viisumin saaminen

sho

Tiedän että tästä asiasta varmasti on kirjoiteltu moneenkertaan , mutta nyt tämä olisi itselle ajankohtaista ja tärkeää. Miesystäväni eteläafrikasta yrittää saada viisumia suomeen, haettiin sitä ensiksi 3kk, mutta se hylättiin..perusteella (aiot kuitenkin jäädä suomeen) ja tarkoitushan tässä ei ole se, sillä olen itse lähdössä sinne ens vuoden puolella. tahtoisin hänen vain viimein tapaavan perheeni tms..

Joten nyt vituttaakin, kuinka onkaan vaikeaa saada tavallista turistiviisumia..auttakaa, tilanne on toivoton!?!
kuinka voisimme seuraavassa hakemuksessa olla viisaampia? Onko ajalla merkitystä, jos esm. vähennämme sitä... muutoin kaikki dokumenttiasiat ovat mielestäni kunnossa!! nyt loppuu vain toivo, voiko olla todella näin että hän ei pääse suomeen edes vierailulle!!

10

1084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja tulee

      Sen sanon, että helppoa ei ole. Meillä viisumi hylättiin 4 kertaa samasta syystä, ei edes naimisissa olo auttanut asiaa. Toiset saa sen helposti, toiset ei sitten millään.
      Tsemppiä vaan yrityksillenne.

      • sho

        mutta hyväksyttiinkö se sitten lopulta? ja jos niin mitä teitte toisin!?


      • kaiho-rakkaus
        sho kirjoitti:

        mutta hyväksyttiinkö se sitten lopulta? ja jos niin mitä teitte toisin!?

        Ei hyväksytty ja oleskelulupahakemus sisällä...eli odottavan aika on pitkä.


      • mrz
        kaiho-rakkaus kirjoitti:

        Ei hyväksytty ja oleskelulupahakemus sisällä...eli odottavan aika on pitkä.

        moi, minä oon hakemassa kans viisumia poikaystävällä. Ensin haettiin sitä 10kk, kun ei tiedetty että 3kk on maksimi ja se tietty hylättiin...nyt pelkäänkin että tämä vaikuttaa seuraavaan hakemukseen, onko mitään järkeä siis enään ees yrittää vai kantsiiko vaan suoraan siirtyä oleskelulupaan? auttakaa- nää byrokratia-asiat on niiiiin kuluttavia!!


      • - D
        mrz kirjoitti:

        moi, minä oon hakemassa kans viisumia poikaystävällä. Ensin haettiin sitä 10kk, kun ei tiedetty että 3kk on maksimi ja se tietty hylättiin...nyt pelkäänkin että tämä vaikuttaa seuraavaan hakemukseen, onko mitään järkeä siis enään ees yrittää vai kantsiiko vaan suoraan siirtyä oleskelulupaan? auttakaa- nää byrokratia-asiat on niiiiin kuluttavia!!

        Kuulemani perusteella jos on Suomi-neito ja Afrikkalainen poika/mies on paljon hankalampaa saada viisumista/asumislupaa (Kylmä fakta on: Afrikkalaisia miehiä pyrkii Suomeen, millä tahansa keinolla massiiviset määrät), kuin esim. omassa tilanteessa (Itse suomalainen opiskelija-poika, ja omaan Kiinalaisen tyttöystävän)

        Itsellä se kävi helposti, auttavat tekijät luultavastikin: Olimme jo tavanneet "livenä" emme pelkästään netin kautta, rehellisesti sanottuna kutsukirjeeni oli todella hyvä.

        Tärkeät asiat muistaa kutsukirjeen tehdessä:
        Sinun (Suomalaisen kutsujan) tulee mainita seuraavat asiat:
        Miksi kutsut henkilön, missä asutte, mitä teette, mikä on suhteenne ja erittäin tärkeä on mainita hoitavansa kaikki taloudelliset kustannukset suomeen saapumisen, suomessa oleskelun ja kotimaahan paluuta varten.

        Ja kaikki neidit jotka ovat suhteessa afrikkalaisiin miehiin, olette varmasti kuulleet jo moneen kertaan... mutta toivon silti, että tosiaan mietitte tarkkaan ja harkiten mitä teette.
        Miehiä jotka sanovat/tekevät mitä tahansa päästäkseen asumaan suomeen, on uskomattoman paljon etenkin Afrikan suunnassa, vaikka kuinka rasistiselta se mielestänne saatta kuulostaa, se on kylmä tilastollinen fakta.
        (Josta myös itselläni on ei ainoastaan "kuulopuheena" mutta myös opiskelijana omakohtaista kokemusta, lähemmäs 10 afrikkalaista opiskelijaa luokallani, joista melkeinpä jokainen katosi heti sen jälkeen kun pääsivät kouluun ja saivat viisumin).

        Mutta tässä jo ihan tarpeeksi saarnaamista, varmasti niitä hyviäkin miehiä sieltä löytyy.
        Olkaa vain varovaisia, niin vältytte paljolta harmilta.


      • In love
        - D kirjoitti:

        Kuulemani perusteella jos on Suomi-neito ja Afrikkalainen poika/mies on paljon hankalampaa saada viisumista/asumislupaa (Kylmä fakta on: Afrikkalaisia miehiä pyrkii Suomeen, millä tahansa keinolla massiiviset määrät), kuin esim. omassa tilanteessa (Itse suomalainen opiskelija-poika, ja omaan Kiinalaisen tyttöystävän)

        Itsellä se kävi helposti, auttavat tekijät luultavastikin: Olimme jo tavanneet "livenä" emme pelkästään netin kautta, rehellisesti sanottuna kutsukirjeeni oli todella hyvä.

        Tärkeät asiat muistaa kutsukirjeen tehdessä:
        Sinun (Suomalaisen kutsujan) tulee mainita seuraavat asiat:
        Miksi kutsut henkilön, missä asutte, mitä teette, mikä on suhteenne ja erittäin tärkeä on mainita hoitavansa kaikki taloudelliset kustannukset suomeen saapumisen, suomessa oleskelun ja kotimaahan paluuta varten.

        Ja kaikki neidit jotka ovat suhteessa afrikkalaisiin miehiin, olette varmasti kuulleet jo moneen kertaan... mutta toivon silti, että tosiaan mietitte tarkkaan ja harkiten mitä teette.
        Miehiä jotka sanovat/tekevät mitä tahansa päästäkseen asumaan suomeen, on uskomattoman paljon etenkin Afrikan suunnassa, vaikka kuinka rasistiselta se mielestänne saatta kuulostaa, se on kylmä tilastollinen fakta.
        (Josta myös itselläni on ei ainoastaan "kuulopuheena" mutta myös opiskelijana omakohtaista kokemusta, lähemmäs 10 afrikkalaista opiskelijaa luokallani, joista melkeinpä jokainen katosi heti sen jälkeen kun pääsivät kouluun ja saivat viisumin).

        Mutta tässä jo ihan tarpeeksi saarnaamista, varmasti niitä hyviäkin miehiä sieltä löytyy.
        Olkaa vain varovaisia, niin vältytte paljolta harmilta.

        Hei

        Minulla on Vietnamilainen poikaystävä, jonka tapasin kolme vuotta sitte ollessani thaimaassa vaihdossa. Minäkin haluaisin, että hän pääsisi kolmeksi kuukaudeksi suomeen, mutta en tiedä mitä täytyy tehdä? Olen menossa hänen luokseen Vietnamiin ja ajattelin, että tulisimme sitten yhtä matkaa suomeen kolmesi kuukaudeksi.
        Tiedättekö pystyykö kutsukirjeen ja hakemuksen jättämään vietnamiin suomen suurlätystöön johon menemme sitten yhdessä, vai pitäisikö lähettää aikaisemmin?

        Kaikkea hyvää teille!


      • juuri niin...
        In love kirjoitti:

        Hei

        Minulla on Vietnamilainen poikaystävä, jonka tapasin kolme vuotta sitte ollessani thaimaassa vaihdossa. Minäkin haluaisin, että hän pääsisi kolmeksi kuukaudeksi suomeen, mutta en tiedä mitä täytyy tehdä? Olen menossa hänen luokseen Vietnamiin ja ajattelin, että tulisimme sitten yhtä matkaa suomeen kolmesi kuukaudeksi.
        Tiedättekö pystyykö kutsukirjeen ja hakemuksen jättämään vietnamiin suomen suurlätystöön johon menemme sitten yhdessä, vai pitäisikö lähettää aikaisemmin?

        Kaikkea hyvää teille!

        Jätätte hakemuksen lentolippuineen, matkavakuutuksineen ja kutsukirjeineen (tarkista suurlähetystön sivuilta kaikki) suurlähetystöön. Siellä selviää myös viisumin käsittelyaika, ja kannattaa varautua siihenkin että eka hakemus voi tulla hylättynä takaisin...

        Teitä myös haastatellaan siellä, tai ainakin häntä.


      • In love
        juuri niin... kirjoitti:

        Jätätte hakemuksen lentolippuineen, matkavakuutuksineen ja kutsukirjeineen (tarkista suurlähetystön sivuilta kaikki) suurlähetystöön. Siellä selviää myös viisumin käsittelyaika, ja kannattaa varautua siihenkin että eka hakemus voi tulla hylättynä takaisin...

        Teitä myös haastatellaan siellä, tai ainakin häntä.

        Tuli kuitenkin vielä mieleen, että jos poikaystäväni viihtyykin kylmässä suomessa niin onkohan mahdollista hakea suomessa oleskelulupaa hänelle, vaikka hänellä olisi vain turisti viisumi. Emme ole aivan varmoja tästä, mutta olisi kuitenkin mukava tietää vaihtoehdoista:)


    • Nostetaan tämä ylös.

      Minulla on Ghanalainen tyttöystävä ja hän on hakenut Viisumia Suomeen n. 5 kuukautta sitten, Oliko virhe kun paikallinen matkatoimisto on hoitanut asiaa ja onko se edes mahdollista näin. Joo tiedän että Ghana:ssa ei ole suomen lähetystöä. Lähin on Nigerian Abujassa. Jos joku tietää asiasta jotain niin olisin kiitollinen kaikesta avusta .

    • Anonyymi

      Mene netiin Gaana-Suomi seura.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe