Lehdistä saa jatkuvasti lukea, miten ihmiset ovat stressaantuneet ja perhe kärsii, kun luodaan uraa. Minä olen aina ihmetellyt, kuinka paljon näitä uranluojia oikein on ja mihin he oikein pyrkivät. Putkimies on putkimies todennäköisesti eläkeikään asti. Ilman lisäkoulutusta voi päästä pienen porukan kympiksi ja siinä se. Opettaja voi päästä rehtoriksi, mutta harva opettaja pääsee vaikkapa Opetushallituksen pääjohtajaksi.
Niinpä kysynkin, luotko sinä uraa ja minkä kuvittelet olevasi urasi huippu, jos kaikki menee nappiin? Ja luuletko, että jos sinne joskus pääsisit, onnellisuutesi kasvaisi?
Niinpä kysynkin, luotko sinä uraa ja minkä kuvittelet olevasi urasi huippu, jos kaikki menee nappiin? Ja luuletko, että jos sinne joskus pääsisit, onnellisuutesi kasvaisi?
Vastaukset 49
Vanhimmat
englanniksi:
Leaves may be constantly read how people are stressed and the family suffers when you create a career. I have always wondered how much of these uranluojia really is and what they really seek. Is likely to be a plumber plumber until retirement. Without additional training can get a small gang kympiksi and that's it. The teacher can access as headmaster, but very few teachers can say, Board of Education director-general.
So I ask, Do you create a career and what do you think you're top of your career, if all goes bang? And do you think that if there ever could get, increase your happiness?
takaisin suomeksi:
Lehdet voidaan jatkuvasti lukea, miten ihmiset ovat stressaantuneita ja perhe kärsii kun luot uran. Olen aina ihmetellyt, kuinka paljon näitä uranluojia todella on ja mitä he todella etsivät. On todennäköisesti putkimies putkimies eläkeikään asti. Ilman lisäkoulutusta voi saada pieni jengi kympiksi ja that's it. Opettaja voi käyttää rehtoriksi, mutta hyvin harvat opettajat voivat sanoa, Opetushallituksen pääjohtajaksi.
Joten pyydän, Luotko uran ja mitä luulet top urasi, jos kaikki menee bang? Ja luuletko että jos koskaan voi saada, lisää onnea?
Vaikkei vastauksesi ollut aivan sitä mitä toivoin, on se ainakain omaperäinen. Pisteet siitä! ;-)
...on kumpikin yhtä vaikeaa.
http://www.helsinki.fi/~pjojala/Plumbing-Service-Helsinki-Espoo-Vantaa.htm
olisi se, että vastuuta tulisi lisää, mutta että duuni ei veisi enempää aikaa kuin nyt. Ja olen ilmoittanut pomollenikin, että viihdyn asiantuntijana enkä halua esimieheksi. Tuuraan tarvittaessa esimiehiä, mutta en halua omia alaisia.
Ja kyllähän mä sitä vastuuta olen saanutkin koko ajan enemmän, mikä on mukavaa. Vastuulla tarkoitan mielekkäämpiä, älyllisesti vaativampia tehtäviä, joiden tuloksista kannan itse vastuun.
Pakko myöntää, ettei tämä ala ollut koskaan unelmani, mutta tykkään työstäni. Jos jostain joskus haaveilen niin siitä, että elättäisin itseni kirjoittamalla tai politiikassa. Erityisesti jälkimmäisessä vaan pelottaa sen mahdollisesti tuoma julkisuus, jota en todellakaan kaipaa elämääni. Ujo ja hiljainen kun olen.
Summa summarum: kokisin olevani urani huipulla, jos saisin tehdä töitä melkein täysin itsenäisesti. Ilman alaisia ja mieluiten ilman suurta hierarkiaa yläpuolellani. Plus edellä mainitut kriteerit.
"Summa summarum: kokisin olevani urani huipulla, jos saisin tehdä töitä melkein täysin itsenäisesti. Ilman alaisia ja mieluiten ilman suurta hierarkiaa yläpuolellani. Plus edellä mainitut kriteerit."
Mahtaako tuo olla mahdollista paitsi yrittäjille? Kuulostaa kyllä houkuttelevalle, jos taloudellinen vastuu ei painaisi. Olin joskus jotakuinkin moisessa tilanteessa pikkupuodin hoitajana. Palkka vaan oli onneton eikä vastannut koulutustani. Ehkä siihen voisi palata vanhana ja väsyneenä. Tuntui, että elätti itsensä harrastustoiminnallaan.
olisi markkinavoimien selättäjäksi niin kuin Käteisestä. Jatka vaan valitsemallasi uralla.
juomaputkessa
Ja sinun rapun edessä, tule avaamaan ovi !1!!1
se tuokin on, tiäkkö? Oikea alkoholisti ei tissuttele ja kiiku veteen piirretyllä viivalla miltei-kunnollisena-muttei-ihan-kuitenkaan -kansalaisena, vaan ottaa juomisensa tosissaan ja myös suorittaa juomisensa kuin kuka tahansa oman alansa ylpeä ammattilainen, eli työ tehdään kerralla kunnolla ja ammattiylpeyttä tuntien.
tee mitään selvinpäin. Se on periaate !1!!1
hommansa osaava ylpeä ammattilainen, wunderbaum!!! Vai mikä hitto se sana nyt olikaan...
wunderbaumeja ilman alvia. Roudattiin tullin ohi pari pakullista. Myydään halvalla.
*että onkohan ne niitä wanhan ajan wunderbaumeja, joita vedessä liottamalla sai kivasti nuppiin kohoavaa lientä kuppiin, kuulemma...*
Määrittele "halpa"?
*juuri nitä*
No, tenupalkalla.
Kuskaa vaan siihen ovenposkeen!
Minulla on pakottava tarve ostaa 500.000 nahkanoppaa Corollaani. Onko teistä apua? Osaatteko ommella?
ja muutama sinun naapuri on jo mennyt ohi ja kysyivät että Ratikan kanssakos sitä rellestetään. Mihin me sanottiin että jo vain.
ei nyt ole, mutta esmes kalannahkanoppia saadaan kyllä nopeasti kasaan. Osaamme kyllä ommella.
.
Suomunopat käy myös. Lähetättekö postiennakolla vai tuotteko Ryynäsen pakulla ovelle?
Ne on varmaan niitä samoja naapureita, jotka käy vessassa ovi auki ja jotka olen yllättänyt moisesta tirkistelemällä postiluukuista. Pikkupaskiaiset...
on tyylikäs salkku !1!1!
http://www.excellentpolybagsblog.com/2011/01/irelands-got-it-out-for-plastic-bags/
me tuodaan ompelukoneet teidän keittiöön, olohuoneeseen ja pari ehkä makuuhuoneeseen. Raivaa hieman tilaa johonkin nurkkaan, hankimme materiaalin eli raakaa kalaa isossa erässä. Muutama kuutio.
Tässä valmistuohjeet
http://www.kylmalevy.fi/materiaali/kipsissa.pdf
halua mihinkään putkiin..haluan olla mahdollisimman vapaa kaikesta muka upeasta ja haastellisesta. Ihan riittävästi on ollut haasteita muutenkin..joten never :) On tärkeempiäkin asioita kun työ ...
En luo enkä halua uraputkeen.
Mä vaadin elämältäni huippulaatua ja siksi en muuta hesaan enkä ryhdy niska limassa tekeen duunia jotta saa rahaa jolla voi ostaa niitä kamoja jotka mahdollistaa että voi olla enemmän töissä tms.
kaikki menee omalla painollaan jos on mennäkseen. Ja eikö se ole parempi että on edes rahaa ja unelmaduuni jos ei ole mitään muuta?
mut kukin tyylillään...
Toi on hyvä asenne.
sovellu muihin duuneihin kuin sohvien ja tuolien haistelijaksi :( Olis mielenkiintoista itse joskus haistaa tuolia jossa neiti frost-free olis istunut.
Tuossa asiassa uskon melkeinpä ajopuuteoriaan :)
baariin? Ratikka ei päästä meitä sisään.
Sinä tarjoat.
Mulla on jo treffit Mr. Bondin kanssa ;)
Better luck nex time !
mutta me päästiin kuitenkin rappuun sisään. Meillä on makuupussit mukana, asetutaan varmaan Ratikan oven eteen.
hyvä suunnitelma ;) Varmasti teillä on mukana myös kaikkea mukavaa postiluukkuun jaettavaksi !
Äkä vaan sano, että se on tämän palstan James Bond, eli Anselmi.
Ei kai teillä ole hiilihappojäätä ja uunipeltejä liskonkusen jäädyttämiseksi? (Teippaan varmuuden vuoksi postiluukun jeesusteipillä.)
ihan aito ja alkuperäinen 007 ;D
mukana just tätä varten. Kyllä, ehdimme jo kusta pelleille. Kyllä, ne ehtivät jo jäätyä. Ja kyllä, ehdimme jo pudottaa kusilaatat luukustasi.
Siitä on jo puoli tuntia.
Mutta todennäköisesti kaikki ideat otetaan mielenkiinnolla kokeiltaviksi !
ja mies, joka silittelee mirriä?
aika monesti varmaan ne haaveet realisoituu, muttuu tai kehittyy elämäntilanteen myötä.
luo uraa ja etsi "parempaa", mutta kieltämättä olen tyytyväinen, jos homma etenee nousujohteisesti.
- En siis koe olevani hirveän kunnianhimoinen urani suhteen.
kun olinkin jo vastannut tähän.
No... eipä ollut mieli paljon muuttunut tällä välin ;)
että nykyaikanen uraputki on horisontaalinen? Siinä riittää putkea joka suuntaan ihan loputtomiin. Sen kun menet ja pompit ruudusta ruutuun. Se on totta. Luin niin työelämätutkimuksesta.
Moderni menestyjä ei edes tahdo edetä ylöspäin, hyppää vaan asiantuntijatehtävästä toiseen ja jos siinä pääsee hyppäämään ylemmälle tasolle se on ihan ok. Varsinaisesti tähtäin on kuitenkin aina siinä seuraavassa asiantuntijatehtävässä.
"Varsinaisesti tähtäin on kuitenkin aina siinä seuraavassa asiantuntijatehtävässä."
Siis: seuraavassa pätkätyössä.
Kuten juuri mainitsin :-)
niin
ja kertoi etsivänsä purjehdystaitoista miestä toivorikkaana.
uranainen oli ollut työtön ilman omaa syytä
Kun kysyin, että minkälainen huvipursi on, että osaisinko ajaa sillä
---ei ole venettä, vaan hän etsii miest, jolla on huvipursi
Lopuksi 36v uranainen etsi omaa ikäluokkaa mieluummin, kun minä olin 38v
NAISEN LOGIIKAN HELMI JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
X