Toimenkuva lopetetaan

Irtisanoutuva

Sain kuulla, että nykyinen toimenkuvan tullaan poistamaan ja siihen kuuluvat jäljelle jäävät työt (vähäisempi määrä kuin mitä nyt itse teen) jaetaan muille nykyisen osastoni työntekijöille. Periaatteessa kai voisin nostaa metelin, koska minulle ei tarjottu mahdollisuutta tehdä näitäkään jäljellä olevia tehtäviä enää, vaan annettiin ymmärtää, että firmassa on monta yksikköä, joista voisin hakea muita töitä. Nyt saan asiantuntijatehtävästä korkeampaa palkkaa eikä näissä muissa tehtävissä ole yhtä hyvä palkka eli uskon firman hakevan säästöjä sillä ettei tarvitse maksaa liksaa ihan niin paljon. Ts. firma rikkoo ns. sisäisen siirron periaatetta vastaan: samaa työtä ei saisi antaa "uudelle" työntekijälle, olkoonkin se "uusi" sitten talon ulkopuolelta tai sisältä tuleva henkilö.

Tämä ei kuitenkaan ole se varsinainen asiani, koska en halua lähteä riidoissa ja polttaa siltoja takanani - jostain syystä en osaa olla katkera. Asiaa helpottaa se, että olen saanut uutta työtä kilpailijalta ja jopa hieman paremmalla palkallakin. Mietinkin nyt, että miten hoitaisin irtisanoutumisen fiksusti JOS sattuisikin, että uusi työ on ihan syvältä ja haluaisinkin hakea nykyiseen firmaan takaisin? (Pomo vakuutteli, ettei työn laadussa ole ollut vikaa ja että haluaisivat minut talossa pitää.) En ole kysellyt näistä muista mahdollisuuksista firman sisällä vielä. Olisiko ihan tyhmää ensin kysyä, että mitä heillä olisi (ollut) tarjota minulle ja sitten paljastaa tilanne vai suoraan vain ilmoittaa sen kummempia kyselemättä, että olen lähdössä?

4

1032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois vaan

      Ei muuta kuin etiäpäin uusiin haasteisiin ja älä katsele taaksesi

    • Ihmeellinen maailma

      Ei kun eteenpäin. Meillä puolestaan Pohjois-Savolainen ritilävalmistaja laittoi porukkaa pihalle vaikka YT- menettelyn aikana meillä teetettiin ylitöitä ja sama homma jatkui ja jatkuu edelleen, vaikka irtisanomiset olivat tuotannollisista- ja taloudellisista syistä johtuvia? Emme tiedä mikä juoni tässä on takana, mutta vaikuttaa enemmän ajojahdilta. Luulisi että luottamusmiehet olisivat edes laittaneet ylityön tekemiselle stopin, mutta ei.

      • 29

        Hienoa että teitte ylitöitä. Nimittäin jos perusteena irtisanomiseen oli työn väheneminen. Nyt kaikilla on hyvät mahdollisuudet saada korvausta laittomasta itrisanomisesta.


    • YT

      on YT-menettelyssä laillista. Esim. yhden toimenkuvan työt voidaan laillisesti jakaa muiden toimenkuvaan kuuluvaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      331
      3106
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2298
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      197
      1631
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1417
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      56
      1293
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      158
      949
    Aihe