Rasvaton maito - Kokeilkaa ihmeessä!

hnfthh

Niin ei tarvitse syödä niin paljoa koska se vie ruokahalua sopivasti. Itse koin pari vk sitten sen. Testasin ihan huvikseen että miten 1,5l päivässä maitoa vaikuttaa ja tulos oli positiivinen. Ei tarvinnut syödä niin paljoa joka on hyvä jos on dietillä.

Maito on hyvä palautusjuoma ja siitä saa ravinteita, tärkeitä sellaisia. Juokaa ja kokeilkaa ihmeessä 1,5-2l rasvatonta maitoa per päivä parin vko ajan

Tämä on minun kokemus, ei valhetta!

16

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tuossa perää

      Mulla toimii rasvaton piimä, kun en maidosta pidä. Eli nälkä pysyy poissa (tietysti syön säännöllisesti ja terveellisesti muuten), piimä on hyvä palautusjuoma liikunnan jälkeen ja ennen liikuntaa energiaa antamaan. Kolme lasillista päivässä on toiminut ihan hyvin. Paino pysyy hallinnasssa.

      Eli täällä toinen, joka liputtaa maitotuotteiden puolesta! :)

    • Enpä taida juoda...

      No joo. Tuo ehkä toimii, jos on jollakin nälkäkuurilla ja tarkoitus on täyttää maha maidolla nälän tunteen estämiseksi. Mutta jos syö oikeaa ruokaa ja vetää siihen päälle 1,5 l rasvatonta maitoa, niin varmasti lihoo. Tuollainen määrä rasvatonta maitoa sisältää yli 500 kilokaloria. Verrokkina esim. 1,5 l keinomakeutettua colajuomaa sisältää alle 5 kcal.

      • tivolintäti

        Mitäpä jos joisitte maidon tilalla 1,5 litraa vettä, ei ole kaloreita ja täyttää vatsalaukkua, niin että näläntunne häviää. Ja ettei nyt tulisi väärää kuvaa, kannatan maitotuotteiden käyttöä ehdottomasti, mutta että 1,5 litraa päivässä? Tuo piimänjuojan taktiikka kuulostaa paljon järkevämmältä. Tiesittekö muuten, että liika kalsiumi kertyy verisuonten seinämiin samoin kuin kolesterolikin?


      • Kaloritietoinen

        Ei tuo kevytkolan kalorimäärä sentään noin pieni ole. 12 kcal antaa http://kiloklubi.fi Mutta huomattava ero rasvattomaan maitoon silti.


      • maitoon verrattuna
        Kaloritietoinen kirjoitti:

        Ei tuo kevytkolan kalorimäärä sentään noin pieni ole. 12 kcal antaa http://kiloklubi.fi Mutta huomattava ero rasvattomaan maitoon silti.

        Mulla on tässä kädessä cocacola ligt pullo ja tässä lukee että 0,4kcal/100ml, eli 6kcal 1,5 litran pullo,m eli ei just yhtään mitään.

        1,5 litraa rasvatonta maitoa tekee sentään yli 500kcal, eli laihduttajalle yhden aterian verran.

        Tosin en ole juonu maitoa yli kahteenkymmeneen vuoteen, enkä juo.


      • Anonyymi
        tivolintäti kirjoitti:

        Mitäpä jos joisitte maidon tilalla 1,5 litraa vettä, ei ole kaloreita ja täyttää vatsalaukkua, niin että näläntunne häviää. Ja ettei nyt tulisi väärää kuvaa, kannatan maitotuotteiden käyttöä ehdottomasti, mutta että 1,5 litraa päivässä? Tuo piimänjuojan taktiikka kuulostaa paljon järkevämmältä. Tiesittekö muuten, että liika kalsiumi kertyy verisuonten seinämiin samoin kuin kolesterolikin?

        Niin kertyy.


      • Anonyymi
        maitoon verrattuna kirjoitti:

        Mulla on tässä kädessä cocacola ligt pullo ja tässä lukee että 0,4kcal/100ml, eli 6kcal 1,5 litran pullo,m eli ei just yhtään mitään.

        1,5 litraa rasvatonta maitoa tekee sentään yli 500kcal, eli laihduttajalle yhden aterian verran.

        Tosin en ole juonu maitoa yli kahteenkymmeneen vuoteen, enkä juo.

        Kevyt juomia ei kannata juoda koska ne sekoittavat suoliston bakteerikannan ja nälän tunteen, siksi niin monet kevyttuotteita käyttävät ovatkin lihavia.


    • Pysyvä muutos

      Rasvaton maito on hirveä kaloripommi, kuten tässäkin ketjussa käy ilmi. Moni kuvittelee sitä jopa hyväksi janojuomaksi, koska se on rasvatonta, mutta hiilihydraatti- ja proteiinipitoisuutensa takia siinä on energiaa niin valtavasti, että sitä ei pitäisi juoda muuten kuin ruokajuomana ja silloinkin kohtuudella. Rasvaton maito ei jää kovinkaan paljon jälkeen kevytmaidosta (tai keskioluesta!) energiapitoisuudessa. Moni runsaasti rasvatonta maitoa juova pullukka on laihtunut sillä, että on vähentänyt maidon juontia. Toki tuollainen lähes pelkkään maitoon perustuva ihmedieetti voi toimia vähän aikaa, mutta ei sillä tavalla voi laihduttaa pitkään, eikä sitä voi käyttää pysyvänä painonhallintamenetelmänä.

      • en valitsisi maitoa

        Rasvattomassa maidossa on yhtä paljon kaloreita kuin Hartvallin kevyt lonkerossa.

        Jos juo 2 lirtaa maitoa saa pahan maun suuhunsa, mutta kun juo kuusi tölkkiä grapea saa kivan kännin.

        No kai se maito silti olisi terveellisempi valinta...


      • Rasvaton maito namia

        "punaista maitoa" jos se rasvaton maito on kerran niin myrkkyä ;)


      • örkkimörköläinen:)
        en valitsisi maitoa kirjoitti:

        Rasvattomassa maidossa on yhtä paljon kaloreita kuin Hartvallin kevyt lonkerossa.

        Jos juo 2 lirtaa maitoa saa pahan maun suuhunsa, mutta kun juo kuusi tölkkiä grapea saa kivan kännin.

        No kai se maito silti olisi terveellisempi valinta...

        "Jos juo 2 lirtaa maitoa saa pahan maun suuhunsa" Oletko koskaan kuullut puhuttavan hammastahnasta ja harjasta? Niillä kuule kummasti katoaa pahamaku suusta.


    • Anonyymi

      Ovatkohan kriitikot vilkaisseet rasvattoman maidon koostumusta purkin kupeesta.
      1dl rasvatonta
      Energiaa 34kcal
      Hiilaria 4,9g
      Protskua 3,5g
      D-vitskua 1 mikrogramma 0 = 20% päivän tarpeesta
      Kalsiumia 120mg = 15% päivän tarpeesta.

      Olen käyttänyt rasvatonta kymmeniä vuosia. Minusta se on raikasta ja sisällöltään minulle sopivaa. Viikkokulutukseni on noin 10 litraa.
      Punainen maito sopii kahvimaidoksi mutta luotavana maistuu paksulle.
      Täysmaitoon verrattuna siitä puuttu vain rasva ja B-ryhmän vitamiinej'.

    • Minä ehdottaisin mieluummin rasvatonta piimää ja vaikkapa puoli litraa päivässä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      170
      3400
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2822
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2692
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      38
      2157
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1997
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1617
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1595
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1538
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1409
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1301
    Aihe