Tuomitseminen avioeroon

ihmettelyä ja selkoa

Olisin kiinnostunut tietämään kauanko voi menä maksimissaan aikaa, että saa avioeron siis jos I-vaihe on jo mennyt? Voiko tässä vielä toinen vitkuttelullaan pitkittää eroa...entä missä tulee lopullinen deadline, jolloin tuomioistuin tuomitsee avioeroon. Voiko tämä kestää montakin kuukautta?

3

780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ladyface

6kk sitten toinen voi hakea vaikka yksin eroa ja se tuomitaan käytäntöön. Mutta sitä eroa pitää hakea käräjä oikeudelta: toinen vaihe , jos eroa ei haeta siinä oli muistaakseni vuosi ja tuomioistuin katsoo asian rauenneeksi elikkäs olette vielä naimisissa silloin!!!

• rygdfthg

toinen osapuoli hakee eroa = lähettää käräjäoikeuteen 2-vaiheen paperin, niin jonkin aikaa voi eroa haluamaton tai muuten vain kiusaa tekevä osapuoli eroa pitkittää. Olen kuullut aikahaarukasta muutamasta viikosta pariin kuukauteen - mutta kyllähän siinä tuo vuosi 1-vaiheen vireillepanosta on ehdoton takaraja. Jollei toinen osapuoli suostu palauttamaan tiedoksisaantitodistusta, laitetaan "vouti" asialle hakemaan kuittaus.
      Pääpointti on se, että eron haluava osapuoli lähettää 2-vaiheen paperin eteenpäin ajoissa eikä jää ihmettelemään, että mitäs nyt... Jos siis vaikkapa 1-vaiheen paperi on laitettu yhdessä menemään, mutta toinen ei haluakaan sitten virallista eroa.

• Joku eronnut.

Avioeroon voidaan tuomita vaikka se toinen osapuoli (jätetty) ei sitä haluaisi. En tiedä kuinka pitkään asioita voi vetkutella. Kysy käräjäoikeudesta tarkempia tietoja asiasta tai juristilta. Heillä on kokemusta. Mutta, avioeroa ei voi estää, koska sen voi hakea yksipuolisesti.

Eli laitat II-vaiheen HETI VÄLITTÖMÄSTI eli 6 kk:n kuluttua I-vaiheen jättämisestä. Siinä I-vaiheen paperissa on ilmoitettu pvm jonka jälkeen käräjäoikeus ottaa asian käsittelyyn. Hoida asia HETI.

Ositus- ja muut sopimuksenvaraiset asiat voi hoitaa muuten. Lisäksi jos olet jo tehnyt II-vaiheen se on tehokas keino myös edistää ositusta yms. muita asioita koska silloin se jätetty osapuoli ymmärtää että oikeasti halaut erota.
      Ymmärsin tarinastasi sen, että se sun puolisosi ei hyväksy eroa ja epäilet että hän alkaa kiusaamaan sinua asioissa. Käännyt lakimiehen puoleen jos on ongelmia. Mutta, avioeroon ei tarvita toisen osapuolen suostumusta. Äläkä suostu minkäänlaisiin vitkutteluihin mitä roikkujat esittävät.

Aina kannattaa hoitaa kaikki asiat sopuisasti, joutuisasti ja sovinnollisuutta edistäen. Onhan se II-vaiheen laittaminen eteenpäin HETI kun se on mahdollista myös sen jätetyn (mahd.roikkujan) etu. Epävarmuus poistuu kun ero on totta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe