EMG-81 aktiivimikki, missä särö?

Kitarisasti

Asensin juuri otsikon mukaisen mikin Ibanezin alkuperäisen takamikin tilalle, ongelmana on että särö ei riitä vaikka mt-2-säröpedaalista ja randallin sc2:sta on säröt täysillä..?! Näillä "säädöistä" tulee lähinnä mieleen 70-luku, clean toimii kyllä kivasti ja sustainia riittää. Kytkentäkaaviona käytin yhden mikin systeemiä kahdella potikalla, potikat ja jakki on paketin mukana tulleita, etumikin otin pois käytöstä, samoin mikinvalitsimen. Missähän voisi olla vika? Kiitos mahdollisista vastauksista.

8

3024

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JouJou_säröhärö

Pakko kysyä että mikä toi Randall sc2 oikein on? Sähkikselle tarkoitettu combo-vahvistinko?
      Kun tuolla sun Randall sc2 pistää googlaten, niin ei löydy kuin se yksi combo http://www.iclassifieds.com/forsale/musical-instruments/284474271/randall-rg-100-sc-2-12-combo-amp.html
      Ja sekin on mallia Randall RG 100 SC 2 eli kyseessä siis sulla tuollainen combo-vahvari?

No joo, ihan sama mikä tuo nyt sitten on mutta jos sulla nyt on molemmissa paikoissa säröt täpötäysillä niin ne säröt voivat leikata toistensa soundia eli kuullostavat ns. "pehmeämmältä" tai "menevät puuroksi" jne.

Varmaan olet kokeillut siten, että säröt täysillä vain MT-2:sta ja tuo sc2:sta cleanit?
      Varmaan olet kokeillut siten, että säröt täysillä SC2:sta ja MT-2 ei käytössä?
      Jos olet kokeillut niin miten se vaikuttaa soundiin? ja miltä homma kuullostaa verrattuna siihen aikaisempaan tilanteeseen kun kitarassa oli se toinen mikki.

Jos tuo sun Randall on putkivehje niin onkos sen putket sitten kuinka hyvässä kunnossa? Jos putkivehkeen putket on lopussa niin aivan varmasti soundista katoaa jotain kuten säröä tai soundi on muuten huono ja poikkeaa siitä mitä se olisi jos vahvarin putket olisi uudet ja kunnossa ja oikein biasoidut.

Niin ja voihan homma pielessä noiden sun mikkien asentamisten jälkeen, eli olet kytkenyt jotain pieleen.

Niin ja jos missään ei ole vikaa niin miksi pitää olla säröt täysillä molemmista kun säröt itessään on eräänlaisia compuroita eli pakkaavaat ääntä ja jos näitä pitää täpötäysillä niin harvemmin se soundi toimii ja soitosta se vie erottelevaisuuttakin.

Oli miten oli, ehkäpä ongelma ratkeaa toivottavasti

• Kitarisasti

Tuollainen combo-vahvarihan se, en tarkemmin laittanut siitä mitään kun se ei ole ongelman keskipisteenä. Olen toki kokeillut, toisella kitaralla ja toiseen vahvistimeenkin. Normaalisti on vahvistin clean-kanavalla ja pedaalista säröt, laitoin tuon että molemmista on säröt päällä sen vuoksi että saa kuvan tuosta miten luonnottoman munaton tuo nykyinen saundi on. Voisiko tyhjentynyt patteri aiheuttaa moisen? Pitää tarkastaa kytkennät uudestaan vaikka ne tarkastin asennuksen jälkeen ja johtosarjat liittimeen oli valmiina. Asennusohjeista löytyy niin monta eri kytkentävariaatiota lontoon kielellä joten lienee se vika jostain sieltä lähtöisin..

• JouJouSäröhärö2
        Kitarisasti kirjoitti:

Tuollainen combo-vahvarihan se, en tarkemmin laittanut siitä mitään kun se ei ole ongelman keskipisteenä. Olen toki kokeillut, toisella kitaralla ja toiseen vahvistimeenkin. Normaalisti on vahvistin clean-kanavalla ja pedaalista säröt, laitoin tuon että molemmista on säröt päällä sen vuoksi että saa kuvan tuosta miten luonnottoman munaton tuo nykyinen saundi on. Voisiko tyhjentynyt patteri aiheuttaa moisen? Pitää tarkastaa kytkennät uudestaan vaikka ne tarkastin asennuksen jälkeen ja johtosarjat liittimeen oli valmiina. Asennusohjeista löytyy niin monta eri kytkentävariaatiota lontoon kielellä joten lienee se vika jostain sieltä lähtöisin..

No enpäs tuota sitten muistanut, että pedaalin patteri tietty voi vaikuttaa, senhän on helppo testata jos vahvistin on cleanilla ja pedaalisärkijästä ei tule säröä eli patteri joo voi sekin syynä olla.

Näin äkkiseltään kun youtubesta kattelin tuon vahvarin videoita niin kyllähän tuossa itsessään on jo ihan jees säröä, tosin en tiedä kuinka paljon noissa videoissa oli säröä Randallista väännettynä.

Kun jos testaat tuon MT-2:n patterijutun niin riippuen vahvistimen liitännöistä voi tuota MT-2 särötintä kokeilla laittaa eri paikkaan ja miten se vaikuttaa eli vaikka normisti sen vahvarin etuseen eli normi inputtiin ja jos vahvarissa on efektilooppi niin sitten myös sinne, tälleen saa ainakin variaatioita soundiin kokeiltua, tosin yleensä vahvarin efektilooppiin (jos sellainen on) kandee laittaa reverb, delay, chorus ja flanger, tosin chorus ja flanger toimii myös vahvarin etusen edessäkin riippuen säädöistä.

No nyt tuli jo mukaan vähän liikaa efekteistä mutta patteri on kokeilemisen arvoinen ja jos sulla jossain vaiheessa on useampi irrallinen efektipedaali niin suosittelen kyllä sitten nille oikein kunnon erillistä virtalähdettä, patterit ei välttämättä kauaa kestä.

Vinkkinä patterin suhteen, tuo MT-2 on varmaankin bossin bedaali (pättee myös moneen muuhun merkkiin ja malliin), kun sitä pedaalia ei käytä/ei soita niin piuhat irti koska jos noihin jättää piuhat kiinni niin patteri voi kulua sitten yössäkin tyhjäksi. (nyt en muista kummin päin se oli joko se input tai output pedaalissa syö sitä virtaa, mutta kun en muista tarkkaan niin molemmat irti / helppohan ne johdot on kytkeä ennen soittoa).

• Kitarisasti
        JouJouSäröhärö2 kirjoitti:

No enpäs tuota sitten muistanut, että pedaalin patteri tietty voi vaikuttaa, senhän on helppo testata jos vahvistin on cleanilla ja pedaalisärkijästä ei tule säröä eli patteri joo voi sekin syynä olla.

Näin äkkiseltään kun youtubesta kattelin tuon vahvarin videoita niin kyllähän tuossa itsessään on jo ihan jees säröä, tosin en tiedä kuinka paljon noissa videoissa oli säröä Randallista väännettynä.

Kun jos testaat tuon MT-2:n patterijutun niin riippuen vahvistimen liitännöistä voi tuota MT-2 särötintä kokeilla laittaa eri paikkaan ja miten se vaikuttaa eli vaikka normisti sen vahvarin etuseen eli normi inputtiin ja jos vahvarissa on efektilooppi niin sitten myös sinne, tälleen saa ainakin variaatioita soundiin kokeiltua, tosin yleensä vahvarin efektilooppiin (jos sellainen on) kandee laittaa reverb, delay, chorus ja flanger, tosin chorus ja flanger toimii myös vahvarin etusen edessäkin riippuen säädöistä.

No nyt tuli jo mukaan vähän liikaa efekteistä mutta patteri on kokeilemisen arvoinen ja jos sulla jossain vaiheessa on useampi irrallinen efektipedaali niin suosittelen kyllä sitten nille oikein kunnon erillistä virtalähdettä, patterit ei välttämättä kauaa kestä.

Vinkkinä patterin suhteen, tuo MT-2 on varmaankin bossin bedaali (pättee myös moneen muuhun merkkiin ja malliin), kun sitä pedaalia ei käytä/ei soita niin piuhat irti koska jos noihin jättää piuhat kiinni niin patteri voi kulua sitten yössäkin tyhjäksi. (nyt en muista kummin päin se oli joko se input tai output pedaalissa syö sitä virtaa, mutta kun en muista tarkkaan niin molemmat irti / helppohan ne johdot on kytkeä ennen soittoa).

Siis.. Toisella kitaralla ei ole mitään ongelmia kyseisellä vahvistin pedaali-yhdistelmällä, ja line6 spider III:llakin kokeilin kitaraa johon vaihdoin mikin, sama säröttömyys siinäkin vaikka insane-kanava ei todellakaan ole mikään 70's rock-tyylinen pörinätehostin. Patterilla tarkoitin aktiivimikin paristoa, otin sen avatusta pakkauksesta mutta se on 98% todennäköisyydellä uusi koska tarvitsin sitä jokin aika sitten johonkin mutta vika olikin muualla joten teippasin pariston takaisin pakkaukseen ja kirjoitin varmuuden vuoksi tekstin "uusi!". Pedaalissa on kyllä virtalähde, aikani kun unohtelin pattereilla johdot kiinni ja sitten kun piti soittaa niin ei ollutkaan virtaa/pattereita joten se on ihan hyvä näin.. Kytkentäkaavion olen ymmärtänyt oikein koska käytössä on vain 1 mikki ja 2 potikkaa joten kaavio on yksinkertainen. Aikani opiskeltuani selvisi että aktiivimikki on vähemmän magneettinen joten korkeuden saa säätää melkein kieliin kiinni, liekö tämä syynä heikkoon signaaliin..? Kitara todellakin kuulostaa siltä että volumepotikka olisi vain murto-osan päällä, voit itse kokeilla kuulostaako se säröt päällä kovinkaan hyvältä..

• skittaväsääjä
        Kitarisasti kirjoitti:

Siis.. Toisella kitaralla ei ole mitään ongelmia kyseisellä vahvistin pedaali-yhdistelmällä, ja line6 spider III:llakin kokeilin kitaraa johon vaihdoin mikin, sama säröttömyys siinäkin vaikka insane-kanava ei todellakaan ole mikään 70's rock-tyylinen pörinätehostin. Patterilla tarkoitin aktiivimikin paristoa, otin sen avatusta pakkauksesta mutta se on 98% todennäköisyydellä uusi koska tarvitsin sitä jokin aika sitten johonkin mutta vika olikin muualla joten teippasin pariston takaisin pakkaukseen ja kirjoitin varmuuden vuoksi tekstin "uusi!". Pedaalissa on kyllä virtalähde, aikani kun unohtelin pattereilla johdot kiinni ja sitten kun piti soittaa niin ei ollutkaan virtaa/pattereita joten se on ihan hyvä näin.. Kytkentäkaavion olen ymmärtänyt oikein koska käytössä on vain 1 mikki ja 2 potikkaa joten kaavio on yksinkertainen. Aikani opiskeltuani selvisi että aktiivimikki on vähemmän magneettinen joten korkeuden saa säätää melkein kieliin kiinni, liekö tämä syynä heikkoon signaaliin..? Kitara todellakin kuulostaa siltä että volumepotikka olisi vain murto-osan päällä, voit itse kokeilla kuulostaako se säröt päällä kovinkaan hyvältä..

on sun kolvaustaidot????!!! Ettet vaan ole käräyttänyt potikkaa kun olet kolvannut johotja kiinni. Niin monen aloittelijan/harrastajan helmasynti; tyrkitään kolvilla minuuttitolkulla tinaa entisen päälle... Tinat kiehuu ja roiskuu,johtojen eristeet kuplii ja vetäytyy,sormet palaa,komponentit kyrvähtää jne

• MitätönHeviHirmu
        skittaväsääjä kirjoitti:

on sun kolvaustaidot????!!! Ettet vaan ole käräyttänyt potikkaa kun olet kolvannut johotja kiinni. Niin monen aloittelijan/harrastajan helmasynti; tyrkitään kolvilla minuuttitolkulla tinaa entisen päälle... Tinat kiehuu ja roiskuu,johtojen eristeet kuplii ja vetäytyy,sormet palaa,komponentit kyrvähtää jne

Mä oon ihan samaa mieltä. Kuulin yheltä myyjältä että joku jätkä oli hakenu yhteensä KOLME kertaa uudet EMG:n mikit, kun oli ite kolvannut. Ekalla ja toisella kerralla sama juttu. Aina palanut. Kolmannella kerralla ei ollut edes kuulemma kehdannut mennä liikkeeseen hankkimaan enää uusia. Pisti sitten ukkonsa asialle ja mikit laitettiin liikkeessä. Eli mitä tästä opimme? Mikit kannattaa aina asennuttaa liikkeessä, jos ei itsellä ole kokemusta. Varsinkin EMG:n mikit.

• Kitarisasti
        MitätönHeviHirmu kirjoitti:

Mä oon ihan samaa mieltä. Kuulin yheltä myyjältä että joku jätkä oli hakenu yhteensä KOLME kertaa uudet EMG:n mikit, kun oli ite kolvannut. Ekalla ja toisella kerralla sama juttu. Aina palanut. Kolmannella kerralla ei ollut edes kuulemma kehdannut mennä liikkeeseen hankkimaan enää uusia. Pisti sitten ukkonsa asialle ja mikit laitettiin liikkeessä. Eli mitä tästä opimme? Mikit kannattaa aina asennuttaa liikkeessä, jos ei itsellä ole kokemusta. Varsinkin EMG:n mikit.

Mukana oli johto sarja liittimineen, ainoastaan plugiin kolvasin johdot kun ei päässyt runkoonkaan poraamaan reikää isommaksi että liittimet olisivat mahtuneet siitä läpi, ja en nyt ihan ensimmäistä kertaa ole tinaamassa/itse tekemässä.

• Kitarisasti
        Kitarisasti kirjoitti:

Mukana oli johto sarja liittimineen, ainoastaan plugiin kolvasin johdot kun ei päässyt runkoonkaan poraamaan reikää isommaksi että liittimet olisivat mahtuneet siitä läpi, ja en nyt ihan ensimmäistä kertaa ole tinaamassa/itse tekemässä.

Pitkästä aikaa perehdyin tuohon kolmoskitaraan, vika korjaantui kun muutin kytkennän "1-mikki, 2-potikkaa"-kytkennästä "1-mikki, 1 potikka"-kytkentään, tone-potikassa syystä tai toisesta vikaa (johdot edelleen liittimillä). Enivei, voittaa kyllä alkuperäisen mikin 1000-0, sustain on myös maukas. Kiitoksia, case closed.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5141
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      35
      2651
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2438
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1710
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1637
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1580
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1314
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1188
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1187
    Aihe