Kun minä olin nuori, teki faija minulle rattikelkan, joillakin oli kaupasta ostettuja hienoja.
Ja kyllä minuun kohdistettiin tätä "koulukiusaamista" sitä normaalia lasten välistä mistä nyt on tehty KAUHEA, lapsellinen ongelma.
Homma hoitui perinteisesti, pienellä nenäverenvuodolla.
Kiusaaminen = Henkisen lujuuden testaaminen, loppui siihen.
Ja kiusaajista tuli kavereita siinä vaiheessa kun heidän kelkkansa oli hajalla ja minä laskettelin vain. Kyllä oli lainaajia, lahjuksiakin sain ja tyttöjen ihailevia katseita.
Minusta on parempi että luonnetta lujitetaan ja testataan lapsena, ei tarvitse sitten aikuisena vollottaa turhista.
Kiusaaminen
42
465
Vastaukset
- vasso-Q
Nyt kun on kasvanut sureksi olen melkein samaa mieltä kanssasi. Siis menneisyydestä. Nykyisestä lapsiin kohdistuvasta kiusaamisesta en tiedä muuta kuin mitä olen lehdistä lukenut ja lapsenlapsilta kuullut. Olen kautta rantain antanut itseni ymmärtää, että raakuus on lisääntynyt. Ei tunnu mäessä kavereitten rattikelkalle nauraminen yhtään miltään, mutta kun alkavat ruojat pitkin maailmaa julkaista valokuvia ja keskustelunpätkiä netissä.
Jos oli kiusaaminen siedettävää ja kovettavaa ennen, tämän päivän lapset ja nuoret joutuvat vielä kovemmalle.- HTZA
meillä alkaa olla Eurooppalainen tms. kulttuuri vallalla.
Ulkomainen hapatus tuo raakuutta meillekin.
Onneksi meillä on muutakin tuontitavaraa, Stadin lämmitetyt kadut.
Niistä on helppo potkia munille kun jalka pitää hyvin.
Toivottavasti tuo lisääntyy Laajasaloon, siellä asuu kaupunginjohtajamme.
Suokoon jumalat että kauppakeskukset sallitaan kauas.
H. - vasso-Q
HTZA kirjoitti:
meillä alkaa olla Eurooppalainen tms. kulttuuri vallalla.
Ulkomainen hapatus tuo raakuutta meillekin.
Onneksi meillä on muutakin tuontitavaraa, Stadin lämmitetyt kadut.
Niistä on helppo potkia munille kun jalka pitää hyvin.
Toivottavasti tuo lisääntyy Laajasaloon, siellä asuu kaupunginjohtajamme.
Suokoon jumalat että kauppakeskukset sallitaan kauas.
H.Luettuani uudelleen viestisi ja omanikin alle tulleen viestin vastaan rauhallisemmin.
Reilut viisikymmentä vuotta jaksoin olla syyllinen. Vasta sitten tuli kovuus. Joten mielipiteeni on kuitenkin sellainen, että lapsen pitäisi antaa kasvaa rauhassa. Hyökättäköön hänen kimppuunsa vasta myöhemmin. - HTZA
vasso-Q kirjoitti:
Luettuani uudelleen viestisi ja omanikin alle tulleen viestin vastaan rauhallisemmin.
Reilut viisikymmentä vuotta jaksoin olla syyllinen. Vasta sitten tuli kovuus. Joten mielipiteeni on kuitenkin sellainen, että lapsen pitäisi antaa kasvaa rauhassa. Hyökättäköön hänen kimppuunsa vasta myöhemmin.tyttö/poika olet alkanut olemaan.
H. - vasso-Q
HTZA kirjoitti:
tyttö/poika olet alkanut olemaan.
H.Niin sinäkin. Aina välillä luulemme olevamme samaa mieltä.
Tilanteet ovat erilaisia ja ihmiset ovat erilaisia. Minun vanhempi velikin pilkkasi kaikkea, mitä minulla oli tai mitä tein, mutta se oli kateutta. Opin tietenkin vittumaiseksi ja olen hyvin treenattu taisteluyksikkö. Veljeni jatkaisi nyhtämistään ihan varmasti vieläkin, jollen olisi jossain vaiheessa tajunnut, ettei aikuisen ihmisen tarvitse sietää ketään pelkästään sen vuoksi, että tämä sattuu olemaan sukua tai samaa perhettä. Kuten sinullakin aika kultaa muistot ja kaikki muuttuu sankaritarinaksi.
Kaikki ihmiset eivät kuitenkaan ole samanlaisia, eikä kaikki kiusaaminen ole sitä tavanomaista perussettiä. Erästä ikäistäni miestä kiusattiin koko kouluiän ja varmaan vielä töissäkin, ja se näkyy hänessä vieläkin. Kaveri oli lapsena hauska ja leikkisä ja ihan harmiton heppu. Nykyään hän on yksin hämärissä liikkuva yksinäinen ihminen. Vanhemmilla oli varmasti osuutta asiaan, että tämä perheen ainoa lapsi ei selvinnyt kovassa ja ilkeässä lasten ja nuorten maailmassa, kuten muut. Toinen häntä kiusanneista on istunut moneen kertaan linnassa ja toinen kiusaaja kuoli 50 vuotiaana vuosikymmenten ryyppäämisen seurauksena.Minäkin olen viidestä lapsesta nuorin ja vielä iltatähti joten olen joutunut sisarusten, nuorempien ( 2 vanhempaa jäänyt hiukka oudoiksi kun olivat jo poissa kotoa) "koulutettaviksi". Minustakin se oli hyvä asia koska opin pitämään puoleni jopa koulussa ja "uskalsin" sanoa opettajille niinkuin muillekin sanottavani. En sanoisi sitä kuitenkaan kiusaamiseksi.
firefox58 kirjoitti:
Minäkin olen viidestä lapsesta nuorin ja vielä iltatähti joten olen joutunut sisarusten, nuorempien ( 2 vanhempaa jäänyt hiukka oudoiksi kun olivat jo poissa kotoa) "koulutettaviksi". Minustakin se oli hyvä asia koska opin pitämään puoleni jopa koulussa ja "uskalsin" sanoa opettajille niinkuin muillekin sanottavani. En sanoisi sitä kuitenkaan kiusaamiseksi.
Aivan. Pikkukiusa kasvattaa. Oikea kiusaaminen vahingoittaa. Jotkut ihmiset ovat herkempiä haavoittumaan, ja sekin pitää ottaa huomioon. Varsinkin aikuisen pitää se tajuta.
Minä olin nuoremman ja vanhemman veljen välissä, ja olin isän suosikki. Poikien katkeruus oli ihan oikeutettua, mutta he eivät halua myöntää sitä, että jäivät liian vähälle huomiolle. Heidän on helpompi vaan kiukutella ja haastaa riitaa. Onneksi ei ole tarvinnut olla heidän kanssaan missään tekemisissä 8 vuoteen!
Nahistelu lasten kesken ja kiusaaaminen ovat kaksi eri asiaa. Ensimmäinen hoituu ehkä nenäverenvuodolla, jälkimmäinen jättää ikuiset arvet. Toiset siitä selviää jotkut eivät viime aikoina ole selvinneet. Poikaani kiusattiin lähes koko peruskoulun ajan, hän on selvinnyt vanhempien tuella ja kannustuksella joten tiedän tästä asiasta hiukan.
- HZTA
Tervoa ei syytetä: Raamattua saa viskellä, mutta islamia ei saa pilkata
27.10.2010 - 15:41 (14:20) - Kommentit: 33
Suomessa saa ilmeisesti viskellä Raamattua mutta ei saa pilkata islamia.
Kirjailija Jari Tervon Raamatun heitosta tehty tutkintapyyntö ei johda poliisitutkintaan, kertoo Iltasanomat verkkosivullaan. Tutkinnanjohtaja, rikosylikonstaapeli Petri Jehkonen Helsingin poliisista kertoo lehdelle, että Tervoa ei epäillä rikoksesta.
Tutkintapyyntö tehtiin sen jälkeen, kun Tervo oli heittänyt Raamatun maahan viime lauantain Uutisvuoto-ohjelmassa.
Ohjelmassa Tervo luki Mooseksen kirjasta otteen, jossa kehotettiin surmaamaan seitsemäntenä päivänä työtä tekevät. Tervo totesi, että on heidän onnensa, että he istuvat studiossa ennen pyhäpäivän alkua ja viskasi Raamatun menemään.
Tervo vitsaili kirjaimellisen raamatun tulkinnan kustannuksella ja totesi, että maailmassa on monia vaarallisia ammatteja.
"Ketkä tekevät töitä sunnuntaina? Papit. Mä en millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava."
Tervolle vaadittiin rangaistusta uskonrauhan rikkomisesta.
Uskonrauhaa koskeva lakipykälä on Suomessa erittäin harvoin käytetty. 2000-luvulla sitä on käytetty vain kahdesti:
Syksyllä 2009 Jussi Halla-Aho sai 30 päiväsakkoa blogikirjoituksestaan, jossa hän oli nimittänyt islamia "pedofiiliuskonnoksi". Tuomion keskiössä oli Halla-Ahon blogissaan esittämä väite, että Muhammed oli pedofiili. Halla-Aho perusteli väitettä sillä, että Koraanin mukaan Muhammedin avioliitto Aishan kanssa pantiin "täytäntöön" kun Aisha oli vasta 9-vuotias.
Seppo Lehto sai vankeustuomion nettikirjoittelustaan. Tuomion osana oli myös uskonrauhan rikkominen Lehdon pilkattua Muhammedia.
Vuonna 2006 yksityishenkilö teki tutkintapyynnön kristinuskoaiheisten pilakuvien julkaisemisesta Vapaa-ajattelijain liiton nettisivuilla. Syytettä ei nostettu.
Lain mukaan uskonrauhan rikkomiseen syyllistyy mikäli "julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta."
Aamulehti HZTA kirjoitti:
Kirjailija Jari Tervon Raamatun heitosta tehty tutkintapyyntö ei johda poliisitutkintaan, kertoo Iltasanomat verkkosivullaan. Tutkinnanjohtaja, rikosylikonstaapeli Petri Jehkonen Helsingin poliisista kertoo lehdelle, että Tervoa ei epäillä rikoksesta.
Tutkintapyyntö tehtiin sen jälkeen, kun Tervo oli heittänyt Raamatun maahan viime lauantain Uutisvuoto-ohjelmassa.
Ohjelmassa Tervo luki Mooseksen kirjasta otteen, jossa kehotettiin surmaamaan seitsemäntenä päivänä työtä tekevät. Tervo totesi, että on heidän onnensa, että he istuvat studiossa ennen pyhäpäivän alkua ja viskasi Raamatun menemään.
Tervo vitsaili kirjaimellisen raamatun tulkinnan kustannuksella ja totesi, että maailmassa on monia vaarallisia ammatteja.
"Ketkä tekevät töitä sunnuntaina? Papit. Mä en millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava."
Uskonrauhaa koskeva lakipykälä on Suomessa erittäin harvoin käytetty. 2000-luvulla sitä on käytetty vain kahdesti:
Syksyllä 2009 Jussi Halla-Aho sai 30 päiväsakkoa blogikirjoituksestaan, jossa hän oli nimittänyt islamia "pedofiiliuskonnoksi". Tuomion keskiössä oli Halla-Ahon blogissaan esittämä väite, että Muhammed oli pedofiili. Halla-Aho perusteli väitettä sillä, että Koraanin mukaan Muhammedin avioliitto Aishan kanssa pantiin "täytäntöön" kun Aisha oli vasta 9-vuotias.
Seppo Lehto sai vankeustuomion nettikirjoittelustaan. Tuomion osana oli myös uskonrauhan rikkominen Lehdon pilkattua Muhammedia.
Vuonna 2006 yksityishenkilö teki tutkintapyynnön kristinuskoaiheisten pilakuvien julkaisemisesta Vapaa-ajattelijain liiton nettisivuilla. Syytettä ei nostettu.
Lain mukaan uskonrauhan rikkomiseen syyllistyy mikäli "julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta."
AamulehtiTuo Halla-Ahon väite pitänee paikkansa. Minäkin muistelen jostain lukeneeni tytön olleen todella nuori. Sehän on naista alistava uskonto ja tytöt naitetaan alaikäisinä.
Minulle Raamattu on enemmän satukirja ja tuolla se töröttää kirjahyllyssä vaikka olen eronnut niin miehistäni kuin kirkostakin. Jos se itsekseen rupeaa lentelemään viskaan sen täältä viidennestä kerroksesta pihalle:)- HTZA
HZTA kirjoitti:
Aamulehtitarvittaessa, Tervo lähtee tositeeveehen, ja leikkauttaa pippelinsä samalla kun Vappu Pimiä, viereisellä pedillä antautuu samantyyliseen leikkaukseen, tunnustaen uusiouskonntojen merkityksen Suomelle.
H.
- hat.sep.sut
monesti käy niin, että koulukiusatusta tulee työ- ja nettimaailman bully.
Eli öykkäri ja kiusaaja.
Minä en oikein ymmärrä, miksi muka lapsen kiusaaminen on tuomittavampaa kuin aikuisenkaan.
Totta tietysti on, että aikuinen voi tehdä epätoivoisia ratkaisuja, mutta lapsen ei auta kuin kärsiä vaan.
Vaikka eihän tuokaan pidä enää paikkaansa, nuorison itsemurhat ovat kasvusuuntauksessa.
Lisäksi aikuinen voi hakea apua, mutta eivät kaikki osaa sitäkään.
Niin lapsen kun aikuisenkin kiusaaminen johtaa samaan lopputulokseen: ahdistumiseen, masentumiseen ja pahimmillaan itsemurhaan.
Miksi siis minkäänlainen kiusaaminen pitäisi olla sallittua? Onko tosiaan näin ettei joku sairas saa muusta ilos, kuin toisten ihmisten kiusaamisesta?
Miten se hänestä tekee paremman ihmisen?
Nettimaailmassahan tällä kiusaamisella on omat ulottuvuutensa ja moni heikompi sortuu silläkin tiellä.
Tuolta 40:stä, miestä muutamat muistavat erään nettikiusatun naisen, jonka mielenterveys romahti.
Se nettikontakti, kun johti kiusaajat sitten hänen livemaailmaansa.
Löytääkö HTZA jonkinlaista puolustelemista kiusaamisesta?
Minkälaisena profiilina hän näkee ihmisen jolle jopa ystävien kiusaaminen puskista tuottaa nautintoa.
Mitäpä jos se "luonteen testaamine" jokaon toiselle huvia, pilaa jonkun elämän/tuottaa todella pahaa mieltä.
Minä nimittäisin sellaista ihmistä sadistiksi...- HTZA
jos pidät minua 60v. kokeneena, sadistina.
Lujan luonteen omaava ihminen pärjää elämässään hyvin, monesta koetellusta tulee psykopaatti yhtiöiden johtokaartiin.
He jotka eivät kestä, joutavat runopalstoille.
Valtion tukemat Maisterit, riemumaistereita lukuunottamatta, ovat katoavaa luonnonvaraa ja perässä raahattavaa työttömyystukirahojenpeeheeseenheittämisongelmaisia.
Eli, jos IHAN tarkkaan ajatellaan, maailma muuttuu suuntaan, jossa löysä ihminen joutuu toimimaan kuten muinaiset taiteilijat, etsimään ruokansa katuojista.
Minä puolustan Suomea.
H. - hat.sep.sut
HTZA kirjoitti:
jos pidät minua 60v. kokeneena, sadistina.
Lujan luonteen omaava ihminen pärjää elämässään hyvin, monesta koetellusta tulee psykopaatti yhtiöiden johtokaartiin.
Valtion tukemat Maisterit, riemumaistereita lukuunottamatta, ovat katoavaa luonnonvaraa ja perässä raahattavaa työttömyystukirahojenpeeheeseenheittämisongelmaisia.
Eli, jos IHAN tarkkaan ajatellaan, maailma muuttuu suuntaan, jossa löysä ihminen joutuu toimimaan kuten muinaiset taiteilijat, etsimään ruokansa katuojista.
Minä puolustan Suomea.
H.sinusta sanaakaan.
Kysyin, tavallaan, mistä voi tietää millainen ihminen on palstalla vastassa ja onko hänen kiusaamisensa oikeutettua missään tilanteessa.
Onko oikeutettua lytätä toisen ihmisen mielipiteet, suhtautua yliolkaisesti, haukkua häntä nimimerkillä tai ilman, roikkua toisen kirjoittajan perässä laukomassa oletuksiaan totuuksina jne...
Miksi aikuisen kiusaaminen muka on sallittua mutta lapsen ei ;)))
Suosittelisitko sitten runopalstaa terapiamuotona kärsiville?
Maailma on muuttumassa suuntaan, jossa ihmisistä on tulossa entistä löysempiä ;>)
suorastaan elinkelvoton laji ;) - vasso-Q
hat.sep.sut kirjoitti:
sinusta sanaakaan.
Kysyin, tavallaan, mistä voi tietää millainen ihminen on palstalla vastassa ja onko hänen kiusaamisensa oikeutettua missään tilanteessa.
Onko oikeutettua lytätä toisen ihmisen mielipiteet, suhtautua yliolkaisesti, haukkua häntä nimimerkillä tai ilman, roikkua toisen kirjoittajan perässä laukomassa oletuksiaan totuuksina jne...
Maailma on muuttumassa suuntaan, jossa ihmisistä on tulossa entistä löysempiä ;>)
suorastaan elinkelvoton laji ;)Vänkkään vastaan tässä. Ihmisistä, tai ainakin minusta, on tulossa tiukempia. Elinkelvoton olen monellakin tapaa, mutta mitä tahansa huutelua en siedä. Ja sanon sen silloin kun minusta tuntuu.
Enkä allekirjoita teorioitasi siitä, että vain lapsena kiusaajista tulee kiusaajia. Pikemminkin lapsena kiusatuista niitä saattaa tulla. Lapsena kiusatut ovat useimmiten niitä, jotka nousevat omien kiusatuksi tulleiden ominaisuuksiensa korkealle. Jotkut heistä jättävät kostamatta, useimmat eivät. - HTZA
vasso-Q kirjoitti:
Vänkkään vastaan tässä. Ihmisistä, tai ainakin minusta, on tulossa tiukempia. Elinkelvoton olen monellakin tapaa, mutta mitä tahansa huutelua en siedä. Ja sanon sen silloin kun minusta tuntuu.
Enkä allekirjoita teorioitasi siitä, että vain lapsena kiusaajista tulee kiusaajia. Pikemminkin lapsena kiusatuista niitä saattaa tulla. Lapsena kiusatut ovat useimmiten niitä, jotka nousevat omien kiusatuksi tulleiden ominaisuuksiensa korkealle. Jotkut heistä jättävät kostamatta, useimmat eivät.Lujan luonteen omaava ihminen pärjää elämässään hyvin, monesta koetellusta tulee psykopaatti yhtiöiden johtokaartiin.
Minä puolustan Suomea - hat.sep.sut
vasso-Q kirjoitti:
Vänkkään vastaan tässä. Ihmisistä, tai ainakin minusta, on tulossa tiukempia. Elinkelvoton olen monellakin tapaa, mutta mitä tahansa huutelua en siedä. Ja sanon sen silloin kun minusta tuntuu.
Enkä allekirjoita teorioitasi siitä, että vain lapsena kiusaajista tulee kiusaajia. Pikemminkin lapsena kiusatuista niitä saattaa tulla. Lapsena kiusatut ovat useimmiten niitä, jotka nousevat omien kiusatuksi tulleiden ominaisuuksiensa korkealle. Jotkut heistä jättävät kostamatta, useimmat eivät.asiaani absoluuttisena totuutena tai rajannut kaikkia muita muotoja bullyn kehitykseen pois.
Joistakin juoppojenkin lapsista tulee juoppoja, joistakin täysraittiita, osa putoaa kohtuukäyttäjiksi.
Noon se perimä ja oppiminen/kokemukset jakautuu.
Sanoin vain yhden näkemyksen, joka varmaan pitää sekin paikkansa.
Ihminen voi olla tiukka omassa henkilökohtaisessa elämässää, mutta lajina kuljemme kohti tuhoa. - vasso-Q
hat.sep.sut kirjoitti:
asiaani absoluuttisena totuutena tai rajannut kaikkia muita muotoja bullyn kehitykseen pois.
Joistakin juoppojenkin lapsista tulee juoppoja, joistakin täysraittiita, osa putoaa kohtuukäyttäjiksi.
Noon se perimä ja oppiminen/kokemukset jakautuu.
Sanoin vain yhden näkemyksen, joka varmaan pitää sekin paikkansa.
Ihminen voi olla tiukka omassa henkilökohtaisessa elämässää, mutta lajina kuljemme kohti tuhoa.Lajina olemme kulkeneet tuhoa kohti siitä asti kun isä lampun osti ja jopa ennenkin.
Kiusaus ei kulje rataa pitkin eikä ole geeneissä. Kiusaus on opeteltu ominaisuus jota nykyinen nettikulttuuri ruokkii. Haistata minulle niin minä haistatan sinulle. Miten estää ketju? Kas siinä haaste. - hat.sep.sut
vasso-Q kirjoitti:
Lajina olemme kulkeneet tuhoa kohti siitä asti kun isä lampun osti ja jopa ennenkin.
Kiusaus ei kulje rataa pitkin eikä ole geeneissä. Kiusaus on opeteltu ominaisuus jota nykyinen nettikulttuuri ruokkii. Haistata minulle niin minä haistatan sinulle. Miten estää ketju? Kas siinä haaste.kyllä oikein pysynyt mukana?
Miten estää?
Mikä?
Ja lainaan itseäni viel "Noin se perimä ja oppiminen/kokemukset jakautuu." Korjaten vielä i:n omalle paikalleen. - vasso-Q
hat.sep.sut kirjoitti:
kyllä oikein pysynyt mukana?
Miten estää?
Mikä?
Ja lainaan itseäni viel "Noin se perimä ja oppiminen/kokemukset jakautuu." Korjaten vielä i:n omalle paikalleen.Selitän tarkemmin. Kysymys miten estää, on globaali. Kukaan ei voi kehitystä estää mutta jarruttaa voi ja yksityisenä pieninä sanoina muuttaa yhden ihmisen ajattelua ja ehkä se yksi jättää kiusaamatta yhtä toista.
Jos minä sanon sinulle, että minä arvostan kirjoituksiasi ja ajatusmaailmaasi. En kiusaa sinua tahallani mielipiteilläni, olen ehkä eri mieltä kanssasi, mutta arvostan sinua sinuna. Vänkään asiasta ja yritän perustella kantani jos et ole sitä ymmärtänyt. - HTZA
hat.sep.sut kirjoitti:
sinusta sanaakaan.
suorastaan elinkelvoton laji ;)ei ole lastenleikkiä.
Täällä ei Lego voi lentää silmään, sillee oikeesti.
Täällä saa kyllä tikusta silmään, täällä voi myös ymmärtää/tajuta missä fiksuus kukkii.
Täällä voi myös tunnistaa shakinpelaajien puutteet.
Joillekin fiksuile voi myös kirjoitaa henk.koht. sikäli kun ovat rekiströinneet itsensä.
Palsta ei ole ihmissuhdepalsta, paitsi jos minä kirjoitan runon.
Rapa roiskuu ja turkki ei tuoksu,
ihan hyvältä.
On tuo rakki, korvesta, syvältä.
Kallis haju ei peitä kaikkee,
Minä töihin kun meen, haisen koiralta.
Tms.
H. - hat.sep.sut
vasso-Q kirjoitti:
Selitän tarkemmin. Kysymys miten estää, on globaali. Kukaan ei voi kehitystä estää mutta jarruttaa voi ja yksityisenä pieninä sanoina muuttaa yhden ihmisen ajattelua ja ehkä se yksi jättää kiusaamatta yhtä toista.
Jos minä sanon sinulle, että minä arvostan kirjoituksiasi ja ajatusmaailmaasi. En kiusaa sinua tahallani mielipiteilläni, olen ehkä eri mieltä kanssasi, mutta arvostan sinua sinuna. Vänkään asiasta ja yritän perustella kantani jos et ole sitä ymmärtänyt.kysyit niin lyhyesti, etten tajunnut ajatusta.
Minen oikein usko, että kyse on estämisestä.
Eihän ketään voi estää esittämästä mielipiteitään, mutta torpata voi.
Niinkuin sinäkin päättelit...
Ja kehityksen suuntaa pitää voida muuttaa.
Jos ilkeys on nouseva trendi, tilalle pitää nopeasti etsiä jotain parempaa.Jotain muuta tyydytystä tuottavaa.
Itsensä voittaminenkin voi olla sellaista ;)))
Jokaisen on myös itsessään tunnistettava alhaisuus ja luovuttava siitä ;))
Eikö vain, muutos alkaa itsestä?
Älä ole huolissasi, en ole koskaan ajatellutkaan mitään henkilökohtaista.
Minusta on mukava vääntää kättä asioista, mutta toiset eivät siihen leikkiin uskaltaudu.
Mutta mitä on keskustelu, jollei siihen osallistu ihmiset ja jollei niillä ihmisillä ole vastakkaisia mielipiteitä?
Ei omia mielipiteitään voi kenellekään syöttää, mutta saahan niistä aikaan mehevän väittelyn. - vasso-Q
hat.sep.sut kirjoitti:
kysyit niin lyhyesti, etten tajunnut ajatusta.
Minen oikein usko, että kyse on estämisestä.
Eihän ketään voi estää esittämästä mielipiteitään, mutta torpata voi.
Niinkuin sinäkin päättelit...
Ja kehityksen suuntaa pitää voida muuttaa.
Jos ilkeys on nouseva trendi, tilalle pitää nopeasti etsiä jotain parempaa.Jotain muuta tyydytystä tuottavaa.
Itsensä voittaminenkin voi olla sellaista ;)))
Jokaisen on myös itsessään tunnistettava alhaisuus ja luovuttava siitä ;))
Eikö vain, muutos alkaa itsestä?
Älä ole huolissasi, en ole koskaan ajatellutkaan mitään henkilökohtaista.
Minusta on mukava vääntää kättä asioista, mutta toiset eivät siihen leikkiin uskaltaudu.
Mutta mitä on keskustelu, jollei siihen osallistu ihmiset ja jollei niillä ihmisillä ole vastakkaisia mielipiteitä?
Ei omia mielipiteitään voi kenellekään syöttää, mutta saahan niistä aikaan mehevän väittelyn.Keskustelusta:
Mielestäni keskustelun/väittelyn tärkein tunnuskohta on se, että väittelijä on jotain mieltä. Väittelyä ei ole se, että vastaa kysymyksillä ja yrittää koko ajan muuttaa keskutelun suuntaa sivujuonteilla.
Nyt kun sanomaan ryhdyin, näillä keskustelupalstoilla joissa itsekin kirjoittelen toisaalta parasta antia on rönsyily. Siis luettaessa. Keskusteltaessa on usein vastaaja lähtenyt niin toisiin sfääreihin, että ei sinne ole minulla tietoa eikä taitoa seurata. Minä pidän väittelystä, mutta haluaisin kovin tietää, mistä väitellään. - hat.sep.sut
vasso-Q kirjoitti:
Keskustelusta:
Mielestäni keskustelun/väittelyn tärkein tunnuskohta on se, että väittelijä on jotain mieltä. Väittelyä ei ole se, että vastaa kysymyksillä ja yrittää koko ajan muuttaa keskutelun suuntaa sivujuonteilla.
Nyt kun sanomaan ryhdyin, näillä keskustelupalstoilla joissa itsekin kirjoittelen toisaalta parasta antia on rönsyily. Siis luettaessa. Keskusteltaessa on usein vastaaja lähtenyt niin toisiin sfääreihin, että ei sinne ole minulla tietoa eikä taitoa seurata. Minä pidän väittelystä, mutta haluaisin kovin tietää, mistä väitellään.minusta aloittaja voi hyvinkin keskustella jonkun vastaajan kanssa siitä, mistä hän haluaa keskustella.
Sillä niinkuin on paljon ihmisiä, on paljon aiheita ja näkökantojakin. Pääaiheeseen
En usko että ketään haittaa, jos yksi haara menee tuonne ja toinen tuonne.
Sellainen herättää paljon ajatuksia ja kirvoittaa mielenkiintoisia mielipiteitä.
Tässä ketjussa, minusta pääaihe oli kiusaaminen ja minulla oli siihen oma näkökantani, vaan yllättäen aloittaja sulkikin portit.
Ei se minua paljon haittaa mutta ei kai kukaan voi dominoida vapaata keskustelua ja antaa sille tiukkoja rajoja?
Joita ei juuri nyt edes ollut, vaan aloittaja sulkeutui kokonaan?
Minkälaista keskustelua sitten odotetaan, jollei kukaan voi sanoa mitään ja toinen vastata.
Onko se sitten että pitää vain vastata OOOOH ja olla sen jälkeen hiljaa?
varmaan sopisikin tässä tapauksessa oikein hienosti=))))? - vasso-Q
hat.sep.sut kirjoitti:
minusta aloittaja voi hyvinkin keskustella jonkun vastaajan kanssa siitä, mistä hän haluaa keskustella.
Sillä niinkuin on paljon ihmisiä, on paljon aiheita ja näkökantojakin. Pääaiheeseen
En usko että ketään haittaa, jos yksi haara menee tuonne ja toinen tuonne.
Sellainen herättää paljon ajatuksia ja kirvoittaa mielenkiintoisia mielipiteitä.
Tässä ketjussa, minusta pääaihe oli kiusaaminen ja minulla oli siihen oma näkökantani, vaan yllättäen aloittaja sulkikin portit.
Ei se minua paljon haittaa mutta ei kai kukaan voi dominoida vapaata keskustelua ja antaa sille tiukkoja rajoja?
Joita ei juuri nyt edes ollut, vaan aloittaja sulkeutui kokonaan?
Minkälaista keskustelua sitten odotetaan, jollei kukaan voi sanoa mitään ja toinen vastata.
Onko se sitten että pitää vain vastata OOOOH ja olla sen jälkeen hiljaa?
varmaan sopisikin tässä tapauksessa oikein hienosti=))))?Aloittaja jätti meille vapaan tilan mennä sivuraiteille. Joten niinpä teimme ja loimme oman keskustelumme aloittajan aiheesta.
Aloittajana voi hieman olla ohjaavinaan keskustelua jonnekin suuntaan ja lähteä kommentteineen vastauksiin mukaan samalla linjalla.
Ja tässäpä minäkin keskustelen keskustelujen etemisestä vaikka aloitus oli lapsuuden aikaisesta kiusaamisesta.
Voinemme palata nimimerkin kanssa tähän sivuraiteelle myöhemmin. - hat.sep.sut
vasso-Q kirjoitti:
Aloittaja jätti meille vapaan tilan mennä sivuraiteille. Joten niinpä teimme ja loimme oman keskustelumme aloittajan aiheesta.
Aloittajana voi hieman olla ohjaavinaan keskustelua jonnekin suuntaan ja lähteä kommentteineen vastauksiin mukaan samalla linjalla.
Ja tässäpä minäkin keskustelen keskustelujen etemisestä vaikka aloitus oli lapsuuden aikaisesta kiusaamisesta.
Voinemme palata nimimerkin kanssa tähän sivuraiteelle myöhemmin.Mulla tais jo kiinnostus lopahtaa. Kuitenkin.
Sääli, aihe olis ollut kiehtova ja monitahoinen ;))
Se on moi vaan, lähden jutteleen harrastesivuille hiukka tärkeemmistä asioista,;))) Illanjatkot - vasso-Q
HTZA kirjoitti:
Minä puolustan SuomeaOhi meni tämä aloittajan argumentti, valitan. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan ja tässä vastaukseni.
Aha. Tämä selvä ja siitä vaan sitten. Olisi tietenkin liikaa vaadittu jos vastaisit, että miten puolustat Suomea ja etenkin miltä? - HTZA
vasso-Q kirjoitti:
Ohi meni tämä aloittajan argumentti, valitan. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan ja tässä vastaukseni.
Aha. Tämä selvä ja siitä vaan sitten. Olisi tietenkin liikaa vaadittu jos vastaisit, että miten puolustat Suomea ja etenkin miltä?pyrkimällä siihen että turhanpäiväinen koulutus ja muukaan turhuus ei rasittaisi Oikein kouluakäyneiden Suomalaisten kukkaroa.
- P-S
Järkyttävä asenne ! Ennen ei tajuttu puuttua kiusaamiseen, onneksi se näinä aikoina jo nostettu esiin. Sitä on kuule monen asteista. Et varmaan ollut tekemässä itsaria kelkkakiusaamisen takia, mutta nykyään kiusaaminen usein tapahtuu julkisesti esim. netin välityksellä, keinot hieman erilaisia ja sata kertaa on julmuuskin lisääntynyt niistä päivistä. Älä väheksy tai anna hyväksyntääsi kiusaamiselle missään muodossa, muuten olet itse sellainen !!!!
- HTZA
aina ja aina tulee olemaan.
MInä en tehnyt itsaria, löin vain turpaan.
Oli kiva laittaa raukkikset ruotuun. Ei kannata kokeilla kotona, koulupihalla vain.
Ja aikasti uskon että itsarin tehneet paransivat Suomalaista elämänmuotoa, ihan tietämättään.
60-luku jotain, ei itsareita tehty.
H. - P-S
HTZA kirjoitti:
Oli kiva laittaa raukkikset ruotuun. Ei kannata kokeilla kotona, koulupihalla vain.
Ja aikasti uskon että itsarin tehneet paransivat Suomalaista elämänmuotoa, ihan tietämättään.
H."...itsarin tehneet paransivat suomalaista elämänmuotoa..." ??? Sori, sä olet vain provo ;-)) Hetken luulin, että olet ajatusköyhä ja tunteeton !
- HTZA
P-S kirjoitti:
"...itsarin tehneet paransivat suomalaista elämänmuotoa..." ??? Sori, sä olet vain provo ;-)) Hetken luulin, että olet ajatusköyhä ja tunteeton !
Minä en ole koskaan provo.
Minä olen ajatusköyhä ja tunteeton.
Minä olen 60v. Kaikesta kuullut ja kaikkea kokenut.
Mutta älä moiti minua, olen elännyt hippinä koko elämäni.
Ja luonut nykyisen elämnmuodon Suomeen.
H. - **
HTZA kirjoitti:
H.sinä ilmestyit tälle palstalle muuan vuosi sitten, provona keräät myös lähtöpasseja itsellesi?
Eikä sinusta, omien sanojesi mukaan, ole uudelleensyntyjäksi.
- tanj a
Vedin koulukaveria turpiin niin, että se siltä irtosi pari hammasta. Olin kiusaaja, koska muuten vaan suutuin ja se koulukaveri oli tosi nynny. Jos koulukaverin vanhemmat ja omat vanhempani eivät olisi puuttuneet asiaan, niin saattaisin vieläkin vedellä turpiin. Näin jälkikäteen olen ajatellut, että onneksi mulle opetettiin kovan käden kautta mikä on oikein ja mikä väärin. Ei se nynny siitä rohkeammaksi tullut, mutta opin jättämään sen rauhaan ja kunnioittamaan sitä, että maailma pitää erilaisia sisällään.
En sen vuoksi hyväksy kiusaamista, koska osaan itse olla julma ja rumakielinen ihminen. Viimeksi itketin töissä työkaveria kymmenisen vuotta sitten ja silloin päätin, että minun on muututtava. Se oli kamala tilanne, eikä siinä työkaverissa muuta vikaa ollut kuin herkkyys.- tanj a
Siksi mulle on nyt elämässäni tärkeää saada ihmiset hymyilemään, siis yksi syy taustassani.
- HTZA
tanj a kirjoitti:
Siksi mulle on nyt elämässäni tärkeää saada ihmiset hymyilemään, siis yksi syy taustassani.
meinasin vastata asiallisesti, kun luulin sinun olevan rehellinen ihminen.
H.
Jep. Kun fyysisiä voimia ei löytynyt piti turvautua psyykkisiin voimiin. Jollain keinoin oli opittava pärjäämään, sellaista se oli ja on varmaan nykyäänkin. Oman lapseni ja lapsenlapseni olen itse valmentanut henkisesti ja ohjannut heidät myös judon maailmaan. Sitä mahdollisuutta ei minulle ollut itselle lapsena. Judon kautta ovat oppineet edes jotain itsepuolustuksen alkeita...
- HTZA
onnellisena. Olin varma että viisaita en saa vastauksena.
Turhaa lässytystä vain, hellyydestä, rakkaudesta ja myötätunnosta jne.
Kiitti.
H.
- .)
HALIT!!!
ja pikkuinen (tosi pikkuinen) pusu päälle...
...äly ei välttämättä ole se kaikkein toimivin suhde...
Halit hoituu helpommalla... - Hymy;))
yhtä ja ainoaa totuutta? *Totuutta yleensäkään. Me ihmiset olemme aina psyko-somaattisia-fyysisiä kokonaisuuksia jotka saamme jo syntyessämme omat persoonarakenteemme. Myös kasvu-olosuhteemme mitkä meille lapsuudessamme suodaan muokkaavat meitä ihmisinä. Ja siten myös kokemuksemme aikuisuudessakin läpi elämämme. Siinä missä toinen yksilönä kestää kiusaaminen ja sisukkuus senkun vahvistuu. Toinen murtuu. Kuin ohut vaikka hienon hieno posliini.. Yhteiskunnassa missä arvomaailma sallii ja tavallaan ihailee yksilökeskeistä menestymistä vahvasti. Myös nämä ns. varjopuolet kuuluvat tai tulevat mukaan siihen. Eihän kiusaaminen nyt ilmiönä suinkaan ole uusi asia. Asia ehkä kuitenkin josta olisi syytä keskustella. *Rehellisesti. Toinen asia pystytäänkö tuo rehellisyys sitten miten määrittelemään? Samahan koskee muitakin arvojamme. Itselleni elämänkokemus on tähän asti opettanut hyvin vahvasti sellaisen asian että, kun nuorena ajattelin usein asioilla olevan kaksi puolta. Niin nyt johtuen jonkinasteisesta aivotoiminnan laajenemisesta ehkä. Näen tälläkin asialla olevan verraittain monta erinäkökulmaa.
Minusta yksipuolista totuutta on joistan syystä aina vain yhä vaikeampi ja vaikeampi löytää oikein mistään...Osa syynä näen tämän että, maailma missä mekin elämämme on moninmutkaistunut. Kiusaamista kuitenkin tulisi välttää jopa Friidun;))) Siis Hatsahan ymmärtää että, tietysti että, tietynlainen hellyydellä tapahtuva kiusaaminen jopa odotettua;)))
tsau:Friidu - Putkivalo
Löytyy se, kuten sanoit, missä testataan sitä henkistä lujuutta. Se loppuu siihen kun uhri on todistanut olevansa henkisesti murtumaton.
Löytyy myös sellaista kiusaamista missä testataan omaa valtaa. Se ei lopu ennen kuin uhri on murtunut. Sitä harjoittaa joko ihmiset joilla on persoonallisuushäiriö, tai joku ryhmä joka jatkaa tätä lojaalisuudesta toisilleen tai sitten pelosta joutua itse uhriksi. Joskus ryhmä toimii kuin koiralauma, jatkavat hurmiossa jahtaamista tai ulvomista, kun oikein päästään vauhtiin. Tulevat sokeiksi siitä mitä se lauma aikaansaa.
Tää on vaan mun käsitys, ei mikään totuus. Ja sitä löytyy niin nettipalstoilla kuin elävässä elämässä.
Kyllä ne lapset testaa toisiaan. Ei ole ihminen vielä niin paljon kehittynyt yhdessä tai kahdessakaan sukupolvessa, että siinä mitään uutta olisi tapahtunut. Ja silti heillä on oikeus vollottaa myös aikuisina, sitä tarvitaan aina silloin kun toinen ei huomaa että on mennyt liian pitkälle. Onneksi meillä on tunteet, ei tarvi patoutumia kerätä.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262668
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562137Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.241721- 1291528
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641288- 681283
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711210- 891055
- 90979
- 128931