Kielilävistys!

Suza

Hei,kertokaapas mulle kaikkee mahdollista kielilävistyksistä..!
Sattuuko laittaminen paljon? Kauanko kestää paraneminen ym ym.. Mielelläni kuulisin juttuja kielilävistyksestä ku on alkanut tekeen mieli laittaa semmonen..

256

150234

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipiä :(

      heippa! mulle laitettiin kielilävistys pari päivää sitten ja täytyy sanoo et on ollu kieli kipee koko tän ajan!! ite se laitto ei ollu niin kauheeta kun olin pelännyt se laitetaan niin et otetaan kielestä kiini sellasilla pihdeillä mis on keskellä reikä ja tökätään neula sit siitä reijästä läpi. sit vaan koru paikalleen ja se on siinä. ei se kauheesti satu mut toki tuntuu ilkeeltä kun kielestä painetaan neula läpi.. mut pian se on ohi ja kyl sen kestää! mut tää paraneminen onki sit toinen juttu. ainakin mun kohalla. mä en pystyny pariin ekaan päivään syömään MITÄÄN kun sattu niin pirusti kun liikutti kieltä edes vähän. ja puhuminenkin sattuu. nyt alkaa pikkuhiljaa helpottamaan mut syöminen ja puhuminen satuu edelleen! mun lävistäjä sano et viikon päästä pitäs helpottaa kun turvotus laskee.. mut saa ny nähä.. täytyy sanoo et en ois kyl ottanu jos oisin tienny et tää näin veemäistä on!! mut tää on vaan mun kokemus oon kuullu niitäkin juttuja et kieli ei oo turvonnu oikeestaan yhtään eikä oo tuntunu missään muutenkaan mut tää on tätä mun tuuria! toivottavasti sul menee paremmin! :)

      • lävistykset

        Moikka´!
        Vaikka et pyytänyt vastauksia tai mitään muuta, mutta ajatte, kysyy.. että ootko juonu kylymä?? Katos kylmä laskee aika ruhtinaallisesti sitä turvotusta! Mä meen ite laittaan tänää kielikorun! Iik!!!!
        no jos haluut mailata nii mailaa! tai jos tulee kysyttävää!

        -Henriikka-


      • kipiä :(
        lävistykset kirjoitti:

        Moikka´!
        Vaikka et pyytänyt vastauksia tai mitään muuta, mutta ajatte, kysyy.. että ootko juonu kylymä?? Katos kylmä laskee aika ruhtinaallisesti sitä turvotusta! Mä meen ite laittaan tänää kielikorun! Iik!!!!
        no jos haluut mailata nii mailaa! tai jos tulee kysyttävää!

        -Henriikka-

        moi henriikka. juu kyl mä kylmää koitin juoda niin paljon kun mahdollista, lävistäjäkin sanoi et se on juuri oleellista sen paranemisen kannalta ja siis pelkkää vettä. ettei nesteet kehosta keräänny kieleen. mites, kävitsä laittaan sen lävärin? jos ni miten meni? ja onx sul kieli kipee? mulla alkaa jo pikkuhiljaa helpottaa vaik olin kyl melko epätoivonen sen paranemisen suhteen.. kyl muhun ainakin sattu ne pari eka päivää niin s...tanasti! mut kai tää tästä!! toipumisia vaan sulle jos oot lävärin käyny jo hankkimassa! :)


      • mmm

        hei onko kellää kokemuksia r,s ja l väärin lausumisista juuri lävistyksen otettua.
        itelläni on vaikeuksia lausua r. (otin lävistyksen 3pv sitten)
        onkohan tuo sitten ohi menevää?vai voiko jäädä tuollaiseksi et kannattaako jo nyt koru repii irti..


      • lävistetty

        joo siis se laittaminen sattuu jollain, jollain ei yhtään. mulla sattu.. sen jälkeenki voi sattua niin saatanasti ettei välttämättä pysty syömään tai puhumaan, jollain ei taas oo mitään ongelmaa. mulla paraneminen kesti vaan pari viikkoa, mutta kannattaa kyllä harkita sitä lävistyksen ottoa jos ei kestä kipua.


      • piupla
        mmm kirjoitti:

        hei onko kellää kokemuksia r,s ja l väärin lausumisista juuri lävistyksen otettua.
        itelläni on vaikeuksia lausua r. (otin lävistyksen 3pv sitten)
        onkohan tuo sitten ohi menevää?vai voiko jäädä tuollaiseksi et kannattaako jo nyt koru repii irti..

        Hei! kyllä r, s ja l:n lausuminen ainakin mulla on vaikeaa (otin eilen lävärin). ja serkkukin sanoi ettei millään pystynyt r:ää sanomaan, mutta kyllä se siitä menee sitten ohi, kun turvotus laskee ja muutenkaan ei enää kieleen satu! itselläni koskee kans niin pirusti kieleen ja meinaa mennä hermo, ku tää ei parane ja koko ajan pelkää että tää tulehtuu :D kääks.


      • pegasos..
        piupla kirjoitti:

        Hei! kyllä r, s ja l:n lausuminen ainakin mulla on vaikeaa (otin eilen lävärin). ja serkkukin sanoi ettei millään pystynyt r:ää sanomaan, mutta kyllä se siitä menee sitten ohi, kun turvotus laskee ja muutenkaan ei enää kieleen satu! itselläni koskee kans niin pirusti kieleen ja meinaa mennä hermo, ku tää ei parane ja koko ajan pelkää että tää tulehtuu :D kääks.

        oon perjantaina eli 16 päivä ottanut kielilävistyksen, ja tuntuu et tänään aamulla se oli enemmän turvoksissa kuin ennen. yöllä otin särkylääkettä ku tuntui et jomottaa. koska tää piina loppuu, kertokaa kokemuksianne..


      • kamelinjalka

        hei.. mun kieli lävistettiin lauantaina. ja mulla se ei sattunu ollenkaan. tuntu vaan ällöttävältä. tuvotusta on vaan tosi vähä ja kipuki tulee vaan sillon jos puhuu hirveesti. mutta onko teillä kokemusta siitä että tulis kudosnestettä sieltä reijästä? tai että se pallo tekis kuopan kieleen? merkkejä tulehduksesta(ko?)


      • oppu
        kamelinjalka kirjoitti:

        hei.. mun kieli lävistettiin lauantaina. ja mulla se ei sattunu ollenkaan. tuntu vaan ällöttävältä. tuvotusta on vaan tosi vähä ja kipuki tulee vaan sillon jos puhuu hirveesti. mutta onko teillä kokemusta siitä että tulis kudosnestettä sieltä reijästä? tai että se pallo tekis kuopan kieleen? merkkejä tulehduksesta(ko?)

        Otin viime tiistaina kielilävärin. Vieläki turvonnu ja kipee, mut pystyn kuitenki syömää ja puhumaa. Alhaalta tulee sellasta vaaleeta nestettä ja ylhääl kieles on kuoppa. Pelkään et tää tulehtuu. Oon puhdistanu jollain ihan yleis desinfiointiaineella. Mistä sitä Corsodyl-liuosta saa? Kieli on korun takaa tullu kauheen likaseks. Oon harjannu sitä hammasharjal n. 3 kertaa päiväs mut ei auta. Kaverilla sama ongelma.


      • -rezki-

        kuule,nyt on alkanu ihan helvetisti tekee mieli kielikorua...miten se tehdään ja mitä sen jälkeen pitää tehdä??? jos vain viitsit, niin kerro hölmölle Reettalle, edes vähän, tästä mahtavasta keksinnöstä...:)


      • eetuppi
        pegasos.. kirjoitti:

        oon perjantaina eli 16 päivä ottanut kielilävistyksen, ja tuntuu et tänään aamulla se oli enemmän turvoksissa kuin ennen. yöllä otin särkylääkettä ku tuntui et jomottaa. koska tää piina loppuu, kertokaa kokemuksianne..

        otin tänään (torstai 4.9) kielilävistyksen ja sen laittaminen sattui aika lailla mun osalta, varmaan siks kun olin odottanu että saan rohkeuden kerättyä ja mennä ottaan reijän ja mua jännitti aivan kamalasti. kieli oli puoli päivää turvoksissa mutta on auttanut kun oon juonu jääkylmää vettä ja puhekkin on päivän mittaa ruvennut sujumaan ihan hyvin, tuntuu nyt enään kun olisin purassut pahasti kielee ja sitä vähä särkee mutta ei kummempia =) kannatti ottaa !


      • Zuza84
        pegasos.. kirjoitti:

        oon perjantaina eli 16 päivä ottanut kielilävistyksen, ja tuntuu et tänään aamulla se oli enemmän turvoksissa kuin ennen. yöllä otin särkylääkettä ku tuntui et jomottaa. koska tää piina loppuu, kertokaa kokemuksianne..

        Otin viisi päivää sitten kielilävistyksen ja kokemukset tähän mennessä on olleet pelkkää hyvää. Laitto ei muuta kun nipistänyt eikä vertakaan tullu paljon. Ekana iltana imeskelin jääpaloja ja join vettä vaan. Ensimmäisen illan aikana kieli turposi hieman mutta ei mitenkään merkittävästi. Buranaa otin varmuudenvuoksi jos se alkaa sattumaan, mutta eipä se muuta kun tuntunut hassulta. Aluksi puhuminen tuntui oudolta, koska pitkä tappi suussa ei oikein helpottanut hommaa varsinkin kun piti varoa ettei se väänny liikaa.Tähän mennessä parantuminen on ollut ihan helppoa. Lihasnesteitä olen poistanut tapinjuurelta vanupuikolla varovasti pyörittäen. En ole käyttänyt mitään puhdistavia suuvesiä kuten Oral-B tai Corsodyliä. Minulle sanottiin ettei sellaisia tarvita koska suussa on jo omasta takaa tarpeeksi parantavia aineita.Minulle on riittänyt Lidlistä ostettu vähäsuolainen lähdevesi. Purskuttelu aina ruuan tai tupakan jälkeen niin sillä se hoituu ja muutenkin ottaa silloin tällöin hörpyn. Pehmeitä ruokia söin kahtena ensimmäisenä päivänä. Mutta toisen päivän iltana söin kiinteetä ruokaa jo kun rupesi kyllästyttämään vauvan ruuat.Kunhan muistaa vaan väistellä tappia niin ruokailu onnistuu aivan helposti. Tällä hetkellä kieli ei ole oikeestaan yhtään turvonnut eikä hirveesti ole edes aristanut paitsi aamuisin vähän aikaa kun sitä ei ole käyttänyt. Voin syödä ihan normaalia ruokaa jo kunhan se ei ole liian kuumaa ja tulista.


      • Ammatti Lävistäjä

        Olethan muistanut "kurlauttaa" suuvedellä?
        Kaksi viikkoa pitäisi kurlauttaa suuvedellä ettei sinne mene pöpöjä ja aina ruokailun jälkeen!

        Kun ottaa johonkin suun alueelle lävistyksen,
        suuhygienia on tärkein!

        Ehottaisin että menisit lävistäjän luo
        ja kysyit hoito-ohjeita ja seuraavan kerran
        kun otat lävistyksen, etsi ensin tietoa.


      • -henuu

        Voinko ottaa kielilävistyksen kun mulla on ylähampaissa hammasraudat?


      • helppo läväri

        Moi.
        Otin tänään 22.09. kielilävärin
        ite laitto sattu ihan pikkasen oon pystyny syömään kiinteetäruokaa ja puhuun ihan normaalisti r sanominen hiukan kirpasee mut tosiaan pystyn normisti puhuun. ei särje en oo ess tarvinnu buranaa. oon tosi ilonen et otin tän ootan innolla lyhyempää korua. tosin tähän pitkään oon jo tottunu


      • jjees

        reilu viikko menny siitä ku otin kielilävistyksen ja melkeenpä täysin parantunut jo! ei enää turvonnut eikä kipeä, kaikki sujuu hyvin :) tosi ilonen oon täst


      • litterbug
        -henuu kirjoitti:

        Voinko ottaa kielilävistyksen kun mulla on ylähampaissa hammasraudat?

        Itelläni on sekä ylhäällä että alhaalla raudat ja otin tuossa 5 päivää sitten kielilävärin. Lävistäjä sanoi lävistämisen jälkeen, että jää nähtäväksi, mitä hammaslääkärit sanovat läväristä, eivät mitenkään ilahtuneita koskaan suun alueen lävistyksistä ole. Mutta siis ei ole olemassa mitään estettä lävärin ottamiselle, vaikka raudat omistaisi. Itelläni seuraava hammaslääkäriaika vajaan kuukauden päästä, saas nähdä..


      • kielilävärinomaava
        mmm kirjoitti:

        hei onko kellää kokemuksia r,s ja l väärin lausumisista juuri lävistyksen otettua.
        itelläni on vaikeuksia lausua r. (otin lävistyksen 3pv sitten)
        onkohan tuo sitten ohi menevää?vai voiko jäädä tuollaiseksi et kannattaako jo nyt koru repii irti..

        mä ainakin sössötin aluks, oli huvittavaa ku piti lukee äikän tunnilla kalevalaa :DDD


    • lävistys

      Moi!
      No kieli lävistys on kaikkein kivuttomin.. ja paranee viimeistään 2kk sisällä täydellisesti, mutt ne varsinäiset turvotukset ja kivut kestävät n. 1vk mutta jokaiseella yksilöllä paranee millon mikäkin. Tietoja löytyy kun menet mm. www.google.com ja kirjoitata että kielilävistykset ja sieltä sitä löytyy! Olen itse menossa tänään laittamaan kieli lävistyksen!:) Joo no mailailehan..jos on kysyttävää!
      -Henriikka-

      • minna92

        olen ottamasssa kielikorua. Mutta haluaisin tietää että onko totta että siitä voi tulla syöpä?.. ja pelkään sitä että tavallaan "menetän" kieleni, että se tulehtuu enkä enää ikinä voi syödä enkä mitään, tai että jos se mätänee :DD.. ja voisiko joku vielä kertoa siitä hoidosta ja siitä että miten se lävistys oikein tehdään? :).. kiitos jo etukäteen!


      • litterbug
        minna92 kirjoitti:

        olen ottamasssa kielikorua. Mutta haluaisin tietää että onko totta että siitä voi tulla syöpä?.. ja pelkään sitä että tavallaan "menetän" kieleni, että se tulehtuu enkä enää ikinä voi syödä enkä mitään, tai että jos se mätänee :DD.. ja voisiko joku vielä kertoa siitä hoidosta ja siitä että miten se lävistys oikein tehdään? :).. kiitos jo etukäteen!

        Tulehtuminen yms. on 99,5% epätodennäköistä, jos käy ihan lävistysliikkeessä asiansa osaavilla ihmisillä lävärin hommaamassa.


      • minna92 kirjoitti:

        olen ottamasssa kielikorua. Mutta haluaisin tietää että onko totta että siitä voi tulla syöpä?.. ja pelkään sitä että tavallaan "menetän" kieleni, että se tulehtuu enkä enää ikinä voi syödä enkä mitään, tai että jos se mätänee :DD.. ja voisiko joku vielä kertoa siitä hoidosta ja siitä että miten se lävistys oikein tehdään? :).. kiitos jo etukäteen!

        Asiantunteva lävistäjä osaa tehdä lävistyksen oikein ja kertoo toki, jos sinulle ei ole mahdollista tehdä lävistystä kielesi rakenteen takia. Jotkut ihmiset pystyvät ottamaan vain yhden kielikorun, toiset pystyvät ottamaan jopa useamman tahtoessaan.

        Kielikorun hoito on melko yksinkertaista, mutta hoito-ohjeita on tärkeä noudattaa. Paranemisvaiheessa kiinteän ruoan syöminen ei ole suositeltavaa, eikä ruoan tulisi muutenkaan olla lämmintä. Kylmät ruoat, kuten kylmät keitot, jogurtit ja puurot ovat hyviä aterioita. Jäätelö ja muu kylmä (jääpalat) varmasti maistuvat, sillä näin turvotuskin laskee vähitellen. Kiinteän ruoan syöminen ei edes ollut itselläni mahdollista paranemisvaiheessa, oli kieli niin turvoksissa.

        Ruokailujen jälkeen tulisi aina myös purskutella desinfioivalla suuvedellä suu, ettei lävistykseen mene ylimääräisiä pöpöjä sen parantumisvaiheessa.


    • Helmi

      Moe!
      Ite otin reilu vuosi sitten kieleen lävärin!
      Ite lävistys vaihe ei koskenu yhtään ja meni ohi ihan parissa minuutissa.
      Kieli oli sen jälkeen aika, siis todella turvonnu! Verta ei tullu tippaakaan, ku kaverilla taas tuli, sekin on varmaan ihan yksilökohtaista..

      Kävin ostaa sellasta Corsodyl- suuvettä! sitä vaan purskuttelee aamuin illoin. Heti lävistyksen jälkeen kannattaa ottaa vaikka mehu jäätä (jos pystyy syömään) tai sit ihan jääkylmää vettä.
      Ite olin Onneks käyny syömässä ihan kunnolla ennen lävistystä, ku voi mennä jonku aikaa enne ku voi mitää "pureskeltavaa" syödä! meinaan purasin kieleen varmaan 30 kertaa ekana päivänä ku oli tunnoton ja muutenkin niin outo!..

      Kieli voi olla tunnoton/turvonnu/kipee/ym..
      Ne antaa kyllä sieltä liikkeestä kunnon ohjeet! miten pitää toimia! esim. tupakointia kannattaa välttää sen jälkeen..

      Kieli paranee noin. 2-5 viikossa..
      "Elintavat, yleiskunto ja lävistyksen hoito tekevät jokaisesta paranemisprosessista yksilöllisen, joten annetut ajat ovat vain suuntaa antavia ja saattavat kohdallasi heittää puoleen jos toiseen!"

      Mut miullakin tuli sit joku pari kuukautta sen jälkeen yhtäkkiä ihan jumalattoman kipeeks..
      Oli liian iso pallo yläpuolella ja se sattu sit kitalakeen niin perskuleesti, et piti ottaa koru pois! no johan se sit kerkes mennä umpee, siis ihan jossain puolessa tai tunnissa.. Jumakauta ku yritin sit työntää sitä takasin, vedet silmissä, sattu kyl niin pirusti..


      http://www.siperianhurtta.fi
      Suosittelen IGORSIA!!! l
      iikkeitä on ainakin Tampere, Rovaniemi, Helsinki, Jyväskylä,Kotka
      Oulu,Lahti, Heinola, Joensuu


      TSEMPPIÄ!
      p.s. älä jännitä, muuten voi tulla yrjö! :)

    • PuNK

      Itselläni on kielilävistys ollut noin 3viikkoa. lävistämis hetki ei koskenut juuri.. Suu oli täynnä vaan verta. kieli turposi ja varskinkin ekana päivänä oli vaikea syödä,mutta onnistui.. kieli parantui alle viikossa ja on ollut jo pitkän aikaa täydellisen terve :o)
      Ihana lävistys..

    • tyttä

      otin joskus melkee vuos sitte. ei sattunu yhtään (: seuraavana päivänä turpos vähän, mut pystyin kyl puhuu normaalisti (mitäny ärrät meni koulussa esitelmää pitäessä vähän perseelleen :D). ja meinasin tukehtua mustikkapiirakkaan :DD oikeestaan mitään haittaa ei oo ollu ja tykkään kovasti. toinen tulee vielä kieleen kun saan rahaa :))

      • 156

        kertokaahan miten puhuminen onnistuu lävistyksen oton jälkeen? mietin kun harrastan teattetria niin onko miten vaikee näytelmäharkoissa sitten puhua?


      • 156 kirjoitti:

        kertokaahan miten puhuminen onnistuu lävistyksen oton jälkeen? mietin kun harrastan teattetria niin onko miten vaikee näytelmäharkoissa sitten puhua?

        Paranemisvaiheessa kieli on melko turvoksissa ja ainakin omalta osalta puhuminen oli pientö sössötystä silloin, kun lävistyksestä oli pari päivää. Turvotuksen laannuttua ihan normaalisti onnistuu puhuminen :)


    • mie

      mulla itelläni o kielilävistys..
      kesti jotai viikko-kaks ku se parantu :)
      musta se o kiva..ainaki miehet tykkää..
      ei se musta sattunu hirveesti mutta jälkeen päin sattu, mutta söin jääpaloja jonku verran joten se oli sit parempi..puhuminen ei oikeen onnistunu oli r,l,s ja vika mutta myöhemmin korjaantu..kannatan kielilävistystä :)

    • Kokemuksella!

      Mie laitoin liikkeessä ja ei se edes sattunut, oiski ees vähän! Mie pystyin syömään kiinteetä ruokaa kokoajan, ja huvin vuoksi otin puranan, vaikka se ei ollut ees kipee. Puhuminen oli helppoa, käy vain laittamassa, ei se edes satu, mulla inaskaan. Ihmiset ovat erinlaisia, joten paraneminen johtuu henkilöstä! Ota myöskin se huomioon...

      • haluu..

        Mä kyl haluisin ottaa.. mutta mua pelottaa ihan kaameesti se kipu :( ja sitte jos ei voi syyä tai puhuu..taitaa jäädä ottamatta.navassa on ja huulessa oli.. :)


      • jenna... :)
        haluu.. kirjoitti:

        Mä kyl haluisin ottaa.. mutta mua pelottaa ihan kaameesti se kipu :( ja sitte jos ei voi syyä tai puhuu..taitaa jäädä ottamatta.navassa on ja huulessa oli.. :)

        mie meinasin et ottasin tos maanantaina eli 16 päivä ton kielilävärin.. pelottaa kyllä et se sattuu mut kait mie sen kivun kestän.. ku on ha mulla kulmassa, navassa ja poskessa ki lävistykset... :) ja on ollu muitaki.. ja ite oon tehny osan näis... mietin sitä ki et miten onnistuu puhuminen kun oon asiakaspalvelu töissä.. (tarjoilemassa)


      • näädä
        haluu.. kirjoitti:

        Mä kyl haluisin ottaa.. mutta mua pelottaa ihan kaameesti se kipu :( ja sitte jos ei voi syyä tai puhuu..taitaa jäädä ottamatta.navassa on ja huulessa oli.. :)

        Mä oon aina halunnu ottaa kieleen lävistyksen, mutta en oo uskaltanu just sen takii ett jos se sit Sattuu. Toiset sanoo ettei se satu ollenkaan ja toiset sanoo että sattuu aivan sairaasti.. Mutta osaisitteko sanoa kuinka paljon se sattuu muihun lävistyksiin verrattuna? Itel on ollu huules pari lävistystä. Ja napaan tein itse, mikä sattui aivan älyttömän paljon. :o


      • litterbug
        haluu.. kirjoitti:

        Mä kyl haluisin ottaa.. mutta mua pelottaa ihan kaameesti se kipu :( ja sitte jos ei voi syyä tai puhuu..taitaa jäädä ottamatta.navassa on ja huulessa oli.. :)

        Kielilävistys on kivuttomimpia lävistyksiä olemassa, itelläni sattui reilusti vähemmän kuin esim. neulalla korvalehteen reiän tekeminen (ampumalla korvareikää tehdessä sattuu n. 3 kertaa enemmän kuin neulalla). Kävin itse ottamassa lävistyksen 5 päivää sitten Helsingissä Vilhovuorenkadulla sijaitsevassa Lävistysliikkeessä ja todellakin asiansa osasivat. Sanoivat ensin vain että näytäs sitä kieltä päältä ja sitten alta ja sitten ottivat pihdeillä kiinni ja en ensin edes huomannyt kun jo neula menikin kielen läpi ja lävistäjä sanoi, että nyt siinä on jo lävistys ja laitetaan vielä koru paikalleen. TODELLA kivuton projekti. Kielessä ei tosiaan ole hermoja miltei lainkaan. Vertakaan ei omassa tapauksessani tullut juuri ollenkaan, vähän maistui veri suussa kymmenisen minuutin ajan lävärin ottamisen jälkeen.


      • näädä kirjoitti:

        Mä oon aina halunnu ottaa kieleen lävistyksen, mutta en oo uskaltanu just sen takii ett jos se sit Sattuu. Toiset sanoo ettei se satu ollenkaan ja toiset sanoo että sattuu aivan sairaasti.. Mutta osaisitteko sanoa kuinka paljon se sattuu muihun lävistyksiin verrattuna? Itel on ollu huules pari lävistystä. Ja napaan tein itse, mikä sattui aivan älyttömän paljon. :o

        Esim. napakorun ottaminen sattui enemmän kuin kielikorun ottaminen. Kielikorun ottaminen ei tuntunut juuri missään - mikä yllätti todella!


    • Lars

      Miks, saaks siitä jotain "kiksejä" kun on tappi kielessä, kannattaisko laittaa samantien häppäreihin 6 - 8 rengasta, olis komeen näkönen. Kait sitten pitää mun laittaa mulkuun kans jos vaan on "muotia".

      • Nizefela

        Itse laitoin eilen kielilävärin omin käsin,ja itse laitto ei sattunut ollenkaan,eikä verta tullut yhtään. Kieli turposi tänä aamuna suht normaalisti,eli suurinpiirtein koko hoitotapin pituudelta. Puhuminen on muuten normaalia,mutta r ja s tekee hieman tiukkaa aina välillä.

        Suuta olen desinfioinut pari kertaa päivässä (ja aion seuraavat pari viikkoa niin tehdäkin,onhan lävistys näinkin tuore) ja sitä valkoista visvamaista nestettä puhdistan ihan vain topseilla tuolta kielen alta. Kipu on ajoittain sellasta jomottavaa,tällä hetkellä ei ole ollenkaan kipeä. Ajattelin kyllä kiskoa pari buranaa sen varalta että lenkillä puren koruun ja kieli kipeytyy ja menetän yöuneni tämän takia.

        Niinhän ne sanovat ettei maitotuotteita saisi syödä/juoda,tästä en tiedä oikeastaan sen kummempaa. Varmaanki jottai bakteereita niistäkin tulee. Pariin viikkoon ei saisi syödä kovaa ruokaa,mieluiten esim keittoja,pehmeää ruokaa (vaikkapa sitten perunamuusi),pilttejä,jugurttia ym helposti nieltävää. Ja viileää mieluiten,jos kahvia juo,niin suht viileänä sekin pitäisi sitten "nauttia" (hyi helvetti,kylmää kahvia!)

        Sanovat myöskin ettei itse saa laittaa kieleen,ymmärrän kyllä miksi,muttakun olen monen monta korua törkkinyt sinne sun tänne ja muille niin uskalsin luottaa siihen etten törkäse sitä vikasuuntaan. Ei kumminkaan kannata mennä itse sitä törkkimään ellei ole asianmukaisia välineitä ja jonkinmoista taitoa siihen.

        Onnea vain,jos menet laittamaan kieleesi lävistyksen. Ei se satu sillä hetkellä,mutta seuraavat about 2vkoa voipi olla sellaista aikaa että pitää opetella muutama tietty asia uudelleen :)

        Tsemiä. ^^


      • Ada01
        Nizefela kirjoitti:

        Itse laitoin eilen kielilävärin omin käsin,ja itse laitto ei sattunut ollenkaan,eikä verta tullut yhtään. Kieli turposi tänä aamuna suht normaalisti,eli suurinpiirtein koko hoitotapin pituudelta. Puhuminen on muuten normaalia,mutta r ja s tekee hieman tiukkaa aina välillä.

        Suuta olen desinfioinut pari kertaa päivässä (ja aion seuraavat pari viikkoa niin tehdäkin,onhan lävistys näinkin tuore) ja sitä valkoista visvamaista nestettä puhdistan ihan vain topseilla tuolta kielen alta. Kipu on ajoittain sellasta jomottavaa,tällä hetkellä ei ole ollenkaan kipeä. Ajattelin kyllä kiskoa pari buranaa sen varalta että lenkillä puren koruun ja kieli kipeytyy ja menetän yöuneni tämän takia.

        Niinhän ne sanovat ettei maitotuotteita saisi syödä/juoda,tästä en tiedä oikeastaan sen kummempaa. Varmaanki jottai bakteereita niistäkin tulee. Pariin viikkoon ei saisi syödä kovaa ruokaa,mieluiten esim keittoja,pehmeää ruokaa (vaikkapa sitten perunamuusi),pilttejä,jugurttia ym helposti nieltävää. Ja viileää mieluiten,jos kahvia juo,niin suht viileänä sekin pitäisi sitten "nauttia" (hyi helvetti,kylmää kahvia!)

        Sanovat myöskin ettei itse saa laittaa kieleen,ymmärrän kyllä miksi,muttakun olen monen monta korua törkkinyt sinne sun tänne ja muille niin uskalsin luottaa siihen etten törkäse sitä vikasuuntaan. Ei kumminkaan kannata mennä itse sitä törkkimään ellei ole asianmukaisia välineitä ja jonkinmoista taitoa siihen.

        Onnea vain,jos menet laittamaan kieleesi lävistyksen. Ei se satu sillä hetkellä,mutta seuraavat about 2vkoa voipi olla sellaista aikaa että pitää opetella muutama tietty asia uudelleen :)

        Tsemiä. ^^

        joo mäkin oon ite laittanu ittelleni kaikki mahdolliset lävistykset moneen kertaan (kulma, huuli, napa, nepä..) ja kieleenkin vähän kokeilin mut päätin nyt kuitenkin et meen ottaan sen ihan lävistäjälle... oon ajatellu sen laittoo jo 4vuotta mut nyt päätettiin kavereittan kans et mennään ottaan.. toinen kaveri laittaa kieleen jo toisen ja sit parhaan kaverin kans mennään laittaan ekat.. en kyllä usko et toista ees haluisin. mulla kaikki lävistykset on parantunu tosi nopeesti mut sit toi kielen paraneminen jännittää.. :/


      • JillJasmin
        Nizefela kirjoitti:

        Itse laitoin eilen kielilävärin omin käsin,ja itse laitto ei sattunut ollenkaan,eikä verta tullut yhtään. Kieli turposi tänä aamuna suht normaalisti,eli suurinpiirtein koko hoitotapin pituudelta. Puhuminen on muuten normaalia,mutta r ja s tekee hieman tiukkaa aina välillä.

        Suuta olen desinfioinut pari kertaa päivässä (ja aion seuraavat pari viikkoa niin tehdäkin,onhan lävistys näinkin tuore) ja sitä valkoista visvamaista nestettä puhdistan ihan vain topseilla tuolta kielen alta. Kipu on ajoittain sellasta jomottavaa,tällä hetkellä ei ole ollenkaan kipeä. Ajattelin kyllä kiskoa pari buranaa sen varalta että lenkillä puren koruun ja kieli kipeytyy ja menetän yöuneni tämän takia.

        Niinhän ne sanovat ettei maitotuotteita saisi syödä/juoda,tästä en tiedä oikeastaan sen kummempaa. Varmaanki jottai bakteereita niistäkin tulee. Pariin viikkoon ei saisi syödä kovaa ruokaa,mieluiten esim keittoja,pehmeää ruokaa (vaikkapa sitten perunamuusi),pilttejä,jugurttia ym helposti nieltävää. Ja viileää mieluiten,jos kahvia juo,niin suht viileänä sekin pitäisi sitten "nauttia" (hyi helvetti,kylmää kahvia!)

        Sanovat myöskin ettei itse saa laittaa kieleen,ymmärrän kyllä miksi,muttakun olen monen monta korua törkkinyt sinne sun tänne ja muille niin uskalsin luottaa siihen etten törkäse sitä vikasuuntaan. Ei kumminkaan kannata mennä itse sitä törkkimään ellei ole asianmukaisia välineitä ja jonkinmoista taitoa siihen.

        Onnea vain,jos menet laittamaan kieleesi lävistyksen. Ei se satu sillä hetkellä,mutta seuraavat about 2vkoa voipi olla sellaista aikaa että pitää opetella muutama tietty asia uudelleen :)

        Tsemiä. ^^

        Millä mahdoit tehdä tuon kielilävistyksen ? tavallisella neulalla ? Haluaisin kovasti kielikorua ja olen itse tehnyt jo napakorun..


    • SiN

      jeps.. ajattelin osallistua tähän keskusteluun.. ensimmäisen kielilävärin otin 2 ja puoli vuotta sitten.. ei koskenut ja suu oli täynnä verta ja turpos melkeempä heti..
      parantu nopeesti,mutta en tarkkaa aikaa muista,, syöminen oli tietysti vaikeeta alussa(muistan kun kaverit koulussa ruokalassa nauroivat :D)
      parantumisen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.
      sitten tein itse kielen alle(web) lävärin.. ei koskenut ja parantu muutamassa päivässä eikä vaikeuttanut syömistä eikä mitään..
      nyt pari päivää sitten(keskiviikkona koulussa) kaveri teki kieleen toisen lävärin.. edellisen tapin taakse.. ei koskenut ja tällä kertaa verta ei tullut.. ja turpos illalla.. nyt perjantaina saan jo kielen ulos(eilen ei oikein onnistunut) ja pystyin syömään makaroonilaatikkoa aika hyvin.. eilenkin kovan syöminen onnistui vaikka pääasiassa olen pysynyt piltti-jäätelö-jogurtti-keitto linjalla..
      varmasti jossain vaiheessa tulee vielä lisää läväreitä kieleen(ja muualle)..

      • mullakin on...

        mulle laitettiin eilen kieliläväri,eikä se muuten sattunu paitsi se kun lävistäjä veti sen neulan pois mun kielestä... :( eilen illalla turpos vähän, ja tänäänkin on ollu pikkasen turvoksissa mutta kipee ei oo ollu ollenkaan!! tykkään... :)


      • sussu18
        mullakin on... kirjoitti:

        mulle laitettiin eilen kieliläväri,eikä se muuten sattunu paitsi se kun lävistäjä veti sen neulan pois mun kielestä... :( eilen illalla turpos vähän, ja tänäänkin on ollu pikkasen turvoksissa mutta kipee ei oo ollu ollenkaan!! tykkään... :)

        Voi visti ku mäki haluisin ihan hirveesti laittaa kieleen lävärin, mutta ongelmena... se niin ihana poikaystävä, joka suuttuis aivan ylikovaa jos menisin laittamaan..kävin laittaas kulmalävärin ja siihenkin suostui ihan pakon edestä ku sanoin että mähän laitan ja sillä sipuli...


      • maj
        sussu18 kirjoitti:

        Voi visti ku mäki haluisin ihan hirveesti laittaa kieleen lävärin, mutta ongelmena... se niin ihana poikaystävä, joka suuttuis aivan ylikovaa jos menisin laittamaan..kävin laittaas kulmalävärin ja siihenkin suostui ihan pakon edestä ku sanoin että mähän laitan ja sillä sipuli...

        joo mun poika ystävä ei tykkää yhtään et meen laitttaan.. mut sen takia pari vuotta sit en laittanu sitä kieliläväriä ja nyt oon päättäny et meen salaa.. koitan vältellä sitä ja olla näyttämättä kieltäni.. ilmi se kyllä jossain vaihees tulee... kun huomenna meen laittaan mut ei voi mitään... se on valittanu mulle mun kulmaläväristä.. nenä- ja napakoru sille kyllä kelpaa niistä se ei oo sanonu mitään...


      • soumi
        mullakin on... kirjoitti:

        mulle laitettiin eilen kieliläväri,eikä se muuten sattunu paitsi se kun lävistäjä veti sen neulan pois mun kielestä... :( eilen illalla turpos vähän, ja tänäänkin on ollu pikkasen turvoksissa mutta kipee ei oo ollu ollenkaan!! tykkään... :)

        mää laitoin heinäkuun puolessa välissä kielilävistyksen ja liikkessä sanottiin että lyhyemmän korun voi vaihtaa noin kuukauen päästä.. nii haluisin vähän tietää siitä.. vaihetaanko se siellä liikkeessä, yms..


      • LittleRogue
        maj kirjoitti:

        joo mun poika ystävä ei tykkää yhtään et meen laitttaan.. mut sen takia pari vuotta sit en laittanu sitä kieliläväriä ja nyt oon päättäny et meen salaa.. koitan vältellä sitä ja olla näyttämättä kieltäni.. ilmi se kyllä jossain vaihees tulee... kun huomenna meen laittaan mut ei voi mitään... se on valittanu mulle mun kulmaläväristä.. nenä- ja napakoru sille kyllä kelpaa niistä se ei oo sanonu mitään...

        ehkä ei kannata salata sitä poikaystävältäs se suuttuu varmasti vaan enemmän. Tai ainakaan vältellä. Itelläni sama ongelma poikaystävä ei tykkää ajatuksesta mut ollaan puhuttu siitä ja aion kyllä ottaa kielilävistyksen vaikka poikaystävä ei tykkääkään siitä mut sano sitten että ota vaan jos niin paljon haluut. Helpottaa lukee näitä juttuja kun kaikki on sanonu että laittaminen ei satu..


      • saratinnn
        sussu18 kirjoitti:

        Voi visti ku mäki haluisin ihan hirveesti laittaa kieleen lävärin, mutta ongelmena... se niin ihana poikaystävä, joka suuttuis aivan ylikovaa jos menisin laittamaan..kävin laittaas kulmalävärin ja siihenkin suostui ihan pakon edestä ku sanoin että mähän laitan ja sillä sipuli...

        Mulla on myös haaveena laittaa kieleen lävistys. Mun poikaystävä ei suutu, mutta se sano että se ei yhtään tykkää kieliläväreistä. Kulmalävistys mulla on ja se meinaa itsekin ottaa, eikä estelly ollenkaan kun sanoin että otan kulmaan lävistyksen. Ja poikaystävä kyllä on sanonu, että voin ottaa kielilävärin, mutta hän ei siitä tykkää. Yritän kyllä saada sen taipumaan mun kans samoille aalloille 8D


      • minä vaan
        sussu18 kirjoitti:

        Voi visti ku mäki haluisin ihan hirveesti laittaa kieleen lävärin, mutta ongelmena... se niin ihana poikaystävä, joka suuttuis aivan ylikovaa jos menisin laittamaan..kävin laittaas kulmalävärin ja siihenkin suostui ihan pakon edestä ku sanoin että mähän laitan ja sillä sipuli...

        jees, sama homma on mullaki et olisin ottamassa kielilävärii mutta ah niin ihana jätkäkaverini ei anna ottaa. uhkas jättää mut samointein jos otan sen. mut eihän se mun holhooja ole, ja ite minä kieleni omistan. samoin kävi ku olisin ottanu tatskan ni tätäkään hän ei suvaitse.. tosin tämä jätkä on muutenkin hirveen määräilevä ja päättää keiden kanssa saan liikkua, missä saan olla jne.. jos yritän hänet jättää niin en pysty siihen.. auttakaa!


      • OhaC
        LittleRogue kirjoitti:

        ehkä ei kannata salata sitä poikaystävältäs se suuttuu varmasti vaan enemmän. Tai ainakaan vältellä. Itelläni sama ongelma poikaystävä ei tykkää ajatuksesta mut ollaan puhuttu siitä ja aion kyllä ottaa kielilävistyksen vaikka poikaystävä ei tykkääkään siitä mut sano sitten että ota vaan jos niin paljon haluut. Helpottaa lukee näitä juttuja kun kaikki on sanonu että laittaminen ei satu..

        Jos haluutte tosiaan kielikorun, ja poikaystävä ei tykkää asiasta, niin älkää ainakaan salatko asiaa, tai vältelkö. Eiköhä se viimeistään pussaillesa selviä. Välttely ja salailu pahentaa asiaa. Itsellä kuukauden päästä synttärit ja poikaystävä ite ostaa mulle etukäteissynttärilahjaks kuulemma kielikorun :D Se on vinkunu jo pitkään et ottaisin sen. Itellä huulikoru jo ja kulmaan haluaisin kanssa mut ehkä sit joskus. Tatuointi ois kans iha kiva :D


      • Parempi lävistettynä ;)
        LittleRogue kirjoitti:

        ehkä ei kannata salata sitä poikaystävältäs se suuttuu varmasti vaan enemmän. Tai ainakaan vältellä. Itelläni sama ongelma poikaystävä ei tykkää ajatuksesta mut ollaan puhuttu siitä ja aion kyllä ottaa kielilävistyksen vaikka poikaystävä ei tykkääkään siitä mut sano sitten että ota vaan jos niin paljon haluut. Helpottaa lukee näitä juttuja kun kaikki on sanonu että laittaminen ei satu..

        Voi kuulkaa, kertokaapas poikaystävillenne, että ihan heidän tulevaisuutensa kannalta tyttöystävän lävistetty kieli on hyvä vaihtoetho, SILLÄ suuseksi paranee huomattavasti ;) Toki myös pelkkä suutelu. Oma poikaystäväni jumaloi kieltäni korun laitettuani n reilu vuosi sitten. Aluksi pitää tietysti antaa kielen parantua, jottei haavaan mene pöpöjä, mutta n kuukauden jälkeen kun lävistys on täysin parantunut, niin tehkääpä poikaystävällenne palvelus, hoitakaa sessio, ja kysykää mielipidettä lävistyksestä uudestaan ;) Tsemppiä !


    • njau

      Just tänään otin! Ei kauhean kipeää ottanu ja ei oo paljoo paisunu edes kieli.. Olin aivan paniikis ku istun siinä tuolilla! Mutta taas kerran pelko oli paljon pahempi ku se mitä pelkäs! Paitsi nyt tuntuu oudosti oikealla puolella kaulassa ja korvan vieressä kipua, kun työntää kieltä pihalle tai kun nostaa kielen päätä.. en todella tiedä mistä se johtuu.. Mutta katsotaan nyt parin päivän päästä miltä tuntuu.. Ü

      • sars

        tere, otin tos viime torstaina kielilävistyksen ja samalla 2 huuliläväriä, yhteensä mulla on ollut naamassa 10 lävistystä joista paikallaan on nyt 6. mm.nenärustossa on hole.
        kielen lävistys ei itsessään koskenut ollenkaan, ihan yllätyin. mutta siitä ekasta illasta lähtien tää on ollut pirun kipee ja joka aamu niin turvoksissa etten saa suuta kunnolla kiinni. imusolmukkeet on koko ajan turvoksissa myöskin ja kipu säteilee korviin asti. syömään pystyn hitaasti mutta varmasti ja hampaiden pesukin jollain tapaa onnistuu. ja puhdistanut olen asianmukaisesti päivittäin. voin sanoa että naaman lävistyksistä tässä kielikorussa on vittumaisin paranemisaika, vaikeuttaa elämistä jo siinä määrin. sinänsä plussaa että sen pitäs parantua nopeesti. tuota maitotuote kieltoa en tiennyt ja piimäähän sitä tuli viikonloppuna killitettyä.. liekö siitä ärtynyt vielä pahemminkin. mutta nyt buranaa naamaan taas..


      • piiu
        sars kirjoitti:

        tere, otin tos viime torstaina kielilävistyksen ja samalla 2 huuliläväriä, yhteensä mulla on ollut naamassa 10 lävistystä joista paikallaan on nyt 6. mm.nenärustossa on hole.
        kielen lävistys ei itsessään koskenut ollenkaan, ihan yllätyin. mutta siitä ekasta illasta lähtien tää on ollut pirun kipee ja joka aamu niin turvoksissa etten saa suuta kunnolla kiinni. imusolmukkeet on koko ajan turvoksissa myöskin ja kipu säteilee korviin asti. syömään pystyn hitaasti mutta varmasti ja hampaiden pesukin jollain tapaa onnistuu. ja puhdistanut olen asianmukaisesti päivittäin. voin sanoa että naaman lävistyksistä tässä kielikorussa on vittumaisin paranemisaika, vaikeuttaa elämistä jo siinä määrin. sinänsä plussaa että sen pitäs parantua nopeesti. tuota maitotuote kieltoa en tiennyt ja piimäähän sitä tuli viikonloppuna killitettyä.. liekö siitä ärtynyt vielä pahemminkin. mutta nyt buranaa naamaan taas..

        oon menossa ens viikolla ottaa kielikorun ja pelottaa se ettei verenvuoto lopu! :D saattaa kuulostaa tyhmältä mutta kuiteskin. ja toinen juttu se että kun neula on kielestä läpi, niin miten se koru sitte laitetaan siihen? onko se neula semmonen putki minkä sisään sen koru laitetaa ennenku neula vetästään pois, vai onko se reikä hetken ilman mitään :O hui kauhia.


      • kielareista
        piiu kirjoitti:

        oon menossa ens viikolla ottaa kielikorun ja pelottaa se ettei verenvuoto lopu! :D saattaa kuulostaa tyhmältä mutta kuiteskin. ja toinen juttu se että kun neula on kielestä läpi, niin miten se koru sitte laitetaan siihen? onko se neula semmonen putki minkä sisään sen koru laitetaa ennenku neula vetästään pois, vai onko se reikä hetken ilman mitään :O hui kauhia.

        neula on kanyylineula eli ikäänkuin neulan "päällä" on putki joka jää kielestä läpi kun neula otetaan pois. ja koru laitetaan siitä putkesta läpi. verenvuoto lakkas ainakin miulla ihan minuutissa. se vaan kerran turskauttaa ja se on siinä. tosin miulla on ollut tuo kielilävistys nyt viikon ja on ollut aika kipee ja just tänään kun aattelin et nyt tuntuu paremmalle niin kappas; limpparia juodessa yhen äkin turskauttaa ihan aimo satsin verta. ei se pitkään vuotanu eikä sinänsä kipeäkään ole mutta otan kohta lävistäjään yhteyttä ihan varmuuden varalta. enemmän olisin sinuna huolissani siitä paranemisajasta.. miulla ainakin on ollut aika vittumainen.


      • litterbug

        Minulle lävistäjä sanoi, että kipu voi tosiaan säteillä suun alueelle, mutta ibuprofeiinia sisältävät särkylääkkeet (burana, ibumax..) auttavat. Ja tosiaan kun kieli on lihas ja sitä joutuu lävistyksen ottamisen jälkeen käyttämään hieman eri tavalla, joten tässä on sama efekti kuin jos esimerkiksi jalan lihakset olisivat kipeytyneet kun vaikka kävisi juoksemassa pitkästä aikaa tai muuta vastaavaa. Ei siis huolta, kipu menee ohi.


      • Kielinen

        Otin eilen kielilävärin ja mulla kans tuntu se sama korvan vieressä ja kaulassa,lävistäjä sano että kuulema jännitin liikaa kieltä siinä lävistysvaiheessa että siks tuntuu kuulema,mut kyllä tämä ainaki vaikuttaa että alkais pikkuhiljaa parantuu,pikkusen on alhaalta kipee vaan :) ..lävistäminen muuten sattu paljon enemmän


    • -kysymysmerkki-

      Haittaako kielilävistystä jos on kitalaessa raudat? Tai estääkö se kokonaan lävistyksen ottamisen? Kokemusta jollain?

      • riikkauskis

        ei kyllä mun mielestä haittaa yhtään että siellä on rauta/raudat. en ainakaan ole kuullut mistään että haittaisi


    • riikkauskis

      joo,mä oon menos hakemaan lauantai kielilävistystä, ja mua ei pelota se kipu, vaan se,etten osaa enään lausuu r,-l ja -s...mut kaippa se menee iha muutamas päiväs ohi.. ainakin mun kaverilla meni. ja sit mua on mietityttänyt se et mul olis jotankin *lyhyt kieli, et sit se koru pitäis laittaa jotenki ns.vinoon,et sitä ei sais iha sillee *suoraa.. onko kellää kokemuksia tälläisestä?!

      • Nimetön

        et se jänne on niin tossa kielen *päässä, et musta tuntuu et se koru pitää laittaa siihe jänteen jommalle kummalle puolelle.. onko kellään käynyt niin?!


      • titititiiia

        kävin keskiviikkona eli eilen laittamassa kielilävistyksen ja mulla on aika lyhyt kieli. Kaikki on sujunut mainiosti muuten paitsi verta tuli vähän jne. mut toi on kyllä aika vinossa toi koru että en sitte tiiä johtuuko siitä et mulla on niin lyhyt kieli. mutta ei se mua haittaa että se on vinossa :)


    • lävistäjä

      Minäkin olen ottamassa tuossa kevämmällä kieli lävistystä :) Tietääkö joku sattuuko se kieli lävistys enemmän kun vaikka napakorun laitaminen?
      Itsellä on huuli,napa ja venytykset.

    • _Rammstein

      Mulla olis aika tossa alle tunnin päästä, et meen lävistämään kieleni.. Ihme kyllä, ei hirveesti jännitä.. Onneks ei oo ens viikolla töitäkään ollenkaa, nii ei nuo puheongelmat haittaa :)

      Mutta sellasta mä tässä vaan mietin, et mitenkäs sitte ko koru on kielessä, nii onko paljon kaikkea mitä EI saa tehä? Vissiin alkoholia ei sais juoda ja kaveri sano, että lävistäjä oli kehottanu käyttämään suuvettä, jos polttaa tupakkaa. Onko teille sanottu jotain, mitä ei sais tehä?

      • mmjaa

        ite en ainakaa syöny maitotuotteita ihan heti, ne voi kuulemma kerätä bakteereja. ite poltan tupakkaa, ja tupakan polton jälkee juon vettä. sitä suuvettäkää ei saa kuulemma liikaa käyttää, tuhoo suust kuulemma jotaa ''hyvii bakteereja'', kannattaa ostaa oral-b:tä ja sitä purskutella suus aamuin illoin HAMPAIDEN PESUN jälkeen. ja aina syönny jälkee kannattaa huuhdella suu vedellä. :)


      • Ricella

        Moi!
        Kuin meni sun lävärin otto?Kävikö kipeetä, miten parantui?
        Mitä sulla maksoi ko toimenpide ja muutkin hei;mitä ootte lävistyksestä maksaneet?


      • \\MeMe
        mmjaa kirjoitti:

        ite en ainakaa syöny maitotuotteita ihan heti, ne voi kuulemma kerätä bakteereja. ite poltan tupakkaa, ja tupakan polton jälkee juon vettä. sitä suuvettäkää ei saa kuulemma liikaa käyttää, tuhoo suust kuulemma jotaa ''hyvii bakteereja'', kannattaa ostaa oral-b:tä ja sitä purskutella suus aamuin illoin HAMPAIDEN PESUN jälkeen. ja aina syönny jälkee kannattaa huuhdella suu vedellä. :)

        Nii mä olin menossa laittamaan kielikoruu mut sielt sanottii et ei laiteta kielikoruu alle 18v edes vanhempien suostumuksella.. Ja mun siskolla on kielikoru ja se laitto sen 16v Äää.. Epäreiluu x( mäki haluun! Tieks te paikkoja missä niitä laittais? =)


      • litterbug

        Alkoholia saa juoda, mutta suuveden/pelkän veden purskuttelu juomisen jälkeen olisi suotavaa. Sama juttu röökin jälkeen.


    • onn

      joo siis ite otin kielikorun pari viikkoo sitte, lävistys ei sattunu, eikä kielikää ollu kipee, mut se oli vaa älyttömän turvoksis, ja on vieläki vähä. kannattaa ottaa kielilävistys, se on ihan sairaan hauska sitte ku on parantunu ;)

      • kittyhh

        Ite kans haluisin reiän kielee. sitä vaa meinasin, et kuluttaaks se hampaita paljon? Tai siis kun/jos se hankaa hampaita, ni sehän kuluttaa hampaiden kiiltopintaa jne..


      • khyyl
        kittyhh kirjoitti:

        Ite kans haluisin reiän kielee. sitä vaa meinasin, et kuluttaaks se hampaita paljon? Tai siis kun/jos se hankaa hampaita, ni sehän kuluttaa hampaiden kiiltopintaa jne..

        Itse otin kieleen reiän eilen, parhaalla kaverilla on ollu jo useamman vuoden. Itse lävistäminen ei sattunut kovinkaan paljoa (huomattavsti vähemmän kuin luulin) ja olen kuullut useammalta taholta että nimenomaan kielen lävistäminen on suht. kivutonta (verraten esim. napalävistykseen, tämä sattui paljon vähemmän)

        Lävistys koruineen maksoi 40e (liike Tampereella), en pidä tätä ollenkaan pahana hintana. En ole teinivuosien jälkeen kuullut että kenelläkään olisi kieli tulehtunut tai mitään, ja niinhän tuo lävistäjäkin sanoi että kun sen hoitaa hyvin, ei vaaraa tulehtumisesta ole.

        Mistään maito-jutuista jne. en ole kuullutkaan ja suoraan sanoen se kuulostaa hölmöltä: mistä tahansa ruuasta/juomasta kertyy bakteereita, siksihän sitä suuvettä käytetään pari ensimmäistä viikkoa.

        Oma kiele on tällä hetkellä turvoksissa, puhuminen onnistuu suht. hyvin, mutta en silti mielelläni sitä tee, kieltä särkee kuitenkin sen verran. En ole koskaan ollut mikään särkylääkefani ja tämänkin kivun olen kestänyt helposti ilman buranaa:)

        Tuosta hampaiden kulumisesta sen verran että parhaalla kaverilla on hiukan kiille himmentynyt alahampaiden takaa, muttase ei ole paljoa ottaen huomioon että neidillä on koru ollut kielessä jo reilut seisemän vuotta!


      • -cilla-

        Ite otin kanssa kielilävistyksen 13.pvä perjantaina. Lävistys vaihe oli suht kivuton, kieli turpos illalla, mutta syödä ja puhua pystyin kunnolla heti seuraavana aamuna. Kipeintä oli sillon lävistys päivän iltana. Kiinnostais tietää, et kuinka helposti tää voi ns. kasvaa ulos? Ja mikä syy siihen on, että lävistäjän ohejeiden mukaan ei saa syödä maitotuotteita?


      • hsl
        -cilla- kirjoitti:

        Ite otin kanssa kielilävistyksen 13.pvä perjantaina. Lävistys vaihe oli suht kivuton, kieli turpos illalla, mutta syödä ja puhua pystyin kunnolla heti seuraavana aamuna. Kipeintä oli sillon lävistys päivän iltana. Kiinnostais tietää, et kuinka helposti tää voi ns. kasvaa ulos? Ja mikä syy siihen on, että lävistäjän ohejeiden mukaan ei saa syödä maitotuotteita?

        otin kielilävistyksen 15 pv. lävistäminen oli aika "helppo". ei sattunut läheskään niin paljon, kun napalävistyksen laitto (napalävistyksen otin viime kesänä). kysyin ulos kasvamisesta.. ei kuulemma kielestä kasva ulos, mitä saattaa tapahtua napa- ja kulmalävistyksessä usealle, että siis muutamassa vuodessa kasvavat pois. minulla kulmakoru "kasvoi" ulos, ja niin näyttää käyvän napakorullekkin :/ kieli oli pari päivää turvoksissa (illalla aina hiukan enemmän) ei kuitenkaan puhumiseen vaikuttanut ollenkaan. yhden päivän olin syömättä.. mut nyt alkaa olla ok :) ja onhan se kivan näköinen, heh


      • Suski79
        hsl kirjoitti:

        otin kielilävistyksen 15 pv. lävistäminen oli aika "helppo". ei sattunut läheskään niin paljon, kun napalävistyksen laitto (napalävistyksen otin viime kesänä). kysyin ulos kasvamisesta.. ei kuulemma kielestä kasva ulos, mitä saattaa tapahtua napa- ja kulmalävistyksessä usealle, että siis muutamassa vuodessa kasvavat pois. minulla kulmakoru "kasvoi" ulos, ja niin näyttää käyvän napakorullekkin :/ kieli oli pari päivää turvoksissa (illalla aina hiukan enemmän) ei kuitenkaan puhumiseen vaikuttanut ollenkaan. yhden päivän olin syömättä.. mut nyt alkaa olla ok :) ja onhan se kivan näköinen, heh

        Onkos kellään nikkeliallergiaa? semmosta niin "pahaa" että vaikka sanotaan, et vaikkapas titaanikorut olis jotenkin suojattu/käsitelty niin et ei ne aiheuta allergiaa, niin oireita tulee silti??
        Mulla on lävärit nenässä ja korvassa(ruston läpi)
        Ja se nenäkoru piti vaihtaa kultaiseen ja korvan kanssa on nyt ongelmaa kun ei meinaa lainkaan parantua vaikka otin 4kuukautta sitten.

        Olen ottamassa kieliläväriä ja pähkäilen, että minkälainen koru siihen pitäisi ottaa. Kertokaahan allergiset!


      • Onttu
        Suski79 kirjoitti:

        Onkos kellään nikkeliallergiaa? semmosta niin "pahaa" että vaikka sanotaan, et vaikkapas titaanikorut olis jotenkin suojattu/käsitelty niin et ei ne aiheuta allergiaa, niin oireita tulee silti??
        Mulla on lävärit nenässä ja korvassa(ruston läpi)
        Ja se nenäkoru piti vaihtaa kultaiseen ja korvan kanssa on nyt ongelmaa kun ei meinaa lainkaan parantua vaikka otin 4kuukautta sitten.

        Olen ottamassa kieliläväriä ja pähkäilen, että minkälainen koru siihen pitäisi ottaa. Kertokaahan allergiset!

        Niin, itselläni on nikkeliallergia (lievä) ja mulla OLI rustokoru, alunperin nikkeliä (kamalan helposti tulehtu) mut sit vaihoin muoviseen... ja kieleen tuttu kehotti ottamaan semmosen titaani (tms) korun ja kyll ne siä liikkees osaa neuvoo!


      • sartsali
        hsl kirjoitti:

        otin kielilävistyksen 15 pv. lävistäminen oli aika "helppo". ei sattunut läheskään niin paljon, kun napalävistyksen laitto (napalävistyksen otin viime kesänä). kysyin ulos kasvamisesta.. ei kuulemma kielestä kasva ulos, mitä saattaa tapahtua napa- ja kulmalävistyksessä usealle, että siis muutamassa vuodessa kasvavat pois. minulla kulmakoru "kasvoi" ulos, ja niin näyttää käyvän napakorullekkin :/ kieli oli pari päivää turvoksissa (illalla aina hiukan enemmän) ei kuitenkaan puhumiseen vaikuttanut ollenkaan. yhden päivän olin syömättä.. mut nyt alkaa olla ok :) ja onhan se kivan näköinen, heh

        Moikka!

        itselläni on kaksi kielilävistystä vierekkäin, eikä mua sattunut kumpikaan yhtään, kieli vain vähän turposi mutta se meni äkkiä ohi, toisella kielilävistyksellä kieli turposi vain alle puoli senttiä, onhan se kivan näköistä kun on kaksi korua kielessä... =) mutta kesäaikaan ei kannata ottaa, se tulhetuu silloin kaikesta helpoiten ja kerää eniten bakteereja..


      • tyttö182
        khyyl kirjoitti:

        Itse otin kieleen reiän eilen, parhaalla kaverilla on ollu jo useamman vuoden. Itse lävistäminen ei sattunut kovinkaan paljoa (huomattavsti vähemmän kuin luulin) ja olen kuullut useammalta taholta että nimenomaan kielen lävistäminen on suht. kivutonta (verraten esim. napalävistykseen, tämä sattui paljon vähemmän)

        Lävistys koruineen maksoi 40e (liike Tampereella), en pidä tätä ollenkaan pahana hintana. En ole teinivuosien jälkeen kuullut että kenelläkään olisi kieli tulehtunut tai mitään, ja niinhän tuo lävistäjäkin sanoi että kun sen hoitaa hyvin, ei vaaraa tulehtumisesta ole.

        Mistään maito-jutuista jne. en ole kuullutkaan ja suoraan sanoen se kuulostaa hölmöltä: mistä tahansa ruuasta/juomasta kertyy bakteereita, siksihän sitä suuvettä käytetään pari ensimmäistä viikkoa.

        Oma kiele on tällä hetkellä turvoksissa, puhuminen onnistuu suht. hyvin, mutta en silti mielelläni sitä tee, kieltä särkee kuitenkin sen verran. En ole koskaan ollut mikään särkylääkefani ja tämänkin kivun olen kestänyt helposti ilman buranaa:)

        Tuosta hampaiden kulumisesta sen verran että parhaalla kaverilla on hiukan kiille himmentynyt alahampaiden takaa, muttase ei ole paljoa ottaen huomioon että neidillä on koru ollut kielessä jo reilut seisemän vuotta!

        monesti sitä miettinyt,että kun kielilävistys kuluttaa hammaskiillettä.Eivätkö mitkään hammasraudat sitten kuluta sitä?


      • annnnniieeeeeee
        khyyl kirjoitti:

        Itse otin kieleen reiän eilen, parhaalla kaverilla on ollu jo useamman vuoden. Itse lävistäminen ei sattunut kovinkaan paljoa (huomattavsti vähemmän kuin luulin) ja olen kuullut useammalta taholta että nimenomaan kielen lävistäminen on suht. kivutonta (verraten esim. napalävistykseen, tämä sattui paljon vähemmän)

        Lävistys koruineen maksoi 40e (liike Tampereella), en pidä tätä ollenkaan pahana hintana. En ole teinivuosien jälkeen kuullut että kenelläkään olisi kieli tulehtunut tai mitään, ja niinhän tuo lävistäjäkin sanoi että kun sen hoitaa hyvin, ei vaaraa tulehtumisesta ole.

        Mistään maito-jutuista jne. en ole kuullutkaan ja suoraan sanoen se kuulostaa hölmöltä: mistä tahansa ruuasta/juomasta kertyy bakteereita, siksihän sitä suuvettä käytetään pari ensimmäistä viikkoa.

        Oma kiele on tällä hetkellä turvoksissa, puhuminen onnistuu suht. hyvin, mutta en silti mielelläni sitä tee, kieltä särkee kuitenkin sen verran. En ole koskaan ollut mikään särkylääkefani ja tämänkin kivun olen kestänyt helposti ilman buranaa:)

        Tuosta hampaiden kulumisesta sen verran että parhaalla kaverilla on hiukan kiille himmentynyt alahampaiden takaa, muttase ei ole paljoa ottaen huomioon että neidillä on koru ollut kielessä jo reilut seisemän vuotta!

        Maitotuotteita TÄYTYY VÄLTTÄÄ pari ekaa viikkoa, totta hitossa kaikesta tulee aina bakteereita MUTTA maitotuotteiden takia suuhun kertyy eläinrasvaa liman muodossa ja se kovettuu koruun, ja näin ollen kerää bakteereita. olette naurettavia jos laistatte näistä melko vaatimattomista hoito-ohjeista, tehkää se oman terveyden ja hyvinvoinnin takia ! :)


    • Onttu

      Jaa-a en tiedä kyllä siitä lävistyksestä (vielä) ensviikolla oon menossa ottamaan, PITKÄN harkinnan jälkeen! Jännittää kyll paljo mut se vaa on sit sillä siisti, ei se kovin paljoo kipeempi voi olla,ku nielurisa-leikkaus (joka ei ollu ees paha) että kyllä se siitä!

    • Janni44

      Itse tekeminen ei satu mutta jälkeen päin minulla ainakin oli ensimmäiset pari viikkoa ettei tarvinnut syödä mitään..Muutahan siinä ei olekkaan kauheata kun ne tulevat kaksi viikkoa.): Mutta kyllä kivun kestää jos sen tosiaan haluaa(:

    • Mmmmmmmimmu

      Moips. Kävin 18.7.07 lävistämässä kieleni kemin tuccapajassa. olin ihan paineissaan vaikka olin sitä jo kauan halunnu.. :D mutta arska oli mukava lävistäjä,ei ois tarvinnu jännittää.:)

      lävistäminen ei oikiastaa _sattunu_ mutta nipisti vaa.
      en kyllä suosittele ottamaa lävistystä jos ei sitä kipua kestäis (tai pientä nipistystä ees..)
      eihän siinä ois mittää jännää jos se ei miltään tuntuis. :)

      paraneminen kestää 2-4 viikkoo,näin ainakin mulle sanottiin. itellä on nyt aikalailla turvoksissa,eilenki oli,ja varmaan huomennaki..ohan tää vasta 3 päivää ollu.
      jäävettä ja jääpaloja oon syöny ja juonu ja pilttiä :D ja vähä makaroonilaatikkoa sain syötyä. :D mutta kyllä se siitä :) kiva lävistys on,ite ainaki tykkään ja kyllä sen kivun kestää jos oikiasti haluaa lävistyksen! :D kannattaa ottaa,suosittelen. :)

      • ihana lävistys

        Mää kauheesti haluisin, mut pelottaa hirveesti..mitä jos se vaikka halvaantuu..?? Tai ottaako parantuminen kuolettavan kipeetä?? Mutta musta se on niin hieno että mä kestäisin sen kivun ku aattelee kuinka kiva se sit parantuneena on.. :P Toivottavasti joku ihana ihminen vastais ja rohkaisis.. Kun en haluais mm. menettää laulu ja puhe kykyä koska (laulan) haaveet olisivat pilalla..:D

        Ps. minulla ei ole yhtään lävistyksiä, se olisi ensimmäiseni.. :)


      • nannunski
        ihana lävistys kirjoitti:

        Mää kauheesti haluisin, mut pelottaa hirveesti..mitä jos se vaikka halvaantuu..?? Tai ottaako parantuminen kuolettavan kipeetä?? Mutta musta se on niin hieno että mä kestäisin sen kivun ku aattelee kuinka kiva se sit parantuneena on.. :P Toivottavasti joku ihana ihminen vastais ja rohkaisis.. Kun en haluais mm. menettää laulu ja puhe kykyä koska (laulan) haaveet olisivat pilalla..:D

        Ps. minulla ei ole yhtään lävistyksiä, se olisi ensimmäiseni.. :)

        Tätini on lävistäjä, ja kertoi että halvaantumispuheet ovat vain pelottelua. Pahimmassa tapauksessa kieli tulehtuu. Tietenkään sitä ei tapahdu, jos hoidat sitä kunnolla. Toinen, mitä voi tapahtua on tietysti hampaiden kuluminen. hampaat VOIVAT kulua, siis hampaiden kiilto, mutta sekin on yksilöllistä, eikä yleensä tapahdu kauhean nopeasti.
        Halvaantumista, mykistymistä yms on turha pelätä, se ei ole mahdollista. Kannattaa lueskella lävistysliikkeiden yms. sivuja, niistä saa hyvää ja luotettavaa tietoa hoidosta ja haitoista yms.
        Hyvää jatkoa!


      • Annatin
        ihana lävistys kirjoitti:

        Mää kauheesti haluisin, mut pelottaa hirveesti..mitä jos se vaikka halvaantuu..?? Tai ottaako parantuminen kuolettavan kipeetä?? Mutta musta se on niin hieno että mä kestäisin sen kivun ku aattelee kuinka kiva se sit parantuneena on.. :P Toivottavasti joku ihana ihminen vastais ja rohkaisis.. Kun en haluais mm. menettää laulu ja puhe kykyä koska (laulan) haaveet olisivat pilalla..:D

        Ps. minulla ei ole yhtään lävistyksiä, se olisi ensimmäiseni.. :)

        olen itsekin kivan priima vellihousu mutta on silti lävistyksii vaikka missä.
        pelkään neuloja ja kipukynnys on omasta mielestä tosi alhainen
        kävin n 3 pvää sitten ottamassa kielilävärin ja ei sit sattunu olleskaa. parantuminen kestää toki hetken aikaa mut mut...

        vaihdoin eilen jo tapin lyhyemmäks jotta voisin ees puhuu pikkasen ja se pitkä tappi venytti reikää ihan himona. en silti suosittele vaihtaa näin nopeesti lyhyempään. mulla on vaan nii pieni kieli että lävistäjäkin melkee nauro päin naamaa :D


      • litterbug
        ihana lävistys kirjoitti:

        Mää kauheesti haluisin, mut pelottaa hirveesti..mitä jos se vaikka halvaantuu..?? Tai ottaako parantuminen kuolettavan kipeetä?? Mutta musta se on niin hieno että mä kestäisin sen kivun ku aattelee kuinka kiva se sit parantuneena on.. :P Toivottavasti joku ihana ihminen vastais ja rohkaisis.. Kun en haluais mm. menettää laulu ja puhe kykyä koska (laulan) haaveet olisivat pilalla..:D

        Ps. minulla ei ole yhtään lävistyksiä, se olisi ensimmäiseni.. :)

        Itsekin laulan, mutta tosiaan ei se itse lauluääneen vaikuta, jonkun verran tiettyjen kirjainten (r, l, s) lausumiseen. Kirjainten lausuminenkaan ei ole kovin pitkään ongelma kun lävistykseen tottuu ja kipu laantuu o/


    • Mirvi

      Purskutelkaa ihimiset merisuolan ja veden sekotusta muutaman kerran päivässä, jos lävistys oikein kipeytyy..

      • kielis

        Onko tuosta merisuolasta ja vesisekotuksesta oikeesti jotain apua?Laitoin kielilävärin eilen ja on ni pirun kipee ja turvonnu..Toiv. ei kestäis kauaa...


      • Maru
        kielis kirjoitti:

        Onko tuosta merisuolasta ja vesisekotuksesta oikeesti jotain apua?Laitoin kielilävärin eilen ja on ni pirun kipee ja turvonnu..Toiv. ei kestäis kauaa...

        Ei siihen tuoreeseen lävistykseen kannata heti laittaa suolavettä. Ärtyy vaan lisää. Ite en omaani sen kummemin missään liotellu. Pesin vaan suun aina hammasharjalla ja samalla putsasin sitä korua. Imeskele jääpaloja niin helpottaa.


      • tong
        Maru kirjoitti:

        Ei siihen tuoreeseen lävistykseen kannata heti laittaa suolavettä. Ärtyy vaan lisää. Ite en omaani sen kummemin missään liotellu. Pesin vaan suun aina hammasharjalla ja samalla putsasin sitä korua. Imeskele jääpaloja niin helpottaa.

        Olen miettinyt kun aion ottaa kielilävistyksen ja harrastan uintia niin voinko mennä normaalisti harjoituksiin vai kannataisiko jättää väliin muutaman kerran? Sattuuko se ja mieten sitä voi hoitaa..?


      • heini`
        tong kirjoitti:

        Olen miettinyt kun aion ottaa kielilävistyksen ja harrastan uintia niin voinko mennä normaalisti harjoituksiin vai kannataisiko jättää väliin muutaman kerran? Sattuuko se ja mieten sitä voi hoitaa..?

        Oon menossa maanantaina ottamaan kielilävärin.(nyt on keskiviikon puolella)
        Mua jännittää jo nyt todella paljon.
        Mulla on kolme isoa tatuointia ja huuliläväri.
        Silti tuntuu että kieli on niin arka paikka.
        Hirveästi olen lukenut muiden kertomia tästä mutta se ei auta. Monella kaverilla koru on ja niillä parani nopsaa ja ei ollut kovin kivuliastakaan. Mutta yksi kaveri sai sitäkin inhottavamman kohtalon. Sen kieli oli 2vk. niin turvonnu ettei saanu kieltä edes huulien väliin.Se ei voinut kunnolla nielaista. Se oli niin kipee ettei se syöny kahtee viikkoo ku pilttiä ja se veti buranaa ku karkkia.
        Sekä se parani lopullisesti vasta kahden kuukauden kuluttua.Ja kuulemma vieläkin on ajoittain arka. Kielessä se on ollut nyt vuoden.
        Miksi yksi ainut tapaus saa minutkin jännittämään näin paljon. Kuolen.
        Psyykatkaa mua ;>


      • heini`
        heini` kirjoitti:

        Oon menossa maanantaina ottamaan kielilävärin.(nyt on keskiviikon puolella)
        Mua jännittää jo nyt todella paljon.
        Mulla on kolme isoa tatuointia ja huuliläväri.
        Silti tuntuu että kieli on niin arka paikka.
        Hirveästi olen lukenut muiden kertomia tästä mutta se ei auta. Monella kaverilla koru on ja niillä parani nopsaa ja ei ollut kovin kivuliastakaan. Mutta yksi kaveri sai sitäkin inhottavamman kohtalon. Sen kieli oli 2vk. niin turvonnu ettei saanu kieltä edes huulien väliin.Se ei voinut kunnolla nielaista. Se oli niin kipee ettei se syöny kahtee viikkoo ku pilttiä ja se veti buranaa ku karkkia.
        Sekä se parani lopullisesti vasta kahden kuukauden kuluttua.Ja kuulemma vieläkin on ajoittain arka. Kielessä se on ollut nyt vuoden.
        Miksi yksi ainut tapaus saa minutkin jännittämään näin paljon. Kuolen.
        Psyykatkaa mua ;>

        Äsken laitettiin kielikoru. :D jeah! nipisti vaan ilkeästi mutta oli kyllä helppo homma.
        kieltä tosin en osaa laittaa ulos kun ottaa tuo alapallo kiinni.
        Nyt vaan odotellaan milloin ja kuinka pahasti turpoaa ;>


      • Sonija
        heini` kirjoitti:

        Äsken laitettiin kielikoru. :D jeah! nipisti vaan ilkeästi mutta oli kyllä helppo homma.
        kieltä tosin en osaa laittaa ulos kun ottaa tuo alapallo kiinni.
        Nyt vaan odotellaan milloin ja kuinka pahasti turpoaa ;>

        Mulla on alahampaitten takana raudat, voiko/kannattaako kielikorua laittaa, jos se hankaa rautoihin tai esim. jää niihin kiinni?


      • heini`
        Sonija kirjoitti:

        Mulla on alahampaitten takana raudat, voiko/kannattaako kielikorua laittaa, jos se hankaa rautoihin tai esim. jää niihin kiinni?

        En usko että siitä on haittaa, koska toi alapallo on kuitenkin tuolla jänteiden seassa eikä ainakaan itselläni osu alahampaisiin edes.
        Ei muutaku ottamaan vaan hei!


    • Jeza

      Moikka! mä otin kielilävärin joku reilu vuosi sit ja se ite laittaminen ei sattunut yhtään mut ehkä vähän tuntu, mulla se ei ees turvonut sillee et olisin ite huomannut, kaveri huomas niin oli se ilmeisesti sit vähän turvonnut mut niin vähän etten ite sitä olenkaan huomannu eikä ollu haitaks mulle ollenkaan ja puhe oli ihan selvää ei kukaan huomannu että olis menny sössötykseks, yks ainoo negatiivinen puoli oli että syöminen oli 3 päivää hankalaa, mut 4. päivänä jo niin kun se olis ollu aina :) et tosi vähällä haitalla mä pääsin ja mun mielestä se kannatti mä tykkään :)

      • lkhjlkln

        otin lävistyksen kieleen toissa päivänä. laittaminen ei sattunu yhtään. nyt kieli tosi kipee ja turvoksissa. mietin että onko kellään muulla puheen kanssa ongelmia? mulla itellä r varsinkin vaikea sanoa,kuullostaa kuulema ihan niin kuin en osaisi ollenkaan sanoa sitä. ja jos on paljon s kirjaimia lauseessa niin puhe on varsinasta sössötystä. toivottavasti tämä ei jää pysyväksi. johtuuko se siitä että kieli on niin kipeä ja turvoksissa vai mistä?


      • Jeza
        lkhjlkln kirjoitti:

        otin lävistyksen kieleen toissa päivänä. laittaminen ei sattunu yhtään. nyt kieli tosi kipee ja turvoksissa. mietin että onko kellään muulla puheen kanssa ongelmia? mulla itellä r varsinkin vaikea sanoa,kuullostaa kuulema ihan niin kuin en osaisi ollenkaan sanoa sitä. ja jos on paljon s kirjaimia lauseessa niin puhe on varsinasta sössötystä. toivottavasti tämä ei jää pysyväksi. johtuuko se siitä että kieli on niin kipeä ja turvoksissa vai mistä?

        Mulla itellä kun otin tän kielilävärin 1,5.v sit niin ei turvonnut ees niin paljoo että olisin ite huomannut ( kaveri kyl huomas et oli vähän turvonnu) ja puhe ei muuttunut mitenkään, mulla ei oikeestaan mitään muuta haitta puolta paitsi että syöminen oli sen 3 päivää hieman hankalaa. ja niin mistä se johtuu et puhuminen menee epäselväks niin tohon en oikeen osaa vastata, ei ihmiset vaan reagoi siihen eri tavalla, joillain ei oo mitään ongelmia ja joillain vähän enemmän, mut se on sitä alku hankaluutta ei se pysyväksi jää :)


      • shoe
        Jeza kirjoitti:

        Mulla itellä kun otin tän kielilävärin 1,5.v sit niin ei turvonnut ees niin paljoo että olisin ite huomannut ( kaveri kyl huomas et oli vähän turvonnu) ja puhe ei muuttunut mitenkään, mulla ei oikeestaan mitään muuta haitta puolta paitsi että syöminen oli sen 3 päivää hieman hankalaa. ja niin mistä se johtuu et puhuminen menee epäselväks niin tohon en oikeen osaa vastata, ei ihmiset vaan reagoi siihen eri tavalla, joillain ei oo mitään ongelmia ja joillain vähän enemmän, mut se on sitä alku hankaluutta ei se pysyväksi jää :)

        Kävin ite ottamassa tän lävärin pe ja nyt on ma... puhumine on ihan selkeää ja muutenki pystyn tekemään kaikkee, heti ku oon ottanu särkylääkettä... ainoa mikä tuottaa hankaluuksia ja sattuu on syöminen... ilman särkylääkettä se tubntuu ihan lihas revähdykseltä... ei sattunu yhtäään... kannattaa syödä jääpaloja, ne laskee humattavasti turvotustusta...


      • jeza
        shoe kirjoitti:

        Kävin ite ottamassa tän lävärin pe ja nyt on ma... puhumine on ihan selkeää ja muutenki pystyn tekemään kaikkee, heti ku oon ottanu särkylääkettä... ainoa mikä tuottaa hankaluuksia ja sattuu on syöminen... ilman särkylääkettä se tubntuu ihan lihas revähdykseltä... ei sattunu yhtäään... kannattaa syödä jääpaloja, ne laskee humattavasti turvotustusta...

        voi siihen laittaa jääpaloja tai jäätelökin on yks hyvä sellanen pehmee vähän sulanut siis ettei oo kauheen kovaa vaikka ei kait sais syödä maitotuotteita jonkun bakteeri jutun takia sillon lähipäivinä kun se on ottanut, mä tosin ite söin en ees tienny moisesta ettei sais kuulin sen vasta jälkeenpäin eikä mulle siitä mitään ongelmia tullut vaikka söinkin maitotuotteita, pää osin just jäätelöö ja sit jugurttia kun se ei oo niin kiinteetä ruokaa niin oli helppo syödä kun kieli oli vähän turvonnut ja kipee.


    • miu

      Suosittelen kielilävärin ottamista, ite otin tos tän viikon tiistaina ja turvotus on melkein kokonaan laskenu. Laittaminen ei sattunut yhtään, mutta se taas riippuu siitä minkälainen kipu kynnys kullakin on. Eka ja toka päivä kielikorun kaa on aikamoista, ei voi kunnolla syödä ja puhuminen sattuu. Mut alan koko ajan rakastua enemmän tähän koruun! Itekin olin eka et en uskalla mennä ottaa, mietin monta päivää ja sit lopulta kuitenkin uskalsin. Mutta ehdottomasti suosittelen sen ottamista. =)

      • mm<3

        haluisin ite kielilävistyksen mut onks siinä joku ikäraja?


    • Lare-ee

      Kävin tos 2pv sit ottamas. Samana päivänä pystyin syömään kunnol eikä kieli ollu yhtään turvoksis. Nyt nää kahet päivät on ollu aika ärsyttäviä ku on ollu turvoksis ja sit se ylä tappi vai onko se ny pallo ni on tehny sellasen reijän siihen ni se on vähän sellanen että sitä vähän saattaa kirvellä ym. Mua se vaa häirittee. Mutta kyllä tämä varmaan tästä. Toivottavasti viikon pääst ees toi turvotus vähän laskee. Ni parantuis toi pallon/tapin tekemä reikä painuma tost. Ku kävin laittaa mua ei jännittäny ollenkaan sit ku käveltiin liikkeeseen sisään sanoin sille että kieleen ni sit vaan menitiin sinne jne ja siinä se sit oli.

    • mut en saa

      Dääm ku haluisin niin kovast, mut en saa. No, ootan vuoden (sitte 16 v.) ja otan sitte ;D hirvee himotus. arrh o_o huulikorun kyl saisin, mut en kielikorua. ja nenälävärin. Mut arvatkaapas haluunko? :D kaikil on huules ja nenää...? ..ehei, ei tähä nenää >___

      • Marilyn.Manson

        Heips...mulla on kieli,huuli ja nenälävärit ja kaikki olen laittanut itse...tulehduksia ei ilmennyt..ajattelin tänään laittaa toisen huulikorun.... XD


      • Hely~
        Marilyn.Manson kirjoitti:

        Heips...mulla on kieli,huuli ja nenälävärit ja kaikki olen laittanut itse...tulehduksia ei ilmennyt..ajattelin tänään laittaa toisen huulikorun.... XD

        heii oot tehny kaikki läväris ite? mä oon tehy itelleli kans korvat täytee huuli ja napa korun plus kahelle kaverille nämä samat haluan kieli korun itse tehtynä koska toisen laittamana pelottaa voiko se mennä väärään kohtaan ja minkälaiset ovat seuraukset

        Hely~


    • Wicca

      Otin tossa 11pvä sitten kielilävistyksen.Tekeminen ei sattunut ollenkaan,se oli nopea toimenpide!Sen jälkeen pystyin puhumaan,ja kieli alkoi heti pikkuhiljaa turpoamaan,ja seuraavana päivänä se oli arka!Sitten 4pvä lävistyksen oton jälkeen se oli tosi arka,ja sattui puhuminen ja juominen!Se oli turvoksissa noin 5pvä,ja mustui,ihan sininen!Silloin rupesi pelottamaan että onko se tulehtunut,mutta se oli mustelma kielessä!Tuli valkoista mömmöä lävistyksestä,ja purskuttelin desifiointiaineella!6pvä:nä pystyin jo pureskelemaan kiinteää ruokaa,esim.pitsaa ja se sattui, mutta kipu oli sietävä!Nyt kieli,on punaisen värinen,normaalin värinen,ja reikä on umpeutunut,melkein(aamuisin vielä on arka)!Kieli ei ole enää turvoksissa!Nyt enää vain korun vaihto,pienenpään ja silloin helpottaa...eli pystyy paremmin syömään ja ei häiritse enää iso koru!Jos olisin tiennyt että olisi tuntunut tämä paranemisprosessi näin kivuliaalta,niin en välttämättä olisi ottanut! Mutta kyllä tämän kivun kestää,riippuu ihmisen kipukynnyksestä!Mutta magee tää kielessä on...ja entiedä miltä tuntuu pussaaminen koru suussa,mutta kohta se selviää kun se on vallan parantunut!Paranemisessa kestää noin 2vk,se on yksilöllistä!mutta tottuminen koruun voi kestää enemmän!Kannatan kielilävistyksen ottamista...:)

    • whoooooot

      Onko r, - s & - l aina hankala sanoa vai pelkästään paranemisaikana ?
      Haluaisin kovasti, mutta pelottaa ne kirotut 2 viikkoa...

    • rei'itettty

      Itse hain tuossa viime lauantaina kielilävistyksen, ei sattunut ainakaan minuun yhtään, ja paraneminen on ollut hyvin kivutonta. Kieli on ollut turvonnut tässä jonkunaikaa.. pahimmat päivät oli toinen ja kolmas päivä.R L ja S on ollut ihan helppo sanoa, ei hankaluuksia siis. Mutta kun kieli on ihan kunnolla turvonnut niin voi olla hankalaa puhuminen yleensäkkin, myös nuo kirjaimet. Mutta vesi on hyvää ja sitä on mennyt enemmän kun lakisallii.


      Ja nyt te vanhat, viisaat ja kokeneet, kerrotteko että pitäskö nyt huolestua, kun on tuota verta alkanut tulemaan tuosta kielestä, kolmantena yönä taisi tulla ja viime yönä, eli voi olla että oon vähän sitä pureskellut unissani. Ja nyt sit päivällä on vuotanut toi. Normaalia?

      • Lävärit<3

        Normaalia se on jos välillä tulee verta, mullakin tullut, se johtuu kenties juuri siintä pureskelusta.
        Mutta kannattaa laittaa vuotavaan kieleen välillä jääpaloja. :)


    • anskubanskuuu

      ite otin tuossa huhtikuussa korun ja itellä oli suhteellisen tuskaton paraneminen. kieli turpos muttei paljoa sekä söin samana päivänä ihan kiinteetä ruokaa eikä korun kanssa ollut onkelmia syöpötellä. jäitä ku imuuttelee ja juo PALJON vettä nii ei keräänny sitä kuonaa siihe kielee ja turvotus on mitätöntä.

      • angel9933

        otin kieli korun 2 päivää sitten ja se ei sattunut yhtään ittellä oli aiemmin jo huulikoru ja voin sanoo että sen laitto sattui enemmän.....
        joka tapauksessa kieli on turvonnut mutta ei siinä mittään...mun kieli meni seuraavana päivänä ihan valkoiseksi,mistä se johtuu??????????????????


      • lindsay

        otin torstaina (nyt on sunnuntai) kielilävistyksen, itse ottaminen ei sattunut, nipisti vaan vähän. jonkinverran on turvoksissa, sitä ei särje, mut vihloo silleen inhottavasti tota kielen kärkeä, onko kellään samaa?? siihen ei auta särkylääkekkään :/ särkis edes, mutkun toi vihlonta on niin hermoja raastavaa....:D


      • bumbbeli
        lindsay kirjoitti:

        otin torstaina (nyt on sunnuntai) kielilävistyksen, itse ottaminen ei sattunut, nipisti vaan vähän. jonkinverran on turvoksissa, sitä ei särje, mut vihloo silleen inhottavasti tota kielen kärkeä, onko kellään samaa?? siihen ei auta särkylääkekkään :/ särkis edes, mutkun toi vihlonta on niin hermoja raastavaa....:D

        on kielilävistys. Kävin perjantain ottaas eli se on ollu nyt viiis päivää. koko tän ajan sattun kielee ja kurkkuu koko ajan, kieli on niin turvonnu että tää pitkä korukii on alkan puristaa. Tää on ihan kauheeta, ei tietenkää kaikil tälläst oo mut mul näköjää on. Ja mul se laittoki sattu ihan vitusti.


      • ninnukka
        bumbbeli kirjoitti:

        on kielilävistys. Kävin perjantain ottaas eli se on ollu nyt viiis päivää. koko tän ajan sattun kielee ja kurkkuu koko ajan, kieli on niin turvonnu että tää pitkä korukii on alkan puristaa. Tää on ihan kauheeta, ei tietenkää kaikil tälläst oo mut mul näköjää on. Ja mul se laittoki sattu ihan vitusti.

        oon noin kuukaus sitte ottanu kielikorun... laittaminen ei sattunu yhttän.. mut seuraavat 5päivää sen jälkee oli täyttä tuskaa.. ei pystyny syömään eikä puhumaan..
        nyt sit otin itteeni niskasta kiinni ja vaihoin lyhempään koruun.. no ei siinä mitään mutta kieli turpos het taas ja nyt se on ollu pari päivää kipee.. imusolmuke turvonnu.. kaikki tekee taas yhtä tuskaa melkein.. en tiiä onko kellää muulla ollu tälläsiä ongelmia.. tekis mieli ottaa koko paska pois..mutta ei kuitenkaa viittis luopua siitä..
        Kivahan tää on mutta jos se jatkuvasti on jotenki kipee ni ei oo häävistä..


    • dj-panda

      ei ottaminen satu menee vaa muutama päivä kunnes voi syödä kunnol. ite otin viime lauantaina

      • janelle,

        itse otin kielikorun perjantaina eli tää on nyt 4 päivä lävistyksen jälkeen. lävistys ei sattunut niin paljon kuin olin kuvitellut mutta kyllä siinä silti vedet silmiin vähäks aikaa tuli. mut onneks se oli nopeasti ohi. eka iltana en pystynyt syömään mitään mutta vettä, mehua ja jääpaloja imeskelin. seuraavana päivänä söin jo, hitaasti mutta varmasti :) eilen sitten kun oli 3.päivä niin tuli leuka ja suun alapuolen ikenet todella kipeiksi ja sama on jatkunut tänäänkin. kysyin lävistäjältä tästä ja on kuulemma normaalia että lävistys käyttäytyy arvaamattomasti ja saattaa säteillä jopa korvaankin asti. no, toivottavasti tämä tästä alkaa parantumaan ja kivut häviää.. purskutellut olen antibakteerista sekä ihan tavallista vettä ja suuvettä. tupakoin mutta polttamisen jälkeen huuhtelen aina suun vedellä kunnolla. jos olisin tiennyt tästä lävistyksen jälkeisen parantumisprosessin kivuista olisin vielä miettinyt tätä mutta toisaalta olen kuukausia miettinyt jo ja olen todella tyytyväinen. kunhan menisi jo se pari viikkoa että saisi pienemmän korun tähän ja tuntuisi kieli taas normaalilta.


      • ubernirso
        janelle, kirjoitti:

        itse otin kielikorun perjantaina eli tää on nyt 4 päivä lävistyksen jälkeen. lävistys ei sattunut niin paljon kuin olin kuvitellut mutta kyllä siinä silti vedet silmiin vähäks aikaa tuli. mut onneks se oli nopeasti ohi. eka iltana en pystynyt syömään mitään mutta vettä, mehua ja jääpaloja imeskelin. seuraavana päivänä söin jo, hitaasti mutta varmasti :) eilen sitten kun oli 3.päivä niin tuli leuka ja suun alapuolen ikenet todella kipeiksi ja sama on jatkunut tänäänkin. kysyin lävistäjältä tästä ja on kuulemma normaalia että lävistys käyttäytyy arvaamattomasti ja saattaa säteillä jopa korvaankin asti. no, toivottavasti tämä tästä alkaa parantumaan ja kivut häviää.. purskutellut olen antibakteerista sekä ihan tavallista vettä ja suuvettä. tupakoin mutta polttamisen jälkeen huuhtelen aina suun vedellä kunnolla. jos olisin tiennyt tästä lävistyksen jälkeisen parantumisprosessin kivuista olisin vielä miettinyt tätä mutta toisaalta olen kuukausia miettinyt jo ja olen todella tyytyväinen. kunhan menisi jo se pari viikkoa että saisi pienemmän korun tähän ja tuntuisi kieli taas normaalilta.

        aahh mua niin jännittää, huomenna ois aika, tai siis tänään ko kelloki noin paljon jo. luin kaikki noi "kommentit" ja enään ei pelota oikestaan yhtään :) jännittää vain et mikä se oma kohtalo on et sattuuko lävistäminen ja et kauanko kestää parantua. Rakas poikaystäväni tukee mua, vaikka ei olekaan niin varma haluaisiko et otan sen.
        Mua on ennen hirveesti pelottanu ottaa kielilävistys ko yhellä tutulla paisu kieli niin pahasti et meinas tukehtua siihen ja joutu ottaan sen sit pois, sille sanottiin ettei sais enään ottaa kielilävärii, mutta jonku viikon päästä se otti uuden ja sen jälkeen ei ollu mitään. Ja sitte mulle on sanottu et jos pistää väärään kohtaan ni suusta tulee niin paljo verta et siihen voi tukehtua. Ja viel sanottu että jos pistää väärään kohtaan n voi mennä makuaisti, ja se ei oikein tässä ammatissa käy (kokiksi pitäisi valmistua). Mutta nyt on paljon rohkeampi mieli kun on lukenut näitä teidän juttujanne, ja ISO KIITOS hänelle kenen täti on lävistäjä ja kertoi ne pahimmat jutut mitä voi tapahtua, eli jokseenki luulisin että osa kuulemastani oli pelkkää "pelottelu" puhetta? tuun sit huomenna kertoon miten meni lävistäminen ;P


      • lävistetty :)
        ubernirso kirjoitti:

        aahh mua niin jännittää, huomenna ois aika, tai siis tänään ko kelloki noin paljon jo. luin kaikki noi "kommentit" ja enään ei pelota oikestaan yhtään :) jännittää vain et mikä se oma kohtalo on et sattuuko lävistäminen ja et kauanko kestää parantua. Rakas poikaystäväni tukee mua, vaikka ei olekaan niin varma haluaisiko et otan sen.
        Mua on ennen hirveesti pelottanu ottaa kielilävistys ko yhellä tutulla paisu kieli niin pahasti et meinas tukehtua siihen ja joutu ottaan sen sit pois, sille sanottiin ettei sais enään ottaa kielilävärii, mutta jonku viikon päästä se otti uuden ja sen jälkeen ei ollu mitään. Ja sitte mulle on sanottu et jos pistää väärään kohtaan ni suusta tulee niin paljo verta et siihen voi tukehtua. Ja viel sanottu että jos pistää väärään kohtaan n voi mennä makuaisti, ja se ei oikein tässä ammatissa käy (kokiksi pitäisi valmistua). Mutta nyt on paljon rohkeampi mieli kun on lukenut näitä teidän juttujanne, ja ISO KIITOS hänelle kenen täti on lävistäjä ja kertoi ne pahimmat jutut mitä voi tapahtua, eli jokseenki luulisin että osa kuulemastani oli pelkkää "pelottelu" puhetta? tuun sit huomenna kertoon miten meni lävistäminen ;P

        tsemppiä lävistykseen. itsellänikin oli suuri jännnitys ja pelko ennen kuin menin lävistys-studioon mutta kun menee ammattitaitoiseen liikkeeseen niin kaikki menee varmasti hyvin eikä se satu. kerrohan sitten miten meni.


      • ubernirso
        lävistetty :) kirjoitti:

        tsemppiä lävistykseen. itsellänikin oli suuri jännnitys ja pelko ennen kuin menin lävistys-studioon mutta kun menee ammattitaitoiseen liikkeeseen niin kaikki menee varmasti hyvin eikä se satu. kerrohan sitten miten meni.

        Hii kiitos! Nyt on kieles koru, se laittaminen sillai sattu jonku verran, ne pihdit enemmän. Sen jälkee ko sulki suunsa ni tuntu ihan hirveen oudolta ja puhuminenki vähä hassua ko yrittää vääntää :D mut eiköhän siihen totu, nyt sit odotellaan et se viikko menis nopee ko se vissiin on se "pahin" aika. Nyt kieli vissiin alkaa pikkuhiljaa paisuun ko tohon reunalle alkaa tuleen tollasta röpeliäistä pintaaa ;o? Eikä ainakaan vielä ole hirveen kipee


      • kieliturvoksissa
        janelle, kirjoitti:

        itse otin kielikorun perjantaina eli tää on nyt 4 päivä lävistyksen jälkeen. lävistys ei sattunut niin paljon kuin olin kuvitellut mutta kyllä siinä silti vedet silmiin vähäks aikaa tuli. mut onneks se oli nopeasti ohi. eka iltana en pystynyt syömään mitään mutta vettä, mehua ja jääpaloja imeskelin. seuraavana päivänä söin jo, hitaasti mutta varmasti :) eilen sitten kun oli 3.päivä niin tuli leuka ja suun alapuolen ikenet todella kipeiksi ja sama on jatkunut tänäänkin. kysyin lävistäjältä tästä ja on kuulemma normaalia että lävistys käyttäytyy arvaamattomasti ja saattaa säteillä jopa korvaankin asti. no, toivottavasti tämä tästä alkaa parantumaan ja kivut häviää.. purskutellut olen antibakteerista sekä ihan tavallista vettä ja suuvettä. tupakoin mutta polttamisen jälkeen huuhtelen aina suun vedellä kunnolla. jos olisin tiennyt tästä lävistyksen jälkeisen parantumisprosessin kivuista olisin vielä miettinyt tätä mutta toisaalta olen kuukausia miettinyt jo ja olen todella tyytyväinen. kunhan menisi jo se pari viikkoa että saisi pienemmän korun tähän ja tuntuisi kieli taas normaalilta.

        vanha viesti mutta en löytänyt uudempaakaan, miten ja missä ajassa sinun alaikenien kipu parani?


    • --kielilävistetty--

      Nyt on koru ollut kielessä neljä vuorokautta, ja kieli alkaa tuntua jo aika normaalilta. Turvotus on pahimmillaan aamuisin, mutta alkaa aika nopeasti laskea. Kieli alkoi turvota vasta laittamisen jälkeen seuraavana päivänä, ja oli pahimmillaan 2. ja 3. päivän. Tokana päivänä puhuminen sai kielen jomottamaan ikävästi, mutta nyt vain r-kirjaimen lausuminen on kömpelöä, s ja l sujuu ihan ok.
      Laittaminen kirpaisi vähän, mutta se on niin nopeasti ohi, että älkää missään nimessä sen kivun pelossa jättäkö hankkimatta jos kielikorusta haaveilette. Tarkin vaihe on ensimmäinen (ja toinen) viikko korun laiton jälkeen; hammasharja kannattaa vaihtaa uuteen heti kun lävistys on otettu ja myös paranemisen jälkeen (paraneva haava erittää aika hyvin bakteerimöhnää, joten hammasharjassa ei kannata sitä hautoa), vettä juoda paljon, välttää jatkuvaa napostelua niin kieli saa olla rauhassa, puhuminen ei ehkä ensimmäisinä päivinä tunnu kovin hyvältä, ja lävistys tulee putsata huolellisesti pari kertaa päivässä ja ehdottomasti aina syömisen jälkeen.

      Itse olen erittäin tyytyväinen lävistykseeni :) Kieli oli kyllä arka ensimmäiset päivät, mutta jo nyt neljäntenä päivänä alkaa tuntua aika normaalilta. Jos lävistyksen puhtaudesta huolehtii, tulehdusriski jää pieneksi, jolloin paranemisaika on hyvin nopea. Suosittelen ehdottomasti.

      • jei`

        Mitäis kans tälläviikolla tai ensiviikon alussa hakea kyseinen lävistys. :)
        Nenässä, huulessa ja navassa minulla jo on, josta yhden olen tehnyt itse, eikä mikään lävistyksistä sattunut ollenkaan.
        Silti vähän jännittää tuo kuinka lujaa se on kipeä ne muutamat päivät, mutta kipikynnykseni on aikasta korkea, joten enkähän minä pärjää. (:
        Ei se sillee kovin hirveesti jännitä kuiteskaa, jäitä hattuun vain. ;D
        Tulempas tänne kertomaan sitten kun koru on paikoillaan. (:


      • jei`
        jei` kirjoitti:

        Mitäis kans tälläviikolla tai ensiviikon alussa hakea kyseinen lävistys. :)
        Nenässä, huulessa ja navassa minulla jo on, josta yhden olen tehnyt itse, eikä mikään lävistyksistä sattunut ollenkaan.
        Silti vähän jännittää tuo kuinka lujaa se on kipeä ne muutamat päivät, mutta kipikynnykseni on aikasta korkea, joten enkähän minä pärjää. (:
        Ei se sillee kovin hirveesti jännitä kuiteskaa, jäitä hattuun vain. ;D
        Tulempas tänne kertomaan sitten kun koru on paikoillaan. (:

        niin siis *kipukynnykseni. :'D Ei kipikynnys.


      • ubernirso
        jei` kirjoitti:

        niin siis *kipukynnykseni. :'D Ei kipikynnys.

        Mulla on tää kielikoru ollut nyt, kohta viikon (huomenna tulee viikko siis) ja nyt ei oo enään oikestaan yhtää kipee pystyy jo "repiin" korua huulilla ja kaikkee. Kun koru laitettiin ni se oli mun mielestä se pahin vaihe, mut seki meni nopee ohi, ja pahimmat päivät oli se ko se laitettiin ja sit se seuraava, syöminen oli aika hankalaa ko varo korua ja shillain. mut nyt syön jo ihan normaalisti, ja se valkone mömmön tuloki jo loppunu, enää odottelen et saan sen lyhemmän korun et vois vaihtaa. Että suosittelen kielikorun ottamista niille jotka sitä tosissaan haluaa, niin ja mulla ei ollu puhumisen kans mitää ongelmia, tai aluksi piti yrittää puhua tosi selkeesti mut kaikki kirjaimet onnistu sanoa, et se oli vaan sitä että oli uus juttu suus ja siihen piti vaan tottua, nyt on enään aamusin vähä sössötystä ko on unenpöpperös mut ei muuten. Joten jos haluat laitattaa kielikorun ni mee ihmees ottaan, ei se oo yhtään niin paha mitä siittä on puhuttu. Mutta jos on tosi matala kipukynnys niin sit ehkä kannattaa miettiä kakskertaa jos ei oikeesti kestä niitä paria päivää :o ANTEEKSI KAIKKI JOS TOISTELIN PALJON SAMAA MUTTA OLEN OLLUT KOKO PÄIVÄN TÖISSÄ JA VÄHÄN JO VÄSYTTÄIS.


      • _Diamond_
        ubernirso kirjoitti:

        Mulla on tää kielikoru ollut nyt, kohta viikon (huomenna tulee viikko siis) ja nyt ei oo enään oikestaan yhtää kipee pystyy jo "repiin" korua huulilla ja kaikkee. Kun koru laitettiin ni se oli mun mielestä se pahin vaihe, mut seki meni nopee ohi, ja pahimmat päivät oli se ko se laitettiin ja sit se seuraava, syöminen oli aika hankalaa ko varo korua ja shillain. mut nyt syön jo ihan normaalisti, ja se valkone mömmön tuloki jo loppunu, enää odottelen et saan sen lyhemmän korun et vois vaihtaa. Että suosittelen kielikorun ottamista niille jotka sitä tosissaan haluaa, niin ja mulla ei ollu puhumisen kans mitää ongelmia, tai aluksi piti yrittää puhua tosi selkeesti mut kaikki kirjaimet onnistu sanoa, et se oli vaan sitä että oli uus juttu suus ja siihen piti vaan tottua, nyt on enään aamusin vähä sössötystä ko on unenpöpperös mut ei muuten. Joten jos haluat laitattaa kielikorun ni mee ihmees ottaan, ei se oo yhtään niin paha mitä siittä on puhuttu. Mutta jos on tosi matala kipukynnys niin sit ehkä kannattaa miettiä kakskertaa jos ei oikeesti kestä niitä paria päivää :o ANTEEKSI KAIKKI JOS TOISTELIN PALJON SAMAA MUTTA OLEN OLLUT KOKO PÄIVÄN TÖISSÄ JA VÄHÄN JO VÄSYTTÄIS.

        Siis joo..aika monet on vastannu vasta hankittua lävärin. Mutta noin viikko siinä menee et pystyy suhtellisen normaalisti syömään ja puhumaan. Turvotus laskee ja sen semmosta. Itelläni rupes toi pitkä tappi häiritseen noin puolentoista viikon päästä ja päätin vaihtaa sen lyhyeen, vaikka ei näin aikaisin voinnu vaihtaa. Mut ihan hyvin se meni ja nyt mulla ollu se jo yli kaks vuotta, eikä oo mitään ongelmia sen kaa ollu sen enempää..Tos välis oli koru poissaki joku 5kk, mut juuri tänä laitoin sen takas ja ihan hyvin se sinne meni, vaikka lävistäjä sanoi, että kieles se menee aika nopeesti umpeen, jopa buorokaudessa...Mut jooh..Jokaisellä meistä on aika erilainen keho ym jutut. Mut siis ei se tosiaankaan mitenkään paha oo, kun va jksaa odottaa ja kestä sen ekan viikon. :)


      • - :)
        _Diamond_ kirjoitti:

        Siis joo..aika monet on vastannu vasta hankittua lävärin. Mutta noin viikko siinä menee et pystyy suhtellisen normaalisti syömään ja puhumaan. Turvotus laskee ja sen semmosta. Itelläni rupes toi pitkä tappi häiritseen noin puolentoista viikon päästä ja päätin vaihtaa sen lyhyeen, vaikka ei näin aikaisin voinnu vaihtaa. Mut ihan hyvin se meni ja nyt mulla ollu se jo yli kaks vuotta, eikä oo mitään ongelmia sen kaa ollu sen enempää..Tos välis oli koru poissaki joku 5kk, mut juuri tänä laitoin sen takas ja ihan hyvin se sinne meni, vaikka lävistäjä sanoi, että kieles se menee aika nopeesti umpeen, jopa buorokaudessa...Mut jooh..Jokaisellä meistä on aika erilainen keho ym jutut. Mut siis ei se tosiaankaan mitenkään paha oo, kun va jksaa odottaa ja kestä sen ekan viikon. :)

        Itselläni on ennestään jo yksi lävistys kielessä. laittaminen ei sattunut ja oli turvoksissa pari päivää ihan normaalisti. ja sen jälkeen puheen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Nyt kuitenkin haluaisin toisen lävistyksen kieleen. onko kellään kokemusta että vaikuttaako se jo puhumiseen? näyttelijänä en voi ottaa näkyviä lävistyksiä, mutten kyllä sellaisiakaan joiden takia alan sössöttämään tai puhetapani muuttuu??


    • dipp

      Olen ottamassa hiihtolomalla kielilävistystä.
      Onko kokemuksia Duck's Tattoo & Piercing nimisestä liikkeestä joka sijaitsee Itäkeskuksessa.

      Tuli vain mieleen että kuinka pitkä on se eka tappi? Ja kuinka pitkä on myös se lyhempi, 'lopullinen' tappi?

      • *D*

        Hmm...olikohan se 18mm toi eka ja sit myöhemmi voi laitta 16mm tai 14mm...Itelläni on tällä hetkellä 14mm.


      • Ev^^^^
        *D* kirjoitti:

        Hmm...olikohan se 18mm toi eka ja sit myöhemmi voi laitta 16mm tai 14mm...Itelläni on tällä hetkellä 14mm.

        Ite kävin eilen ottamassa tuolla kyseisessä liikkeessä kielilävistyksen. Oli ihan asiansa osaavaa henkilökuntaa, ja lävistäjä oli oikein mukava. Mulla tää pitkä tappi häiritsee, en tiedä painaako se kielen alle, vai onko muuten vaan kipeä sieltä. Toivon että 2viikkoo menis nopeesti, ei tää kauheen mukavaa oo, mutta ootan innolla sitä ku lävistys on parantunu (:


    • khdrhksorhjo

      heips täytän kohtapuolin 18 ja ajattelin juhlistaa sitä ottamalla lävistyksen :) kieleen oon himoinnu jo jonkin aikaa, mut alko mietityttää toi juomine (siis alkoholin :>) ku oon kuullu ettei sitä sais nauttia lävistyksen ottamisen jälkeen... eli löytyiskö tietoa että kuinka pitkään aikaan ei saa juoda ottamise jälkee, vai riippuuko se vaan siitä, että koska saan tarpeeksi selviä sanoja lausuttua oikean drinkin tilaamiseksi :)? ja sit kanssa kysyisin jos joku osais jotenki verrata tota kipua, että kun napakoru on tullu otettua, ni paljonko sattuu kielilävärin ottamine ja paramine napakoruun verrattuna, ku sen paraneminen mulla meni todella kivuttomasti, toivottavsti se tietäis hyvää näitten muittenkin lävistyksien kohalla :> toivottavasti joku, jolla ois viisautta valaista mua asiasta, näkee tämän ja päättää auttaa kokematonta ::> kittoos !

      • Esa Mokki

        En tiedä miten muilla vaikuttaa, mutta itse otin kielilävärini 2004 ja samana päivänä otin jo alkoholia. Mä kävin iltapäivällä ottaa lävärin ja illalla oli kaverilla bileet. Kieli oli turvoksissa ja kipeä mutta en mä mitää syönykkää vaa join, iha alkoholillisia tuotteita. En myöskään erityisemmin puhdistellut ja ihmetellyt sitä korua. Hampaat pesin joka päivä ja that's it kute normaalistikin. Se parani mulla 4 päivässä semmoiseksi, että pystyin syömään kiinteää ruokaa. 5 päivää otosta vaihoin lyhempään koruun.

        Mä siis jatkoin kielikorun saatuani iha normaalisti elämää sen suuremmin sitä korua ihmettelemättä ja viikon jälkeen sitä ei edes huomannut enää. Eli omalta osaltani voin sanoa että sitä alkoholia o iha turha säikkyä mutta se riippuu niin ihmisestä.


    • Lävistyksen haluava

      Eli haluisin kielilävistyksen, ja kohta olisi ikääkin ottaa, mutta olen alkamut miettiä että kielini on sellainen "iso" ja "lättänä" että sopisiko se siihen yhtään ;< Mitäs mieltä olette?

      • Esa Mokki

        Jos siihen on mahdollista laittaa lävistys niin sopii :) Eiköhä se oo kaikilla enemmä ja vähemmän iso ja lättänä.


    • meikkis

      Kävin eilen ottaan kielilävärin. Itse lävistys ei sattunut juurikaan, kunhan kirpaisi pikkaisen, koko homma oli ohi alle kahdessa minuutissa. Illan vedin jäämurskaa ja kipulääkettä ja kielen vasenpuoli on alhaalta aika arka, mutta ei särje tai "jomota" yhtään. Syöminen on pikkasen hankalaa, lähinnä pilttiä ja keittoruokaa ja mehukeittoa oon vetäny. Puhumisen kanssa välillä ongelmaa, kun kieli ärtyy syödessä, mutta kun kieli on ns. lepotilassa, niin ei ole kipujakaan. Nyt lähinnä odottelen, että pystyisi lähipäivinä syömään jo kiinteää ruokaa, mutta kaikin puolin positiivinen kokemus on ollut kyllä. :)

    • laurah.

      Heips. Ite oon pohtinut jo vuoden verran kielilävistyksen ottamista.
      Olen jumittunut miettimään sellaista kun minulla oli laitettu kulmakoru, parin viikon
      jälkeen toisen reijän ympärille alkoi kehittyä omituinen näppylä.
      Otin korun pois ja se meni umpeen, puolenvuoden päästä reijätin kulmalävärin takaisin ja jälleen tapahtui sama juttu.
      Aloin vaan miettiin että voisinko olla allerginen metallille tai korussa oleville aineille? Tämän takia en ole vielä uskaltanut mennä ottamaan kielilävistystä kun pelkään sille tapahtuvan sama juttu.

      osaako joku sanoa mitään?

      • Heip!
        Itse otin kielilävistyksen 18.8. Ollut siis muutaman päivän nyt.. Lävistäminenhän ei tosiaan sattunut juuri lainkaan, heti sen jälkeen kyllä särki ja tuli todella huono olo, vaikka olin syöny ennen sitä kunnolla. Hyvin se on ny mukana kulkenu, suurempia ongelmia ei ole ollut. Olen käyttänyt Corsodyl-desinfiointi ainetta, ilmeisesti kuitenkin vähän liikaa sillä ikenet ovat ärtyneet ja kirvelyä ollut aika paljon.. Nyt huomasin, että yhtäkkiä en enää maistakaan suolasia ruokia. Liha maistuu lähinnä vedeltä. Todella outoa.. Hieman jännittää että palautuukohan tuo tässä päivien aikana takaisin. Mikä olisi kyllä enemmän kuin suotavaa. Mutta toistaiseksi en aio ottaa siitä hirveätä ressiä, ensi viikolla jos tilanne ei muutu, menen lävistysliikkeeseen kysymään asiasta... Kovin on turhauttavaa syödä suolasta ruokaa, kun siitä ei saa mitään nautintoo! Liekö kellään muulla samaa ongelmaa ollut..? Hämmentävää.
        Mutta katsotaan päivä kerrallaan miten tämä tästä etenee... Parantumista odotan innolla, ja sitä, että pääsee testaamaan sen hyviä puolia.. ;)


    • ommiskus

      mulle laitettiin nyt toisen kerran kielilävistys. ensimmäisel kerralla kieli oli turvonnut ja kipeä yli kaks viikkoa ja pallot melkein uponneet kielen sisään, mut nyt ku otin uudestaan ni meni vaan pari päivää ni se oli jo kunnossa... riippuu niin paljon ihmisestä ja tuurista kuinka kauan kieli on kipeä ja turvonnut. vaihtelee parista päivästä jopa kuukauteen. jäät on tosi hyviä turvotuksen laskioita joten niitä kannattaa maiskutella...:)

      • hei,

        kun kielikoru on parantunut ja on vaihdettu lyhyempi tappi niin tunteeko sen korun koko ajan kitalaessa ta muualla suussa? Ja onko kelläään labret studia kielessä, siis niin että kielen alla littana pää korussa? Harkittin kielilävistystä mutta kun en ota lävistyksii joista on haittaa/jotka tuntee/häiritsee...


      • aleksander77
        hei, kirjoitti:

        kun kielikoru on parantunut ja on vaihdettu lyhyempi tappi niin tunteeko sen korun koko ajan kitalaessa ta muualla suussa? Ja onko kelläään labret studia kielessä, siis niin että kielen alla littana pää korussa? Harkittin kielilävistystä mutta kun en ota lävistyksii joista on haittaa/jotka tuntee/häiritsee...

        Moro oon 15-vuotias jätkä ja haluisin kielilävärin. Ekaks haluisin kysyä et tunnetteko poikia joilla on kieliläväri? Ja mitä mieltä ootte jos pojalla on kieliläväri?


      • Repeemä
        aleksander77 kirjoitti:

        Moro oon 15-vuotias jätkä ja haluisin kielilävärin. Ekaks haluisin kysyä et tunnetteko poikia joilla on kieliläväri? Ja mitä mieltä ootte jos pojalla on kieliläväri?

        Onko kellää revenny se kieli vähäse? Mull o vähä lähteny repeemää!


      • Oma_mielipide_kaikkein_tärkein
        aleksander77 kirjoitti:

        Moro oon 15-vuotias jätkä ja haluisin kielilävärin. Ekaks haluisin kysyä et tunnetteko poikia joilla on kieliläväri? Ja mitä mieltä ootte jos pojalla on kieliläväri?

        Eipä siinä ainakaa mun mielestä mitään. Ite oon myöskin 15-vuotias jätkä, ja suunnitelmissa ois mennä kieli lävistämään.. Se varmaan riippuu alueittain Suomessa, mitä kielilävistyksestä ajatellaan pojalla, mutta ei täällä Lapissa siitä ainakaan mitään pahaa sanottavaa ole. Ja toisaalta, mitä väliä, mitä muut ajattelee? Itellä tosin saattaa mennä mönkään suunnitelmat kun pitäis tuota rahoitusta saada porukoilta, eikä ne varmaa tykkää edes ideasta :D ...mutta sitten pitää vaan käydä laittamassa kyselemättä.

        Ja semmonen juttu, kun kaikki tuntuu puhuvan syömisen hankaluudesta... Kaveri kun laitto lävistyksen kieleen, eikä juuri pystyny syömään mitään, ni se kävi ostamassa monta sellasta isoa pilttipurkkia. Niitä se popsi muutaman päivän veden ja jääpalojen lisäksi.


      • Oma_mielipide_kaikkein_tärkein

        Ja jääpaloja voi tehdä vaikka mehusta, niin niihin saa vähän makua :D!


    • läskimatti

      kävin eilen ottamassa kielilävärin ja oon toistaseks päässy helpolla. lävistäminen ei sattunu paljoo eikä kieli ollu eilen kipee. tänään se on ollu vähän turvoksissa ja hieman on arka. ei mitenkään pahasti, pystyn kuitenkin syömään ja puhumaan ihan normaalisti. olin varannu kaappiin jäätelöä ja jääpaloja, mut ei niille taida olla tarvetta.
      mua oli peloteltu kaikilla parantumistarinoilla ja siks lykkäsin lävärin ottamista pitkään. mut näyttää siltä että mä pääsen helpolla. voihan tää turvotus vielä nousta, mut toivottavasti ei...

      • sözzöttäjä

        Eilen kävin ottamassa.. :) Mulla on muitakin lävistyksiä lärvissä ja sanompa että kieli lävistys oli niistä se kivuliain. Syöminen on hankalaa kun ei oo tottunut koruun suussa, ja ei se täysin kivutontakaan ole, mut eipä sitä kivukskaan vois sanoa. Puhuessa sattuu hitusen kieleen. Turvonnut hiukan yön aikana, mut ei sen enempää.. Tupakkaa hankala polttaa kun mä en ainakaan pysty hyvin imee edes pillillä vettä.. :D Mutta kaikki tommosseet pikku jutut kestää hyvin, sit vaa odotteleen et kieli on normi kunnossa! :)


    • sinbba--95

      Eli mulla tässä sama juttu, olen pitkän pitkän aikaa miettinyt tuota kielilävärin ottamista ja nyt kun kaverillakin on läväri niin hinku on kova! Luin tossa kaikki noi mitä muut on kirjottanu ja aika paljon helpotti, mut nyt vaan tekee mieli enemmän sitä korua.
      Uskon että äitin saisin helpostikin suostuteltua hommaan, mutta iskä ei ole niin helppo juttu :/ Mutta eiköhän sekin jollain tapaa hoituisi.
      Asia on mulla niin, että varmasti kestäisin ne vittumaiset pari viikkoa, mutta mua pelottaa se hetki ku se koru laitetaan...! Vaikka kaikki onkin sanonu, ettei se muuta ku nipistä vähän, niin pelottaa ihan saakelisti. Ja sitte ku mulla on jonkin asteinen piikki kammo, niin yrjö siinä varmaan olis melko lähellä tai sitte saattaisin pyörtyä, ku niin on tapahtunu ennenkin kun piikkejä on ollut lähettyvillä. Ja vaikka kivun kestänkin aika hyvin, se silti pelottaa älyttömästi... :S
      Kertokaa nyt siis, että mitä sille kielelle tehdään siinä ennen ku neula työnnetään läpi? Onko sellanen mahdollista, että kieltä puudutettais?
      Ja onko kaikki kielikorut sellaisia, että kummallakin puolella on esim. pallo, vai voiko olla kielenalapuolella litteä osa?
      Kiitos kaikille, jotka jaksaisivat vastailla :)))
      Ja onko totta, että kesällä ei kannata ottaa kieleen lävistystä?

      • kielessäreikä

        ymmärrän kyllä sun jännityksen,koska onhan kieli kuitenkin sellanen elin että tuntuu hurjalta ajatella sen lävistämistä. Itselläni se on kuitenkin ollut helpoin lävistys niin hoidon kun parantumisen kannalta.
        Kielikoru tehdään siis niin (tai ainakin mulle tehtiin) että laitat kielesi ulos ja lävistäjä ottaa siitä pihdeillä kiinni, pihdit ovat sellaiset että niitten päässä on sellainen 'rengas' jonka läpi se neula sitten myöhemmin laitetaan. Kieleesi laitetaan tussilla merkki, mihin kohtaan haluat lävistyksen. Pihdit laitetaan sitten niin,että tussilla tehty piste jää pihtien renkaan keskelle. Sitten steriloidulla neulalla, alakautta, työnnetään kieleen se reikä. Jonka jälkeen se koru laitetaan paikalle, se tuntuu,muttei ainakaan mulla sattunut. Kielessä on kaksi suurta lihasta joiden väliin se lävistys tehdään, joten sitä ei todellakaan laiteta lihaksen läpi! siksi sen laitto ei pahemmin satu.:) En usko että puuduttamista pahemmin käytetään koska itse toimenpide kestää niiin vähän aikaa. Ja jos olet valmis kestämään kivuliaat/vaikeat seuraavat pari viikkoa,ei itse lävistämishetki ole niiden rinnalla mitään. Tosin tuokin on aivan yksilökohtaista.:)
        Yleensä kielessä kyllä pidetään niitä koruja joissa on kaksi palloa, koska se näyttääki paljon kivemmalta. Mutta omahan on lävistyksesi,ja voit siihen varmasti laittaa tuollaisenkin korun jos siltä tuntuu.
        Enpä usko että sillä vuodenajalla on mitään merkitystä. Kieli on kuitenkin suurimmanosan ajasta suusi sisällä, ja jos se on tulehtuakseen,se voi tulehtua myös niin kesällä kuin talvellakin.
        Mutta jos lävistys kiinnostaa, niin ota ihmeessä! Itse ainakin tykkään tästä kovasti koska se ei ole kokoajan näkyvillä.:)
        Tuli vähän sekavaa tekstiä ku asiat tuli mieleen iha väärissä järjestyksissä, mutta toivottavasti saat jotain selvää.:)


    • -.-

      Mulla laittamine sattu tosi paljo ja lävistys ollu ny 4 päivää, ei turvonnut pahasti. Syöminen ja puhumine on vaikeeta ja kieleen kutittaa ja sattuu _koko ajan_. Kitalaessa ja kielen alla kipeet jäljet ku koru hinkannu. Ja nyt vielä alkanu jotenki repeemään niin et pallon edessä jotai ihoa mikä ei kuitenkaa irtoa. Muilla vastaavaa? Alkanut vähä kaduttamaa ku nää muutamat päivät vasta menny ja ollu nii helvettiä. Oon kuitenki hoitanu hyvin ja ohjeiden mukaan

      • Rakastava äiti

        Alaikäinen lapseni otti kielilävistyksen ilman minun tai isänsä lupaa. Laittaminen oli sattunut kovasti ja kova verenvuoto alkoi kotona. Lävistys oli katkaissut kielestä valtimosuonen, vaikka lävistys oli tehty ammattitaitoisen lävistäjän toimesta ao. liikkeessä. Verta tuli todella paljon ja jouduin viemään lapseni kiireenvilkkaa ensiapuun! Lapseni menetti niin paljon verta noin 5-6 tunnissa, että hänen elämänsä oli jo vaakalaudalla! Sairaalassa hänet laitettiin tiputukseen, mutta suonia ei enää näkynyt eikä oikeaa pistokohtaa heti löytynyt... Oli aivan järkyttävää seurata tätä äitinä vierestä - oma rakas lapsi kärsii kovia tuskia ja minkä vuoksi???! Lapsi vietiin osastolle ja minut passitettiin kotiin. Kukaan ei ehtinyt selittää eikä kertoa tilanteesta minulle juuri mitään. Itkin koko matkan ajaessani kotiin.

        Sairaalasta lapseni päästettiin pois tiputuksen jälkeen. Tyrmistyttävää sekin, että minulle ei kukaan ilmoittanut sairaalasta hänen poispääsystään ja vaan tytär soitti itse sairaalan ulkopuolelta minua hakemaan, vaikka hän ei juuri pystynyt puhumaan turvonneen kielen vuoksi. Mielestäni heitteilejättöä, sillä lapsi oli edelleen erittäin huonossa kunnossa! Kotona pääsi helvetti valloilleen, sillä lapseni pakostakin osittain nielemä veri tuli oksennuksina ulos. Siivosin ja itkin..ja samalla pelkäsin, että tytär menehtyy... Valvoin koko yön hänen katkonaista untaan ja tarkkailin tajunnantilaa. Suoritin sairaalalle kuuluvan työn, mutta en valita. Lisäksi tyttäreni kertoi, että sairaala oli aivan kamala paikka ja hänellä oli mielestään parempi olla kotona.

        Vastaavaa en halua kokea enkä tyttäreni kokevan enää koskaan, sen verran kamalaa kokemamme oli! Olen edelleen näin muutaman päivän jälkeen pienessä shokissa, sillä pelkäsin menettäväni rakkaan lapseni. En todellakaan suosittele kielilävistystä, sillä verenvuoto voi tosiaan yllättää ikävällä tavalla. JOS kaikesta huolimatta lävistyksen haluat, niin huolehdi, ettet ole yksin kotona. Ota etukäteen selvää asianmukaisesta hoidosta sekä hätätoimenpiteistä. Avun NOPEA saaminen kovassa verenvuodossa on ensiarvoisen tärkeää!

        Kannattaako kallisarvoinen elämä riskeerata jonkun lävistyksen vuoksi? Lävistykset eivät ole enää merkki yksilöllisyydestä vaan pikemminkin oman tahdon puutteesta, menoa massan mukana. Oksettavaa todellakin! Olen tyrmistynyt näiden kaikenlaisten lävistysten vuoksi. Voin todella pahoin jo pelkästä ajatuksesta etenkin tämän tapahtuneen jälkeen. En ole koskaan joutunut vastaavaan tilanteeseen oman lapseni vuoksi, vaikka monenlaisia vaikeuksia olen kokenutkin ja kärsivällinen olen. Lisäksi välimme lapseni kanssa ovat aina olleet läheiset ja hyvät. Lävistäjä ei ollut antanut mitään ohjeita mahdollisen tyrehtymättömän verenvuodon varalta! Jääpalat olivat heti käytössä, mutta siinä veritulvassa ne eivät auttaneet paljoakaan. Lapseni ruokavalio on ollut nestemäinen ja sosepitoinen, mutta pikkuhiljaa turvotus on alkanut laskea ja elämä voittaa. KUNNIOITTAKAA ELÄMÄÄ JA ITSEÄNNE SEKÄ LÄHIMMIÄISIÄNNE!!!


      • Terve-viranomainen!
        Rakastava äiti kirjoitti:

        Alaikäinen lapseni otti kielilävistyksen ilman minun tai isänsä lupaa. Laittaminen oli sattunut kovasti ja kova verenvuoto alkoi kotona. Lävistys oli katkaissut kielestä valtimosuonen, vaikka lävistys oli tehty ammattitaitoisen lävistäjän toimesta ao. liikkeessä. Verta tuli todella paljon ja jouduin viemään lapseni kiireenvilkkaa ensiapuun! Lapseni menetti niin paljon verta noin 5-6 tunnissa, että hänen elämänsä oli jo vaakalaudalla! Sairaalassa hänet laitettiin tiputukseen, mutta suonia ei enää näkynyt eikä oikeaa pistokohtaa heti löytynyt... Oli aivan järkyttävää seurata tätä äitinä vierestä - oma rakas lapsi kärsii kovia tuskia ja minkä vuoksi???! Lapsi vietiin osastolle ja minut passitettiin kotiin. Kukaan ei ehtinyt selittää eikä kertoa tilanteesta minulle juuri mitään. Itkin koko matkan ajaessani kotiin.

        Sairaalasta lapseni päästettiin pois tiputuksen jälkeen. Tyrmistyttävää sekin, että minulle ei kukaan ilmoittanut sairaalasta hänen poispääsystään ja vaan tytär soitti itse sairaalan ulkopuolelta minua hakemaan, vaikka hän ei juuri pystynyt puhumaan turvonneen kielen vuoksi. Mielestäni heitteilejättöä, sillä lapsi oli edelleen erittäin huonossa kunnossa! Kotona pääsi helvetti valloilleen, sillä lapseni pakostakin osittain nielemä veri tuli oksennuksina ulos. Siivosin ja itkin..ja samalla pelkäsin, että tytär menehtyy... Valvoin koko yön hänen katkonaista untaan ja tarkkailin tajunnantilaa. Suoritin sairaalalle kuuluvan työn, mutta en valita. Lisäksi tyttäreni kertoi, että sairaala oli aivan kamala paikka ja hänellä oli mielestään parempi olla kotona.

        Vastaavaa en halua kokea enkä tyttäreni kokevan enää koskaan, sen verran kamalaa kokemamme oli! Olen edelleen näin muutaman päivän jälkeen pienessä shokissa, sillä pelkäsin menettäväni rakkaan lapseni. En todellakaan suosittele kielilävistystä, sillä verenvuoto voi tosiaan yllättää ikävällä tavalla. JOS kaikesta huolimatta lävistyksen haluat, niin huolehdi, ettet ole yksin kotona. Ota etukäteen selvää asianmukaisesta hoidosta sekä hätätoimenpiteistä. Avun NOPEA saaminen kovassa verenvuodossa on ensiarvoisen tärkeää!

        Kannattaako kallisarvoinen elämä riskeerata jonkun lävistyksen vuoksi? Lävistykset eivät ole enää merkki yksilöllisyydestä vaan pikemminkin oman tahdon puutteesta, menoa massan mukana. Oksettavaa todellakin! Olen tyrmistynyt näiden kaikenlaisten lävistysten vuoksi. Voin todella pahoin jo pelkästä ajatuksesta etenkin tämän tapahtuneen jälkeen. En ole koskaan joutunut vastaavaan tilanteeseen oman lapseni vuoksi, vaikka monenlaisia vaikeuksia olen kokenutkin ja kärsivällinen olen. Lisäksi välimme lapseni kanssa ovat aina olleet läheiset ja hyvät. Lävistäjä ei ollut antanut mitään ohjeita mahdollisen tyrehtymättömän verenvuodon varalta! Jääpalat olivat heti käytössä, mutta siinä veritulvassa ne eivät auttaneet paljoakaan. Lapseni ruokavalio on ollut nestemäinen ja sosepitoinen, mutta pikkuhiljaa turvotus on alkanut laskea ja elämä voittaa. KUNNIOITTAKAA ELÄMÄÄ JA ITSEÄNNE SEKÄ LÄHIMMIÄISIÄNNE!!!

        "lävistys oli tehty ammattitaitoisen lävistäjän toimesta ao. liikkeessä"
        Mielenkiintoinen ilmaisu henkilöstä, jolla ei ole mitään lääketieteen opiskeluja takanaan. Miten tuollainen "ammattitaito" voidaan todentaa?
        Outoa on taas, että kuka hyvänsä voi heittäytyä lävistäjäksi ja ruveta puhkomaan valtimoita ilman, että terveysviranomainen sanoo mitään. Suomen lainsäädäntö nukkuu Ruususen unta tässä asiassa. Jonkun täytyy ensin kuolla, jotta nämä d-i-y -"lääkärit" saadaan ruotuun...

        Tässä eräs toinen "puhkomistapaus":
        http://www.bme.com/pierce/02-tongue/A40805/tngveren.html


      • OIKEESTI HEI!!!
        Rakastava äiti kirjoitti:

        Alaikäinen lapseni otti kielilävistyksen ilman minun tai isänsä lupaa. Laittaminen oli sattunut kovasti ja kova verenvuoto alkoi kotona. Lävistys oli katkaissut kielestä valtimosuonen, vaikka lävistys oli tehty ammattitaitoisen lävistäjän toimesta ao. liikkeessä. Verta tuli todella paljon ja jouduin viemään lapseni kiireenvilkkaa ensiapuun! Lapseni menetti niin paljon verta noin 5-6 tunnissa, että hänen elämänsä oli jo vaakalaudalla! Sairaalassa hänet laitettiin tiputukseen, mutta suonia ei enää näkynyt eikä oikeaa pistokohtaa heti löytynyt... Oli aivan järkyttävää seurata tätä äitinä vierestä - oma rakas lapsi kärsii kovia tuskia ja minkä vuoksi???! Lapsi vietiin osastolle ja minut passitettiin kotiin. Kukaan ei ehtinyt selittää eikä kertoa tilanteesta minulle juuri mitään. Itkin koko matkan ajaessani kotiin.

        Sairaalasta lapseni päästettiin pois tiputuksen jälkeen. Tyrmistyttävää sekin, että minulle ei kukaan ilmoittanut sairaalasta hänen poispääsystään ja vaan tytär soitti itse sairaalan ulkopuolelta minua hakemaan, vaikka hän ei juuri pystynyt puhumaan turvonneen kielen vuoksi. Mielestäni heitteilejättöä, sillä lapsi oli edelleen erittäin huonossa kunnossa! Kotona pääsi helvetti valloilleen, sillä lapseni pakostakin osittain nielemä veri tuli oksennuksina ulos. Siivosin ja itkin..ja samalla pelkäsin, että tytär menehtyy... Valvoin koko yön hänen katkonaista untaan ja tarkkailin tajunnantilaa. Suoritin sairaalalle kuuluvan työn, mutta en valita. Lisäksi tyttäreni kertoi, että sairaala oli aivan kamala paikka ja hänellä oli mielestään parempi olla kotona.

        Vastaavaa en halua kokea enkä tyttäreni kokevan enää koskaan, sen verran kamalaa kokemamme oli! Olen edelleen näin muutaman päivän jälkeen pienessä shokissa, sillä pelkäsin menettäväni rakkaan lapseni. En todellakaan suosittele kielilävistystä, sillä verenvuoto voi tosiaan yllättää ikävällä tavalla. JOS kaikesta huolimatta lävistyksen haluat, niin huolehdi, ettet ole yksin kotona. Ota etukäteen selvää asianmukaisesta hoidosta sekä hätätoimenpiteistä. Avun NOPEA saaminen kovassa verenvuodossa on ensiarvoisen tärkeää!

        Kannattaako kallisarvoinen elämä riskeerata jonkun lävistyksen vuoksi? Lävistykset eivät ole enää merkki yksilöllisyydestä vaan pikemminkin oman tahdon puutteesta, menoa massan mukana. Oksettavaa todellakin! Olen tyrmistynyt näiden kaikenlaisten lävistysten vuoksi. Voin todella pahoin jo pelkästä ajatuksesta etenkin tämän tapahtuneen jälkeen. En ole koskaan joutunut vastaavaan tilanteeseen oman lapseni vuoksi, vaikka monenlaisia vaikeuksia olen kokenutkin ja kärsivällinen olen. Lisäksi välimme lapseni kanssa ovat aina olleet läheiset ja hyvät. Lävistäjä ei ollut antanut mitään ohjeita mahdollisen tyrehtymättömän verenvuodon varalta! Jääpalat olivat heti käytössä, mutta siinä veritulvassa ne eivät auttaneet paljoakaan. Lapseni ruokavalio on ollut nestemäinen ja sosepitoinen, mutta pikkuhiljaa turvotus on alkanut laskea ja elämä voittaa. KUNNIOITTAKAA ELÄMÄÄ JA ITSEÄNNE SEKÄ LÄHIMMIÄISIÄNNE!!!

        Rakastava äiti,
        oletko varma että tyttäresi oli tosiaan käynyt oikeassa liikkeessä ottamassa sen.
        Ettei vain itse olisi laittanut sitä, tai kaveri...


    • strawberrycheesecake

      Kävin laitattamassa kielilävistyksen tiistaina, jännitti kamalasti, mutta ei se sitten loppujen lopuksi ees sattunu yhtään. Kieli on vähän turvonnu, mutta ei oo yhtään kipeä. Kurkku on vaan kipee ku joutuu nieleskemään sylkeä melkein koko ajan. :D

      Söin eilen jo ihan kiinteetä ruokaakin, vähän hitaammin tosin kun normaalisti koska en oo kuitenkaan vielä tottunu siihen, tuntu vaan että koru meni ruoan kanssa mukana kurkusta alas.

      Parantumisaika on yksillöllistä, niinkun täällä varmaan on monestikin sanottu jo aikaseemin. Mulla on kaikki lävistykset parantunu ihan uskomattoman nopeesti.

    • haisul-i

      Ite kävin tiistaina kielilävärin ottamassa. Itse lävistäminen sattui jonkun verran, en sitten tiiä johtuiko se jännittämisestä kun kävin sen lävärin itse hommaamassa eikä ollut ketään tuttua siinä mukana. Verta tuli vähän. Nyt on ollut kieli aika paljon turvoksissa, ei se kauhean kipeä ollut vaan kun ekana päivänä. Puhuminen on aika sönkötystä ollut. Mitään kiinteetä en oo pystynyt syömään, lähinnä vaan jugurttia, puuroa, keittoa ja pirtelöä (kaikki maidottomia).

      Tykkään tästä kummiskin paljon ja suosittelen kaikille jotka on kieliläväriä miettiny :) Ei se paraneminen loppujen lopuksi niin kauheeta ole. Odotan kyllä innolla että pääsen vaihtamaan lyhyempään tappiin.

    • kjbkjkjkl

      mulla on ollu kielilävistys nyt kuukauden... Ja olin kyllä aika tyhmä ku tein sen itse ja viel hakaneulalla ja sit runttasin korun läpi... No ei se paljoo sattunu mutta aloin kyllä sen jälkee miettimää sen seurauksia tai itseasiassa seuraavana aamuna... No kuuluu siihen muutakin, ku olin saanu korun läpi, menin tupakalle mikä on kuulemma kiellettyä hetken aikaa... No ei menny kauaakaa ku kaveri soitti ja pyys mut syömää no minähän menin ja söin tulisen ruuan ja sekin on kuulemma kielletty... Samana iltana lähdin kavereitten kaa ryyppäämää ja tietenki ku alkoholi vei kivun ni sit pyöritin korua suussa ja laitoin hampaiden väliin ja kaikkea muuta ja sekin on kuulemma kiellettyä muutaman päivän aikana...
      Aamulla oli tullu vähä verta ja kieli oli turvoksissa mutta kaikesta noista huolimatta kieleni ei tulehtunut ja olen iloinen kielilävistyksen kantaja... :)

      • mmmmmkkk

        ite kävin ottamassa kielilävärin puoltoista vuotta sitten, enkä oo sekunttiakaa miettyny että oisko sittenkää kannattanu. Ite lävistäminen ei sattunu yhtään, mutta sen jälkee sitte heti jos särkylääke lopetti vaikuttamasta nii alko jomottaa aika ikävästi. Mutta ku juo kylmää ja ottaa sen särkylääkkeen 2 tunnin väein nii kipu pysyy poissa kyllä. Mulla kävi semmonen ihme juttu etten pystyny syömään suklaata kuukauteen lävistyksen oton jälkee ku kirveli niin helvetisti. En hoitanu mitenkää erikoisesti ja ei mitää tulehuksia tullu. Mutta se särkylääke kyllä kannattaa olla jos haluaa selvitä ilman kipuja...


      • hullu(ko)
        mmmmmkkk kirjoitti:

        ite kävin ottamassa kielilävärin puoltoista vuotta sitten, enkä oo sekunttiakaa miettyny että oisko sittenkää kannattanu. Ite lävistäminen ei sattunu yhtään, mutta sen jälkee sitte heti jos särkylääke lopetti vaikuttamasta nii alko jomottaa aika ikävästi. Mutta ku juo kylmää ja ottaa sen särkylääkkeen 2 tunnin väein nii kipu pysyy poissa kyllä. Mulla kävi semmonen ihme juttu etten pystyny syömään suklaata kuukauteen lävistyksen oton jälkee ku kirveli niin helvetisti. En hoitanu mitenkää erikoisesti ja ei mitää tulehuksia tullu. Mutta se särkylääke kyllä kannattaa olla jos haluaa selvitä ilman kipuja...

        siis mulla olis nyt sitten tarkotus ottaa kielilävistys. huulilävistys mulla jo onkin, itse hulluna tein kun niin paljon halusin. mutta kielilävistyksestä olen valmis maksamaan. oon vaan ihan kamalan peloissani siitä. en tiedä millainen kipukynnys mulla on, olen tehnyt napalävistyksenkin itse 3 tuntia väkerrellen ja kestin sen jostain kumman syystä, joka sitten vielä kasvoi ulos, mutta asian ydin on että
        olisko mitenkään mahdollista saada vielä kiteytettynä jonkun tarina tuosta kielilävistyksestä?


    • ei kipeä

      Onko ihan ok kun mulla kieli todella turvoksissa, alotuskorun verran suunnilleen, niin siis ettei tappia näy yhtään ? eilen ottanut korun. Kieli ei kuitenkaan ole kovinkaan kipeä ja tänään jo syönyt pehmeää, mutta kiinteää ruokaakin.

      • el0dia

        Samalla tavalla turposti muinoin itsellänikin mutta kyllä se siitä laski kuitenkin muutaman päivän sisään. Että eiköhän se kaikilla enemmän tai vähemmän turpoa sen takia siinä tapissa onkin riittämiin varaa...


      • Turvottaa
        el0dia kirjoitti:

        Samalla tavalla turposti muinoin itsellänikin mutta kyllä se siitä laski kuitenkin muutaman päivän sisään. Että eiköhän se kaikilla enemmän tai vähemmän turpoa sen takia siinä tapissa onkin riittämiin varaa...

        Otin kielikorun 8. päivä eli kolme päivää sitten ja sattuu kamalasti.
        aamut ovat pahempia niinkuin muillakin. Kieleen on tullut kuoppa koska kieli on niin turvonnut, pystyin jo toisena päivänä syödä kinteää ruokaa (jättihampurilainen), mutta sen jälkeen kieli olikin niin PIRUN kipeä, en suosittele jos on vähänkään turvonnut, turpoaa vielä pahemmi. Burana on kovassa käytössä ja pilttejä on hyvä syödä. nyt jo menossa parempaan päin TOIVOTTAVASTI.
        Itse lävistäminen ei sattunut yhtään, vähemmän kuin korvakorun laitto.
        Suosittelen kielilävistystä haluaville ! =)


      • hullu(ko)
        Turvottaa kirjoitti:

        Otin kielikorun 8. päivä eli kolme päivää sitten ja sattuu kamalasti.
        aamut ovat pahempia niinkuin muillakin. Kieleen on tullut kuoppa koska kieli on niin turvonnut, pystyin jo toisena päivänä syödä kinteää ruokaa (jättihampurilainen), mutta sen jälkeen kieli olikin niin PIRUN kipeä, en suosittele jos on vähänkään turvonnut, turpoaa vielä pahemmi. Burana on kovassa käytössä ja pilttejä on hyvä syödä. nyt jo menossa parempaan päin TOIVOTTAVASTI.
        Itse lävistäminen ei sattunut yhtään, vähemmän kuin korvakorun laitto.
        Suosittelen kielilävistystä haluaville ! =)

        jep. minä sitten menin ja otin kielikorun (4.2.10) joten se on tänään ollut about 4 päivää mulla.
        itse lävistyksen ottaminen. niin. noh, minun kokemukseni on seuraavanlainen;
        Turku lävistyspaikka skincraft liikkeessä. astuttiin sitten kaverin kanssa lävistysliikkeeseen, jonkun odottelun jälkeen oli asiat kunnossa ja saatiin ruveta valmistautumaan lävistettäväks. kaveri päätti mennä ensin, ja kieltämättä ne oli mun elämäni pisimmät minuutit, vaikka en usko että siinä meni kolmea minuuttia kauemmin. sitten tuli mun vuoro. päässä suhisi ja kädet hikos. kiipesin tuolille joka oli melko mukava. lävistäjä sitten antoi mulle kupin jossa oli jonkinmoista suuhuuhdetta, purskuttelin sitä siinä samalla kun hän kertoi erittäin tympääntyneenä kuinka tehdään, mitä tapahtuu, mitä voi olla, mitä vältetää sun muuta ja sitten sanoi että sylkäise pois vaan. sylkäisin sen huuhteen pois ja tyrkkäsin kieleni ulos.
        lävistäjä nappas kiinni kielestä ja sanoi että tehdäänpäs kielijumppaa että saadaan kaikki verisuonet näkyviin. se sattui kyllä jonkin verran kun se paineli mun kieltän. sitten se touhusi jotain en tiedä mitä, jälkeenpäin tajusin että kynän. se taitteli ja katteli ja merkkas pisteet kieleen.
        hetken kuluttua mulla olikin jo pihdit kielessäni (jotka ei mun mielestä kyllä sattuneet yhtään sen kielijumpan jälkeen) sitten se vielä taitteli ja katteli.
        kuulin rapinaa ja tiesin että kohta se lävistää ja pisti simmut tiukasti kiinni. hetken päässä suhisi ja ympärillä oli täysin hiljasta. tunsin viiltävän kivun kielessä, joka hälveni saman tien pieneksi pistoksi. samassa hetkessä tuli uudelleen viiltävä kipu ja sitten lämmin tunne kieleen. avasin silmäni ja näin kuinka lävistäjä otti pihtejä pois suustani.
        koru kiristettiin ja sain vettä juodakseni ja paperia pyyhkiäkseni suutani. kerrottiin lisää hoitamisesta ja iskettiin pieni lappu kouraan ja perittiin maksu ja sanottiin näkemiin. liikkeen ulkopuolella kaverin kanssa sitten ihmeteltiin seuraavat 4 tuntia kummalista tapahtumaa joka oli ohi viidessä minuutissa.
        kipu oli kyllä melko sietämätön. mutta mulla se katos välittömästi. ei sitä edes muista sen jälkeen kun on niin jännittynyt ja innoissaan.
        lopullinen tulos oli;
        kieleni ei turvonnut pahemmin, tai en huomannut ainakaan erikoista turvotusta, kieleen on kyllä jäänyt pieni painauma ja näyttää myös kuin pieni repeämä olisi korun vieressä, mutta muuten reikä voi hyvin! Särkylääkkeitä en ole tarvinnut tippaakaan, reilu vesi riittää mainiosti ja muutama kerta päivässä suuvedellä huuhtelu kruunaa kaiken. ruokailu oli järkyttävää ensimmäiset kaksi päivää, en pystynyt muuta oikein saamaan alas kuin vettä ja hiukan keittoa. kolmantena päivänä kiinteä meni alas jotenkuten ja tänään olen ollut tyytyväinen ruokailemiseen, toisaalta, varon koko ajan etten purisi korua. mutta muuten olen ollut vallan tyytyväinen tähän!
        kannattaa jos haluaa! =)


      • pelkään
        hullu(ko) kirjoitti:

        jep. minä sitten menin ja otin kielikorun (4.2.10) joten se on tänään ollut about 4 päivää mulla.
        itse lävistyksen ottaminen. niin. noh, minun kokemukseni on seuraavanlainen;
        Turku lävistyspaikka skincraft liikkeessä. astuttiin sitten kaverin kanssa lävistysliikkeeseen, jonkun odottelun jälkeen oli asiat kunnossa ja saatiin ruveta valmistautumaan lävistettäväks. kaveri päätti mennä ensin, ja kieltämättä ne oli mun elämäni pisimmät minuutit, vaikka en usko että siinä meni kolmea minuuttia kauemmin. sitten tuli mun vuoro. päässä suhisi ja kädet hikos. kiipesin tuolille joka oli melko mukava. lävistäjä sitten antoi mulle kupin jossa oli jonkinmoista suuhuuhdetta, purskuttelin sitä siinä samalla kun hän kertoi erittäin tympääntyneenä kuinka tehdään, mitä tapahtuu, mitä voi olla, mitä vältetää sun muuta ja sitten sanoi että sylkäise pois vaan. sylkäisin sen huuhteen pois ja tyrkkäsin kieleni ulos.
        lävistäjä nappas kiinni kielestä ja sanoi että tehdäänpäs kielijumppaa että saadaan kaikki verisuonet näkyviin. se sattui kyllä jonkin verran kun se paineli mun kieltän. sitten se touhusi jotain en tiedä mitä, jälkeenpäin tajusin että kynän. se taitteli ja katteli ja merkkas pisteet kieleen.
        hetken kuluttua mulla olikin jo pihdit kielessäni (jotka ei mun mielestä kyllä sattuneet yhtään sen kielijumpan jälkeen) sitten se vielä taitteli ja katteli.
        kuulin rapinaa ja tiesin että kohta se lävistää ja pisti simmut tiukasti kiinni. hetken päässä suhisi ja ympärillä oli täysin hiljasta. tunsin viiltävän kivun kielessä, joka hälveni saman tien pieneksi pistoksi. samassa hetkessä tuli uudelleen viiltävä kipu ja sitten lämmin tunne kieleen. avasin silmäni ja näin kuinka lävistäjä otti pihtejä pois suustani.
        koru kiristettiin ja sain vettä juodakseni ja paperia pyyhkiäkseni suutani. kerrottiin lisää hoitamisesta ja iskettiin pieni lappu kouraan ja perittiin maksu ja sanottiin näkemiin. liikkeen ulkopuolella kaverin kanssa sitten ihmeteltiin seuraavat 4 tuntia kummalista tapahtumaa joka oli ohi viidessä minuutissa.
        kipu oli kyllä melko sietämätön. mutta mulla se katos välittömästi. ei sitä edes muista sen jälkeen kun on niin jännittynyt ja innoissaan.
        lopullinen tulos oli;
        kieleni ei turvonnut pahemmin, tai en huomannut ainakaan erikoista turvotusta, kieleen on kyllä jäänyt pieni painauma ja näyttää myös kuin pieni repeämä olisi korun vieressä, mutta muuten reikä voi hyvin! Särkylääkkeitä en ole tarvinnut tippaakaan, reilu vesi riittää mainiosti ja muutama kerta päivässä suuvedellä huuhtelu kruunaa kaiken. ruokailu oli järkyttävää ensimmäiset kaksi päivää, en pystynyt muuta oikein saamaan alas kuin vettä ja hiukan keittoa. kolmantena päivänä kiinteä meni alas jotenkuten ja tänään olen ollut tyytyväinen ruokailemiseen, toisaalta, varon koko ajan etten purisi korua. mutta muuten olen ollut vallan tyytyväinen tähän!
        kannattaa jos haluaa! =)

        moi mulla on ollu kielikoru jtn.2 kuukautta ja nyt pelkään että se on tulehtunut mitä minun pitää tehdä ja parantuuko se niin että korua ei tarvisi ottaa pois? vastatkaa nopeasti.


      • -¨^
        pelkään kirjoitti:

        moi mulla on ollu kielikoru jtn.2 kuukautta ja nyt pelkään että se on tulehtunut mitä minun pitää tehdä ja parantuuko se niin että korua ei tarvisi ottaa pois? vastatkaa nopeasti.

        Mä kävin ottamassa tänään kieleen rautaa. se itte laitto ei sattunut yhtään. Jos pitää sattumisest puhuu niin pihdit sattu enemä ku neula.
        Tosin nytkun ollu melkee 12h, niin aika kipee. puhuminen sattuu jonkin verran ja syöminen vähä hankalaa. en yhtään ihmettele, että suosittelevat syömään soppa ruokaa :D


    • ååååh

      hei miten sait vanhemmat suostumaan siihen, ite mulle on isä luvannu mut sitte taas äiti on vastaan, miten voi ylipuhua ? ((;

      • neppis1

        mulla on ny vajaan viikon vanha kieliläväri, jota oon hoitanu asianmukasesti ja se on parantunu melko hyvin. on syöny aika normaalisti jo pari päivää, ja juonu paljon vettä. maitotuotteita en oo käyttäny muuten kun kahviin laitan maitoa.. tänään sit huomasin kun katoin peilistä että kieli on menny ihan harmaaks! onkohan se normaalia? muuten se ei kyl oo kipee.


      • charlie_ouch
        neppis1 kirjoitti:

        mulla on ny vajaan viikon vanha kieliläväri, jota oon hoitanu asianmukasesti ja se on parantunu melko hyvin. on syöny aika normaalisti jo pari päivää, ja juonu paljon vettä. maitotuotteita en oo käyttäny muuten kun kahviin laitan maitoa.. tänään sit huomasin kun katoin peilistä että kieli on menny ihan harmaaks! onkohan se normaalia? muuten se ei kyl oo kipee.

        Otin lävistyksen tiistaina. Oudoita oli, että heti kun neula oli otettu irti, rupes sattuu iha sairaasti vasempaan poskeen/leukaan ja kaulaan. Kipu meni ohi jääpussilla. Liikkeessä sanoivat että johtuisi jännytyksestä(?), onko muita samanlaisia kokemuksia?Lisäksi kieleni on todella arka vas. taka reiunasta. Tänään olen jo pystynyt hieman syömään kiinteää, mutta tuntuu koko ajan että yrittäisin nielaista korun alas : DD vaatii hieman totuttelua..


    • hermot riekaleina

      otin kielilävärin toissapäivänä, kaikki sanoo et sen tekeminen ei satu melkei ollenkaa tai ainaki tosi vähä, no itellä sattu iha perkeleesti enemmän ku mun septum, napa- tai huulilävärit. muut mun lävärit on ollu iha itikanpistoja kieleen verrattuna. se on ollu turvonneena nää kaks päivää, mut muut kipua ei oo ollu kun se et jos nostan kieltä siihen tulee saatanallinen suonenveto, mietin vaa et onko tää iha normaalia ja onko muilla samoja kokemuksia?

    • kielilävärinomaava

      hei, mulla on ollu kieliläväri jo melkee kohta vuoden.
      Kun menin Tattoo Hekaan Hyvinkäällä mua jännitti ihan simona, ja olin tietysti varautunut kaikkein pahinpaan kipuun. Lävistys laitettiin ihan älyttömän nopeasti ja kun koru oli kielessäni paikallaan, kysyin että tässäkö kaikki :D Operaatio oli siis todella mielyttävä ja kivuton!

      Mutta seuraava viikko oli yhtä tuskaa, en voinut syödä muuta kuin smoothieita ja pirtelöitä :D
      mutta oli se sen arvoistakin, suosittelen kovasti kielilävistystä (:

      Ja rispektii myös Tattoo Hekalle, todella ammattitaitosta porukkaa ja hyvä palvelu (:

    • tämmönentyttöminä

      joo okei ite tein kielilävärin:) ei oo tulehtunu tai mitään koska olen huolehtinut siitä hyvin. kyllä kannatti vaikka ei khyl oo järkevää tehä ite mitään lävärii:D mutta r sanominen oon tosi hankalaa ja puhuminenki on aika hankalaa ku kieli on ihanan turvonnu:PP

      • kerran sitä eletään!

        Ite oon jo muutaman vuoden miettiny ja pohtinu kielilävärin ottamista. No, eilen sitte kävin varaamassa torstaille ajan. Jännittää! :D
        Meinasin ottaa lävärin jo keväällä, mutta kesätyöpaikan pomo ei oikein ollut samaa mieltä. No, nyt kun uusi koulu alkaa, eikä ole edes asiakaspalvelua (sähköala), niin on miulle hyvä sauma ottaa se. :)

        Lukasin tässä työpäivän kuluksi kaikki aikaisemmat viestit. Oi että, kunpa kuuluisinkin tuohon nopeasti parantuvaan porukkaan! Hirmusesti jännittää se paraneminen! :o On se sitte kiva maanantaina alottaa uus koulu jos ei pysty mitään sanomaan! :D

        En usko että miulle tuo ns puhumisen uudelleen opettelu tuottaa ongelmia, koska aikoinaan kun sain raudat, jouduin opettelemaan tuon taidon kokonaan uudestaan. Eli eiköhän siitä selvitä. :) Ja helmikuussa otin suht. ison tatuoinnin lapaan ja siitäkin selvittiin hengissä. :) Tatskan teko kesti noin 2 tuntia ja se jos joku oli tuskaa! Ja vielä pari kk sitten piti käydä värittämässä koko kuva uudestaan.. Huh huh. Paraneminen siinä kesti myös kaks viikkoa, ni ehkä tästäkin selvitään!

        Voisin tulla tänne tarinoimaan sitten omat kokemukseni.. :)


      • kerran sitä eletään!
        kerran sitä eletään! kirjoitti:

        Ite oon jo muutaman vuoden miettiny ja pohtinu kielilävärin ottamista. No, eilen sitte kävin varaamassa torstaille ajan. Jännittää! :D
        Meinasin ottaa lävärin jo keväällä, mutta kesätyöpaikan pomo ei oikein ollut samaa mieltä. No, nyt kun uusi koulu alkaa, eikä ole edes asiakaspalvelua (sähköala), niin on miulle hyvä sauma ottaa se. :)

        Lukasin tässä työpäivän kuluksi kaikki aikaisemmat viestit. Oi että, kunpa kuuluisinkin tuohon nopeasti parantuvaan porukkaan! Hirmusesti jännittää se paraneminen! :o On se sitte kiva maanantaina alottaa uus koulu jos ei pysty mitään sanomaan! :D

        En usko että miulle tuo ns puhumisen uudelleen opettelu tuottaa ongelmia, koska aikoinaan kun sain raudat, jouduin opettelemaan tuon taidon kokonaan uudestaan. Eli eiköhän siitä selvitä. :) Ja helmikuussa otin suht. ison tatuoinnin lapaan ja siitäkin selvittiin hengissä. :) Tatskan teko kesti noin 2 tuntia ja se jos joku oli tuskaa! Ja vielä pari kk sitten piti käydä värittämässä koko kuva uudestaan.. Huh huh. Paraneminen siinä kesti myös kaks viikkoa, ni ehkä tästäkin selvitään!

        Voisin tulla tänne tarinoimaan sitten omat kokemukseni.. :)

        No nyt on ollut vajaan vuorokauden koru kielessä. Samaa mieltä olen suurimman osan edellisistäkin kanssa; ei sen laittaminen satu. Vähän nipisti, lähinnä kun pelotti niin paljon se neula (omistan kamalan piikkikammon). Mutta ei muuta kuin silmät kiinni ja kuunella lävistäjää, niin hyvin män. :)

        Kieli ei ole vielä tähän hetkeen mennessä turvonnut paljoakaan. Lävistyksen ympäriltä vaan vähäsen. Puhuminen on aika hankalaa, lähinnä siks kun yritän puhua niin että kieli liikkuis mahdollisimman vähän. R ja L on miulle kaikista vaikeimpia, D on kans. Missään vaiheessa ei ole särkenyt (*koputtaa puuta*), vähän vaan ns kiristää. Vertakaan ei ole tullut missään vaiheessa.

        Mitään muuta ongelmaa tässä ei - puhumisen lisäksi - ole, kun se että on NÄLKÄ!! Vettä on mennyt varmaan 5 litraa tai enemmänkin, koko ajan vesilasi kädessä. Mehukeittoa oon hörppinyt, mutta se kun ei hirveesti mahaa täytä.. Tänään vissiin mentävä ostamaa pilttiä.. Kaveri kehotti kokeilemaan jo kiinteetä ruokaa, mutta en taida uskaltaa vielä.. Ite en myöskään jääpaloja ole imeskellyt, juon vaan melkein koko ajan vettä ja aamuin illoin purskutan tuommosta jotaki desifiointiainetta tietty hampaiden pesu. Tupakkia vedän myös ihan entiseen tahtiin, huuhtelen suuta vaan sen jälkeen.

        Osaisko joku neuvoa, millä kiinteellä ruualla kannattais alkaa kokeilemaan joko pystyy syömään..? :)


      • dr. phil
        kerran sitä eletään! kirjoitti:

        No nyt on ollut vajaan vuorokauden koru kielessä. Samaa mieltä olen suurimman osan edellisistäkin kanssa; ei sen laittaminen satu. Vähän nipisti, lähinnä kun pelotti niin paljon se neula (omistan kamalan piikkikammon). Mutta ei muuta kuin silmät kiinni ja kuunella lävistäjää, niin hyvin män. :)

        Kieli ei ole vielä tähän hetkeen mennessä turvonnut paljoakaan. Lävistyksen ympäriltä vaan vähäsen. Puhuminen on aika hankalaa, lähinnä siks kun yritän puhua niin että kieli liikkuis mahdollisimman vähän. R ja L on miulle kaikista vaikeimpia, D on kans. Missään vaiheessa ei ole särkenyt (*koputtaa puuta*), vähän vaan ns kiristää. Vertakaan ei ole tullut missään vaiheessa.

        Mitään muuta ongelmaa tässä ei - puhumisen lisäksi - ole, kun se että on NÄLKÄ!! Vettä on mennyt varmaan 5 litraa tai enemmänkin, koko ajan vesilasi kädessä. Mehukeittoa oon hörppinyt, mutta se kun ei hirveesti mahaa täytä.. Tänään vissiin mentävä ostamaa pilttiä.. Kaveri kehotti kokeilemaan jo kiinteetä ruokaa, mutta en taida uskaltaa vielä.. Ite en myöskään jääpaloja ole imeskellyt, juon vaan melkein koko ajan vettä ja aamuin illoin purskutan tuommosta jotaki desifiointiainetta tietty hampaiden pesu. Tupakkia vedän myös ihan entiseen tahtiin, huuhtelen suuta vaan sen jälkeen.

        Osaisko joku neuvoa, millä kiinteellä ruualla kannattais alkaa kokeilemaan joko pystyy syömään..? :)

        heips. Ite otin korun n.2viikkoa sitten festareilla ja ei sattunu yhtään, oli kyl kipee reilun viikon.. Oon kuullu et festareilla ei kannattais ottaa lävistyksii mut ihan ammattitaitoselta noi vaikutti sielläkin:D

        Semmosen vinkin tosta ruuasta voisin antaa et kannattaa syödä makaroonia,sillä on helpoin alottaa kiinteen ruuan syöminen..ja voi sitä alottaa syömään heti ku vain kieli antaa:) ite pystyin jo 2päivän päästä vetään kiinteetä ruokaa.. Toinen hyvä ruoka on ku laittaa ranskalaisii uuniin ja syö niitä vaan siel kielen sivussa ja koittaa välttää ruokaa menemästä siihen reikään. Josset voi syödä kiinteetä niin syö mansikka/mustikkasoppaa ne nyt vähän täyttää ainaski:D tsemiä!


    • revennyt

      moi! mulla ei koskenu kun tehtiin kieliläväri mutta siitä sitten pari päivää niin jo koski.
      itselläni se oli vuoden kunnos jäi kiinni johonkin ruokaan ja repesi :--( sen voin kertoa että kyllä koski ! mutta olen ensi kuussa menossa ottamaan uutta :--)

    • krsse

      Itselläni oma kieli on lävistetty nyt 3 kertaa.
      Ensimmäisen kielilävistyksen otin ilman vanhempien lupaa 13-vuotiaana. Ensimmäisenä kunnon lävistyksenä, se ei sattunut ollenkaan, hyvä kun tunsin edes sitä. Siitä melkein kahden vuoden päästä halusin jo toisen, jonka kävin taas ottamassa luvatta. Se sattui niin että itketti, kappas lävistys oli mennyt verisuoneen. Yritin sinnitellä sen kanssa melkein viikon, kun verta vaan tuli aina kun söin. Lopulta vuoto ei lakannut edes jääpaloilla, joten otin sen pois. Verenhukka oli lähellä, mutta selvisin säikähdyksellä.
      Nyt toissapäivänä otin vanhan lävistykseni pois ja lävistäjäni siirsi lävistyksen paikkaa noin sentillä. Verta tuli pisara tai kaksi, eikä kieli ollut kipeä ollenkaan.
      Seuraavana päivänä puhe oli ihan normaalia, kieli ei ollut juuri yhtään turvoksissa, joten en jaksanut syödä vauvanruokia - söinkin heti pitsaa "ensimmäisenä" iltana. Vähän kudosnestettä on tullut, hieman verta (joka on normaalia ensimmäisinä päivinä) ja olen purskutellut jokaisen aterian jälkeen suuvedellä.
      Vaikuttaisiko sitten lävistelyn määrä kipukynnyksessä?

      • sapfjdspfdsk

      • laddergoat
        sapfjdspfdsk kirjoitti:

        ..ihmisiä siitä tosiasiasta, että lävistys voi pahimmillaan JOHTAA KUOLEMAAN! pyytäisin teitä vielä harkitsemaan kerran ennenkuin hankitte lävistyksen.

        http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=1741498

        enpä sanoisi et siihen kuolee,jos vain muistaa hoitaa oikein ja tottelee niitä lävistäjän antamia ohjeita :)

        Tosta linkistä minkä laitoit.. uskon et toi mies on laiminlyönyt noit hygienia ohjeita ja muitakin..


    • 13vuotias

      mä oon 13 v, ja saan ehkä kielikorun n. 4kk päästä pelottaa vaan se kipusen jälkeen , ja että saanko sen, onko joku joka on saanu kolmetoista vuotiaana kielikorua ?

    • Blue fox

      Laittaminen ei juuri sattunut. Muuhun paranteluun meni viikko, jonka aikana söin keittoja, jäätelöä tms. Puhumiseen ei vaikuttanut yhtään. Aluksi kieli turpoaa, jolloin kannattaa olla pitkä koru. Myöhemmin kannattaa vaihtaa tilalle lyhyempi, ettei vahingossa lohko hampaita. Itse luovuin kielilävistyksestä, kun ensin jouduin leikkaukseen ja sitten 4 viisaudenhampaan poistoon.

      • jp

        minkä ikäsenä laitoit ?


    • eihywä

      sehän sattuu ihan helvetisti laittaessa ja sitte vielä sen jälkeenkin. omani otin pois ku en kestäny enää kun kaikki ruuan jämät menee sinne reikään ja yök ;P

      • dqwkja

        Minusta kielikorun ottaminen ei sattunut nipisti vain vähän :D Nauroin koko sen ajan en tiedä miksi :DD
        otin sen eilen eli 1.10.2010 kieleni on nyt turvonnut ja kaulanaluekkin on turvonnut ja kipeä ei pysty niellä kunnolla ja en ole syönyt melkein mitään eilisen aamun jälkeeen. Olen 14 vuotias :F


    • tsingeli

      Mä otin kielilävistyksen ekan kerran -08, lävistäjä katsoi kieltäni ja hoki vain "voi ei kun on paljon suonia ja jänteitä" jne, ja lävisti kielen yläpuolelta vaikka alapuoleltahan se pitäisi lävistää (ja melko vinoon koru meni). Itse lävistäminen ei silloin paljoa sattunut, tottakai tuntui vähän, mutta ei niin paljon ettei sitä muka kestäisi. Kieli ei pahemmin turvonnut, melko kipeä kuitenkin oli, ja syöminen oli tosi vaikeata. Pidin korua noin kuukauden kunnes otin sen pois (osin muutamien tyyppien painostuksen alla;) ). Tuon kuukauden aikana en ollut tottunut syömään korun kanssa ja muutenkin tuntui inhottavalta ja päätin lopettaa kidutuksen.
      Noh, monesti korua kaipailin takaisin ja nyt sitten noin kaksi viikkoa sitten kävin lävistyksen taas ottamassa. Kävin samassa liikkeessä kuin aikaisemmin, mutta nyt siellä oli eri lävistäjä, laittoi pihdit kieleen eikä mitään valitellut suonista ja jänteistä, ja ihan normaalisti lävisti kielen alapuolelta. Nyt laittaminen sattui ehkä pikkasen enemmän kun viimeksi, mutta muuten kaikki on mennyt paremmin. Heti pystyin syömään tavallista ruokaa, en tietenkään mitään hirveän mausteisia ruokia syönyt, välillä saatoin syödä pilttejä (vaikka ei olisi kyllä tarvinnut kun normaaliakin ruokaa pystyin syömään), ja mehujäitä söin aika rutkasti. Kieli ei ole ollut kipeä ollenkaan eikä puhumisessa ole ollut mitään vaikeuksia, kieli ei myöskään minulla turvonnut yhtään. Nyt kun on vielä tämä pitkä aloituskoru niin tulee helposti tällä leikittyä kun sen saa niin helposti huulien väliin, noh, parin päivän päästä ajattelin vaihtaa lyhyemmän korun niin josko se leikkiminenkin sitten vähän rauhoittuisi.
      Niin ja juu, noin kolme - neljä päivää purskuttelin lantratulla corsodylillä aina kun laitoin jotain muuta suuhun kuin vettä, siitä eteenpäin olen vain aamuisin ja iltaisin purskutellut.
      Ja eihän varmasti ole tuo lävistys vielä parantunut, että voihan se tulehtuakin ja myöhemmin tulla kipeäksi, mutta tähän asti kaikki on mennyt hyvin. :) Ja halpa lävistyskin oli, tarjouksessa oli, 30€ , ja hieno omavalitsema vaihtokoru kaupan päälle. :)

      Niin ja niistä maitotuotteista vielä - itse vielä samana iltana kun lävistyksen otin niin suklaata muutaman palan söin, tosin päätin etten kahteen viikkoon juo maitoa enkä syö jogurttia. Noh, eilen sitten vahingossa join melkein puoli litraa maitoa ravintolassa, siinä samassa sitten tajusin että "eihän mun pitänyt juoda maitoa." Ja tänään sitten jogurttiakin söin, siihen loppui mun maitotuotteiden käyttämättömyys. :))

      • ...

        hei tietäääks kukaan et maksaaks kielilävärit tuccabajalla paljonko ? ja laitetaanks siellä alle 16 vuotiaille ?


      • lolkkk
        ... kirjoitti:

        hei tietäääks kukaan et maksaaks kielilävärit tuccabajalla paljonko ? ja laitetaanks siellä alle 16 vuotiaille ?

        ei laiteta ja maksaa 50e


      • ejw685trh
        lolkkk kirjoitti:

        ei laiteta ja maksaa 50e

        mulla on ollu kielilävistys nytte ehkä about kuukauden..
        ei laitto aluks tuntunu missää mutta sitte ku lävistys oli paikoillaa, alko suusta tulla verta ja verta suussa kokoaja ku tuli kielestä maistu tosi pahalle ja oli yököttävää ja puhuminenkaa ei onnistunu ja kaikki oli vähä hankalaa, sitte ekan viikon oli tosi kipee ja syöminen oli hankalaa ja sattu.
        Parin viikon päästä kielee ei enää ottanu kipeetä ja mulla ei oo ainakaa vielä mitään merkkiä tulehduksesta tai mistää epänormaalista jos niin voi sanoo :) tosi mukava tää lävistys vaikka välillä ärsyttävästi jää pallo hampaide välii ku syö ja sitte ottaa hetken kipeetä =/ mutta eiköhä seki siitä ku saa muovipallon ostettua :) ja oon huulikorunki ottanu joskus kauan sitte ja voin sanoo niille jotka kipua pelkäävät, että huulikoru sattuu enemmän kun kielikoru siinä laittovaiheessa =) kieleen ei tunnu miltään :) SUOSITTELEN!


      • uujea1234
        ejw685trh kirjoitti:

        mulla on ollu kielilävistys nytte ehkä about kuukauden..
        ei laitto aluks tuntunu missää mutta sitte ku lävistys oli paikoillaa, alko suusta tulla verta ja verta suussa kokoaja ku tuli kielestä maistu tosi pahalle ja oli yököttävää ja puhuminenkaa ei onnistunu ja kaikki oli vähä hankalaa, sitte ekan viikon oli tosi kipee ja syöminen oli hankalaa ja sattu.
        Parin viikon päästä kielee ei enää ottanu kipeetä ja mulla ei oo ainakaa vielä mitään merkkiä tulehduksesta tai mistää epänormaalista jos niin voi sanoo :) tosi mukava tää lävistys vaikka välillä ärsyttävästi jää pallo hampaide välii ku syö ja sitte ottaa hetken kipeetä =/ mutta eiköhä seki siitä ku saa muovipallon ostettua :) ja oon huulikorunki ottanu joskus kauan sitte ja voin sanoo niille jotka kipua pelkäävät, että huulikoru sattuu enemmän kun kielikoru siinä laittovaiheessa =) kieleen ei tunnu miltään :) SUOSITTELEN!

        otin itse eilen ja olin valmistautunut jo pahimpaan:D lävistyksen laitto nippaisi vain hetken , ja sen jälkeen ei ole ilmennyt mitään turvotusta eikä jomotusta! oonkin miettiny et miks mut päästettii näi helpolla:D kannattaa ottaa pidän tästä iha älyttömästi:)


    • pelottaa-aika-paljon

      Mie olen nyt ottamassa itelle toivon mukaan tänäkeväänä, ja täällä tarinoitten lukeminen on lieventänyt jännitystä kamalasti! ;) muutama kauhutarinaa äklötti, mutta mie uskon että selviän kunhan on jääpaloja ja desiainetta ja kaveri mukana ottamishetkellä! :D

    • subiii

      mua pelottaa kielilävärin ottaminen oon lukenu näitä teijän juttuja täälä ! mut oon tosi innoissani, heti ku saan kerättyy rahaa meen lävistysliikkeeseen ja otan sen. must tuntuu et joku saa olla työntämässä mua ovesta sisään :S heti ku nään sen neulan kusen housuun.. :S apua ! se et sattuu saatanasti, kieli turpoo ja muuta mukavaa pelottaa vitusti :S
      miten saan lievennettyy mun pelon ? help !

    • tulikukkaa

      mä ottaisin heti jos saisin luvan :)) kipu ei pelota ko on korkee kipukynnyskin.. mutta täällä liikkeessä ei tehä ilman lupaa alle 16v niin.. -.-

    • KIELIVENYYTYS!:D

      Itellä on kielen venyytys. Luitte oikein, kielikoruni on venytetty 10milliseksi. En tiedä onko oikea palstakaan, mutta kerron nyt vaan. Pidän tässä blukeja Tuubeja yms. 0.5 mm kerrallaan olen venyytellyt ilman mitään kipua. Tietoa en juuri hakenut ennen venyttelemistä, koska onhan korva ja nenäreikiäkin joku venyttänyt. Kipua en juuri tunne, paitsi ajoittain. Hullu olen, tiedän kyllä.

    • LUKEKAAA!!!

      Yhä useamman nuoren aikuisen suuta koristavat erilaiset lävistykset. Lävistyksiin liittyy kuitenkin suuria riskejä, joita reiän ottaja ei välttämättä tule ajatelleeksi.

      Erään brittitutkimuksen mukaan jopa kolmasosalla 16-24-vuotiaista lävistyksen ottajista on tullut turvotusta tai muita oireita. Joka seitsemännellä oireet olivat olleet niin häiritseviä, että niihin oli pitänyt hakea apua.

      Vaikka vakavat terveyshaitat ovatkin harvinaisia, lävistysten suosiosta johtuen määrää voidaan kuitenkin pitää ongelmana.

      Aina ei vakavilta ongelmilta vältytä.

      Kielilävistykset kuuluvat suosituimpien lävistysten joukkoon. Yleisimmät kielilävistysten haittaoireet liittyvät hampaisiin ja ikeniin, sekä erilaisiin tulehduksiin lävistyskohdassa. Joskus kuitenkin lävistyksestä voi tulla aivan todellinen uhka terveydelle.

      22-vuotias mies hakeutui sairaalahoitoon kovan kuumeen ja uneliaisuuden takia. Hänellä todettiin tietokonetomografiassa useita märkäpaiseita aivoissa. Miehen terveyshistoriassa ei ollut mitään poikkeavaa, mutta hän oli kaksi viikkoa aiemmin käynyt ottamassa lävistyksen kieleensä. Hoitotoimenpiteistä huolimatta mies kuoli.

      Tapauksesta raportoi Archives of Neurology -lehti aiemmin tässä kuussa.

      BBC kertoo miestä hoitaneen lääkärin varoittaneen nyt muita ihmisiä, että erilaiset infektiot voivat kulkeutua kielilävistyksestä aivoihin ja aiheuttaa hengenvaaran.

      Asiantuntijoiden mukaan ihmisten tulisikin miettiä kaksi kertaa, ennen kuin menevät ottamaan lävistyksiä.

    • kielikorun omaava

      heiips, itte otin kielilävärin 5pv sitte. Laittaminen sattu jonkun verren, muttei paljoo ja kyllä sen kestää :) pari kolme päivää turvonnu mutta nyt voi jo paremmin, eikä ollu edes kipeä! nyt olen kuitenkin huomannu että koru on revenny muutaman millin eteenpäin :o vähä huolestuttaa että umpeutuuko se haava siitä ja miten nopeesti? onko kellää ollu vastaavaa tilannetta?

    • kisumiumau

      Kielen lävistäminen ei satu eikä samana päivänäänkään turvonnut ainakaan minulla. Tuli verta joku parikyt sekunttii joten ei todellakaan ollut paha. Vaikka ei muka saisi syödä maitotuotteita niin siltikkin söin. Seuraavana päivänä oli turvonnut ja aika kipeä mutta siihen sitten popsin vaan kipulääkettä (: söin pari ensimmäistä paivää lihaperunasose-laatikkoa sellaista mössöä oli niin helppo syödä ! Mielestäni kannattaa ottaa jos sitä miettii ! Ei satu lävistys eieiei kävin ite ottaa Harness Body Piercing Studiossa, ja sen jälkeen kun pääsin sairaalasta ja ne oli otettu pois nii meen nyt viikon sisäl hankkii uuden enkä usko että taaskaan sattuu kun on niin hyvä lävistäjä että ihan vaan sinne ! Turvotus mulla kesti päivän. EI sen enempää koska popsiskelin jääpaloja nii ei ees sattunu nii paljoo ja oli helppo syödä. Maitotuotteiden syönnistä sen verran että kieli värjäyty vaaleaksi viikon. ei sen enempää sen jälkeen oli ihan normaaali. Ja vielä ton edellisen sanomaan niin että jooo umpeutuu ihan päivässä eikä jää kun pieni arpi, ainakin itselläni eli ei todellakaan ole paha ja jos sen joskus ottaa pois niin se on jo ihan päivän sisällä ummessa. Eli ei kannata ottaa pois muutakun korun vaihdossa tai muussa koska muuten menee umpeen.

    • jjankku

      Ite kävin kans edellispäivänä ottamas kielikorun, ottamishetkellä ei sattunu yhtään, mut sen jälkeen alko särkemään ja kieli turpos. Ekana päivänä söin vaan keittoa ja pilttiä, mut toisena päivänä, eli tänään oon alkanu jo vähän syömään kiinteää ruokaa. Nakkia pystyin syömään, kun pilkkoo sen ihan pieneksi, ja munakasta oli kans helppo syödä!
      Kaikki ketkä vähänkin harkitsee kielikorun ottamista, niin suosittelen kyllä! Vaikka alussa pitääkin muistaa puhdistaa suuta koko ajan, ja syöminen voi olla vaikeaa, mut mun mielestä tää on sen arvosta!
      Ja kaikki ketkä harkitsee Turussa ottavansa lävistystä niin suosittelen ehdottomasti Individual Inkkiä! Todella mukava lävistäjä, ja osaa varmasti hommansa, sekä kertoo kaiken oleellisen liittyen lävistykseen!

    • -miumau-

      HARNESS BODY PIERCING ON PARAS koska ne osaa tehdä asiallisesti ja äkkiä kaikki lävistykset joten sinne vaan. otin tänään kielikorun eikä sattunut ollenkaan ! tiedän että sattuu huomenna ja turpoaa mutta muuten on nyt kaikki okok.

    • Nothing but 15

      Osaisko joku kertoo liikkeen, mist 15v. sais kielilävärin? Jotkut puhu et Tampereen Mad Maxis sais ilman vanhempien lupaa. En niitten sivuilta löytäny mitään ja ei viittis lähtee ihan niin pitkälle pelkästää kysyy...

    • hyvä kokemus ! : )

      ite otin kielikorun joskus reilu vuos sitte harness bodypiercing studiolla, mulla laittamine ei sattunu, eipä se tietenkää mukavalta tunnu ku neula laitetaa kielestä läpi mut ei se kyl sattunu ja kyllä sen kestää, ja se oli tosi nopeesti ohi ! verta ei tullu eikä turvonnu mut vähä kieltä jomotti .. sinä samana päivänä join vaa iha super paljo kylmää vettä (mooonta litraa meni) ja ei kyl oo ollu mitää ongelmii . ei yhtää turvonnu tai tullu verta ja heti pystyin syömää ja must tää on ollu aivan ihana ! yhtää ei kaduta et otin : ) ainoot haitat mitä on ollu et ruokailun yhteydessä joskus alussa varsinki purasin usein korun palloo, eipä siitkää ikin mitää oo tapahtunu mut eipä se mukavan tuntustakaa oo, ja jotku ruuat jää helposti kiinni esim spagetti ^^ ja jätskii ei voi enää nuolla ! : ja vielä et jos helsingis ottaa ni suosittelen harnessii, Yazka on ammattitaitonen ja tosi mukava lävistäjä : )

    • tsaaa

      itse kävin ottamassa lävistyksen kieleen kolme päivää sitten. ei sattunu ollenkaa, vähä vaa nipisti. eioo ollu mitään särkyä yms. turvonnu on kuitenki eikä meinaa oikeen laskeakkaan vaikka jääpaloja tulee imeskeltyä paljo. ei mee alas mitkää muut ku puurot, piltit & keitot, kiinteän ruuan syöminen sattuu vielä, mutta itse koru ei sinänsä häiritse tai tunnu oudolta. tosi nätti ja mukava tää kuitenki o ! :)
      sitä kysyisin vielä että ku siihen hintaanhan (ainaki yleensä) kuuluu se vaihtokoru, ni saitteko ite valita ihan kokonaan uuen korun, vai vaihtoko lävistäjä vaan lyhyemmän tapin ?

    • masaaaaaaaaaaaaaaaa

      Otin itse Kyproksella kielikorun, mutta hoito-ohjeet aikas epämääräiset tai sitten en vain muista niitä, voiskos joku vähän auttaa? Ja miten alkoholin kanssa kun tossa pari päivää sitten otin sen?

    • evelelle

      Ittelläni ollut kielilävistys melkeenpä 2vuotta. Laitto ei tuntunut oikeen miltään, oli asiansaosaava ja mukava. Siitä seuraavat (n.3-4pvä), olivat tuskaa. Puhuminen oli ensimmäisenä kokonaisena päivänä hankalinta, s, r & l sanominen todella vaikeaa. Ensimmäisten neljän päivän aikana en syönyt mitään maitotuotteita, sillä lävistäjä sanoi että maitotuotteet, kuumat ruoat (kieli ei saa palaa tai tulehdusriski kasvaa), mausetut ja muut kiinteät ruoat ovat kiellettyjä. Eli sen ensimmäiset neljä päivää elin pääosin kylmällä vedellä, pilteillä ja jääpaloilla. Ensimmäisten kahden viikon aikana puhdistin kielen aamuin illoin lävistysliikkeestä ostetulla desinfioivalla suuvedellä. Lävistäjä myös kielsi tupakoinnin, suuseksin ja alkoholin juomisen kahden viikon aikana. Noudatin kaikkia ohjeita, ja todellakin suosittelen kielilävistystä, ei kannata pelätä sattuuko se laittaminen sillä se kestää niin vähän aikaa ettei sitä huomaakkan. Ensimmäiset päivät ovat vaikeimpia mutta kaiken sen arvoisia.

    • Snifffffffffff

      mä haluisin iha kauheest ottaa kielilävärin mut pelkään sitä ku neula lävistää mun kielen! Mikään muu ei pelota tossa paitsi just se neula! Ja sit viel ku oon kuullu että jos kieltä jännitää ni se sattuu viel enemmä! :( mä oon jo joskus 13v halunnu kielikorun ja aattelin et mun täytyy kasvaa viel jos en uskalla ja nyt oon jo koht 18v enkä vielkää uskalla! :(

    • Tumps.

      Ei sitä kannata pelätä ite otin ko olin reilut 13v. Ei sitä neulaa kannata pelätä se on loppujen lopuks ihan hetkes ohi. (Ittee jännitti ihan sairaasti ko menin ottaan) Ja siin ilantees on aika vaikee enää onnistuun jännittää kieltä ko se on niitten pihtien välis vedettynä pitkälle pois suusta.

    • Jej!

      Otin jyväskylän hålessa tänään n. 17:00 ja nyt vasta alkaa hieman tuntua..
      Ei edes sattunut! Oon tosi tyytyväinen tähän :)) Saa nähä mitä sanon homenna kun kipu varmaan yltyy.. Pelkään ite ihan kamalasti neuloja ja voin sanoa että luojan kiitos lävistäjä oli kärsivällinen! Muutin mieltäni viimeisen 5 min aikana ainakin 100 kertaa :DD

    • tyytyväinen12

      Itse otin kielilävistyksen viikko sitte =)!
      itse jännitin ihmeen vähän :o koska itselläni on huuliläväri niin siihen jännitin enemmän. se oli jännä kokemus kun en tuntenut mtn kun lävistäjä lävisti kieleeni =)! pari päivää oli sössötystä ja pian helpottikin :D ! jouduin syömään paljon keittoja ja mutta nyt voin ihan hyvin syömään kiinteetä ruokaa yms yms. Pian olis aika vaihtaa lyhempään koruun :) oon tosi tyytyväinen tähän koruun ;D odotan innolla että saa erillaisia koruja tähän :)

    • nokzu

      ei ole kili lävistys kovinkaan kivulias itse ajatus kivusta on pahempi kuin todellisuudessa on ja 4 pv kipu lääkkeitä otin ja siitä lähtien on ollut kivuton
      ja leikitty on paljon

    • nokzu

      ei ole kili lävistys kovinkaan kivulias itse ajatus kivusta on pahempi kuin todellisuudessa on ja 4 pv kipu lääkkeitä otin ja siitä lähtien on ollut kivuton
      ja leikitty on paljon

    • ninnu124

      jos otat niin sun kannattaa imee jää paloja ku se laskee turvotusta :)))

    • Tumps.

      Ihan tollee vinkkinä vaan et sitko sen kielilävärin oot ottanu ni kannattaa syödä kaks ensimmäistä päivää semmosta ruokaa jota ei hirveestit tarvis pureskella ja mikä ei ois kauheen voimakkaasti maustettuu (ite söin pilttii ja pehmeetä leipää) Jaaa sit kannattaa noin viikon ajan lävistyksen oton jälkeen purskutella suuvettä tai suolavettä kolmesti päivässä. Niin ja sitten vielä et siihen koruun ei sais kauheesti koskee desinfioimatomin käsin ekan parin viikon aikana ja varokaa hiplaamasta sitä korua tossa etuhampaiitten edes ko sillä kyllä saa kivasti ton hammaskiilteen häviämään. Ainin ja ko rupee syömään sit sen lävärin kaa ni ei kannata alottaa millään esim. riisilläko riisi on semmost et sitä ko syö ni kieli oikeesti liikkuu ihan alyttämästi suussako niitä täytyy "koota" tiettyyn kohtaan suuta ja siinä puree kyl toooosi helpolla hampaan rikki (ko se koru jää hampaitten väliin) et kannattaa alotta pureskeltava syöminen just eka leivästä ja sit josain kunnnon palasitsta ja ei kannata pureskella liian nopeesti aluks.

    • Hei ! Haluisin kovasti mennä ottamaan kielilävistyksen. Mutta olisi pari kysymystä.. Mulla itellä on semmone suu että jos vahingossa puren vaikka poskeen tai huulen tai jtn, niin heti tulee kauhee rakko.. Niin tulisiko kieleenkin sitten joku rakon tapane ku tietenki siihe tulee sitte kauhee reikä lävistyksestä, osaisiko joku sanoa? Ja sitten semmoinen kysymys, että kun koru vaihetaan noin kk kuluttua niin onko se vaikea vaihtaa ja eihän se satu enään siinä sitten kun sen vaihtaa ? :o

      :)))

    • Pihditön

      Kävin ottamassa tänään kielilävistyksen :) Ihme kyllä, en osannut jännittää yhtään. Tunsin pienen vihlaisun, kun neula meni kielestä läpi. Samalla tuli jonkin verran verta. Pystyn puhumaan aikalailla normaalisti, mutta pidän siitä huolimatta mieluummin suuni kiinni :D Kylmää vettä olen hörppinyt vähän väliä. Sain syötyä piltin ja mehujään. Pientä särkyä on koko ajan.

      Lävistäjän mukaan minulla on pitkä kieli ja verisuonet yms. näkyvät hyvin. Sen takia lävistys tehtiin ilman pihtiä. Lävistäjä piti papereiden päältä käsin kielestä kiinni. Kuulemma pihdit aiheuttavat suuren osan turvotuksesta, joten minulla ei pitäisi olla ainakaan paljoa turvotusta. Onko kenelläkään kokemusta "pihdittömyydestä"?

      Maitotuotteita ei suositella käytettävän, mutta entäs soija?

    • farewelllllll

      Tein vuosi sitten itselleni kielilävistyksen. Ei tulehtunut tai ollut kipeä. :) todellaki kiva tällanen pikkunen lävistys. ei aina näkyvillä mutta kuitenkin olemassa. suosittelen :))))

    • Pilleri:)

      Minäki oon yksi näistä, joka mahdollisesti haluais kielilävärin. Oon kyllä vasta 14, etten iha vielä ottais. En saa lupaakaa varmaan, joten aikaisintaa sitte 16veenä menisin sen ottaan, jos sitä sillon vielä haluan. Mutta voiko hampaille sattuu jotain siitä korusta? Jotku sanoo et hampaat lohkeilee yms. mut tapahtuuko oikeesti niin ja jos joo nii miten sitä voi välttää? :)

      • huulirasvaholisti

        mää oon vasta 13 ja haluisin ottaa kans joskus 15-16 synttärilahjaks;p


      • Anonyymi

        Muovipallon hommaat yläpuolelle. Itse tuhonnut hampaita ,kun ollu se titaanipallo vai minkä olikaan. Purru välillä syödessä nii ei tunnu kivalta sit yhtään. jos haluaa nii vaihtaa myös muovipallon alhaalle,kun hankaus kuluttaa hampaita. Itsellä on muovipallot. pitää vaan useasti varmistaa jotta kiinni on ennenkuin alkaa syömää. Senkin takia kun itse nielassu parit pallot :D


    • timanttikoru 1

      itse otin kielilävistyksen kolme päivää sitte, laittaminen ei sattunut todellakaan paljoo, yllätyin itsekkin kuinka vähän se sattu,vähän vaan nipistää :) ekana päivänä en syönyt mitään,join vaan vettä. Nyt pystyn jo vähän syömään.
      Turvonnut on vieläkin,mutta ei kauhean kipeä. Puhuminen on kyllä vähän hauskan kuulosta ku en osaa sanoo kunnolla R kirjainta :D

    • Kiinostusta löytyy

      Siis nyt ku oon näitä lueskellu nii on jo kyllä himo kasvanu kauheesti, pitää tästä ruveta etsimään sopivaa paikkaa... Vaasasta? onko tietoja? Ja mä näin tässä aikasemmin kysymyksiä tosta uimisesta, ja siis ainaki 2viikkoo poissa harkoista, vai? tietty riippuu taas henkilösta mutta muuten? miten kallis tollanen koru on, lävistys 30-60e mut iha tavallinen barbell?

      • Sira

        hintahan riippuu ihan siitä paikasta, jossa käyt sen ottamas. niitä hintoja löydät ku käyt kattoo esim. joiltain lävistäjien sivuilta joitai juttuja. kirjotat vaa sen paikan nimen googlee tai sit esim. lävistysliike jne.


    • CipuliCilli

      Moi. Kielilävistykset on kivuliaita ja olen kuullut (tiedän myös !) että kieli voi haljeta jos korun kieleen otat. Itsekin olen halunnut kielen päähän mutta se sattuu joten en itse ottaisi kieleen. Kieli on kipeä todella kauvan!

    • sallydaa

      heei (:
      oon unelmoinu jo kauan kielikorusta & hoitoonkin perehtynyt.
      mutta tuleeko siitä paljon verta & voiko kieli oikeasti haljeta ? (en oo tienny et nii voin käydä) & osaako joku suositella lävistyspaikkoja täältä eteläsuomesta ?

    • sillyboy

      mäkin haluun tosi kovasti kielikorun! :D aaws. mutta mua pelottaa se että ku mulla on korvikset, ne tulehtu ja oli tosi pahana yhes vaihees. toisella puolel oli 2 korvist, nii toine joutu ottaa poes ku oli nii paha :o mutta, voiko olla sama kielen kans? help mje !

    • paikka?

      missä ootte käyny ottaa tai mitä paikkaa suosittelette 15 vuotiaalle tytölle jos vanhemmat antaa luvan kun eiks siihe oo 16 vuotta ikäraja?

      • ...

        siis stadin suunnalt?


      • jiiuiukjh
        ... kirjoitti:

        siis stadin suunnalt?

        kielilävistystä ei osaa ottaa ilman vanhempien läsnäoloa :(


      • mysticart

        mystic art & tattoo stadista. sinne saa mennä 14v täyttänyt ilman huoltajaa lupalapun kanssa! suosittelen


    • tyytyväinen

      otin itse toissa päivänä eli lauantaina kielilävistyksen. laittamisessa pihdit sattuivat aivan helvetisti mutta se meni todella nopeasti ohi, onneksi. t- kirjain minulla on vaikeuksia sanoa :DDDDDDDD mut kaippa se siitä. hieman on turvotusta mutta ei paljoa. SYÖMINE on hankalaa.. mietin tässä vain että viikonloppuna olisi tulossa kemut jossa joisin alkoholia, onko viikko riittävän pitkä aika vai tulisiko odottaa kahteen viikkoon? osaisiko joku vastata:D suosittelen KIELILÄVISTYSTÄ KYLLÄ KAIKILLE PIDÄN JO NYT TÄSTÄ VAIKKA ONKIN HIEMA KIVULIAS :D

      • hiheeee

        kannattaa venaa se pari viikkoo, mulle mainittiin liikkessä et tupakointia ja alkoholin juomist kannattais sillee pitää taukoo ettei se tulehu yms.


      • eihaittaaaa

        ite join alkoholia 3päivän jälkeen :D ja tupakkaa poltin jo ensimmäisenä päivänä. ei ongelmaa!


    • one.by.one

      Itse otin pari viikkoa sitten kielikorun (toisen, koska ensimmäinen reikä meni umpeen) ja totuin siihen parissa päivässä. Ei kannata ottaa korua pois pitkäksi aikaa, koska menee umpeen todella nopeasti. Tämän toisen korun laittaminen sattui enemmän kuin ensimmäisen. Lyhyemmän tapin vaihdoin jo kuitenkin puolentoista viikon kuluttua. Ja siinä se on ja pysyy. Tosin viim. vuoden päästä täyty vaihtaa uusi koru, koska koru kerää paljon kaikenlaisia bakteereja sun muuta.
      Pari päivää pitäisi syödä pehmeitä/helppoja ruokia (esim. keittoja, jogurttia ym.) mutta itse tämän toisen korun jälkeen söin melkeinpä normaalisti. Ja helpot ruuat siksi, ettei kieli kamalasti rasittuisi.
      Lävistäjä sanoi, että kielikoru on kivuttomin lävistys mitä on, mutta kai se on ihan henkilökohtaista. Ensimmäisen korun laittaminen sattui tosi vähän (vähemmän kuin ampiaisen pisto kieleen. Kyllä, minua on ampiainen pistänyt kieleen.)
      Ja lisätietoja löytyy toki netistäkin :)
      En jaksanut lukea aiempia kommentteja, joten voi tulla samoja asioitakin..
      Hoitoina käyttänyt vain lämmintä vettä. Ja syönnin jälkeen huuhdellut GUM-suuvedellä. Sitä minulle liikkessä suositeltiin.

    • YHFDUHDUFS

      IDEAPARKIN CUSTOM ARTIIN EI KANNATA MENNÄ, TEKIJÄ ON IHAN PEESTÄ! JA EI ANTANU MITÄÄN OHJEITA EIKÄ SUOSITELLUT MITÄÄN!!! SURKEITA!!1

    • wiuwi

      nyt olis tarkotus kolmen päivän päästä mennä kieli lävistään! ainoa proplemo on että kuinka toi paraneminen? itelläni on korvikset joissa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. smiley oli jokusen aikaa jonka ite tein, mutta jouduin ottaan pois koska vanhemmat ei oikeen ilahtunu. d: kipukynnyskin on suht korkealla joten on sellanen kutina, että kielilävärin jälkeen paraneekin melko nopeasti? c:

      • vastatkaa nimimerkille c:


      • rheeh

        Tosiaan ei se satu! Vähän nipistää ja sen on tosi nopee operaatio!
        Ja turvoksissa on ainakin ekat 3pv, kipeä ja vähän arka sellaiset 5pv,
        mutta se riippuu ihmisestä! Itellä oli noin nuo ajat kipeä ym.


    • Läväri

      Minulla on kielilävistys ja otin sen 5pv sitten niin onko muuten normaalia, että kielen pää on pikkuisen tunnoton vai johtuuko se turvotuksesta?:

    • PiuPau

      Oon menossa ottamaa parin viikon päästä kielikorun ja eniten pelottaa se sattumine laittaessa. Oon kuullu että korun laittamine sattuu vähemmä entä kielee purasemine?

    • noora97

      ite otin lävärin kieleen tässä 12.6 tiistaina. huomenna tää on ollut 5 päivää ja kieleen ei satu yhtään! turvotuskin on melkein kokonaan poissa!

    • hämis93

      hei, ajattelin osallistua keskusteluun. otin kielilävistyksen perjantaina 15.6 provinssi rockissa (ihan siis oikealla lävistäjällä jossa asiallinen lävistäjä enkä niissä festari lävistys kojuissa..) ja neula ei sattunut yhtään ja tosiaan siis kylmiä juomia juonut urakalla ja corsodylia aamuin illoin ottanut niinkuin käskettiin ja ärrä ei onnistunut pariin päivään mutta nyt jo jotenkin, kunnon ruokaakin pystyy syömään jos välttää sen osumista siihen korun kohdalle (vaikka pitäs niitä litkuja vissiin syyä mutta niin) mutta siis sitä vaan tässä lähin kirjottelemaan että kun huomasin että tuohon korun viereen on ilmestynyt sellanen epämääränen systeemi, joka vissiinki on sitä kieltä, kun ei sitä saa irti ja siinä se on kokoajan, että mistähän tämä johtuu ja lähteekö se poisa? onko se jotain kudos juttua vai mitähän se on, kun minä otin napakorun aikoinaan ja sillon siihenkin tuli sieltä haavan sisältä sellanen mötikkä pinnalle mutta se kuivu pois joskus sitten..

    • unelmoija69

      oon tyttö ja saan tässä rippilahjaksi kielikorun! omistan jo rusto-, kulma-, ja napakorun. pelottaa koska kavereillani oli muutamalla tullut ihan älyttömästi verta, ja he eivät pystyneet syömään pariin ekaan päivään, eivätkä puhumaan. tiedän kyllä että kaikki kivut ja kaikki ovat henkilökohtaisia ja jokaisella omanlaisensa mutta haluaisin tietää enemmän tekemisestä, ja millä sitä hoidettaisiin? kun useammat puhuvat että purskuttelisivat suuvedellä joka desinfioi, niin eikös se ollut niin ette mitään desinfioivia aineita saanut käyttää ? lisää infoa pls. ?

    • Zippuf

      Juu otin tänään 29.6 kielikorun!
      Jännitti ihan sikana ja kyllä se mun mielestä nipisti ihan tarpeeksi mun makuun.. mut toisaalta se pahin kipu kesti vain 3 sekuntia ja siinä se oli.
      Ja se on todellakin sen arvoista!
      Lävistäjä oli todella mukava ja asiallinen, hyvät ohjeet ym.
      Kajaanin Linnankullassa kävin ottaa! Maksoi 50e

      No nyt illalla sen on turvonnut aika paljon, ei yhtään oo liian pitkä tää koru!
      Kipua on koko ajan suht lievänä, mutta hieman häiritsevästi ja oon
      ottanu 400 buranan. Yritin pizzaa syödä, mutta ei tullut mitään!
      Pysyn ihan suosiolla keitto/sose/muussi linjalla :D

      Itse siis tosiaan syön puuroa aamulla ja pilttiä päivän mittaan.
      Välillä saatan muusata keiton soseeksi tai juoda kylmää hedelmäpirtelöä!
      Jää palojen imeskely on ihanaa kun kipu ja turvotus aina vähä laskee!

      Tosiaan oli kaiken tän arvosta! :)

    • 16wee

      voi ei haluisin niiiiiiiin kovin kielikorun c: MUT PELKÄÄN NII SÀÀTANASTI :( en sitä turvotusta, jälkeen tulevaa kipua enkä korun vaihtoa lyhyempään... vaan sitä saatanan NEULAA !!! mulla on maailman alhaisin kipukynnys, kaikki sattuu ja nii vitusti! mulla on ennestään napa- ja rustokorut. rusto ei sattunu ku ammuttii, mutta napa........ ei vittu meinasin kuolla siihen kipuun!!!! napakorun laitto kyl kaveri, iha asialliset pihdit ja neulat ym. ni en tiiä vaikuttaaks asiaan. kielikorun aattelin kyl laittaa iha liikkeessä :D mut hyi ku sillo ku naakoru laitettii ni pystyin ainaki uutaa ku sattu mut nyt ku laitetaa kielee ni pelkään et alan väkisinki huutaa ja sit liikutan kieltä ja koko kieli repee hy sátana :s
      hyihyi tärisen ku pelottaa MUT HALUAN ;____; haluanhaluanhaluan kielikorun SEON NIIIIIIN IHANA c:
      help meeee :c

      • nonninnnn

        Ei hyvää päivää... Ei tosiaan sun kannata mennä ottaa sitä kieliläväriä, se oikeesti voi haljeta siinä pisto-vaiheessa. En epäilis yhtää...


      • Anonyymi

        Ite kun aikanaan kävin laittaa nii ittee jännitti kans se kipu et vois olla paha, mut ei se paha loppujen lopuksi ollu. Se oli sellanen pistos ja nopeesti se meni ohitte. itsellä vaan Rupes sattuu se turvotus totta kai. Ottaa särkylääkkeen ennen lävistyksen ottoa ja jälkeen jos pystyy nielee. Kannattaa ottaa vesipullo mukaan nii voit juoda sen jälkeen ja se helpottaa jollain tapaa ja jääpaloja imeskeleemä. kyllä se siitä. On se sen arvoista.


    • heeeh

      kielikorua ei saisin hammasharjalla hangata vaikka joissain paikoissa nii neuvotaan , se vain rikkoo sitä kielen pintaa ja hidastaa parantumista.

    • auts :(

      Laitoin kielikorun joku puolivuotta sitte tammikuussa. Kieli paranu tosi nopeesti, mut noin pari viikkoo sitte kieli on ruvennu oleen ihan sairaan kipee alapuolelta. Kieli ei oo paisunu eikä mitään vaan ihan sairaan kipee enkä tiedä mistä johtuu, oon joka ilta käyttäny suolavettä enkä oo rämplänny tätä melkei yhtää :oo outoo..

    • emps

      Kävin toissapäivänä (torstaina) ottamassa kielikorun ja on ollut turvoksissa ja vähän kipeä (nyt on lauantai) ja keittoja olen syönyt pelkästään sekä juonut vettä. Välillä imeskellyt jääpaloja ja aina syömisen jälkeen olen purskutellut suuvedellä niinkun lävistäjä neuvoi.
      Mulla kielen alapuolelta tulee vaaleeta möhnää, varmaankin just sitä kudosmömmöö tai jtn...

      ! Onko kokemusta niillä joilla on ollut kielessä koru pidempään että tuleeko/jääkö kieleen kuoppa ja entä kertyykö kielen pinnalle hirveästi likaa niin että täytyy piilotella kieltä ettei muut näe? :)

    • emps... Se vaalea mönjä on ihan normaalia, sitä varmasti tulee kaikilla.

      Ei jää kuoppa jos muistaa harjata kunnolla hammasharjalla

      Ja kielihän on aina piilossa, vai juoksetko kielipitkällä jokapaikassa?

      • Anonyymi

        Itselle jäi kuoppa, mut Seki riippuu vissiin jostain. Eipä sitä sillee huomaa. Saattaa et pallo hakenut oman paikkansa missä on mukava olla, kun itse pidänsuuta kiinni aika paljon. :) Mut ei tätä korua enää osaa ilman elää vaikka ottaisi hetkeksi pois nii heti huomaa et jotain puuttuu. :D


    • emps

      kiitos vastauksesta.

      ihan yleisesti vaan mietin että jääkö kielen pinnasta aina sellainen valkoinen/möhnäinen?

      • emps - Kielenpintaan jää suun omat aineet, mutta maidosta/maitotuotteista jää valkoista töhnää kieleen, mutta harjaamalla hammasharjalla saa senkin lähtemään, ja minkä muunkin möhnän tahansa :)

        Suuvettä tulisi käyttää jos on tarvetta :) Ja ei kyllä aina jää möhnää.. onneksi :)


    • dkdapdkasdk

      Otin kieleen lävistyksen 4 päivää sitten Turkissa. Lävistäjä oli tosi ammatti taitoinen ja rauhallinen, sanoisinko jopa paras lävistäjä mitä mulla on ollu, ja on tullu ravattuu yli 10 kertaa eri lävistäjillä millon mitäkin korua ottamassa :). Tekeminen ei tosiaan sattunut itsellä juuri lainkaan. Pienen pientä nipistystä lukuunottamatta. Otin samalla nänniin lävistyksen ja se sattu kyl enemmän, ei kuitenkaan sietämätön kipu sekään.. Ei voi kuitenkaan samassa lauseessa puhua kielen lävistämisen kanssa, sen verran enemmälti kirpaisi :D. Mutta nämä jälki seuraamukset on yhtä hevon vittua... Puhuminen on hankalaa, ei muuten mutta R, S ja L sanomisesta ei meinaa tulla mitään. Yöllä herään kamalaan kipuun kun koko suuta jomottaa (johtuu siitä kun yöllä syljen eritys ei ou läheskää niin voimakasta ku päivällä ja kuivuu toi lävistys alue.) Kiinteen ruoan syömisestä on turha edes haaveilla... pilttiä ja pussi keittoa nam nam -.- ... ja toi alapallo on lisäks hangannu kivan "pikku" reijän tonne kielen alapuolelle.. Että ei oo mitään kovin mietoo tämä :DD! Turvotus on tosin nyt laskemaan päin ja ei kipuile muuten kuin syödessä, puhuessa ja yöllä. Jos pitää turpansa kiinni, on nälässä ja valvoo yöt niin varmana menee hyvin:D! Vaan ei se oo ku kestettävä, on tää ehkä kuitenki tän kivun, säryn, unen puutteen ja nälän arvoista, toivotaan ainakin :DD!

    • Pelottisairaasti

      Otin kielilävärin tiistaina ja jo nyt (perjantaina) kieli tuntuu melkein kuin ei mitään olisi tehtykään. Ääriliikkeet sattuu vielä hieman ja syöminen on vähän hankalaa. Otin särkylääkkeen jo ennen lävistäjälle menoa ja toisen heti sen jälkeen ja kahden päivän ajan niin ettei kipua kerennyt tuntua. Ne ilmeisesti lievittivät turvotusta yms niin paljon ettei kieli ole enää kipeä. Olen tupakoinut aika normaalisti koko ajan eikä se ole vaikuttanut mitenkään. Maitotuotteita en hirveesti käytä vielä muttei kunnon hammaspyykin ansiosta ole jäänyt mitään vaikka olen maitotuotteita hieman käyttänytkin. Olen huuhdellut suun ihan vedellä aina tupakoinnin ja maitotuotteiden jälkeen.
      Nyt ongelmana on enää kun tuo aloituskoru on niin pitkä että häiritsee syödessä. Pitää vaan malttaa kolmisen viikkoa ja sitten saan helpotusta :))) En ole katunut hetkeäkään päähänpistostani :)
      Pistäminen sattui vähän mutta lävistäjä oli niin rento ja höpötteli samalla niin että ihan välillä unohdin kivun :) eikä siinä tosiaan kauaa mennyt! :D

    • KIELILÄVISTYS

      Missä liikkeessä Oulun ja Tornion välillä olis turvallisinta laittaa kielikoru kun siihen liittyy melko paljon riskejä nii olisi kiva päästä kunnon ammattilaisen luokse joka osaa hommansa? :) Olen jo jonkin aikaa halunnut kielilävistystä, mutta pelkään seurauksia esim. halvaantumista. Kipukin pelottaa mutta sen kyllä kestää :D Minulla on jo madonna koru ja olen kuullut että kielilävistys sattuu yleisestiottaen vähemmän toki se on ihmisestä kiinni milainen kipukynnys on.

      • Pumpumpum

        Igor's.

        Osaavalla lävistäjällä riskit ovat hyvin minimaaliset.


    • suski1993

      Heippa! Tulin kertomaan oman kokemukseni, joka on hyvin positiivinen! Lävistyksen laitosta on nyt hieman yli kuukausi. Laittaminen ei sattunut, tuntui vaan hieman hassulta. Mulla ei oo missään vaiheessa ollut yhtään kipeä, mistä olin tosi positiivisesti yllättynyt. Kieli kyllä turposi ekana viikkona todella paljon enkä syönyt kuin pilttiä ja keittoa, mutta kyllä sen kestää. Varsinkin kun ei kuitenkaan ollut kipeä. Pystyin puhumaan viikon jälkeen jo lähes täysin sössöttämättä. Nyt meen vaihtamaan lyhyemmän korun, ja vähän jännittää jos kieli turpoaa uudelleen... mutta kaiken kaikkiaan mennyt hienosti parantuminen. Eikun ottamaan, ja jos käy tuuri niin mitään kipua ei tule tuntumaan ^^

      • huono tuuri?

        Moi! Otin kielilävärin tossa viime viikon perjantaina eli n.8 päivää sitten stadissa lävistysliikkeessä (oikea nimi). Lävistäjä oli mukava ja rento, ja lävistys oikeastaan vain kirpaisi ja verta tuli vähän .nyt oon kyllä alkanut miettiä, että kannattiko sittenkään ottaa... kieli on ollut koko ajan turvoksissa tapin pituudelta ja yläpuolella on lisäksi kuoppa. Oikeastaan kaikkia hoito-ohjeita olen noudattanut, mutta minulla taisi sitten vain käydä huonompi tuuri. Tylsää kun ei voi syödä mitään hyvää :-\ pelottaa vain ettei tulehtuisi... mihin asti tällainen turvotus on normaalia?


      • jenna69
        huono tuuri? kirjoitti:

        Moi! Otin kielilävärin tossa viime viikon perjantaina eli n.8 päivää sitten stadissa lävistysliikkeessä (oikea nimi). Lävistäjä oli mukava ja rento, ja lävistys oikeastaan vain kirpaisi ja verta tuli vähän .nyt oon kyllä alkanut miettiä, että kannattiko sittenkään ottaa... kieli on ollut koko ajan turvoksissa tapin pituudelta ja yläpuolella on lisäksi kuoppa. Oikeastaan kaikkia hoito-ohjeita olen noudattanut, mutta minulla taisi sitten vain käydä huonompi tuuri. Tylsää kun ei voi syödä mitään hyvää :-\ pelottaa vain ettei tulehtuisi... mihin asti tällainen turvotus on normaalia?

        Kannattaa vaihtaa isompi tappi niin kieli saisi "levätä"


      • hädissään
        jenna69 kirjoitti:

        Kannattaa vaihtaa isompi tappi niin kieli saisi "levätä"

        Otin 2 pvä sitten (torstai-iltana) kielilävistyksen ja kun soin eilen kaupan valmis kanakeittoa niin lävistyksessä tuntui kova vihlaiseva kipu ja kielen pinta näyttää siltä että olisi revennyt lävistyksestä kielen kärkeen päin. Mitä tälle voi tehdä tai paraneeko se vai jääkö repeämä kieleen? Kieli on todella turvonnut ja syöminen sattuu kauheasti. Entäs kun koru on tehnyt sellaisen "kuopan" kieleen niin mistä se johtuu ja lähteekö pois kun vaihtaa lyhyemmän tapin ja turvotus laskee? Kieli on korun takaa todella likainen ja hengitys haisee, vaikka huuhtelen aina syönnin jälkeen pepsodentin suuvedellä. Hammasharjalla en uskalla kieltä "rapsuttaa" ettei revi öävistystä lisää :/ kiitos avusta jo etukäteen!


    • On sen arvoista

      Yleensä kieli paranee aika nopeasti, ja kuulema reikäkin umpeutuu super nopeasti jos ottaa korun pois, mutta sun tapauksessa melkein lähtisin lävistäjälle tarkistaa asiaa, varmaan voivat antaa jotain neuvoa, toi repeämä ei kuulosta hyvältä :/ Pitempi koru alkuun on hyvä, ei pursta kieltä ja antaa tilaa toipua.

      Aikoinaan kun itse laiton kieliläväri sattui ihan sikana, en pariin päivään syönyt muuta kuin jäätä, mutta viikossa kieli oli taas kunnossa :) vielä on koru kielessä, ja vieläkin tykkään kovasti siitä :)

    • autss

      Kyllähän se lävistys vähän kirpaisee, mutta yllätyin miten vähän.. Ei se sen enempää sattunut kun rokutuksen laitto lihakseen.. Itse pystyin syömään seuraavana päivänä pehmeitä hedelmiä ja vaaleaa leipää, sekä mehukeittoa..
      Itsellä on ollut tämä vasta nyt 4 päivää ja on vielä aika turpeessa. Vaikka turposi reilusti ei ole haitannut yhtään puhumista..
      Pitää vaan muistaa huuhtoa suu aina syönnin jälkeen, jottei se tulehdu. Syljen eritys myös lisääntyy suussa alussa, mutta se on aika normaalia.. Alkuun ppitää välttää maitotuotteita, tulisia ruokia ja hapotettuja juomia..
      Suosittelen ottamaan :-)

    • Anonyymi

      Moi! Otin kielikorun 15.5 ja on ollu kyllä kipinä mutta tässä vähän aika sitten huomasin että näyttää siltä että kielessä olisi viilto ja yläpuolella siinä pallon kohalla on sellainen kuoppa pitäisikö käydä näyttämässä jollekin vai mitä pitäisi tehdä voisitteko auttaa 😰

      • Anonyymi

        Ei mitää hätää jos kielen päällä on kuoppa, kun itsellä on myös se on muotoutunut pallon mukaan. se viilto hmm minkälainen se on ? Kielen alhaalla ? Ja muista sit varoa ettet pure palloa :D Ite tehny monesti niin ja parit pallot nielassu :D syömisen aikana et välil kannattaa varmistaa, et pallo on kiinni. Nyt ei osaa olla ilman korua jos sen ottaa pois 8-9v ollu lävistys. :D


    • Anonyymi

      vähän myöhässä oon täällä hehh xdd mutta siis eilen otin kielikorun (oon 14v) ja sattu mulla sen aikaa ku neula meni läpi ja saatii koru kiinni että siihen loppu kipu, eilen pystyin syömään pilttiä jo ihan hyvin ja join tosi paljon kylmää vettä ja pari buranaa otin, ei se nyt kummosemmin sattunu ellen puhunu tai jotai :D nyt oon nukkunu yön yli ni heräsin äsken, kieli aivan turvoksissa ja tosi arka, mut ku jaksaa tän viikon ni eiköhän se ala paranemaan👍🏻

    • Anonyymi

      Kävin perjantaina ottamassa, kieli turpos illalla jo. Nyt tiistaina pystyy puhumaan jo normaalisti. En oo uskaltanu syyä vielä mitään kunnon ruokaa 😅 puhe onnistuu jo melkee normaalisti. Turvonnut on vielä vähäsen mutta ylempi pallo on painunut kieleen aika paljon. Kyselin lävistäjältä, että mitä mieltä kuvan kera. Ei kuulemma olis huolissaan, että olis liian lyhyt koru. Kieli lepää mulla aina kitalaessa, joten epäili sen vaikuttavan siihen.
      Nyt pallo on samassa " tasossa" kielen kanssa eli osa pallosta on painunut kieleen. Mitä mieltä?

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe