Avioero pakon edessä?

Avioero69

Vaimo vakivirkaduunissa, minä pitkäaikaistyötön ja huonolta näyttää edelleen
vaikka hakuja ja yritystä ei ole puuttunut. Koulustakin on omalle alalle
tarpeeksi (IT) samoin kuin pitkä työhistoria.

Nyt alkaa 500 päivää peruspäivärahalla tulla täyteen, ja sossusta kerrottiin että
kun Kelan tuet kun loppuu, niin mulle maksettava tuki riippuu vaimon tuloista.
Enkä tule saamaan sieltä juuri mitään, oli vastaus.

Joten ollaan vaimon kanssa vakavasti harkittu ottaa avioero ajoissa ja muutan
kotoa pois "jonnekin", eli C/O-osoitteella kavereitten nurkkiin. Tämäkö tarvitaan
jos en ehdi saamaan töitä..? Asunnottomana varmaankin saisin enemmän sossusta
kuin nyt ollessani aviossa palkkaa nauttivan vaimon kanssa. Kyllä ottaa pannuun.

Ja ei kiitos sitten mitään "mee sossun elätti töihin äläkä uikuta" -vastauksia.
Menisin heti kun töitä vaan löytyisi !

12

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ''''''''''''''''''''

      Kun päivärahan 500 pvää täyttyy, niin saat sen jälkeen vielä 180 pvää työmarkkinatukea, joka ei määräydy tarveharkinnan perusteella. Mutta sen jälkeen käy sitten hassusti. Meneekö nollille, sen voit tarkistaa tuolla olevalla laskurilla: http://asiointi.kela.fi/tilaskenta_app/TILaskentaApplication . Aika pienistä puolison tuloista lähtee jo putoamaan, muistaakseni raja on n. 1400 e:n tienoilla bruttona.

      Työmarkkinatuen tarveharkinta on tainnut aiheuttaa lukemattomia avo/avioeroja riidoista puhumattakaan. Ja tietysti inhimillisen kärsimyksen mittaa ei taida edes voida arvioida.

      Yhteiskunta häviää tuossa, sillä olisi taatusi halvempaa maksaa työmarkkinatuki ilman tarveharkintaa kuin että maksaa (näennäisesti) erossa olevalle puolisolle työmarkkinatuki, asumistuki ja vielä toimeentulotukikin. Vaan järjelliset päätöksethän eivät tätä yhteiskuntaa johda. Eikä voi kuin ihmetellä, että mistähän hyvästä kansanedustajat taas satojen eurojen palkankorotuksen katsovat ansainneensa muiden etuuksien korotusten lisäksi.

      Toivottavasti et asusta ihan pienellä paikkakunnalla. Suomesta kun on tullut ilmiantoyhteiskunta...

      • ''''''''''''''''''''

        '''''C/O-osoitteella kavereitten nurkkiin. ''''

        Huomaa tuon osalta, että jos siirrät c/o osoitteen naispuolisen tuttavan luo, niin sitten kela naittaa sinut tälle tuttavalle.


      • Tartsu jonossa
        '''''''''''''''''''' kirjoitti:

        '''''C/O-osoitteella kavereitten nurkkiin. ''''

        Huomaa tuon osalta, että jos siirrät c/o osoitteen naispuolisen tuttavan luo, niin sitten kela naittaa sinut tälle tuttavalle.

        Jos elät ukon kanssa vaikka avioliitonomaisessa suhteessa, ei se haittaa menoa.
        On se niin väärin!


    • tämä selvä

      Vaimosi toivoo sinun lähtevän todellisuudessa. Ei kukaan nainen halua elättää sukupuolineutraalia piipittävää tyhjätaskua.

      • Poliitikkoainesta

        hommaan asunnon. Olen näet ollut kauan työttömänä. Asunnon sainkin ihan vapailta markkinoilta ja takuuvuokrat sain äidiltäni, joka ei pode rahapulaa.
        Olemme miehen kanssa ihan sulassa sovussa, mutta nyt on tilaa enemmän majoittaa usein piipahtavia yövieraita varten ja rahaa tulee.
        Eikä haittaa, vaikka sossu supistelee toimeentulotukea: kaikki on plussaa.
        Ja asun pienellä paikkakunnalla. Eihän meidän tarvitse avomiehen kanssa olla vihaväleissä. Kanssakäyminen on hyvin intiimiä laatuaan.


      • 3+18

        ihokontaminaatioon Vois tehä sulle hyvääkin. Uso pois. Vai ootko enemmän ruskeanreijänritariainesta?
        Jos oot, elä unoha vaseliinia.


      • Selväähän tämä on

        piipityksesti kuuluu tänne seitsemän suon taakse.


    • 24

      Eräs aviopari erosi ja mies muutti saman kerrostalon käytävän toiselle puolelle. Näinkin voi asiaa hoitaa.

      • hoitaa..

        Yksi tuttava muutti kaverin pihamökkiin ja toinen talviasuttavaan kesämökkiin osoite.


    • Saman asian olen minä myös kokenut.
      Työt ja palkka loppuivat ja kun olin riittävän kauan työtön, niin lopulta veivät tuet kun se vaimo oli töissä.
      Vaimo ottikin sitten eron ja vei 2 lasta, lopetti sen kunnollisen perheen omalla päätöksellä. Kyselemättä mielipidettäni. Vaimo otti salaa avaimeni ja sanoi sitten, ettei tarvi tänne enää tulla. Syynä se, kun nyt olin muka työtön hylkiö.Jopa vaimon sukulaiset hyökkäsivät kimppuuni ja lapsilleni ovat kertoneet ja painottaneet minun olevan hylkiö. Yhteisön Paine näyttää olevan kova ja julma.

      Mutta, kun todellisuudessa olen aivan tavallinen ja hyvä ihminen, onnellinen ja tyytyväinen ja jopa sivistynyt. Ei se työttömyys ole turmellut mitään muuta, kuin sen kulutuskyvyn....
      Töitä palkalla en löydä, ja en ole törmännyt siihen mainostettuun työvoimapulaan missään.
      Asun pienessä kaupungissa, jossa ei ole palkkatöitä tarjolla.

      Lisäksi olen huomannut, että niin monella muulla ihmisellä on asiat vielä huonommin. Juuri tämä vallitseva kulutus- ja yh-kulttuuri ja pariutumisongelmat, työttömyys, jne. ne ovat turmiollisia ihmisille. Pahoinvointia on paljon.

      Kun tällainen terve, raitis, ajatteleva, koulutettu, aikuinen mies etsii naisystävää, niin törmää juuri noihin erilaisiin naisten perhe- ja sosiaaliongelmiin. Ja lisäksi myös miehen työttömyys on jokin ylitsepääsemätön este. Naiset selvästi etsii titteliä ja kuukausipalkkaa, ei ne kai etsi ihmistä ja ystävää ?
      Fiksua ja tasapainoista naista ystäväksi on vaikea löytää. Olen etsinyt, mutta en ole löytänyt.

      • zz.zz.zz

        Tosi hyvä kirjoitus sulla ja niin totta! :(


      • tuhoaa perheitä
        zz.zz.zz kirjoitti:

        Tosi hyvä kirjoitus sulla ja niin totta! :(

        Se naisten ego-trippailu tuhoaa edelleen paljon perheitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe