Hei, osaiskohan joku kertoa kuinka palkkaturva toimii. Toki netissä lukee kaikenmaailman virallista tietoa, mutta tahtoisin kuulla ihan toisten omakohtasia kokemuksia asiasta.
Irtisanouduin 3 viikkoa sitten työpaikaltani, koska työnantaja maksoi palkat aina myöhässä. Sain tästä tarpeekseni. Noh, nytkun olen lopettanut ko. puljussa, minun piti saaha pari päivää sitten liksa (sisältäen lomarahat, pekkaset sekä parin viikon liksa) ja tilini ammottaa tyhjänä jälleen. Tätä osasin odottaakkin, koska tiesin aiemmilta palkanmaksupäiviltäni jo että palkasta sovittuna päivänä saa vain uneksia. Otin sitten pomooni yhteyttä ja kysyin milloin maksaa palkan? Ja aluksi laittoi että ensiviikolla palkka on tilillä, mutta sen jälkeen tulikin viesti että milloin toimitan vahinkoilmoitukset hänelle parista pienestä "haaverista", joita minulla kävi. No olen nämä vahinkoilmoitukset toimittanut jo tapahtumien jälkeen...Ja nyt kiristää ettei palkkaa tule ennenkun hän saa ko. paperit (jotka hänelle on toimitettukkin jo monta monta kk sitten). Hän siis nyt yrittää tällä tavoin välttää koko palkanmaksun.... Ja näin ollen en siis voi enää toimittaa hänelle niitä, koska tapahtumista kulunut jo kauan, ja ei sitten ole aiemmin vaatinut niitä... Ja en siis muista tarkasti tapahtumapäivämääriä:(.
Nyt siis tahdon kuulla voinko saaha rahojani mistään takaisin? Auttaako palkkaturva? Jostain luin että pitäisi ko. tapauksessa palkata lakimies...onko näin? kALllisa?
Palkkaturva?
6
1885
Vastaukset
- tiiliside
yhteys työsuojelupiiriin,sieltä neuvovat "viran"puolesta,todennäköisesti sinulla on oikeus hakea odotusajan palkkaa 6 päivältä kaiken muun lisäksi
- Samaa kokenut
saat palkkaturva-hakemukset, ja voit myös toimittaa ne sinne. Oletko saanut tilinauhat, vaikka palkka ei ole tullutkaan tilille. Liitä ne mukaan. Mun mielestä nuo asiat ei mitenkään liity yhteen. Palkka ja vahinkokorvaus on aivan eri asioita:) Hae kaikkia saataviasi heti kerralla. Luultavasti sinulta ei edes mene karenssia, jos irtisanouduit juuri palkkasaatavien takia. Työnantaja joutuu kyllä maksamaan sinulle!
- tyhjätasku.
Karenssista ei ole pelkoa. Minulla on jo uusi työpaikka. Seuraavaa ja ekaa palkkaa saa vaa odottaa jonkuaikaa.
Mites muute noihi palkkaturvahakemuksiin laitetaa pekkaset? En ole pitänyt yhtää ja pomo ei antanu pitääkkää. UUsinta tilinauhaa en ole saanutkaan, koska palkkaa ei ole maksettukkaan. Ja alkuviikosta kysyinki et joko on maksanu, tähän vastasi ettei (vaikka palkkapäivä oli seuraavapäivä).
Voiko joku saman kokenut kertoa miten toi oikeuskäsittely menee palkkaturva asioissa? Ja vielä, kumpaan kannattaa oikeesti ottaa yhteyttä työsuojelupiiriin vai sinne palkkaturvaan? - thj665
tyhjätasku. kirjoitti:
Karenssista ei ole pelkoa. Minulla on jo uusi työpaikka. Seuraavaa ja ekaa palkkaa saa vaa odottaa jonkuaikaa.
Mites muute noihi palkkaturvahakemuksiin laitetaa pekkaset? En ole pitänyt yhtää ja pomo ei antanu pitääkkää. UUsinta tilinauhaa en ole saanutkaan, koska palkkaa ei ole maksettukkaan. Ja alkuviikosta kysyinki et joko on maksanu, tähän vastasi ettei (vaikka palkkapäivä oli seuraavapäivä).
Voiko joku saman kokenut kertoa miten toi oikeuskäsittely menee palkkaturva asioissa? Ja vielä, kumpaan kannattaa oikeesti ottaa yhteyttä työsuojelupiiriin vai sinne palkkaturvaan?työsuojelupiirille ei kuulu palkkaturva asiat. Ne hoidetaan työvoima viranomaisten kautta selvien kirjallisten faktojen perusteella. Ja kaikkein helpoiten asia luonnistuu antamalla asian hoito ay-toimitsijalle. Ja palkkaturva maksaa palkan ainoastaan mikäli työnantajasi on maksukyvytön. Muussa tapauksessa sinun on vietävä saatavasi käräjille. Ja rahojasi saat odottaa muutaman kuukauden. Minun tapauksessani se vei puoli vuotta. Sen verran siellä on keskeneräisiä asioita nykyään.
- Älä pakoile maksuja
Koska maksat velkasi yhtiölle?
- tyhjätasku.
Olet tainnut käsittää väärin: En ole yhtiölle mitään velkaa! Ja vahinkotapauksissahan vakuutusyhtiö korvaa kaiken korvattavan, ja olen mielestäni toiminut kuten kuuluukin: kaikki paperit olen palauttanut (osan jopa kahteen kertaan) kauan sitten. Jos näin ei olisi ollut,niin kyllä pomolle olisi tullut jo kuukausia sitten perintätoimistosta paperia maksamattomista laskuista (mikäli vakuutusyhtiö ei olisi saanut jo hoidettua asioita!)...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006