasie taas isokuppiseksi. Freya sijoittuu mielestäni johonkin näiden kahden väliin. Saatat joutua tekemään muutamankin virhetilauksen ja palautuksen ennen kuin löydät sopivat liivit. Sen jälkeen tilaaminen on kyllä yleensä melko helppoa, kun oppii millaiset mallit ovat itselle parhaat ja mikä koko mistäkin merkistä/mallista sopii.Totta, ei se mittanauha näköjään kaikkea kerro. Onko kellään muuten kokemusta bravissimon palautuksista. Maksaako ne palautuksen postikulut takaisin? Jos nyt aion palauttaa liivejä ja samalla vaihtaa ne pienempiin? Mitä jos ne pienemmät ei sovi niin joudunko itse maksamaan kaikki extrakulut?
Bravissimon sivuilla lukee : "Please ensure that all parcels are securely sealed and are only returned on a standard airmail service and always obtain a certificate or receipt of posting. " Mitä tämä "receipt of posting" tarkoittaa? Pitääkö siinä olla se paketin mukana tullut kuitti vai? - Niipsis
ninni** kirjoitti:
Totta, ei se mittanauha näköjään kaikkea kerro. Onko kellään muuten kokemusta bravissimon palautuksista. Maksaako ne palautuksen postikulut takaisin? Jos nyt aion palauttaa liivejä ja samalla vaihtaa ne pienempiin? Mitä jos ne pienemmät ei sovi niin joudunko itse maksamaan kaikki extrakulut?
Bravissimon sivuilla lukee : "Please ensure that all parcels are securely sealed and are only returned on a standard airmail service and always obtain a certificate or receipt of posting. " Mitä tämä "receipt of posting" tarkoittaa? Pitääkö siinä olla se paketin mukana tullut kuitti vai?Bravissimolle joutuu itse maksamaan palautusten postarit. Itse lähetin viimeksi hitaampana postina, maksoi 3-4e ja hyvin meni perille. Bravissimo on mielestäni erittäin luotettava nettikauppa ja asiakaspalvelu on huippua. Suosittelen!
Kannattaa laittaa se kuitti mukaan, niin näkevät sen tilauskoodin. Muistaakseni siinä lukeekin jotain siihen suuntaan, että tämä osa mukaan. Sit siihen merkataa numerolla tai ruksilla mitä palauttaa. Se merkki tulee tuotteen tietojen perään. Ihan helppo, kun vaan vähän perehdyt siihen lappuun. Tarvittaessa voit laittaa viestiä asiakaspalveluun ja kysyä tai ilmoitta, että olet palauttamassa, niin he kertovat miten menettelet. Oman kokemukseni mukaan vastaukset tulevat vuorokauden sisällä. - Maybe---
ninni** kirjoitti:
Totta, ei se mittanauha näköjään kaikkea kerro. Onko kellään muuten kokemusta bravissimon palautuksista. Maksaako ne palautuksen postikulut takaisin? Jos nyt aion palauttaa liivejä ja samalla vaihtaa ne pienempiin? Mitä jos ne pienemmät ei sovi niin joudunko itse maksamaan kaikki extrakulut?
Bravissimon sivuilla lukee : "Please ensure that all parcels are securely sealed and are only returned on a standard airmail service and always obtain a certificate or receipt of posting. " Mitä tämä "receipt of posting" tarkoittaa? Pitääkö siinä olla se paketin mukana tullut kuitti vai?Receipt tarkoittaa että kun palautat tuotteet postissa, ota kuitti postimerkeistä tai miten palautatkin sen. Näin voi todistaa, että olet palauttanut tuotteen, jos se häviää postissa.
Ainakin Figleavesissä tulee mukana lähetyksessä tarra, joka laitetaan palautettavaan pakettiin, muistaakseni ei silloin maksa mitään.
Voi ei Lumingerien laskuri on pielessä! Testastin omaan kokooni ja antaa aivan liian ison kuppikoon!!
Kuppikoot siis muuttuvat briteissä, heillä koot on A B C D DD E F FF, vastaavat meillä on A B C D E F G H jne... Siten meidän F.stä tulee heillä E, eikä suinkaan FF!!! Se on H-kuppi, hyvä neiti!
JA sun antamilla mitoilla eurokokosi on oikeastaan mittataulukon mukaan 65E!
Mulla on sama mittasuhde eli 77/97 cm ja käytän 75E eurokoossa, briteissä 34DD. Mutta rintaliivimallista, valmistajasta ja ruumiinrakenteesta riippuen voi hieman eri koko sopia. Esim. mulla on kapeahko selkä, joten jos 75E ei käy, sovitan seuraavaksi kokoa 70F, brittikokona 32E.
Antamasi mittojen mukaan briteissä kokosi olisikin 30DD. Mutta jos olet vakuuttunut
että ympäryksestä kapeampi koko sopii paremmin, se olisi siis olisi eurokoossa 60F ja brittikoossa 28E.
Jos kuppikoko on YHTÄ kokoa liian iso, se istuu ihan hyvin seisoessa olkapäät taaksepäin, mutta kun kumarrut ja puristat käsivarsilla rintoja vähän yhteen, näet helposti että kupin yläreuna on löysähkö. Jos kupit ovat suoraan seisoessa selvästi liian löysät ja jopa rypyssä, silloin alkaa koko olla jo KAHTA kokoa liian iso. Tämä on mun näppituntuma asiaan.
Aina kun kokeilet liivejä, muista myös asettaa rinnat kunnolla niihin, eli kummarru eteen ja alas - kokeile kädellä että rinta ei pursuile sivulla kaarituen takaa ulos sivulle tai alas vaan todella asettuu kuppiin. Kokeile liiviä aina uloimmassa hakasessa. Säädä myös olkaimet sopiviksi.
http://www.bravissimo.com/perfectfit/wrong-size-bra/good-fit-bad-fit.aspx
Tuossa Bravissimon sivulla on kiva kuvasarja, siitä tajuaa heti, miten on väärin miten oikein.
Muistaa ottaa ylös löytämäsi merkki, malli ja oikea koko - se helpottaa ostamista netistä seuraavan kerran.
Tsemppiä vaan! - ninni**
Maybe--- kirjoitti:
Receipt tarkoittaa että kun palautat tuotteet postissa, ota kuitti postimerkeistä tai miten palautatkin sen. Näin voi todistaa, että olet palauttanut tuotteen, jos se häviää postissa.
Ainakin Figleavesissä tulee mukana lähetyksessä tarra, joka laitetaan palautettavaan pakettiin, muistaakseni ei silloin maksa mitään.
Voi ei Lumingerien laskuri on pielessä! Testastin omaan kokooni ja antaa aivan liian ison kuppikoon!!
Kuppikoot siis muuttuvat briteissä, heillä koot on A B C D DD E F FF, vastaavat meillä on A B C D E F G H jne... Siten meidän F.stä tulee heillä E, eikä suinkaan FF!!! Se on H-kuppi, hyvä neiti!
JA sun antamilla mitoilla eurokokosi on oikeastaan mittataulukon mukaan 65E!
Mulla on sama mittasuhde eli 77/97 cm ja käytän 75E eurokoossa, briteissä 34DD. Mutta rintaliivimallista, valmistajasta ja ruumiinrakenteesta riippuen voi hieman eri koko sopia. Esim. mulla on kapeahko selkä, joten jos 75E ei käy, sovitan seuraavaksi kokoa 70F, brittikokona 32E.
Antamasi mittojen mukaan briteissä kokosi olisikin 30DD. Mutta jos olet vakuuttunut
että ympäryksestä kapeampi koko sopii paremmin, se olisi siis olisi eurokoossa 60F ja brittikoossa 28E.
Jos kuppikoko on YHTÄ kokoa liian iso, se istuu ihan hyvin seisoessa olkapäät taaksepäin, mutta kun kumarrut ja puristat käsivarsilla rintoja vähän yhteen, näet helposti että kupin yläreuna on löysähkö. Jos kupit ovat suoraan seisoessa selvästi liian löysät ja jopa rypyssä, silloin alkaa koko olla jo KAHTA kokoa liian iso. Tämä on mun näppituntuma asiaan.
Aina kun kokeilet liivejä, muista myös asettaa rinnat kunnolla niihin, eli kummarru eteen ja alas - kokeile kädellä että rinta ei pursuile sivulla kaarituen takaa ulos sivulle tai alas vaan todella asettuu kuppiin. Kokeile liiviä aina uloimmassa hakasessa. Säädä myös olkaimet sopiviksi.
http://www.bravissimo.com/perfectfit/wrong-size-bra/good-fit-bad-fit.aspx
Tuossa Bravissimon sivulla on kiva kuvasarja, siitä tajuaa heti, miten on väärin miten oikein.
Muistaa ottaa ylös löytämäsi merkki, malli ja oikea koko - se helpottaa ostamista netistä seuraavan kerran.
Tsemppiä vaan!Kiitos Maybe---, nyt sain todella hyvän vastauksen kysymykseeni! Arvelin tässä itsekin että kaksi kuppikokoa pienempi taitaa olla se oikea koko, eli 28E. Nyt toivon vaan että palauttaminen onnistuu ongelmitta. Kai ne siellä postissa sitten antaa jonkunlaisen kuitin jos pyytää..
- Maybe----
ninni** kirjoitti:
Kiitos Maybe---, nyt sain todella hyvän vastauksen kysymykseeni! Arvelin tässä itsekin että kaksi kuppikokoa pienempi taitaa olla se oikea koko, eli 28E. Nyt toivon vaan että palauttaminen onnistuu ongelmitta. Kai ne siellä postissa sitten antaa jonkunlaisen kuitin jos pyytää..
Kuitti on oikeus saada kaikesta mistä maksaa.
Toivottavasti nyt onnistuu! :-)
- 01010101010
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829