Miksi mies vain lopettaa yhteydenpidon?

Miksi?

Niin, miesten logiikka kun palstan nimi on, niin toivoisin vastauksia nimenomaan miehiltä.

Kysymyksenä on, että miksi mies esim. kuukauden tapailun jälkeen vain lopettaa viesteihin /puheluihin vastaamisen, eikä viitsi edes ilmoittaa, että homma on loppu? Helpompaa kuitenkin olisi, luulen, että kummankin kannalta, kertoa, että ei kiinnosta enää. Itsellä naisena on tapana kyllä kertoa, jos mies ei kiinnosta. Mutta miksi mies tekee siitä niin vaikeaa? Vai onko se miehelle itselleen helpompaa kun ei vastaa viesteihin/puheluihin ja jättää kertomatta? (ihan "normaali" tekstari, pari per viikko esim.)

Vaikka tällaista tuntuu sattuvan usein ja monille, en itse koskaan totu siihen. Mielestäni suhde, olipa millainen tahansa, pitää lopettaa kunnolla. Antaa sille arvoisensa loppu.

31

14238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyhverön tyttöyy

      olis ihan kiva tietää ollaanko sitä kimpassa, vai eikö sitä olla.

    • ..........

      Olen kyllä nainen, mutta vastaan omien olettamuksieni mukaan (anteeksi miehet!)

      Luulen, että mies ei vaan uskalla kertoa ettet olekaan hänen tyyppiään. Hän lopettaa yhteydenpidon, koska ei uskalla sanoa/keksi miten sanoa, miksi hän haluaa lopettaa. Naisethan on erotilanteissa usein se tunteellisempi osapuoli, itkevät ja ruikuttavat perään tai ainakin sitten huutavat ja haukkuvat maan rakoon ja katoavat sitten. Ehkä mies ei halua joutua mukaan tähän tunteiden ryöppyyn.

      Tiedä häntä.. En osaa sanoa naisena miksi miehet tekee näin. Itsellenikin monta kertaa sattunut, ei siihen tosiaan koskaan oikein totu...

    • Mies

      Syyt ovat varmasti jokaisella erilaiset, mutta hävettää tunnustaa mutta näin on itsekin tullut tehtyä. Aluksi en aikonut lopullisesti edes lopettaa suhdetta. Suhde tuntui tavallaan roikkuvan ilmassa, tapailtiin ja oltiin ystävällisiä mutta kun tuntui ettei toinen kuitenkaan todella minua rakastanut tai halunnut yhteistä tulevaisuutta, niin yhteydenpito tuntui pitemmän päälle raskaalta, oli helpompi lopettaa kokonaan kuin olla "vain ystäviä" ja tuntea hienoista katkeruutta kun ei saanut vastarakkautta.
      Ehkä toisaalta pelkää että varsinainen suhteen lopettaminen voisi tuntua loukkaavalta, vaikka toisaalta jälkeenpäin ajatellen se olisi varmaan ollut parempi ratkaisu. Mikä olisi mielestäsi paras tapa lopettaa tällainen suhde?

      • Mirkku

        Suoraan sanominen on aina paras tapa lopettaa suhde. Itseäni kiinnostaa aina tietää, miksi suhde päättyy (siitä oppii seuraavia ajatellen)ja miehen pitäisi uskaltaa vastata tähän kysymykseen. Siksi ärsyttää, kun jotkut vain lopettavat yhteydenpidon eivätkä vastaa viesteihin tai soittoihin, ja minä haluaisin vain tietää miksi, en mitään muuta. Se mikä ei tapa, vahvistaa...


      • Mies
        Mirkku kirjoitti:

        Suoraan sanominen on aina paras tapa lopettaa suhde. Itseäni kiinnostaa aina tietää, miksi suhde päättyy (siitä oppii seuraavia ajatellen)ja miehen pitäisi uskaltaa vastata tähän kysymykseen. Siksi ärsyttää, kun jotkut vain lopettavat yhteydenpidon eivätkä vastaa viesteihin tai soittoihin, ja minä haluaisin vain tietää miksi, en mitään muuta. Se mikä ei tapa, vahvistaa...

        Teoriassa kyllä kai, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä, yhteydenpidon välttely onnistuu kyllä naisiltakin, kännykkä ei vastaa tai ei ole koskaan päällä ym..
        Ja toisaalta suoraan tunteista puhuminen on helposti joko epärehellistä kaunistelua tai kovin tylyä tölväisyä, haluatko kuulla että olet liian tyhmä, ruma, ärsyttävä nalkuttaja tai muuta vastaavaa?


      • Ash
        Mies kirjoitti:

        Teoriassa kyllä kai, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä, yhteydenpidon välttely onnistuu kyllä naisiltakin, kännykkä ei vastaa tai ei ole koskaan päällä ym..
        Ja toisaalta suoraan tunteista puhuminen on helposti joko epärehellistä kaunistelua tai kovin tylyä tölväisyä, haluatko kuulla että olet liian tyhmä, ruma, ärsyttävä nalkuttaja tai muuta vastaavaa?

        Kerran, no on tästä aikaa vappuna 1997, tapasin mukavan naisen, soiteltiin, mut ei tapailtu kun asuimme sen verran kaukana toisistamme. Mutta ainaskin silloin se viimeinen puhelu oli yksinkertaisesti niin vaikee ja vastahakoinen, ja kun puhelimesta loppu akku (huh!) ja sanoin, että soittelen...(piip!).. No jäi se soittaminen takaisin sitten tekemättä. Ei se nainenkaan soitellut takaisin, niin oletin homman olevan sillä selvä. Sitä tulee joskus mentyä sieltä mistä aita on matalin...


      • Korsto
        Mirkku kirjoitti:

        Suoraan sanominen on aina paras tapa lopettaa suhde. Itseäni kiinnostaa aina tietää, miksi suhde päättyy (siitä oppii seuraavia ajatellen)ja miehen pitäisi uskaltaa vastata tähän kysymykseen. Siksi ärsyttää, kun jotkut vain lopettavat yhteydenpidon eivätkä vastaa viesteihin tai soittoihin, ja minä haluaisin vain tietää miksi, en mitään muuta. Se mikä ei tapa, vahvistaa...

        En muuten usko tuota. Kuka helvetti nyt haluaisi haukkuja kuulla itsestään..?

        (on muuten umpivalehtelua, jos mies väittää naisen olevan liian hyvä hänelle...)


      • Mirkku
        Korsto kirjoitti:

        En muuten usko tuota. Kuka helvetti nyt haluaisi haukkuja kuulla itsestään..?

        (on muuten umpivalehtelua, jos mies väittää naisen olevan liian hyvä hänelle...)

        Eihän sitä tarvitse haukkua, ikävätkin asiat voi sanoa nätisti.. Siitä olen samaa mieltä, että ei kannata uskoa, jos mies väittää naisen olevan liian hyvä hänelle. Kyllä se riittää, kun sanoo, että ei tunnu siltä kuin pitäisi, ja on parempi laittaa välit poikki kokonaan kuin roikkua ns. ystävinä ja herättää naisessa turhia toiveita. Jokainenhan tietenkin toimii niin kuin parhaaksi näkee, mutta omalle kohdalleni toivon rehellisiä ja rohkeita miehiä, ehkä turhaan...


      • Sama ongelma tuntenut miehen vuosikymmeniä vanha ystävä ...rakastettu.elämä kulkenut muita reittejä tavattu jälkeen 35 vuoden jälkeen suhde syntyi ja oltiin tosi likeisiä ja puhuimme naimisiinmenosta noin 2 kk ajan sitten mies otti yhtä-äkkiä etäisyyttä ei ota yhteyttä ollenkaan jos minä en ota ja vastailee niukasti viesteihin rakastan tätä miestä enkä tiedä mitä on meneilään en usko että on toista naista. mies on ollut sinkkuna vuosikaudet.kauris mies kysymyksessä tietääkö kukaan hyviä neuvoja.


      • Anonyymi

        Orastava "suhde" =torstaina vielä viestitti mies että rakkaani ja eilen ei mitään. En itse laita mitään,koska en ole ruikuttaja. Voihan olla,että miehellä on vaikka puhelin rikki,jota en kyllä usko tai sitten hän vaan muutti mieltään suhteeni. Juttelen monien muiden miesten kanssa deiteissä,joten annan hänen olla. Ottakoon yhteyttä,jos kiinnostaa vielä.


      • Anonyymi
        Mies kirjoitti:

        Teoriassa kyllä kai, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä, yhteydenpidon välttely onnistuu kyllä naisiltakin, kännykkä ei vastaa tai ei ole koskaan päällä ym..
        Ja toisaalta suoraan tunteista puhuminen on helposti joko epärehellistä kaunistelua tai kovin tylyä tölväisyä, haluatko kuulla että olet liian tyhmä, ruma, ärsyttävä nalkuttaja tai muuta vastaavaa?

        Minusta olisi hyvä sanoa jos olen esim ruma,lihava tms. Koska ainakin viimeisin deitti kehui kauniiksi. Ei hänen olisi tarvinnut valehdella?


