Minulle ilmestyi viikko sitten valkoinen patti kielen sivuun. Koko kielen vasen puoli on kipeä patin takia. Minulla on myös ollut haavaumia suussa usein lähiaikoina. Mikähän mahtaisi olla?
Valkoinen patti kielessä
16
43420
Vastaukset
- pp
Minulla tulee joskus kerran vuodessa pieni näppy kieleen ,hemskatin kipeä.. läärärissä käyty.. "vitamiinin näppy" vitamiinin puutos.. menee ittestään pois.. muista syödä vitamiineja :))) talvella varsinkin.. Toki en suuhusi näe onko kyseessä samatilanne.. jos ei mene pois tai kasvaa tai on jo ison kokoinen.. kannattaa mennä lääkäriin..
Aftoja suussa. Kenties? En kyllä ole ihan varma, kun en tunne sinua. Mutta jos kyseessä on vain pelkkä patti niin työnnä kielesi alahuuleen ja yritä sanoa muu-u.
- :)
Aih minullakin on valkoinen patti kielessä , kielen pallo on noussut ja tullut valkoiseksi. Todella kipeä on. ja samaan aikaan tuli myös suuhun haavauma joka on paisunut, melkein sama tilanne kuin sinulla uniikki ;( lääkärissä käy , ei voi ees syödäkkään.
- Hormoonitäti
Itsellä rykelmä valkoisia patteja kielen päässä ! On meinaan kipeitä..
oon yrittänyt syödä vitamiineja ja käyttää suuvettä mutta mikään ei auta. Näitä ilmestyy aina välillä :( - nioubvg
syöpä
- vierasvierasvieras
minullakin on juuri nyt sellainen kielessä sattuu aika paljol en suosittele mennä puristelemaan sillä alkaa sattumaan enemmän ja kipu kestää kauemmin suosittelen vitamiinien syöntiä en kyllä tosiaan tiedä mistä näitä tulee ja miksi mutta itse yritän olla vain koskematta näppylä lähtee kyllä ajanmyötä.
- Kissa1234
Minulla on kielen reunassa vasemmalla puolella kans valkoinen näppylä mutta ei ole lainkaan kipeä?
- nahkis2
Hapokkaat hedelmät voi aiheuttaa haavoja/aftoja,esim. omenat ananakset ja sitrukset.
- tdrhdh
afta
- Anonyymi
söin ananaksen makuisia kovia toffeekarkkeja, ilmestyi oikealle puolelle kielen reunaa valkoinen läikkä joka on kipeä. johtuukohan ananaskarkista
- Anonyymi
No nyt mullakin kielen vasemmalla puolella patti ja on kipeä jos se on afta tai vitamiinin puute nii hyvin menee
- Anonyymi
Kohta kuukauden ollu pari valikoista pattia kielen sivussa. Kävin yksityisellä ja lääkäri sanoi vaan, ettei mitään hätää, ovat kuulemma normaaleja ja menevät ajansaatossa ohi.
Syön hyvin vitamiineja mm: D:tä, B12, C:tä, sinkkiä, argiinia, magnesiumia ja Maga jauhetta.
En kyllä oikeen keksi mitä vitaamiinia tähän vielä ottas.
Huolettaa...
Itsellä patit eivät ole kipeitä mutta vaivaavat mieltä. Viimeisen kuukauden ollut kovaa työ stressiä, voisikohan nämä johtua siitä?
- Anonyymi
sama ongelma
- Anonyymi
Silloin on hiv
- Anonyymi
Kipuun auttavat hapot ainakin mulla. Laitan suoraan aftanäppyyn sitruunatiivistettä ja kipu lähtee ja näppy katoaa nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019