HIKOILIJAT HUOMIO

antiperspirantti

Olen itse kärsinyt käsittämättömästä hikoilusta 10 vuotta ja pahenemaan päin mentiin lujaa. Olen mies 40 v. ja terve kuin pukki ja urheilen paljon. Olen viimeiset 6 v.noin vuoden välein käynyt asiasta ruikuttamassa sekä kunnallis-,että yksitys-sektorilla eikä apua löytynyt.

Tyypiltään hikoilu oli myös sosiaalisiin tilanteisiin liittyvää vrt. paniikkikohtaus mutta paniikkihäiriöstä ei ollut kyse koska hikoilin myös ihan pikkuriikkisenkin ponnistelun jälkeen kuin possu vaikka olisin yksin metsässä ja kerran alettuaan hikoilu ei meinannut loppua ikinä..

Lääkärithän sulkevat ensin pois kaikki fyysiset ongelmat jotka on helppo todentaa, tämän jälkeen ongelma diagnosoidaankin sitten mentaalipuolen hommiksi. Näitä lääkkeitä en suostunut syömään, olen kaupan alalla "uralla edennyt" ja sen verran kovapäinen etten antanut hikoilun haitata minua ja toisaalta en tod. pelkää sosiaalisia tilanteita tahi esiintymistä joten uskoin että vika on autonomisessa hermostossa eikä korvien välissä.

Tikkurilan mehiläisen ihotautilääkäri löysi oikean lääkkeen minulle ! Mäntsälän terveystalon ihotautilääkäri ehdotti botoxia mutta halusin vielä referenssiä toiselta taholta mehiläisestä. Vanhempi lääkäri ihmetteli että "etkö ole kokeillut CYSTRIN-lääkettä"?. Aloitin sen viikko takaperin eikä merkittävimpiä sivuvaikutuksia suun kuivumista lukuunottamatta ole eli voin luvata että worth it. ja lääke on vielä puoli-ilmainenkin.

2

4837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

u ‹ CYSTRIN 3 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 100
      CYSTRIN 3 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 100
      CYSTRIN 3 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 100

Normaalihinta 22,80 € (0,23 €/kpl)

Reseptilääke
      Korvattavuus

Lääke on peruskorvattava.
      Myyntiluvan haltija/markkinoija

Sanofi-Aventis
      Lääkeopas
      Lääkemuoto

Tabletti ja depottabletti. Tableteissa on vaikuttavaa ainetta 3 milligrammaa (mg) ja depottableteissa (Cystrin CR) 10 mg.
      Vaikuttava aine

Oksibutyniini.
      Käyttötarkoitus

Lääkettä käytetään vähentämään kiusallisen usein ja voimakkaana tulevaa virtsaamisen tarvetta sekä estämään tähän liittyvää virtsan karkailua. Yli 5-vuotiaille lapsille tabletteja käytetään myös yöllisen vuoteenkastelun hoitoon. Lääkettä ei suositella alle 5-vuotiaille.
      Vaikutustapa

Lääke vaikuttaa virtsarakon sulkijalihakseen ja rakon seinämän lihaskerrokseen siten, että virtsa pysyy paremmin rakossa.
      Annostus

Lääkärin ohjeen mukaan. Tabletteja otetaan tavallisesti 2 - 3 kertaa vuorokaudessa, depottablettia käytettäessä riittää yksi annos vuorokaudessa.
      Lääkkeen ottaminen

Tabletit niellään vesilasillisen kera. Depottabletti tulisi ottaa kokonaisena. Lääke otetaan tyhjään vatsaan eli vähintään tunti ennen ruokailua tai kaksi tuntia sen jälkeen.
      Haittavaikutukset

Lääke voi mm. kuivattaa suuta ja kurkkua, ummettaa, hämärtää näköä, hidastaa sydämen lyöntitiheyttä ja häiritä virtsaamista. Myös kasvojen punoitusta tai allergisia ihottumia saattaa esiintyä. Kasvojen punoitus on yleisempää lapsilla kuin aikuisilla, ja lapset saattavat saada lääkkeen käytön yhteydessä myös nenäverenvuotoa. Kuumassa ympäristössä voi tulla lämpöuupumusta hikoilun vähentyessä. Muita, suhteellisen harvinaisia haittavaikutuksia ovat mm. huimaus, väsymys, levottomuus ja aistiharhat. Etenkin lääkityksen alkaessa joillakin ilmenevä väsymys ja näön hämärtyminen voivat heikentää tarkkaavaisuutta liikenteessä ja muissa vastaavissa tilanteissa. Lääkärin kanssa tulee sopia muista lääkityksistä Cystrinin käytön aikana.
      Raskaus ja imetys

Lääkettä käytetään raskauden aikana ainoastaan lääkärin harkinnan mukaan, eikä lääkityksen yhteydessä saa imettää.
      Säilytys

Valmisteet säilytetään huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa, kuivassa paikassa ja alkuperäispakkauksessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
      Päivitetty

20.5.2008

Lääkeoppaan tiedot: ©Lääketietokeskus

• heivaan

Hei! Viestiketju on jo 8-vuotta vanha, mutta haluaisin silti kysyä, että vieläkö viestiketjun aloittaja on saanut avun tästä lääkkeestä kokovartalohikoiluun?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8686
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4848
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4298
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3050
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      53
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2395
    Aihe