Karppaus ja salaatti

Unlikeness

Miksi karppaajat eivät syö salaatteja? En ole itse oikeastaan tähän alueeseen keskittynyt mitenkään, mutta tuttavani syö vain erilaisia kaaleja ja juureksia mutta ei vihanneksia.. Miksi?

12

4043

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salaatti saku

Vaatii aikaa ja asennemuutosta kun ryhtyy vänkäämään ruokatottumuksia uuteen TERVEELLISEMPÄÄN suuntaan.

salaatin nauttimisen oppii ja vielä helpommin siihen pääsee sisälle jos alkaa valmistamaan salaattia itse:

Vaihtoehtoja on miljoonia ja vain salaattikokin mielikuvitus on kattona !

KOKEILE JA YLLÄTY KUINKA KEVYT OLO TULEE HELPOLLA VAIVALLA !

• VHH rules...

Tuttavastasi en tiedä, mutta kyllä kaikki tuntemani karpit syövät myös salaatteja. Tosin esim. erilaisista kaaleista saa enemmän vitamiineja ja kivennäisaineita kuin salaatinlehdistä. Karpin päivittäiseen ruokavalioon kuuluu vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä. Myös kaalit ovat vihanneksia, joten en aivan ymmärrä mitä tarkoitat.

Oletko varma, että tuttavasi on karppaaja? Vai noudattaako hän jotain itse kehittämäänsä "muka-VHH-ruokavaliota"? Väitetäänhän tällä palstalla Vesa Keskisenkin karpanneen silloin kun hän paastosi. Paasto ei kuulu VHH-ruokavalioon.

Tuttavasi motiivit selviäisivät varmaan parhaiten kysymällä häneltä. Miten luulet, että me ventovieraat ihmiset voisimme tietää hänen perusteitaan? Jospa ystäväsi vain yksinkertaisesti pitää enemmän kaalien kuin salaatinlehtien mausta. Yleensähän salaatit ovat varsin mauttomia...

• muten vain

revin aina lautaselle ensin salaattia joko sitä mitä kasvatetaan ruukussa ja jota myydään kaupassa. taikka sitä salaattia joka on sellaista pyöreää kuin kaali muttei kuitenkaan ole kaalia vaan sellaista rapeaa. kiinankaaliakin käytän mutta se nahistuu niin helposti, tämän päälle nostan pannulta voissa paistettua sian sivua ja HUOM. kaadan kertyneen rasvan lautaselle kun olen esim. kukkakaalia siinä hiukka kuullottanut. vai ei muka syödä salaattia, kesällä löytyy erilaisia salaattiaineksia myös puutarhasta, ja keväisin voikukka on hyvää salaattiainesta. voisula on maailman paras kastike, jos et usko kokeile, se ja sianrasva on todella monia tyydyttävä rasva. sanokoon puska harmaine kasvoineen mitä haluaa ja uskokoot margariinitolvanat mitä tahansa,dementia margariinin syöjää odottaa.

• Unlikeness

Eli joo... Olin tosiaan huonosti selittänyt mitä tarkoitin. Tuttavani on lukenut näitä Heikkilän kirjoja joiden mukaan syö. Hän ei syö perus vihreitä salaatteja sisältäen tomaattia, kurkkua, jäävuorisalaattia.. Ihmettelin ääneen hänelle, että miksi noita muka ei voisi syödä, mutta hän ei sitä osannut erikseen selittää. Kuulemma niitä ei syödä vaan tehdään erilaisia laatikoita joissa on parsaa, kukkakaalta, ruusukaalta, tavallista kaalta tai muuta vastaavaa. Mutta tosiaan näitä perus vihreänsalaatin sisällöllisiä tuotteita ei saisi syödä.. Kurkkuhan ei ole kuin vettä ja tomaatissakaan ei sinällään ole mitään mikä mielestäni estäisi karppaajana sen syömisen.

• Veijo

Yksinkertaistetaan:

LCHF/VHH ruokavaliolla suositellaan maanpäälläkasvavia vihanneksia salaattiin. Syy vähemmän hiilihydraatteja. Kaikissa maanalla kasvavissa on tärkkelystä.
        Joten ei mitään epäselvää, ei mitään vaikeuksia.

• Veijo.

salaatti ei kuulu vhh:lle,vaan litisevä rasva

terveisin

• muten vain

ajatus voisi hiukkasen kirkastua ja löytäisit jotain muuta järkevämpää tekemistä kuin lähetellä viestejä jossa ei ole järjen hiventäkään.

• Pirulainen888

Mitä se sinulle kuuluu, mitä ihmiset suuhunsa laittavat. Huolehtisit vaan omista syömisistäsi. Jos tuttusi ei syö salaattia niin ei se myöskään tarkoita etteivätkö KAIKKI karppaajat söisi salaattia. Tuollaiset yleistykset osoittavat sinusta tiettyjä asioita, joten en tavallaan ihmettele sitä, miksi olet kyselemässä täällä tuollaisia kysymyksiä.

• ne maksaa

aivan helve*isti... Halvempi syödä juureksia ja siihen litra oliiviöljyä tai puoli litraa rypsiöljyä.

• joku vaan

Vaikka itse en varsinaisia salaatiksi kutsuttuja kasveja syökään paljoa niin kyllä karpit syövät suhteellisen paljon salaattiruokia. Salaatit ovat itse asiassa varsin VHH, hyvin vähän hiilihydraattia verrattuna rasvaan.

Itse syön useimmiten punakaalipohjaisia salaatteja, joskus tomaatti-sipulisalaattia ja tomaatti-motsarellasalaattia. Ravintoloissa laajempaa valikoimaa.

Salaatti on ruuanlaitollisesti aika laaja käsite eikä sille ole mitään hyvää määritelmää. Alkuperäinen nimi tulee suolavihanneksista (sal on latinaa ja merkitsee etuliitettä suola-).

• karppikerttu

Mistä tuollaisen olet päähäsi saanut? syön aamuin lämpimän karppiruoan ja illalla salaattia, näin syö moni muukin karppaaja joten kirjoitat taas täyttä puppua.

• salaatit pliisuja

paljon paremmin kuin salaatit, kaaleissa on purupintaa paremmin. Kai se on makuasia. Romaine-salaatti olis hyvä mut sitä ei tähän aikaan talvesta saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe