Kehitystä penkissä

JuBa^

Kaverini kanssa väittelimme asiasta ja ajattelin nyt tulla tänne kyselemään vähän että mitä porukka on mieltä.
Aloitin käymään salilla n. 3kk sitten ja siinä ajassa penkki tulos kehittyi 4*40-->4*60. Eli siis yhteensä 20 kiloa. Kolmen kuukauden päästä hän minun siis pitäisi saada 4*80 koska penkki kehittyi tuossa ensimmäisessä kolmessa kuukaudessa juuri sen kaksi kymmentä kiloa. Ja olen lukenut että varsinkin harjoittelun alussa kehitys tapahtuu juuri noin. Kaverini ei vain tätä usko. Olen myös ajatellut hommata painon nosto vyön ja lisäravinteita saadakseni parempia tuloksia. Eräs hiukan vanhenpi mies salillani kertoi saaneensa maasta natuna 160 mutta vyön kanssa nousi 200! Voiko vyö siis vaikuttaa näin paljon? Myös joitain lisä ravinteita sanoi käyttäneensä nuorempana. Ikää on siis itselläni 16v ja painoa 65kg. En ole treenannut muuta kuin penkkiä ja vähän käsiä mutta olen silti tehnyt monipuolisesti tekemäälä esim. maanantaina Penkki, Kapea penkki, ojentajaliikeen taljassa sekä penkkiä puulankkuun.

6

1113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikku-A

      Et ole vielä kehittynyt yhtään-tuo kunto oli olemassa jo 3kk sitten, mikä sulla nyt on. Olet vaan tottunut
      v'ähän liikkumaan eri tavalla. Puhutaan kehityksestä vasta sitten, kun painot on yli 100 kilon...monipuolisesti treenaaminen ei sitten tarkoita sitä, että teet samassa treenissä joka version penkistä, vaan että jaat treeniviikolle nuo perusleveät, ja kapeat penkit...ja lankulle sinuna ottaisin vasta sitten, kun treenaat PAITAnostoja varten...raakapenkkaajalle turha liike.

      Ja se, että nostaa "natuna" tarkoittaa kyllä, että ei vedä hormooneja...vyö toki vaikuttaa jonkin verran, mutta se jää siihen 30-40 kiloon...vedossa ja kyykyssä siis. Treenaaminenkin tulisi hoitaa mielellään AINA ilman vyötä..silloin kehität niitä lihaksia, joitten heikkoutta parannellaan vyön avulla. Koviin ykkösiin toki vyö, että turhaan ei loukkaannu.

      Penkkiin sää et tarvi vyötä oikeastaan-opettelet vaan pitämään sen perseen penkissä kiinni, niin selkäs ei hajoa. Jos perse irtoaa penkistä, rautaa on liikaa.

      • juBa^

        Kyllä omasta mielestäni olen kehittynyt ihan hyvin. Alussa tuo nelonen neljällä kympillä oli tosi tiukka ja nyt tulee kuudella kympillä jo neljä tiukasti. (vähän otti selkään kun perse nousi penkistä aika reilusti). Ja itelle on tuo lankku penkki toiminut ihan hyvin. Ojentajiin on tullut paljon lisää voimaa minkä huomaa esim. ranskalaisessa punnerruksessa ja hauiskäännössä. Olen kyllä ajatellut aloittaa paidalla nostamisen kunhan ensin otan n. 5kg lihasta. Ei pitäisi mennä kovin pitkään? Paljon muuten minun painoiselle on mahdollista nostaa paidalla? Ja tarvitseeko voiman nosto kisoissa olla penkki paita päällä kyykyssä ja mavessa? Kyykkyä tai mavea en ole viellä harjoitellut kun selkä ja polvet ei kestä..


      • Hyvä yritys
        juBa^ kirjoitti:

        Kyllä omasta mielestäni olen kehittynyt ihan hyvin. Alussa tuo nelonen neljällä kympillä oli tosi tiukka ja nyt tulee kuudella kympillä jo neljä tiukasti. (vähän otti selkään kun perse nousi penkistä aika reilusti). Ja itelle on tuo lankku penkki toiminut ihan hyvin. Ojentajiin on tullut paljon lisää voimaa minkä huomaa esim. ranskalaisessa punnerruksessa ja hauiskäännössä. Olen kyllä ajatellut aloittaa paidalla nostamisen kunhan ensin otan n. 5kg lihasta. Ei pitäisi mennä kovin pitkään? Paljon muuten minun painoiselle on mahdollista nostaa paidalla? Ja tarvitseeko voiman nosto kisoissa olla penkki paita päällä kyykyssä ja mavessa? Kyykkyä tai mavea en ole viellä harjoitellut kun selkä ja polvet ei kestä..

        Entäs jos ei ruokittaisi trollia, jookos.


    • 13

      Ite oon 13v ja penkistä menee se 50kg ilman kovin suuria reenejä joskus tulee salilla käytyä ja kotona punteilla. kyllä mää uskon että tuo on mahollista. Vatsalihaksia paljoko muut saa itellä 30sekunnisa 33 nousua

    • 150 ens jouluna

      Ite oon 16 ja tota Voimannostoo harrastanu noin. 10kk Paino 88, Pituus 179, Penkki 110, Mave 165, Kyykky 135.
      Pennki oli alottaessa 55... 100 nous jo tossa 2kk sitten mutta 110 sain punnerretta vasta vajaa 2 viikkoo sitten.
      On yks kaveri joka sai 70 ekan viikon aikana nyt 135, toine joka sai 55 nytten 90 ja kolmas joka 40 nytten 80...
      90 ja 80 tekee vaa penkkii, mavee, kyykkyy ja hauista, 130 ja minä pidetää selkä- ja lepopäivät. 130 harrastaa vaparii ja ite harrastin brassia. Toiset kaks ei oo mtn koululiikunnan lisäks harrastanu. Eli sanoisin et riippu iha siitä et mimmoset pohjat on, mitä syö, tekeekö apuliikkeitä, lepääkö tarpeeks, tekeekö oikein ja silleen. Eikä noit lisäravinteit ja palautis mössöi tartta täs vaiheesviel alottaa... siinä ku oot 2 vuotta treenannu 5 kertaa viikossa ja tulokset nousee enää 5kiloo puoleen vuotee nii siin voi jo alottaa... palauttavaks riittää täs vaihees veil maito vaa treenin jälkee ja proteiinipitonen ruoka. Eikä kannata mun mielest ainakaa ostaa ku ranne tuet penkkiä vartet ja hanskat maveen ja kyykkyyn... vyö jättää jtn lihaksii treenaamatta ja ei kannataa mavee pitää minää mittarina isällä ja sedällä on molemmilla välilevyt halki ku ne on vedelly maximeita... Kyykyssä pärjää kyllä maximaissa ilma vyötä kuha on tanko... vois ne polvituot kans ostaa siin vaihees ku alkaa menee kyykky painot sinnee 120 suunnillee... vaik en itekkää semmosia omista. ja penkissä kannattaa treenata jalat kohti kattoo tai lattana maassa selkä suorana... nii ei tuu jaloilla autettuu... silloin tälöin kannattaa kaarta harjotella vaikak ku tekee just jtn 1-3 settejä, koska siit on apuu ku ykkösii nostaa... mut sitä ei väärin saa tehä ku tulee painetta sinne selkään. Mut ei sitä kaarta tai penkkipaidan käyttöö tartte ees opetella jossai kisoihi aijjo... itekkää viellä kehannu mennä.
      Mut kyl kannattaa sitä salii jatkaa ja pitää joskus niit kestävys treenejä ja sit katella jtn hyvii ohjelmia tohon penaa... sanoisin et jos oikein vedät nii varmaa ens jouluna nousee ainaki 120

      • obmijoy

        kerrankin nuorelta

        noin se kokolailla on
        itse aloitin 1984 ja monipuolisesti weiderinmenetelmällä
        sillä pääsee isoihin rautoihin nopeasti koska on monipuolinen
        niille jotka niin nuoria että nopeus ja räjähtävyys tärkeämpää eli 13-16v bodaa arnoldin kanssa kirja
        siinnä on kaikki treenaamiseen liittyvät rutiinit
        eli hyvä opus kirjahyllyyn kelle vain
        tavoite on kai olla (heikko mutta notkea) painonnostaja 3vuodenpäästä
        ja (sivutuotteena kehittyy) vahva voimannostaja
        ja tuohan meinaa sitä että ekaksi treeneissä painonnostoliikkeet jotka teräviä ja räjähtäviä ja niissä vain 2-5 toiston sarjoja

        esim
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
        1kös päivä
        valakyykky5x20 tempaus 5x30
        valalakyykky tikkuunveto 4x40 tempaus 3x40
        valakyykky tikkuunveto 3x60 tempaus 1x60
        valakyykky tikkuun veto 2x80 tempaus1x80
        tikkuunveto 1-2x max
        valakyykky1x90
        leveäetukyykky 3x100
        leveäetuk 3x120
        leveä takakyykky 3x130
        maastaveto 2x130 5x150 5x170 max x190 pukeilta(10-20cm)
        selänoj// kylkiojennus oik ja vas// situp kaikkia 25x 0kg
        pohjeliike 10x80 8x120 6x130 4x140

        välipäivä pingistä/kössiä/tennistä/hiihtoa/soutua/painia tai nyrkkeilyä kevyttä
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
        2kos päivä
        hart lev etukyykky siihen asti tai (10kg yli) missä rinnalleveto enkka turvaa ja lämmittää jalat
        -etukyykky 10x50 5x70 2x90 2x100 1x110
        hetiperään
        -rive työntö5x50 2x60 2x70 2x80 2x90

        korkeiltapukeilta(100cm) TAKAHARTIOILLE ottaen ja sieltä jalkoja apunakäyt ylös
        -valatyöntö 1x90 1x100 1x110
        lepovenyttelyä kevyttä
        penkkipun jokatoinen harjoituskerta leveä ja kapea (kun painat selan kaarelle aktivoi ennen sitä alavatsan lihakset jolloin selkä ei mene liian notkolle tai ei kaareudu vaan alhaalta vaan kokomatkalta)

        -penkkip 5x60 5x80 3x90 1x110 3-6x130 avustajan kanssa, eli hän auttaa niin että suoritusnopeus pysyy räjähtävänä ja kertoo sitten vasta kuinka meni montako tuli omin voimin
        -dippi tai käsipaino penkkipun 3x20 3x40 max x50
        -vipunosto maaten 6x20 4-12x30 ja loput punertaen jotta 15t tulee täyteen
        -pullover 8x30 6x40 4x50 pullover taiv käsin 8x60 6x70 4x80
        -leuanveto max x 50% maximin lisäraudoista
        -räjähtäväpenkkipun 5x90 5x80 5x70 ilman lepoja
        selänoj// kylkiojennus oik ja vas// situp kaikkia 15x 15-30kg

        ja lopulta
        himaan venytteleen emäntää
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

        välipäivä uiden
        ja alusta 1kös päivä mave kevyenä räjähtävästi hartiat korviin muuten sama kyykyissä tietenki enempi toistoja ja kevyemmät raudat mutta vedetään viimeinen sarja aivan loppuun
        siis viimeinen takakyykkysarja tehdään vasta räjähtävän maven jälkeen

        1kös päivä
        valakyykky5x20 tempaus 5x30
        valalakyykky tikkuunveto 4x40 tempaus 3x40
        valakyykky tikkuunveto 3x60 tempaus 1x60
        valakyykky tikkuun veto 2x80 tempaus1x80
        tikkuunveto 1-2x max
        valakyykky1x90
        leveäetukyykky 3x100
        leveäetuk 3x120
        maastaveto (räjähtävä loppuveto) 2x130 5x160
        leveä takakyykky max x120 eli noin 5-10toistoa
        selänoj// kylkiojennus oik ja vas// situp kaikkia 25x 0kg
        pohjeliike 10x80 8x120 6x130 4x140


        toi muokkantuu tälläiseksi
        m t k t p l s m t k t p l s
        1 v 2 v 1 v 2 v 1 v 2 v 1 v 2 v 1 v 2 v
        tai
        m t k t p l s m t k t p l s
        1 v 2 v 1 v v 2 v 1 v 2 v v

        tämä on noin 65-90 kiloiselle nostajalle eli
        150kg kyykkääjälle ja
        130kg penkaajalle
        100kg työntäjälle (työntö ja penkki kuuluis saada lähelle samaan)
        70kg tempaajalle
        200kg maastavetäjälle
        raaka nostoina vain kengät ja rannesiteet (ei oo pakko olla alasti ) voi tulla turpaan toisilta nostajilta)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe