Hei!
Autosta meni kannentiiviste (moottorin?) rikki. Mistähän noita olisi fiksuinta tiedustella? Pitääkö tilata esim Virosta, onko siellä jotain varaosamyyjiä ja tietäisikö kukaan mistä etsintää olisi syytä aloittaa?
Mistä Moskvits CI5 pickupin vm 86 kannentiiviste?
8
1021
Vastaukset
- Varuosad Eestis
Niitähän myytiin ennen toreilla, vai onko ne torit jo kokonaan suljettu? En ole moneen vuoteen käynnyt Virossa. Luulisi vielä Viipurin torilta löytyvän taikka Pitkärannasta, Petroskoissa varmasti.
- Kentauris 1
Moottori on suora kopio BMW 316 -moottorista, eli sen osien pitäisi sopia.
- vaihtanut Mosseen?
..että on tullut laitetuksi BMW:n kannentiiviste?? Meinaan mulla on ollut molempia merkkejä ja moottoreiden ulkonäkö on kyllä erehdyttävästi sama.
- Kentauris 1
vaihtanut Mosseen? kirjoitti:
..että on tullut laitetuksi BMW:n kannentiiviste?? Meinaan mulla on ollut molempia merkkejä ja moottoreiden ulkonäkö on kyllä erehdyttävästi sama.
En ole noita koskaan korjaillut, mutta vanhat automiehet kertovat autojen (Mosse Elite, BMW 316 E21) olleen muutenkin aikalailla 1:1 kopioita toisistaan. Tässä siis BMW on koipionut Mossen ratkaisuja, auton ulkopeltejä lukuunottamatta. Kysy keneltä tahansa automieheltä, sieltä saat faktatietoa.
- BMW kopioinnut....
Kentauris 1 kirjoitti:
En ole noita koskaan korjaillut, mutta vanhat automiehet kertovat autojen (Mosse Elite, BMW 316 E21) olleen muutenkin aikalailla 1:1 kopioita toisistaan. Tässä siis BMW on koipionut Mossen ratkaisuja, auton ulkopeltejä lukuunottamatta. Kysy keneltä tahansa automieheltä, sieltä saat faktatietoa.
..heheee, kysy on kyllä toisinpäin. Nimittäin BMW 316 moottoriratkaisu ei liity Mosseen mitenkään muuten, kuin että on joidenkin vilkasta mielikuvitusta.
Vanhempaan BMW:n moottoriin voisi liittyäkin, joita oli 60-luvulla. Moottorit muistuttavat aikalailla toisiaan ja voipi olla mahdollista, että Mossen suunnittelijan työpöydälle on tullut näistä BMW:n moottoreista jotain piirteitä.
Venäläisillä on ollut taipumusta kopioida hyväksi havaittua tekniikkaa joko luvan kanssa taikka ilman. Aikanaan "piikkinokka-Mosse" oli Opelin kopio, jopa joissakin osissa luki vielä Opel, joka oli otettu suoraan osat valumuottiin sen kummemin sivistelemättä alkuperäisiä logoja. Aikanaan vielä "skandinavia-Mosse" muistutti yllättävän paljon Opel Rekord Olympiaa. Nämä "kaviaari-Mosset" (Elite) olivat varsin omaa näköään, mutta konepellin alta löytyi yllättävän paljon BMW:n moottoria muistuttava moottori. Myöhemmässä vaiheessa sitten viimeisimmät Mosset muistuttivat taasen yllättävän paljon Suomessakin valmistettuja isoja Talbotteja, näitä Mosseja ei enään tuotu Suomeen tietääkseni.
Mikä sitten lieneekin, mutta BMW ja jossain vaiheessa hyvin yleisen pilkkanimen "Saksan-Mosse", oliko ehkä syynä se, että 100000km ylensä mittarissa tiesi kansiremonttia ja tästä merkkinä oli se pieni savupöllähdys perässä, kun vaihtoi vaihdetta tai kenties se, kun penkkien verhoilut menivät rikki lähes samoissa kilometreissä "harppi-Saksan" laatutuotteen Wartburgin kanssa.
Kaikkien em. autojen kanssa on tullut pelehdittyä ja niiden anatomiaa tutkittua melkoisesti. - Autokauppias evp.
BMW kopioinnut.... kirjoitti:
..heheee, kysy on kyllä toisinpäin. Nimittäin BMW 316 moottoriratkaisu ei liity Mosseen mitenkään muuten, kuin että on joidenkin vilkasta mielikuvitusta.
Vanhempaan BMW:n moottoriin voisi liittyäkin, joita oli 60-luvulla. Moottorit muistuttavat aikalailla toisiaan ja voipi olla mahdollista, että Mossen suunnittelijan työpöydälle on tullut näistä BMW:n moottoreista jotain piirteitä.
Venäläisillä on ollut taipumusta kopioida hyväksi havaittua tekniikkaa joko luvan kanssa taikka ilman. Aikanaan "piikkinokka-Mosse" oli Opelin kopio, jopa joissakin osissa luki vielä Opel, joka oli otettu suoraan osat valumuottiin sen kummemin sivistelemättä alkuperäisiä logoja. Aikanaan vielä "skandinavia-Mosse" muistutti yllättävän paljon Opel Rekord Olympiaa. Nämä "kaviaari-Mosset" (Elite) olivat varsin omaa näköään, mutta konepellin alta löytyi yllättävän paljon BMW:n moottoria muistuttava moottori. Myöhemmässä vaiheessa sitten viimeisimmät Mosset muistuttivat taasen yllättävän paljon Suomessakin valmistettuja isoja Talbotteja, näitä Mosseja ei enään tuotu Suomeen tietääkseni.
Mikä sitten lieneekin, mutta BMW ja jossain vaiheessa hyvin yleisen pilkkanimen "Saksan-Mosse", oliko ehkä syynä se, että 100000km ylensä mittarissa tiesi kansiremonttia ja tästä merkkinä oli se pieni savupöllähdys perässä, kun vaihtoi vaihdetta tai kenties se, kun penkkien verhoilut menivät rikki lähes samoissa kilometreissä "harppi-Saksan" laatutuotteen Wartburgin kanssa.
Kaikkien em. autojen kanssa on tullut pelehdittyä ja niiden anatomiaa tutkittua melkoisesti.Its eolen noitakin autoja myynyt aina monia ja tiedän että sama auto on kyseessä! Ulkonäkökin on E21 Bemarissa ja Mosse Elitessä jokseenkin samanlainen, eli Bemari on Mossen klooni. Tunnettu tosiasiahan on, että BMW:n tehtaat jäivät itäpuolelle Saksan jaossa ja siitä lähtien ovat Mosset olleet BMW:n kopioita ja joissain tapauksissa myös päinvastoin. Esimerkiksi takamoottorinen BMW 700 ja Jalta ovat sama auto, sitä en sitten tiedä kumpi kopioi kumpaa.
- Autokauppias evp.
Autokauppias evp. kirjoitti:
Its eolen noitakin autoja myynyt aina monia ja tiedän että sama auto on kyseessä! Ulkonäkökin on E21 Bemarissa ja Mosse Elitessä jokseenkin samanlainen, eli Bemari on Mossen klooni. Tunnettu tosiasiahan on, että BMW:n tehtaat jäivät itäpuolelle Saksan jaossa ja siitä lähtien ovat Mosset olleet BMW:n kopioita ja joissain tapauksissa myös päinvastoin. Esimerkiksi takamoottorinen BMW 700 ja Jalta ovat sama auto, sitä en sitten tiedä kumpi kopioi kumpaa.
..jolla ei ole mitään käsitystä autoista. Hehee tuo Jalta ja BMW 700 oli kyllä aika hyvä! Et ole ilmeisesti kumpaakaan edes nähnyt, saati sitten ajanut. Jaltahan muistutti melkoisen paljon Fiat 600 mallia, joskin takapää oli neukkujen toimesta modifioitu hieman toisenlaiseksi, ilmeisesti tuo ilmajäähdytteinen V-moottori vaati lisää tilaa. Virossa tuo malli sai osuvasti lempinimen "maanteemuhk" ja tuo, sekä myöhempi NSU Prinziä muistuttava malli kilvoittelivat maailman huonoimman auto tittelistä Trabantin kanssa.
Vaan lopeta tuo toisten nimimerkkien kopioiminen ja paskanjauhaminen, kun et kerta tiedä mitään! - mosse407
EI MITAAN TEKEMISTA BMW:N KANSSA. Mitkaan osat eivat ole sopivia. Ainoa yhtenevaisyys on etta moottori on samalla tavalla kallistettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä201041- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875