viisumin saaminen

sho

Tiedän että tästä asiasta varmasti on kirjoiteltu moneenkertaan , mutta nyt tämä olisi itselle ajankohtaista ja tärkeää. Miesystäväni eteläafrikasta yrittää saada viisumia suomeen, haettiin sitä ensiksi 3kk, mutta se hylättiin..perusteella (aiot kuitenkin jäädä suomeen) ja tarkoitushan tässä ei ole se, sillä olen itse lähdössä sinne ens vuoden puolella. tahtoisin hänen vain viimein tapaavan perheeni tms..

Joten nyt vituttaakin, kuinka onkaan vaikeaa saada tavallista turistiviisumia..auttakaa, tilanne on toivoton!?!
kuinka voisimme seuraavassa hakemuksessa olla viisaampia? Onko ajalla merkitystä, jos esm. vähennämme sitä... muutoin kaikki dokumenttiasiat ovat mielestäni kunnossa!! nyt loppuu vain toivo, voiko olla todella näin että hän ei pääse suomeen edes vierailulle!!

10

1233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja tulee

      Sen sanon, että helppoa ei ole. Meillä viisumi hylättiin 4 kertaa samasta syystä, ei edes naimisissa olo auttanut asiaa. Toiset saa sen helposti, toiset ei sitten millään.
      Tsemppiä vaan yrityksillenne.

      • sho

        mutta hyväksyttiinkö se sitten lopulta? ja jos niin mitä teitte toisin!?


      • kaiho-rakkaus
        sho kirjoitti:

        mutta hyväksyttiinkö se sitten lopulta? ja jos niin mitä teitte toisin!?

        Ei hyväksytty ja oleskelulupahakemus sisällä...eli odottavan aika on pitkä.


      • mrz
        kaiho-rakkaus kirjoitti:

        Ei hyväksytty ja oleskelulupahakemus sisällä...eli odottavan aika on pitkä.

        moi, minä oon hakemassa kans viisumia poikaystävällä. Ensin haettiin sitä 10kk, kun ei tiedetty että 3kk on maksimi ja se tietty hylättiin...nyt pelkäänkin että tämä vaikuttaa seuraavaan hakemukseen, onko mitään järkeä siis enään ees yrittää vai kantsiiko vaan suoraan siirtyä oleskelulupaan? auttakaa- nää byrokratia-asiat on niiiiin kuluttavia!!


      • - D
        mrz kirjoitti:

        moi, minä oon hakemassa kans viisumia poikaystävällä. Ensin haettiin sitä 10kk, kun ei tiedetty että 3kk on maksimi ja se tietty hylättiin...nyt pelkäänkin että tämä vaikuttaa seuraavaan hakemukseen, onko mitään järkeä siis enään ees yrittää vai kantsiiko vaan suoraan siirtyä oleskelulupaan? auttakaa- nää byrokratia-asiat on niiiiin kuluttavia!!

        Kuulemani perusteella jos on Suomi-neito ja Afrikkalainen poika/mies on paljon hankalampaa saada viisumista/asumislupaa (Kylmä fakta on: Afrikkalaisia miehiä pyrkii Suomeen, millä tahansa keinolla massiiviset määrät), kuin esim. omassa tilanteessa (Itse suomalainen opiskelija-poika, ja omaan Kiinalaisen tyttöystävän)

        Itsellä se kävi helposti, auttavat tekijät luultavastikin: Olimme jo tavanneet "livenä" emme pelkästään netin kautta, rehellisesti sanottuna kutsukirjeeni oli todella hyvä.

        Tärkeät asiat muistaa kutsukirjeen tehdessä:
        Sinun (Suomalaisen kutsujan) tulee mainita seuraavat asiat:
        Miksi kutsut henkilön, missä asutte, mitä teette, mikä on suhteenne ja erittäin tärkeä on mainita hoitavansa kaikki taloudelliset kustannukset suomeen saapumisen, suomessa oleskelun ja kotimaahan paluuta varten.

        Ja kaikki neidit jotka ovat suhteessa afrikkalaisiin miehiin, olette varmasti kuulleet jo moneen kertaan... mutta toivon silti, että tosiaan mietitte tarkkaan ja harkiten mitä teette.
        Miehiä jotka sanovat/tekevät mitä tahansa päästäkseen asumaan suomeen, on uskomattoman paljon etenkin Afrikan suunnassa, vaikka kuinka rasistiselta se mielestänne saatta kuulostaa, se on kylmä tilastollinen fakta.
        (Josta myös itselläni on ei ainoastaan "kuulopuheena" mutta myös opiskelijana omakohtaista kokemusta, lähemmäs 10 afrikkalaista opiskelijaa luokallani, joista melkeinpä jokainen katosi heti sen jälkeen kun pääsivät kouluun ja saivat viisumin).

        Mutta tässä jo ihan tarpeeksi saarnaamista, varmasti niitä hyviäkin miehiä sieltä löytyy.
        Olkaa vain varovaisia, niin vältytte paljolta harmilta.


      • In love
        - D kirjoitti:

        Kuulemani perusteella jos on Suomi-neito ja Afrikkalainen poika/mies on paljon hankalampaa saada viisumista/asumislupaa (Kylmä fakta on: Afrikkalaisia miehiä pyrkii Suomeen, millä tahansa keinolla massiiviset määrät), kuin esim. omassa tilanteessa (Itse suomalainen opiskelija-poika, ja omaan Kiinalaisen tyttöystävän)

        Itsellä se kävi helposti, auttavat tekijät luultavastikin: Olimme jo tavanneet "livenä" emme pelkästään netin kautta, rehellisesti sanottuna kutsukirjeeni oli todella hyvä.

        Tärkeät asiat muistaa kutsukirjeen tehdessä:
        Sinun (Suomalaisen kutsujan) tulee mainita seuraavat asiat:
        Miksi kutsut henkilön, missä asutte, mitä teette, mikä on suhteenne ja erittäin tärkeä on mainita hoitavansa kaikki taloudelliset kustannukset suomeen saapumisen, suomessa oleskelun ja kotimaahan paluuta varten.

        Ja kaikki neidit jotka ovat suhteessa afrikkalaisiin miehiin, olette varmasti kuulleet jo moneen kertaan... mutta toivon silti, että tosiaan mietitte tarkkaan ja harkiten mitä teette.
        Miehiä jotka sanovat/tekevät mitä tahansa päästäkseen asumaan suomeen, on uskomattoman paljon etenkin Afrikan suunnassa, vaikka kuinka rasistiselta se mielestänne saatta kuulostaa, se on kylmä tilastollinen fakta.
        (Josta myös itselläni on ei ainoastaan "kuulopuheena" mutta myös opiskelijana omakohtaista kokemusta, lähemmäs 10 afrikkalaista opiskelijaa luokallani, joista melkeinpä jokainen katosi heti sen jälkeen kun pääsivät kouluun ja saivat viisumin).

        Mutta tässä jo ihan tarpeeksi saarnaamista, varmasti niitä hyviäkin miehiä sieltä löytyy.
        Olkaa vain varovaisia, niin vältytte paljolta harmilta.

        Hei

        Minulla on Vietnamilainen poikaystävä, jonka tapasin kolme vuotta sitte ollessani thaimaassa vaihdossa. Minäkin haluaisin, että hän pääsisi kolmeksi kuukaudeksi suomeen, mutta en tiedä mitä täytyy tehdä? Olen menossa hänen luokseen Vietnamiin ja ajattelin, että tulisimme sitten yhtä matkaa suomeen kolmesi kuukaudeksi.
        Tiedättekö pystyykö kutsukirjeen ja hakemuksen jättämään vietnamiin suomen suurlätystöön johon menemme sitten yhdessä, vai pitäisikö lähettää aikaisemmin?

        Kaikkea hyvää teille!


      • juuri niin...
        In love kirjoitti:

        Hei

        Minulla on Vietnamilainen poikaystävä, jonka tapasin kolme vuotta sitte ollessani thaimaassa vaihdossa. Minäkin haluaisin, että hän pääsisi kolmeksi kuukaudeksi suomeen, mutta en tiedä mitä täytyy tehdä? Olen menossa hänen luokseen Vietnamiin ja ajattelin, että tulisimme sitten yhtä matkaa suomeen kolmesi kuukaudeksi.
        Tiedättekö pystyykö kutsukirjeen ja hakemuksen jättämään vietnamiin suomen suurlätystöön johon menemme sitten yhdessä, vai pitäisikö lähettää aikaisemmin?

        Kaikkea hyvää teille!

        Jätätte hakemuksen lentolippuineen, matkavakuutuksineen ja kutsukirjeineen (tarkista suurlähetystön sivuilta kaikki) suurlähetystöön. Siellä selviää myös viisumin käsittelyaika, ja kannattaa varautua siihenkin että eka hakemus voi tulla hylättynä takaisin...

        Teitä myös haastatellaan siellä, tai ainakin häntä.


      • In love
        juuri niin... kirjoitti:

        Jätätte hakemuksen lentolippuineen, matkavakuutuksineen ja kutsukirjeineen (tarkista suurlähetystön sivuilta kaikki) suurlähetystöön. Siellä selviää myös viisumin käsittelyaika, ja kannattaa varautua siihenkin että eka hakemus voi tulla hylättynä takaisin...

        Teitä myös haastatellaan siellä, tai ainakin häntä.

        Tuli kuitenkin vielä mieleen, että jos poikaystäväni viihtyykin kylmässä suomessa niin onkohan mahdollista hakea suomessa oleskelulupaa hänelle, vaikka hänellä olisi vain turisti viisumi. Emme ole aivan varmoja tästä, mutta olisi kuitenkin mukava tietää vaihtoehdoista:)


    • Nostetaan tämä ylös.

      Minulla on Ghanalainen tyttöystävä ja hän on hakenut Viisumia Suomeen n. 5 kuukautta sitten, Oliko virhe kun paikallinen matkatoimisto on hoitanut asiaa ja onko se edes mahdollista näin. Joo tiedän että Ghana:ssa ei ole suomen lähetystöä. Lähin on Nigerian Abujassa. Jos joku tietää asiasta jotain niin olisin kiitollinen kaikesta avusta .

    • Anonyymi

      Mene netiin Gaana-Suomi seura.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe