Oikeakätisellä henkilöllä oikea käsi on taitavampi ja vasenkätisellä vasen. Tämän takia vaikeampaa otelautan puolta tulisi oikeakätisen soittaa oikealla kädellä eikä vasemmalla kuten virheellisesti opetetaan. Jimi Hendrixkin tämän tajusi ja soitti otelautaa oikealla kädellä, mistä johtuen ihmiset luulevat häntä vasenkätiseksi vaikka oli oikeasti oikeakätinen. Oli vaan fiksu kaveri. Tajusi miten päin kitaraa oikeasti pidetään ja tuli siksi niin taitavaksi.
Moni teistä soittaa väärällä kädellä!
8
3704
Vastaukset
- Jimi Pukla
Fiksu pitää ollakin, jos omaan oksennukseensa tukehtuu.
- NoJust...
että Hendrix ois ollu oikeakätinen? Minä olen kyllä taas lukenut, että oli vasenkätinen.
Jos annan vasenkätisen ja oikeakätisen kitaran ihmiselle, joka ei tiedä kitaransoitosta yhtikäs mitään, eikä pysty edes tunnistamaan ulkonäöstä, kumpiko kitara on vasenkätiselle ja kumpi oikea...niin kyllähän jopa tällainen henkilö pystyy kokeilemalla päättelemään, kumman soitto tuntuu luonnollisemmalta...ja näinollen päätyy juuri samankätiseen kitaraan, kuin itse on kätisyytensä puolesta.
Eli mukavuudenhaluisuus. Oikeakätisille oikeakätisen kitaran soittaminen tuntuu paljon luontevammalta, kuin vasekätisen kitaran. Siinä se.
Oma lukunsa on nämä ns. "sekakätiset", jotka tekevät tiettyjä asioita vasenkätisesti ja toisia taas oikeakätisesti:D- rightlefty
"että Hendrix ois ollu oikeakätinen? Minä olen kyllä taas lukenut, että oli vasenkätinen. "
Tämä on yleinen harhaluulo johtuen juuri siitä että Jimi soitti kitaraa kuten pitää oikeakätisenä eli että otalauden puoli on oikealla kädellä.
- S-ope vm 59
Kyllä soitan ihan siltä puolelta kumpi on minulle luonnollisempi ja parempi.
Aivan sama oletko vasen- vai oikeakätinen, homma menee siltä puolelta miltä se luonnistuu itse kullakin paremmin.
" Tämän takia vaikeampaa otelautan puolta tulisi oikeakätisen soittaa oikealla kädellä eikä vasemmalla kuten virheellisesti opetetaan"Olen vasenkätinen mutta soitan oikeakätisesti. Tuntu vaan luonnolliselta opetella soinnut niin. Ei tarvinnut alkaa kääntämään niitä "väärinpäin".
- Pärjätkää
Evil-Ted kirjoitti:
Olen vasenkätinen mutta soitan oikeakätisesti. Tuntu vaan luonnolliselta opetella soinnut niin. Ei tarvinnut alkaa kääntämään niitä "väärinpäin".
Kysynkin siksi tyhmiä. Vasurilla voin ajatella ja soittaa komppeja, mutten sooloja. Siksi olen ostamassa vasuria soolojen heittoon vasuria.Ihan siksi.Valikoima on hiemabn rajoittunut. Kuulin nimen huonosti, Hinta oli jossain 800 euron paikkeilla. Tai enemmän.Ihan liikaa tämänhetkiseen rahatilanteeseeni. Näillä hinnoilla siirryn balalaikaan. Kitarani maksoi vain neljäsataa.
En ole ihan niin hyvä että maksaisin kitarastani tuhansia. Puhunmattakaan enemmän. Mutta tietenkin - hyvä kitara voisi maksaa neljä viisi tonnia. Luultavasti tekisin sen itse. Visakoivusta. Ei yhtään hullumpi ajatus. Saatte ihan ilmaisena ideana. Persepuoli mahonkia. Kaula mahonkia. Mainostakaa niin perusteellisesti.
- inEnglish
hänen perheensä dokkareissa ja tollasissa (ilman suommennoksia ne tekstit ovat virheellisisä välillä) sanoo että hän oli luonnostaa vasuri hän osasi soittaa kitaraa 4 eri tavalla , oikea-, vasenkäden tyylii ja ympäri molemmat...... hän siis ymmärsi heittää kitaran ympäri kuten hänen kitaransa joka oli tehty oikeakätiselle ..... ittekin joka luonnastaa olisin ollut vasuri (opettajat pakottivat oikeankäden kirjoitukseen) soitan oikeankäden kitaraa... jokainen soittaa miten luonnostaa toimii ja miten kätteen soppii....
joten mites toi täsmää ny sun sanoihin? onko perhe väärässä? - taimuitatukehtuneita
Ihan miten päin vaan, kunhan minun ei tarvitse kuunne,lla Hendricksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem1323494Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo402886Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel92803HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat1042704Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi
Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?1071782Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k761539Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi31495Valkoinen Golf
Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.211315Martina Aitolehti podcastissa: Ero
Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6962231310Kaikki ovat syntisiä!!!
Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N3821145