Paras talvirengas?

Talvitie

Mikä merkki on paras talvirengas?

20

1986

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangröbbä

Nokia,jonkun muun mielestä michelin tai kumho tai joku muu merkki,ja testien perusteella just se mikä merkki testin on halunnut tehdä

• Jukka I.

Tekniikan Maailman viimeisessä numerossa oli vertailu, jossa Nokian Hakkapeliitta 7 sai parhaan arvosanan.

• osssss
        Jukka I. kirjoitti:

Tekniikan Maailman viimeisessä numerossa oli vertailu, jossa Nokian Hakkapeliitta 7 sai parhaan arvosanan.

viimevuonna sama nokia huonoimpia renkaita?Taitaa se olla tosiaan että mikä lehti maksaa parhaiten...Tekisivät lehdet yhteisen testin niin saataisiin jotain tolkkua asiaan.Miten se Hankook nyt putos niin alas kun vuosi sitten liki 4 tähden rengas?

• Iippo Aa Paappo
        osssss kirjoitti:

viimevuonna sama nokia huonoimpia renkaita?Taitaa se olla tosiaan että mikä lehti maksaa parhaiten...Tekisivät lehdet yhteisen testin niin saataisiin jotain tolkkua asiaan.Miten se Hankook nyt putos niin alas kun vuosi sitten liki 4 tähden rengas?

Njoo. Mutta viime vuoden rengas on eri asia kuin tämän vuoden rengas - vaikkakin on sama merkki ja malli. Kehitystä tehdään koko ajan - nääs. Lehdet eivät maksa eniten vaan renkaan valmistajat! Ja ei välttämättä suoraan rahana vaan muina etuisuuksina :)

Ja ehkäpä testeihin vaikuttaa myös missä testit tehdään, millä lailla, mitä asioita katsotaan tärkeiksi joista eri painotukset jne.

• Misukoilla
        Iippo Aa Paappo kirjoitti:

Njoo. Mutta viime vuoden rengas on eri asia kuin tämän vuoden rengas - vaikkakin on sama merkki ja malli. Kehitystä tehdään koko ajan - nääs. Lehdet eivät maksa eniten vaan renkaan valmistajat! Ja ei välttämättä suoraan rahana vaan muina etuisuuksina :)

Ja ehkäpä testeihin vaikuttaa myös missä testit tehdään, millä lailla, mitä asioita katsotaan tärkeiksi joista eri painotukset jne.

Kyllä sen renkaan paremmuuden määrittää kuluttaja pitkällä aikajänteellä. Lehtien testit ovt yhtä tyhjän kanssa, korkeintaan suuntaa antavia. Minulla on ollut useita eri merkkisiä renkaita aina 70 luvun alkuvuosista lähtien. Renkaita valitessa olen turvautunut aikaisempiin kokemuksiin ja olosuhteisiin missä pääasiassa ajan - kaupunki - maaseutu - sulat tiet - lumiset tiet. Nokian nastarenkeita olen käyttänyt viimeksi 90 luvun loppupuolella ja Nokian kitkat oli nelivedossa alla noin 5 - 6 vuotta sitten ( toimi ihan hyvin ) . Pääasiassa olen luottanut Misukoihin nastoilla, eivät pärjää testeissä mutta minusta ne ovat tasalaatuiset niihin olosuhteisiin missä ajan.

• Contico
        Misukoilla kirjoitti:

Kyllä sen renkaan paremmuuden määrittää kuluttaja pitkällä aikajänteellä. Lehtien testit ovt yhtä tyhjän kanssa, korkeintaan suuntaa antavia. Minulla on ollut useita eri merkkisiä renkaita aina 70 luvun alkuvuosista lähtien. Renkaita valitessa olen turvautunut aikaisempiin kokemuksiin ja olosuhteisiin missä pääasiassa ajan - kaupunki - maaseutu - sulat tiet - lumiset tiet. Nokian nastarenkeita olen käyttänyt viimeksi 90 luvun loppupuolella ja Nokian kitkat oli nelivedossa alla noin 5 - 6 vuotta sitten ( toimi ihan hyvin ) . Pääasiassa olen luottanut Misukoihin nastoilla, eivät pärjää testeissä mutta minusta ne ovat tasalaatuiset niihin olosuhteisiin missä ajan.

Continental Cross Contact 4x4, siitä ei talvirengas parane.

• k o

renkaan kyljessä lukee kuitenkin made in russia ja samalla saatin potkastua muutama sata suomalaista kortistoon.

• "kaveri kehu"
        Misukoilla kirjoitti:

sinun mututuntuma vastaan mitatut arvot, kumpi on luotettavampi määre.
        Testeistähän pitää joka tapauksessa ynnätä esiin ne ominaisuudet joita itse arvostaa, eikä katsoa pelkästään testin sijoitusta.

• V6 2.5

Mulla oli viime talvena Nokian hakkapelita5. Ja oli kyllä paras rengas tähän mennessä. Siitäkin on tullut jo malli 7. Joka on varmasti hyvä. Seuraava talvi ajellaankin Michelinin kitkoilla saa nähdä että kuinka hyvät ovat.

• on paras

Hakkapeliitta 7 on voittanut kaikki vertailut. Se on paras talvirengas. MOT.

http://www.nokianrenkaat.fi/tiedote?id=18956882

"Nokian Hakkapeliitta 7 -nastarengas on syksyn aikana kahminut testivoittoja autolehtien vertailuissa Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. Lehtitestien ykkösrengasta on kiitetty erityisesti hyvän talvirenkaan perusominaisuuksista: erinomaisesta talvipidosta sekä miellyttävästä, rauhallisesta ja tunnokkaasta ajokäytöksestä."

• Misukoilla

On aivan eri asia kun testataan uusi rengas ja sitten vaikka 5 tonnia ajettu rengas, Nokia voittaa uuudella renkaalla testit, muutta ethän sinä aja uudella koko ajan ....vai ajatko. Minusta misukka pitää ominaisuutensa pitempään tasalaatuisena

• osssss
        Misukoilla kirjoitti:

On aivan eri asia kun testataan uusi rengas ja sitten vaikka 5 tonnia ajettu rengas, Nokia voittaa uuudella renkaalla testit, muutta ethän sinä aja uudella koko ajan ....vai ajatko. Minusta misukka pitää ominaisuutensa pitempään tasalaatuisena

Jos nokia kuluu ominaisuudet muutamassa tuhannessa km ja misukka jatkaa hyvillä pidoilla 30tkm niin raha jo monilla ratkaisee minkä merkin laittaa alle.
        Lukiko vielä jossain että kulumisen lisäksi hakkapeliitasta irtoaa nastat herkästi?

• mutumutu tietoa
        osssss kirjoitti:

Jos nokia kuluu ominaisuudet muutamassa tuhannessa km ja misukka jatkaa hyvillä pidoilla 30tkm niin raha jo monilla ratkaisee minkä merkin laittaa alle.
        Lukiko vielä jossain että kulumisen lisäksi hakkapeliitasta irtoaa nastat herkästi?

Nokiassa pysyy nastat hyvin nykyään, Sellaista testiä ei vielä ole tehty jossa arvosteltaisiin kuluneita renkaita, on muuten huikan vaikea saada päteviä tuloksia kun renkaat on kuluneet kuitenkin erilailla.
        Monellako on ihan oikeasti tietoa kuinka eri merkin renkaat käyttäytyvät kuluneena. Yleensä puhutaan aina eri vuosien renkaista ja eri malleista. Mallithan muutuvat muutaman vuoden välein ja samalle mallillekkin tehdään muutoksia jotka ei näy.

• sile stone
        mutumutu tietoa kirjoitti:

Nokiassa pysyy nastat hyvin nykyään, Sellaista testiä ei vielä ole tehty jossa arvosteltaisiin kuluneita renkaita, on muuten huikan vaikea saada päteviä tuloksia kun renkaat on kuluneet kuitenkin erilailla.
        Monellako on ihan oikeasti tietoa kuinka eri merkin renkaat käyttäytyvät kuluneena. Yleensä puhutaan aina eri vuosien renkaista ja eri malleista. Mallithan muutuvat muutaman vuoden välein ja samalle mallillekkin tehdään muutoksia jotka ei näy.

Kuluneemmat renkaat ovat sitä paitsi turvallisemmat, koska kuljettaja ei luota niihin ja ajaa sen vuoksi varovaisemmin. Uusilla pitävillä riskeillä otetaan helpommin riskejä ja ajetaan esimerkiksi kaarteisiin liian lujaa, koska kuski uskoo renkaan pitävän. Kuluneilla renkailla ajetaankin hitaammin, joten mahdollisessa onnettomuustilanteessa vauhti on pienempi ja vahingotkin sen takia vähäisemmät.

• KH 21
        osssss kirjoitti:

Eipä irtoile nastat KUMHO Izenwis renkaista. Hyvin on mennyt jo kolme (3) talvea ja sen lisäksi kulunut kesä. Luulin, että kuluneet talvirenkaat on helppo ajaa kesällä loppuun, mutta syksy on jo käsillä eikä ne vieläkään ole kuluneet alle sallittujen rajojen. Mukavat kestävät ja hiljaiset renkaat ne ovat olleet.
        Hankintahinnaltaan vain keskitasoa ja ominaisuuksilta yli keskitason.

• mutumutu tietoa kirjoitti:

Jonkinlaista tilastointia tehtiin aikoinaan Norjassa akselilla kitka vs. nasta...

• rotanpoika
        The_Rat kirjoitti:

Jonkinlaista tilastointia tehtiin aikoinaan Norjassa akselilla kitka vs. nasta...

Rotalle tiedoksi: kitkaa ja nastarengasta ei saa käyttää samalla akselilla. Ei ainakaan suomessa, norjasta en tiedä. Eikä edes niin että edessä tai takana olisi eri käyttöön tarkoiteut renkaat.

• rotanpoika kirjoitti:

Rotalle tiedoksi: kitkaa ja nastarengasta ei saa käyttää samalla akselilla. Ei ainakaan suomessa, norjasta en tiedä. Eikä edes niin että edessä tai takana olisi eri käyttöön tarkoiteut renkaat.

Kiitos tästäkin keskusteluun kuulumattomasta pläjäyksestä. Yritän muistaa, kun seuraavan kerran ostan renkaita, etten sitten vahingossa osta yhtä nastaa. Myyvät niin mielellään 3 1 -sarjoja tuolla liikkeessä.

• osssss
        KH 21 kirjoitti:

Eipä irtoile nastat KUMHO Izenwis renkaista. Hyvin on mennyt jo kolme (3) talvea ja sen lisäksi kulunut kesä. Luulin, että kuluneet talvirenkaat on helppo ajaa kesällä loppuun, mutta syksy on jo käsillä eikä ne vieläkään ole kuluneet alle sallittujen rajojen. Mukavat kestävät ja hiljaiset renkaat ne ovat olleet.
        Hankintahinnaltaan vain keskitasoa ja ominaisuuksilta yli keskitason.

Issellä kumho kw22 ja nastat pysy ainakin eka talven kaikki vaikka tuo nelivetokin joskus vähän ruopii jäätä.
        Continentalista taas lähtee nastat ja kulutuspintaa vielä 6mm jäljellä.Eihän siinä muuta mutta katsastuksessa panevat vaihtoon.

• autobiili

itselläni on 3 rengasparia, kesällä tietenkin kesärenkaat,
      lokakuussa vaihdan talvirenkaat, jossa nastat jo parhaat päivänsä nähneet, mutta pintaa on,
      niillä ajan joululukuulle,
      sitten vaihdan alle uudehkot nastarenkaat, joilla ajan, kunnes päätiet ja osin sivutietkin alkavat
      olla lumettomia,
      sitten taas alle ne kuluneet talvirenkaat, joilla körötellään huhtikuun lopulle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe