voiko metallissa itse nimittää itsensä luottamusmies ehdokkaaksi? jostain muistan lukeneeni että siihen virkaan täytyy jonkun sua ehdottaa, ennen kun voit asettua ehdolle.
luottamusmies
3
788
Vastaukset
- kkklll
Ehdokkaat tulee asettaa ehdokasasettelukokouksessa.
Jos tehtävää kohti on vain yksi ehdokas, hän tulee valituksi. Jos ehdokkaita on useita, ammattiosastolla on oikeus järjestää työpaikalla luottamusmiehen vaali. Vaalissa voivat äänestää työpaikan työntekijät, jotka ovat SAK:laisen liiton jäseniä ja joihin noudatetaan Metallin työehtosopimusta.
Ammattiosaston on ilmoitettava valituista pääluottamusmiehistä ja luottamusmiehistä kirjallisesti työnantajalle sekä Metalliliiton aluetoimistoon.
Luottamusmiesvaaleista on lähetetty ammattiosastoille, pääluottamusmiehille ja työhuonekunnille liiton tiedote 18/2010 (7.10.2010)
Lisätietoja liiton järjestötoiminta.
www.metalliliitto.fi - afdadfafa
Miksipäs ei metallissa, muualla ainakin ilmoitetaan itsensä.
- lomailija 876
Silloin on vaarana, että ko. henkilö haluaa itselleen vain kattavamman irtisanomissuojan. Pyrkyreitä ei pitäisi valita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2753445Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1211797Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2551497- 741366
- 661245
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991117Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521109- 631001
- 22937
IS viikonloppu 16.-17.5.2026
Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.35883