Äiti sekasin

Riinuliinu

Moikka!

Heti aluksi sanon, että toivon että äitini on onnellinen ja voi tehdä asioita joita tahtoo, mutta olen pirun huolissani tämän hetkisestä tilanteesta.

Siis äitini on about 50 ja erosi isästäni n. 5 vuotta sitten ja hänen sinkkuilunsa menee aina vain hullummaksi. Meitä lapsia hävettää ja ollaan huolissaan. Mutta ei oikein osaa puuttua, etten pahoita äidin mieltä. Mutta minusta tämä ei ole enää normaalia. Eli kerronpa nyt miksi olen huolissani.

Äitini käyttäytyy kuin teini-ikäinen. Pukeutuu kuin viisitoistavuotias, eikä nykyään lähde edes kesämökille ilman korkokenkiä. Hän laihduttaa koko ajan ja kaikki hänen puheensa liittyy hänen ulkonäköönsä. Jos vaikka tapaamme suvun kesken tai muuten syömme tuttavien kanssa. Minun äitini ei syö. Sekin on noloa, kun kaikki katsovat ja kyselevät, että miksi ei. (Äitini siskotkin luovat minuun huolestuneita katseita kun äiti ei ota ruokaa...) Äitini on tosi hoikka, mutta hokee koko ajan lihoneensa ja peilaa itseään peilistä koko ajan. Itse entisenä syömishäiriöisenä olen huolissani äidistä. Sitten on nämä ihme villitykset, äidilläni on nenäkoru, korvat täynnä korviksia kuin teineillä ja napakoru yms. Rakennekynnet jne jne. Ja äidin vaatteet on kireitä ja ihan teinimäisiä, en itsekään pitäisi sellaisia enää. Hän on koko ajan olevinaan niin hienoa

Ja äiti pukeutuu kuin huora. Jopa ollessamme maalla hän kipittää kyläkauppaan korot kopisten ja minihameessa. Ja minua hävettää, kun kaikki tuijottavat hieman hymyillen. Koska äiti erottuu niin joukosta että se menee ihan yli. Ja äidillä on miehiä ja monia. Tiedän että hän ryyppäilee joka viikonloppu ja miehet käyttävät häntä tavallaan hyväksi. Vaikka äitini vain luulee olevansa kaunein yms. Mutta hän vain on helppo.Vaikka se pahalta tuntuukin omasta äidistäni sanoa. Äitini jäljiltä myös löytyy tyhjiä olut ja siideripulloja mitä ihmeellisimmistä paikoista ja pelkäänkin, että hän tissuttelee koko ajan. Hän on myös ajanut pari kertaa ulos autollaan ja pahoin pelkään että hän on ollut silloinkin pienessä maistissa. Ja välillä hän käyttäytyy muutenkin kuin olisi oikeasti jättänyt aivot narikkaan. Esim jos kaupungilla kävelee joku mies vastaan niin äiti alkaa heti flirtata miehelle ja keikuttaa persettään... Siis ei muka näkyvästi, mutta kyllähän sen huomaa.

Ja viimeinen niitti oli kun kuulin että äiti seurustelee minua nuoremman miehen kanssa. Mies on n. 25 vuotias. (Itse olen kolmissakymmenissä). En tiedä olenko turhaan huolissani, mutta tahdon takaisin mun äidin, koska minusta tuntuu että äiti on nyt jotenkin sekaisin, eikä oma itsensä. Toki tahdon että äiti on onnellinen ja saa tehdä asioita joita ei voinut tehdä kun me olimme lapsia ja oli naimisissa. Mutta menee jotenkin yli...

Ja enkä tässä tilanteessa voi olla muistamatta, kuinka itse 18-vuotiaana toin erään pojan kotiini kylään ja äitini tuli huutamaan pojan kuullen, että olen ihan huora ja kohta huoran maineeni kiirii ympäriinsä. Ja minä toin vain poikakaverini näytille. Ja nyt äitiltä on lähtenyt mopo ihan käsistä.

6

996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mk

      Eron myötä tullut 50 kympin villitys ja pitää jokaiseen mieheen testata viehätysväimaansa ja siitä syytä monet miehet käyttävät äitiäsi hyväksi ja saavat seksiä. Nosta kissa pöydälle ja sanot suoraan äidillesi että olet ihan sekaisin ja täytyykö sitä toosaansa kaikille jakaa ja kun harrastaa nuorempia miehiä on puumanainen. Eikö äitisi pysty tai halua vakituista miesystävää vain haikaileeko hän vielä nuoruusvuosia kun on menikausi tullut uudestaan.

    • pystyt parempaan

      Harjoittele vielä , tuosta ei provokoidu kukaan. Muuten "äitisi" on kyllä kuin kuka tahansa eronnut viisikymppinen naikkonen nykypäivänä.

      • aazeez

        Haitanneeko mittään, vaikka provo oiskin? Ilmiöhän on muuten vain hyvän keskustelun arvoinen ja sietää hetken miettimistä onko kirjoittaja ahdaskatseinen, konservatiivinen ja äitinsä tiettyyn rooliin pakottava aikuinen lapsi vai äitikö sekaisin päästään? Itse kääntyisin siihen ajatukseen, että äiti saa elää ja tehdä, mitä lystää ja ap:n kirjoittajan on aika kasvaa itsenäiseksi ja aikuiseksi sekä hyväksyä, miten me jokainen vastaamme omasta elämästämme olipa se toisten mielestä kuinka väärin tahansa. Äitikin on vain ihminen, mutta ennen kaikkea nainen, joka on liian nuorena perustanut perheen ja ottaa nyt ilon irti siitä, mitä aikoinaan menetti. Liekö seurustelu alkanut jo teinivuosina,jolloin itsenäistyminen ja identiteetin kasvu ovat nojanneet parisuhteeseen sekä mieheen? Myös muiden sukulaisten asenne kertoisi konservatiivisesta, ankarasta kasvatusmallista ja sen vuoksi olisi kiinnostava tietää millainen lapsuus äidillä on ollutkaan? Kiellettiinkö häneltä kaikki vetoamalla syntiin ja huoraamiseen samoin kuin muitakin samassa perhekunnassa?


      • Riinuliinu
        aazeez kirjoitti:

        Haitanneeko mittään, vaikka provo oiskin? Ilmiöhän on muuten vain hyvän keskustelun arvoinen ja sietää hetken miettimistä onko kirjoittaja ahdaskatseinen, konservatiivinen ja äitinsä tiettyyn rooliin pakottava aikuinen lapsi vai äitikö sekaisin päästään? Itse kääntyisin siihen ajatukseen, että äiti saa elää ja tehdä, mitä lystää ja ap:n kirjoittajan on aika kasvaa itsenäiseksi ja aikuiseksi sekä hyväksyä, miten me jokainen vastaamme omasta elämästämme olipa se toisten mielestä kuinka väärin tahansa. Äitikin on vain ihminen, mutta ennen kaikkea nainen, joka on liian nuorena perustanut perheen ja ottaa nyt ilon irti siitä, mitä aikoinaan menetti. Liekö seurustelu alkanut jo teinivuosina,jolloin itsenäistyminen ja identiteetin kasvu ovat nojanneet parisuhteeseen sekä mieheen? Myös muiden sukulaisten asenne kertoisi konservatiivisesta, ankarasta kasvatusmallista ja sen vuoksi olisi kiinnostava tietää millainen lapsuus äidillä on ollutkaan? Kiellettiinkö häneltä kaikki vetoamalla syntiin ja huoraamiseen samoin kuin muitakin samassa perhekunnassa?

        Kirjoitukseni ei ollut todellakaan provo. Ehkä vika onkin minussa, koska en jotenkin ymmärrä äidin käytöstä. Ehkä siksi, että hän on minun äitini ja jotenkin olen tottunut siihen ettei äidit käy bilettämässä ja vamppaa miehiä. Koska itsekin olen jättänyt teinivuosien biletykset taakse. Täytyy koittaa ajatella asiaa äidin kannalta. Mutta kyllä sitä taas oli jotenkin outo tunne tänäänkin, kun mun ex-avomies sanoi että mun äiti oli nähty hänen reilu parikymppisen veljensä kanssa baarissa.

        No mutta kait se on pakko antaa äidin elää, kunhan ei vain satuta itseään.

        :)


    • rhjhdtj

      No mitäs jos sä katkasisit sen napanuoran äitiisi, ja jos hän on nykyisellään onnellinen, ole onnellinen siitä. Hän näköjään elää nyt sitä menetettyä nuoruuttaan, jonka hän menetti kun sut sai.
      Anna hyvä ihminen toisen elää oma elämänsä miten tahtoo, se vika on sinun omassa päässäsi, kun et kestä sitä että äitisi rooli on muuttunut toisenlaiseksi.
      Ja voi kamala sentään jos on itseään nuorempi poikaystävä!!
      Olisko sun itsesi aika herätä tälle vuosituhannelle.

      Haloo ja herätys, ja mars mars elämään sitä OMAA elämää!!

    • Anonyymi

      Äitisi haluaa antaa persettä kaikille, siinä syy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2088
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      155
      1616
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1204
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    Aihe