Yli vuoden vanha tatuointi nousee aika ajoin koholle ja hitusen kutiaa, mm. silloin kun olen flunssassa tai muuten kipeä.
Ja tällöinkin vaan osittain eli punaisella tehdyiltä alueilta.
Voiko väriaine alkaa allergisoimaan(en tiedä onko oikea sana - heh..) näin pitkän ajan jälkeen?
Ja tällöinkin vaan osittain eli punaisella tehdyiltä alueilta.
Voiko väriaine alkaa allergisoimaan(en tiedä onko oikea sana - heh..) näin pitkän ajan jälkeen?
Vastaukset 2
Vanhimmat
Terveydenhoitajana suosittelen lääkärillä käyntiä mahdollisimman pikaisesti. Syitä voi olla useampi, kuten allerginmen reaktio tai tulehdus jne. En olisi vielä kovin huolissani. Todennäköisesti asia korjaantuu antibiooteilla. Yleensä tatuoijat antavat tatuoinnilleen jonkinlaisen takuun ja jos kuva ei syystä tai toisesta toivotunlainen, korjaus kuuluu alkuperäiseen hintaan.
Punaisen värin sisältämä pigmentti on yleisesti allergoivin. Kuten jo sanottiin käväise lääkärillä. Yleisesti allerginen rektio kestää vain hieman tatuoinnin oton jälkeen ei siis noin pitkään, kuin sinulla.