Cipralex ja alkoholi

Valeria

Olen lähdössä laivareissulle ja minulla on käytössä Cipralex 12,5 mg. Olen lukenut negatiivisia kokemuksia (ja itsellänikin on yksi) kyseisen lääkkeen ja alkoholin yhteisvaikutuksista. Tekisi mieleni kuitenkin ottaa pari lasillista viintä ja pari siideriä niin ajattelin että onko kukaan tehnyt niin että jättäisi siltä päivältä annoksen ottamatta tai ottaisi esim. vain pienen annoksen jolloin yhteisvaikutusta ei tulisi. Tietenkin lääkettä on aina veressä mutta ainakin sitä olisi vähemmän juuri sinä päivänä. Samoin voisi tehdä jos harrastaa seksiä eikä meinaa saada orgasmia lääkkeen takia niin voisi ottaa sinä päivänä pienemmän annoksen kun aikoo harrastaa seksiä?!

Kommentteja ja kokemuksia, kiitos :)

10

469

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en nyt aina ennen seksiä jättäisi lääkettä pois
      koska hyvä niit ei ole jättää.
      menee niiku turhaa sitten että ei auta niin paljon.
      mut tosiaan itselläni tosi monta huonoa kokemusta tosta yhdistelmästä.suosittelen jättämään sen päivän annoksen väliin.

• ainakin jos juot ja otat lääkkeen..ni pyytää kavereita pitää silmällä ja viedä nukkumaan jos
        rupee sekoilee

• duibbaduibbadii
        levoton123 kirjoitti:

ainakin jos juot ja otat lääkkeen..ni pyytää kavereita pitää silmällä ja viedä nukkumaan jos
        rupee sekoilee

Tekstistäsi päätellen olet nainen, melko nuori vielä... joten sanoisin että alko mielialalääke voi vaikuttaa kimpassa aika pahasti. Itselläni, (silloin 23v m) ei ollut ongelmia pikkujouluristeilyllä jossa söin niitä useamman ja juotiin kuitenkin ihan koko päivä. Lähinnä piristi vain. Muttä nämä ovat niin tapauskohtaisia.
        Sinulle suosittelisin jättämään annoksen väliin, tai niinkuin joku tuossa sanoi että pyydät jotakuta pitämään sinua silmällä ja olemaan tietoinen että olet ottanut cipralexia... Niin ja kunhan et vedä ihan kaatokännniin asti.

• Valeria
        duibbaduibbadii kirjoitti:

Tekstistäsi päätellen olet nainen, melko nuori vielä... joten sanoisin että alko mielialalääke voi vaikuttaa kimpassa aika pahasti. Itselläni, (silloin 23v m) ei ollut ongelmia pikkujouluristeilyllä jossa söin niitä useamman ja juotiin kuitenkin ihan koko päivä. Lähinnä piristi vain. Muttä nämä ovat niin tapauskohtaisia.
        Sinulle suosittelisin jättämään annoksen väliin, tai niinkuin joku tuossa sanoi että pyydät jotakuta pitämään sinua silmällä ja olemaan tietoinen että olet ottanut cipralexia... Niin ja kunhan et vedä ihan kaatokännniin asti.

Taidan tosiaankin sitten ottaa esim. vain puoli annosta sinä päivänä ja seuraavana sitten ihan normaali annoksen, koska viimeksi karkasi mopo käsistä kun olin juuri nostanut annosta 15 mg:aan ja olin bilettämässä niin vedin kyllä viinaa oikein kaksin käsin enkä kuulemma näyttänyt (?!) kovin känniseltä mutta minulta meni muisti ihan yhtäkkiä ja vaikka se palasi jonkun ajan päästä niin pelottavaa se silti oli!

• tuuntunut
        Valeria kirjoitti:

Taidan tosiaankin sitten ottaa esim. vain puoli annosta sinä päivänä ja seuraavana sitten ihan normaali annoksen, koska viimeksi karkasi mopo käsistä kun olin juuri nostanut annosta 15 mg:aan ja olin bilettämässä niin vedin kyllä viinaa oikein kaksin käsin enkä kuulemma näyttänyt (?!) kovin känniseltä mutta minulta meni muisti ihan yhtäkkiä ja vaikka se palasi jonkun ajan päästä niin pelottavaa se silti oli!

paskat toi viinan kanssa mitään tekee, eniten ottaa pannuun ku psykedeelit ei toimi, ite oon ryypänny ihan kunnolla ja ottanut lääkkeet normist 20mg, saattaa pahentaa krapulaa tai aiheuttaa uneliaisuutta ei muuta, näetkö sä mukamas punaista kolmiota, joka yleinsä tarkoittaa lääkkeen ja viinan yhdistelmän tuomaa sekavuutta joka ei myöskään ole kovin vaarallista...moni tekee sitäkin huvikseen

• .
        tuuntunut kirjoitti:

paskat toi viinan kanssa mitään tekee, eniten ottaa pannuun ku psykedeelit ei toimi, ite oon ryypänny ihan kunnolla ja ottanut lääkkeet normist 20mg, saattaa pahentaa krapulaa tai aiheuttaa uneliaisuutta ei muuta, näetkö sä mukamas punaista kolmiota, joka yleinsä tarkoittaa lääkkeen ja viinan yhdistelmän tuomaa sekavuutta joka ei myöskään ole kovin vaarallista...moni tekee sitäkin huvikseen

yhteiskäyttö voi olla ilman punaisia kolmioitakin vaarallista, et taida tietää mitä se punainen kolmio lääkepakkauksessa tarkoittaa..Se ei tarkoita "yleinsä" kylläkään tuota mitä tuohon olet kirjoittanut...

• 3 vuotta
        . kirjoitti:

yhteiskäyttö voi olla ilman punaisia kolmioitakin vaarallista, et taida tietää mitä se punainen kolmio lääkepakkauksessa tarkoittaa..Se ei tarkoita "yleinsä" kylläkään tuota mitä tuohon olet kirjoittanut...

Ko. Mielialalääkettä. Alkoholia juon 1 kerran viikossa, yleensä perjantaina. Vedän aika kovat kännit keskimäärin 12 packin olutta ja siihen päälle muutaman snapsi, pari viinilasia ja joskus konjakkia ja viskiä.

Juon siis aika reippaalla kädellä sillon kuin juon eli yhden kerran viikossa. En ole KOSKAAN huomannut mitään ihmeellistä, vaikka minulla on cipralex lääkitys!

Eli lopettakaa paskanjauhaminen, se ei vaikuta mitenkään alkoholin kanssa, se on fakta!

• 3 vuotta kirjoitti:

Ko. Mielialalääkettä. Alkoholia juon 1 kerran viikossa, yleensä perjantaina. Vedän aika kovat kännit keskimäärin 12 packin olutta ja siihen päälle muutaman snapsi, pari viinilasia ja joskus konjakkia ja viskiä.

Juon siis aika reippaalla kädellä sillon kuin juon eli yhden kerran viikossa. En ole KOSKAAN huomannut mitään ihmeellistä, vaikka minulla on cipralex lääkitys!

Eli lopettakaa paskanjauhaminen, se ei vaikuta mitenkään alkoholin kanssa, se on fakta!

kai tiedät sen et ihmiset on erilaisia ja ihmisille vaikuttaa eri lääkkeet eri tavalla!!
        ja minulle on ihan psykiatri ja lääkäri sanonut et mielialalääkkeen kanssa alkoholin käyttö ei ole viisasta.ei esim auta samanlailla.
        minäkin dokasin mutta minulle teki aina kyl huonon olon ja muutenkaa lääke ei sopinut

• ihme lääkkeitä
        levoton123 kirjoitti:

kai tiedät sen et ihmiset on erilaisia ja ihmisille vaikuttaa eri lääkkeet eri tavalla!!
        ja minulle on ihan psykiatri ja lääkäri sanonut et mielialalääkkeen kanssa alkoholin käyttö ei ole viisasta.ei esim auta samanlailla.
        minäkin dokasin mutta minulle teki aina kyl huonon olon ja muutenkaa lääke ei sopinut

Tohon vaikuttaa niin moni asia... luonne, ihmisen koko et onko 50kg nainen vai 150kg painonnostaja mies.. kuinka herkkä lääkkeille.. miten yleensä mieliala pomppii.. siis niin monet asiat... ei sitä voi varmuudella sanoa etteikö yhteisvaikutusta olisi.

• ööö9
        ihme lääkkeitä kirjoitti:

Tohon vaikuttaa niin moni asia... luonne, ihmisen koko et onko 50kg nainen vai 150kg painonnostaja mies.. kuinka herkkä lääkkeille.. miten yleensä mieliala pomppii.. siis niin monet asiat... ei sitä voi varmuudella sanoa etteikö yhteisvaikutusta olisi.

no, voihan se olla että se lääke todellakin vaikuttaa yksilöllisesti eri ihmisiin ja ehkä niihin, jotka ottavat vain harvoin alkoholia, yhteisvaikutus on tuntuvampi.

yleisesti ottaen alkoholi kyllä vähentää ssri-lääkkeiden tehoa että voihan olla että kyseisillä suurkuluttajilla lääke on jo aikaa sitten lakannut vaikuttamasta ja siksi ei yhteisvaikutuskaan ole kummoinen. mene ja tiedä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5903
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      2027
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1499
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1267
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1135
    6. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      69
      1128
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1107
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1072
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      144
      1067
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      995
    Aihe