Toimenkuva lopetetaan

Irtisanoutuva

Sain kuulla, että nykyinen toimenkuvan tullaan poistamaan ja siihen kuuluvat jäljelle jäävät työt (vähäisempi määrä kuin mitä nyt itse teen) jaetaan muille nykyisen osastoni työntekijöille. Periaatteessa kai voisin nostaa metelin, koska minulle ei tarjottu mahdollisuutta tehdä näitäkään jäljellä olevia tehtäviä enää, vaan annettiin ymmärtää, että firmassa on monta yksikköä, joista voisin hakea muita töitä. Nyt saan asiantuntijatehtävästä korkeampaa palkkaa eikä näissä muissa tehtävissä ole yhtä hyvä palkka eli uskon firman hakevan säästöjä sillä ettei tarvitse maksaa liksaa ihan niin paljon. Ts. firma rikkoo ns. sisäisen siirron periaatetta vastaan: samaa työtä ei saisi antaa "uudelle" työntekijälle, olkoonkin se "uusi" sitten talon ulkopuolelta tai sisältä tuleva henkilö.

Tämä ei kuitenkaan ole se varsinainen asiani, koska en halua lähteä riidoissa ja polttaa siltoja takanani - jostain syystä en osaa olla katkera. Asiaa helpottaa se, että olen saanut uutta työtä kilpailijalta ja jopa hieman paremmalla palkallakin. Mietinkin nyt, että miten hoitaisin irtisanoutumisen fiksusti JOS sattuisikin, että uusi työ on ihan syvältä ja haluaisinkin hakea nykyiseen firmaan takaisin? (Pomo vakuutteli, ettei työn laadussa ole ollut vikaa ja että haluaisivat minut talossa pitää.) En ole kysellyt näistä muista mahdollisuuksista firman sisällä vielä. Olisiko ihan tyhmää ensin kysyä, että mitä heillä olisi (ollut) tarjota minulle ja sitten paljastaa tilanne vai suoraan vain ilmoittaa sen kummempia kyselemättä, että olen lähdössä?

4

1169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois vaan

Ei muuta kuin etiäpäin uusiin haasteisiin ja älä katsele taaksesi

• Ihmeellinen maailma

Ei kun eteenpäin. Meillä puolestaan Pohjois-Savolainen ritilävalmistaja laittoi porukkaa pihalle vaikka YT- menettelyn aikana meillä teetettiin ylitöitä ja sama homma jatkui ja jatkuu edelleen, vaikka irtisanomiset olivat tuotannollisista- ja taloudellisista syistä johtuvia? Emme tiedä mikä juoni tässä on takana, mutta vaikuttaa enemmän ajojahdilta. Luulisi että luottamusmiehet olisivat edes laittaneet ylityön tekemiselle stopin, mutta ei.

• 29

Hienoa että teitte ylitöitä. Nimittäin jos perusteena irtisanomiseen oli työn väheneminen. Nyt kaikilla on hyvät mahdollisuudet saada korvausta laittomasta itrisanomisesta.

• YT

on YT-menettelyssä laillista. Esim. yhden toimenkuvan työt voidaan laillisesti jakaa muiden toimenkuvaan kuuluvaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      342
      2770
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      58
      2235
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1929
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      64
      1569
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1512
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      60
      1044
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1009
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      7
      898
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      200
      815
    10. 36
      719
    Aihe