olen erään yrityksen pakettiauton kuljettaja...Minun palkkani on 10,25€/h..
Työaikani on 7,5h päivässä..Käteen rahaa jää verojen jälkeen se 1200€/kk ja Helmikuun lyhyenä kuukautena vähän vähemmän..Mikähän on pakettiauton kuljettajien TES? en vaan löytänyt sitä mistään, kun koitin etsiä netistä...
Olen pakettiautonkuljettaja
9
14993
Vastaukset
- m.herd
mua kyllä kans kiinostais tietää toi tes pakuun liittyen, mutta jos nyt yhtään antaa suuntaa niin kuorma-auton tes on tällä hetkellä 11,92€/h. ja 1.4 alkaen siihen tulee yleiskorotus 11,99€/h. eli tolla sun työajan perusteella ois palkka kuukaudessa 1907,20€ (ennen yleiskorotusta)
En usko et pakun kuljettajan tes kovin paljoa pienempi voi olla...
Mun tietääkseni työsuojelupiiriin voi ottaa yhteyttä ja kysellä vähän niiltä jos tuntuu et palkassa on kusetuksen makua!
MUTTA mitä työehtosopimusta sun työnantaja noudattaa, jos olet kerran pakukuski? jos työsopimuksessa lukee et työehtosopimus on paketti-auton tes ni sit ei oo nokan koputtamista, mut jos jotain muuta ni ota työsuojeluun yhteyttä.
olikohan nyt tästä edes apua? :) - ieutwiueititwitie
käsittämätöntä nämä seikkailijat jotka eivät työsopimusta tehdessään ota selville palkkaansa!!!!
- Liity liittoon
Onko sulla kirjallinen työsopimus? Siinä pitää lukea, mitä tessiä noudatetaan. Jos olet tehnyt sullisen työsopimuksen, sun on pitänyt saada ensimmäisen palkan yhteydessä paperi, jossa on
1) työnantajan ja työntekijän koti- tai liikepaikka;
2) työnteon alkamisajankohta;
3) määräaikaisen työsopimuksen kesto ja määräaikaisuuden peruste;
4) koeaika;
5) työntekopaikka tai jos työntekijällä ei ole pääasiallista kiinteää työntekopaikkaa, selvitys niistä periaatteista, joiden mukaan työntekijä työskentelee eri työkohteissa;
6) työntekijän pääasialliset työtehtävät;
7) työhön sovellettava työehtosopimus;
8) palkan ja muun vastikkeen määräytymisen perusteet sekä palkanmaksukausi;
9) säännöllinen työaika;
10) vuosiloman määräytyminen;
11) irtisanomisaika tai sen määräytymisen peruste;
12) vähintään kuukauden kestävässä ulkomaantyössä työn kesto, valuutta, jossa rahapalkka maksetaan, ulkomailla suoritettavat rahalliset korvaukset ja luontoisedut sekä työntekijän kotiuttamisen ehdot.
Jos et ole saanut paperia, pyydä sitä. Se on työsopimuslain edellyttämä.
Yleissitovat tessit http://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/tyoehto/ - hjkksad
Vai TES? Kuinkahan moni kuljetuspuolen firma pelaa tessin mukaan, suuret kyllä joutuvat. Monien rekkakuskien kanssa jutelleena, ei prosenttiylitöitä näy monessakaan firmassa.
- 34567iuytr67
Rekkakuskit onkin puukenkiä kopistelevia pellejä.
- N1psu
Kannattaa tutustua AKT: sivuihin. TES löytyy täältä: http://www.akt.fi/easydata/customers/akt/files/1_Tessit_ja_palkkatau/kuorma-autoalan_tes_2010-2011_id_2857.pdf
Tällä hetkellä tessin mukanen palkka on 11,72€/h - kuljettaja92
11,7€ tunti.
- PA
Ei taida AKt soppari kattaa kaikkia pakettiautonkuljettajia muuta kuin kuljetusfirmoissa, pa kuljettaja voi olla lähetti, kuriiri yms. Tes määräytyy firman pääliketoiminnan mukaan
- Autokuski evp
Kannattaa varmaankin TARKOIN harkita... mikäli usutat liiton väen asialle, saattaa se nousta esiin vuosienkin päästä hakiessasi jotain sellaista paikkaa, jossa kaikki olisi mielestäsi ihan ok. Itse aina äänestin jaloillani... eli sovin jo valmiiksi seuraavan työpaikan ja ilmoitin sitten, että niin ja niin pitkän ajan päästä minä sitten lähden. Alkumökötysten jälkeen sovittiin jopa samaan baaripöytään entisen pomon kanssa. Monet paikat olisivat vielä nykyäänkin avoimia minulle, mikäli olisin vielä työelämässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723