Jatkuva vatsakipu

mahakipu--

Minulla on suunnilleen vuoden verran ollut mahakipuja. Mahakipu oli alkuun enimmäkseen alavatsassa/navan korkeudella, mutta nyt kipua esiintyy myös ylempänä.

Ikää minulla on 17-vuotta ja suvussa ei ole tietääkseni esiintynyt suolisto -tai mahasyöpää. Munuaisessa on kuitenkin ollut vaarillani syöpä.

Lääkärissä olen mahakipujen vuoksi käynyt useita kertoja. Lääkäri on tunnustellut vatsan ja ei ole huomannut mitään poikkeavaa. Olen myös käynyt ultraäänessä, jossa katsottiin ylä -ja alavatsa. Olen käynyt myös ihan mahalääkärilläkin, joka määräsi minulle mielialalääkkeenä käytettyä lääkettä (nimeä en muista, mutta kyseessä oli kolmiolääke, joka luokitellaan huumausaineeksi). Lääkkeen oli tarkoituksena "rentouttaa" ja helpottaa stressiperäisiä mahakipuja. Lääke kuitenkin väsytti niin paljon, että en pysty sitä käyttämään ja en usko, että mahakipuni johtuvat stressistä.
Sitä ennen minulle määrättiin jotain toista "happolääkettä", jonka ilmeisesti pitäisi auttaa refluksitautiin. Suvussani on kuulemma ollut refluksitautia ja itsellä välillä ruoka nousee takaisin suuhun, joten olen miettinyt refluksitautiakin. Happolääkettä en jaksanut kuitenkaan sitä koko kuukauden kokeiluaikaa käyttää, joten en tiedä olisiko siitä ollut apua.

Tälläkin hetkellä mahakipu on sietämätöntä, mutta en viitsi särkylääkkeitäkään käyttää jatkuvasti.

Maha on aina välillä kipeä, mutta ei kuitenkaan päivittäin. Maha on kipeä, jos sitä painelee ja painelun jälkeen maha muuttuu aina punaiseksi, joten epäilin myös jossain vaiheessa jotakin tulehdusta.
Ripulia esiintyy välillä, mutta en oikein tiedä voiko sitä yhdistää tuohon mahavaivaan vai onko ihan jostain muusta johtuvaa.

Osaisiko kukaan sanoa, mistä voisi johtua? Onko jollain omakohtaista kokemusta?

8

5920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuorekas---

Kai sulle on tehty mahlaukun tähystys,ja vieleä mielellään kummastakin päästä??mulla on 14v tytär jolla on ollu kans paljo mahakipuja ja sit lopulta todettiin mahahaava,ei vuotava,niin se todettiin keväällä ja nyt sit taas on ollu kipeenä,mut autto kun otti pari päivää litalgiiniä ja sit hänen on katottava mitä syö ei ainakaan kovin maustettuja ruokia,mutta tyttö oli kyl keväällä niin kipee et meni tuskista miltei tajuttomaks ja ambulanssilla vaan sairaalaan...ja sit saatiin pian tähystysaika.Mut tsemppiä ja sillon jos on kipuja niin kannattaa ottaa lääkettä ettei kipu kroonistu!!!Itselläni on krooninen kipu,mut muualla kun mahassa.

• mahakipu--

Mahalääkärillä kävin keskustelemassa peräsuolen tähtystyksestä. Lääkäri sitä suositteli, mutta mahalääkärin mielestä nuoren ikäni vuoksi hän ei sitä suosittele, jos en itse välttämättä halua.

En vain ymmärrä, että miksi lääkärit ensimmäisenä suosittelee tuota peräsuolen tähystystä, koska omasta mielestäni mahalaukun tähystys olisi parempi tehdä ensiksi, koska itse epäilen, että vikaa on mahan seudulla eikä suolistossa.

Mutta ilmeisesti pitäisi taas vaihteeksi mennä käymään lääkärillä ja sanoa, että vaivat eivät ole helpottaneet, vaan pahentuneet.

• ....
        mahakipu-- kirjoitti:

Mahalääkärillä kävin keskustelemassa peräsuolen tähtystyksestä. Lääkäri sitä suositteli, mutta mahalääkärin mielestä nuoren ikäni vuoksi hän ei sitä suosittele, jos en itse välttämättä halua.

En vain ymmärrä, että miksi lääkärit ensimmäisenä suosittelee tuota peräsuolen tähystystä, koska omasta mielestäni mahalaukun tähystys olisi parempi tehdä ensiksi, koska itse epäilen, että vikaa on mahan seudulla eikä suolistossa.

Mutta ilmeisesti pitäisi taas vaihteeksi mennä käymään lääkärillä ja sanoa, että vaivat eivät ole helpottaneet, vaan pahentuneet.

sukupuolitauti suljettu pois?

• rhododendron

onko keliakia tutkittu?

• ttlonen

sulla on mahahaavan alku tulossa siihen tarvitaan lääkkeitä
      lopeta kaikki hapolliset juomat rasvaset ruoat
      siirry keittoihin juo vichyä syö mustikka keittoa,,
      sulla vatsa kalvot liekeissä.. muuten,,

• ärfyobhds

voiko olla mahahaava, jos kipu tuntuu navan alapuolella? mitä muita oireita voi olla?

• Artoj.
        ärfyobhds kirjoitti:

voiko olla mahahaava, jos kipu tuntuu navan alapuolella? mitä muita oireita voi olla?

Sanoisin näin kylmiltään syyn olevan viljoissa.
        Kannattaisi kokeilla kuukauden ajan olla ilman viljatuotteita.
        Jos viljat ovat syylisiä, niin kivut häipyy aika pian.
        Useinkaan lääkärit eivät tiedosta tätä ongelmaa, koska se ei näy missään kokeissa. Aloita kokeilu heti, ennenkuin se alkaa olla liian myöhäistä.
        Tämä tarkoitta sitä, että jos on gluteeni herkkä, niin se voi johtaa vuotavaan suoleen.
        Tässä on tarinaa viljoista. Kannatta lukea huolella.
        http://meripekkanen.com/2010/10/28/miksi-viljat-eivat-sovi-ihmiselle/

• sarvikuono2

Kuulostaa keliakialta..kannattaa mennä lääkäriin ja pyytää verikokeet-siitä näkee onko keliakia mahdollinen. Lääkärin pitäisi sitten ohjata jatkotutkimuksiin (tähystys). Keliakiaan kuuluu myös paljon muita oireita- kaikkia ei ole kaikilla. Mitä nopeammin keliakia todetaan sitä parempi, koska pitkällä tähtäimellä se voi hoitamattomana viedä ihmisen todella huonoon kuntoon. Tsemppiä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      75
      4321
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      107
      4050
    3. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2517
    4. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2377
    5. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      145
      2370
    6. 132
      2077
    7. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      42
      2077
    8. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1949
    9. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      54
      1718
    10. Miltä meidän

Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      61
      1710
    Aihe