    • Mirena

      mun mies.... jäi sättäilystä ja tekstailuista kiinni ja siihen tarkotettu puhelin on nyt kiinni.
      Mistäpäin oli?

    • jemis

      Eipä tainnut pitää suhettanne minkään arvoisena....
      Olit sille vaan hoito, et enempää.

    • jepu

      kyl naiset tekee ihan samaa, turha ylestää miehiin.

    • Zenah

      Miehillä on tapaana yleensä ottaa naisesta etäisyyttä, vakio homma. Siitä ei kannata ottaa stressiä. Se vaivaa kyllä mieltään kun ei saa mieheen mitään kontaktia ja ei suostu edes vastaamaan. Tämä ärsyttää meitä naisia ja me ollaan aktiivisempia kuin miehet. Miehet taas eivät ole niin aktiivisia. Heidän pitää "sulatella" mielessään naista. Tämä on ärsyttävä ja rumaa ottaa etäisyyttä naisesta mutta siinä on myös jotain hyötyä. Riippuu paljolti siitä että miten tutustumis suhteessa on mennyt. Jos on kuitenkin mennyt hyvin ja mies on kertonut sinulle että olet mielenkiintoinen nainen, sekin kertoo hyvin paljon. Missään nimessä ei kannata ahdistella miestä!!! Jos tarpeeksi ärsyttää, se lakkaa kiinostumasta. Jos mies on todella kiinnostunut, anna hänen ottaa yhteyttä. Jos nainen antaa miehelle rauhaa, se kertoo miehelle että sinä kunnioitat hänen yksityisyyttään. Minulla on kokemuksia miehistä jotka ovat ottaneet etäisyyttä. Ja olen pilannut ne suhteet koska en suonut heille minkäänlaista mielenrauhaa. En antanut heille aikaa sulatella. Mutta voi olla muitakin syitä että miksi ne ottavat etäisyyttä. Aika tekee tehtävänsä. Ei ole helppoa odottaa että mies ottaa yhteyttä, siihen voi mennä helvetisti aikaa ennen kun mies soittaa. Voi mennä viikkoja ja jopa 2 kuukautta. Mutta ei kannata jumiutua yhteen mieheen vaan sillä väliin voi tutustua muihinkin miehiin. Mutta älä tee mitään hätiköityä päätöstä ennen kun olet varma että mitä teet. Ettei joudu katumaan jälkeenpäin. Huom! kun mies lakkaa ottamasta yhteyttä, se ei tarkoita sitä että juttu olisi over. Vaan se voi myös tarkoittaa että mies ei halua menettää naista mutta haluaa olla varma itsestään että mitä haluaa. Miehet eivät ole helppoja... He ovat itse asiassa vielä vaikeinpia olentoja kuin naiset. Onnea ja kärsivällisyyttä niille jotka odottavat sitä soittoa...

      • n76

        ...oon odotellu...vieläkö kantsii...vai joko luovutan...


      • Zenah
        n76 kirjoitti:

        ...oon odotellu...vieläkö kantsii...vai joko luovutan...

        6 kk on todella pitkä aika. Aika epätodennäköistä että hän enää soittaisi tai siiten soittaa. On minullakin ollut sellaisia pitkiä odotuksia jolloin sen jälkeen mies oli ottanut yhteyttä. Mutta seksi mielessä vain. Voiko olla mahdollista että sillä olisi vakituinen kunppani? Kun on miehistä kyse, kaikki on mahdollista. Ehkä kaiken parasta olisi että unohtaisit hänet. Ei varmaan ole niin helppoa unohtaa koko ihmistä mutta kannattaa jatkaa matkaa. Tee uusia tuttavuuksia. Kaikista mieheistä ei kannata ottaa heti vakavasti koska silloin voit joutua pettymään kuten tässä asiassa. Sitten kannattaa ottaa miestä vakavasti kun se on todella vakuuntunut siitä että hän haluaa edetä suhteessa pidemmälle. Uusi mies voi tehdä sinuun paremman vaikutuksen kuin tämä joka on etäällä... Toivon että saat itsellesi sellaisen miehen, joka on kuin sinulle tehty. =) Jaksele...


      • Anonyymi

        Amen!! Kuten toisaalta myös se että USEIMMITEN jos mitään ei kuulu viikkoihin niin jäitä yrittää haaveksija poltella.. ;)


      • Anonyymi
        Zenah kirjoitti:

        6 kk on todella pitkä aika. Aika epätodennäköistä että hän enää soittaisi tai siiten soittaa. On minullakin ollut sellaisia pitkiä odotuksia jolloin sen jälkeen mies oli ottanut yhteyttä. Mutta seksi mielessä vain. Voiko olla mahdollista että sillä olisi vakituinen kunppani? Kun on miehistä kyse, kaikki on mahdollista. Ehkä kaiken parasta olisi että unohtaisit hänet. Ei varmaan ole niin helppoa unohtaa koko ihmistä mutta kannattaa jatkaa matkaa. Tee uusia tuttavuuksia. Kaikista mieheistä ei kannata ottaa heti vakavasti koska silloin voit joutua pettymään kuten tässä asiassa. Sitten kannattaa ottaa miestä vakavasti kun se on todella vakuuntunut siitä että hän haluaa edetä suhteessa pidemmälle. Uusi mies voi tehdä sinuun paremman vaikutuksen kuin tämä joka on etäällä... Toivon että saat itsellesi sellaisen miehen, joka on kuin sinulle tehty. =) Jaksele...

        Mun deitti tietää missä asun,joten jos olisi esim puhelin rikki tms jos häntä kiinnostaa,hän voisi tulla tuomaan kirjeen.


    • Jip

      Se taitaa olla pelkkää raukkamaisuutta ja huonoa käytöstä. Noita tapauksia löytyy sukupuolsesta riippumatta. Ei ole selkärankaa sanoa suoraan ettei kiinnosta, joten aletaan välttelemään toista.

      Helpompaa olisi vastata viestiin että "se on loppu nyt" tms. Tietysti se tuntuisi ensin pahalta, mutta sitten molemmat voisivat jatkaa rauhassa elämäänsä eikä täytyisi miettiä että ottaako toinen vielä yhteyttä vai mitä on tapahtunut.

    • Hoo

      Kirjoituksessasi oletetaan että yhteydenpito loppuisi ilman syytä. Itse en tekisi tuollaista, vaan syy miksi esim. itselleni näin on käynyt johtuu siitä että en yksinkertaisesti jaksanut järkytyksen ja masennuksen vuoksi pitää yhteyttä naiseen sen jälkeen kun ilmeni että hän seurustelee. Silloin on vain pakko lopettaa yhteydenpito sekä toisen osapuolen että oman mielenterveyden kannalta. Kun jo toisen näkeminen kaukaa tuntuu murskaavalta. Tässä tapauksessa ei kyllä toinenkaan osapuoli ole enää yhteyttä ottanut. Tällaisessa tapauksessa pitää mielestäni aloitteen tapahtua siltä puolelta joka on suhteesta lähtenyt toisen suhteen takia, eikä unohdetun. Itsekin tuota toivon vielä vuosien kuluttua. Ehkä joskus vielä onni kääntyy...

    • Jääräpäätässä

      Aloittajan kanssa samaa mieltä. Kaksi suhteessa niin kaksin päätetään. Eikä yksin lopeteta vastaamattomuudella. Mä hakisin vaikka ovelta sen lopun, jos ei muuten.

    • Anonyymi

      Poissa silmistä poissa mielestä.

    • Anonyymi

      Miks naiset ei edes aloita yhdenpitoa...

    • Anonyymi

      MIES EI PIDÄ SELLAISEEN YHTEYTTÄ, JOKA EI KIINNOSTA! ONKO SE NIIN VAIKEA TAJUTA SITÄ ASIAA!

    • Anonyymi

      Mulle ainaki naiset tekee aina näin.

      • Anonyymi

        Jaa a. Miehetkin tekee. Mitä pitäisi päätellä,että mies torstaina oli vielä rakastunut ja tänään sillä ei oo watsup enää käytössä. Siis hänen numerolla hävinnyt wataup. Voiko olla vaan,että tapahtunut jotain. Facebookissa hän kyllä on,ei minun kavereissa,mutta muuten. En mene kysymään kyllä miksi loppui yhteydenpito😄 Siihen en alennu.


    • Anonyymi

      Njaa, ei ole kipinää ja miestä ei enää kiinnosta. Mies saattaa myös muistaa miten rajoittava parisuhde on ja päättä mieluummin lähteä metsästämään pariksi viikoksi sen sijan että jaarittelisi naisen kanssa!

      Päätä pensaaseen vaan...🌳

    • Anonyymi

      Otitko suihin?

    • Ihan varalta vaan.... Mistä sen tietää vaikka lokakuun 20. päivä taas kiinnostaa? Jos menee ilmoittamaan, että "tämä oli tässä" niin sitä on kokemukseni perusteella aika hankala perua (mutta ei mahdotonta), jos alkaa taas kiinnostamaan (edes panon verran).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe