Iäkkäämmät vanhemmat

,.,.,.,.

Olen 26 vuotta. Äitini on 65 ja isäni 70. Haluaisin jakaa kokemuksia toisten ihmisten kanssa, joilla on saman ikäisiä vanhempia.

7

1948

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "nuoret vanhemmat"

      on lähes samanikäinen kuin sinä (24v) ja meidän vanhempamme ovat 63 ja 67 v. Itse olen 43 v ja meillä on nuorimman sisarukseni kanssa ikäeroa 19 v. Olen aina miettinyt, miten hän kokee sen, että vanhemmat ovat jo oikeasti lähes vanhuksia ja muut sisarukset neljänkympin kriiseissä painiskelevia, muka aikuisia ihmisiä. Itseni ikäisiin verrattuna vanhempamme ovat nuoria. Moni kysyy, onko meillä tosiaan samat isä ja äiti, ettei vain isällä ole uutta nuorikkoa. Ei vaan ole.
      Nykyisin lapsia tehdään hieman vanhempana kuin ennen, joten vanhempien ikä lapsen ollessa 20 v tulee olemaan hyvinkin kuuskyt ja risat. 24 v sitten oli todella kummastuksen aihe, kun äitini vähän alle nelikymppisenä uuden muksun vielä pyöräytti. Ajat muuttuu. Ja onneksi nykyiset "vanhukset" ovat yhtä virkeitä kuin nelikymppiset, ihan oikeasti.

      • hehee

        Muo alko naurattaa, että te, about 24-43 vuotiaat, sanotte, et teil on iäkkäät vanhemmat... Voin kertoa että ite oon 16v. ja mulla pikkusisko joka on 12v isä on 71v ja äiti kohta 60v. Siinä teille OIKEASTI iäkkäät vanhemmat:DD
        Miettikää vaan miltä musta/mun siskosta tuntuu kun vanhemmat on eläkkeellä kun ei ole edes peruskoulu loppu...


    • niinpä niin...

      Olen parikymppinen ja vanhemmat siinä kuusikymppisiä molemmat. On vaikea seurata heidän vanhenemistaan ja vanhenemisen mukanaan tuomia vaivoja ja samalla nauttia omasta nuoruudesta. Tulee huono omatunto, kun lähtee opiskelupaikkakunnalle ja tietää, että heillä on ikävä ja tarvitsisivat apua mm. raskaissa pihatöissä.

    • eada

      Olen 25 ensi viikolla. Äiti täytti viime kesänä 60 ja isä täyttää ensi kesänä 70. Nuoremmat sisarukseni ovat 23 ja 21.

    • molempia

      Oken iältäni lähempänä vanhempiasi kuin sinua. Mutta sinun iässäsi vanhempani livat 69 ja 73. Lapsuuteni ja nuoruuteni eli aika jolloin asuin vanhempieni kanssa oli ihan onnellista ja huoletonta. molemmat vanhemmat kävivät töissä. he eivät olleet ulkoisesti erityisen nuorekkaita, mutta mieleltään varsin avoimia ja sain elää varsin samanlaista, jopa vapaampaa nuoren elämää kuten muut kaverini.

      Opiskelin naapurikaupungissa ka lävon viikonloppuisin kotona. Valmistumisen aikaan kun muutin itsellisesti kokonaan asumaan, iski jonkin lainen paniikki siitä, että he ovat iäkkäitä. Tuli suru, ettei olisi paikkaa missä käydä vapaapäivinä jne. Kuitenkin he elivät vielä vielä 25 vuotta.

      Yhdelle vastaajalle sanoisin, että nuoren aikuisen pitää elää omaa elämäänsä ja lähteä opiskelemaan. kuusikymppiset vanhemmmat eivät vielä välttämättä tarvi apua lumitöissä jne. Ja lisäapua kyllä saa, jos on valmis vähän uhraamaan rahaa siihen. Tottakai kotoaan lähtevä nuori aikuinen saattaa tuntea ristiriitaisia tunteita monestakin syystä. Mutta luonnon järjestelmään kuuluu, että poikaset lähtevä pesästä. Eihän e tarkoita että hylkäisi kotipesän vaikka perustaa omansa.

    • aapo2

      olen 34.v munäiti on 70.v. ja isä 80.v... olen nuorin öapsista äitini kanssa meillä läheiset välit.. asun vanhempien kanssa.. on muilla samanlaisia kokemuksia

    • Anonyymi

      MUN ÄITI S 1958
      ISÄ S 1955
      UKKINI OLI SYNTYNYT 1931
      MUMMONI 1932
      ISÄN ÄITI 1922 JOKA OLISI TÄYTTÄNYT 100 VUOTTA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe