ONKO PORKKANA VHH SAPUSKAA

ei jänis ?

siinähän on liukenevia hiilareita 67 g / 100 g

69

7525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanna_

      Antti ja muut vhh-ukkelit sanoo, että ei saisi syödä paljon sitä, koska se kasvaa maan alla...
      Syön joskus vähän, kun siitä tulee ihana pehmeä sävy ihoon...

      • porkkanaa ei

        sopivaa VHH ruokaa mutta voi sitä keittoon laittaa väriä antamaan.


      • ei jänis ?
        porkkanaa ei kirjoitti:

        sopivaa VHH ruokaa mutta voi sitä keittoon laittaa väriä antamaan.

        porkkanaa niin ei kai se laivaa kaada ?


      • Satu Seksy
        ei jänis ? kirjoitti:

        porkkanaa niin ei kai se laivaa kaada ?

        Kaikkihan täällä palstalla on jäniksiä on a:sta ö:hön.

        "Ratsastin korkealla ja kovaa, olin hetken kuningas.
        Pelasin kovin panoksin, suurella riskillä. Omistinhan kaiken.
        Kävellessäni pois, voitin silloin.
        Mutta mikä laulaen tulee, se viheltäen menee. Niinhän se.
        Minulla oli tapanani olla tyhjä kuori,
        Itse asiassa koko elämäni varjo roikkui ylläni.
        Olin heikko mies, koska hajoan ilman valtakuntaani.


        http://www.youtube.com/watch?v=4Q41tnlJ9m8&feature=related


      • yks kp
        Satu Seksy kirjoitti:

        Kaikkihan täällä palstalla on jäniksiä on a:sta ö:hön.

        "Ratsastin korkealla ja kovaa, olin hetken kuningas.
        Pelasin kovin panoksin, suurella riskillä. Omistinhan kaiken.
        Kävellessäni pois, voitin silloin.
        Mutta mikä laulaen tulee, se viheltäen menee. Niinhän se.
        Minulla oli tapanani olla tyhjä kuori,
        Itse asiassa koko elämäni varjo roikkui ylläni.
        Olin heikko mies, koska hajoan ilman valtakuntaani.


        http://www.youtube.com/watch?v=4Q41tnlJ9m8&feature=related

        Asiaa Satu Seksy!!!


    • heh !

      Riippuu siitä miten se roikkuu, mutta noin paljon siinä ei kumminkaan hiilaria ole. Mistä olet tuon löytänyt?

      • ...

        Ainoastaan 69%:a


      • heh !
        ... kirjoitti:

        Ainoastaan 69%:a

        Kerro jo se valheellinen lähde!


    • fineli.fi

      imeytyvät hiilarit 69% 5,6g/100g

      • C arrot

        Prosentuaalisesti paljon mutta kokonaismäärähän se tärkein on, ei tuo nyt kovin korkea määrä ole.


      • ...
        C arrot kirjoitti:

        Prosentuaalisesti paljon mutta kokonaismäärähän se tärkein on, ei tuo nyt kovin korkea määrä ole.

        on oleellisin asia;
        Rasvaa 5%
        hiilihydraatit 69%


      • ei jänis ?
        ... kirjoitti:

        on oleellisin asia;
        Rasvaa 5%
        hiilihydraatit 69%

        EI SAA YLITTÄÄ 74 G / VRK:ssa.

        tämä on ehdoton totuus !

        mama totuus kuin se että kuu loistaa !


    • vähä

      Porkkanassa hiilareita 5.6/100g eli voi kohtuudella syödä. Vrt. perunassa 13.1/100g.
      Tualta niitä voi tutkiskella http://www.fineli.fi/

      • aloituksessa ;

        onko porkkana Vhh sapuskaa?

        Vastaus (VHH:n määritelmän mukaa) : porkkana ei ole VHH sapuskaa.


      • porkkana nenä
        aloituksessa ; kirjoitti:

        onko porkkana Vhh sapuskaa?

        Vastaus (VHH:n määritelmän mukaa) : porkkana ei ole VHH sapuskaa.

        LAINSUOJATTOMAN vhh ihmisen kädessä ?


      • KANA --- pork
        porkkana nenä kirjoitti:

        LAINSUOJATTOMAN vhh ihmisen kädessä ?

        tieteellistä näyttöä ?


      • VHH forever
        KANA --- pork kirjoitti:

        tieteellistä näyttöä ?

        NO onhan siitä tieteellistä kun kerran Heikkilä on sanonut että maan alla kasvavat ovat vaarallisia ja Heikkilä on kuitenkin asinatuntija ja tieteellisesti koulutettu mitä tulee maan alla kasvamiseen.


      • maan alta
        VHH forever kirjoitti:

        NO onhan siitä tieteellistä kun kerran Heikkilä on sanonut että maan alla kasvavat ovat vaarallisia ja Heikkilä on kuitenkin asinatuntija ja tieteellisesti koulutettu mitä tulee maan alla kasvamiseen.

        Totta. Maan alla kasvamisen vaarat on aina huomioitava. Sehän on lähtökohta.


      • dfghjklötyuiopgbhnmg
        maan alta kirjoitti:

        Totta. Maan alla kasvamisen vaarat on aina huomioitava. Sehän on lähtökohta.

        yllättävän paljon tapaa tässäkin ketjussa heitä


      • pork,värin.pää
        dfghjklötyuiopgbhnmg kirjoitti:

        yllättävän paljon tapaa tässäkin ketjussa heitä

        maan alla ( kiinan kaali ) tai vangittuna maan päällä ( venäjän smetana ) niin kumpi on moraalisesti vaarallisempaa vhh-ihmisruokavaliossa ?


      • Anonyymi
        VHH forever kirjoitti:

        NO onhan siitä tieteellistä kun kerran Heikkilä on sanonut että maan alla kasvavat ovat vaarallisia ja Heikkilä on kuitenkin asinatuntija ja tieteellisesti koulutettu mitä tulee maan alla kasvamiseen.

        Syöttekö kaiken sen mitä asiantuntiat kehotaa on oikein sydä tai väärin?Itse syön nälkäni.En elä syödäkseni! Popsin porkkanoita juuri niin paljon kuin huvitaa, jos tekee mieli:oli oiein tai väärin se!


    • Anonyymi

      Porkkanassa on kylläkin 5,6 grammaa hiilihydraattia/100g.
      Pitää osata lukea Fineliä. Jos osaa suomea ja on käynyt peruskoulun matikan tunneilla, niin luulisi onnistuvan.
      Eli, jos nyrkkisääntönä pitää sen, että vähähiilihydraattiseen ruokavalioon ei kuulu tuotteet, joissa on 5g/100g hiilaria tai sen yli, niin sitten tuossa on liikaa hiilareita.
      Sinänsähän kyse on määristä, eli jos nyt 200g raakaa porkkanaa syö samana päivänä, kun muuten ruokavalio koostuu pelkästään rasvasta ja proteiinista, niin ei se ole liikaa normitallaajalla, edes siihen, että ketoosi katkeaisi, koska 200grammasta raakaa porkkanaa saa 11,2 grammaa hiilihydraattia.

      • Anonyymi

        Täytyy ottaa huomioon, että porkkanan energiasta 69 % tulee hiilihydraatteista joista 5,4 g/100g on pelkkää sokeria, joka on MYRKKYÄ!!!


    • Anonyymi

      "Liittokansleri Angela Merkel on alunpitäen luonnontieteilijä ja väitellyt hajoamisreaktioiden mekanismeista sekä nopeusvakioiden laskemisesta kvantti-kemiallisiin ja tilastollisiin menetelmiin perustuen. Vertaakohan Veku itseään vaikkapa Angela Merkeliin?"

      Tuskin Angela Merkel riittää Veijolle, vaan hän lienee asettanut itsensä tahtomattaan Albert Einsteinin tasolle.

      • Newton lienee yhä merkittävin fyysikko kautta aikojen. Varsinkin painovoimalaki on merkittävä saavutus joka loi kokonaisen matematiikan haaran eli integraalilaskennan. Lisäksi hänen laskemansa integraali joka osoitti että painovoiman kannalta kappaleen massan voidaan ajatella keskittyvän sen massakeskipisteeseen on aivan riittävän vaikea monelle matemaatikollekin.

        Sanoisin, että veku asettaa itsensä korkeammalle kuin Frank Hu. Frank Hu kaan ei kylläkään tule saamaan Nobelia.


    • Anonyymi

      Mikään yksittäinen elintarvike ei taida kenenkään ruokavaliota pilata. Kokonaisuus ja määrät ratkaisee. Ja päivän hh-määrä minkä on itselleen sopivaksi katsonut. Jos on huolissaan ja tykkää porkkanasta niin voihan siitä omasta dieetistään jättää jotain toista pois hetkellisesti.

      Porkkanoitakaan ei kukaan normaalisti syö niin paljon päivässä, että se pilaa mitään. Ja jos vetää kilon porkkanoita niin eipä mahaan sitten paljon mitään muuta mahdu.

      Muistelen että silläkin on väliä onko porkkana raaka vai kypsennetty, vähän kuin perunakin sen GI vaihtelee sen myötä. Jostain luin senkin että sen sijaan sen A-vitamiinin (tai karotenoidien) imeytyvyys paranee kun kypsennetään. Tärkkelyksen rakenteeseen liittyen.

      Itse olen taas ottanut raa'an porkkanan salaatin koristukseksi. Raasteena menee hyvin. Huomaan että porkkanan syöminen nostaa hyvin kaikkia tärkeiden ravintoaineiden määriä päivän ruokavaliossa.

      Muuten "kielletyistä" elintarvikkeista huomasin että rakastamani lakkahillokin sopii kun siitä pikku lusikallisesta tulee paljon makua varsinkin vhh-pannarin päälle mutta vain vähän kaloreita ja hiilaria. Mutta ei hilloakaan sovi tosiaan sen enempää vetää, jos on hiilarimäärät kovin tiukoiksi itselleen asettanut.

      T kn

      • Itse syön porkkanaa lähinnä kypsennettuna keitossa, padoissa ja rosmariiniporkkanoissa. Karotenoidien imeytyminen paranee kun porkkanat kypsennetään ja myös hienontaminen parantaa niiden imeytymistä. Teen myös satunnaisesti kasviliemitiivistettä ja porkkana, selleri, tomaattipure sekä suola ovat välttämättömät ainesosat. Suolaa on tuossa noin 45%.

        Porkkanan GI:llä ei ole juurikaan väliä. Jos syö 300 g kerralla niin hiilihydraattia on vain 17 g.


      • Anonyymi

        Tarkistin Montignacin taulukosta, että raa'an porkkanan GI on 20 kun kypsennetyn 40.

        T kn


    • Anonyymi

      Ja vielä marjahillon keskimääräiset: Hiilaria 1.2 g ja sokeria 1,3 g / teelusikallinen. Kärsii vaikka kaksi laittaa, eikä tee kesää eikä talvea.

      T kn

    • Anonyymi

      Selittäjiä riittää kuin kirkon lasten kerhoissa paestpori hoopoveen ohella.
      Kukaan näistä ei näytä olevan lukutaitoinen tai sitten intiaanit kadonneet kanootista.

      Minusta on tietenkin mieleistä kun tunnustettujen ravintotutjijoiden mielipiteet ja tutkimustulokset väitetään minun saavutuksiksi ja siinä sivussa kirjoitellaan omista luuloita joille ei löydy mitään tieteellistä pohjaa samoin kuin THL:n selittelyille tyydyttyneen rasva ja punaisen lihan vaaroista.

      Kiitos hyvistä nauruista erikoisesti hoitonsa pilanneelle pastori hoopoveelle.

      • Anonyymi

        Kysypä asiaa Veijolta. Sähköpostilla.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe