Elinsiirtopäivä

Uutisissa sanottiin, että tänään on kansainvälinen elinsiirtopäivä. Samon sanottiin, että elokuussa laki on muuttunut. Ennen piti kantaa mukanaan elinluovutustestamenttiä, nykyisin elimet hyödynnetään automaattisesti, ellei sitä ole erikseen kieltänyt.

Silti Narikkatorilla houkuteltiin ihmisiä tekemään elinluovutustestamentti. Niinpä kysynkin, että mihin sitä vielä tarvitaan? Ja toisekseen, haluatko sinä luovuttaa elimiäsi kuolemasi jälkeen, jos siitä on jollekin kanssaihmiselle? Miksi tai miksi et?
19243
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 19

Vanhimmat

Olen jo aikaisemmin sanonut että mun elimiä, ei irroitella menen hautaani kokonaisena.
Ja olen laittanut sen kiellon voimaan kortilla.

Äänestä

hyvä ku sanoit, kiitos
pitää käydä kieltämässä.
sit samalla voisin antaa elvytyskiellon mua ei saa hoitaa riisua ei tehrä mitään ellen ole itte tajuissani, samoissa vaatteissa saavat haudatakin ku kuolessa

Äänestä
  • Mieti ne voi irroittaa jopa peniksen, he irroittaa aivan kaiken. Penis siirtoja on tehty useissa maissa.

Äänestä

• krystle.a kirjoitti:

Mieti ne voi irroittaa jopa peniksen, he irroittaa aivan kaiken. Penis siirtoja on tehty useissa maissa.

kantasolu jutuilla on jo jäniksille pystytty kopioimaan toimiva penis tuhoutuneen tilalle.
    joskus tulevaisuudessa me ihmisetkin käydään kopioimassa uudet vehkeet hajonneiden tilalle.

Äänestä

• Aloittaja

krystle.a kirjoitti:

Mieti ne voi irroittaa jopa peniksen, he irroittaa aivan kaiken. Penis siirtoja on tehty useissa maissa.

Sittenhän sitä voi päästä vieraisiin vielä kuolemansa jälkeenkin. Vaadin ehdottomasti, että penikseni hyödynnetään. ;-)

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Sittenhän sitä voi päästä vieraisiin vielä kuolemansa jälkeenkin. Vaadin ehdottomasti, että penikseni hyödynnetään. ;-)

et annan mielelläni aikanaan penikseni sitä tarviavalle :) pieni ehto vaan et ei homolle please

Äänestä

• Aloittaja

monte24 kirjoitti:

et annan mielelläni aikanaan penikseni sitä tarviavalle :) pieni ehto vaan et ei homolle please

Ajattele nyt vähän: Sillähän voi olla edessään vielä enemmän panoja edessään kuin takanaan.

Luovuta se vaikka Päivi Räsäselle, niin homot ei pääse siihen käsiksi. ;-)

Äänestä

kyllä mun elimiäs sais käyttää, jos en itse enää vailla.
Paitsoi että ainahan sitä on haluttu köyhistä hyötyä. Sun elimes näyttävät arvokkailta jonkun muun taskussa ;)

Äänestä

....voisin kyllä antaa mun toisen munuaiseni toiselle, koska olen itse hengissä kun sen tehtäisiin.
Ja varmasti antaisinkin jos mun läheiseni sitä tarvitsisi, jos se vaan sopisi kaikkinen soluineen.

Äänestä
  • Aloittaja

Miksi eläessäsi, muttei kuoltuasi?

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Miksi eläessäsi, muttei kuoltuasi?

Koska mun uskontoon kuuluu se että minut haudataan kaikkine osineen, ja jos on elämää sitä pitää ylläpitää.

Äänestä

• krystle.a kirjoitti:

Koska mun uskontoon kuuluu se että minut haudataan kaikkine osineen, ja jos on elämää sitä pitää ylläpitää.

mun isän tuhkat kuopattiin ilman mun suostumusta,AAARRRGGGHHT!

Äänestä

jos edelleen kaupitellaan elintenluovutustestamenttia... No, kaipa siitä jotain iloa on, jollekulle.

Juu, kaik palat saa jakaa tarvitsevien kesken, minen sillä tavaralla kuoltuani tee yhtikäs mitään ja madot saavat ruokaa muualta ihan riittävästi.

Äänestä

Mulla olis hyvin käytetty maksa, pari loppuun ajettuja munuaisia, syöpäinen haima ja kohtuullisen vähän käytetyt aivot tarjolla ... tartteeks kukaan?

Äänestä
  • Aloittaja

Sinne voi testamenta. Saat varmaan glooriaa ja kunniaa, jos sinulla on nuo kaikki vaivat. Olen itse miettinyt samaa. ;-)

Äänestä

ettei menehtynyt halua luovuttaa elimiään, ei tarvitse kantaa "En halua, että kuoltuani minut silvotaan" lappusta.

En halua, että minusta otetaan varaosia. Voi mennä väärään kroppaan, eli niiden ammattikuntien edustajille, joille en halua yhtään osaa itsestäni.

Äänestä

Olen tehnyt elinluovutustestamentin joskus 13-14 vuotta sitten ja olen edelleen samaa mieltä siitä, että jos minussa kuollessani on vielä tallella käyttökelpoisia osia, jotka voisivat parantaa jonkun kanssamatkustajani loppuelämän laatua, niin ollos hyvä vain. - Ensin kieltämättä ajattelin, että olisi hyvä jos voisi rajata vaikka silmät tai jotakin sellaista "näkyvää" osaa sen luovutuksen ulkopuolelle, mutta tosiasia on, että minä en niitä enää tarvitse siinä vaiheessa enkä myöhemminkään.

Äänestä
  • Aloittaja

Onhan minulla sentään kohtalotoverikin tämän asian tiimoilta. Minua kun oikeasti säälittää ne elinluovutusjonoon turhaan kuollet kanssaihmiseni.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Uutisissa sanottiin, että tänään on kansainvälinen elinsiirtopäivä. Samon sanottiin, että elokuussa laki on muuttunut. Ennen piti kantaa mukanaan elinluovutustestamenttiä, nykyisin elimet hyödynnetään automaattisesti, ellei sitä ole erikseen kieltänyt.

Silti Narikkatorilla houkuteltiin ihmisiä tekemään elinluovutustestamentti. Niinpä kysynkin, että mihin sitä vielä tarvitaan? Ja toisekseen, haluatko sinä luovuttaa elimiäsi kuolemasi jälkeen, jos siitä on jollekin kanssaihmiselle? Miksi tai miksi et?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu