Onko tietoa uv-uunin tuottaman valon haitallisuudesta? Kynsien laiton jälkeen silmät tuntuvat ainakin parin tunnin ajan oudoilta vaikka en ole valoon tuijotellutkaan. Onkohan ihan silti turvallista hommaa?
Uv-valo ja silmät
2
1088
Vastaukset
- Nikkaritar
Saathan sä uv-säteilyä aina kun aurinkokin paistaa. Kesällä varsinkin ;-)
En usko että uv-uunin käyttö silmiä pilaa, jotkut ammattilaisethan on tehneet työtä vaikka kuinka monta kymmentä vuotta. Kai siitä jotain tietoa olis jos silmävammoja niille olisi tullut.
Mutta kokeile käyttää aurinkolaseja jos haluat olla varovainen.
Mä luulen että syy on enemmänkin niissä kynsikemikaaleissa. Kynsipöly ja muut aineet kun leijailee myös kivasti silmiin siinä työskennellessä jos ilmanvaihto ei oo hyvä eikä ole imuria.
Äläkä vaan missään nimessä hinkaa silmiäsi kun kynnet on juuri laitettu. Geeli kun on kemikaali sekin ja pölyä aina vähän ihoonkin jää. Eräs kaverini sai kerran aika pahan kosketusihottuman kun oli laitettu just kynnet salongissa. Kasvot ja silmät turposivat aika pahanlaisesti. Lääkärikäyntiäkin tarvittiin.- hui!
Mun lampun mukana ainaski tuli tosi rankka varoitus jonka mukaan UV on haitallista silmille... :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187