Perheauto, kestävä sellainen

autoileva äiti

Eli tark olis hankkia perheelle uus auto, tila-auto tai farkku, mahd huolettomat kilometrit olis tärkeitä ku päivittäin autoa tarvii ja mitä vähemmillä/ halvemmilla huolloilla pääsee, sitä parempi. Vuodessa vanhaan fabiaan tuli n 50 000km vuodessa ja se kesti 6v, toi oli ihan ok, nyt oon katsonu -03 pösö 406sta (200 000km) ja -02 Nissanin almera tinoa (90 0000km) , mitä ongelmia tai vikoja näissä? Molempian ajettavuus oli musta ok ja molempiin sopi koko perhe :) Veikkauksia/ arvioita kestääkö jompikumpi/ kuimpikaan sitä 6v säännöllisillä öljynvahdoilla yms? Muita merkkejä ja malleja? budjetti heikko, 6-8 tonnia :( Muutkin mielipiteet ja lisätiedot auton hankintaan tervetulleita -Kiitos

12

706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t6uhs

Silloin vois kantsia ostaa 940 Volvo. Viimeisimmät tosin tehty 1998, mutta ei se mitään. On nimittäin todella lujaa tekoa niin kori kuin koneetkin. Keskikulutus on n. 10 litraa sadalle, tämä on auton (ainoa) heikkous.

• s.h..............

kymmenen litraa sadalla, melkoisen kallista jos 50 000km vuodessa. Tässä tapauksessa itse suosittelisin diesseliä ihan ehdottomasti. Tosin tuossa hintaluokassa saattaa jo kilometrejäkin olla, mutta diesselithän on tunnetusti lujaa tekoa. Itse lähtisin diesseliä katselemaan volvon, volkkarin tai miksikäs ei pösönkin tarjonnasta.

• Kroma
        s.h.............. kirjoitti:

kymmenen litraa sadalla, melkoisen kallista jos 50 000km vuodessa. Tässä tapauksessa itse suosittelisin diesseliä ihan ehdottomasti. Tosin tuossa hintaluokassa saattaa jo kilometrejäkin olla, mutta diesselithän on tunnetusti lujaa tekoa. Itse lähtisin diesseliä katselemaan volvon, volkkarin tai miksikäs ei pösönkin tarjonnasta.

Fiat Cromassa hinnan pudotus on hurja eikä nämä mene kaupaksi kuin hinnalla.Tinkaa tästä tuore tila auto luulisi lähtevän käteis ostajalle tuohon 8000eur hinta rajaan.
        http://www.nettiauto.com/fiat/croma/3311742.
        Vaihtoehtona saman hintainen nissan tino joka onkin jo hieman vanhempaa kalipeeria.Kummassa vaihtoehdossa saa autoa tuohon rahaan enemmän?
        http://www.nettiauto.com/nissan/almera-tino/3564090

• Halpisautoilija
        Kroma kirjoitti:

Fiat Cromassa hinnan pudotus on hurja eikä nämä mene kaupaksi kuin hinnalla.Tinkaa tästä tuore tila auto luulisi lähtevän käteis ostajalle tuohon 8000eur hinta rajaan.
        http://www.nettiauto.com/fiat/croma/3311742.
        Vaihtoehtona saman hintainen nissan tino joka onkin jo hieman vanhempaa kalipeeria.Kummassa vaihtoehdossa saa autoa tuohon rahaan enemmän?
        http://www.nettiauto.com/nissan/almera-tino/3564090

ja ehdotat Fiattia. Ei nhyvää päivää...

• t6uhs
        s.h.............. kirjoitti:

Nuo kilometrit puhuu kyllä dieselin puolesta. Vähemmillä metreillä tuo Volvo olisi hyvä valinta.

• kroma

• Tämä on nähty

• HAlpisautoilija

• TH

Jos haluat luotettavan ja kestävän auton millä ajaa tarpeen tullen paljon enemmänkin niin Toyota Avensis!
      Meillä on ollut sellainen jo kauan ja ei hirveän kallis ja edulliset varaosat ja huolto. Osta 99vm-03 malli niissä alkaa jo olla ilmastoinikin jo melkein kaikissa! Ja jos löydät alta 200tkm ajetun missä on huollot tehty niin ei tarvii muuta kun maksat vakuutukset ja tankkaat! Meillä on 160tkm ajettu ja 99vm ja ollaan ajettu jo 40tkm sillä eikä mitään ongelmia! Tavallisen auton näköinen se tietenkin on ja ei erotu massasta mutta harvemmin niitä näkee tien varressa! Elä osta Nissania, ranskalaisia tai Fiattia tulet vain pettyy. Tiedän kokemuksesta!

• Olen huomannut

Avensis kestää isältä pojanpojalle!

• Kroma

Kyllä noita laadukkaita vanhakoppasia Aveja löytyy 8000-9000eur.kilsoja alkaa olla kaikissa jo aikalailla ja ei taida vanhakoppasesta Avesta saada paljon mitään kun mittarissa on 300.000km.
        Tästä hyvin toiminut Ave jolla ajaa isältä pojalle moottori vain vaihdetaan 160000km välein.
        http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/3536463

• perheautona
        Kroma kirjoitti:

Kyllä noita laadukkaita vanhakoppasia Aveja löytyy 8000-9000eur.kilsoja alkaa olla kaikissa jo aikalailla ja ei taida vanhakoppasesta Avesta saada paljon mitään kun mittarissa on 300.000km.
        Tästä hyvin toiminut Ave jolla ajaa isältä pojalle moottori vain vaihdetaan 160000km välein.
        http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/3536463

Meillä 5 henkinen perhe ajelee 12-99 avensiksella 1,6 l moottorilla. Tuli taloon vajaa 200tkm ajettuna. Nyt mittarissa 307tkm. Välillä tapahtunut seuraavaa: Kuluvien osien lisäksi 2 pientä vikaa jotka korjattu itse. Osien hinta 160 e yhteensä. Alapallonivel vaihatettu liikkeessä (onko kuluva osa?). Osa 40€ työ 25€.
        En epäileisi yhtään ottaa uudelleen vaikka 200tkm ajettua. En valita!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2258
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1863
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1520
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      23
      1507
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1234
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      181
      1167
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1110
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1084
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      932
    Aihe