Mitä hameen alle talvella?

Urpo-Lotta

Onko hameen käyttäminen talvella ylipäätänsä järkevää ja mitä sinne alle kannattaisi sitten laittaa? En haluaisi käyttää mitään loskassa laahaavia pitkiä hameita, vaan noin polvipituisia (polveen tai vähän alle polven). Lisäksi minulla on pitkävartiset saappaat, jolloin jalkani jäävät paistamaan hameen kanssa noin 20cm kaistaleelta. Pistättekö vain housuja housujen päälle ja mitä housuja ja kuinka paljon?

12

1665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mmin.

      Leggingssejä, sukkahousuja (paksumpia), vaikka peruspitkiksiä.:D Niin paljon päällekkäin, kuin on tarvis.

    • villa lämmittää

      Villasukkahousut tai ohuet, hyvin istuvat villadamaskit, ne ovat lämpimät.

    • näin minä

      Laitan kovalla pakkasella yleensä ohuehkot sukkahousut ja niiden päälle villaiset (alle jotain siksi että villaiset kutittavat & kerrokset lisäksi eristävät). Lisäksi vielä vanhanaikaiset villahousut, siis sellaiset hametta lyhyemmät joissa on pitsireunus :D

      • nykyajan tumpelot

        Ei taatusti villasukat kutita, jos ne on tehty riittävän hienosta villasta, esim. 15 mikronin merino-villasta, sen mukavampia ja pehmeämpiä vaatteita ei löydykään. Vaatteet yleensä tehdään alle 25 mikronin villasta, sitä karkeammista kudotaan esim. mattoja. Sukat ja muut alusvaatteet kutittavat kyllä jos ne vahingossa tehdään karkeasta ja halvasta mattovillasta. On tainnut käydä pieni lipsahdus langanvalinnassa.


    • Tonttu torvinen

      Itse sinnittelen talvella kasalla alushameita, vanhanaikaisia alushousuja, villahousuja, villasukkia, villasukkahousuja ja polvisukkia :) Alushame on helppo tehdä itse tarpeeksi leveästä kankaanpalasta (puuvilla on paras materiaali) ja koristella vaikka pitsillä..

      • hameiden kannalla

        En yksinkertaisesti osaa käyttää housuja. Laitan monia sukkahousuja päällekkäin ja joskus siihen vielä polvisukat. Lisäksi edellä mainittuja alushameita kannattaa käyttää (lämmittää ja antaa hameelle ryhtiä). Käytän mekkoni/hameeni alla myös mamelukkeja (vanhanaikaisia pöksyjä, joita nykyään näkee enää lähinnä vain lasten koossa, engl. bloomers.) Kyseisiä pöksyjä on helppo ommella itsekin ja ne ovat todella suloisia ja oikeasti lämmittävät. Mutta kokemuksesta voin sanoa, että jo pohjepituinen hame lämmittää, yllätys yllätys, enemmän kuin polven yläpuolelle. Sen tähden suosin talvella hiukan pidempiä hameita.


      • ljkihi
        hameiden kannalla kirjoitti:

        En yksinkertaisesti osaa käyttää housuja. Laitan monia sukkahousuja päällekkäin ja joskus siihen vielä polvisukat. Lisäksi edellä mainittuja alushameita kannattaa käyttää (lämmittää ja antaa hameelle ryhtiä). Käytän mekkoni/hameeni alla myös mamelukkeja (vanhanaikaisia pöksyjä, joita nykyään näkee enää lähinnä vain lasten koossa, engl. bloomers.) Kyseisiä pöksyjä on helppo ommella itsekin ja ne ovat todella suloisia ja oikeasti lämmittävät. Mutta kokemuksesta voin sanoa, että jo pohjepituinen hame lämmittää, yllätys yllätys, enemmän kuin polven yläpuolelle. Sen tähden suosin talvella hiukan pidempiä hameita.

        Pienenä vinkkinä Taitomaan sivut. Voi löytyä ylläreitä.


    • Käviskö...

      pieni ja karvainen Rölli-Peikko?

      Ruotsalaisilla on kuulema munat, siellä (hameen alla)!?!

    • .....

      Eiks jaloista tuu aika paksun näköiset jos niitten päälle tunkee monta kerrosta sukkahousuja?

      • Hameiden kannalla

        En osaa sanoa muista, mutta omat jalkani eivät ainakaan näytä paksuilta, mutta minä olen muutenkin hirveä rimppakinttu. Ja muuten se on tullut todistettua, että hameella on lämpimämpää kuin housuilla. Nimittäin minä en ollut hameineni ja monine vaatekerroksineni millänsäkään kovassa pakkasessa, kun housu-ystäväni tutisi kylmästä.


    • hameen alle talvella

      kin ihan vaan se pillu.

      • Anonyymi

        Jos on kylmä niin kukaan ei kyllä kattele kenenkään jalkojen tai muunkaan paksuutta,kyllä sillon on tärkeämpää pysytellä lämpimänä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe