buranan yliannostus?

ihme lääkkeitä

Tilanne se et mul on koko naama turvonnu johtuen mätivästä hampaasta jota yritettiin tänään korjata.
Buranaa tullut otettua semmone 8-9000mg kahteen päivään.. panacodia 10kpl lisäksi...
Närästystä ollut pidemmän aikaa mutta nyt aamulla iski outo oire.... Kuin joku nousisi aaltona pallean kohdalla. PIeni kipu, joka voimistuu kovaksi ja katoaa... semmosta sykettä niinku... ja ehkä 5min välein. ehkä kouraiseva tunne kuvaa parhaiten. kestänyt siis aamusta asti. voiko olla vatsahaava oireita? ruoka ei tunnu oikein pysyvän vatsassa... sain päivällä vähän syötyä mutta se siitä. nyt en ole uskaltanu ottaa kun yhden 1g panadolin koska se on vatsaystävällisempi... mitä mieltä olette ?

21

29897

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku..

tuo ole ennemmin Panacodin yliannostus. Ei Buranasta tule mitään oireita vaikka vedät tupla annoksen tuosta määrästä, jos ei käytä pitkään.

• älä oo öö

Ei ongelmaa... Itsekkin vetänyt kipeenä viikonkin verran 800 6-8kpl/vrk eli vrk annostus 6000mg luokkaa ja siihen muutaman panacodin.. tai ketoriinin..
      Jollekkin toki voi mahaan käydä... mut yleensä pitkäaikainen särkylääkkeiden syönnin tulosta.

Minulla on kaveri kun sille tulee flunssa se vetää 3*800 kolmesti päiväsä eli 9kpl 800 mut flunssa meneekin muutamassa päivässä sillä sit ohi eli...
      Leikkauksen jälkeen söin panacodii luokkaa 6-9kpl/vrk buranat päälle n.2-viikon ajan
      Nyt otan lääkkeitä vain kovaan kipuun krapulankin yritän taistella ilman buranaa ...

• ...........,,,,,,,,

Siis et kai ole syönyt Buranaa useita grammoja??? Aikuisilla vissiin maksimiannos vuorokaudessa on 3 grammaa.

Burana (ibuprofeeni) kuuluu tulehduskipulääkkeisiin, jotka vaikuttavat tulehdusreaktioiden välittäjäaineisiin, eli estävät COX-entsyymien toimintaa ja prostaglandiinisynteesiä. Tästä seuraa suurilla annoksilla ruoansulatuskanavan pintasolukon ärtyminen, eli juuri närästys ja pahoinvointi. Mahahaava johtuu yleensä helikobakteeri-infektiosta ja siitä tuskin on kyse, jos vaivoja ei ole ollut aiemmin. Panacodissa on parasetamolia, joka suurina annoksina haittaa maksan toimintaa, ja kodeiinia, joka on opiaatti ja voi lamauttaa hermoston toimintaa (väsymys, ummetus, isoilla annoksilla jopa hengitysvaikeudet...).

Olet ilmeisesti vetänyt kolmea eri lääkeainetta ja kahta eri lääkevalmistetta. Jotkut ihmiset ovat herkkiä tulehduskipulääkkeille (Burana, Asperin, Disperin, Ketorin...) ja normaalit annokset ärsyttävät mahan ja suoliston limakalvoja, vaikka mitään perussairautta ei olisi. (Mullakin tulehduskipulääkkeet aiheuttavat mahan ärsytystä, ja helikobakteeria ei ollut kun testattiin, eli terve mahalaukku.) Todennälöisesti ei ole syytä huoleen. Parasetamoli saattaa sopia sinulle paremmin. Muista vielä Panadolin ja Panacodin ero: opiaatit ovat vahvoja kipulääkkeitä ja niiden annostelussa on oltava tosi varovainen. Pelkkä parasetamoli (Panadol) voi riittää hammassärkyyn ja on haitallista lähinnä niille, joilla on jokin maksasairaus.

• bbb

joo, ei buranan 8-9g/päivässä henkeä vie, jos on muuten terve(maksa kunnossa yms) eikä lääkkeelle ole yliherkkä, mutta ummetuksen siitä saa taatusti, myös semmoinen kenellä ei ummetuksia olisi ennen ollut. Aiheen aloittajalla kirjoitettuna ummetuksen pääoireet, eli ajoittain kipua pallean(/tai vatsan) kohtaa ja ruoka ei halua pysyä vatsassa. Ja maksakin arvot heitteelee taatusti tuommoisten rohtomäärien poltosta. Eli jos kipuja on niin paljon että tarvitsee noin paljon särky/kipulääkkeitä, niin söisin vain sen aikaa kun odottelen päivystävälle lääkärille/hammaslääkärille pääsyä.

• Sama täällä!!!

Mulla on ollut tollasia oireita syötyäni buranaa. Syön menkkoihin kerran kk noin kolmen päivän ajan burana 400 semmoset 10-20 kpl päivä. Ja mulla noita oireita tulee useimmiten illalla ja yöllä. Niitä tulee vielä parin päivän ajan vaikken buranaa enää söisikään.

• ppfktd

Terve, ensin vedetään yli turvarajan parasetamolia panacodien avulla (panacodeissa on 500mg parasetamolia, jonka suositus on pysyä alle 4g/päivä, 10 x 500 = 5g) sitten vielä päälle heitetään "vatsaystävällinen 1g panadol". .

Ei ihme että elimistö vähän flippaa ku maksa koittaa keksiä et millä litkuilla se kaiken sen myrkyn neutralisois. Se että masuun sattuu on pikku juttu siihen verrattuna että maksaan sattuu

Käyttäkää ihmiset googlea, tai wikipediaa tai edes jotain tiedonlähdettä. Esimerkiksi hakemalla sanoilla "Paracetamol" tai "Ibuprofen" löytyy jo satoja tuhansia linkkejä joissa annetaan tarkempaa ja luotettavampaa tietoa k.o aineiden vaikutuksista elimistössä, kuin suomi24 keittiötohtorit mututuntumallaan.

Pahoittelut yöllisestä avautumisesta, mutta tarpeeksi näitä ihania 'perussärkylääkkeitämme' tutkiessa, olen huomannut kuinka vaarattomasta asiasta saadaan vaarallinen ihmisten tietämättömyyden ja typerien "9g ibuprofeenia päivässä ei aiheuta mitään" -lausuntojen ansiosta.

Ibuprofeenilla ei ole tarkkaa yliannostusrajaa, koska on niin henkilökohtaisista ominaisuuksista kiinni miten k.o lääkeaineeseen reagoi. Mutta on todettu että 100mg/kg kohdalla, eli 50kg henkilöllä 5g rupeaa jo käymään elimistölle turhan raskaaksi. Miettikääpä sitten kuinka monta kilogrammaa kannattais olla painoa enneku rupee 9g pumppaamaan naamaansa?

(jos ette osannut laskea niin pitää painaa 90kg)

• ppfktd

unohtui sanoa: en siis tarkoita että tuo 9g juuri tappaisi tai aiheuttaisi vakavia elinvaurioita tms.

Pointtinani lähinnä oli että yleisesti ajateltuna yksikään lääke ei kuulu sun kroppaan, ja varmasti aiheuttaa metaboliansa aikana lukuisia ihmiskropalle haitallisia kemikaaleja, joten näiden nappien huoleton nappaileminen ei kuolon-riskin-pienuudesta huolimatta ole kovin viisasta, varsinkaan suurilla annoksilla.

• Lägärmaister

panadolin toksinen raja on 5 grammaa, joten siinähän tapatte itsenne.

• Panacod EI opioidi

Panacod ei ole opioidipohjainen kuten esim Tramal. Näin tuolla joku kirjoittaja väitti. Panacod on morfiinipohjainen ja siinä annostus maksimissaan 2kpl 4x/vrk. Itse olen joskus ottanut enemmän mutta pitkällä aikavälillä (itse olen syönyt sitä krooniseen kipuun tramalin rinnalla tuon 8kpl päivässä 4 vuotta) jos ottaa panacodia enemmän niin maksa posahtaa.. Ja se on aika karmivaa. kaverillani kävi niin ja alkuoireet kamalia kouristeluja yms.. Eli en suosittele. Buranassakaan ei pitkään saa tuommoisia annoksia syödä mutta eihän tuohon sentään kuole. Mutta jos ei ole toleranssia niin kyllähän niitä oireita voi tulla. Ja sellaisia oireita jotka eivät tunnu! Eli sisäisiä jotka huomataan sitten myöhemmin. Olkaa varovaisia näiden kanssa!
      T: Kipulääkkeiden kanssa 5 vuotta säätänyt :(

• panacod Ei opioidi

Ja vielä piti sanomani kun näistä kokemusta on, jos todella sattuu ja vahvempaa ei ole tarjolla kuin panacod tai panadol ja burana. Niin ottakaa yhtäaikaa.
        Se on ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin että ottaisi eri aikaan. Lääkäri näin minulle joskus totesi ja huomasin eron heti. Jos on kova kipu niin 1000mg panadol tai 2c panacod burana 800mg, niin johan helpottaa.
        ihanaa kevättä kaikille meille joihin sattuu niin helvetisti

• 1212.12

No kyllä se Panacod on opioidi, se sitten muuttuu elimistössä.....

• jsx1

"Panacod ei ole opioidipohjainen kuten esim Tramal." "No kyllä se Panacod on opioidi, se sitten muuttuu elimistössä....."

Jos nyt oikein saivarrellaan :), niin Panacod on kodeiinia ja parasetamolia sisältävä yhdistelmävalmiste, jonka sisältämä kodeiini kuuluu opiaatteihin/opioideihin. Noin 5-10% kodeiinista metaboloituu elimistössä morfiiniksi. Myös morfiini ja tramadoli ovat opiaatteja/opioideja, mutta tramadolilla on lisäksi myös SSRI-ja SRNI-vaikutuksia.

(Lähteestä riippuen kodeiini ja muut luonnonopiaatit luokitellaan nimenomaan opiaatteihin, ja synteettisiä johdoksia (esim. tramadoli) kutsutaan opioideiksi, mutta usein termejä käytetään myös synonyymeinä.)

• Hertta345

Otin tosi paljon buranaa ja nyt tärisen ja on kylmä. Oon itsetuhoisena tehny jälkiä käteen puukolla ja nyt keksin lääkkeet.

• Kelpokaveri123

Mikä on siis voimakkainta: burana, panacod vai panadol?

• Thebigbadbossman

Pussyt käyttää lääkkeitä kipuihin, todellinen boss menee leikkaamaan nurmikkoa.

• Kuklahattuämmä

No voi jumalauta jätkät nyt...
      Kai se maalaisjärkikin sanoo että ei niitä tabuja saa noin paljon ottaa, vatsahaava taitaa olla pienin niistä kaikista ongelmista mitä niistä tulee. ei enää mikään kipulääke tule auttamaan, kun on vedelly noin suuria määriä kipulääkkeitä.
      Lopettakaa se emmerdalen kipulääkenarkkarin ihannointi ja kysykää vaikka apteekista mieluummin paljonko niitä lääkkeitä saa ottaa per päivä.
      Sitäpaitsi, yliannostus asioilla ei sais leikkiä. Ne on tosi vakavia asioita..
      Mutta noh, olen puhunut.

• bbvvbvbbvbfb

ja melkein 10 vuotta myöhässä. Ei tuo aloittaja jolle vastasit lue enää varoituksiasi.

• 16-10
        bbvvbvbbvbfb kirjoitti:

ja melkein 10 vuotta myöhässä. Ei tuo aloittaja jolle vastasit lue enää varoituksiasi.

Opettelepa laskemaan huviksess... :D

• nokko

Mä otin tnää 600m 20kpl buranaa ja 25kpl unilääkettä mulla on käsissä ja vatsassa kun olen satuttanut itseäni terä aseella koska mä haluun kuolla pls auttakaa mikä lääke tappaa helpoiten

• Mudsis

Terä__aseella xddd

• Noutajatar

Syö 10000mg panadolia äläkä kerro kellekkään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6845
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2333
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1887
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      87
      1281
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1085
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      91
      981
    7. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      33
      863
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      159
      796
    Aihe