Puudutusaineen vaikutukset

hammas jäi sinne

Minulta poistettiin eilen hammas ja kohta tietysti puudutettiin. Meinasin hoidon aikana pyörtyä syystä tai toisesta ja jouduin makaamaan paikoillani jonkin aikaa ennen kuin minut päästettiin lähtemään. En ole koskaan pyörtynyt tai meinannut pyörtyä sillä tavalla ja se oli minulle varsin erikoinen kokemus. Verenpaineeni on tietty ollut aina melko matala (ei kuitenkaan millään lailla hälyttävän matala). No, se siitä, mutta kokemus toistui tänään aamulla! Sama ällöttävä tunne ja ihmellinen huimaus. Oloni helpottui kun menin kyykkyyn hetkeksi ja painoin pään alas. Ei koskaan ennen! Voisiko puudutusaine aiheuttaa tällaista? Hammaslääkäri varoitti ennen hoitoa, että puudutusaine sisältää adrenaliinia, joka nostaa sydämen sykettä.

15

11200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä jännitä

Jännitys saa isotkin miehet pökräämään eli ei pelkästään puudute. Adrenaliini saa sydämen sykkimään tiheämmin. Oletko syönyt normaalisti? matala verensokeri aiheuttaa huimausta.

• ......

Minä olen joskus hammaslääkärin jälkeen meinannut pyörtyä. Ihan huomaamattani olin hengittänyt pinnallisesti jännityksen takia ja vielä lisäksi huonosti syöty aamupala, niin aivan selvä juttu. Tuolissa ei yhtään pyörryttänyt, mutta kun nousee tuolista ylös niin huh. Mainitsit että verenpaineesi on matala, ei sen tarvitse kovin matala olla kun pyörryttävät tunteet tulevat, jotenkaan en vain usko että puudutusaine aiheuttaisi tällaista. Sinuna en huolestuisi asiasta... Syöt kunnolla ja seurailet tilannetta, ja yritä olla stressaamasta asiasta.

• dfjhksjh
        ...... kirjoitti:

Minä olen joskus hammaslääkärin jälkeen meinannut pyörtyä. Ihan huomaamattani olin hengittänyt pinnallisesti jännityksen takia ja vielä lisäksi huonosti syöty aamupala, niin aivan selvä juttu. Tuolissa ei yhtään pyörryttänyt, mutta kun nousee tuolista ylös niin huh. Mainitsit että verenpaineesi on matala, ei sen tarvitse kovin matala olla kun pyörryttävät tunteet tulevat, jotenkaan en vain usko että puudutusaine aiheuttaisi tällaista. Sinuna en huolestuisi asiasta... Syöt kunnolla ja seurailet tilannetta, ja yritä olla stressaamasta asiasta.

Mulla on aina puudutuksen jälkeen myös oksettava ja huimaava olo. Johtunee osittain varmaan juuri tuosta jännittämisestä, kun aivot eivät saa tarpeeksi happea ja alkaa pyörryttää... Ja alhainen verenpaine vielä lisää huonoa olotilaa, minulla on nimittäin sama ongelma. Mutta aina se huono olo on mennyt sitten ohi. Eli otat vaan iisisti, niin kuin muutkin täällä ovat neuvoneet ja yrität tosiaan syödä, vaikka sekin on hankalaa poiston jälkeen....
        Mutta kyllähän tuo puudutusainekin on vierasta elimistölle ja on osasyy olotilaasi. Muutama viikko sitten minulta otettiin molemmat yläviisurit pois. Molemmille puolille laitettiin 3 puudutuspiikkiä. Olin ihan tokkurassa, kun lähdin sieltä, enkä edes muista miten olen autolla kotiin ajellut... Ja olin kyllä sen illan tosi huonossa kunnossa (huimausta jne.)
        Kyllä se siitä.... Tsemppiä!!

• Anonyymi
        ...... kirjoitti:

No se tuoli homma on kurja nykyään, kun kääntää ihmisen jalat ylös ja pää alas etenkin, kun korjaavat ylä hampaita. No siinä kun retkottaa aikansa ja lopuksi ylös, niin pitää varovasti nousta, ettei pökrää.

• jotain..

lääkkeitä?

Itse syön Noritrenia kipukynnyksen nostamiseksi. Oikeasti on masennuslääke. Lääkkeen käytöstä pitäisi kertoa hammaslääkärille jos meinataan puuduttaa.

Yhdistelmät, joita ei suositella
      Sympatomimeetit: Nortriptyliini saattaa voimistaa adrenaliinin, efedriinin, isoprenaliinin,
      noradrenaliinin, fenyyliefriinin ja fenyylipropanoliamiinin sydän- ja verisuonivaikutuksia.
      (Näitä on esimerkiksi puudutus- ja nukutusaineissa ja nenän tukkoisuutta vähentävissä
      aineissa.)

• minä tässä taas

En syö lääkkeitä, mutta olen yliherkkä esim. kofeiinille ja muutamille eläinten loislääkkeille (tunnen yhden 12 kiloisen pikkukoiran, joka sai samoja oireita, mutta altistuttuaan paljon suuremmalle määrälle kuin minä, joka vain rapsutin hetken lääkittyä koiraani ja pesin kädet sen jälkeen).

Niin, tosiaan. Pyörrytys oli aika voimakas. Makasin selälläni ja siinä alkoi huimata. En sanonut mitään (suu oli täynnä kaikenlaisia työkaluja ja hammaslääkärin sormia), mutta hoitaja huomasi, että menin aivan kalpeaksi ja sain aika nopeasti korokkeen jalkojeni alle ja kylmän rätin otsalle. Erikoista tässä tosiaan oli se, että meinasin pyörtyä uudestaan tänään aamulla.

• Anonyymi
        minä tässä taas kirjoitti:

En syö lääkkeitä, mutta olen yliherkkä esim. kofeiinille ja muutamille eläinten loislääkkeille (tunnen yhden 12 kiloisen pikkukoiran, joka sai samoja oireita, mutta altistuttuaan paljon suuremmalle määrälle kuin minä, joka vain rapsutin hetken lääkittyä koiraani ja pesin kädet sen jälkeen).

Niin, tosiaan. Pyörrytys oli aika voimakas. Makasin selälläni ja siinä alkoi huimata. En sanonut mitään (suu oli täynnä kaikenlaisia työkaluja ja hammaslääkärin sormia), mutta hoitaja huomasi, että menin aivan kalpeaksi ja sain aika nopeasti korokkeen jalkojeni alle ja kylmän rätin otsalle. Erikoista tässä tosiaan oli se, että meinasin pyörtyä uudestaan tänään aamulla.

Minulla sama kokemus puudutteista tuo heitehuimaus ja pöyrtyminen. Selvisi että olen yliherkkä jollekin puudutteelle. Ihme juttu että aiheutti 2 viikon huimauksen ja sama toistui toisen juurihoidon yhteydessä. Kauheita myrkkyjä.
        Juuri noin seuraavana aamuna alkoi että taju melkein lähti ja 2 viikkoa huimasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla sama kokemus puudutteista tuo heitehuimaus ja pöyrtyminen. Selvisi että olen yliherkkä jollekin puudutteelle. Ihme juttu että aiheutti 2 viikon huimauksen ja sama toistui toisen juurihoidon yhteydessä. Kauheita myrkkyjä.
        Juuri noin seuraavana aamuna alkoi että taju melkein lähti ja 2 viikkoa huimasi

Puudutusaineesta voi tulla keskushermosta ja sydänoireita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puudutusaineesta voi tulla keskushermosta ja sydänoireita.

www.drugs.com

Tuonne voi laittaa lääkeaineen nimen ja katsoa mitä siitä vpi tulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

www.drugs.com

Tuonne voi laittaa lääkeaineen nimen ja katsoa mitä siitä vpi tulla.

Yleensä potilas ei tiedä minkä nimistä puudutusainetta on käytetty. Minullakin on niin hammaslääkärissä kuin leikkauksissa vain kysytty että onko jotain allergioita, mutta en tiedä mitä kaikkia puudutusaineita minuun on käytetty.

• Anonyymi
        minä tässä taas kirjoitti:

No. Oliko loislääkkeistä apua vaivoihisi?

• Anonyymi

Minulta on suuta puudutettu kymmeniä kertoja erilaisten toimenpiteiden yhteydessä (hampaiden puhdistuksesta leikkauksiin). Tänä aamuna huimasi, kun ajattelin sitä. Johtuukohan puudutusaineesta?

• Anonyymi

Mulla tuli patti puudutus kohtaa ja lähti vasta useiden viikkojen kuluessa. Se oli varoitus merkki ja seuraavalla kerralla olikin kauheat olot ja kivut puudutteesta.

Ei noita tutkita tarpeeksi. Heitehuimaus monella varmaan johtuu puudutteista

• Anonyymi

Itselleni ei sovi puudutusaime jossa adrenaliinia ennen kun sitä käyttivät tajusin että tosi pahat sydämen tykytykset, hallitsematon tärinä ja tajunlähtö johtuivat siitä. Nyt viimeiset 5 kertaa olen sanonut että ei missään nimessä sitä puudutetta missä adrenaliinia niin ovat käyttäneet toista jossa ei ole sitä, niin ei minkäänlaisia oireita ja käynnit mennyt vaivattomasti. Tajutonta myrkkyä tuo adrenaliini.

• Anonyymi

Adrenaliini ei sovi kaikille, joten esimerkiksi sydänongelmista kärsiville käytetään adrenaliinittomia puudutteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      10
      3379
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1858
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      77
      1169
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      982
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      948
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe