E-pillereistä, onko totta?

Onko se totta. että e-pillereistä voi paino nousta? olen ihmetellyt, kun liikun melkein koko ajan ja syön normaalisti ja paino nousee. nyt sitten olen pillerit lopettanut ja paino alkanut laskemaan. Jos pillereistä tosiaan paino nousee, en kyllä syö niitä enää.. mielummin kortsua käytetään.
91166
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

Voi olla erittäin todennäköistä että paino nousee e-pillereistä. Mutta ennenkuin hylkäät ne kokonaan, kannattaa vaihtaa pillerimerkkiä. Mitä merkkiä syöt nyt? Jos et käytä yasminia, kokeile ihmeessä! Ne ei pitäisi lihottaa. Tietysti se on henk.kohtainen asia...

Äänestä
  • käytin mercilonia, ennen toi merkki sopi, mutta eipä enää. enkä tiedä kovinkaan paljoa noista muista merkeistä.. mistä niistä sais enemmän tietoa? apteekista? netistä? kun ei ole vielä aika mennä terkalle kuitenkaan.

    Äänestä

  • Tyttönen kirjoitti:

    käytin mercilonia, ennen toi merkki sopi, mutta eipä enää. enkä tiedä kovinkaan paljoa noista muista merkeistä.. mistä niistä sais enemmän tietoa? apteekista? netistä? kun ei ole vielä aika mennä terkalle kuitenkaan.

    Kun lopetin pillereiden syönnin paino ei oikeastaan tippunut kuin pari kiloa mutta en tiedä lähtikö nestettä sitten tai jotain kun yhtäkkiä sopi päälle farkut joita ei ole pariin vuoteen tarvinnut edes yrittää vetää päälle.

    Äänestä

  • ---- kirjoitti:

    Kun lopetin pillereiden syönnin paino ei oikeastaan tippunut kuin pari kiloa mutta en tiedä lähtikö nestettä sitten tai jotain kun yhtäkkiä sopi päälle farkut joita ei ole pariin vuoteen tarvinnut edes yrittää vetää päälle.

    sitä vaan, että e-pillerit eivät varsinaisesti nosta painoa/lihota. E-pillerit lisäävät ruokahalua, siitä se johtuu.
    vähähormonisissa pillereissä ei siis hormoneja niin paljon ole että se pistäisi lihomaan.

    Äänestä

  • Minä kirjoitti:

    sitä vaan, että e-pillerit eivät varsinaisesti nosta painoa/lihota. E-pillerit lisäävät ruokahalua, siitä se johtuu.
    vähähormonisissa pillereissä ei siis hormoneja niin paljon ole että se pistäisi lihomaan.

    kyllä ne pillerit ITSESTÄÄN lihottavat, ei se mikää ruokahalun lisääntyminen oo syynä... Mutta sekin on henkilökohtaista...

    Äänestä

  • Tyttönen kirjoitti:

    käytin mercilonia, ennen toi merkki sopi, mutta eipä enää. enkä tiedä kovinkaan paljoa noista muista merkeistä.. mistä niistä sais enemmän tietoa? apteekista? netistä? kun ei ole vielä aika mennä terkalle kuitenkaan.

    Yleensä lääkäri tai gynekologi osaa opastaa sopivan pillerimerkin hankinnassa. Tietysti apteekeistakin voi kysellä. Kannattaa sanoa, että se merkki mitä söit lihotti ja haluaisit vaihtaa toisenlaiseen josta ei tulis lisäkiloja. Mä edelleen suosittelen yasmineita!

    Äänestä

  • Terhi kirjoitti:

    kyllä ne pillerit ITSESTÄÄN lihottavat, ei se mikää ruokahalun lisääntyminen oo syynä... Mutta sekin on henkilökohtaista...

    Hei!

    Voisitko tarkentaa, mikä pillereissä on joka aiheuttaa lihomisen ja miten lihomisprosessi käytännössä menee? Lihottavatko kaikki pillerit vai mistä johtuu, että osa pillerinsyöjistä eivät liho?

    Eli miksi pillerit lihottavat?

    t: Miina

    Äänestä

...joillakin ei.

Itselläni painonnousu alkoi vasta 3:n vuoden pillerin syönnin jälkeen, eli juuri kun täytin 20 ja muutin pois kotoa. Syynä painonnousuun pidän muuttunutta elämäntapaa: opiskelu oli stressaavaa, ruokailutottumukset huonot, kiireiden takia ei ollut paljon aikaa liikunnalle, vakituinen suhde lopetti villit baari-illat ja toi mukanaan koti-illat leffojen ja sipsien kera jne.

Pillerit vaikuttavat yksilöllisesti jokaiseen käyttäjään. Joillakin nousee, joillakin ei. Syy painonnousuun ei aina ole pillereissä, vaan muuttuneissa elämäntavoissa.

t: Miina

Äänestä

Olen syönyt pillereitä (Diane Nova) n.4kk painoa on tullut n.kolme kiloa, minun mielestäni ei siis mitenkään huomattavasti, ja voihan sitäpaitsi olla, että painoa on kerääntynyt muuten vaan.

Omasta mielestäni on aivan turhaa olla ottamatta e-pillereitä muutaman kilon takia. Muutenkin nykyään vallitseva kauneusihanne on sellainen kauhea kukkakeppi (jollainen itse valitettavasti olen).

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Tyttönen kirjoitti:

Onko se totta. että e-pillereistä voi paino nousta? olen ihmetellyt, kun liikun melkein koko ajan ja syön normaalisti ja paino nousee. nyt sitten olen pillerit lopettanut ja paino alkanut laskemaan. Jos pillereistä tosiaan paino nousee, en kyllä syö niitä enää.. mielummin kortsua käytetään.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu