Mitä kammoja teilla on?

Foolihappofobia

Agorafobia, aukeiden, julkisten paikkojen pelko, torikammo, yksin liikkumisen pelko
Agrizoofobia, villieläinten pelko
Akrofobia, korkean paikan pelko, huippukammo
Algofobia, kivun pelko
Araknofobia, hämähäkkien pelko
Astrafobia, ukkosen ja salamoinnin pelko
Autofobia, omaan itseensä kohdistuva pelko
Barofobia, raskauden pelko
Belonefobia, neulojen pelko
Bibliofobia, kirjojen pelko
Dementofobia, hulluksi tulemisen pelko
Entomofobia, hyönteisten pelko
Fonofobia, oman äänen pelko
Haptefobia, kosketuksi tulemisen pelko
Hematofobia, veren näkemisen pelko
Iofobia, myrkytyksen pelko
Karnofobia, lihan pelko
Klaustrofobia, ahtaan, suljetun paikan pelko, koppikammo
Kleptofobia, varkaiden pelko
Koprofobia, ulosteiden pelko
Ksenofobia, tuntemattoman pelko
Kynofobia, koirien pelko
Latiofobia, puhumisen pelko
Misofobia, saastumisen pelko
Monofobia, yksinäisyyden pelko
Musofobia, hiirten pelko
Mysofobia, lian ja tartunnan pelko
Nudofobia, alastomuuden tai alastomuuden näkemisen pelko
Nyktofobia, pimeän pelko
Ornitofobia, lintujen pelko
Pathofobia, sairauden näkemisen pelko
Pyrofobia, tulen pelko
Skopofobia, katsotuksi joutumisen pelko
Tafefobia, elävältä hautaamisen pelko
Teratofobia, hirviöiden pelko
Thanatofobia, kuolleiden ja kuoleman pelko
Traumatofobia, onnettomuuksien pelko
Zelofobia, mustasukkaisuuden pelko
Zoofobia, eläinten pelko

34

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vain

      Lievä aukeiden paikkojen pelko, lintujen ja hyönteisten (hämähäkit) pelko. Lian ja tartunnan pelko lievänä.

    • .monte24

      ,

    • Minulla on piikkikammo. Tarkemmin ajatellen tuo zelofobia, eli mustasukkaisuuden pelkokin on melkoinen.

      • hommasin ganglion tyhjentämiseen mut ei se paska tyhjentynyt silläkään, liian jäykkää mömmöä ranteessa.


      • monte24 kirjoitti:

        hommasin ganglion tyhjentämiseen mut ei se paska tyhjentynyt silläkään, liian jäykkää mömmöä ranteessa.

        Kaikkea sitä kuuleekin.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Kaikkea sitä kuuleekin.

        mut mitäs ne kusipäät ei hommaa isompia neuloja


    • selkeimmin Akrofobia, korkean paikan pelko, huippukammo ja Astrafobia, ukkosen ja salamoinnin pelko. Jonkun asteisena myös Traumatofobia, onnettomuuksien pelko.

    • Takia en uskalla katsoa peiliin ;)

      Kammoan samasta syystä myös kenkiäni.

    • en nyt puhuis varsinaisista fobioista mutta jonku asteisena tuo klaustrofobia (eikö se oo vähä sama ku elävältä hautaamisen pelko? hyi hitto) ja hämikset, kuolemaki häivähtelee joskus mutta eikös se oo ihan normia ettei voi verrata. torikammosta päässy jo suuremmilta osin eroon.

    • pelännyt kellareita ja hevosia, mutta olen altistanut itseäni molemmille, enkä enää pelkää niitä.

      • kosteita paikkoja jossa on miljoonija tuhatjalkaisia,ayääk kylmät väreet tulee niskaan.


    • autonudofobia

    • Ja paljon löytyy itsestäkin kun oikein pohtii...
      No, luonnollisesti ainakin Araknofobia, hämähäkkien pelko ja jossakin määrin myös Astrafobia, ukkosen ja salamoinnin pelko. Sitten jonkinlainen Dementofobia siinä mielessä, että pelkään jonkun läheiseni mielen järkkyvän ja myöskin Monofobia joissakin yhteyksissä. - Nämä nyt ensalkuun ;)

    • mul on torikammo
      ja pimeän pelko, mää laitan aina pimiällä verhot kiinni ettei mikkään mörkö sieltä ulkoa pimiästä näe mua..

      mur

      • gempsu

        Rakas Piru-Murri

        poista sängyn jalat, ettei Mörö mahdu sinne

        pissapotta sängyn päälle, eikä mörö viihdy sielläkään


      • gempsu kirjoitti:

        Rakas Piru-Murri

        poista sängyn jalat, ettei Mörö mahdu sinne

        pissapotta sängyn päälle, eikä mörö viihdy sielläkään

        kah, vastauksiani ajalta ennen perkelettä..
        mut ei mua sängyn alla elävät möröt pelota, ne on pieniä ja (lähes) säyseitä..


    • krystle.a

      Minulle ie ole yhtäkään noista mainituista kammoista. Olen siinä mielessä onnekas.
      Paitsi minulla on yksi kammo, joka on tosiaan kiusallinen ja se on oksennuskammo.
      Jos näen että joku oksentaa, minä jähmetyn ja lamaannun. Sama pelkään omaa oksentamistani ylettömän paljon. Ainut mitä kestän on lasten oksennukset, niitä kykenen katsomaan ja jäljet siivoamaan.
      Mistä löytyy nimi tälle?

    • TuliVaanOn

      Mulla on aika "paha" pyrofobia... Se on lieventynyt hieman, mutta se on silti suuri...

    • On jonkun asteinen ahtaanpaikan- ja suljetun tilan kammo. Ne on ahdistavia paikkoja, pitää päästä äkkiä pois/ ulos.
      Inhoan (kammoan) hämähäkkejä, torakoita, kirppuja, punkkeja, matelijoita, iilimatoja ja muita iljetyksiä. Ghrrr... (puistattaa!!)

      • kynsifobia----

        .

        "Pelkään julmetusti kaikenlaisia pitkiä # KYNSIÄ !!1!!!!11!1!1!!1!!! #"

        har!1

        .


      • sinustatosi..typy

        Susta tulee kireä farkkupieru mieleen :)


      • kynsifobia---- kirjoitti:

        .

        "Pelkään julmetusti kaikenlaisia pitkiä # KYNSIÄ !!1!!!!11!1!1!!1!!! #"

        har!1

        .

        Mitäs pelkäämistä niissä on? Nämä punaiset ja pitkät akryylikynnet on hoidettuina viehättävät ja nätit. Ei näitä kannata pelätä.

        Voi hyvä ihminen, rauhoitu nyt jo. :)


      • Yritän_rauhoittua--

        .

        "SYön rauhoittavia lääkkeitä" teik riläxing pills

        har!11

        .


    • anzzypeloton

      Olen muuttanut fobiani manioixi

      Ainoa fobiani on rumat äämät

    • Korkeanpaikan kammo. Ei ole muita ainakaan tietääkseni, ei pelota kammota listaa lukiessa. :)

      • akvavitix-

        eix se Kyöpelinvuori ookkin aikas korkea?


      • akvavitix- kirjoitti:

        eix se Kyöpelinvuori ookkin aikas korkea?

        En oo vuorilla käynny, vaikia sanoa onko se. Kerro sinä kun enemmän niitä noitia tunnet, onko se? :)


    • Akrofobia eli korkean paikankammo. En vaivannut nuorempana mutta nyt päälle kolmekymppisenä se on alkanut vaivata.
      Yritin pari vuotta sitten hypätä Uimahallissa kympin hyppylavalta mutta tuo Akrofobia esti sen.

      Ukkosenpelkoa mulla ei ole päinvastoin ukonilma saa mut hyvälle tuulelle ja energiseksi.

    • oma-elämä-onneksi

      Naistilankammo, joka on melkein sama kuin ahtaanpaikan kammo, mutta tuon ahtaan tukahduttavan tilan tunteen aiheuttaa naiset.

    • pelotonpelle

      mutta kyllä oikeasti pelottaisi jos minua elävältä haudattaisiin. Enkä pitäisi myöskään siitä, että minut laittataisiin pakkopaitaan tai muuten sidottaisiin, että en voisi liikkua ollenkaan. Ei olisi kivaa...

    • Pikku--Myy

      Minulla on ExPuakammo 8O
      Vaikka olenkin pippurinen pikkunainen, niin herkkä kohtani paljastuu näinkin ihmeellisellä tavalla, outoa!

      • Puokammo---

        .

        "Pelkään kaikenlaisia puoita" scäred of big äss

        har!11

        .


    • Pyrofobia

      Minulla on pyrofobia 😰 Pelkään olla tulen ja etenkinmitä kynttilöiden lähellä sillä pelkään että vaikka huitaisen kynttilää ja sytytän talon tai iyseni tuleen. En uskalla sytyttää tulitikkuakaan.

    • Anonyymi

      Pelkään mitä haluatte 90 e tunti tai koko laaki 500 e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe