Moni teistä soittaa väärällä kädellä!

rightlefty

Oikeakätisellä henkilöllä oikea käsi on taitavampi ja vasenkätisellä vasen. Tämän takia vaikeampaa otelautan puolta tulisi oikeakätisen soittaa oikealla kädellä eikä vasemmalla kuten virheellisesti opetetaan. Jimi Hendrixkin tämän tajusi ja soitti otelautaa oikealla kädellä, mistä johtuen ihmiset luulevat häntä vasenkätiseksi vaikka oli oikeasti oikeakätinen. Oli vaan fiksu kaveri. Tajusi miten päin kitaraa oikeasti pidetään ja tuli siksi niin taitavaksi.

8

3629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jimi Pukla

Fiksu pitää ollakin, jos omaan oksennukseensa tukehtuu.

• NoJust...

että Hendrix ois ollu oikeakätinen? Minä olen kyllä taas lukenut, että oli vasenkätinen.

Jos annan vasenkätisen ja oikeakätisen kitaran ihmiselle, joka ei tiedä kitaransoitosta yhtikäs mitään, eikä pysty edes tunnistamaan ulkonäöstä, kumpiko kitara on vasenkätiselle ja kumpi oikea...niin kyllähän jopa tällainen henkilö pystyy kokeilemalla päättelemään, kumman soitto tuntuu luonnollisemmalta...ja näinollen päätyy juuri samankätiseen kitaraan, kuin itse on kätisyytensä puolesta.
      Eli mukavuudenhaluisuus. Oikeakätisille oikeakätisen kitaran soittaminen tuntuu paljon luontevammalta, kuin vasekätisen kitaran. Siinä se.

Oma lukunsa on nämä ns. "sekakätiset", jotka tekevät tiettyjä asioita vasenkätisesti ja toisia taas oikeakätisesti:D

• rightlefty

"että Hendrix ois ollu oikeakätinen? Minä olen kyllä taas lukenut, että oli vasenkätinen. "

Tämä on yleinen harhaluulo johtuen juuri siitä että Jimi soitti kitaraa kuten pitää oikeakätisenä eli että otalauden puoli on oikealla kädellä.

• S-ope vm 59

Kyllä soitan ihan siltä puolelta kumpi on minulle luonnollisempi ja parempi.
      Aivan sama oletko vasen- vai oikeakätinen, homma menee siltä puolelta miltä se luonnistuu itse kullakin paremmin.

" Tämän takia vaikeampaa otelautan puolta tulisi oikeakätisen soittaa oikealla kädellä eikä vasemmalla kuten virheellisesti opetetaan"

• Olen vasenkätinen mutta soitan oikeakätisesti. Tuntu vaan luonnolliselta opetella soinnut niin. Ei tarvinnut alkaa kääntämään niitä "väärinpäin".

• Pärjätkää
        Evil-Ted kirjoitti:

Olen vasenkätinen mutta soitan oikeakätisesti. Tuntu vaan luonnolliselta opetella soinnut niin. Ei tarvinnut alkaa kääntämään niitä "väärinpäin".

Kysynkin siksi tyhmiä. Vasurilla voin ajatella ja soittaa komppeja, mutten sooloja. Siksi olen ostamassa vasuria soolojen heittoon vasuria.Ihan siksi.Valikoima on hiemabn rajoittunut. Kuulin nimen huonosti, Hinta oli jossain 800 euron paikkeilla. Tai enemmän.Ihan liikaa tämänhetkiseen rahatilanteeseeni. Näillä hinnoilla siirryn balalaikaan. Kitarani maksoi vain neljäsataa.

En ole ihan niin hyvä että maksaisin kitarastani tuhansia. Puhunmattakaan enemmän. Mutta tietenkin - hyvä kitara voisi maksaa neljä viisi tonnia. Luultavasti tekisin sen itse. Visakoivusta. Ei yhtään hullumpi ajatus. Saatte ihan ilmaisena ideana. Persepuoli mahonkia. Kaula mahonkia. Mainostakaa niin perusteellisesti.

• inEnglish

hänen perheensä dokkareissa ja tollasissa (ilman suommennoksia ne tekstit ovat virheellisisä välillä) sanoo että hän oli luonnostaa vasuri hän osasi soittaa kitaraa 4 eri tavalla , oikea-, vasenkäden tyylii ja ympäri molemmat...... hän siis ymmärsi heittää kitaran ympäri kuten hänen kitaransa joka oli tehty oikeakätiselle ..... ittekin joka luonnastaa olisin ollut vasuri (opettajat pakottivat oikeankäden kirjoitukseen) soitan oikeankäden kitaraa... jokainen soittaa miten luonnostaa toimii ja miten kätteen soppii....

joten mites toi täsmää ny sun sanoihin? onko perhe väärässä?

• taimuitatukehtuneita

Ihan miten päin vaan, kunhan minun ei tarvitse kuunne,lla Hendricksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      180
      11299
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      56
      5381
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2627
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      38
      2301
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1811
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1735
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      38
      1393
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      37
      1319
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1226
    10. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      26
      1159
    Aihe