asuskeluauto saksasta

karavapaakari

Miten tarkenee saksan tuonti autoissa syksy / talvi kelillä? onko ne niin huonompi eristyksisiä kuin sanovat?
Entäs tuo ilmalämmitys puoli integroidussa tarkeneeko miten kylmille keleille... Hintataso houkuttelisi mut en sitten tiedä onko järkeä hakea? Muita tarpeellisia varusteita mitä pitäis ottaa huomioon autoa hakiessa kuin tuo lämmitys...?

11

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olko muutain vae e ?

      ne saksalaiset niitä asuskeluaatoja värkkää, niin ne näihi suomee tuotavvii laittaa sellasen
      N.s. talvipaketin jossa o kaikee kivoo talveen.
      Ja sitte ku ne värkää niitä aatojo sinne aaatuille, nii ne laittaa ne samat vakioksi,
      ku aatu ei etes kahto karvalakki mallii, mitä suomipoika aina kotomaa kaapiselta ostaa.

    • haihui

      Yksityisen ihmisen saksasta ostaman auto muuttuu laivamatkalla suomeen, ihan ritsaksi. Eristykset autossa, jos niitä yleensä on, ovat olemattomat. Lämmityslaite on marsun pieru, ei lämmitä mitään. Kaikki autossa olevat lisävarusteet ovat turhakkeita, joita suomessa ei tarvita.

      Prikulleen sama auto, kun tuojana on caravan liike, muuttuu laivamatkan aikana loisto yksilöksi. Suolattomilla teillä vähän ajetuksi, harvinaisen hyvin pidetyksi helmeksi. Eristyspaksuudet ja materiaali ovat huippuluokkaa. Lämmityslaiteen teho on suomen vaativiin talvi oloihin enemmän kuin riittävä. Hyvin rakennettu auto monipuoliset lisävarusteet valmiiksi asennettuna.

      Näin ne urbaanilegendat syntyvät.

      • kjhgfd

        tyhmäihminen ja menee vipuun ja ostaa auton ,kun saa velkaa


      • karavapaakari
        kjhgfd kirjoitti:

        tyhmäihminen ja menee vipuun ja ostaa auton ,kun saa velkaa

        vaan takaisin kysymykseen pelkällä ilmalämmityksen omaavalla autolla talvikelissä pärjäämiseen??


      • ir578.o
        karavapaakari kirjoitti:

        vaan takaisin kysymykseen pelkällä ilmalämmityksen omaavalla autolla talvikelissä pärjäämiseen??

        Mitä muuta aijot siellä lämmittää, kuin ilmaa?


      • karavapaakari
        ir578.o kirjoitti:

        Mitä muuta aijot siellä lämmittää, kuin ilmaa?

        vettä lattiakierrossa?? pattereissa?? vai riittääkö tuo pelkkä ilmakierto napakoillakin pakkasilla??


      • karavapaakari kirjoitti:

        vaan takaisin kysymykseen pelkällä ilmalämmityksen omaavalla autolla talvikelissä pärjäämiseen??

        Meitä oli Kuopiossa Rauhalahdessa 30 autokuntaa viettämässä talvipäiviä. Muutama autoista oli aika suuria, joten lämmitettävää tilavuutta oli paljon. Autoissa lämmityslaitteina oli kokolailla tasan puolet ilmalämmityksellä (Trumatic) ja muilla nestekiertoinen lämmitin (Alde). Pakkanen oli kireimmillään -32°C. Kukaan ei valittanut etteikö autossa olisi lämmintä riittänyt.

        Minun autossa on Trumatic C 6002 lämmitin. Sisälämpötilaksi on säädetty termostaatilla 21-22°. Sen lämmitin piti hyvin tasaisena. Enimmän osan ajasta lämmitin kävi pienimmällä teholla (2kW). Ajoittain otti lyhyiksi hetkiksi keskitehon (4kW) käyttöön. Välillä termostaatti pystyi sammuttamaan lämmittimen 5-10 minuutin ajaksi, ennen uutta käynnistymistä. Kertaakaan jo lämpimän piironkiosan lämpimänä pitämisessä ei lämmitin joutunut käyttämään suurinta (6kW) lämmitystehoa.

        Pienemmillä pakkasilla aina tuonne -25° asti on autoa käytetty useasti talvisin.

        Omiin kokemuksiini ilmalämmityksestä vedoten voin sanoa lämpöä saatavan riittävästi.

        Tietoa Trumatic C 6002 lämmittimestä.
        http://webshop.bonware.com/skin/frontend/default/default/images/kayttoohjeet/C3402 6002.pdf


      • Karvanaamari kirjoitti:

        Meitä oli Kuopiossa Rauhalahdessa 30 autokuntaa viettämässä talvipäiviä. Muutama autoista oli aika suuria, joten lämmitettävää tilavuutta oli paljon. Autoissa lämmityslaitteina oli kokolailla tasan puolet ilmalämmityksellä (Trumatic) ja muilla nestekiertoinen lämmitin (Alde). Pakkanen oli kireimmillään -32°C. Kukaan ei valittanut etteikö autossa olisi lämmintä riittänyt.

        Minun autossa on Trumatic C 6002 lämmitin. Sisälämpötilaksi on säädetty termostaatilla 21-22°. Sen lämmitin piti hyvin tasaisena. Enimmän osan ajasta lämmitin kävi pienimmällä teholla (2kW). Ajoittain otti lyhyiksi hetkiksi keskitehon (4kW) käyttöön. Välillä termostaatti pystyi sammuttamaan lämmittimen 5-10 minuutin ajaksi, ennen uutta käynnistymistä. Kertaakaan jo lämpimän piironkiosan lämpimänä pitämisessä ei lämmitin joutunut käyttämään suurinta (6kW) lämmitystehoa.

        Pienemmillä pakkasilla aina tuonne -25° asti on autoa käytetty useasti talvisin.

        Omiin kokemuksiini ilmalämmityksestä vedoten voin sanoa lämpöä saatavan riittävästi.

        Tietoa Trumatic C 6002 lämmittimestä.
        http://webshop.bonware.com/skin/frontend/default/default/images/kayttoohjeet/C3402 6002.pdf

        Minulla on Saksasta tuotu auto. Autossa oli jo Saksassa laitettu huohottimen lämmitysvastus sekä eristetty huohotinputki. Moottorin alla pohjalevy. Tuonnin jälkeen olen autoon laittanut talvivarusteita, maskin peitto, tuulilasin ulkopuolinen peitto, ja lisännyt huohottimen vesikiertoisen lämmittimen sähköisen lämmitysvastuksen rinnalle. Kyseessä on alkoviauto, joten laitoin ohjaamon ja asuinosan välille lämpöpeiton. Talvirenkaat vanteineen. Siinäpä tärkeimmät, tuonnin jälkeen lisätyt talvivarusteet.


    • Mese 190E

      löytää autosta myös lämmin harmaavesisäiliö, eli kaksoispohja auto olis hyvä. Moottorin alta muovisuoja, huohottimen lämmitys. Isojääkaappi, vaatekaappeja ja muuta säilytystilaa vaatteille, ulkokalusteille ja polkupyörille. vakionopeudensäädin, ilmastointi ohjaamossa ja asunto-osassa, tietysti myös lämmönvaihdin jos aldelämmitys. jäi tästäkin jotain pois, mut ainakin nämä.

    • Hakea

      ...Saksasta.

      Itse ajan tosin kesäisin, mutta en usko,että rakenteellisia sarjoja aletaan Suomea varten tehtaalla valmistamaan.

      • tarkistettava itse

        autot ovat samanlaisia mutta suuriakin varuste-eroja on maittain ja eri markkina-alueittain. On selvää, että Etelä-Euroopassa ei tarvita samoja kylmän ilmaston varusteita kuin Suomessa. Siellä niistä on aivan turhaa maksaa ylimääräistä. Siksipä kannattaakin selvittää mitä varusteita myynnissä olevassa autoyksilössä on ja mitä katsoo tarvitsevansa. Auton ulkonäkö ja pelkkä tyyppimerkintä ei tässä suhteessa kerro tarpeeksi varusteista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      64
      618
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      91
      457
    Aihe