Valkoinen patti kielessä

uniikki,

Minulle ilmestyi viikko sitten valkoinen patti kielen sivuun. Koko kielen vasen puoli on kipeä patin takia. Minulla on myös ollut haavaumia suussa usein lähiaikoina. Mikähän mahtaisi olla?

16

37809

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pp

      Minulla tulee joskus kerran vuodessa pieni näppy kieleen ,hemskatin kipeä.. läärärissä käyty.. "vitamiinin näppy" vitamiinin puutos.. menee ittestään pois.. muista syödä vitamiineja :))) talvella varsinkin.. Toki en suuhusi näe onko kyseessä samatilanne.. jos ei mene pois tai kasvaa tai on jo ison kokoinen.. kannattaa mennä lääkäriin..

    • Aftoja suussa. Kenties? En kyllä ole ihan varma, kun en tunne sinua. Mutta jos kyseessä on vain pelkkä patti niin työnnä kielesi alahuuleen ja yritä sanoa muu-u.

    • :)

      Aih minullakin on valkoinen patti kielessä , kielen pallo on noussut ja tullut valkoiseksi. Todella kipeä on. ja samaan aikaan tuli myös suuhun haavauma joka on paisunut, melkein sama tilanne kuin sinulla uniikki ;( lääkärissä käy , ei voi ees syödäkkään.

    • Hormoonitäti

      Itsellä rykelmä valkoisia patteja kielen päässä ! On meinaan kipeitä..
      oon yrittänyt syödä vitamiineja ja käyttää suuvettä mutta mikään ei auta. Näitä ilmestyy aina välillä :(

    • nioubvg

      syöpä

    • vierasvierasvieras

      minullakin on juuri nyt sellainen kielessä sattuu aika paljol en suosittele mennä puristelemaan sillä alkaa sattumaan enemmän ja kipu kestää kauemmin suosittelen vitamiinien syöntiä en kyllä tosiaan tiedä mistä näitä tulee ja miksi mutta itse yritän olla vain koskematta näppylä lähtee kyllä ajanmyötä.

      • Kissa1234

        Minulla on kielen reunassa vasemmalla puolella kans valkoinen näppylä mutta ei ole lainkaan kipeä?


    • nahkis2

      Hapokkaat hedelmät voi aiheuttaa haavoja/aftoja,esim. omenat ananakset ja sitrukset.

    • tdrhdh

      afta

    • Anonyymi

      söin ananaksen makuisia kovia toffeekarkkeja, ilmestyi oikealle puolelle kielen reunaa valkoinen läikkä joka on kipeä. johtuukohan ananaskarkista

    • Anonyymi

      No nyt mullakin kielen vasemmalla puolella patti ja on kipeä jos se on afta tai vitamiinin puute nii hyvin menee

      • Anonyymi

        Kohta kuukauden ollu pari valikoista pattia kielen sivussa. Kävin yksityisellä ja lääkäri sanoi vaan, ettei mitään hätää, ovat kuulemma normaaleja ja menevät ajansaatossa ohi.
        Syön hyvin vitamiineja mm: D:tä, B12, C:tä, sinkkiä, argiinia, magnesiumia ja Maga jauhetta.
        En kyllä oikeen keksi mitä vitaamiinia tähän vielä ottas.
        Huolettaa...
        Itsellä patit eivät ole kipeitä mutta vaivaavat mieltä. Viimeisen kuukauden ollut kovaa työ stressiä, voisikohan nämä johtua siitä?


    • Anonyymi

      sama ongelma

    • Anonyymi

      Silloin on hiv

    • Anonyymi

      Kipuun auttavat hapot ainakin mulla. Laitan suoraan aftanäppyyn sitruunatiivistettä ja kipu lähtee ja näppy katoaa nopeasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe