Oletteko löytäneet mielekästä ja mukavaa matkaseuraa reissuillenne tämän palstan kautta? Ajattelin kysyä asiaa ihan sen takia, kun en ole tätä palstaa kovin paljoa lukenut, enkä muutenkaan koskaan etsinyt matkaseuraa netin kautta. Entä oletteko saaneet koskaan pysyviä kavereita tämän palstan kautta matkoillenne, vai ovatko matkaseuralaiset enemmän sillä mielellä liikkeellä, että tehdään nyt vaan toi yksi matka yhdessä ja sanotaan vaan sen jälkeen goodbye, eikä olla enää missään yhteyksissä?
Itse en ole koskaan päässyt oikein mihinkään ulkomaan matkoille, kun on ollut aina sama iänikuinen ongelma, eli toi matkaseuran puute. Olen kyllä miettinyt sitä yksin matkailua, mutta kun se vaan tuntuu niin ahdistavalta varsinkin näin nuorena, kun tota ikää on vasta vähän vajaa kolmekymmentä. Pelottaa ja ahdistaa niin se asia, että miten matkoilla oikein suhtaudutaan yksin liikkuviin nuoriin miehiin. Varmaan kaikki ajattelee ihan luuseriksi, kun ei ole ketään matkaseuralaista mukana, samalla kun muut ikätoverit ovat aina pitämässä hauskaa puolisoiden, seurustelukumppaneiden ja kavereidensa kanssa.
Olen miettinyt sitä, että jos alkaisi etsiä matkaseuraa ulkomaille tämän palstan kautta. Mutta siinäkin vaan ahdistaa niin se ajatus, että mitä ihmettä toi matkakumppani sitten oikein mahtaa ajatella siitä, kun mun pitää etsiä matkaseuraa netin kautta. Varmaan ajattelee kaikki heti musta sitä, että olen mäkin surkea luuseri, kun ei ole ketään kavereita joita pyytää reissuun ja etsin vaan matkaseuraa netistä.
Eli miten täältä löytyneet matkakumppanit ovat suhtautuneet siihen, kun olette etsineet sitä matkaseuraa netistä? Oletteko joutuneet selittelemään asiaa kovasti täällä tapaamillenne reissukavereille?
Toivottavasti mun kysymykset eivät nyt vaikuttaneet ihan typeriltä, mutta haluaisin vaan vähän tietoa näistä asioista, kun en ole koskaan vielä etsinyt matkaseuraa netistä, vaikka siihen olisikin ollut useasti tarvetta, kun on jäänyt tämä matkailu niin mielettömän vähille sen seuran puutteen takia.
Mulle voi laittaa myös sähköpostia osoitteeseen [email protected]
Ensikertalaisen kysymyksiä
7
1049
Vastaukset
En osaa vastata kysymykseeni, mutten malta olla kommentoimatta viestiäsi.
Ehdotan, että lopetat sen miettimisen, mitä muut ehkä saattaisivat ajatella, ja ala elää omaa elämääsi! Kun arvostat itseäsi ja hyviä asioita elämässäsi, niin muutkin arvostavat sinua. Loppujen lopuksi vain harva ihminen ajattelee yhtään mitään sinun tilanteestasi, useimmat ovat kiinnostuneempia ihan muista asioista ja omasta elämästään.
Kirjoitat: "Varmaan ajattelee kaikki heti musta sitä, että olen mäkin surkea luuseri, kun ei ole ketään kavereita joita pyytää reissuun ja etsin vaan matkaseuraa netistä". Miksi joku ajattelisi niin? Siksikö, että tunnet itsesi epävarmaksi ja kuvittelet toisten suhtautuvan itseesi arvostellen ja epäillen.
Itse olen erilaisista syistä joutunut tai saanut liikkua maailmalla paljon yksikseni. Nuorena tunsin itseni joskus todella epävarmaksi, mutta positiiviset kokemukset tekivät rohkeammaksi. Työmatkoille ja kielikursseille lähden aina mieluiten yksin. Yksin matkustaessa tutustuu myös helpommin muihin ihmisiin, sekä paikallisiin että matkatovereihin. Hyvän kumppanin kanssa matkustaessa on kiva jakaa asioita yhdessä ja tekisin niin mielelläni. Ellei se ole mahdollista, jos esim. koska kumppanilla tai ystävillä ei ole samaan aikaan vapaata, lähden lomamatkalle ihan hyvillä mielin itsekseni. (Joskus kaverin kanssa matkustaminen estää tutustumasta muihin ihmisiin tai rajoittaa juttelemista vieraiden kanssa.) Kukaan ei ole koskaan kysynyt minulta, miksi matkustan yksin. Miksi olisikaan, eihän se ole kiinnostava asia, ja on niin paljon kiinnostavampia asioita keskusteltavaksi.
Olen suurimman ajan elämästäni uskaltanut olla ja elää pohtimatta mitä "naapurit" saattaisivat ajatella. Olen kokeillut uusia asioita ja nyt tulin kurkistamaan tänne, olisi joku etsimässä täällä kaltaistani matkakumppania jonnekin minua kiinnostavaan kohteeseen. Minulla ei ole juuri tällä hetkellä mieleistä matkakumppania lähtemässä viikon-parin lomalle, ja matkoilla yksin asuminen tulee kalliimmaksi. En tunne itseäni luuseriksi. Jotkut ystävistäni luultavasti ihailisivat rohkeuttani, jos kertoisin lähteväni täältä löytämäni matkakumppanin kanssa liikkeelle, useimmat eivät miettisi yhtään mitään. Jos minulla olisi paljon rahaa ja aikaa, lähtisin useammin matkoille ja asuisin yksin omassa huoneessani. - Koska ei ole, säästän mielelläni kustannuksissa jakamalla asumiskustannukset jonkun kanssa. Mieluummin vieraan kuin vähemmän mukavan tutun matkakumppanin kanssa.
Ellei raha ole esteenä, etkä löydä täältä seuraa (toisenlaisella uudella ilmoituksella), suosittelen, että varaat heti itsellesi seuramatkapaketin mieleiseen kohteeseesi ja maksat tarvittaessa lisän yksin asumisesta. Matkalla on taatusti mukana monia mielenkiintoisia ihmisiä, jotka mielellään tutustuisivat sinuun, jos uskallat reippaasti kohdata heidän katseensa ja vastata ystävälliseen hymyyn. Muuta ei tarvita, mutta rohkeus keskustelun aloittamiseen lisää mahdollisuuksia. Jos kuljet silmät ja mieli avoimena, etkä lähde varsinaisesti etsimään kumppania itsellesi, voit törmätä sellaiseenkin ihan sattumalta. - Kun lähdet reippaasti mihin tahansa tapahtumaan yksin, huomaat nopeasti, että useimmissa tapahtumissa on naisenemmistö, ja useimmat haluaisivat ainakin jutella hetken sinun kanssasi. Iloisesti hymyilevä ja ystävällinen ihminen ei koskaan voi olla luuseri! Jos joku suhtautuu sinuun nuivasti, vika on hänessä itsessään eikä sinussa - ellet ole ilkeä tai epäkohtelias. Kun suhtaudut itseesi ja elämään positiivisesti, etkä yritä tulkita toisten sanoja kielteisesti, huomaat varmasti sinäkin useimpien ihmisten olevan ihan mukavia.
Hyviä hetkiä ja mukavia retkiä!"Ehdotan, että lopetat sen miettimisen, mitä muut ehkä saattaisivat ajatella, ja ala elää omaa elämääsi! Kun arvostat itseäsi ja hyviä asioita elämässäsi, niin muutkin arvostavat sinua. Loppujen lopuksi vain harva ihminen ajattelee yhtään mitään sinun tilanteestasi, useimmat ovat kiinnostuneempia ihan muista asioista ja omasta elämästään. "
Niinhän sitä monet aina sanovat, ettei sitä muka ihmisiä kiinnostaisi mitä toiset tekevät, mutta itse kun olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta ja siellä kyllä ihmiset ovat erittäin kiinnostuneita toisten elämästä ja tekemisistä, kun melkein kaikki tuntevat toisensa jotain kautta. On vaan niin masentavaa, kun mitään ei oikein voi tehdä, eikä mihinkään voi koskaan lähteä reissuun, kun saa pelätä niin paljon niitä muiden ihmisten reaktioita.
"Kirjoitat: "Varmaan ajattelee kaikki heti musta sitä, että olen mäkin surkea luuseri, kun ei ole ketään kavereita joita pyytää reissuun ja etsin vaan matkaseuraa netistä". Miksi joku ajattelisi niin? Siksikö, että tunnet itsesi epävarmaksi ja kuvittelet toisten suhtautuvan itseesi arvostellen ja epäillen. "
Kyllähän sitä tuntee itsensä hyvin epävarmaksi, kun on tuo elämä niin kovasti päähän potkinut tässä vuosien varrella ja kotipuolessa eläminen oli niin tuskallista ja ahdistavaa, vielä kun ketään kavereita ei koskaan sielläkään ollut. Tollaista suhtautumista olen kyllä saanut elämäni aikana joka paikassa aina kokea ja erityisen paljon tuolla kotiseudullani, jos satuin olemaan siellä yksin liikkeellä baareissa, kaikilla mun ikäisillä nuorilla kun on siellä aina omat kaverit mukana, joita mulla ei koskaan ollut.
"Itse olen erilaisista syistä joutunut tai saanut liikkua maailmalla paljon yksikseni. Nuorena tunsin itseni joskus todella epävarmaksi, mutta positiiviset kokemukset tekivät rohkeammaksi. Työmatkoille ja kielikursseille lähden aina mieluiten yksin. Yksin matkustaessa tutustuu myös helpommin muihin ihmisiin, sekä paikallisiin että matkatovereihin. Hyvän kumppanin kanssa matkustaessa on kiva jakaa asioita yhdessä ja tekisin niin mielelläni. Ellei se ole mahdollista, jos esim. koska kumppanilla tai ystävillä ei ole samaan aikaan vapaata, lähden lomamatkalle ihan hyvillä mielin itsekseni. (Joskus kaverin kanssa matkustaminen estää tutustumasta muihin ihmisiin tai rajoittaa juttelemista vieraiden kanssa.) Kukaan ei ole koskaan kysynyt minulta, miksi matkustan yksin. Miksi olisikaan, eihän se ole kiinnostava asia, ja on niin paljon kiinnostavampia asioita keskusteltavaksi. "
Varmaan yksin matkustaessa on tietyt hyvät puolensa, mutta ehkä tuo yksin matkailu ei oikein sovi kokemattomalle matkaajalle, joka ei ole ennen liikkunut varsinkaan yksin ulkomailla. Itse en vaan oikein haluaisi lähteä yksin mihinkään pidemmille ulkomaan matkoille, kun olen muutenkin niin kokematon ulkomailla kävijä. Jotkut Tukholman matkat nyt voisi ehkä tehdä yksinään, mutta pidemmälle en vaan ainakaan vielä tässä vaiheessa uskaltaisi yksinään lähteä ja muutenkin kaverin kanssa olisi mukavempi reissuta, kun olisi juttuseuraa ja mikä parasta, niin saisi jakaa matkakokemuksia.
Mikä sitten olisi mielestäsi hyvä ilmoitus hakea matkaseuraa? En vaan ole kovin hyvä kirjoittamaan mitään houkuttelevia ilmoituksia, lisäksi kun pelottaa vaan niin paljon se, että miten toiset oikein suhtautuvat siihen, kun olen etsimässä sitä matkaseuraa netin kautta ja vielä tuntemattomista ihmisistä. Mä olen kyllä yrittänyt olla aina ystävällinen ja kohtelias muita ihmisiä kohtaan, mutta kun valitettavan usein sitä joutuu aina kokemaan syrjintää ja haukkumista muiden ihmisten osalta sen takia, kun ei ole kavereita mukana sellaisissa paikoissa, joissa kaikki ikäiseni nuoret ovat aina liikkeellä isolla kaveriporukalla, joten kyllähän tällainen suhtautuminen saa ihmisen aika varovaiseksi ja näin ollen sitä ei ole tullut oikeastaan enää vuosikausiin käytyä juuri muualla kun töissä ja kotona.- 20
DarkFear kirjoitti:
"Ehdotan, että lopetat sen miettimisen, mitä muut ehkä saattaisivat ajatella, ja ala elää omaa elämääsi! Kun arvostat itseäsi ja hyviä asioita elämässäsi, niin muutkin arvostavat sinua. Loppujen lopuksi vain harva ihminen ajattelee yhtään mitään sinun tilanteestasi, useimmat ovat kiinnostuneempia ihan muista asioista ja omasta elämästään. "
Niinhän sitä monet aina sanovat, ettei sitä muka ihmisiä kiinnostaisi mitä toiset tekevät, mutta itse kun olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta ja siellä kyllä ihmiset ovat erittäin kiinnostuneita toisten elämästä ja tekemisistä, kun melkein kaikki tuntevat toisensa jotain kautta. On vaan niin masentavaa, kun mitään ei oikein voi tehdä, eikä mihinkään voi koskaan lähteä reissuun, kun saa pelätä niin paljon niitä muiden ihmisten reaktioita.
"Kirjoitat: "Varmaan ajattelee kaikki heti musta sitä, että olen mäkin surkea luuseri, kun ei ole ketään kavereita joita pyytää reissuun ja etsin vaan matkaseuraa netistä". Miksi joku ajattelisi niin? Siksikö, että tunnet itsesi epävarmaksi ja kuvittelet toisten suhtautuvan itseesi arvostellen ja epäillen. "
Kyllähän sitä tuntee itsensä hyvin epävarmaksi, kun on tuo elämä niin kovasti päähän potkinut tässä vuosien varrella ja kotipuolessa eläminen oli niin tuskallista ja ahdistavaa, vielä kun ketään kavereita ei koskaan sielläkään ollut. Tollaista suhtautumista olen kyllä saanut elämäni aikana joka paikassa aina kokea ja erityisen paljon tuolla kotiseudullani, jos satuin olemaan siellä yksin liikkeellä baareissa, kaikilla mun ikäisillä nuorilla kun on siellä aina omat kaverit mukana, joita mulla ei koskaan ollut.
"Itse olen erilaisista syistä joutunut tai saanut liikkua maailmalla paljon yksikseni. Nuorena tunsin itseni joskus todella epävarmaksi, mutta positiiviset kokemukset tekivät rohkeammaksi. Työmatkoille ja kielikursseille lähden aina mieluiten yksin. Yksin matkustaessa tutustuu myös helpommin muihin ihmisiin, sekä paikallisiin että matkatovereihin. Hyvän kumppanin kanssa matkustaessa on kiva jakaa asioita yhdessä ja tekisin niin mielelläni. Ellei se ole mahdollista, jos esim. koska kumppanilla tai ystävillä ei ole samaan aikaan vapaata, lähden lomamatkalle ihan hyvillä mielin itsekseni. (Joskus kaverin kanssa matkustaminen estää tutustumasta muihin ihmisiin tai rajoittaa juttelemista vieraiden kanssa.) Kukaan ei ole koskaan kysynyt minulta, miksi matkustan yksin. Miksi olisikaan, eihän se ole kiinnostava asia, ja on niin paljon kiinnostavampia asioita keskusteltavaksi. "
Varmaan yksin matkustaessa on tietyt hyvät puolensa, mutta ehkä tuo yksin matkailu ei oikein sovi kokemattomalle matkaajalle, joka ei ole ennen liikkunut varsinkaan yksin ulkomailla. Itse en vaan oikein haluaisi lähteä yksin mihinkään pidemmille ulkomaan matkoille, kun olen muutenkin niin kokematon ulkomailla kävijä. Jotkut Tukholman matkat nyt voisi ehkä tehdä yksinään, mutta pidemmälle en vaan ainakaan vielä tässä vaiheessa uskaltaisi yksinään lähteä ja muutenkin kaverin kanssa olisi mukavempi reissuta, kun olisi juttuseuraa ja mikä parasta, niin saisi jakaa matkakokemuksia.
Mikä sitten olisi mielestäsi hyvä ilmoitus hakea matkaseuraa? En vaan ole kovin hyvä kirjoittamaan mitään houkuttelevia ilmoituksia, lisäksi kun pelottaa vaan niin paljon se, että miten toiset oikein suhtautuvat siihen, kun olen etsimässä sitä matkaseuraa netin kautta ja vielä tuntemattomista ihmisistä. Mä olen kyllä yrittänyt olla aina ystävällinen ja kohtelias muita ihmisiä kohtaan, mutta kun valitettavan usein sitä joutuu aina kokemaan syrjintää ja haukkumista muiden ihmisten osalta sen takia, kun ei ole kavereita mukana sellaisissa paikoissa, joissa kaikki ikäiseni nuoret ovat aina liikkeellä isolla kaveriporukalla, joten kyllähän tällainen suhtautuminen saa ihmisen aika varovaiseksi ja näin ollen sitä ei ole tullut oikeastaan enää vuosikausiin käytyä juuri muualla kun töissä ja kotona.Lopeta tuo vollottaminen. Vastaisitko itse tylsälle peräkamarin nyhjäkkeelle jonka itsetunto ja rohkeus ovat liejuetanan tasolla, ja jonka mielestä pikkupaikkakunnan väki on itseä pätevämpää arvostelemaan omia tuntemuksia ja tekemisiä?
- yritystä vain
- ole tyytyväinen siitä että sinulla on tilaisuus matkustaa ja asenne että haluat matkustaa
- mieti minne haluat mennä ja pistä ilmoitus tälle tai jollekin muulle palstalle, smt:llä on hyvä palsta,
kaikki vastaukset tulevat itselle
- se joka vastaa ilmoitukseesi on myös matkaseuraa vailla siis aivan samassa tilanteessa kuin sinäkin
- matkakaverilta halutaan reipasta asennetta, huumorintajua ja tervettä itseluottamusta
ja turhat nurkumiset pois, tuo sinun luuseri asenteesi vaatii pikaisen korjauksen
- lue nuo edelliset ja muualtakin matkaseurahaut jos vaikka olisi sellaisia joihin haluat vastata ja jos löytyy
niin rohkeasti vain
-mieti tarkkaan mitä haluat matkakaverilta ja laadi ilmoitus sen mukaan- Jotkut käyvät halpismatkoilla pääasiassa aurinko, toiset taas harrastavat aktiivimatkoja, vaellusta, snorklausta jne ja joitakin kiinnostaa kulttuuri
Minä olen saanut tältä palstalta matkakavereita useampia, muutamista on tullut ystäviä ja yhteisiä matkoja on useampia, yhden kanssa ei synkannut eikä matkan jälkeen ole pidetty yhteyttä - matka meni ok, mutta olimme vain niin erilaisia. Meitä on paljon joiden ystävät eivät halua tai pysty matkustamaan tai haluavat eri tyyppisiä matkoja."se joka vastaa ilmoitukseesi on myös matkaseuraa vailla siis aivan samassa tilanteessa kuin sinäkin
- matkakaverilta halutaan reipasta asennetta, huumorintajua ja tervettä itseluottamusta
ja turhat nurkumiset pois, tuo sinun luuseri asenteesi vaatii pikaisen korjauksen
- lue nuo edelliset ja muualtakin matkaseurahaut jos vaikka olisi sellaisia joihin haluat vastata ja jos löytyy
niin rohkeasti vain
-mieti tarkkaan mitä haluat matkakaverilta ja laadi ilmoitus sen mukaan- Jotkut käyvät halpismatkoilla pääasiassa aurinko, toiset taas harrastavat aktiivimatkoja, vaellusta, snorklausta jne ja joitakin kiinnostaa kulttuuri"
Pelottaa vaan hieman se, että mitä tämä toinen mahtaa ajatella siitä, kun mun ikäiseni nuori mies etsii matkaseuraa netin kautta, kun ainahan kaikki nuoret lähtevät niille matkoille omien kavereidensa kanssa, eikä heidän tarvitse etsiä sitä matkaseuraa mistään nettipalstoilta niin kun mun tarvitsee. Tuntuu siltä, että varmaan eka kysymys tolta matkakumppanilta olisi heti se, että miksi ihmeessä oikein haet matkaseuraa netistä, että mikset lähde matkoille mieluummin omien kavereidesi kanssa.- 15+8
DarkFear kirjoitti:
"se joka vastaa ilmoitukseesi on myös matkaseuraa vailla siis aivan samassa tilanteessa kuin sinäkin
niin rohkeasti vain
-mieti tarkkaan mitä haluat matkakaverilta ja laadi ilmoitus sen mukaan- Jotkut käyvät halpismatkoilla pääasiassa aurinko, toiset taas harrastavat aktiivimatkoja, vaellusta, snorklausta jne ja joitakin kiinnostaa kulttuuri"
Pelottaa vaan hieman se, että mitä tämä toinen mahtaa ajatella siitä, kun mun ikäiseni nuori mies etsii matkaseuraa netin kautta, kun ainahan kaikki nuoret lähtevät niille matkoille omien kavereidensa kanssa, eikä heidän tarvitse etsiä sitä matkaseuraa mistään nettipalstoilta niin kun mun tarvitsee. Tuntuu siltä, että varmaan eka kysymys tolta matkakumppanilta olisi heti se, että miksi ihmeessä oikein haet matkaseuraa netistä, että mikset lähde matkoille mieluummin omien kavereidesi kanssa.taitaapa luuseri nyt vain provoilla, kenelläkään alle kolmikymppisellä ei voi olal tuollainen asenne, varsinkin kun kirjoittelee pitkiä kirjeitä tälle palstalle.
- harmikissa
Niinpä nii
Aikansa kutakin. Olen käynyt yli 20:ssa maassa, monissa yksin. Aloitin matkailun vasta 32- vuotiaana, sitä ennen olin käynyt vain Ruotsissa. Vuonna 1983 35-vuotiaana olin ensimmäisellä matkalla yksin, kielitaidolla englannista -i yo-kokeissa (samana vuonna).
En voi ymmärtää, että nykynuori missään tämän maan kolkassa valittaa ettei voi matkustaa yksin. Höpöhöpö. Minä olin naimisissa ja yhden lapsen äiti, kun aloitin yksin matkustamisen. Yksineläjänä siihen ei ollut varaa, hyvä kun pysyi hengissä ja sai jonkinlaisen katon pään päälle. Naimisissa olevana naisena olen ollut yksin omatoimimatkalla esim. 5 viikkoa Vietnamissa. Omatoimimatkoja, joilla on ollut myös ystäviä, kavereita, naapureita, aviomies mukana olen järjestellyt eri Euroopan maihin vuosia.
Nyt mieli halajaa Toscanaan (lentolippu Tampere-Pisa muutaman kympin), mutta 63 v. en enää ensisijaisesti ole innostunut yksin matkailusta (edullisemmaksikin kaksin), mutta on vaikea löytää samanmielistä kaveria: toisilla ei ole rahaa, toisilla ei aikaa, toisilla ei terveyttä yms. Jotkut menevät vain aviopuolisonsa kanssa ja joillekin parin-kolmen viikon ”varoaika” on aivan liian vähän. Minun avioliittoni kariutui 41 vuoden jälkeen (ei yksinmatkailuuni), joten olen vailla matkakumppania. Lähiaikojen kiinnostuksen kohteenani on myös Tonavan suisto Romaniassa. Iällä ei ole niin väliä, eikä sukupuolellakaan, mutta parisuhdetta en missääntapauksessa etsi. Jos 63 v. rohkea nainen matkaseurana kiinnostaa niin mikä ettei. Persut älkööt vaivautuko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131484Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2571435- 1071125
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211081- 76746
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168701- 139653
- 52572
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala370568Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52515