Varokaa Ketipinoria!!!!!!!!!

KetiSero

Minulla on ollut Seroquel/Ketipinor lääkityksen aikana epäsäännöllinen kuukautiskierto. Pahimmillaan yli 70pv ja Terolutejakin olen joutunut käyttämään, jotta kuukautiset saadaan alkamaan. Lisäksi minulla heruu maitoa rinnoista. Päättelin siitä, että elimistöni tuottaa liikaa maitohormonia. Mistä se johtuisi? Joko kasvaimesta aivolisäkkeessä TAI neuroleptilääkityksestä, jotka aiheuttavat hyperprolaktinemiaa. Prolaktiinia tuottavien kasvainten lisäksi monet lääkeaineet (erityisesti psyykenlääkkeet -> neuroleptit) ja yleissairaudet saattavat johtaa hyperprolaktinemiaan.

Naisella hyperprolaktinemia aiheuttaa kuukautiskierron epäsäännöllisyyttä tai täydellistä puutosta, infertiliteettiä (osittaista tai kokonaan menetettyä hedelmällisyyttä) ja maitovuotoa (galaktorrea). Miehillä tärkein oire on libidon heikentyminen ja impotenssi, joka harvoin johtaa aikaisessa vaiheessa tutkimuksiin. Miehillä ja postmenopausaalisilla naisilla prolaktinooma todetaan vasta kun se on suuri ja aiheuttaa paikallisoireita. (http://www.therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Aivolisäkkeen_sairaudet)

Jos hyperprolaktinemia johtuu lääkkeistä tai primaarista hypotyreoosista, sitä voidaan hoitaa avohoidossa. Hoito on luonnollisesti lääkkeiden lopettaminen tai hypotyreoosin hoito. (http://www.therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Aivolisäkkeen_sairaudet) Hyperprolaktinemiaa voidaan hoitaa muun muassa dopamiiniagonisteilla, esimerkiksi bromokriptiinillä. Jos hyperprolaktinemia on seurausta antipsykoosilääkityksestä, sen hoitamista dopaminergisillä lääkkeillä tulisi harkita. (http://fi.wikipedia.org/wiki/Rinnat)

Huomenna soitan lääkäriin ja vaadin asian selvittämistä. Lääkärit eivät kertoneet tällaisesta haittavaikutuksesta määrätessään Ketipinoria minulle (tai yleensäkään mistään). Pakkausselosteessa ei lue mitään tallaisesta!!! OUTOA!!!! Kiva, jos en enää edes toista lasta tämän *erkeleen lääkkeen vuoksi! Lääkehoitoa ei suositella, jes!!!! Vaihtoehdoksi jää yrittää menkkoja Teroluteilla tai vastaavilla valmisteilla. Mitä kuukautisten kokonaan poisjäänti aiheuttaa alle kolmekymppiselle??? En ole vielä järkytykseltäni ehtinyt lukea.... :((((((

75

16345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KetiSero

      Muita neuroleptien haittavaikutuksia:

      1. Osa neuroleptien haittavaikutuksista ilmenee parin viikon sisällä lääkityksen aloittamisesta, mutta toiset haittavaikutukset saattavat ilmetä vasta kuukausia tai vuosia lääkityksen aloittamisen jälkeen.[5]
      2. Neuroleptien korkea-annoksinen, pitkäkestoinen käyttö voi aiheuttaa pysyviä vahinkoja aivojen tunne-elämää ja älyllisiä toimintoja sääteleville osille[6]. Tämän johdosta niiden käyttö tulisi rajoittaa lyhimpään tarpeelliseen määrään ja aikaan, sekä ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.
      3. Neuroleptien säännöllinen pitkäaikaiskäyttö voi johtaa myös tardiiviin dyskinesiaan, joka ilmenee useimmiten suun ja kielen, joskus myös vartalon lihasten matomaisina pakkoliikkeinä, kasvojen nykimisenä tai vapinana.[5][7]Tardiivi dyskinesia on sitä yleisempää, mitä pidempään lääkitystä on käytetty. Oireyhtymä korjautuu hyvin hitaasti lääkityksen lopettamisen jälkeen ja jää usein pysyväksi. [7][6].
      4. Neuroleptit voivat aiheuttaa haittavaikutuksia myös motoriikan, aineenvaihdunnan, immuunipuolustusjärjestelmän ja sydän-verisuonielimistön alueilla. [8]
      5. Neuroleptit lamaavat autonomista hermostoa mikä voi johtaa mm. ummetukseen ja suun kuivumiseen. Neuroleptit aiheuttavat usein myös väsymystä. Monet neuroleptit lihottavat ja ne voivat aiheuttaa vakavia, kuolemaanjohtavia sydänhäiriöitä.
      6. Neuroleptien aiheuttamiin neurologisiin haittavaikutuksiin kuuluvat epileptiset kohtaukset ja kognitiiviset häiriöt, kuten muistin ja ajatustoimintojen heikkeneminen[9][10].
      7. Neuroleptit voivat aiheuttaa myös kiihtyneisyyttä, hallusinaatiota, sekavuutta ja näköhäiriöitä[11][10]. Neuroleptien käyttö lisää merkittävästi vanhusten kaatumistapaturmia[12][13][14]. Lisäksi neuroleptien on todettu nopeuttavan dementiaa[3].
      8. Neuroleptit saattavat aiheuttaa ekstrapyramidaalioireita, jotka ilmenevät kaulan, niskan, silmien ja vartalon lihasten kivuliaina kouristuksina, pakonomaisena motorisena levottomuutena, lepovapinana, köpöttävänä kävelynä, motoriikan hidastumisena, lihasjäykkyytenä tai kasvojen ilmeettömyytenä.[7] Neuroleptit saattavat aiheuttaa epileptisia kouristuskohtauksia myös ei-epileptikoille[15].
      9. Neuroleptien pitkäaikaiskäyttö voi johtaa kyvyttömyyteen kokea nautintoa. Lisäksi neuroleptit aiheuttavat usein sukupuolitoimintojen häiriöitä.[9]
      10. Neuroleptien käyttö johtaa joskus pahanlaatuiseen neuroleptioireyhtymään. Neuroleptioireyhtymä kehittyy yleensä lääkityksen muutoksen jälkeen vuorokauden tai muutaman viikon kuluttua. Yleisimpiä oireita ovat vaikea lihasjäykkyys, vapina, kuume, vireyden heikkeneminen ja autonomisen hermoston toiminnan häiriöt.[16]
      11.Epätyypilliset neuroleptit, erityisesti olantsapiini, aiheuttavat perinteisiä neuroleptejä enemmän painon nousua.lähde?
      12. Neuroleptien käyttö lyhentää huomattavasti käyttäjiensä elinikää kohonneen itsemurhariskin ja keskushermoston toimintahäiriöiden aiheuttamien sairauksien takia.
      13. Neuroleptien säännöllinen pitkäaikaiskäyttö voi johtaa aivojen koon pienemiseen muutamassa vuodessa 10%:lla (http://fi.wikipedia.org/wiki/Antipsykoottinen_l%C3%A4%C3%A4ke)

      Lukekaa lisää sivustoilta aiheesta. Kommentoikaa!!! Onko kenellekään sattunut vastaavaa??? *ituttaa!!!!! Miettikää kaksi kertaa, onko vaiva niin suuri, että muu terveys kannattaa altistaa tällaisille haittavaikutuksille, jotka jäävät pysyviksi??!!!

      • Tuossa on

      • KetiSero
        Tuossa on kirjoitti:

        vähätelty haittavaikutuksia. Oikeasti pysyviksi jääviä haittavaikutuksia voi tulla lyhyelläkin käytöllä: "While most TD cases do not develop until at least 3-6 months of exposure, Dr. Breggin has seen cases occur after only a few doses or less." http://www.breggin.com/index.php?option=com_content&task=view&id=45&Itemid=66

        Totta!!!! Itse kun aloitin lääkityksen olin aivan sekaisin. Näin kaiken kahtena ja jalkoja piti vipattaa kokoajan suuntaan jos toiseen. Toisen kerran olin suihkussa, lääke alkoi vaikuttaa ja minun piti kyykistyä pää alaspäin, kun huimasi niin paljon. Makasin lopulta kylpyhuoneen lattialla kylmä hiki keholla ja olin voimaton ja huimasi kovasti. Pääsin kuitenkin lopulta kyyryssä kiputtaen nukkumaan.

        Lääke väsyttää aivan valtavasti. Nykyään käytän lääkettä vain nukkumistarkoitukseen 25-100mg/ilta. Aiemmin masennukseen 300mg/pv. Vasta 3v päästä aloituksesta lääkärit uskoivat, ettei sillä ole vastetta ja sivuoireet hankalat. 25mg väsyttää vielä seuraavanakin päivänä. Yritän välttää lääkkeen käyttöä, mutta uniongelmien vuoksi olen joutunut tyytymään siihen. Lisäksi makeanhimo kasvaa yöllä lääkkeen alkaessa vaikuttaa. Saatan syödä sokeripaloja pelkiltään pari kourallista, jos ei muita herkkuja ole. Olenkin lihonnut jonkin verran lääkkeen käytön myötä.

        Masennuslääkkeeksi itsemurhaa yrittäneelle itsemurhariskiä kasvattavaa lääkettä...Hmm, kuulostaa todella järkevältä. Vähentää ilontuntemuksia, juu, masennukseen masennusoireita pahentavaa lääkettä. Rappeuttaa aivoja - ihan kun ei tuntisi vakavasti masentuneena jo muutenkin itsensä tyhmäksi...

        Onko lääkkeestä mitään tutkimustuloksia liittyen tähän maitohormonin tuotantoon? Miksihän siitä ei mainita pakkausselosteessa mitään?


      • KetiSero
        KetiSero kirjoitti:

        Totta!!!! Itse kun aloitin lääkityksen olin aivan sekaisin. Näin kaiken kahtena ja jalkoja piti vipattaa kokoajan suuntaan jos toiseen. Toisen kerran olin suihkussa, lääke alkoi vaikuttaa ja minun piti kyykistyä pää alaspäin, kun huimasi niin paljon. Makasin lopulta kylpyhuoneen lattialla kylmä hiki keholla ja olin voimaton ja huimasi kovasti. Pääsin kuitenkin lopulta kyyryssä kiputtaen nukkumaan.

        Lääke väsyttää aivan valtavasti. Nykyään käytän lääkettä vain nukkumistarkoitukseen 25-100mg/ilta. Aiemmin masennukseen 300mg/pv. Vasta 3v päästä aloituksesta lääkärit uskoivat, ettei sillä ole vastetta ja sivuoireet hankalat. 25mg väsyttää vielä seuraavanakin päivänä. Yritän välttää lääkkeen käyttöä, mutta uniongelmien vuoksi olen joutunut tyytymään siihen. Lisäksi makeanhimo kasvaa yöllä lääkkeen alkaessa vaikuttaa. Saatan syödä sokeripaloja pelkiltään pari kourallista, jos ei muita herkkuja ole. Olenkin lihonnut jonkin verran lääkkeen käytön myötä.

        Masennuslääkkeeksi itsemurhaa yrittäneelle itsemurhariskiä kasvattavaa lääkettä...Hmm, kuulostaa todella järkevältä. Vähentää ilontuntemuksia, juu, masennukseen masennusoireita pahentavaa lääkettä. Rappeuttaa aivoja - ihan kun ei tuntisi vakavasti masentuneena jo muutenkin itsensä tyhmäksi...

        Onko lääkkeestä mitään tutkimustuloksia liittyen tähän maitohormonin tuotantoon? Miksihän siitä ei mainita pakkausselosteessa mitään?

        Kun söin lääkettä säännöllisesti sen 300mg, en voinut ne otettuani liikkua sängystä mihinkään. Mies joutui hoitamaan lapsemme, koska minä en yksinkertaisesti olisi pysynyt pystyssä enkä hereillä. Nenäkin meni aina tukkoon lisäsivuoireena.

        Kummaa, kun lääkärit olevinaan tietävät, mikä sopii potilaalle, vaikka tämä valittaa useista suuresti häiritsevistä sivuvaikutuksista. Kolme vuotta - aika pitkä aika, että lääkäreille menee asiat perille.


      • KetiSero kirjoitti:

        Totta!!!! Itse kun aloitin lääkityksen olin aivan sekaisin. Näin kaiken kahtena ja jalkoja piti vipattaa kokoajan suuntaan jos toiseen. Toisen kerran olin suihkussa, lääke alkoi vaikuttaa ja minun piti kyykistyä pää alaspäin, kun huimasi niin paljon. Makasin lopulta kylpyhuoneen lattialla kylmä hiki keholla ja olin voimaton ja huimasi kovasti. Pääsin kuitenkin lopulta kyyryssä kiputtaen nukkumaan.

        Lääke väsyttää aivan valtavasti. Nykyään käytän lääkettä vain nukkumistarkoitukseen 25-100mg/ilta. Aiemmin masennukseen 300mg/pv. Vasta 3v päästä aloituksesta lääkärit uskoivat, ettei sillä ole vastetta ja sivuoireet hankalat. 25mg väsyttää vielä seuraavanakin päivänä. Yritän välttää lääkkeen käyttöä, mutta uniongelmien vuoksi olen joutunut tyytymään siihen. Lisäksi makeanhimo kasvaa yöllä lääkkeen alkaessa vaikuttaa. Saatan syödä sokeripaloja pelkiltään pari kourallista, jos ei muita herkkuja ole. Olenkin lihonnut jonkin verran lääkkeen käytön myötä.

        Masennuslääkkeeksi itsemurhaa yrittäneelle itsemurhariskiä kasvattavaa lääkettä...Hmm, kuulostaa todella järkevältä. Vähentää ilontuntemuksia, juu, masennukseen masennusoireita pahentavaa lääkettä. Rappeuttaa aivoja - ihan kun ei tuntisi vakavasti masentuneena jo muutenkin itsensä tyhmäksi...

        Onko lääkkeestä mitään tutkimustuloksia liittyen tähän maitohormonin tuotantoon? Miksihän siitä ei mainita pakkausselosteessa mitään?

        itse en ole kuullut mitään tuommoisia
        tai kokenut mitään noita oireita.
        olen syönyt ketipinoria iltalääkkeenä ja välillä
        päivisin...eikä itselläni ole tullut mitään oireita.
        onneks olen sitten välttynyt siltä
        mut tuo itsemurhaa haotovalle semmoista lääkettä mikä siihen voi yllättää.
        mulla on kaikis lääkkeis ollu tuo sama.
        siksi ku aloittaa masis tms lääkkeitä..
        lääkärin pitäs tarkkaan seurailla ekan kk ajan miten tunteet heittelee ja
        mitä ajatuksia tulee


      • Hiustenlähtö

        Tukka lähti. Hiusten lähtö alkoi muutaman viikon päästä lääkehoidon aloituksesta. Ihan tukuttain - melkein kuin syöpähoidoissa - lähti hiuksia. Melko kova pala kaiken muun lisäksi.

        Eipä tuosta paljonkaan näe mainintoja palstoilla eikä lääkkeen yhteydessä olevassa tiedotteessakaan.


      • tamara1975

        ei oo mulla ainakaan tukka lähtenyt ja ei oo paino noussut en usko että noin käy tuon lääkkeen käytön takia tosin se on oire ja kaikilla erin lailla toimiva vaikutus oire..


      • OttakaaSelvääAsioista
        tamara1975 kirjoitti:

        ei oo mulla ainakaan tukka lähtenyt ja ei oo paino noussut en usko että noin käy tuon lääkkeen käytön takia tosin se on oire ja kaikilla erin lailla toimiva vaikutus oire..

        Kyllä se nyt vain on, neuroleptit lihottavat ihan sairaan paljon. Itse lihoin puolentoista vuoden aikana n. 50-kiloa. Myös minun hiukseni ohenivat lääkkeen käytön aikana, ja yhdessä vaiheessa minulla oli todella epäsäännölliset kuukautiset. Lääke aiheutti minulle todella kohonneen verenpaineen, ja sydämen rytmihäiriöitä. Rinnassa oli sellainen inhottava, muljahteleva tunne hyvinkin usein. Pelkäsin saavani sydänkohtauksen. Olen lukenut kuinka nämä antipsykoottiset lääkkeet voivat aiheuttaa ongelmia kilpirauhasen, aineenvaihdunnan ja ruoansulatuskanavan kanssa. Yleensä seurauksena on metabolinen oireyhtymä, lihomisen seurauksena kohonnut toisen tyypin diabeteksen sekä sydän -ja verisuonisairauksien riski. Neuroleptit voivat myös aiheuttaa pysyvän aivovaurion, vaurioittamalla aivojen eri osia, kuten mm. limbistä järjestelmää joka on aivojen tunne -ja mielihyväkeskus. Myös aivosolukato on neuroleptipotilailla hyvin yleinen.


    • KetiSero

      Hyvähän se on sellaisten ihmisten kannustaa lääkkeen käyttöön, kun itsellä ei ole mitään sivuoireita. Jos puhutaan hedelmättömyydestä, sanoisin, että sitä ei voi ohittaa olkaansa kohauttamalla. Eihän siinä mitään jos ei omalle kohdalle satu. Mutta jokaisen oma valinta on, mitä suuhunsa laittaa. Haittavaikutuksista tulisi puhua enemmän ja punnita lääkkeen käytön hyödyllisyys tapauskohtaisesti. Tuntuu, että lääkäreillä on tapana laittaa joka potilaalle "suosikki" lääkettään. Ne pari hyvää puolta muistetaan mainita, mutta kaikki huonot puolet jäävät potilaan itsensä selvitettäviksi. Ei ole todellakaan mikään kevyt lääke, jota voi määrätä jokaiseen pikku vaivaan.

      Tapaamani ihmiset, jotka ovat ko. lääkettä käyttäneet, ovat yleensä kärsineet useammasta sivuoireesta. Sen kyllä huomaa päällepäin, kuka Seroa vetää ja kuka ei. Viimeistään siinä vaiheessa, kun tabu on alkanut vaikuttaa. Ihmiset ovat kuin zombieta verestävine silmineen ja huojuvine askelineen.

      Minä en ainakaan halua pelkän unettomuuden takia ottaa sitä riskiä, että dementoidun, aivojeni eri osa-alueet rappeutuvat, saan pakkoliikkeitä, kuukautiseni jäävät poijes, en tunne enää mielihyvää jne.
      Eiköhän siihen vaivaan ole miedompiakin vaihtoehtoja.

      • Kumpa se

        olisikin vain jokaisen oma asia mitä suuhunsa laittaa. Valitettavasti psykiatrit pakkosyöttävät psyykelääkkeitä.


      • KetiSero
        Kumpa se kirjoitti:

        olisikin vain jokaisen oma asia mitä suuhunsa laittaa. Valitettavasti psykiatrit pakkosyöttävät psyykelääkkeitä.

        Juu pakkosyöttönähän se minunkin Seron ja Ketin aloitus oli. Olin pakkohoidossa eli ilmeisesti siinä kunnossa, että minulle ei kerrottu hoitoneuvottelussa mitään. Alusta asti valitin outoja sivuoireita, mutta lääkäreiden mielestä ne tasottuisivat, kunhan popsin pillereitä useamman kk. No eivät tasoittuneet oireet. Mutta silti olisi parempi syödä Seroa lääkäreiden mielestä. Söinkin niitä sitten kolmisen vuotta jatkuvasti valittaen. Sinä aikana olin vakavasti masentunut, yritin muutaman kerran itsaria ja eikun Seroa huuleen vaan. Kyllä se sillä hoituu!

        Sitten kun itsariyritys meni siihen pisteeseen, että jouduin teholle useammaksi päiväksi ja siitä sis.tautios. viikoksi ja sen lenkin kautta pakkohoitoon. Sen yrityksen jälkeen lääkäri sitten tuumasi, että ei taida olla vastetta tällä sinun lääkkeelläsi. Vasta kun oikeasti olin kurkistanut taivahanportteihin, otettiin asia vakavasti. Kyllä on eteviä nämä meidän lääkärit, täytyy sanoa!!!


    • serovictim

      Seroquel on neurolepti ja niillä voi olla tuhoisia seurauksia.

      Seroquel on kuitenkin yleensä kaikkein vähiten sivuvaikutuksia aiheuttava neuroleptilääke.

      Kaikille ei jokin tietty lääke sovi ja toiselle siitä syntyy tuskin mitään sivuvaikuksia. Kannattaa pyrkiä vaihtamaan lääke johonkin muuhun mikäli syntyy ongelmia.

      Itsellä Seroquel tuhosi kyvyn nukkua ilman lääkettä (hitaallakaan lopettamisella), mutta muita sivuvaikutuksia en siitä ole saanut.

      Itse en tämän takia suosittele Seroquelia kuin psykooseista/pahoista masennuksista kärsiville ihmsille tai kroonisesta unettomuudesta kärsiville, jotka eivät voi elää järkevää elämää unettomuuden takia.

      Serquelia ei kannata kevyin perustein alkaa syödä yli 400mg kerralla, koska tämä sulkee aivojen dopamiinireseptoreita ja siitä seuraa helposti tardiivia dyskinesiaa. (TD).

    • dsf89s80

      NEUROLEPTICS: DISABLING THE MIND WITH THE MAJOR TRANQUILIZERS

      Any casual visitor to a modern mental hospital will be struck by the lethargy, apathy and indifference that characterize the majority of the inmates. Nearly every one of these patients is treated by a class of drugs variously called major tranquilizers, ataraxics, neuroleptics, antipsychotic or antischizophrenic agents. These highly neurotoxic, brain-disabling substances have replaced electroconvulsive treatment (ECT) and psychosurgery as the main techniques of control in mental hospitals. (Pg. 7)

      ALL THE MAJOR TRANQUILIZERS NOW IN CLINICAL USE PRODUCE TARDIVE DYSKINESIA IN A LARGE PERCENTAGE OF PATIENTS DURING ROUTINE TREATMENT.

      This usually irreversible neurological disease tends to appear most frequently in older people after several months or more of therapy, but may appear earlier in the course of treatment in people of any age and both sexes. Tardive dyskinesia typically involves bizarre, disfiguring, involuntary rhythmic movements of the face and mouth (protrusion of the tongue, puffing of the cheeks, chewing or puckering movements), and more occasionally, various involuntary movements of the limbs, trunk and respiratory system. It can be slightly or wholly debilitating.

      Finally, the major tranquilizers are known to produce permanent psychoses, and must be presumed to produce a deep lobotomy-like effect by disabling the reticular activating system, as well as a classic lobotomy-like effect disabling the limbic system and the frontal lobes.

      In more severe cases, these drugs can cause irreversible mental dysfunction, leading to dementia or delapidation. These results are achieved by a combination of general toxicity for nerve cells and specific disruption of neurotransmission systems. (Pg. 8) The paradigm (example) for this is the state mental hospital where many diverse individuals are confined. But the drugs are also used extensively in other institutions, including nursing homes, institutions for the retarded, prisons and, in the Soviet Union, political prison-hospitals. The effect of these drugs, far from being specific for “the treatment of schizophrenia”, is everywhere the same-the enforcement of conformity to authority within the institution. One of the most tragic uses of the tranquilizers takes place on a routine basis in the typical nursing home. In many the major tranquilizers are the most frequently prescribed drugs, and in some nearly all the patients are made listless and docile until death overtakes them.

      A decade ago, Nelson H. Cruikshank, president of the National Council of Senior Citizens, declared “Exclusive use of the tranquilizers can quickly reduce an ambulatory patient to a zombie, confining the patient to a chair or bed, causing the patient’s muscles to atrophy (wasting away of a part or parts of the body) from inaction, and causing general health to deteriorate rapidly”.

      ...One of the undesirable side effects of these drugs is that they reduce one’s desire and ability to interact with other people. ...Often persons are automatically put on these drugs upon admission, regardless of physical or emotional condition that senility is chemically induced by medication in many instances, thus justifying the use of even more drugs. Case histories of such abuses abound in the files of federal, state, and local health and welfare agencies. (Pgs. 19 & 20)

    • justalittlebitmore

      Seroquel on antipsykoottilääke. Tappaa talossa ja puutarhassa. Psykiatrian tarkoitus on "auttaa" ihmisiä kuolemaan (surkuhupaisaa, ei kukaan halua kuolla).

      1) Prolaktiinitasojen nouseminen lääkkeissä on potilaan kannalta HYVÄ asia (tosin lääkevalmistajat pyrkivät poistamaan tämän epätoivotun "sivuvaikutuksen"). Tämä lisää aivovaurioiden korjaantumisnopeutta (mitä lääkkeestä seuraa). [myelin repair]

      2) Seroquel on kaiketi oikein käytettynä potilaan kannalta kaikkein paras lääke. Tosin lopettamisen kannalta osittain kaikkein pahin (adrenerginen ylisensitiivisyys, verensokeri (pancreas, alpha2),

      3) Koska kyse on MIELENsairaudesta ja PSYKIATRIASTA, eikä neurologiasta. Niin käytössä olevat lääkkeet voi "auttaa" kun niitä käytetään, mutta lopetettaessa tilanne on katastrofaalinen. Oikeasti potilan tilaa parantavissa lääkkeissä (joita pääasiassa käytetyt psykiatriset lääkkeet eivät ole), voidaan heikosti kun lääkettä käytetään, mutta kun lääke lopetetaan niin on korjattu jotain ja asiantila PARANEE.

      Ongelmana on että unettomuutta, psykiatrisia "sairauksia" jne hoidetaan mielisairauksina ja hoito loppuu kun potilas paranee ja kuolee.

    • Helpperi

      Mulla määrättiin nukahtamiseen ketipinoria (=seroquel) 100mg illassa. Sitten saikin elää ilman tunteita sumussa seuraavaan iltaan saakka. Mietin vaan, että mitähän suuremmat annokset tekevät potilaan päässä? Mulla sanoo terve järki, että vakaviin psyykkisiin oireisiin tarkoitettua lääkettä ei pidä ottaa edes pieninä määrinä nukahtamiseen tai ahdistuneisuuteen. Diapami tms. poistuu elimistöstä tekemättä tuhoja.

    • moottoripöö

      Itelle kanssa noita kirjotettiin joku aika sitten annoksella 25mg iltaisin. Ja sitä ois sit ite pitäny pikkuhiljaa nostaa 100mg:n ja päivällä ois viel saanu ottaa 50mg päälle. Veikkaanpa vaan, et ois taas oman onnen ojaan jätetty ja alettu vaan nostaa annoksia entisestään jos potilas ei ois ollukkaa tyytyväinen. Sain semi-haukut päälle, ku selitin, etten uskalla syyä ees noit neuroleptejä enempää. Eka käynnin jälkeen siis söin kahtena peräkkäisenä iltana 25mg. Sit vaan päätin lopettaa ja seuraavaan kolmeen päivään en kunnolla nukkunu, mul oli tosi hyvä olo kyl sillon valvomisputken aikana, mut en usko että se niistä neurolepteistä on johtunu. Sitten toisekseen tuli vittuilua psyk. sair. hoitajilta, että ei niistä kellekkään tuu mitään vakavaa, tai ei ainakaa sulle, pakettiin vaan pitää kirjottaa jos yhellekkään tulee mitään, vaikka se ois tullu eri syystä.

      No sit rohkesin taas sinä iltana ottaa 25mg tabletin illalla ja mulla tuli iha hirvee paniikkikohtaus siitä. En pystyny kunnolla nielee, josta sit tuli tukehtumisen pelko ja luonnollisesti pulssi nousi iha vitusti, ku oli paha paniikki ja aiheuttaahan ne leptit takykardiaa muutenkin. Ja hengittää en osannu kans oikein. Sit se väsymys o iha karseeta paskaa mitä noista tulee jo iha pikkuannoksilla, ku ei seuraavana päivänäkään jaksa mitää tehä ja päässä on ihan ihme tööt-olo negatiivisessa mielessä.

      Mä en tiiä mikä helvetti täs on enää neuvoksi, ku oon bentsoja 2 vuotta yrittäny jo saada, ku oon saanu alkujaan paniikkikohtaukseen muita reittejä pitkin Xanoria yhen milligramman, ni just sillon huomasin jo, et miten tehokas ahdistuslääke se on, paniikkikohtaus häviää, ja pystyy hoitaa hyvin asioita, ku on sosiaalisten tilanteiden pelkokin. Vituttaa tosiaan nuo käypähoito suositukset, ku mihinkään vaivaan ei enää rauhoittavia saa sen perusteella. Taitaa vaan olla joku rahantakomiskeino, et koekaniineille, eli meille kirjotetaan vaan noita kaikenmaailman uuden polven kalliita SSRI- ja neuroleptilääkkeitä. Olen myös noita masennuslääkkeitä joutunut testaa eri merkkejä ihan tarpeeksi. Mitään positiivista sanottavaa niistä ei ole, mut ei ne sentään niin perseestä ookku nuo neuroleptit. Lisäksi en edes ole masentunut, mut kyllähän joka vaivaan nykyään kirjotetaan masareita, jopa kipupotilaille.

      Lääkäreiden ja psykiatrien tehtävä on minun mielestäni auttaa parantamaan potilaansa elämänlaatua. Tässä suhteessa minua ei kuitenkaan kuunnella, kun kerron, että ainoa asia joka elämänlaatua on oleellisesti parantanut, ovat nämä rauhoittavat. Monet ihmiset ihmettelee miksi netistä tilatataan vaarallisia piraattilääkkeitä, mutta ei tääl vaihtoehtoja ala enää kohta olee. Mielessä on käynyt myös reseptin väärentäminenkin. Eipä siitäkään haittaa luulis olevan jos ei kerta muutenkaan aijota kirjottaa rauhoittavia. Mul ois ens viikolla psykiatrille aika, et saan 2 vuotta jatkunutta sairaslomaa taas jatkettua. Sitäkin kuulemma kovasti ihmettelevät, et ton mun sairaslomakierteen katkasemiseksi pitäs koittaa joku ratkasu löytää, mut sit ei kirjoteta niitä pillereitä joilla voitan sosiaalisen jännityksen, joka taas mahdollistais niiden koulujenkin loppuun käymisen.

      Minulla ei ole huumehistoriaakaan, mutta kai ajattelevat että olen jonkun sortin narkomaani, kun mulle vaan ne rauhottavat kelpais. Tällä menolla kyllä saattaa niinkin käydä, että narkomaaniksi sitä sit ruvetaan. Mä en pidä edes alkoholista. Se saa mut raivon valtaan ja oon kännis aina viillelly käsiä ja jalkoja. Olin puoli vuotta vasta juomattakin alkoholia sen takia, että jospa ne ymmärtäs et yritän kovasti todistaa niille, että en niitä nappeja viinan kanssa vetelis. Eikä mun tarvis juodakkaan vitutukseen ja bla bla bla. Menee taas niin sekavaksi koko homma, mut ei tätä vaan jaksa päivästä toiseen ja läheisetkin joutuu kärsii sen takia, ku oon pahalla päällä.

      Vittu käyn ennen itsemurhaani puhkomassa sen psykiatrin autosta kumit.

      • Helpperi

        Vaikutat rehelliseltä nuorelta mieheltä,joka on käynyt läpi saman pa**an kuin minä. On naurettavaa syöttää ahdistukseen tai paniikkihäiriöön noita neuroleptejä, jotka ovat vaarallisia. Ahdistukseen määrätään kaikkea muuta paitsi bentsoja :
        -neuroleptit (esim. ketipinor)
        -SSRI / SNRI-lääkkeet (masennuslääkkeet)
        -beta-salpaajat (verenpainelääkkeet, jotka laskevat pulssia ja saavat potilaan relaamaan ja laiskistumaan)
        -triptyl, joka on oikeasti masennuslääke
        -nukahtamiseen melatoniini (joillakin toimii - joillakin ei)

        Tulevaisuudessa täytyy ehkä muuttaa muille maille, jotta saa oikean lääkityksen

        -


      • mera

        Olipa tuttua tekstiä olis hirveen kiva kuulla mitä sulle nykyään kuuluu itse oon helvetillises elämäs ollu jo 3 vuotta ja lääkekokeiluja yli 40 eikä mikään auta, nyt yritän ketipinoorista eroon, pamin pudotin puoles vuodes, ny opamox tarvittaessa vielä. Aamusta ahdistus alkaa kestää iltaan asti helvettiä mun elämä, oksentelen joka päivä ja taju lähtee lähes joka päivä, tutkittu on syytä ei löydy, lääkärit sanonu, opi elämään sairautes kanssa sua ei voi auttaa, elämä ei voi jatkua pelossa joka minuutti, tarvisin tukea, psykologit on neuvottomia mun kans, auttakaa joku!!!!!


    • Heikkinen

      Heips. eikös ketipinor ole psykoosi ja uniläääke?? Olen halukas kokeilemaan ketipinoria, mutta tätä ketipinoria voi olla aika vaikea saada. Ilman reseptiähän tätä lääkettä ei saa?? miten voisin puhua lääkärin ympäri?? hienoilla lauseilla :) heittäkää ehdotuksia?

      • jepjepjep2

        juu onhan se uudenpolven psykoosilääke, tosin käytetään myös kaksisuuntaisen mielialahäiriön eli bipon hoitoon lähinnä estämään maniaa tai hypomaniaa, pienemmillä annoksilla käytetään myös unen saamiseen ( 25-50 mg ) ja isommat annokset sit maniaan tai hypoon, tai myös psykoosin estoon. Itelläni on kaksisuuntasen lisäks epävakaa persoonallisuushäiriö ja mun päiväannos ketiä on 400mg, aamulla 100mg ja illalla 300mg. On siis reseptilääke ja ei ihan äkkiä taida ainaka terveyskeskus lekuri sulle niitä kirjotella vaik kuin kauniisti osaisit puhua, saattaa siis pikemminki kirjotella cipraa tjonsellasta..Psykiatrille sit tarvii päätyä joka sit kirjottaa sen 25 mg laakin..isompaa saat sit jos totee et sairastat bipoa tai skitsofreniaa.. tiä sit et kuka kirjottelee mitäki mut ainaki oman kokemuksen mukaan ei oikeen muuta lääkettä kirjotella nykyään ku ketiä oliskohan sit syynä se et ketissä ei o niiko bentsoissa et tolet kasvaa ja tietty jengi tais aiemmin kaupata niitä eteenpäin ku toimivat hyvin viihdekäytössä ku taas keti alkaa väsyttää sen verran paljo et ei oikeen viihdettä riitä tuntia kauempaa ja jos ottaa vielä alkoa päälle ni ei me tuntiakaan kun unilandia kutsuu


      • f895v4h036tb7

        Hih hih...ei tartte lääkärille puhua kauniita lauseita, Ketipinoria saa varmasti kun pyytää :)


    • ryynei

      Neurolepti. Uuden polven. Tasaa tunnehuiput. Tavoitteena zombi tai biologinen robotti. Aine, josta ei oikeasti edes tiedetä vielä mitään.

    • 10+ v. ketiapiinia

      Keksikää jotain omaperäisempää kuin ketiapiinin mollaaminen, tuo on niin nähty... Tietty sitä käytetään vaan tarpeeseen eikä siksi, että on coolia syödä Ketipinoria tai ei satu nukuttaa just oikeaan aikaan... Ketipinoria syödään, koska ilman sitä voisi sairaus tuhota aivot. Ei todellakaan ole mikään unilääke! Allekirjoittanut sai maitovuotoa Risperdalista, yksilöllisiä ovat nuo vaikutukset eri ihmisiin.

      • muumimamma1

        Ihanaa, kun joku täällä puolustaa ketin syöntiä! Itse on syönyt sitä kohta 8 vuotta ja luulen, että se pelasti minun hengen. Minusta ei todellakaan näe päälle päin, että syön sitä 300ml vrk. Ainut haittapuoli on yösyönti, jonka luulen, että tämä lääke saa aikaan. Mutta siitäkin pääsee ajoittain irti tahdonvoimalla. Lääkettä syödään sairauteen, ei vissiin kukaan jätä nitroa ottamatta, jos ottaa pumpusta. Mielen sairaudet samalle viivalle muiden ns.hyväksyttyjen sairauksien rinnalla.


    • mpainajainen

      katoin että ihan tavallista tulehduskipu lääKe KETOPROFEIINIA!!!! :DDDDD

    • plutosin

      Mulla ketipinor pisti menkat sekaisin. oon nyt toisia menkkoja menossa ketipinorin kanssa ja menkat on ihan sekaisin. Aiemmin käytin seroquel prolongia(pitkäväikutteinen) ja sen kans ei ollu mitään. Lääkitystä vähennettiin ja vaihdettiin tuohon ketipinoriin. Nyt menkat ei meinaa loppua. Tai ne loppuu, mut alkaa seuraavana päivänä uudestaan. vuodan päivän, vuoto loppuu ja alkaa illalla uudestaan. Tätä rumbaa kestää nelisen päivää. Eli menkkojen aika tuplaantu!

      googlettamalla päädyin tänne kun pistin "ketipinor kuukautiset". Mielenkiintoinen kirjoitus ketjun aloittajalla. ehkäpä tällä lääkkeellä on joku vaikutus asiaan.

      • jepjepjep2

        Miks sulla vaihdettiin toimiva lääke jos kerran sopi sulle, hinnan takia vai miks? Ku eiks toi seroquel prolong o ihan tolkuttoman kallista tavaraa verrattuna ketipinoriin, kuitenki siinä pitäis kai vaikuttava aine olla sama mut kuitenka se ketipinor taas ei kaikille sovi tai sit sopii.


    • lilac pompom

      mun siskosta toi aivomyrkky (150mg) teki tunnekoomaisen ja silmät oli tyhjät ja lasisen näköiset. nosti mielialan kattoon humalassa. parissa kuukaudessa sen psykoottiset oireet ja paniikkitilat alkoi pahentua ja kun lopetti lääkkeen, oli psykoosi päällä:( meni muutama kuukausi kun vaikutti selvältä, mutta aina tuli uudet harhat kuvaan ja vieläkin jos ajasta tulee puhetta, menee sulkeutuneeseen tilaan eikä muista/tahdo muistaa. yli kolme vuotta mennyt seroquelin haitoista selviämiseen.

    • BNZ

      lilac pompom: Sanon heti alkuun, ettei tarkotukseni ole vähätellä sitä, mitä siskosi on joutunut elämänsä aikana kokemaan, mutta pari juttua pitää nostaa esiin. Kokemuksesta tiedän, että neurolptin aloittamiseen liittyy paljon erilaisia sivuvaikutuksia - joillekin niitä tulee, toisille ei - mutta yleisintä lienee juuri tuo väsymys ja tunneköyhyys lääkkeen vaikutuksen alaisena. Sekin toleranssin ja totuttelun myötä yleensä laantuu, ja jos ei, niin lääkkeen käyttö pitää lopettaa.

      Ketipinor tuskin pakotti siskoasi juomaan alkoholia lääkityksen alaisena, eikä Ketipinor tuskin ole ollut ainoa lääke, joka hänellä silloin oli käytössä. Mitään psyykenlääkettä ei myöskään pidä lopettaa seinään, muuten saattaa tulla rankkojakin sivuvaikutuksia. Mielestäni on turha ruveta pelottelemaan ihmisiä lääkkeen vaikutuksella yksittäistapausten perusteella. Kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille, piste!
      Sen takia tämä Ketipinorilla pelottelu on saanut mielestäni aivan liian suuret mittakaavat. Voisin kertoa paljon positiivisia kokemuksiakin kyseisestä lääkkeestä, mutta tyydyn toteamaan, että minulla ja useammalla tuntemallani henkilöllä lääkkeestä on ollut apua. Jotkut ovat myös lopettaneet ja alkaneet syömään uudestaan Ketipinoria lukuisten taukojen jälkeen, ilman sivuvaikutuksia, joten kukaan ei voi yleistää, että kyseinen lääke olisi kaikille haitaksi. Pitää myös punnita hyödyt vastaan sivuvaikutukset - jos hyöty on huomattavasti pieniä sivuvaikutuksia suurempi, niin kyllä silloin pitää vetää järkeviä johtopäätöksiä lääkkeen käytöstä ja sopivuudesta, toki myös toisin päin. Tsemiä kaikille! :)

      • Jepjepjep2

        Aivan samaa mieltä kanssasi, ite syönyt kyseistä lääkettä vuoden eikä mulla juurika ihmeemmin ainakaan vielä sivuvaikutuksia ummetuksen lisänä ole, siihenki auttaa pegorion, ja mitä noihi muihin haittavaikutuksiin tulee ni itseni puolesta voin puhua sen verran että se jos on ilmeetön naamastaan ni on pienempi paha ku se et on päällä mania tai hypomania joka on melkosen hengenvaarallinen ja paska tila ja sit kun on depressio ni eipä sekä herkkua ole


    • Tyytyväinen vihannes

      Itse olen syönyt nyt toista kertaa ketiä unettomuuteen, vaikka sanoin että ei ensimmäisellä kerralla toiminut vaan toi lähinnä haittavaikutuksia.

      Mielestäni lääke kontrolloimattomassa käytössä muistuttaa enemmän huumetta kuin lääkettä. Haittavaikutuksena on ollut mm. sydänoireet, hengenahdistus, toimintakyvyn dramaattinen lasku, ummetus ja muut aineenvaihdunnan häiriöt, puheen ja kirjoituksen häiriöt, seksuaalihäiriöt (täydellinen haluttomuus), yletön väsymys yms. Yleensäkin lääke tekee pikkuhiljaa potilaan vihannekseksi ja toki se on hyvä juttu lääkäreille, vihannes ei pahemmin valita ja on helppohoitoinen. Jos jotain plussaa hakee niin unilääkkeiden määrä on tippunut ja ahdistus hieman lievittynyt (vihannes ei koe ahdistusta).

      Lääke on mielestäni vakaviin mielenhäiriöihin käytettävä lääke valvonnassa, aloitus esimerkiksi osastohoidossa. Huolestuttavaa on, että lääkettä määrätään mm. unettomuuteen kevyin perustein tk:ssa ja potilas kokeilee lääkettä omalla vastuulla ilman kontrollointia.

      Asialle pitäisi tehdä jotain ennen kuin puoli suomea on vihanneksia. Itse en enään aio jatkaa lääkkeen parissa enkä kokeilla kolmatta kertaa!

    • Valittakaa ihmeessä

      haittavaikutuksista Fimeaan ennenkuin kaikki käyttäjät tehdään vihanneksiksi! Mitä enemmän sinne menee tietoa haitoista, sen nopeammin toivottavasti joku alkaa havahtumaan tekemään jotain.

    • annetaanollako

      söin seroquerl prlonfia 1200mig vrk tarv ketipininoria 100-200mg vrk.
      lopetin koko tuon lääke määrän n.. vuosi sitten vähitellen kuukauden sisään.
      ja paljon paremmin on mennyt.
      mutta kysyisinkin, että voiko näin vuoden käytön lopettamisen jälkeen tulla seroquelista vielä jotain lopetus oireita? kuitenkin vuosia söin yli 1000mg vrk.
      esim. fyysisistä oireilua voiko tulla? ja mitä?

    • Tyytyväinen vihannes

      Varmasti noin isoilla annoksilla ja pitkään käytettynä voi tulla vielä vieroitusoireita, uskoisin. Lisäksi ketipinorin pitkäaikaiskäytöstä on paljon tietoa mitä erilaisia haittoja aiheuttaa pysyvästi.

      Tuo fimea oli hyvä, sinne vaan kaikki nyt haittavaikutuksia postaamaan. Lisäksi joku adressi voisi olla hyvä idea ettei kovan luokan lääkkeitä syötetä ihmisille kuin karkkia.

    • adression

      tosi hyvä idea!! Kukahan laittaisi toimeksi?

    • Tyytyväinen vihannes

      Ketipinorin käyttäjät on sen verran passiivista porukkaa, että tuskin mitään tulee tapahtumaan? :D

    • lääke vai "lääke"

      Kannattaa kysellä lääkäriltä myös mahdolliset sivuvaikutukset, ennen kuin tuota
      suostuu kokeilemaan, vaikka monet sitä suosittaakin bentsojen sijaan.
      Unilääkkeeksi määrättiin meikäläiselle, jotta ei alkaisi bentsotoleranssi nousemaan. Mutta ei toiminut alkuunkaan, kun ei saanut painajaisten takia nukuttua juuri ollenkaaan ja seuraava päivä oli sitten tokkurassa ihmettelyä.

      Muutenkin on jonkinlainen kokeiluyritysten sarja tämä neuroleptien ja vast. käyttö, kun "on nyt tullut uusi hyvä lääke markkinoille"- tyyliin.
      Ei ole tietysti helppoa lääkärienkään tietää etukäteen, mikä sopii kullekin ja mikä ei, mutta hyvin monen kohdalla bentsojen vaihto "kaikkivoipiin" neurolepteihin on vienyt tilanteen ojasta allikkoon.

      • mai2

        Ei ole yksikään lääkäri mulle mistään lääkkeistä kertonut haittavaikutuksia, vaikka olisin kysellyt niitä. Ei niillä tunnu olevan aikaa perehtyä sellaiseen. Olen aina ollut herkkä niille, ja sen takia pakko selvittää kaikki itse ennenkuin edes hakee nappeja apteekista. Googlestahan löytyy kaikki tieto, esim Lääkeinfo.fi löytyy pakkausselosteet. Kannattaa todellakin tutkia etukäteen mitä suuhunsa pistää!


    • wöw

      Jouduin viemään puolisisoni kerran sairaalaan kun oli saanut niistä
      jonkinlaisen myrkytystilan. Ei lääkkeitä kannata käyttää, sillä ne ovat
      kemiallisia myrkkyjä.

    • neuroleptit

      Sekä Ketipinoria että muita neuroleptejä on syytä välttää oppimisvaikeuksien ennaltaehkäisemiseksi:

      Martin Harrowin 15 ja 20 vuoden tutkimuksissa seurattiin potilaita hyvin pitkäaikaisesti, ja yllättävän suuri osa esimerkiksi skitsofreniadiagnoosin saaneista potilaista lopulta lopetti neuroleptit. Tämä ryhmä myös lopulta pärjäsi paljon paremmin toiminnallisesti kuin neurolepteja syönyt ryhmä.

      http://psychrights.org/research/digest/nlps/OutcomeFactors.pdf
      https://www.pubmed.com/pubmed/23512950

      http://www.madinamerica.com/wp-content/uploads/2012/05/Harrow.pdf

      http://www.madinamerica.com/2013/09/behind-amazing-victory-mental-health-activists-robert-whitaker/
      Jne. Neuroleptit lamaavat "antipsykoottisilla" tasoilla aivojen dopamiinipolkuja ja siten korkeampiin ihmisen ajattelun ja tunteiden säätelyyn liittyviä aivojen alueita, kuten otsalohko ja limbinen järjestelmä. Tämän ominaisuuden vuoksi niitä lääkkeitä voidaan käyttää esimerkiksi "skitsofrenian", "bipolaarisuuden" ja nuorten ja vanhusten käytöshäiriöiden kontrollointiin. Nämä lääkkeet eivät varsinaisesti paranna mitään aivoissa olevaa sairautta, ne lamaavat ison osan aivoista. Jotkut potilaat ja varsinkin potilaan läheiset ja muu yhteiskunta voivat kokea "kemiallisen lobotomian" vaikutukset hyödyllisinä, mutta on myös suuri osa "skitsofreniaa" tai "bipolaarista" sairastavia (tarkemmin niillä nimillä diagnosoituja), jotka voivat toiminnallisesti paremmin hyvin pienellä annoksella näitä lääkkeitä tai jopa ilman niitä.

    • Zeisön

      Ketipinor auttoi nukahtamaan ensimmäiset 2-3 vkoa, sen jälkeen lisukkeeksi tuli saatananmoinen pöhnä koko päivän ajaksi. Töistä tultua oli pakko mennä nukkumaan 2-3 tunniksi.
      Miten kuvittelette tämän toimivan perheellisellä????

      Ketipinoria en syö enää koskaan! Kaikenlisäksi muistissani on tapahtunut muutoksia siitä alkaen kun noita nappeja popsin lääkärin antaman ohjeen mukaan. En muista mitään tärkeitä asioita. Kaikki pitää heti laittaa paperille. No ei siinä vielä mitään, mutta kun en en muista edes 1 min takaisia tapahtumia toisinaan. En muista keskusteluja tärkeän ystäväni kanssa jne jne.

      En ole koskaan käyttänyt unilääkkeitä enkä juo. Näidenhän uskotaan vaikuttavan muistiin. Jäljelle jää vain? KETIPINOR!

      Muistan kuinka lääkäri aikanaan sanoi, ettei kannata syödä Alproxia ( olin saanut elämäntilanteen vuoksi 30 tabl. miedointa mallia) koska eihän kukaan haluaisi olla humalassa. Tämä Ketipinor on vaaraton ja hyvä lääke. Eipähän ollut, koska vei kaiken toimintakyvyn väsymyksen vuoksi, eikä se väsymys todellakaan ollut normaalia vaan sellaista, ettei pääse edes kotiin kun pää pilkkii.

      Harmittaa kyllä jos minäkin olen päässyt koekaniiniksi....

      • Neuroleptit

        Mainitsemasi muistinmenetys kuuluu juuri Ketipinorin ym. neuroleptien sivuvaikutuksiin, ylempänä oppimisvaikeuksien nimellä. Muita oppimisvaikeuksia ovat tietenkiin ADD ja ADHD sekä matemaattiset ja kielelliset vaikeudet jne.

        Neuroleptit lamaavat tunteet, motiivit, skeeman, muistin, aistit, puhekeskuksen jne.


      • joooooojoooo
        Neuroleptit kirjoitti:

        Mainitsemasi muistinmenetys kuuluu juuri Ketipinorin ym. neuroleptien sivuvaikutuksiin, ylempänä oppimisvaikeuksien nimellä. Muita oppimisvaikeuksia ovat tietenkiin ADD ja ADHD sekä matemaattiset ja kielelliset vaikeudet jne.

        Neuroleptit lamaavat tunteet, motiivit, skeeman, muistin, aistit, puhekeskuksen jne.

        blaa blaa blaa.


      • tiede vs. liirum
        joooooojoooo kirjoitti:

        blaa blaa blaa.

        Etkö lukenut Harrowin tutkimustuloksia ylempää? Vastauksestasi päätellen pidät Harrowin tutkimuksia liirum-laarumina. Sinula on ADD, koska et erota tiedettä ja liirumia toisistaan.


      • Zeisön
        Neuroleptit kirjoitti:

        Mainitsemasi muistinmenetys kuuluu juuri Ketipinorin ym. neuroleptien sivuvaikutuksiin, ylempänä oppimisvaikeuksien nimellä. Muita oppimisvaikeuksia ovat tietenkiin ADD ja ADHD sekä matemaattiset ja kielelliset vaikeudet jne.

        Neuroleptit lamaavat tunteet, motiivit, skeeman, muistin, aistit, puhekeskuksen jne.

        Ehdin syömään niitä hieman alle vuoden kunnes tajusin lopettaa ne. Sen jälkeen minulla oli univaikeuksia, joihin jouduin ottamaan Alproxia jotta väsyisin niin että uni tulisi. Otin tosin vain max 2 pvä/vko. Nykyään otan toisinaan melatoniinia joka minulla toimii. Tarve voi olla ehkä 1pv/2vkoa.
        Ei ole enää lääkkeitä käytössä, mutta harmittaa tuo muisti. Onko mahdollista että Keptipinorin muutaman kuukauden käytöllä muisti voisi huonontua?
        Minulla on myös jatkuva stressi johon ei juurikaan voi itse vaikuttaa. Lisäksi nykyään saatan ottaa lasin pari viikonloppuisin, en tosin aina. Minulla on myös todettu paniikkihäiriö ja masennus, mutta masennus alkaa helpottaa kyllä ihan mukavasti. Paljon kuitenkin asioita joiden kanssa stressata.


    • 4+4

      Neuroleptit tuhoaa aivojen unireseptorit?
      Suomessa on paljon neuroleptien off-label - käyttöä, vaikka ne ovat todellisuudessa skitsofrenian ja muiden vakavien mielisairauksien hoitoon kehitettyjä lääkkeitä, joissa on vakavia sivuvaikutuksia. Erityisesti olen ihmetellyt, että neurolepteja käytetään jopa unettomuuden hoitoon, kuten Ketipinoria, vaikka tämän lääkkeen sanotaan pitkässä käytössä vaurioittavan aivojen unesta vastaavia osia ja jopa mahdollisesti tuhoavan aivojen unirereptorit.

      Ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia.

      Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita. Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisia aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.

      Totuus lääkkeistä, lääketehtaista, lääkäreistä ja hoidosta!
      http://masennuslaakkeista.nettisivu.org/laakkeiden-vaikutukset/

      Kelan lääkekorvaustilaston mukaan 1 067 964 suomalaista käytti vuonna 2010 masennus-, psykoosi-, neuroosi- ja unilääkkeitä. Lasten ja nuorten psyykenlääkkeiden käyttö on kolminkertaistunut 2000-luvulla. 15–24-vuotiaista suomalaisnuorista yli 50 000 sai viime vuonna jotakin psyyken toimintaa säätelevää lääkettä.

      Selvästi käytetyimpiä ovat masennuslääkkeet. Niistä eniten kirjoitetaan SSRI-ryhmään kuuluvia selektiivisiä serotoniinin takaisinoton estäjiä.

      – Uudemman polven masennuslääkkeet ovat suosittuja, koska välittömät ja näkyvät haitat ovat vähäisemmät kuin vanhemman polven lääkkeissä, kertoo kliinisen psykiatrian professori Jari Tiihonen Tukholman Karoliinisesta instituutista.

      Sosiologien mukaan erilaisten keskushermostoon vaikuttavien lääkkeiden käyttö on jo niin yleistä, että suomalainen hyvinvointivaltio on vääjäämättä muuttumassa psykofarmaseuttiseksi yhteiskunnaksi.

      Kehitys on huolestuttava. Samaan aikaan kun psyykenlääkkeiden käyttö on lisääntynyt, väkivallanteot ja verilöylyt ovat tulleet osaksi suomalaisten arkea.

      Kelan lääketilastojen mukaan alaikäisten psyyken lääkitseminen moninkertaistuu murrosiässä.

      – Murrosikää on ryhdytty hoitamaan masennuslääkkeillä, ilman että kenelläkään on täsmällistä tietoa lääkehoidon haitoista. Normaalin kasvuun ja kehitykseen liittyvän kipuilun näkeminen lääkehoitoa vaativana oireiluna tai sairautena on äärimmäisen huolestuttavaa, ärähtää sosiologian dosentti Ilpo Helén Helsingin yliopistosta.

      SSRI-ryhmän lääkkeiden haittavaikutuksista otsikoissa ovat olleet pääasiassa pysyvät seksuaalitoiminnan häiriöt. Vähemmän puhuttuja haittoja ovat itsetuhoisuus, impulsiivinen ja vastustava käyttäytyminen, yllättävät aggressiot sekä vihamielisyys.

      Professori Jari Tiihosen mukaan luotettavinta tutkimustietoa on tällä hetkellä psykoosien, neuroosien ja unettomuuden hoidossa Suomessakin yleisesti käytettyjen bentsodiatsepiinien haitoista.

      Dosentti Ilpo Helénin mukaan SSRI- lääkkeiden käyttömäärissä näkyy selvästi voimakkaan ja taitavasti toteutetun lääkemarkkinoinnin vaikutus.

      – On korostettu hyötyjä ja vaiettu haitoista.
      http://www.apu.fi/artikkeli/laakehaitat-joukkosurmien-taustalla

      Onko masennuksessa kyse siitä mitä sinä syöt vai siitä mikä syö sinua? Jos päästä "viiraa", niin se on lääkkeen puutetta. Näin kaikille lääkäreille sekä potilaalle opetetaan ja annetaan ymmärtää.

      "Ruokavalio on parhaimmillaan lääkettä ja pahimmillaan sairauksille altistava. Ne, joilla on rohkeus kohdata itsensä, pääsevät hyvin eteenpäin. On myös niitä, jotka mieluummin vain kärsivät kuin tekevät paranemisen edellyttämiä fyysisiä ja/tai psyykkisiä muutoksia. Ihmisessä on itsessään paljon sekä parantavia että tuhoavia voimia. Tietyt mielenterveyssairaudet voivat johtua häiriintyneestä aivokemiasta lapsuuden kaltoin kohtelun tai muun sellaisen sijaan. Mielenterveysongelmia pitää hoitaa biokemiallisen ja fysiologisen tietämyksen avulla, ilman lääkkeitä. Nykyisin tiedetään, että ravintotekijöillä on keskeinen rooli mielensairauksien ehkäisyssä ja hoidossa."
      Lääkäri ja biokemian Tohtori Abram Hoffer
      Psykiatri Humphry Osmond

      Bisnes se on kuin kannattaa ja erityisesti juuri lääkebisnes. Käyttäkööt lääketehtaat mitä tahansa lipevää sanahelinää. Totuus on, että niiden valmistamien lääkkeiden tavoiteltu vaikutus on tuottaa lääkeyhtiölle liikevoittoa ja sitähän ne tahkoavat vuosi vuodelta aina enemmän ja enemmän, vaikka kansa ei tervehdy mitenkään. Haittavaikutukset eivät haittaa.

      Koululääketieteellä on paikkansa, mutta niin kauan kun ravitsemuksen ja kokonaisvaltaisen hoidon merkitystä ihmisen hyvinvoinnille ei tunnusteta, ovat koululääketieteen lääkärit melko kyvyttömiä auttamaan ihmisiä lukuisissa eri sairauksissa ja siten tuleekin hoidetuksi vain oireita, eikä potilas parane.

      Masennuksen omatoiminen hoito:
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm

      • 2+2

        Nuorisorikollisten väkivalta väheni lisäravinteilla!

        British Journal of Psychiatry-lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan nuorisovankien väkivallanteot vähenivät huomattavasti, kun heille annettiin päivittäin ruoan lisänä vitamiineja, hivenaineita ja välttämättömiä rasvahappoja. Tutkimukseen osallistui 231 nuorisovankia, iältään 18-21 -vuotiaita., jotka kärsivät keksimäärin 4 vuoden rangaistusta. Puolet heistä sai ruoan lisänä 13 vitamiinia ja 13 hivenainetta sekä EPA, DHA JA GLA rasvahappoja ja puolet vastaavia lumevalmisteita. Ruokavaliota ei muutettu millään lailla.

        Tulokset hämmästyttivät niin tutkijoita kuin vankilaviranomaisiakin. Lisäravinneryhmässä väkivallanteot vähenivät lähes 40%. Millään muulla keinolla ei ole saatu vastaavaa muutosta nuorten vankien käytöksessä. Tämä tutkimus viittaa siihen, että lisäravinnehoito vaikuttaa suotuisasti joko suoraan välittäjäaineisiin tai niitä tuottavaan entsyymiin tai sen toimintaa säätelevään geeniin. Ravitsemushoito voi siis ehkäistä tai jopa parantaa näinkin vaikeita ongelmia, jotka johtuvat aivojen neurokemian epätasapainosta.


      • blaaaaa

        Neuroleptit sitä ja tätä. Blaaa blaaa blaaa


    • Momo74

      Syön Ketipinoria 25 mg iltaisin nukahtamiseen. Aiemmin söin 50 mg x 1 Voikohan lääke aiheuttaa täydellistä seksuaalista haluttomuutta vai johtuuko se Peratsinin käytöstä (Peratsin 20 mg x 2)

      • There is no mental d

        Molemmat vievät seksuaalihalut ja -kyvyt, toisilla loppuelämäksi vaikka käytön lopettaisikin.


    • mömmöt

      Minäkin laitan tästä lääkkeestä kokemuksia äidistäni.
      Hän kylläkin jo kohta 90v, mutta ihminen se on hänkin. Eli syötetty nyt vuosia tätä samaa lääkettä Ketipinor ja aiemmin sitä tunnettua Seroquel josta johtuen äidillä todella halutaan saada lisää oireita vaikka olen näistä maininnut niin lääkärille kuin hoitohenkilökunnalle.
      Mutta mennään asiaan: Äidillä kuten osalla vanhuksilla on tietty vanhainkodissa paha olla ikävä läheisiä ja ei pysty enää pärjäämään kotona, siis on asuttava palvelukodissa tms.
      Äidillä todettiin lievä muistihäiriö (kaatunut laitettu suntti) EI dementiaa eikä pärjännyt enää kotona ja asuu nyt palvelukodissa. Täällä joskus levottomuuden tai ahdistuneen johdosta aloitettiin syöttää ensin Seroquelia ja nyt menee Ketipinor. Lääkäri ei ota mitään kantaa kun kysyn miksi tätä syötetään eikö ole muita lääkkeitä joita näinkin vanhalle annetaan? Selvitystä ei ole antanut koska hoitajat kokeet joskus HUOM! joskus että äiti on levoton ei nuku yöllä kunnolla (ei omassa huoneessa vaan yhteistilassa nojatuolissa) sekä joillekin hoitajille äkkipikainen ei anna hoitaa voi huitaista muttei ole aggressiivinen. Äidin kanssa pärjää huumorilla, mutta nykyisille hoitajilla ei sitä ole joten tulee sitten ongelmia eikä myöskään aikaa hyvä jos perushoito hoidetaan. Täten oireita voi silloin olla heidän kanssaan kuin muiden kanssa tulee hyvin toimeen. Näitäkin siis vain muutaman kanssa ei edes päivittäin.
      Hän on sairastanut myös veritulpan jalassa johon lääkitys Marevan sekä on sydämen vajaatoiminta. Lääke ohjeissa lukee ettei muistisairaille kuin myös dementikoille tulisi missään nimessä tätä lääkettä syöttää kuolleisuus lisääntyy nopeammin sekä lisää muutenkin iäkkään ihmisen iän lyhentymistä. Jo sinällään äidin sairaudet ovat tässä tapauksessa joita ei ole huomioitu kun tähän on tultu että syötetään mömmöjä vanhukselle kun muuten ei luista yhteistyö ja pitää saada vanhus ajoissa nukkumaan. Miksi tähän ei puututa. Omaisia ei kuunnella ja nyt vielä myrkyn lykkäsi kun huomasin uuden apteekkilaskun jossa oli UUSI lääke lisäksi??????? Hänelle syötetään nyt Quetiapin Hexal skitsofreniaa olevaa lääkettä joka näytti todellakin olevan myrkkyä äidille tämän Ketipinorin ohella.
      Minä käyn kaksi kertaa viikossa äitiä katsomassa hän on muuttunut lääkkeiden myötä laahustavaksi köpöttelee ei jaksa kävellä rollaattorilla on väsynyt ja ailahtelevainen kun juttelee ahdistunut kun ei jaksa liikkua. Vaatekaapit on kiinni ettei hän saa itsenäisesti ottaa vaatteita ettei kaapit sotkeudu. Minä näen että äiti siitä ahdistuu kun ne lukitaan, koska hän itsenäisesti pukee käy wc:ssä ja muutenkin pitää huoneensa siistinä nyt ne lukitaan. Henkilökunta vaihtuu jatkuvasti kun henkilökunnalla eripuraa jatkuvasti ja se nyt näkyy asukkaissa ei kiva. Siksi taitaa olla että vanhukset joilla on oikeus elää onnellinen turvattu elämä, niin tuputetaan näitä lääkkeitä että ovat hiljaisia "olentoja". Heidän ei enää anneta olla itsenäisiä jos joku sitä haluaa ja kun fyysinen terveys on kumminkin ollut hyvä ja päänuppikin on suht kunnossa mitä nyt pientä muistihäiriötä on, niin miksi tähän on menty lääkkeiden syöttämiseen..
      Niinhän meillä kaikilla on joskus erimielisyyksiä elämässä ja tyytymättömyyttä muisti pätkii. Itsekin päälle 60v niin kyllä se muisti joskus pätkii ja kuis se toisia haittaa jos joskus olen eri mieltä kunhan en räiski ja heitä astioita päälle. Vanhuksillakin on oikeus viimeisiin vuosiin ilman "mömmöjä" ja henkilökunnan tulisi käyttää maalaisjärkeä miten hoitaa asukkaitaan. Sillä mieti itse miten sinua tullaan joskus hoitamaan samoinko kun nyt hoidat näitä vanhuksia, sillä sekin on edessämme vanhuus.
      Siis tähänkö on menty.
      Eri asia jos joku vanhus voimakkaasti oirehtii ja on vaikeuksia hoitohenkilökunnan kanssa, mutta ei näin radikaaleja lääkkeitä tulisi silti heille syöttää löytyy varmaan muitakin vaihtoehtoja lääkkeissä.
      Mihin olen hukkaamassa sen leppoisa huumorintajuisen iloisen äidin jota kävin hetki sitten katsomassa. Hän muistaa minut joka kerta halaa ja on aina paljon kerrottavaa nyt olen huolissani, että lääkkeetkö hänet väsyttävät muihin maailmoihin kun henkilökunta ei jaksa asukaitaan hoitaa.
      Ymmärtäisin jos olisi dementiaa tai Alzheimerin tauti mutta kun ei ole.
      Näin on tänään huomiseksi yritän saada selvyyden MIKSI? syötetään näitä lääkkeitä vanhuksille.
      Kerro onko sinulla vastaavia tapauksia.

      Mitä mieltä sinä olet tästä?

      • mömmöt-koukuttaa

        Antipsykootteja syötetään vanhuksille käyttäytymisen kontrollointiin. Se on ristiriitaista, koska aineita ei suositella dementikoille terveysriskien takia, vaan todellisuus on eri. Kuten myös lasten "käytöshäiriöihin" niitä syötetään. Ne eivät ole mihin ne alunperin on tarkoitettu(psykoosit).Käytöshäiriö=epämiellyttävä esim agressiivinen käytös

        Noita syydetään vanhainkodissa kun ei jakseta katsoa käytöstä. Helpompi makuuttaa sängyssä lääkepöllyssä. Sedatoivuus plussaa = ihminen nukkuu ja on hiljaa

        Lamaava vaikutus on se, mitä niillä haetaan. Joskus mietin, ketä antipsykooteilla hoidetaan, ihmistä vai ihmisen ympärillä olevien etua. Moni kelle pakotetaan noita lääkkeitä, kapinoi niiden turruttavaa ja typerryttävää vaikutusta ja lukuisia muita vakavia haittavaikutuksia kohtaan eivätkä halua syödä noita.

        Ne on alunperin, ja ne aina tulee olemaan käytöksen kontrollointiin käytettyjä.

        Jos haluaa sössiä lapsensa elämän jo alkutaipaleella, tai se on sössitty jo, ei kun adhd-stimulanttia ja Risperdalia naamaan ja tenava hiljaiseksi. Kysykää tenavalta sitten 15 vuotta myöhemmin, mitä mieltä lääkkeistä oli. He todennäköisesti on vieläkin jollain psykiatrian pillerillä silloinkin


    • Potilas Lari

      Yleisesti sanon että ketipinor/seroguqel (keitapiini) tarpeeksi suurilla annoksilla aiheuttaa valtavaa näläntunnetta ja myös mahdollisesti painajaisia. Oli miten oli, psykoosipotilaan on syötävä todennäköisesti lääkkeitä. Itse olen nukkumiseen syönyt ketipinoria ja seroquelia. Tarpeeksi suurella annoksella että pystyn nukkumaan tulee valtava nälkä ja usein painajaisiakin, mitä taas ei riittämättömällä annoksella tule. Minulla riittävä annos ketiapiinia on 200mg minimissään nukkumiseen. Olen myös testannut levozinia ja olanzapinia (zyprexa) ne tekevät nälän yhtälailla. Mutta olanzapin ei tee painajaisia.

    • Potilas Lari

      Elikkä siis sopiva annos ketipinoria olikin 100mg nukkumiseen ei 200 vaikka silläkin saa nukuttua...

    • Huolestunutttt

      Onko kenelläkään noussut paasatoverensokeri, eli paastoat väh. 8 h yön yli ja verkoe otetaan aamulla. Minulla aina normaali paasatoverensokeri, nyt suht lyhyen aikaa ketipinoria syönyt ja verensokeri noussut. Voiko tämä lääke vaikka puhkaista diabeteksen ?. Minulla aina sokeriarvot ovat olleet ok. Sukurasitettakaan ei tälle sairaudelle ole. Syön lääkettä hyvin pieniä annoksia, eli yksi 25mg tabletti per vrk univaikeuksiin.

      • Iääkäri

        Lääkkeen eräs mahdollinen sivuvaikutus on diabeteksen puhkeaminen.


    • Edellinenkirj

      Vielä.... Olen hoikka, syön- ja liikun säännöllisesti.

    • Tamara1975

      Hyvä mania/psykoosilääke. 600mg-1000mg illassa. Nukkuu paremmin eikä

      käy jatkuvasti ylikierroksilla. Toisaalta stressaavissa elämäntilanteissa nuokaan

      määrät eivät tehoa, voi laukaista psykoosin lääkittynäkin...

    • ntikheina

      Varokaa kyseistä lääkettä! Itse söin 9 vuotta väärällä diagnoosilla.

      Minulle lääkkeistä jäi vain kasa sivuvaikutuksia, joita nyt jälkikäteen koetan hoidella. Otsalohkon vaurioiduttua kärsin tarkkaavuushäiriöstä ja työmuistin vaikeuksista. Olen hakenut nyt neuropsykologista kuntoutusta tähän ongelmaan, olin aiemmin hyvä koulussa ja yo-opiskelija, nyt koetan palauttaa itselleni edes jonkun tasoisia kognitiivisia kykyjä. Hormonitoiminta on mennyt sekaisin, testosteroiinitasot ja kasvuhormoni ovat koholla. Eli en ole nainen kuten ennen olin. Todennäköisesti tuosta seuraa myös lapsettomuutta. Ja olen saanut neurologilta lähetteen dopamiinijärjestelmän kuvaukseen, koska hän päätteli oireistani ja traktografiakuvista, että kaikki ei ole tuolla alueella välttämättä kohdillaan. Ja lisäksi minulla on tardivedyskinesia ja unenaikainen raajojen jaksottainen liikehäiriö.

      Eli kalliiksi tuli tälle keholle tuo hoito. En varmaankaan koskaan palaudu noista vaurioista. Lääke aloitettiin aikoinaan tunnistamattomaan pakko-oireiseen häiriöön, johon liittyi dissosiaatio, joka sekoitettiin psykoosiin. Mutta varokaa!! Lääke tuhoaa teidät!!! Ette ole olemassa silloin kun syötte sitä, ettekä kykene ajattelemaan kriittisesti silloin ja huolehtimaan itsestänne. Lääke vie ajattelukyvyn, siksi sitä juuri harhojen hoitoon käytetäänkin. Elätte sumussa ja lumetodellisuudessa kun syötte sitä. Pitäkää puolianne!! Kukaan muu ei ajattele teidän etuanne, teidän on itse huolehdittava omasta hyvinvoinnistanne!

      • knihy

        Kiitokset, että kerroit kohtalostasi. Toivotaan, että joku ottaa tarinastasi vaarin. Pahoittelut siitä mitä sinulle on tehty hoitamisen nimeen. Toivottavasti saat joskus jonkinlaista oikeutta. Voimia.


      • Ardilla

        Hei ntikheina,

        Miten otsalohkon vaurioituminen on todettu? Itse syön lääkettä (melko pienenä annoksena), mutta pitkäaikaiskäytön haitat huolestuttavat. Onko esimerkiksi lääkäri todennut tarkkaavuushäiriön ja työmuistin vaikeuksien mahdollisesti johtuvan Ketipinorista? Voihan näihin näihin oireisiin vaikuttaa moni muukin asia, ei pelkkä lääkitys. Itse olen huomannut kognitiivisten kykyjen heikentyvän ahdistuksen ja masennuksen takia. Voimia sinulle joka tapauksessa!


    • Zcvyr

      En lukenut koko ketjua, mutta yhden henkilön tiedän joka tosiaan menetti yöunensa pitkä aikaisen ketipinorin käytön seurauksena, eli yritti lopettaa ketipinorin eikä saanut nukuttua, sai unettomuuteen tavallisia uni ja nukahtamisläökkeitä, mutta uni oli lyhyttä ja heikkoa näillä. Aloitti ketipinorin uudestaan tai siis lopetti lopettamisyrityksen ja alkoi taas uni maittaa. Lääkärit eivät tienneet mistä on kyse.

    • Äitiii

      Älkää vaan varsinkaan nuoret syökö tätä myrkkyä ikinä!!! Minä uskon vahvasti että tämä lääke aiheutti poikani itsemurhan reilu 20 vuotiaana!!! Kamala lääke. Määrättiin ilta-ahdistukseen ja nukkumiseen! Miksi? Noihinhan on omiakin lääkkeitä!! Tämä on psykoosilääke!!

      • Yhujuk

        Ketipinor kyllä nukuttaa ja saattaa vähentää ahdistustakin, mutta olo on noista kuin lekalla päähän lyöty. Ei tule semmoista mukavaa oloa kuin bentsoista joka vastaa lähinnä sitä tunnetta kun on mökillä illalla takkatulen ääressä tai sitä kun sai koulussa hiihtolenkin jälkeen maalissa kuumaa mehua. Ketipinorista tulee sellainen olo kuin sinut olisi lamautettu jollain tainnutusaineella. Ei sellaista pientä mukavaa lämmintä oloa.


      • Huukikk

        Asia ei ole mustavalkoinen ja ihmiset jäävät bentsoihin koukkuun niin fyysisesti kuin psyykkisesti, mutta ei ne niillä koukkuun jääneillä nouse päähän. Puhutaan vain pienestä olotilan muutoksesta jotta ihminen tuntee olonsa siedettäväksi. Koukkuun ihminen jää koska unettomuus häviää, ruoka maittaa, olo on rennompi, sanavalmiimpi, miellyttävämpi ja toimintakyky on parantunut. Tästä syystä niitä haluavat syödä mm. töissäkäyvät.


      • nllknjn

        "Ei tule semmoista mukavaa oloa kuin bentsoista joka vastaa lähinnä sitä tunnetta kun on mökillä illalla takkatulen ääressä tai sitä kun sai koulussa hiihtolenkin jälkeen maalissa kuumaa mehua."

        Jo oli hehkutuspuhe bentsoista.

        Googlaa "benzo withdrawal" niin siitä on mukava olo kaukana. Joku sanoo pahemmaksi kuin heroiinivieroitusta.


      • Huhjuuj

        No tuo on totuus siitä miltä bentso tuntuu pienellä annoksella kun sen käytön aloittaa. Vieroitusoireet on sitten tuon vastakohta ja olo on kylmä, flunssainen ja kolkko kuin istuisi talvella tyhjässä talossa josta on sähköt poikki.


      • Huhjuuj

        ...Ja se jos lääkäri ei suostu riippuvaista auttamaan tuntuu samalle kun sut jätettäisiin talvella tien päälle paikkaan jossa ei ole muuta kuin pimeää metsää ja maantietä. Ei pitäisi olla ihme kellekään jos tämmöinen ihminen sitten ostaa tai ottaa vastaa pillereitä kadulta jos on tarjolla tai hakee Alkosta pullon ja juo kännit.


    • Eikoskaaneikoskaan

      Kovasti moititaan Ketipinoria. Minulla sitä on ollut psykoosinestoon ja hyvin on toiminut. Tietysti olisin mielelläni ilman , mutta ei ne psykoositkaan oikein kivoja kokemuksia ole olleet. Että näin meillä ...

    • aivan_kamala_lääle

      Maidon eritystä rinnoista. Nainen n. 50 v. Risperidon 2 mg / vrk 3 kk.

      Lääkärit: höh. Mitä pienistä!

    • Kivalääke

      Veljeni kuoli ketipinorin aiheuttamiin rytmihäiriöihin! Isän veli sai niin rajut lihasjäykkyydet ettei relaksantit auta ja pyörätuolissa luultavasti loppuelämän! Itsellä se on heikentänyt syndäntä ja 6 kertaa haimatulehdus,2 kertaa taju pois lievän sydänkohtauksen vuoksi, teki täysin impotentiksi ja sellaisia pakkoliikkeitä kokoajan ettei onnistu juuri mikään vähänkään tarkkuutta vaativa että popsikaahan ketipinoria! Lääkärit ei ota kantaa ollenkaan ja määräävät lisää samaa paskaa vaikka kerron näistä oireista. Itsellä ei huumetaustaa ole ja tutkimuksissakin on todettu sydänlihaksen heikenneen. Lihasjäykkyys myös on itsellä enkä pysty sängystä aamulla nousemaan ilman lihasrelaksanttipiikkiä. Sydänhän tykkää heikentyneenä varsinkin jatkuvasta relaksanttien syönnistä.. no en muuten kirjaimellisesti pysty lihasjäykkyyksien vuoksi liikkumaan.

    • Tuhottuihminen

      Itse käytin tätä paskalääkettä n. kaksi vuotta, samoin myös kasan useita eri lääkkeitä, mm. muutamia masennuslääkkeitä ja ainakin kolmea tai neljää muuta neuroleptia, mutta lyhyempiä aikoja ja nämä kaikki lääkkeet yhdessä vaurioittivat minut ihan täysin. Olin koekaniini lääketehtaille. En ole se sama ihminen, joka olin ennen näiden lääkkeiden käyttöä. Menetin seksuaalisuuteni ja tunne-elämäni latistui, olen nykyään masentuneempi ja anhedoninen, koska en kykene saamaan nautintoa tai iloa yhtään mistään. Tunne - ja kokemusmaailma on muuttunut harmaaksi, valjuksi ja latteaksi. Asioista on lähtenyt merkitys, ne jutut jotka aiemmin kiinnostivat ja joita kohtaan tunsin syvää intohimoa, ovat nykyään minulle ihan yhdentekeviä. En osaa keskustella ihmisten kanssa, enkä ole enää sosiaalinen. Persoonani on supistunut ja tylsämielinen. En saa henkistä yhteyttä muihin ihmisiin. Kehoni on kauttaaltaan jäykkä, ja vartaloni liikkeet ovat jähmeät ja robottimaiset. Etenkin aamuisin koko kroppani on kuin rautakanki, jota pystyn vaivoin liikuttamaan. Minulla on kehossa jatkuvasti kipuja. Minulla on myös voimakkaita aistiyliherkkyyksiä, etenkin valoa kohtaan. Lihoin useita kymmeniä kiloja lääkkeitä käyttäessä, ja osan kiloista olen onnistunut saamaan pois mutta aineenvaihduntani on nykyään huomattavasti hitaampi. Unirytmini meni täysin sekaisin, enkä tätä nykyä saa unta ilman unilääkkeitä. Niidenkin avulla nukun usein sellaista katkonaista ja ohutta unta, joka ei virkistä yhtään. REM-uneen en varmaan edes kykene pääsemään. Olen tätä nykyä työkyvyttömyyseläkkeellä, koska nämä lääkkeet tekivät minusta täysin ramman ihmisen. En tiedä kykenenkö koskaan opiskelemaan ja menemään työelämään. Psykiatria tuhosi elämäni ihan totaalisesti, mietin itseni tappamista joka ikinen päivä. Tuntuu että tästä helvetistä ei ole muuta ulospääsyä, olen ihan neuvoton.

    • LOPETTAKAAKETIJASERO

      Söin itse seroquelia ja ketipinoria pari kolme vuotta ja lopetin koska sain lisää psyykkisiä oireita eikä minulle käy muut psyykenlääkkeet. Koska minulla esiintyi errilaisia fyysisiä oireita myös: vapinaa, lihaskramppeja, tasapaino-ongelmia, lihomista (20kg) , verensokeri,- maksa,- munuais,- arvot koholla, verenpaine koholla, lopettin myös siksi. Vieläkin on vähänväliä vieroitusoireita vaikka lopetin noin kolme vuotta sitten. Moni asia on parantunut: aistit, kävely, keskitttymiskyky, onnellisuuden tunne, kaikki veren, maksan, munuaisten arvot normalisoituneet. Olen laihtunut 10 kiloa. Ajatuksen juoksu ja muisti on myös parantunut.
      En tietenkään ole kertonut avolla (psykiatri, hoitajat) että olen lopettanut melkein kaiken. Välillä kun on oikein paha olla yöllä syön kyllä ketipinoria mutta en jatka. Melatoniiniä syön myös . Antaa heidän uskoa vain että ne MYRKYT!! auttaa ja että syön niitä. Vähän ehkä epäilevät sillä kaikki fyysiset arvot ovat aika normaaleja enkä vaikuta tokkuraiselta enää. Yritän jatkaa eläkkeellä vielä joitakin vuosia sitten menen takaisin töihin jos vain kuntoudun näistä viekkareista ja pysyn muutenkin nahoissani.
      Sen jälkeen kerron kaikille että enpäs lällällää syönytkään niitä myrkkyjä vuodesta se ja se:))

      • z-lääkekoukussa

        Minä aloitin juuri Ketipinorin käytön Stilnoct-vieroituksen tueksi. Toistaiseksi siitä ei ole juuri tullut sivuoireita, mutta se ei myöskään väsytä! Saati kohenna mielialaa tms. Täysin turha lääke ilmeisesti, mutta olen epätoivoinen koska stilnoctit on lopetettu enkä pysty nukkumaan ilman niitä.


    • neuroleptit tuhoaa aivoja...lääkärien mielestä ihminen on skitsofreenikko jos ajattelee noin mutta ei niitä pidä uskoa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe