Olen lähdössä laivareissulle ja minulla on käytössä Cipralex 12,5 mg. Olen lukenut negatiivisia kokemuksia (ja itsellänikin on yksi) kyseisen lääkkeen ja alkoholin yhteisvaikutuksista. Tekisi mieleni kuitenkin ottaa pari lasillista viintä ja pari siideriä niin ajattelin että onko kukaan tehnyt niin että jättäisi siltä päivältä annoksen ottamatta tai ottaisi esim. vain pienen annoksen jolloin yhteisvaikutusta ei tulisi. Tietenkin lääkettä on aina veressä mutta ainakin sitä olisi vähemmän juuri sinä päivänä. Samoin voisi tehdä jos harrastaa seksiä eikä meinaa saada orgasmia lääkkeen takia niin voisi ottaa sinä päivänä pienemmän annoksen kun aikoo harrastaa seksiä?!
Kommentteja ja kokemuksia, kiitos :)
Cipralex ja alkoholi
10
469
Vastaukset
en nyt aina ennen seksiä jättäisi lääkettä pois
koska hyvä niit ei ole jättää.
menee niiku turhaa sitten että ei auta niin paljon.
mut tosiaan itselläni tosi monta huonoa kokemusta tosta yhdistelmästä.suosittelen jättämään sen päivän annoksen väliin.ainakin jos juot ja otat lääkkeen..ni pyytää kavereita pitää silmällä ja viedä nukkumaan jos
rupee sekoilee- duibbaduibbadii
levoton123 kirjoitti:
ainakin jos juot ja otat lääkkeen..ni pyytää kavereita pitää silmällä ja viedä nukkumaan jos
rupee sekoileeTekstistäsi päätellen olet nainen, melko nuori vielä... joten sanoisin että alko mielialalääke voi vaikuttaa kimpassa aika pahasti. Itselläni, (silloin 23v m) ei ollut ongelmia pikkujouluristeilyllä jossa söin niitä useamman ja juotiin kuitenkin ihan koko päivä. Lähinnä piristi vain. Muttä nämä ovat niin tapauskohtaisia.
Sinulle suosittelisin jättämään annoksen väliin, tai niinkuin joku tuossa sanoi että pyydät jotakuta pitämään sinua silmällä ja olemaan tietoinen että olet ottanut cipralexia... Niin ja kunhan et vedä ihan kaatokännniin asti. - Valeria
duibbaduibbadii kirjoitti:
Tekstistäsi päätellen olet nainen, melko nuori vielä... joten sanoisin että alko mielialalääke voi vaikuttaa kimpassa aika pahasti. Itselläni, (silloin 23v m) ei ollut ongelmia pikkujouluristeilyllä jossa söin niitä useamman ja juotiin kuitenkin ihan koko päivä. Lähinnä piristi vain. Muttä nämä ovat niin tapauskohtaisia.
Sinulle suosittelisin jättämään annoksen väliin, tai niinkuin joku tuossa sanoi että pyydät jotakuta pitämään sinua silmällä ja olemaan tietoinen että olet ottanut cipralexia... Niin ja kunhan et vedä ihan kaatokännniin asti.Taidan tosiaankin sitten ottaa esim. vain puoli annosta sinä päivänä ja seuraavana sitten ihan normaali annoksen, koska viimeksi karkasi mopo käsistä kun olin juuri nostanut annosta 15 mg:aan ja olin bilettämässä niin vedin kyllä viinaa oikein kaksin käsin enkä kuulemma näyttänyt (?!) kovin känniseltä mutta minulta meni muisti ihan yhtäkkiä ja vaikka se palasi jonkun ajan päästä niin pelottavaa se silti oli!
- tuuntunut
Valeria kirjoitti:
Taidan tosiaankin sitten ottaa esim. vain puoli annosta sinä päivänä ja seuraavana sitten ihan normaali annoksen, koska viimeksi karkasi mopo käsistä kun olin juuri nostanut annosta 15 mg:aan ja olin bilettämässä niin vedin kyllä viinaa oikein kaksin käsin enkä kuulemma näyttänyt (?!) kovin känniseltä mutta minulta meni muisti ihan yhtäkkiä ja vaikka se palasi jonkun ajan päästä niin pelottavaa se silti oli!
paskat toi viinan kanssa mitään tekee, eniten ottaa pannuun ku psykedeelit ei toimi, ite oon ryypänny ihan kunnolla ja ottanut lääkkeet normist 20mg, saattaa pahentaa krapulaa tai aiheuttaa uneliaisuutta ei muuta, näetkö sä mukamas punaista kolmiota, joka yleinsä tarkoittaa lääkkeen ja viinan yhdistelmän tuomaa sekavuutta joka ei myöskään ole kovin vaarallista...moni tekee sitäkin huvikseen
- .
tuuntunut kirjoitti:
paskat toi viinan kanssa mitään tekee, eniten ottaa pannuun ku psykedeelit ei toimi, ite oon ryypänny ihan kunnolla ja ottanut lääkkeet normist 20mg, saattaa pahentaa krapulaa tai aiheuttaa uneliaisuutta ei muuta, näetkö sä mukamas punaista kolmiota, joka yleinsä tarkoittaa lääkkeen ja viinan yhdistelmän tuomaa sekavuutta joka ei myöskään ole kovin vaarallista...moni tekee sitäkin huvikseen
yhteiskäyttö voi olla ilman punaisia kolmioitakin vaarallista, et taida tietää mitä se punainen kolmio lääkepakkauksessa tarkoittaa..Se ei tarkoita "yleinsä" kylläkään tuota mitä tuohon olet kirjoittanut...
- 3 vuotta
. kirjoitti:
yhteiskäyttö voi olla ilman punaisia kolmioitakin vaarallista, et taida tietää mitä se punainen kolmio lääkepakkauksessa tarkoittaa..Se ei tarkoita "yleinsä" kylläkään tuota mitä tuohon olet kirjoittanut...
Ko. Mielialalääkettä. Alkoholia juon 1 kerran viikossa, yleensä perjantaina. Vedän aika kovat kännit keskimäärin 12 packin olutta ja siihen päälle muutaman snapsi, pari viinilasia ja joskus konjakkia ja viskiä.
Juon siis aika reippaalla kädellä sillon kuin juon eli yhden kerran viikossa. En ole KOSKAAN huomannut mitään ihmeellistä, vaikka minulla on cipralex lääkitys!
Eli lopettakaa paskanjauhaminen, se ei vaikuta mitenkään alkoholin kanssa, se on fakta! 3 vuotta kirjoitti:
Ko. Mielialalääkettä. Alkoholia juon 1 kerran viikossa, yleensä perjantaina. Vedän aika kovat kännit keskimäärin 12 packin olutta ja siihen päälle muutaman snapsi, pari viinilasia ja joskus konjakkia ja viskiä.
Juon siis aika reippaalla kädellä sillon kuin juon eli yhden kerran viikossa. En ole KOSKAAN huomannut mitään ihmeellistä, vaikka minulla on cipralex lääkitys!
Eli lopettakaa paskanjauhaminen, se ei vaikuta mitenkään alkoholin kanssa, se on fakta!kai tiedät sen et ihmiset on erilaisia ja ihmisille vaikuttaa eri lääkkeet eri tavalla!!
ja minulle on ihan psykiatri ja lääkäri sanonut et mielialalääkkeen kanssa alkoholin käyttö ei ole viisasta.ei esim auta samanlailla.
minäkin dokasin mutta minulle teki aina kyl huonon olon ja muutenkaa lääke ei sopinut- ihme lääkkeitä
levoton123 kirjoitti:
kai tiedät sen et ihmiset on erilaisia ja ihmisille vaikuttaa eri lääkkeet eri tavalla!!
ja minulle on ihan psykiatri ja lääkäri sanonut et mielialalääkkeen kanssa alkoholin käyttö ei ole viisasta.ei esim auta samanlailla.
minäkin dokasin mutta minulle teki aina kyl huonon olon ja muutenkaa lääke ei sopinutTohon vaikuttaa niin moni asia... luonne, ihmisen koko et onko 50kg nainen vai 150kg painonnostaja mies.. kuinka herkkä lääkkeille.. miten yleensä mieliala pomppii.. siis niin monet asiat... ei sitä voi varmuudella sanoa etteikö yhteisvaikutusta olisi.
- ööö9
ihme lääkkeitä kirjoitti:
Tohon vaikuttaa niin moni asia... luonne, ihmisen koko et onko 50kg nainen vai 150kg painonnostaja mies.. kuinka herkkä lääkkeille.. miten yleensä mieliala pomppii.. siis niin monet asiat... ei sitä voi varmuudella sanoa etteikö yhteisvaikutusta olisi.
no, voihan se olla että se lääke todellakin vaikuttaa yksilöllisesti eri ihmisiin ja ehkä niihin, jotka ottavat vain harvoin alkoholia, yhteisvaikutus on tuntuvampi.
yleisesti ottaen alkoholi kyllä vähentää ssri-lääkkeiden tehoa että voihan olla että kyseisillä suurkuluttajilla lääke on jo aikaa sitten lakannut vaikuttamasta ja siksi ei yhteisvaikutuskaan ole kummoinen. mene ja tiedä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235903- 602027
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2401267- 741135
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691128Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531107- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995