Ei liiku lehti tuame ja lintuki o vait

koti-kiusattu

Kamala pimiää tual ulkon ja märkkä,oikke hirvittä sinne nokkas pistä.
Mut ei se aut sinne vaa se o mentävä leippätäs tianama.
Tämmösin aamuin tekis miäl jäär tähä keinu ja olla vaa, ruvet muistelema mennei ajoi.
Mite ne klopi sit pärjäis ?täyty niil olla joku jolt voi kyssy ko ahras paik ette tule.
Nii sitä mä rupesi kysymä et onk tääl muit nii hullui et ova töis vaik vois eläkkel ol?
Mää ko ole täsä orotellu et kosk se vanhus tulee ja siin orotelles tul aika pitkäks ja hommi rupesi.

37

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jep. Osa-aikasta vois hakea, mutta vielä ei ole ylpeys antanut periksi.

Teen kuus ja puolituntista ilman muita korvauksia. Palkkaani olen tyytyväinen. Ylitöitä toki tulee muutama kerta kuukaudessa ja niitä saan tehdä jos haluan/jaksan. Jonain päivinä teen 8h ja perjantaisin yleensä 5h mutta viikkotunnt ovat yhteensä 32 ja puoli. Aikaisintaan aloitan 7.45 ja lopetan 17. Tänään alkaa hommat 11.15 ja päättyy 16.30. Lasten kanssa puuhailua ja ulkoilemme joka päivä tunti tai kaksi, kesällä kolmekin säästä riippuen.

Olen työhullu ja rakastan työntekemistä ja en osaa olla jouten. Jos menee fyysinen työkyky, niin alan tekemään töitä teoreettisesti, netti- ja puhelinterapeuttina, heh heh, tuli palkkaa eli ei. Ja muistelmani kirjoittamisen olen jo aloittanut.

• lottamari_1

Perkkema senttäs millane harmaa ankeus siel oikke tänä aamuna ol oottamas!, meinasiva niskavillat noust pystyy, ku katto ulos akkunast. Mitä hitto me tehrä tämmöses kylmäs takapajuises maas, jossai Jumala selä takan ja surkkenas väännetä ittemme ylös jok ikine aamu naama vääränäs ja kuolla pois enne ku keritä mittää eläket saamaa. Siit eläkkeel olost mittä kerkii nauttii raihnasenas ;(

• Täti Tuppukyläst

tulee orottamattaki . Tääl paista aurinko kauniste ja on kyl niim pal hiano lokakuine päivä, ei ol
        valittamist . Jaa juu, vai töit ? Pakko meiti harmaitte panttereitte o paiski töit, saava nuare makka
        koton soffal ja nauttii sosiaalisist tuist, mitä meijä nuaruures ei ollu. Jaksava sit vanhana tehrä töit.
        Mut voi olla, et yks sykupolvi nauttii meiti veroeuroist, ettei heitin tartte koskaa vaivata itteäs
        tämmösil velvollisuuksil yhteiskuntta kohta . Miäliste jäisi jo eläkkeel 42 tyävuare jälkke.

• k/k

Tek meist laulunki,sorsa lentä pohjosse,maaha outto sohjosse.
        kyl kai me sit olla sorssi ja niil sanota et,nokka kii ny sukeletta.
        Mää ole tunne vammane ko mä en tunne mittä levon tarvet,mää kleehota vaa harma tukka liehuen.

• k/k
        Täti Tuppukyläst kirjoitti:

tulee orottamattaki . Tääl paista aurinko kauniste ja on kyl niim pal hiano lokakuine päivä, ei ol
        valittamist . Jaa juu, vai töit ? Pakko meiti harmaitte panttereitte o paiski töit, saava nuare makka
        koton soffal ja nauttii sosiaalisist tuist, mitä meijä nuaruures ei ollu. Jaksava sit vanhana tehrä töit.
        Mut voi olla, et yks sykupolvi nauttii meiti veroeuroist, ettei heitin tartte koskaa vaivata itteäs
        tämmösil velvollisuuksil yhteiskuntta kohta . Miäliste jäisi jo eläkkeel 42 tyävuare jälkke.

Onk turistei näkyny?
        Tieräks ko mää istusi tänäpe lehtikasas mukulitte kans ja meiä suu oli vehnäsel.
        Noist nuarist nii yks päivä oli yhres huushollis ja siäl kaik makasiva viäl pualenpäivä mais.
        Yks mukulist rupes kränämä siit ko työkkäri mene nii aikassi kii ettei sinne kerkke ollenka

• Täti Tuppukyläst
        k/k kirjoitti:

Onk turistei näkyny?
        Tieräks ko mää istusi tänäpe lehtikasas mukulitte kans ja meiä suu oli vehnäsel.
        Noist nuarist nii yks päivä oli yhres huushollis ja siäl kaik makasiva viäl pualenpäivä mais.
        Yks mukulist rupes kränämä siit ko työkkäri mene nii aikassi kii ettei sinne kerkke ollenka

turistei näkky, mul vaa ei ol aikka katella heit. Vai rupes kränämä tyäkkäri kiinnimenoajast ?
        Saisis joillaki nuaril olla kans velvollisuuksi, ettei ain vaa oikeuksii .
        Kato, nuarena täytty, nukku et jaksaa vanhana ja vaivasena valvoo ... :)

• Putkivalo

just nyt. Taivas on suomi24logonsininen ja haavat loistaa keltaisina :)) Mutta ehkä se onkin vaan meille suomenruotsalaisten alueella ;D

Sitä muistiani ihmettelen, vaikka niin tositarkka on, niin on sellainen kuva että koulussa jouduttiin hiihtämään Kekkosen kunniaksi hänen synttäreillään 3.9.? Eihän se ole mahdollista, eihän? Ei siihen aikaan ole lunta voinut olla.

• k/k

Mut kyl vähä naurat ko ajatteli teiä hiihtokilpailui,jossa lapis vissi hiihretä juhanuksen.
        Voi se muute ollakki et hiihrit,enne vanha ko kaik ol paremmi.

• Putkivalo
        k/k kirjoitti:

Mut kyl vähä naurat ko ajatteli teiä hiihtokilpailui,jossa lapis vissi hiihretä juhanuksen.
        Voi se muute ollakki et hiihrit,enne vanha ko kaik ol paremmi.

mutta vain tämän kerran! Seuraavat naurut mun piikkiin maksaa :))

Ilmankos hiihtäminen maistui koulussa tervalta! Ja mää kun syytin suksia.
        Jos ennen vanhaan oli paremmin, niin oliko se sitten hyvä juttu että lunta tuli syyskuussa? Mun mielestä sais kyllä olla lunta ympäri vuoden, mutta sain sen kuvan että se olisi pelkkää kiusaa koti-kiusatulle :))

• Putkivalo kirjoitti:

mutta vain tämän kerran! Seuraavat naurut mun piikkiin maksaa :))

Ilmankos hiihtäminen maistui koulussa tervalta! Ja mää kun syytin suksia.
        Jos ennen vanhaan oli paremmin, niin oliko se sitten hyvä juttu että lunta tuli syyskuussa? Mun mielestä sais kyllä olla lunta ympäri vuoden, mutta sain sen kuvan että se olisi pelkkää kiusaa koti-kiusatulle :))

Lumi kuuluu talveen ja kukkaset kesään,nykyset aurakoneet on hienoi ja lämpössi vehkei.
        Jos olis lunta niin pakkasta kans, semmonen kurakeli on surkeeta.

• Putkivalo
        koti-kiusattu kirjoitti:

Lumi kuuluu talveen ja kukkaset kesään,nykyset aurakoneet on hienoi ja lämpössi vehkei.
        Jos olis lunta niin pakkasta kans, semmonen kurakeli on surkeeta.

Kurakelit on ne vihoviimeiset. Tuntuu paljon lämpimämmältäkin kun on edes kuivaa.

Ei kai miehillä ole mitään väliä kesästä tai talvesta, kun ootte keksineet kaiken maailman kivoja pikku koneita millä leikkiä pihassa :))) Ai niin. Tarttis ehkä palata maan pinnalle ja mennä hipelöimään ne kaikki kivat mitkä helpottaa perhe-leikkiä. Niitä ottaa niin itsestäänselvyytenä ettei edes huomaa enää :)

• liikkuu lehdet oikein lentäen:) Mahoton tuulenpuhuri vetelee pikkuoksia ja siivoaa puista lehtiä, oikein lehtisade välillä. Pientä sade kuuroakin heittelee taivaalta, silloin tällöin.
      Töihinhän tässä taas iltaan lähtöä teen. Ei viel tietookaa eläkeelle pääsystä, eläkeikä senku painelee karkuun kaiken aikaa.

Toiveena olis päästä edes jossain vaiheessa vuorotteluvapaalle, mut ei ihan vielä, vuosista se ei ole kiinni, vaan puhtaasti rahallinen juttu.):

Mukava lukee siun murretta, muutenkin kirjoitat aina niin mukavasti:)))))

• k/k

Raha perä se määki ole ja ko jaksa viel paina hommi nii mikä ettei.
        Kamalast noi nuoremma koitta syylistä et mä heiä tyäs viän,ei ne mukulatämmössi roska hommi lähre.
        Nämä ei ol meria seksikkäi.
        Ai nii koit ny ystävä kallis pan mieles ettei tääl saa kettä kehut,kamala paha vert se herättä.

• tomppa2006

...sit mää jään eläkkeel...

Oon tehny sellase sopimukse, et tasa kuuskymppise jään. Teen kyl täl hetkel kakstoista tuntist päivä ja yövuoroo, et varmaa on sillo korkee aika jo jääräkki eläkkeel. Ei mul silti mittää työtekkoo vasta ol.

• k/k

Mä oli tosa iäs viäl friskis kunnos ja keikkusi pisi valtameri.
        Noi ku teke selvä suunitelma ja laitta asia reera sen mukka nii hyvi se mene.
        Must o kans kiva tehr ja saara paika kuntto, semmottis ku näke mitä nyrkeist on lähten.

• jos jaksaisin vielä pakertaa, sitten jään eläkkeelle ja muutan Epsanjaan ;))
      Vitsi vitsi, enhän mä tietenkään Epsanjaan muuta, vaan Lappiin.
      Uskotko sä mua?

• k/k

jos johonkkis pitäs lähti,on siäl jo yks raaris ihmine.
        Mä ny usko kaik mitä naise sano ,mul ko on hyvi kehittyn ittesuojelu vaisto.
        Ai nii tual Madeiral pitäs joskus pikimälttäs käyr niit kukkassi kattoma.

• k/k kirjoitti:

jos johonkkis pitäs lähti,on siäl jo yks raaris ihmine.
        Mä ny usko kaik mitä naise sano ,mul ko on hyvi kehittyn ittesuojelu vaisto.
        Ai nii tual Madeiral pitäs joskus pikimälttäs käyr niit kukkassi kattoma.

porukalla ja patikoidaan joka päivä ainakin 15 km matka.
        Pirre nyt kumminkin lähtee mukaan ja ehkä joku muukin.
        Mutta telttaan en mee yöksi.
        Madeiralla on kuulemma kaunista, mene sä sinne käymään ja laitat sitten kuvia kukista.

• Anjaniina.
        Anceli kirjoitti:

Madeiralla on kuulemma kaunista, mene sä sinne käymään ja laitat sitten kuvia kukista.

kohde on Azorit, sinne jo matka varattuna kevääksi, haluatteko hienoja kuvia ;))
        http://images.google.com/images?q=azorit&hl=fi&gl=fi&biw=1680&bih=834

• Anceli kirjoitti:

sinne mihi miel teke,heittäs vaa repu selkkä kirmais ko keväine varsa,mut mihis mene näitte velvollisuuksie keskelt.
        Japani mää menissi jos ulkomail lähtisi,mää haluaissi katto ko seppä takoo samurai miaka.

• koti-kiusattu kirjoitti:

sinne mihi miel teke,heittäs vaa repu selkkä kirmais ko keväine varsa,mut mihis mene näitte velvollisuuksie keskelt.
        Japani mää menissi jos ulkomail lähtisi,mää haluaissi katto ko seppä takoo samurai miaka.

mennä mihin haluaa, mutta ei ole mahdollista ainakaan tällä hetkellä.
        Maailmassa on paljon hienoja paikkoja.

• Anjaniina.
        Anceli kirjoitti:

varmaan hieno paikka, olen nähnyt vain kuvia ja hienoja ovat nuokin.

on mennä tuolla vaelluspolkuja, niin vuoristossa kun alempanakin ;)
        Oletan että saan hienoja kuvia ;)

• Anjaniina.
        koti-kiusattu kirjoitti:

pitää laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.
        Viime kesänä se oli uus mopo, ens vuonna Azorit ;)
        Luulen minäkin että nautin tuosta, jonkunsortin kasvihullu kun olen ;)

• GloriaJoy

siul et kuuntele mitä siu siul kertoo ja tottele siuta

• k/k

ole ain ittiän tuteeranu,ny on vaa häiriö kansavälisis kuvayhteyksis,on semmose suttune lähetys.
        kaik koitta reppi minu eri suuntti mää tunnu olevan iha hukas.

• GloriaJoy
        k/k kirjoitti:

ole ain ittiän tuteeranu,ny on vaa häiriö kansavälisis kuvayhteyksis,on semmose suttune lähetys.
        kaik koitta reppi minu eri suuntti mää tunnu olevan iha hukas.

on hukas auttaa maadotus ja siulle tuo työ on sitä, vaan siu on alkanu saaha viestei jo toisilla taajuuksil ja haluisit kääriytyy höyhentäkinalle lämpöseen ;-)

• GloriaJoy kirjoitti:

on hukas auttaa maadotus ja siulle tuo työ on sitä, vaan siu on alkanu saaha viestei jo toisilla taajuuksil ja haluisit kääriytyy höyhentäkinalle lämpöseen ;-)

Ymmärrä,vähä ole pelottava.

• GloriaJoy

• Kai se mielekäs työ pitää elämän balanssissa. Olen ajatellut tuota työtä tehdä niin kauan kun siihen kohtuudella pystyn.
      Eteenpäin tuntuu pitkältä ajalta joku viis tai kymmenen vuotta, mutta jälkeenpäin samanen aika tuntuu olevan vasta eilen.
      Niin tuohon kysymykseen. Eläkkeellä en vois olla, mutta vähemmälläkin pärjäis. Saa nähdä, mikä paikka ensin pettää, nivelet ei mitenkään hyvässä kunnossa ole.

• k/k

Tota eläket mut niinko sulki nii ei oikke ossa jäär aloilles.
        Matkustelu ei kiinosta ,kotimaas vois kyl kierellä.
        Voi olla et ruppe viel jotta uutki koittama,ole pikkase kuunellu mitä ihmise kaippava.
        Nykyne homma o oikke mielenkiintos siin saa olla ihmiste apun ja luattomiähen.

• k/k kirjoitti:

Tota eläket mut niinko sulki nii ei oikke ossa jäär aloilles.
        Matkustelu ei kiinosta ,kotimaas vois kyl kierellä.
        Voi olla et ruppe viel jotta uutki koittama,ole pikkase kuunellu mitä ihmise kaippava.
        Nykyne homma o oikke mielenkiintos siin saa olla ihmiste apun ja luattomiähen.

No kyllä se tuo rahakin hyvää tekee, sitä kun ei lapsuudessa kovin ollut, eikä nuoruudessakaan.
        Kun nyt ei niin tarvii aina laskea, riittääkö raha, niin mielellään sitä näkis, ettei tulevaisuudessakaan. Minkäs luonnolleen voi.

• henrjii

pääsis työttömyysputkihommiin, jos ei työttömyysputkihommia lopeteta kokonaan

• Jotta sukku hukkaputkel?
        Sinne survota kaik semmose jok ova tullu painolastiks tilastonikkareil.

• Anjaniina.

jo eläkkeelle ;)
      Vaan ei auta.
      Aamut on pimeitä ja nyt tulee räntää..
      Jollakin täs on piristettävä itseään, siispä acai marjaa mielenpiristykseen ;)
      Se toimii vähän samalla kuin ne mielialalääkkeet, ei niin v***ta vai on p****t housussa ;)
      Mut millä noi västäräkit sais pakkaamaan laukkunsa, jäävät kohta pakkasen jalkoihin..

• Kun henri ennust lauhaa talvee,se sanos et ei tul kylmää ja västäräkit on sen kans huomannu.
        Voi ne tiput olla jotta hölmöiki jota saa taksil kuskat etelään.

• Anjaniina.
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kun henri ennust lauhaa talvee,se sanos et ei tul kylmää ja västäräkit on sen kans huomannu.
        Voi ne tiput olla jotta hölmöiki jota saa taksil kuskat etelään.

en ollu hoksannut.
        Just aamulla katselin, et menkää ny jo sinne etelään tai paleltuu varpaat.
        Heti kun alkoi pohjoisvirtaus, lensi viimeiset kurjetkin vielä...mattimyöhäset..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1248
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1135
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1037
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      903
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      787
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      705
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      170
      667
    8. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      659
    9. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      656
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      603
    Aihe