Täytyy oikein varoittaa alex-kasista ...

EKSYTYS ALEXIN KAUTTA ?

##: voi jotkut (en minä) saada sen käsityksen että uskot,
että joku ihminen voisi olla "valmis" kuolemattomuuteen jo nyt,
mikä on täysin väärin _## .alex-kasi.

Pelastusvarmuusko muka väärä asenne? Minun käsittääkseni nöyrä varmuus Jumalasta
uskollisena noutajana kuuluu kristinuskoon. SILLÄ tuolla puolen ajan rajan sitä
pelastuslahjaa ei enää ole tarjolla; siellä katsotaan kortit.
"Jos me tutkisimme itsemme (nyt) ei meitä tuomittaisi", toteaa apostoli.

Luuk.12:37
Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä.
38
Ja jos hän tulee toisella yövartiolla tai kolmannella ja havaitsee heidän näin tekevän, niin autuaat ovat ne palvelijat.
39
Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä hetkellä varas tulee, hän ei sallisi taloonsa murtauduttavan.
40
Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."

Kyllä meitä kehotetaan etsimään varmuutta ja valmiutta juuri tässä ajassa.
Emme me kuolemattomuutta sinänsä ajattele, vaan että olisimme otolliset
Herrallemme ja Vapahtajallemme ynnä hyvin palvelleet.

Matt.24:44
Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä,
jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
45
Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
46
Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
47
Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9373010/46162144

Nyt on pelastuksen päivä!
Antti

30

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirje Tiitukselle 3:9
      Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja
      sukuluetteloita ja
      kinastelua ja
      kiistoja laista,
      sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
      10
      Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
      11
      sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan
      ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

      No, alexia ei voi karttaa, kun kukaan ei tiedä edes onko häntä olemassakaan.
      Kynä vain sauhuaa ja kipinät sinkoilee. On kuin purkautuva tulivuori tulisine
      rikinkatkuisine sinkoilevine kivineen ja pitempiaikaiseksi muistomerkiksi jää
      alhaalla pimeydessä kiiltelevä laavajärvi. Pikimustaa jälkeä räiskyvältä alexilta.

      antti

      • alex-kasi

        Valitan, mutta niin se on - mutta ei siitä tarvitsekaan riidellä.

        Kun minä kirjoitan asiasta kirjoitan vain siksi, että jokaiselle selviäisi että Raamatun sanoma muuttuu - riippuen siitä kumpaan uskoo - kuolemattomuuteen synnissäkin tai ainoastaan synnittömyydessä Jumalan yhteydessä.


    • Uskova

      Alla Antin kirjoituksia:

      Että elä vaan miten lystää - ei Jumala ole niin oikeudenmukainen, että täällä rankaisemattomat synnit vaatisi rangaistaviksi ikuisuudessa. A.Hitler, alex, Stork ja ellenistit voivat vaikkapa 6 miljoonaa ihmistä listiä
      Tule jo järkiisi alex !

      Alex-hermanni jonkinlaisessa exstaasissa

      Löit jauhot suuhun alex-ummikolle

      -----

      Antti -- olis aika herätä...

      Kieltolaki ja Jeesuksen käskyt - alexillekin

      Alexin valtuudet nollatasoa

      Paljaat jalat lutkulaiset, pää adventtipensaassa

      Olet tuhon oma, alex.kylliäinen 8v. !

      MIKSI tekeydyt typeräksi, alex ?

      Uskaltaisinkohan viettää sapattia ?

      Tehtäväjako on selvä.
      Adventistit ovat pestanneet Sirkka-Iitan inttämään sapatin puolesta ja alex-kasin helvetin poistamisen puolesta

      Selvitäpä tuota uususkonnollisuuttasi, alex

      Emme Elleniä arvostele vaan oppia

      VAi on alex sunnuntain pyhittäjä !!!

      Niin, suuri taistelu jumalattomien rauhoittamiseksi

      Kyllä kylliäiset saavat valitettavasti monet rauhoittumaan väärässä rauhassa.

      Mikset usko konkreettisen todelliseen Jumalaan, alex

      Sirkka ja alex taas uuteen uskoon kääntyneet ?

      Adventismi yllyttänyt miljoonia itsemurhaan

      Kuulehan alex-kasi, ei advarit sua huoli

      Oikein, Riitta, tulkitsit - alex ON jumalaton !

      Saat toki ylvästellä lauantailevollasi !

      Riitan teologia on loogista - toisin kuin EGW:n

      Voihan kanahäkki ja päättömät ellun kanat !

      Kuulepas annu42 alias alex-kasi !

      Tunnustauduitko ateistiksi, alex hermanni ?

      Alexin jutut on savua ilman tulta

      Alexin teologinen logiikka pelastaa helvetistä?

      Miinus-merkkisellä uskolla varustautunut alex !

      Uskova_1:lle
      Eikös olekin virkistävää naurahtaa samassa hengessä kuin Herra Jumala! Alex-kasin suurta taistelua adventtilinja-auton puolesta, vaikka itse on jäänyt pysäkille seisomaan

      Rankasti syytät kaikkia uskovia, Sirkka-Iita

      Sapattiaihe menettänyt hohtonsa

      Alex-kasi petti lukijat taas kerran heti aloituksessaan

      Niin. -tiedämme että kaikki valehtelevat

      anne-elina julistautui alex-8:n periviholliseksi !

      Sirkka-Iita hyvä esimerkki sapatin kerskakulutuksesta

      Vaivaako kovastikin HENGELLINEN RIPULI, alex ?

      Adventismi on namusetä touhua ja sinä namusetä -

      Adventtikirkko alex-kasi keulakuvanaan tuudittelee väärään rauhaan inttämällä, että kuolema on lottovoitto
      Erotkaa toki jo viimeinkin, mutta varokaa adventismia !

      Kuinka voit luottaa alexiin ja Nadasjaan (S-Iitaan), TF ?

      Alexin tavoite on pelotella ellensapattilipun alle

      Alexin piinaoppi rassaa - alexia

      Rakkautta tahdon saada, en niinkään oikeamielisyyttä

      Sydäntäriipaiseva vakava analyysi alexista!

      Alex-kasi, oletko advari vai anti-advari ?

      Eroa kirkosta, alex!

      Tottakai pyydän anteeksi Uskova_1:ltä !

      Sirkka-Iita, alex-kasi ja anne-elina keskushyökkääjinä

      • Myrskyää

        Ei nuo sinun kirjoituksesi ole uudestisyntyneen kirjoittamia, kaukana siitä.
        Onko sydämmesi yhä yhtä sekavassa tilassa? Vai humalapäissäsikö kaikki kirjoitat?


      • alex-kasi

        Oletpas ollut kova poika ... tai sanottaisko kovaa poikaa ...

        Mutta ei mitään pahaa fiilinkiä täällä. Antti on minulle vain epätoivoista taisteluaan käyvä syntinen jonka toivón sydämmestäni löytävän perille...

        alex


    • En yleensä enää kommentoi näiden kahden tohelon keskinäistä sapelien kalistelua, mutta nyt on pakko sen verran kommentoida, että onpas hauska aina lukea sellaista juttua, jossa kaksi melkein adventistia koettaa torpata toistensa mielipiteitä.

      Sellaiseksi se elämä muodostuu, kun antaa jonkin oudon amerikkalaisen lahkon aivopestä itsensä. Tässä tapauksessa kyseessä on vielä sama lahko, mutta silti erimielisyyttä saadaan aikaan, jos ei muuten, niin erimielisyyden tekemisen ilosta.

      Painitaan yhden sanan ympärillä ja koetetaan olla enemmän oikeassa (tai vähemmän väärässä) kuin toinen. Ja sitä jatkuu vuodesta ja vuosikymmestä toiseen.

      Ehkäpä uskonnot ovat kehittyneet ihmisen kulttuurievoluutiossa siksi, että se kinastelu pitää kuitenkin osaltaan vanhusten aivot kunnossa, kun niitä joutuu tässä kinastelujen pyörteessä edes jollakin tapaa käyttämään, vaikka sitä ei aina huomaa näitä kinasteluja lukiessa.

      • Ku-olematon

        joka ei osannut pitää näppejään erossa tästäkään.


      • piip!

        sinä juuri itse teet, mistä noita kahta syytät.


      • bushmanni:
        "kaksi melkein adventistia koettaa torpata toistensa mielipiteitä."

        Nythän on kuitenkin niin, että nimenomaan sanoista kiistelyä vastaan kirjoitin.
        Adventismi ei ala Raamattua vastaan kiistelemään uutuusteoksessaankaan -
        "Kolmen enkelin sanoma - paluu oleelliseen", vaan sallii "ikuisesti"-sanan olla
        olemassa tulikivijärvi-varoituksesta kun on kyse.
        Mutta alexille on epäoleellinen pääasia saada koko helvettikäsite pois, jotta
        saisi sen myötä tuon ikuisesti-sanan häivytetyksi. Sitäpaitsi, Raamatussahan
        tuo varoitus, Ilm.14:9-11, on - ei se adventistien keksintö ole, eikä minun
        mielipiteeni.
        Eikä ihminen ole melkein adventisti sen perusteella, että hyväksyy myös adventistit.
        Minä hyväksyn, alex ei hyväksy edes adventismin keskeisintä opetusta, Ilm.14:6-12.
        Tule bushmanni päivänvaloon sieltä pöhheiköstä, niin silmäsi alkavat tottua valoon!
        Kohta on talvi ja jää, päästään heittelemään lumipalloja, syytösten sijasta.

        antti


      • alex-kasi

        Mutta että olisit jonkinlainen "palstan johtotähti" -- unohda se ...

        Et ole edes ku - olematon ... jos ei Jumala sinua pelasta ...

        Ei millään pahalla, mutta totta kuitenkin :) ...

        alex


    • ha ha ha

      Ai että Antti varoittaa Aleksia.
      Saako nauraa ?

    • Koetelkaa itseänne

      Antti kirjoitti:
      "Pelastusvarmuusko muka väärä asenne?

      Minun käsittääkseni nöyrä varmuus Jumalasta uskollisena noutajana kuuluu kristinuskoon. SILLÄ tuolla puolen ajan rajan sitä pelastuslahjaa ei enää ole tarjolla; siellä katsotaan kortit.
      "Jos me tutkisimme itsemme (nyt) ei meitä tuomittaisi", toteaa apostoli."

      Vastaan Antille:
      Oliko Paavali varma ylösnousemuksesta kun sanoo: ”jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista. Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.” (Fil.3:12)

      Toki nöyrä varmuus ja nöyrä asenne Jumalan apuun, täytyy aina olla. Kaikille niille jotka olette Apt.2:38 mukaisesti kastetut ja siten pyhityksentielle lähteneet, teille; "Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa (kiusauksen kestävässä) uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta." (2.Kor.13:5)
      Siis, liian varma ei voi olla koskaan (paikalleen ei tule jäädä) omasta pelastuksesta, vaan meidän tulee ahkeroida ja tutkistella itseämme päivittäin rukouksin, ettemme syntiin enää lankeaisi ja olisimme Jumalan käytössä!

      • Että sillee

        Antin tarkoitus on vain mustata alexia, ei muuta.


      • kyselijä vain..
        Että sillee kirjoitti:

        Antin tarkoitus on vain mustata alexia, ei muuta.

        Antti mustaa Alexeksia, Alexsihan kirjoittaa niin selväsi kaikista asioista, oliskohan Antilla jotain vajavuutta ymmärtämisessä?


      • ##: Vastaan Antille:
        Oliko Paavali varma ylösnousemuksesta kun sanoo:
        ”jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
        Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi,
        vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin,
        koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.” (Fil.3:12) _##

        Mielestäni meidän sopii olla ja tulee olla nöyrästi varmoja Herrassa.
        Mehän emme usko omaan uskollisuuteemme vaan Hänen uskollisuuteensa.

        2. Tim. 2:13
        jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena;
        sillä itseänsä kieltää hän ei saata.

        1. Kor. 4:4
        sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu,
        vaan minun tuomitsijani on Herra.

        Mutta alex kyseenalaistaa uskovien valmiuden kohdata Herra iankaikkisuudessa:
        ##: voi jotkut (en minä) saada sen käsityksen että uskot,
        että joku ihminen voisi olla "valmis" kuolemattomuuteen jo nyt,
        mikä on täysin väärin _## .alex-kasi.

        Paavalilla oli varma toivo ja (pelastus)varmuus siitä että Herra on voimallinen säilyttämään
        hänet Kristuksessa ylösnousemukseen asti. Eivät sapatinviettäjätkään sapattia sen vuoksi vietä,
        että olisivat epävarmoja pelastuksestaan, vaan pikemminkin siksi, että ovat varmoja sapatin Herran uskollisuudesta.

        2. Tim. 1:12
        Siitä syystä minä myös näitä kärsin, enkä sitä häpeä;
        sillä minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä,
        että hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu.

        2. Tim. 2:11
        Varma on tämä sana; sillä: jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan,
        saamme myös hänen kanssaan elää;

        antti


      • kyselijä vain.. kirjoitti:

        Antti mustaa Alexeksia, Alexsihan kirjoittaa niin selväsi kaikista asioista, oliskohan Antilla jotain vajavuutta ymmärtämisessä?

        En minä alexia vastaan vaan hänen kauttaan tulevaa valheopetusta vastaan kirjoitan.

        ALEX PITI 5 PÄIVÄÄ TAUKOA TAMMIKUUSSA 2007 - SYVENTYÄKSEEN ADVENTISMIIN !

        (Minä antti olin viime kesänä 7 pv seitsemän päivän adventistien KESKUUDESSA
        ja live raamattutunneilla, joilla voi myös kysellä ja siksi opin huomattavasti enemmän)

        ##: Tervehdys kaikille
        Haluan kertoa (niille jotka ovat kiinnostuneita) että - pidän tauon (lyhyemmän tai pidemmän - luultavasti pidemmän) tänne kirjoittelujeni kanssa.
        Syy: Raamatun tutkiminen (ja erikoisesti A-kirkon opetuksien valossa).
        Alue on aika suuri koska jokainen ...
        alex-kasi24.1.2007 02:46 _##
        ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/3933001 )

        No, työviikon pituinen teoreettinen adventismin opiskelu taisi mneeä päähän, sillä sen nojalla
        alex kuittaa mm. Kain tietämyksen heittämällä: "Sanokoot Kai mitä tahansa ...", ja alex
        toteaa heti 5-päiväisen adventtiopiskelunsa jälkeen helvetin olleen kaatopaikka jossain Jerusalemin lähistöllä - eli että helvetti olisi tänä päivänä vain mielikuvitusta. Eli että jumalaton
        on kyllä ansainnut rangaistustuomion, mutta sitä ei laiteta täytäntöön. Että ei ole paikkaa, missä saatana kiusaisi saalistaan.
        Helvetti on muinainen kaatopaikka, opettaa alex: http://keskustelu.suomi24.fi/node/3956379

        Niinpä niin ... sanokoot Timo mitä tahansa. Mutta mm. 27.8.10 Timo muistutti siitä, ettei
        tuommoinen kaatopaikkaoppi ole adventistien käsitys:
        * Helvetti ei ole kaatopaikka. Se on syntiset hävittävä tulijärvi viimeisellä tuomiolla (Ilm. 20 & 21).

        Adventistien opinkohdassa 13 sekä tuoreessa "Kolmen enkelin sanoma"-kirjassa s. 48
        mainitaan tulikivijärviasia, Ilm.14:9-11, eikä selitellä sitä tyhjäksi tai pelkäksi kuvakieleksi.
        Jos Jeesus olisi sanonut Ilmestyksessään Johannekselle, että tässä tulee nyt vertaus,
        niin silloinkin olisi kyse verrannollisuudesta eli niin paha paikka kuin mitä vertaus opettaa.
        Alexin päätavoite palstalla näyttää olevan uskotella jumalattomille, ettei helvettiä olisikaan,
        sanokoot adventistit ja muut kristityt mitä tahansa.

        Nuhtelee
        antti


      • alex-kasi
        kyselijä vain.. kirjoitti:

        Antti mustaa Alexeksia, Alexsihan kirjoittaa niin selväsi kaikista asioista, oliskohan Antilla jotain vajavuutta ymmärtämisessä?

        Voi olla että Anttia "ottaa koteloon" kun minä kirjoittelen siitä sielun kuolemattomuudesta niin paljon.

        Siitähän meillä on erilainen mielipide, kun minä en usko että synnissä voi olla iankaikkista elämää, mutta Antti taitaa vieläkin uskoa..

        Syy miksi minun mielestäni asiasta pitää puhua on se että Raamatun sanoma on aivan eri riippuen siitä uskooko sielun luontaiseen kuolemattomuuteen (niinkuin Antti taitaa uskoa vieläkin) tai niinkuin minä, että ainoastaan Jumalan yhteydessä on iankaikkista elämää.

        Monikaan ei tule ajatelleeksi että asia on juuri niin - koko Raamatun sanoma muuttuu .

        Jumala
        Jeesuksen uhri
        Pelastus
        Helvetti

        Jaa-a suunnilleen kaikki.. Kumpaan ihminen sitten uskookin on se hyvä huomioida että asia on näin - mutta jostain syystä se ei miellytä Anttia että asiasta puhutaan.

        alex


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        En minä alexia vastaan vaan hänen kauttaan tulevaa valheopetusta vastaan kirjoitan.

        ALEX PITI 5 PÄIVÄÄ TAUKOA TAMMIKUUSSA 2007 - SYVENTYÄKSEEN ADVENTISMIIN !

        (Minä antti olin viime kesänä 7 pv seitsemän päivän adventistien KESKUUDESSA
        ja live raamattutunneilla, joilla voi myös kysellä ja siksi opin huomattavasti enemmän)

        ##: Tervehdys kaikille
        Haluan kertoa (niille jotka ovat kiinnostuneita) että - pidän tauon (lyhyemmän tai pidemmän - luultavasti pidemmän) tänne kirjoittelujeni kanssa.
        Syy: Raamatun tutkiminen (ja erikoisesti A-kirkon opetuksien valossa).
        Alue on aika suuri koska jokainen ...
        alex-kasi24.1.2007 02:46 _##
        ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/3933001 )

        No, työviikon pituinen teoreettinen adventismin opiskelu taisi mneeä päähän, sillä sen nojalla
        alex kuittaa mm. Kain tietämyksen heittämällä: "Sanokoot Kai mitä tahansa ...", ja alex
        toteaa heti 5-päiväisen adventtiopiskelunsa jälkeen helvetin olleen kaatopaikka jossain Jerusalemin lähistöllä - eli että helvetti olisi tänä päivänä vain mielikuvitusta. Eli että jumalaton
        on kyllä ansainnut rangaistustuomion, mutta sitä ei laiteta täytäntöön. Että ei ole paikkaa, missä saatana kiusaisi saalistaan.
        Helvetti on muinainen kaatopaikka, opettaa alex: http://keskustelu.suomi24.fi/node/3956379

        Niinpä niin ... sanokoot Timo mitä tahansa. Mutta mm. 27.8.10 Timo muistutti siitä, ettei
        tuommoinen kaatopaikkaoppi ole adventistien käsitys:
        * Helvetti ei ole kaatopaikka. Se on syntiset hävittävä tulijärvi viimeisellä tuomiolla (Ilm. 20 & 21).

        Adventistien opinkohdassa 13 sekä tuoreessa "Kolmen enkelin sanoma"-kirjassa s. 48
        mainitaan tulikivijärviasia, Ilm.14:9-11, eikä selitellä sitä tyhjäksi tai pelkäksi kuvakieleksi.
        Jos Jeesus olisi sanonut Ilmestyksessään Johannekselle, että tässä tulee nyt vertaus,
        niin silloinkin olisi kyse verrannollisuudesta eli niin paha paikka kuin mitä vertaus opettaa.
        Alexin päätavoite palstalla näyttää olevan uskotella jumalattomille, ettei helvettiä olisikaan,
        sanokoot adventistit ja muut kristityt mitä tahansa.

        Nuhtelee
        antti

        Olenhan minä nyt oppinut adventismista paljon muutakin matkan varrella - uskova_1 sai minut jopa lukemaan sen Ellen Whiten Suuri Taistelu-kirjan ja jos en ole ennen häntä kiittänyt niin käytämpä tätä tilaisuutta hyväkseni.. KIITOS RIITTA.

        Minä en kylläkään ole adventisti (valehtelisin jos väittäisin olevani ja haluan puhua totta), mutta tunustan mielelläni että olen oppinut muutaman tärkeän asian juuri adventisteilta ja pidän heitä uskon veljinäni ja sisarinani - Kai Arasolasta lähtien - Hei Kai!

        Naurattaa vähän tuo sinun tyylisi - vääristelet kirjoituksiani ja esität vaikka minkälaisia teorioita. Välillä vedät mukaan Sirkka Iitankin ja Anne - Elinan .. kaksi palstan parhaisiin kuuluvaa kirjoitajaa.. häpeisit .

        Etkö huomaa että ei kukaan joka on rehellinen usko näihin syytöksiisi- siksi vain pilaat omaa mainettasi noilla keksityillä syytöksilläsi, olen ihmitellyt että et edes huomaa sitä. Ketä yrität pettää? Itseäsi ?

        Aikaisemmin puhuit kovasti ja halventavasti adventismista ja adventisteista ja syytit minuakin vaikka mistä - tosin silloin olin mielestäsi adventisti - olin jopa adventistien pääjehu yhteen aikaan :)), sittemmin vain keskushyökkääjä :(

        Nyt olet kääntänyt kelkkasi ja nyt minä olenkin mielestäsi aivan hirvittäjvä adventitien vihollinen :)
        Mutta totuus on (jos se kiinnostaa) että olen sama tänään kuin aikaisemmin. Tosin olen saanut syvemmän ymmärryksen Jumalan Sanaan, kuten esimerkiksi 'Herran sapatin' ja sunnuntain ero on tullut selvemmäksi.

        Katsos Antti minä en usko mihinkään vain siksi että joku ihminen jotain sanoo, minä uskon vain sen minkä Raamatusta löydän ja todeksi havaitsen.

        Ja uskooni ei kuulu kuolemattomuus synnissä - ei kuulu nyt eikä tule koskaan kuulumaankaan. Siitä olen aivan varma - miksi? -- suunnilleen näin : olen varma että 5 5=10 - jos esimerkiksi sinä sanot että se 15 - niin vaikea on minua saada siihen uskomaan. Sama asia sielun kuolemattomuudesta synnissä.. minulle täysin epäraamatullinen oppi jonka tiedän täysin vääräksi. Siksi en voisi ikinä uskoa että synissä on iankaikkista elämää, koska tiedän että se ei ole mahdollista.

        Turha sinun on minulle muuta selittää - selitä mielummin kuinka perustelet uskosi, että synnissä olisi iankaikkista elämää?

        OK - tiedän että et voi perustella sitä - mutta voithan ainakin perustella SEN, että synnissä ei ole iankaikkista elämää.

        alex

        ps. adventismissa ei uskota että synnissä voisi olla iankaikkista elämää - SIKSI heidän Raamatun tulkintansakin on parhaita olemassa olevia - mutta en ole kaikessa samalla linjalla kuitenkaan..


      • alex-kasi

        ovat Herrassa.. varmoja - eivät itsessään - eikö niin .. niin kauan kuin he pitävät Jumalan Pojan viitan liepeestä kiinni ovat he varmoja.. mutta kun ote jonain päivänä heltiää .. silloin on vaara lähellä (ei kielletä tätä) - siksi meillä on toivo - ei varmuus - Jumalaan voimme luottaa - mutta voimmeko luottaa itseemme ???

        Älä ota mitään etukäteen - mutta "joka on uskollinen loppuun asti" --- pelastuu JA SE ON VARMA.

        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        Olenhan minä nyt oppinut adventismista paljon muutakin matkan varrella - uskova_1 sai minut jopa lukemaan sen Ellen Whiten Suuri Taistelu-kirjan ja jos en ole ennen häntä kiittänyt niin käytämpä tätä tilaisuutta hyväkseni.. KIITOS RIITTA.

        Minä en kylläkään ole adventisti (valehtelisin jos väittäisin olevani ja haluan puhua totta), mutta tunustan mielelläni että olen oppinut muutaman tärkeän asian juuri adventisteilta ja pidän heitä uskon veljinäni ja sisarinani - Kai Arasolasta lähtien - Hei Kai!

        Naurattaa vähän tuo sinun tyylisi - vääristelet kirjoituksiani ja esität vaikka minkälaisia teorioita. Välillä vedät mukaan Sirkka Iitankin ja Anne - Elinan .. kaksi palstan parhaisiin kuuluvaa kirjoitajaa.. häpeisit .

        Etkö huomaa että ei kukaan joka on rehellinen usko näihin syytöksiisi- siksi vain pilaat omaa mainettasi noilla keksityillä syytöksilläsi, olen ihmitellyt että et edes huomaa sitä. Ketä yrität pettää? Itseäsi ?

        Aikaisemmin puhuit kovasti ja halventavasti adventismista ja adventisteista ja syytit minuakin vaikka mistä - tosin silloin olin mielestäsi adventisti - olin jopa adventistien pääjehu yhteen aikaan :)), sittemmin vain keskushyökkääjä :(

        Nyt olet kääntänyt kelkkasi ja nyt minä olenkin mielestäsi aivan hirvittäjvä adventitien vihollinen :)
        Mutta totuus on (jos se kiinnostaa) että olen sama tänään kuin aikaisemmin. Tosin olen saanut syvemmän ymmärryksen Jumalan Sanaan, kuten esimerkiksi 'Herran sapatin' ja sunnuntain ero on tullut selvemmäksi.

        Katsos Antti minä en usko mihinkään vain siksi että joku ihminen jotain sanoo, minä uskon vain sen minkä Raamatusta löydän ja todeksi havaitsen.

        Ja uskooni ei kuulu kuolemattomuus synnissä - ei kuulu nyt eikä tule koskaan kuulumaankaan. Siitä olen aivan varma - miksi? -- suunnilleen näin : olen varma että 5 5=10 - jos esimerkiksi sinä sanot että se 15 - niin vaikea on minua saada siihen uskomaan. Sama asia sielun kuolemattomuudesta synnissä.. minulle täysin epäraamatullinen oppi jonka tiedän täysin vääräksi. Siksi en voisi ikinä uskoa että synissä on iankaikkista elämää, koska tiedän että se ei ole mahdollista.

        Turha sinun on minulle muuta selittää - selitä mielummin kuinka perustelet uskosi, että synnissä olisi iankaikkista elämää?

        OK - tiedän että et voi perustella sitä - mutta voithan ainakin perustella SEN, että synnissä ei ole iankaikkista elämää.

        alex

        ps. adventismissa ei uskota että synnissä voisi olla iankaikkista elämää - SIKSI heidän Raamatun tulkintansakin on parhaita olemassa olevia - mutta en ole kaikessa samalla linjalla kuitenkaan..

        Kun olet karannut Svenskakyrkanista, eikö olisi jo aika etsiytyä adventtikirkkoon, eikä jäädä koditta?
        Jos asut Tukkisaaressa ... siellä on vierailevana puhujana Anita Kantonen sa 27.10. http://www.ylasali.se/

        Et voi poistaa kolmannen enkelin varoitussanomaa Raamatusta etkä Adv.kirkon kotisivulta ja opinkappaleesta 13 etkä uutuuskirjasta "Kolmen enkelin sanoma", etkä Jumalan todellisuudesta!
        Joten sinun pitää evankelioida sun ystävät, jotteivät joutuisi tulikivijärveen. Niin tulee minunkin tehdä.

        Minä koen adventismin aivan riittävän luotettavaksi, mutta sinä alex olet tietävinäsi paremmin,
        "sanokoot Kai mitä tahansa" - ja sanokoot Timo että helvetti ei ole kaatopaikka vaan tulikivijärvi,
        niin minä alex tiedän, että se on kaatopaikka. Huh huh tuota itseriittoisuuttasi alex!
        Mutta ei olisi erityisesti lopunajalle varoitusta tulikivijärvestä ellei sitä tulisi olemaan
        tai jotakin SIIHEN TÄYSIN VERRATTAVAA, ja se alkaa olla ajankohtainen.

        ALEX EI LUOTA ADVENTISTEIHIN?

        Niin, alex - et laittaisi itseäsi adventtiseurakunnassa käymään, etkä päästäisi lapsiasikaan sinne:
        "En haluaisi panna lapsiani sellaiseen asemaan.. enkä itseänikään." "voi tulla huono olo" !

        ( huomaa sekin että adventismissa ollaan tavallaan kovin "tarkkoja" siitä että jokainen uskoo kirkon opetuksiin sellaisena kuin ne opetetaan .. siksi on niin että sille joka ei kaikessa voi olla mukana voi hyvinkin tulla huono olo .. jos nyt tajuat mitä tarkoitan - vähän samaan tapaan kuin että se joka syö vaikka uskoo että ruoka on epäpyhää tekee väärin, mutta se joka tietää että kaikki ruoka on sallittua ei tee väärin.
        En haluaisi panna lapsiani sellaiseen asemaan.. enkä itseänikään.
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9343519/45970043 )

        antti


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Kun olet karannut Svenskakyrkanista, eikö olisi jo aika etsiytyä adventtikirkkoon, eikä jäädä koditta?
        Jos asut Tukkisaaressa ... siellä on vierailevana puhujana Anita Kantonen sa 27.10. http://www.ylasali.se/

        Et voi poistaa kolmannen enkelin varoitussanomaa Raamatusta etkä Adv.kirkon kotisivulta ja opinkappaleesta 13 etkä uutuuskirjasta "Kolmen enkelin sanoma", etkä Jumalan todellisuudesta!
        Joten sinun pitää evankelioida sun ystävät, jotteivät joutuisi tulikivijärveen. Niin tulee minunkin tehdä.

        Minä koen adventismin aivan riittävän luotettavaksi, mutta sinä alex olet tietävinäsi paremmin,
        "sanokoot Kai mitä tahansa" - ja sanokoot Timo että helvetti ei ole kaatopaikka vaan tulikivijärvi,
        niin minä alex tiedän, että se on kaatopaikka. Huh huh tuota itseriittoisuuttasi alex!
        Mutta ei olisi erityisesti lopunajalle varoitusta tulikivijärvestä ellei sitä tulisi olemaan
        tai jotakin SIIHEN TÄYSIN VERRATTAVAA, ja se alkaa olla ajankohtainen.

        ALEX EI LUOTA ADVENTISTEIHIN?

        Niin, alex - et laittaisi itseäsi adventtiseurakunnassa käymään, etkä päästäisi lapsiasikaan sinne:
        "En haluaisi panna lapsiani sellaiseen asemaan.. enkä itseänikään." "voi tulla huono olo" !

        ( huomaa sekin että adventismissa ollaan tavallaan kovin "tarkkoja" siitä että jokainen uskoo kirkon opetuksiin sellaisena kuin ne opetetaan .. siksi on niin että sille joka ei kaikessa voi olla mukana voi hyvinkin tulla huono olo .. jos nyt tajuat mitä tarkoitan - vähän samaan tapaan kuin että se joka syö vaikka uskoo että ruoka on epäpyhää tekee väärin, mutta se joka tietää että kaikki ruoka on sallittua ei tee väärin.
        En haluaisi panna lapsiani sellaiseen asemaan.. enkä itseänikään.
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9343519/45970043 )

        antti

        alex ei ole pääasia - eikä edes adventistit, vaan Jumala.

        En todellakaan haluaisi että lapsillani olisi tuollaisia vaikeuksia joista kirjoitin. Haluaisitko sinä sellaisia omillesi?

        Olen sitä mieltä että usko on ihmisen ja Jumalan välinen asia. Luonnollisesti voi kuulua johonkin kirkkoonkin jos katsoo sen oikeaksi, mutta se ei muuta asiaa, ei mikään kirkko pelasta vaan Jumala Pojassaan.

        Antti kirjoitit: "ALEX EI LUOTA ADVENTISTEIHIN"?

        Johon vastaan: Minä luotan heidän hyvään tahtoonsa ja siihen että he todella etsivät totuutta ja haluavat hakeutua Jumalan yhteyteen. MUTTA että joku meistä olisi täydellinen (adventisti tai ei) on vain luuloa, vain Jumala on täydellinen, jopa niin täydellinen että Hän EI KOSKAAN loisi elämää ikuisesti piinattavaksi. Miksi Jumala tekisi jotain sellaista? Täydellinen luotujaan rakastava Jumala luomassa elämää kidutettavaksi ikuisesti ..

        Kuule Antti, sehän täysin epälooginen ajatus joka sotii itseään vastaan. Ei - vaan iankaikkinen elämä on mahdollista VAIN JA AINOASTAAN Jumalan yhteydessä elettäessä.

        alex


    • Myllykirjeitä alexille ...

      Selväksi tuli jo ettei helvetti ole alexin säätämä kaatopaikka menneisyydessä, vaan tulikivijärvi tulevaisuudessa. Alex siis ei opeta kuten adventistit, vaikka koettaa viestittää, että opettaa kuin
      adventistit. Viisi päivää opiskeli teoreettisesti adventismia, eikä edes kolmen enkelin sanoma selvinnyt!

      Niin tammikuussa 2007, mutta jo maaliskuussa 2007 alexin mitta tuli täyteen
      adventismin suhteen ja hän puhisi:
      " Lopetan keskusteluni palstalla koska katson sen hedelmättömäksi..
      Täällä ei enää keskustella paljon muusta kuin sapatista tai Ellenistä,
      joten omasta puolestani olen saanut tarpeekseni näistä.
      Rehellisesti sanoen se sympatia mitä tunsin tätä palstaa kohtaan alkaa loppumaan.
      alex-kasi3.3.2007 00:36 "
      ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/4102234 )

      Taisi myös kateus iskeä sapattia ja Elleniä kohtaan, kun alexin itsekeksimät aiheet jäivät varjoon:
      kaatopaikkaoppi, ku-olemattomuusoppi ja ettei Jumala voi ketään rangaista toden teolla ja tuntuvasti.
      ____________________________________________________________
      Alex 14.4.2007
      Keskustelun aihe on: Miksi syntinen kuolee?
      Omasta puolestani olen käsittänyt asian niin, että synti on teko elämää vastaan
      ja siksi sen palkka on kuolema. ... ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/4289575 )

      Mutta Raamatun mukaan synti on ennenkaikkea vääriä tekoja lähimmäistä kohtaan SEKÄ
      laiminlyönnit lähimmäistä kohtaan.
      ja siksi joutuu helvettiin. (Ei kaatopaikalle)

      Matt.25:45
      Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille:
      kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä,
      sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
      46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen,
      mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      _____________________________________________________________
      Ja kuinka julmasti alex kiusaakaan adventistisesti opettavia, erityisesti vuonna 2007

      ##: Kaikille ikuiseen piinaan uskoville..
      Allekirjoittaisitko seuraavan lauseen?
      "Minä uskon ja opetan muillekin, että kaikkivaltias Jumala, maan ja taivaan Luoja, (Raamatun JHWH)
      sallii "ei valittujen" luotujensa kituvan ikuisesti helvetin tulijärvessä. ... _## (alex 20.6.2007)
      ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/4536990 )

      Hirvittävän manipuloivan kysymyksen avulla alex pommittaa kolmen enkelin sanomaa ja tulikivijärvioppia!
      Oleellista ei ole "ikuisesti"-sana, mutta sitä sanaa moukaroimalla alex koettaa pelkistää helvetin kaatopaikaksi, jopa tyystin olemattomaksi, niin että olisikin kyse yksinkertaisesta helposta kuolemasta.
      ___________________________________________________________
      Vielä 1 piinavuoden tapaus:
      22.6.2007 http://keskustelu.suomi24.fi/node/4544496

      antti

      • Ymmärsitkö?

        nyt ymmärrät väärin mitä Alex kirjoittaa:Laitan sen tähän hyvin helppotajuisesti jos ymmärtäisit tämän mitä Alex tahtoo sinulle sinulle tuoda julki kirjoituksillaan, mutta näyttää että sinulle se ei mene perille. Alex kirjoittaa että itsessämme meillä ei ole iankaikkista elämää, vain Kristukseen uskomalla saamme sen.

        Mutta joka ei usko, siis jumalaton ihminen hänet tuomitaan kadotukseen,ja se on ikuinen mutta ei helvetin tuli pala ikuisesti kun jumalattomat ovat palaneet niin se tuli sammuu ja he ovat niinkuin heitä ei olisi koskaan ollutkaan he tulevat tuhkaksi siis maan lannaksi.

        Ja se sielu ja henki jota sinä kai uskot se kuolemassa palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin, sillä se on Jumalan meille elämää antava voima vain, mutta me emme omista sitä se on Jumalan, mutta hän joka on uskossa kuollut hänelle annetaan elämä Jeesuksen tullessa.Mutta jumalattomat kuolee hänen tullessaan.


      • alex-kasi

        Minä EN usko että iankaikkinen elämä synnissä olisi mahdollista ja Antti tuntuu yhä vain uskovan että se on mahdollista.

        Minä EN usko että kaikkitietävä Luojamme loi elämää ikuisesti kitumaan sen enempää tulessa kuin missään muuallakaan. Hän ei tehnyt sitä vahingossa, ei tahallaan ei myöskään välinpitämättömyydestä. Sitä en luonnollisesti tiedä että kuinka Antti saa kokoon sen että kaikkivaltias ja kaikkitietävä Luojamme olisi luonut elämää helvettiin.. vahingossa ? tahallaan ? tai välinpitämättömyyttään .. tai ehkä on niin että Antin mielestä Jumala ei ole kauíkkivaltias ja kaikkitietävä.. Olis hyvä saada Antilta vastaus tähän kysymykseen..

        Totuus on hyvin yksinkertainen - Jumala ei ole luonut elämää ikuisesti kitumaan - se on harhauskoa .. ja mielestäni vakavaa sellaista koska se muuttaa Raamatun SANOMAN toiseksi.. Sitä ei kai kukaan kiellä - uskoo sitten kuolemattomaan sieluun synnissäkin tai ei usko... ja siksihän taistelu adventismiakin vastaankin on niin kovaa... kun adventismissa ei olla ku-olemattomia syntisiä, vaan ollaan sitä vain jos Jumala pelastaa Pojassaan luokseen.

        En minä usko kuolemattomuuteen synnissä, koska se on selvästi mahdottomuus.

        SE on se pää pointti.
        alex


      • anne-elina...
        alex-kasi kirjoitti:

        Minä EN usko että iankaikkinen elämä synnissä olisi mahdollista ja Antti tuntuu yhä vain uskovan että se on mahdollista.

        Minä EN usko että kaikkitietävä Luojamme loi elämää ikuisesti kitumaan sen enempää tulessa kuin missään muuallakaan. Hän ei tehnyt sitä vahingossa, ei tahallaan ei myöskään välinpitämättömyydestä. Sitä en luonnollisesti tiedä että kuinka Antti saa kokoon sen että kaikkivaltias ja kaikkitietävä Luojamme olisi luonut elämää helvettiin.. vahingossa ? tahallaan ? tai välinpitämättömyyttään .. tai ehkä on niin että Antin mielestä Jumala ei ole kauíkkivaltias ja kaikkitietävä.. Olis hyvä saada Antilta vastaus tähän kysymykseen..

        Totuus on hyvin yksinkertainen - Jumala ei ole luonut elämää ikuisesti kitumaan - se on harhauskoa .. ja mielestäni vakavaa sellaista koska se muuttaa Raamatun SANOMAN toiseksi.. Sitä ei kai kukaan kiellä - uskoo sitten kuolemattomaan sieluun synnissäkin tai ei usko... ja siksihän taistelu adventismiakin vastaankin on niin kovaa... kun adventismissa ei olla ku-olemattomia syntisiä, vaan ollaan sitä vain jos Jumala pelastaa Pojassaan luokseen.

        En minä usko kuolemattomuuteen synnissä, koska se on selvästi mahdottomuus.

        SE on se pää pointti.
        alex

        raamatun sanoma että syntinen eläisi jossakin helvetin tulessa aina ja iankaikkisesti, se on tullut kristinuskoon noin sanotusti takaovesta ja piintynyt niin kovaa íhmismieliin että joidenkin on siitä uskostaan niin vaikea luopua, mutta jos he viitsisi tutkimaan sen oppinsa raamatun valossa ehkä sitten karisis sekin pakanallinen oppi pois mielestä, mutta kuten joskus olet sanonut kirjoituksissasi että kun ensin uskoo ja sitten vasta lukee raamattua niin oppi pysyy sellaisena kuin se on jo ennen iskostunut päähän ja sitä ei haluta vaihtaa vaikka nähtäis totuus mitä raamattu opettaa siitä, se tuntuu olevan monille hyvin mieluinen oppi tehdä Jumalasta valehtelija ja saatanasta totuuden puhuja Ette suinkaan kuole, vaan tulette niinkuin Jumala.
        Vaikka Jumala sanookin että synnin palkka on kuolema.


      • alex-kasi
        anne-elina... kirjoitti:

        raamatun sanoma että syntinen eläisi jossakin helvetin tulessa aina ja iankaikkisesti, se on tullut kristinuskoon noin sanotusti takaovesta ja piintynyt niin kovaa íhmismieliin että joidenkin on siitä uskostaan niin vaikea luopua, mutta jos he viitsisi tutkimaan sen oppinsa raamatun valossa ehkä sitten karisis sekin pakanallinen oppi pois mielestä, mutta kuten joskus olet sanonut kirjoituksissasi että kun ensin uskoo ja sitten vasta lukee raamattua niin oppi pysyy sellaisena kuin se on jo ennen iskostunut päähän ja sitä ei haluta vaihtaa vaikka nähtäis totuus mitä raamattu opettaa siitä, se tuntuu olevan monille hyvin mieluinen oppi tehdä Jumalasta valehtelija ja saatanasta totuuden puhuja Ette suinkaan kuole, vaan tulette niinkuin Jumala.
        Vaikka Jumala sanookin että synnin palkka on kuolema.

        Mutta kannatta vastustaa sitä "syntisen sielun ku-olemattomuus oppia" kuitenkin, puhua ja kirjoittaa - vaikka se tuntuu joitakin kovin häiritsevän ja hyvä niin - sittenhän puhumisella on heihin vaikutusta..

        alex


      • Ymmärsitkö? kirjoitti:

        nyt ymmärrät väärin mitä Alex kirjoittaa:Laitan sen tähän hyvin helppotajuisesti jos ymmärtäisit tämän mitä Alex tahtoo sinulle sinulle tuoda julki kirjoituksillaan, mutta näyttää että sinulle se ei mene perille. Alex kirjoittaa että itsessämme meillä ei ole iankaikkista elämää, vain Kristukseen uskomalla saamme sen.

        Mutta joka ei usko, siis jumalaton ihminen hänet tuomitaan kadotukseen,ja se on ikuinen mutta ei helvetin tuli pala ikuisesti kun jumalattomat ovat palaneet niin se tuli sammuu ja he ovat niinkuin heitä ei olisi koskaan ollutkaan he tulevat tuhkaksi siis maan lannaksi.

        Ja se sielu ja henki jota sinä kai uskot se kuolemassa palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin, sillä se on Jumalan meille elämää antava voima vain, mutta me emme omista sitä se on Jumalan, mutta hän joka on uskossa kuollut hänelle annetaan elämä Jeesuksen tullessa.Mutta jumalattomat kuolee hänen tullessaan.

        Alex aina vaatii todistamaan Raamatulla, minkä olen tehnytkin. Mutta itse hän jankkaa noita
        päänsä sisällä kaikuvia ääniä ku-olemattomuudesta ja ikuisesta piinasta, vaikka eivät kuulu
        Raamatun sanastoon. Sitä vastaan taistelen, että keksitään ikiomia käsitteitä ja muka Raamatusta ne.
        Mutta hampaista Raamattu puhuu ...

        Matt. 8:12

        mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

        Matt. 13:42

        ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

        Matt. 13:50

        ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

        Matt. 22:13

        Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

        Matt. 24:51

        ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

        Matt. 25:30

        Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

        Luuk. 13:28

        Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.


      • ppaappppaa
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Alex aina vaatii todistamaan Raamatulla, minkä olen tehnytkin. Mutta itse hän jankkaa noita
        päänsä sisällä kaikuvia ääniä ku-olemattomuudesta ja ikuisesta piinasta, vaikka eivät kuulu
        Raamatun sanastoon. Sitä vastaan taistelen, että keksitään ikiomia käsitteitä ja muka Raamatusta ne.
        Mutta hampaista Raamattu puhuu ...

        Matt. 8:12

        mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

        Matt. 13:42

        ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

        Matt. 13:50

        ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

        Matt. 22:13

        Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

        Matt. 24:51

        ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

        Matt. 25:30

        Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

        Luuk. 13:28

        Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

        onko jotain vialla päässäsi vai mikä on. Aleksi on sata kertaa sanonut että monet ihmiset uskovat ikuiseen piinaan vaikka sitä ei raamatussa ole ja nyt sinä jälleen käännät asian.

        Sanohan reilusti nyt että Aleksi on oikeassa, monet ihmiset uskovat että on olemassa ikuinen piina vaikka sitä ei raamatussa ole.


      • ppaappppaa kirjoitti:

        onko jotain vialla päässäsi vai mikä on. Aleksi on sata kertaa sanonut että monet ihmiset uskovat ikuiseen piinaan vaikka sitä ei raamatussa ole ja nyt sinä jälleen käännät asian.

        Sanohan reilusti nyt että Aleksi on oikeassa, monet ihmiset uskovat että on olemassa ikuinen piina vaikka sitä ei raamatussa ole.

        Alexin keksimiä käsitteitä "ku-olemattomuus" sekä "helvetin piina" ei löydy Sanasta.
        Oletko sitä mieltä että silti alexin täytyisi jatkaa toiset kahdeksan vuotta niiden käsitteiden
        lanseeraamiseksi ihmisten alitajuntaan? Miksi noiden asioiden tiimoilta ei saisi pitäytyä Raamatun käsitteissä?

        utelee antti tässä


      • Really unbelievable
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Alexin keksimiä käsitteitä "ku-olemattomuus" sekä "helvetin piina" ei löydy Sanasta.
        Oletko sitä mieltä että silti alexin täytyisi jatkaa toiset kahdeksan vuotta niiden käsitteiden
        lanseeraamiseksi ihmisten alitajuntaan? Miksi noiden asioiden tiimoilta ei saisi pitäytyä Raamatun käsitteissä?

        utelee antti tässä

        Alex kirjoittaa vain sitä mikä on Raamatun opetus tässä kuolemattomuus asiassa.
        Ihminen ei ole kuolematon eikä Raamattu tunne näitä käsitteitä, joten siinä olet oikeassa, ei mikään ole ikuista sille joka jää syntiin - Jumalan sana on sama tänään kuin kun se muinoin langetettu tuomio lausuttiin totuutena. Sinä päivänä jona xxxxxx, olet kuoleman oma. Et siis ole Herran oma..

        Monet kuitenkin USKOVAT, että on olemassa ikuinen helvetin piina - sitä ei käy kieltäminen.

        Jos? sinä olet pääsyt eroon siitä käärmeen (saatanan) valheesta että ihminen on kuolematon vaikka hän käy Jumalaa vastaan - niin yhä suurin osa ihmiskuntaa uskoo omaan kuolemattomuuteensa riippumatta mihin uskontoon he lukevat itsensä ja siksi heille täytyy sanoa kerta kerran jälkeen että se ei ole totta.

        Se mikä on lähes uskomatonta on että monet heistä eivät usko edes Jumalaan, ei ole mitään Jumalaa,he sanovat , ei ole mitään Jumalan lakia, on vain materialistinen laki, mutta silti he uskovat omaan kuolemattomuuteensa ??!!??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      148
      2597
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      179
      1548
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1403
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      113
      1330
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1197
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1122
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      41
      1108
    8. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1085
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1077
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      73
      986
    Aihe