Tänää Iltalehdessä oli pikkasen juttua (sivullinen) erityisesti hankituista rekisteritunnuksista. Maksavat muuten tuhat euroa eli on siinä omahyväisyydellä hintaa. Joissain tapauksissa erityistunnus on paikallaan kuten vaikka Uudenkaupungin automuseossa olevalla Saabilla: EKA-96.
Olihan tuossa jutussa kaikenlaisia esimerkkejä. Oli TÄT-1, PON-1, KIV-1. Sitten sanmuodostelmia, kuten VEI-100 ja PUS-100. Kalliita vitsejä. Täytyy olla melkoisen kuiva ihminen, jos tuollaista hauskuutta tarvitsee.
Sitten pari ihmeellisyyttä JP-500 ja LO-13. Minä en ainakaan nähnyt noissa mitään ihmeellisyyttä. Mitä ihmettä noissa oikein on?
Ja yleensäkin: miksi pitäisi hankkia erityiskilpi?
"Hauskat" rekisterikilvet
91
15780
Vastaukset
- Jouuupp
HOM-0
Vois meinaan sopia useammallekin tositv-tähdelle.
Muita vinkkejä, ellei ole jo käytössä: HIM-0, KEN-0 (pää), LAP-10 (duunarille), OPT-10 (ei duunarille) ...- Ihmettelijä.
on ainakin tämä: GAY-69. On mustalla pikkubemarilla. Nähty kaupungilla.
Joo mutta mitä noi JP-500 ja LO-13 ovat eli mikä vitsi? - Jouuupp
Ihmettelijä. kirjoitti:
on ainakin tämä: GAY-69. On mustalla pikkubemarilla. Nähty kaupungilla.
Joo mutta mitä noi JP-500 ja LO-13 ovat eli mikä vitsi?JP: Nimien alkukirjaimet ja tuo 500 voisi viitata auton malliin ymv. ja jotain saman tyylistä tuossa toisessakin. Voi sitten tarkistaa rekkarista, ettei ota naapurin autoa ;)
- wfdghb
OL-10
- kiki.
Rekkarin numerona voi olla 1-999 eli ei o
ja LAP-10 kuuluu autolle Mercedes-Benz VITO 120 CDI
Ja OPT-10 kuuluu autolle BMW 320i - Retkuilija
rekkarina. Sitä kaivettiin lipan jälkeen lumikinoksesta.
- PM
Jouuupp kirjoitti:
JP: Nimien alkukirjaimet ja tuo 500 voisi viitata auton malliin ymv. ja jotain saman tyylistä tuossa toisessakin. Voi sitten tarkistaa rekkarista, ettei ota naapurin autoa ;)
Jep, auton omistaja on Jukka Petäjä, ja auto on S500 Mersu.
www.kilvet.com Tuolta löytyy selityksiäkin moniin kilpiin.
LO-13 voi tarkoittaa vaikka mitä. Eihän siinä mitään vitsiä tarvitse olla. Sehän voi ihan hyvin olla joku juttu, jonka vain auton omistaja tietää.
Ehkäpä tuo Touareg vetää varttimailin "matalaan kolmeentoista"? :D Eipä taida 2.5 koneella kyllä onnistua... - Anonyymi
Numero ei voi olla nolla.
- Anonyymi
Rekisterikilvessä ei numero voi olla pelkkä nolla.
- jokumuu.
Miksi erikoiskilpien hankkiminen pitää nähdä jotenkin negatiivisena? Onko se jollain tavalla muilta pois?
Käytännössähän tuo on tuhannen euron "vero" joka maksetaan siitä ilosta että tunnuksen saa valita mieleisekseen. Eli sataa yhteiseen kassaan.- olen nähnyt!
TIS-517! Oli hyvä rekkari :3
- Kiki.
olen nähnyt! kirjoitti:
TIS-517! Oli hyvä rekkari :3
Rekisteritunnus:TIS-517
Merkki Volvo
Malli V40
Käyttöönottovuosi 1998
Käyttöönottopäivä 18.11.1998
Sylinteritilavuus 1580 cm³
Omamassa 1360 kg
Katsastusajankohta:18.7.2010-18.11.2010
Käyttövoima: Bensiini.
- hupia.,
Liikennevaloissa kerran vierekkäin. MIE ja SIE
- eurocamaro
GAY-112
- kilpimies
gay alkusia on ihan sattuma kilpinäkin. saa kuulemma vaihtaa veloituksetta toisenlaiseen jos häiritsee. ja koskee myös joitakin muita vastaavia kilpiä.
- jyfliuy
Yleinen hätänumero. Siis tavatessasi homon soita 112.
- kiki.
Koska tunnukset GAY-101 - GAY-112 antaa kaikki tuloksen Lada Samara, eli ihan vaan järjestyksess lyöty kilpiin uudet Ladat.
Ja tunnuksiahan ei saa vaihtaa ilmaiseksi, vaan menee aina rekisteröintimaksu noin 12€ ja kahden kilven maksu, noin 20€ ja lisäksi rekisteriotteeseen tulee merkintä "edellinen rek. tunnus " joka taasen haittaa myyntiä... - kiki.
kiki. kirjoitti:
Koska tunnukset GAY-101 - GAY-112 antaa kaikki tuloksen Lada Samara, eli ihan vaan järjestyksess lyöty kilpiin uudet Ladat.
Ja tunnuksiahan ei saa vaihtaa ilmaiseksi, vaan menee aina rekisteröintimaksu noin 12€ ja kahden kilven maksu, noin 20€ ja lisäksi rekisteriotteeseen tulee merkintä "edellinen rek. tunnus " joka taasen haittaa myyntiä..."1.2. Rekisteritunnus on epäkorrekti
– Rekisteritunnus on jollain muotoa epäsovinnainen ajoneuvon
omistajan/haltijan mielestä. Omistajalta/
haltijalta vaaditaan kirjallinen selvitys.
– Ajoneuvolle tehdään rekisteritunnuksen vaihto ja toimitaan
kuten kohdassa 1.1."
Eli kyllä sen saa vaihtaa, mutta ei ilmaiseksi ja jää ne tavalliuset merkinnät kilven vaihdosta.
Ja esim 2009 syksyllä jaettiin ASY-tunnuksia ja kaikkihan tietää mistä se on lyhenne... - Täh?
kiki. kirjoitti:
"1.2. Rekisteritunnus on epäkorrekti
– Rekisteritunnus on jollain muotoa epäsovinnainen ajoneuvon
omistajan/haltijan mielestä. Omistajalta/
haltijalta vaaditaan kirjallinen selvitys.
– Ajoneuvolle tehdään rekisteritunnuksen vaihto ja toimitaan
kuten kohdassa 1.1."
Eli kyllä sen saa vaihtaa, mutta ei ilmaiseksi ja jää ne tavalliuset merkinnät kilven vaihdosta.
Ja esim 2009 syksyllä jaettiin ASY-tunnuksia ja kaikkihan tietää mistä se on lyhenne...Mitä vikaa siinä on?
- Korjaamo.
Täh? kirjoitti:
Mitä vikaa siinä on?
Tuo tarkoittaa tahdistamatonta tiedonsiirtoa eli asynkronista tiedonsiirtoa.
- kjnijhbgugc
kilpimies kirjoitti:
gay alkusia on ihan sattuma kilpinäkin. saa kuulemma vaihtaa veloituksetta toisenlaiseen jos häiritsee. ja koskee myös joitakin muita vastaavia kilpiä.
Luulen, että kaikki gay-alkuiset ovat sattumakilpiä. Miksi joku tarkoituksella sellaiset haluaisi?
- Anonyymi
kjnijhbgugc kirjoitti:
Luulen, että kaikki gay-alkuiset ovat sattumakilpiä. Miksi joku tarkoituksella sellaiset haluaisi?
Siksi että haluaa pröystäillä ominaisuudellaan.
- Vanha stara
telkassa oli hauskimman rekkarin etsintäkilpailu. Silloin kilvan voitti yhden seurakunnan kanttorin auton rekkari. Kirjaimet olivat mitä olivat, mutta rekkarin numeron mukainen virsi alkoi "Käyn aina kohti kuolemaa".
JP-500 lienee samanlainen omituisuus.
LO-13 voisi olla LOL ja hymy.- Vanha stara
sen virren numero on tietty 611, kuten kaikki kai tiesivätkin.
- C4 WRC VAN
Johonkin sporttiseen Sitikkaan kävisi hienosti LO-38 (LOEB).
- dfjlksökkjgldfjkölkg
JP-500 on 500-sarjan mersu ja JP on omistajan nimikirjaimet, ei siinä sen kummempaa.
- Tapio.......
Jos ois rahnaa nii mie laittasin TAP-10
- qwedfghj
Spede-vainaalla oli aikoinaan MAN-1.
- Retkuilija
qwedfghj kirjoitti:
Spede-vainaalla oli aikoinaan MAN-1.
avo-mustang ASU-1 ja kupla ASU-2.
- JJ
Retkuilija kirjoitti:
avo-mustang ASU-1 ja kupla ASU-2.
Kerran näin Corvetten jonka rekkari oli EHT-11. Ensio Itkosella oli ENS-10 ja Veikkauksen johtaja Matti Ahteella IX-2. Kaikille lienee tuttu poliisiauto, olikohan Rovaniemellä LUU-5.
- tdkud
Retkuilija kirjoitti:
avo-mustang ASU-1 ja kupla ASU-2.
Mikähän tarina noiden ASU-rekkareiden takana on?
ASU-1 = asui (WTF?) Ilmeisesti kilpi tuli kapean kilvenpaikan takia eikä ollut oma valinta. Tuolloin ei kilpiä tietääkseni voinut rahalla valita, ainakaan virallisesti. Toisaalta tuo ASU-2 kertoo toista. - 20+15=?
tdkud kirjoitti:
Mikähän tarina noiden ASU-rekkareiden takana on?
ASU-1 = asui (WTF?) Ilmeisesti kilpi tuli kapean kilvenpaikan takia eikä ollut oma valinta. Tuolloin ei kilpiä tietääkseni voinut rahalla valita, ainakaan virallisesti. Toisaalta tuo ASU-2 kertoo toista.Taisipa olla tuossa Mustangissa ihan sattumakilpi, mutta kuplaan se sitten junailtiin viranomaisten avulla.
Tuohon aikaan kun virallisesti ei rahalla saanut mieleisiään kilpiä, mutta sopivilla suhteilla (ja rahalla tiskin alta) niitä kyllä sai...
ASU-I ei luettu sanana ASUI vaan ykkösasu ja kupla oli kakkosasu.
Nykyäänkin yleisesti puhutaan että vedetään 'ykköset' päälle kun tarkoitetaan tummaa pukua.
Oliko tarpeeksi pitkästä rautalangasta väännetty?
Aika spede... - uyrlu
20+15=? kirjoitti:
Taisipa olla tuossa Mustangissa ihan sattumakilpi, mutta kuplaan se sitten junailtiin viranomaisten avulla.
Tuohon aikaan kun virallisesti ei rahalla saanut mieleisiään kilpiä, mutta sopivilla suhteilla (ja rahalla tiskin alta) niitä kyllä sai...
ASU-I ei luettu sanana ASUI vaan ykkösasu ja kupla oli kakkosasu.
Nykyäänkin yleisesti puhutaan että vedetään 'ykköset' päälle kun tarkoitetaan tummaa pukua.
Oliko tarpeeksi pitkästä rautalangasta väännetty?
Aika spede...Jos viittaat tuolla "aika spede...":llä minuun, niin kaada ittelees vaan, dorka.
- Mussettaja
20+15=? kirjoitti:
Taisipa olla tuossa Mustangissa ihan sattumakilpi, mutta kuplaan se sitten junailtiin viranomaisten avulla.
Tuohon aikaan kun virallisesti ei rahalla saanut mieleisiään kilpiä, mutta sopivilla suhteilla (ja rahalla tiskin alta) niitä kyllä sai...
ASU-I ei luettu sanana ASUI vaan ykkösasu ja kupla oli kakkosasu.
Nykyäänkin yleisesti puhutaan että vedetään 'ykköset' päälle kun tarkoitetaan tummaa pukua.
Oliko tarpeeksi pitkästä rautalangasta väännetty?
Aika spede...Peilistä katsottuna 1-USA(siis jos tuo musse ajaa sun perässä)
- Retkuilija
Mussettaja kirjoitti:
Peilistä katsottuna 1-USA(siis jos tuo musse ajaa sun perässä)
http://lh5.ggpht.com/_y5MqybvR0Ag/S5n-QrW1zNI/AAAAAAAABeU/DTA5QOiKEU4/s640/Image (154).jpg
- MUSTANG 1
Retkuilija kirjoitti:
http://lh5.ggpht.com/_y5MqybvR0Ag/S5n-QrW1zNI/AAAAAAAABeU/DTA5QOiKEU4/s640/Image (154).jpg
Kyllä on sama auto..
- sdfkjölskjf
MUSTANG 1 kirjoitti:
Kyllä on sama auto..
Samalta näyttää. Mutta Speden ASU-1 on nyt ASU-1 ja asustaa Varsinais-Suomessa. Autolla on ilmeisesti ollut välillä eri kivet.
Hesalaistaksit ORI-1 ja OR-11 kertovat edelläajavan takapelistä katsottuna omistajan nimen, joka on siis Iiro. - MelekoPölöjää
Retkuilija kirjoitti:
avo-mustang ASU-1 ja kupla ASU-2.
Syynä oli Pertin halu saada usa, mutta se ei käynyt koska U - kirjaita ei saanut Hesaan rekisteröityä.
- Melekopölöjää
tdkud kirjoitti:
Mikähän tarina noiden ASU-rekkareiden takana on?
ASU-1 = asui (WTF?) Ilmeisesti kilpi tuli kapean kilvenpaikan takia eikä ollut oma valinta. Tuolloin ei kilpiä tietääkseni voinut rahalla valita, ainakaan virallisesti. Toisaalta tuo ASU-2 kertoo toista.No miten sitten jatkuvasti Lapin läänissä on polliisilla käytössään LUU-5, vuosikymmenestä , ja autosta toiseen??? Välillä maija ,välillä jokin muu. On nähty mm. polliisi telkkarisakin.
- Foordillataivaaseen
JJ kirjoitti:
Kerran näin Corvetten jonka rekkari oli EHT-11. Ensio Itkosella oli ENS-10 ja Veikkauksen johtaja Matti Ahteella IX-2. Kaikille lienee tuttu poliisiauto, olikohan Rovaniemellä LUU-5.
Korvette ei ollut se "ehtii "-auto vaan erään lääkärin muuttokamana Sveitsistä tuoma pikkaasen erikoisempi auto, italiaano.
Niin että jos ei tiedä niin ei tarvii höpöttää joutavia. Tai sitte optikolle.
- Viekkauksella jatkuu edelleen yleishyödyllinen tulon jako, uusi päällikkö tienaa ihan kivasti näin palkkamaltin aikana (kin). Ja kuljettaja vie. - Anonyymi
tdkud kirjoitti:
Mikähän tarina noiden ASU-rekkareiden takana on?
ASU-1 = asui (WTF?) Ilmeisesti kilpi tuli kapean kilvenpaikan takia eikä ollut oma valinta. Tuolloin ei kilpiä tietääkseni voinut rahalla valita, ainakaan virallisesti. Toisaalta tuo ASU-2 kertoo toista.Spede halusi mustangiin kileven USA-1, mutta siihen maailman aikaan tuota USA kilpeä ei suostuttu myöntämään niin Spede tilasi ton ASU kilven niin toimii taustapeilistä katsojille .....
- ..................
"miksi pitäisi hankkia erityiskilpi?"
Miksei ei?- KiKi.
Koska tuo reilu tonnin panostus ei hyödytä milään lailla muita, eikä se näy auton arvoss akun sen joskus myy.
Tonilla saa autoon esim:
Automaattivaihteet
Ilmastoinnin
Vakionopeudensäädin
Alumiinivanteet
Vetokoukku
Penkinlämmittimet
Parkkitutka
Sähkölasit taakse
Ja näistä kaikista on hyötyä ja ainakin ne vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon.
Tosin jos on varaa laittaa 20 tonnia autoon, niin miksi ei sitten olisi varaa laittaa reilua tonnia kilpiin? - jbevdfg
KiKi. kirjoitti:
Koska tuo reilu tonnin panostus ei hyödytä milään lailla muita, eikä se näy auton arvoss akun sen joskus myy.
Tonilla saa autoon esim:
Automaattivaihteet
Ilmastoinnin
Vakionopeudensäädin
Alumiinivanteet
Vetokoukku
Penkinlämmittimet
Parkkitutka
Sähkölasit taakse
Ja näistä kaikista on hyötyä ja ainakin ne vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon.
Tosin jos on varaa laittaa 20 tonnia autoon, niin miksi ei sitten olisi varaa laittaa reilua tonnia kilpiin?> "Tosin jos on varaa laittaa 20 tonnia autoon, niin miksi ei sitten olisi varaa laittaa reilua tonnia kilpiin? "
Ei 20 k€:n auton ostaja useinkaan ole mikään rahassa kylpijä. Ostos on harkittu ja punnittu omiin tarpeisiin sopivaksi. Siihen eivät kuulu turhuudet. - kiki.
jbevdfg kirjoitti:
> "Tosin jos on varaa laittaa 20 tonnia autoon, niin miksi ei sitten olisi varaa laittaa reilua tonnia kilpiin? "
Ei 20 k€:n auton ostaja useinkaan ole mikään rahassa kylpijä. Ostos on harkittu ja punnittu omiin tarpeisiin sopivaksi. Siihen eivät kuulu turhuudet.Joka on vanhojen romujen luvattu maa, kuten tiedät, rahaa kyllä monellakin on.
Suomessa alkaa semmonen 500-1000€ auto olla semmonen kansanauto, ja sitten ne yli viiden tonnin jo vähän parempia ja siihen malliin.
Itse esim ostin tossa jokunen aika sitten vajaalla seittemällä tonilla automaattivaihteisen uudehkon Fordin, ja aina kun joku tuntematon tulee kyytiin niin ihmetellään "oi oi oikeen automaattivaihteet" - 20 tonnia autoon?
KiKi. kirjoitti:
Koska tuo reilu tonnin panostus ei hyödytä milään lailla muita, eikä se näy auton arvoss akun sen joskus myy.
Tonilla saa autoon esim:
Automaattivaihteet
Ilmastoinnin
Vakionopeudensäädin
Alumiinivanteet
Vetokoukku
Penkinlämmittimet
Parkkitutka
Sähkölasit taakse
Ja näistä kaikista on hyötyä ja ainakin ne vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon.
Tosin jos on varaa laittaa 20 tonnia autoon, niin miksi ei sitten olisi varaa laittaa reilua tonnia kilpiin?No jos on ostamassa 20 tonnin autoa, niin ei kai silloin kannatakaan laittaa tonnia kilpiin. Mutta jos on kovat tulot ja hankintalistalla on vaikkapa sadan tonnin kulkine, niin eipä tuo ylimääräinen tonni juuri missään tunnu.
- No sinä asutkin
kiki. kirjoitti:
Joka on vanhojen romujen luvattu maa, kuten tiedät, rahaa kyllä monellakin on.
Suomessa alkaa semmonen 500-1000€ auto olla semmonen kansanauto, ja sitten ne yli viiden tonnin jo vähän parempia ja siihen malliin.
Itse esim ostin tossa jokunen aika sitten vajaalla seittemällä tonilla automaattivaihteisen uudehkon Fordin, ja aina kun joku tuntematon tulee kyytiin niin ihmetellään "oi oi oikeen automaattivaihteet"jossain Suomissa, kun me muut asumme Suomessa. Voin kertoa sinulle, että pk-seudulla ei todellakaan mikään 20 000 euron auto ole ihmettelyn aihe. Liikenne vilisee 40-50 tonnin autoja - nykyään kun kaiken maailman Honda CRV:tkin maksavat sen neljäkymmentä tonnia.
- Öljysorasissi
No sinä asutkin kirjoitti:
jossain Suomissa, kun me muut asumme Suomessa. Voin kertoa sinulle, että pk-seudulla ei todellakaan mikään 20 000 euron auto ole ihmettelyn aihe. Liikenne vilisee 40-50 tonnin autoja - nykyään kun kaiken maailman Honda CRV:tkin maksavat sen neljäkymmentä tonnia.
Me täällä susi-Suomessa yleensä omistamme automme. Sitä en tiedä kuka nämä 40-50 tonnin autot Helsingissä omistaa, ehkä Santander.
- uyfluclju
- hbfdlvjhb
Todella moneen autoon sopisi vaikkapa ID-107.
- Anonyymi
Seiska ja T ovat melko erinäköisiä.
- ihmeellistä ...
JP-500 on savonkieltä ja tarkoittaa, että 'jo piisoo' tuo autovero nimittäin.
LO-13 taas on Superman's girlfriend Lois Lane.- xdtuxfgj
Lois on paremminkin LO-15
- Maitoa vai kaljaa?
Kaljarekassa oon nähnyt ISO-3 rekkarin ja maitoautossa VAL-10. Ihan hyviä :)
- kiki.
Ei ISO-3 ole minkään auton rekkari.
Tosin VAL-10 on P Parpalan maitokuormurin rekkari, ko. auto liikkuu lähinnä Turun alueella, ja omaa pahimmat idioottit ajamassa sitä autoa, esim minä olen päiväkodin pihassa pulla-auton vieressä ja puhun kännykkään, no idiootti kypsyy siellä maitoautossa ja alkaa tööttäilemään, no ei siinä mitään, minä puhun puhelun loppuun ja kaikessa rauhassa vien laatikot perille asti :)
Yleensähän maidot myydään "seuraavan päivän" maitoina eli nillä ei ole mitään kiirettä, kunhan on päivän aikana viety perille niin se riittää, ja harvoin kai maitokuskilla on päivässä yli 40 paikkaa, joten ei heillä ole mikään kiire...
Tottakai nyt portilta asti kantaa mielummin 7 kiloa pullaa kuin 300 kiloa maitoa, mutta ei oo mun ongelma, mä en kanna - Kaljaa
kiki. kirjoitti:
Ei ISO-3 ole minkään auton rekkari.
Tosin VAL-10 on P Parpalan maitokuormurin rekkari, ko. auto liikkuu lähinnä Turun alueella, ja omaa pahimmat idioottit ajamassa sitä autoa, esim minä olen päiväkodin pihassa pulla-auton vieressä ja puhun kännykkään, no idiootti kypsyy siellä maitoautossa ja alkaa tööttäilemään, no ei siinä mitään, minä puhun puhelun loppuun ja kaikessa rauhassa vien laatikot perille asti :)
Yleensähän maidot myydään "seuraavan päivän" maitoina eli nillä ei ole mitään kiirettä, kunhan on päivän aikana viety perille niin se riittää, ja harvoin kai maitokuskilla on päivässä yli 40 paikkaa, joten ei heillä ole mikään kiire...
Tottakai nyt portilta asti kantaa mielummin 7 kiloa pullaa kuin 300 kiloa maitoa, mutta ei oo mun ongelma, mä en kannaiso-3 rekkari On ollut muutama vuosi sitten käytössä kaljarekassa. Eihän sitä ole pakko ikuisesti käyttää.
- kiki.
Kaljaa kirjoitti:
iso-3 rekkari On ollut muutama vuosi sitten käytössä kaljarekassa. Eihän sitä ole pakko ikuisesti käyttää.
Tuolta löytyy KAIKKI käytössä olleet tunnukset, oli se sitten poistunut käytöstä vuosi sitten tai 90 luvun alussa :)
No keksi enskerralla parempi vitsi :) - Kaljaa
kiki. kirjoitti:
Tuolta löytyy KAIKKI käytössä olleet tunnukset, oli se sitten poistunut käytöstä vuosi sitten tai 90 luvun alussa :)
No keksi enskerralla parempi vitsi :)Usko nyt jo vi**n vatipää, että tuo kaljarekka on muutama vuosi sitten ollut liikenteessä.
Tässä muutama muukin sen bongannut:
http://forums.offipalsta.com/archive/index.php/t-26796.html
http://sanaristikot.net/keskustelut/index.php?alku=30&id=3160&p1=vast.php&p2=info_3.php&ryhma=0&t=k2
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/5733956/30467518
Siinä sulle valehtelua :) - kiki.
Kaljaa kirjoitti:
Usko nyt jo vi**n vatipää, että tuo kaljarekka on muutama vuosi sitten ollut liikenteessä.
Tässä muutama muukin sen bongannut:
http://forums.offipalsta.com/archive/index.php/t-26796.html
http://sanaristikot.net/keskustelut/index.php?alku=30&id=3160&p1=vast.php&p2=info_3.php&ryhma=0&t=k2
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/5733956/30467518
Siinä sulle valehtelua :)Tuollaista tunnusta ei ole IKINÄ ollut SUOMEN KILVISSÄ. jos joku semmosen on nähnyt, on se sitten ollut jonkun muun maan kilpi ;)
Ja kuten sanottu, tuolta paikasta josta ilmaiseksi noita tietoja näkee, niin siellä näkyy vaikka auto/kilpi olisi purettu kymmeniä vuosia sitten... - 25
Kaljaa kirjoitti:
Usko nyt jo vi**n vatipää, että tuo kaljarekka on muutama vuosi sitten ollut liikenteessä.
Tässä muutama muukin sen bongannut:
http://forums.offipalsta.com/archive/index.php/t-26796.html
http://sanaristikot.net/keskustelut/index.php?alku=30&id=3160&p1=vast.php&p2=info_3.php&ryhma=0&t=k2
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/5733956/30467518
Siinä sulle valehtelua :)Kaljarekassa oli ISO-3, tuli vaan kerran vastaan.
- saergfeawr
Yli-Iin ampulanssissa YLI-11
- Taxarivm72
kiki. kirjoitti:
Ei ISO-3 ole minkään auton rekkari.
Tosin VAL-10 on P Parpalan maitokuormurin rekkari, ko. auto liikkuu lähinnä Turun alueella, ja omaa pahimmat idioottit ajamassa sitä autoa, esim minä olen päiväkodin pihassa pulla-auton vieressä ja puhun kännykkään, no idiootti kypsyy siellä maitoautossa ja alkaa tööttäilemään, no ei siinä mitään, minä puhun puhelun loppuun ja kaikessa rauhassa vien laatikot perille asti :)
Yleensähän maidot myydään "seuraavan päivän" maitoina eli nillä ei ole mitään kiirettä, kunhan on päivän aikana viety perille niin se riittää, ja harvoin kai maitokuskilla on päivässä yli 40 paikkaa, joten ei heillä ole mikään kiire...
Tottakai nyt portilta asti kantaa mielummin 7 kiloa pullaa kuin 300 kiloa maitoa, mutta ei oo mun ongelma, mä en kannaJoo. Näihän se menee, ekaks ehtiny saa paikan. Älä sitte vilkuttele enää niitä kattovalojas kun et pääse rampilta tielle silloin kun se Sinulle sopii. Comprendo amigo?
- Anonyymi
Meidän jenkki vänissä on jua-3
- Ei kade
pahasti läpi tosta sun aloituksestas ;)
Jos jollakin on rahaa ja haluaa pistää sitä erityiskilpeen niin vittuakos se sun munia puristaa? (muuten kuin tietysti se kateus...)
Erään kyläkaupan takapihalla olen itse bongannut useaan otteeseen mustan maasturimersun jossa rekkari: VIS-10
Eli voisi päätellä että auton omistaa visionääri miljonääri Keskisen Vesku :)- kiki.
Merkki Mercedes-Benz
Malli ML 63 AMG
Käyttöönottovuosi 2006
Sylinteritilavuus 6200 cm³
Kokonaispaino 2880 kg
Ajoneuvon kulutus 16,5 l/100 km (EU-yhdistetty)
Päästötieto 392,0 CO2 g/km
Sinänsä hupaisaa että tuohon romuun on laitettu luovutuskielto, eli ei pääse katsomaan omistaako joku tuon... - saatana-
sitähän se. Eihän tässä maassa muuta olekaan. Olen kade, jos joku laittaa tonnin erikoiskilpiin. Herää saatanan pahvi.
- bot
kiki. kirjoitti:
Merkki Mercedes-Benz
Malli ML 63 AMG
Käyttöönottovuosi 2006
Sylinteritilavuus 6200 cm³
Kokonaispaino 2880 kg
Ajoneuvon kulutus 16,5 l/100 km (EU-yhdistetty)
Päästötieto 392,0 CO2 g/km
Sinänsä hupaisaa että tuohon romuun on laitettu luovutuskielto, eli ei pääse katsomaan omistaako joku tuon...tuurin keskinen se sillä ajoi eilen tv.ssä
- Romuun?!
kiki. kirjoitti:
Merkki Mercedes-Benz
Malli ML 63 AMG
Käyttöönottovuosi 2006
Sylinteritilavuus 6200 cm³
Kokonaispaino 2880 kg
Ajoneuvon kulutus 16,5 l/100 km (EU-yhdistetty)
Päästötieto 392,0 CO2 g/km
Sinänsä hupaisaa että tuohon romuun on laitettu luovutuskielto, eli ei pääse katsomaan omistaako joku tuon...En nyt menisi sanomaan ML 63 AMG -Mersua romuksi - varsinkin jos itse ajelisin jollain Fiateilla ja Fordeilla.
- riesa122
Omistan itse aikoinaan saksasta tuodun Ford Sierra cosworth RS500:n ja rekkari on tietenkin RS-500, tonnin maksoi mutta on kyllä sen arvoinen.
- max-15
Sattuman satoa mut enivei tuli vastaan vanha kuppanen golf variant GET-666
- LO-13
LO-13 tarkoittaa suht ripeää autoa. Eli 402m menee matlaan kolmeentoista sekuntiin.
- Retkuilija
Mun Dartissa oli rekkari NOT-64, oli -65 mallinen.
- no.olis
Olis huumoria jos jonkun duunari-lottovoittajan Bentleyssä kilpi olis vaikka TAV-15.
- OnhanNäitäNähty
Nimet on aika yleisiä, ELL-1, KAR-1 jne jne.
Yhdessä vanhassa suomijännärissä tän leffan miljonääri-pahis ajoi sellaisella autolla, minkä rekkari oli IS-1. Ja tässä Napapiirin sankarit-leffan Sierrassahan on se ainakin leffan nähneiden autonlaittelijoiden keskuudessa tunnettu rekkari TIS-51. Leffassahan sen Sierran omistaja on täys tissifriikki.
Eräässä rannikkokaupungissa aikanaan käydessäni näin auton, minkä kilpi oli RCZ-1. Oli joku urheiluauto, et olisko ollut mallimerkintä tms...
Olen myös joskus nänyt tällaisen rekkarin kun PIS-100, mutten tiedä oliko harkittu juttu.
Niin juu ja yhdessä polttoainerekassa, olisko ollut Teboilin, rekkarina oli OKT-95. Tai siis se oli sen peräkärryssä eli osui kohdilleen. Luultavasti kanssa ostettu kilpi, vaikka nyt olikin polttoaineyhtiön menopelissä.
Et kyllähän noita löytyy paljonkin. - läski
BMI-100, taisi olla lihava kuski...
- Anonyymi
JOH-316.
- Anonyymi
AMG-500.
- Anonyymi
Kuljettajahan lienee vannoutunut Amiga 500 omistaja :D
CBM-64 tai VIC-20 olisi minun kilpivalintani...
- Anonyymi
NAI-517 on aika selvä juttu.
- Anonyymi
Eikä ole !!!! Suomen rekisterikilpi on maailman surkein ja pienin. Ihan surkee. Yöäk, Yöäk !!!!
- Anonyymi
Miten sopisi tämä?
IAM-560
Näin sen P. Espalla muutama vuosi sitten. Itse auto oli tietenkin MB 560. - Anonyymi
Persaukiset agraarialueen mopokorttipellet vaikeroivat identiteettikriisissään kun mopoon ei saa omia akuankka-kilpiä. Ei hätää, liimatkaa siihen mopokilven päälle menthol-Mallun aski. Kohta se om kiellettyä Suomessa, ja pääsette oikotietä enkeleiden täysjäseniks.
Nuijat. - Anonyymi
Näin Audi Q7 Jonka rekisteri oli QQ-7
- Anonyymi
Näin minäkin, mutta sen kuljettaja luulee, etteivät liikennesäännöt koske häntä.
Nimim. pujottelut pujuttelurinteeseen!
- Anonyymi
Näin avain auto jonka rekisteri oli KEY-1
- Anonyymi
Tuttavalla oli KOT-1 kakkoskodissaan (matkailuauto), lieköhän tuo auto vielä liikenteessä uudella omistajalla.
Useammassakin sotilaskotiautossa eri varuskunnissa on joku sopiva ostettu rekisterikilpi (pojat pistäneet mahdollisesti hatun kiertämään). - Anonyymi
Mulla on GAS-724 ja auto 91vm ja aga-kaasufirman teemavärinen ollut (punavalkonen), onko joku kaasufirman vanha työauto🤣
- Anonyymi
PAS-2
- Anonyymi
Viime viikolla näin japanilaisen auton, jonka kirjaimet olivat: KUK-.
Muutenhan asiassa ei olisi ihmeellistä, mutta koska Suomessa puhuttavalla,
ns. toisella kotimaisella nuo kolme kirjainta tarkoittavat kullia.
Ellei siis osaa ruotsia, asialla ei liene väliä.
Ruotsissa ei sellaisia kirjainyhdistelmiä rekisteröinneissä käytetä, jotka siellä tarkoittavat jotain sopimatonta.
Esim. FIS - tarkoittaa pierua. - Anonyymi
Aika vanha Huyndai löytyy rekisterillä LER-551
HTTPS://WWW.MOTONET.FI- Anonyymi
Lapin läänin LER -kilpisarja lienee ollut joskus 80-luvun alussa menossa silloisiin uusiin autoihin, mutta Hyundai tuli Suomeen vasta 1990 ensimmäisen kerran.
Itsellä oli joskus vm. -82 auto jossa Kuopion läänin kilvet KER, numeroa en kerro kun sillä löytyisi ko. auto omistajahistorioineen.
Tästä päättelen että Lapin läänissä varmaan samoihin aikoihin ollut tuoa LER -kilpisarja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202373Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3081286- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681