emla+tatuointi

Stiko

Eli ooon ottamassa tässä joskus tatuointia ja oon sit miettiny et kestänkö sen "kivun".. Yks tuttu ehotti et laittaa tatuoitavallle alueelle emlaa ((?) puudutusainetta jota saa apteekista) et se vois auttaa mut onko siitä oikeasti hyötyä? :D

26

3001

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pöröppöö

      Kannattaa kysyä tatuointiliikkeestä, että mitä puudutusaineita voit käyttää kuvaa ottaessa. Tosin ajatus tatuoinnin ottamisesta on ahdistavampi kuin itse tatuoinnin ottaminen. Kannattaa kuitenkin heittää naamaan noin puolituntia ennen tatuoinnin ottamista jotain tulehdusta laskevaa särkylääkettä ja antihistamiini mahdollisten allergisten reaktioiden takia (Auttaa tekemään ihoa vähän vastaanottavaisemmaksi värille).

    • nmyrt

      Psykologisella tasolla ainenkin. Itse olen antanut tatuoitavieni käyttää ainetta. Jotkut tatuoijat eivät pidä kyseisestä aineesta, kun se voi vaikeuttaa liiaksi kuvan tekoa.
      Mutta aine vaikuttaa varsin yksilöllisesti. Joillekkin puudute vaikuttaa varsin pitkään ja joillakin kesto on vain minuutteja. Joten kokeile niin tiedät. Älä anna muiden härnätä, ei tatuoinnin otto ole mikään "miehisyyskoe", jos on keksitty helpote kipuun niin miksi kärsiä.

    • Ilmankin pärjää

      Ei se satu, ei ainakaan niin paljoa. Pikkaisen korkeintaan nipisteli, minulla n. 10 x 5 cm kuva olkapäässä. Toki iho on joissakin paikoissa herkempi joten riippuu myös siitä, ja ehkä jos tehdään isompaa aluetta (=ärsytys pidempään). Eli ei käytetty Emlaa, eikä mitään muutakaan lääkitystä.

      • sdvsdvsd

        Kannattaa myös ottaa tatska terveenä. Flunssaisena tatuoinnin otto on sattunut aina, muuten se on ollut aika kivutonta.


      • pöppisi

        10x5kuva olkapäässä ei tunnu missään. Siinä on lihasta joka sietää yleensä kipua paremmin kuin vähemmän lihakseton kohta. Mulla kuva on rinnalla saman kokoinen kuva jonka teko ei myöskään koskenut. Nyt tulossa iso kuva joka yhdistyy aikaisempaan kuvaan. Ja koska kuva menee olan yli selkään, aion käyttää emlaa kosta tiedän jo valmiiksi että sattuu ihan pirusti joissakin kohdissa.


    • AoOa

      Kun otin itselleni nilkkaan tatuoinnin niin käytin emlaa. Voin suositella!

      • jhbndxhj

        itse en ole kokeillut mut moni kaveri on ja ne on ainakin kehunut että toimisi..tosin isolle alueelle kun tekee niin helpotus on noin tunnista kahteen..mut itse ajattelin kokeilla kun oma rintalasta tehdään loppuun..edellinen kerta oli ainakin tuskaa..


    • sattuu ja paljon

      ota jos et luule kestäväsi kipua, varmasti..

    • eikannata

      hölmöä ottaa tatuointia ollenkaan...voi vaan kuvitella minkä näkösiä tatuoidut ihot on sitten vanhana...kauheita ruttukuvia roikkuvissa nahoissa.. hyi

      • tässä minun!!

        Minua kurttuinen iho oksettaa ilman tatuointejakin. Sen takia en hakeutunut hoitoalalle koska olin 2kk työharjoittelussa vanhainkodissa, ja sain siitä sellaiset traumat ettei paluuta ole.
        Sun mielipide ei ole sama kuin kaikkien muiden mielipide. Vai haluatko kenties kertoa myös sen mitä pitää syödä, miten pukeutua ja mitä musiikkia kuunnella? Voit jos haluat, muttei niillä ole kenellekään mitään arvoa. Ennemmin kuuntelen vaikka asunnottoman puliukon juttuja.


      • glflsjg

        Onneksi sinä et ole sitä näkemässä. Kun meidän sukupolvemme on vanha niin silloin lähes jokaisella on kurttuinen tatuointi jossain joten sitä ei enää paheksuta.


      • Kyllä kannattaa

        Jos äidinkielenopettajasi näkisi kirjoituksesi, se varmaan ampuisi itsensä häpeästä.


      • RageM

        Siinä vaiheessa on varmaan paljon muutaki ajateltavaa ku kurttunen tatuoitu iho... esim. kerkeätkö vessaan ajoissa.


      • =D

        Onko sil vanhana sit enään vitunkaan väliä =D


    • erkkiju46

      Otin aikanani vankilassa tatskoja, nyt kadun niitä enemmän, kuin syitä joista lusin. Tänä aikanakin tatuoinnit saa työnantajan miettimään työnhakijan kunnollisuutta, eli onko tyyppi vankila-asukki vai rehellinen. Minun elämää ne ovat haitanneet paljon, mutta ne ovat nahassa ja pysyvät kuolemaan asti-----MIETI, ja vielä kerran MIETI, ne on kuitenkin pysyviä,toki ne saa pois isolla rahalla,mutta ajattele kun ihosi on vielä puhdas. Se sattuuko ne vai ei on pikku juttu, ne voi sattua joskus perkeleesti sieluun.

      • Nec

        Itse otin kuvan pohkeen sivuun ja sattui niin että oli pakko lopettaa kuvan teko ääriviivojen jälkeen. Seuraavalle kerralle laitoin emlaa, mutta vaikutus kesti vain n. 45min. Hyvää tavaraa niin kauan kuin toimii, vuotoherkkyyttä lisää ehkä hitusen. Kuva on siis kämmenen kokoinen.
        Ja te jotka stressaatte siitä miltä iho näyttää vanhana: Se on pysyvä merkki elämästä, joku nappula saattaa vaikka kysyä kuvan tarinaa. Vankilakuvat onkin sitten asia ihan erikseen. Kannattaa harkita kuva tarkkaan niin että sillä on jotain merkitystä. Ei ehkä kannata ottaa sitä valkopäämerikotkaa koska se on niin helvetin cool...


      • Ota vähemmän vankila kuvien näkösiä tatskoja päälle ni ei luulla vankila kundiks :) nykyään lähest ulkoon joka toisella on tatuointi.


    • mhheri

      Itse en ole testannut emlaa, mutta ystäväni otti tatuoinnin (olin mukana) yläselkään lapaluiden väliin, sitä tehtiin 45 minuuttia ja sen koko 45 minuuttia ystäväni itki, kipu oli niin kova. Toisaalta ystävälläni on atooppinen iho.. Mutta ensimmäisellä kerralla ei saatu kivun takia tehtyä niin hyvää jälkeä. Ystäväni väritytti kuvan uudestaan ja silloin käytti emlaa, eikä itkenyt ollenkaan. Eli vissiin se auttaa?

      Itsekin olisin voinut kyllä testata emlaa, kun nilkkani tatuoitiin.. tai nilkasta vielä alemmaks, mutta perhana että teki kipeetä. Kuudesta tatuoinnista pienin ja se mikä sattui eniten..

      • .................

        Itse olen ottanut n. kämmenen kokoisen kuvan nilkkaan Emlan avulla. Emla on tosiaan pintapuudute, joka suht tehokkaasti puuduttaa sen ihon pinnan, jos antaa vaikuttaa sen 1-2 tuntia ennen kuvan laittoa, vaikutusaika on sitten tunnista pariin tuntiin.

        Minulla Emla auttoi ainakin siihen hetkeen, kun kuulin koneen surinan ja odotin että neula osuu ihoon :D Ihoa ei kuitenkaan Emlan kanssa saisi hangata, joten vaikutus tuntui häviävän heti kun ihoa oli pari kertaa pyyhkäisty. Kuitenkin käyttäisin Emlaa jatkossakin, vaikka vaikutus oli varsin lyhytaikainen. Se auttaa kuitenkin siihen alkujännitykseen, varsinkin jos olet ottamassa ekaa tatuointia.


      • niiiinh

        Jos kaverilla oli atooppinen iho niin tietysti sattuu ihan h*lvetisti :DDD


    • jengi alkanut poistaa tatskoja. Aikoinaan töligäs ku käppäs kartsal ja osu lihakauppa kohille nii siel
      oli pljo tota leimattuu lihaa. Sellasii pyörei sinisii ja punasii leimoi niis ruhonosis. Nykyää rantsus näkee jengil samanlaisii leimoi. Onkohan ne syötävii??

      • gotfiveonya

        Jos sit funtsit ni mee stedaa äläkä tääl bamlaa skeidaa. Siis jos se heftisti rassaa nuppii.
        Ei siin mitää eihän niit tatskoi Tölikän heeboil sillo joskus ollutkaa, nehä olikin vaa pikkurilli stondikses Adlonin kulmil. Rööperis ja Sörkas sitä elämää oli, vaik ei sitä hiekkaa kuulemma ain ollukkaa.
        Siis tää vaarilt kuultua.

        Mutta kysymykseen ja asiaan. Kyllä Emla on varsin hyvä tuote. Mutta kuten tuossa sanottiinkin sen toimiminen on varsin yksilöllistä.


      • tatskatyty
        gotfiveonya kirjoitti:

        Jos sit funtsit ni mee stedaa äläkä tääl bamlaa skeidaa. Siis jos se heftisti rassaa nuppii.
        Ei siin mitää eihän niit tatskoi Tölikän heeboil sillo joskus ollutkaa, nehä olikin vaa pikkurilli stondikses Adlonin kulmil. Rööperis ja Sörkas sitä elämää oli, vaik ei sitä hiekkaa kuulemma ain ollukkaa.
        Siis tää vaarilt kuultua.

        Mutta kysymykseen ja asiaan. Kyllä Emla on varsin hyvä tuote. Mutta kuten tuossa sanottiinkin sen toimiminen on varsin yksilöllistä.

        Olen lähes 50% tatuoitu ja olen käyttänyt ulkomailta tilaamaani vahvempaa 5% Emlaa. Levitän sitä iholle näkyvän kerroksen ja peitän kelmulla. Annan olla 2h ennen kuin tatuoiminen aloitetaan ja silloin Emla pyyhitään pois. Suomen 2% Emla on ihan turhaa, tuo vahvempi ajaa asiansa ja minulla on vaikutus kestänyt jopa muutaman tunnin. Emlaa pitää testata ensin, että turvottaako se ihon. Joillain turvottaa, joillain ei. Itselläni ihosta tulee vain vaaleampi siitä kohtaa missä Emla on ollut, ihon tuntua se ei ainakaan minulla muuta mitenkään. Voin sanoa että suosittelen kyllä!


      • Anonyymi
        tatskatyty kirjoitti:

        Olen lähes 50% tatuoitu ja olen käyttänyt ulkomailta tilaamaani vahvempaa 5% Emlaa. Levitän sitä iholle näkyvän kerroksen ja peitän kelmulla. Annan olla 2h ennen kuin tatuoiminen aloitetaan ja silloin Emla pyyhitään pois. Suomen 2% Emla on ihan turhaa, tuo vahvempi ajaa asiansa ja minulla on vaikutus kestänyt jopa muutaman tunnin. Emlaa pitää testata ensin, että turvottaako se ihon. Joillain turvottaa, joillain ei. Itselläni ihosta tulee vain vaaleampi siitä kohtaa missä Emla on ollut, ihon tuntua se ei ainakaan minulla muuta mitenkään. Voin sanoa että suosittelen kyllä!

        Moi!

        Olen yrittänyt tilata tuota vahvempaa emlaa. viimeksi se oli loppu ja nyt olen hukannut puudutteen nimen ja osoitteen mistä sitä saa. Kiva olisi jos kertoisit niin kokeilisin uudelleen.


    • yököttäväääa

      En tykkää tatuoinneista yhtään. Nuorempana inhosin tatuointeja niin, että jätin sen vuoksi sellaisen kaverin, jolla oli tatuointeja,, koska tatuoinnit tekee ihmisestä epäsiistin näköisen.
      Tatuoinnit tekee ihmisestä myös retkun oloisen.
      Vain puhdas iho ilman tatuointeja on siisti.
      Tatuoitu ihminen on kuin olisi aina samat vaatteet päällä.
      Kuka haluaa pukeutua aina samoihin vaatteisiin, tai samoihin koruihin.

      • Anonyymi

        Tatuoinnit ovat hienoja. Oksennan naamallesi, ruma räkä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe