Diapam 10 mg

Minulla on tällä viikolla ollut tilapäisiä vaikeuksia, monistakin eri syistä. Olen käyttänyt nyt kaksi iltapäivää/iltaa Diapamia 3x30 mg. Rauhoittaa ja saan nukuttua. Voisiko tämä aiheuttaa jotain pysyvää haittaa?. Tilanne jatkuu vielä tämän päivän, poistukseen sen jälkeen. Aiemmin en ole turvautunut Diapamiin, koska ei ole ollut tarvis. Eikä jatkossa ole tarkoitus koskea koko aineeseen.

37

10111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyt.

      Diapamia on suuri annos, itse en ottaisi tuollaista määrää. Mitään pysyvää haittaa siitä ei kyllä ole, kyllähän joissakin tapauksissa sitä joudutaan suuria annoksiakin antamaan (siis muissakin kuin psyyk.sair.tiloissa).
      Itselläni maksimiannos on ollut 40 mg, sen yli kaikki olisi ollut ihan turhan ottoa koska tuokaan annos ei auttanut.
      Unettomuuteen ja ahdistuneisuuteen tms. on olemassa parempiakin ratkaisuja.

      • lumepillreri

        miten lahjoit lääkärin että sait diapamia oliko tuttu lekuri, tarvii kai lähtee hakeen itäkeskuksesta siellä kuulemma markkinat ,hämeenlinnan ympäristölääkärit uvat pipi päitä eivät anna eivätkä tiedä toisen kivuista mitään diaknoositkin arvailua sit syötetään jotain lääketehtaan ihme myrkkyjä voi vaikka henkilähtee ei niillä mitään häpyä toisen tuskista ole ovat kuin jumalia ja päässä kumminkin ihan tyhjää


    • johnu

      Muista että lääke aiheuttaa riippuvuutta. Otat siis kolme aina kerralla? Monelle jo yksi tuon vahvuinen laittaa silmät pyörimään, etenkin jos on ensikertalainen.

      • ihme lääkkeitä

        "Muista että lääke aiheuttaa riippuvuutta. Otat siis kolme aina kerralla? Monelle jo yksi tuon vahvuinen laittaa silmät pyörimään, etenkin jos on ensikertalainen. "

        Jos pystyy kerralla syömään tommosia määriä ja noin paljon niin miksi sillon tarvii ollenkaan lääkettä? Suomeksisanottuna psyykkeesi on varmasti kunnossa jos pää kestää noin paljon.
        Itselläni 2x 5mg auttaa huomattavasti ja kuitenki vuositasolla puhun bentsojen syömisestä...


      • ihme lääkkeitä kirjoitti:

        "Muista että lääke aiheuttaa riippuvuutta. Otat siis kolme aina kerralla? Monelle jo yksi tuon vahvuinen laittaa silmät pyörimään, etenkin jos on ensikertalainen. "

        Jos pystyy kerralla syömään tommosia määriä ja noin paljon niin miksi sillon tarvii ollenkaan lääkettä? Suomeksisanottuna psyykkeesi on varmasti kunnossa jos pää kestää noin paljon.
        Itselläni 2x 5mg auttaa huomattavasti ja kuitenki vuositasolla puhun bentsojen syömisestä...

        En allekirjoita psyykkeeni kuntoa, valitettavasti! En syö niitä yhtaikaa, vaan illan mittaan alkaen n. klo 15 ja lopetan klo 20. Syön, koska rahoittaa, auttaa kestämään tätä tilapäistä ongelmatilannetta. Muuten en käytä ollenkaan Diapamia. Koska en itse asiassa pidän sen vaikutuksesta, muista niistä. Se ei edes ole aiemmin nukuttanut. Herättää keskellä yötä. Nyt otan vielä toista bentzoa pienen määrän, jolla nukun aamuun tosi yhtenäisesti. Onkin ainut lääke, joka minulle takaa unen. Unilääkkeistä ei ole minulle hyötyä! Tunnustan, että olen koukussa tähän toiseen bentzoon. Sitä ajankin alas koko ajan.


      • ihme lääkkeitä
        hamalake kirjoitti:

        En allekirjoita psyykkeeni kuntoa, valitettavasti! En syö niitä yhtaikaa, vaan illan mittaan alkaen n. klo 15 ja lopetan klo 20. Syön, koska rahoittaa, auttaa kestämään tätä tilapäistä ongelmatilannetta. Muuten en käytä ollenkaan Diapamia. Koska en itse asiassa pidän sen vaikutuksesta, muista niistä. Se ei edes ole aiemmin nukuttanut. Herättää keskellä yötä. Nyt otan vielä toista bentzoa pienen määrän, jolla nukun aamuun tosi yhtenäisesti. Onkin ainut lääke, joka minulle takaa unen. Unilääkkeistä ei ole minulle hyötyä! Tunnustan, että olen koukussa tähän toiseen bentzoon. Sitä ajankin alas koko ajan.

        Hah.. eka puhut diapamista ja kolmesta päivästä..
        Nyt puhut että olet koukussa ja useammasta bentsosta.. Naurattaa vaan tuo millä olet aloittanut ketjun, tuon äskesen viestisi jälkeen.


      • ihme lääkkeitä kirjoitti:

        Hah.. eka puhut diapamista ja kolmesta päivästä..
        Nyt puhut että olet koukussa ja useammasta bentsosta.. Naurattaa vaan tuo millä olet aloittanut ketjun, tuon äskesen viestisi jälkeen.

        Voit nauraa ihan vapaasti, jos se sinua rauhoittaa ja parantaa itsetuntoasi!


      • Anonyymi

        KUULES NYT JOHNU: JOKAINEN MEISTÄ PAMIN KÄYTTÄJISTÄ TIETÄÄ ETTÄ SIITÄ TULEE AJAN KANSSA RIIPPUVAISEKSI,VAI LUULETKO MEITÄ TYHMMEMMÄKSI KUIN ITSE OLET!KUULE NIITÄ HAETAAN HÄTÄÄN EIKÄ NIIDEN RIIPPUVAISUUS RISKIÄ FUNTSIEN:JOKU ON HAUTOMASSA HYVÄSSÄ LYKYSSÄ ITSARIA JOS EI NIITÄ SAA, SIIHEN SÄ VARMAAN VALISTAISIT HÄNTÄ NIIDEN RIIPPUVAISUUS RISKEISTÄ?? VAI MEINAATKO ETTÄ PYYTÄISIN 10MG PAMEJA JA SITTEN LÄÄKÄRI SANOO ETTÄ NIISTÄ TULEE RIIPPUVAISEKSI; AI EN ENNENN TIENNYTKÄÄN IHANKO TOSI? EN OTAKKAAN NIITÄ MENEN MIELUMMIN OSTAMAAN PECTUS PASTILLEJA.


    • isolta annokselta

      Epilepsiakohtauksiin Diapam 10 mg saa käyttää korkeintaan 3 tabl. päivässä, vaikka kohtauksia tulisi enemmän kuin kolme. Siis 30 mg on maksimimäärä Diapamia päivässä epilepsianhoidossa.

      • Käytän Diapamia vain kolmen päivän aikana. Tuskin se riippuvutta aiheuttaa. Missä muuten lukee, että saa käyttää korkeintaa 3 tabl. päivässä/5 mg? En löytänyt moista ohjetta tohtori.fi. Oletko asiantuntija vain maallikko? Minulla ei ole mitään epilepsiaa.


      • ihme lääkkeitä
        hamalake kirjoitti:

        Käytän Diapamia vain kolmen päivän aikana. Tuskin se riippuvutta aiheuttaa. Missä muuten lukee, että saa käyttää korkeintaa 3 tabl. päivässä/5 mg? En löytänyt moista ohjetta tohtori.fi. Oletko asiantuntija vain maallikko? Minulla ei ole mitään epilepsiaa.

        saahan niitä syödä vaikka levytolkulla mutta seurauksista ei taas niin takuuta... uni nyt ehkä ensimmäisenä tulee..


      • Vain epin ohje
        hamalake kirjoitti:

        Käytän Diapamia vain kolmen päivän aikana. Tuskin se riippuvutta aiheuttaa. Missä muuten lukee, että saa käyttää korkeintaa 3 tabl. päivässä/5 mg? En löytänyt moista ohjetta tohtori.fi. Oletko asiantuntija vain maallikko? Minulla ei ole mitään epilepsiaa.

        Tuo saamani ohje (max. 30 mg/pv) on vain ja ainoastaan epilepsiakohtausten käyttöön liittyvä. En tiedä Diapamin muusta käytöstä mitään.Diapam 5 mg:n käytössä ei ole vastaavaa päiväkiintiötä (vrt. 30 mg) edes epilepsiassa. Olen täysin maaallikko. Olen saanut tiedot aikaisempien vuosien lääkäreiltäni.

        Aloittaja puhui 10 mg:n Diapamista, minkä mukaan vastasin hänelle. Monet alussa ihmettelivät aloittajan isoa päiväannosta, minkä takia otin vertailukohteeksi epilepsiakäytön.


    • Dia dam pam

      Diapam lääkettä käytetään esim. vaikeassa epilepsiakohtauksessa hyvinkin suuria määriä, että kohtaus loppuisi. Juoppohulluuteen käytetään vieläkin suurempia annoksia, että potilas rauhottuisi. Siinä lisätään 20 mg tunnin välein kunnes potilas nukahtaa.
      Parempi ettei sellainen ota kantaa joka ei ole asioista perillä.

      • johnu

        Näinhän se menee, että eri tarkoituksiin eri määrä. Itselle itsemurhayrityksessä otettujen neuroleptien aiheuttamaan kouristeluun annettiin jatkuvasti nestemäistä diapamia ilmeisesti aika isolla annoksella ja yritettiin siten saada uneen ja syke laskemaan. No eihän tuo toiminut, mutta tarkoitus tuokin.
        Ahdistukseen on itellä ollut pahimmillaan 10mg kuudesti päivässä ja sairaalassa sain seitsemän päivän aikana.


      • johnu
        johnu kirjoitti:

        Näinhän se menee, että eri tarkoituksiin eri määrä. Itselle itsemurhayrityksessä otettujen neuroleptien aiheuttamaan kouristeluun annettiin jatkuvasti nestemäistä diapamia ilmeisesti aika isolla annoksella ja yritettiin siten saada uneen ja syke laskemaan. No eihän tuo toiminut, mutta tarkoitus tuokin.
        Ahdistukseen on itellä ollut pahimmillaan 10mg kuudesti päivässä ja sairaalassa sain seitsemän päivän aikana.

        Siis seitsemän kappaletta päivän aikana ja hoito jatkui kuukausia.


    • Annoskoko illassa 3 x 10 mg. Joten kolmaosa.

      • psyk. opisk.

        Ihan ohjeen mukaan sulla menee.


      • johnu

        Juu, sitten ihan normaali.


    • petsku722

      Itse aloitin bentsojen syömisen 90 luvun alussa, jolloin niitäntetaan tämä typerä kaava, on hienoa et nämä bentsot on otettu tiukempaan kontrolliin varsinkin nuorten kohdalla, itsellä menee diapamia 30 mg vrk.Vaihdoin opamox 30 mg x3 diapamiin koska hyödyn itse enempi pienemmästä annoksesta diazepaamia,opamoxia on alettu käyttää enenpi sen turvallisuuden takia,se ei ole maksalle yhtä haitallinen kuin moni muu bentsodiatzepiini, Itse en nuku yll bentsoämainituilla lääkkeillä vaikka syöttäisivät lapiolla ja myös itsellä menee pitkävaikutteinen bentso ja lyhyt vaikutteinen nopeasti toimiva bentso nukkumiseen,en ota kantaa kenenkään annoksiin tai muihinkaan syihin miksi joku ottaa 3 pv.n vai 3 vuoden ajan,totuu, shan on se et lääkärit luulee et esimerkiksi mulla kun nyt syön aikani 30 mg diapamia vrk niin se jotenkin ei antaisi sille tarkoitettua tarkoitusta vaan menisin ja taas nostaisin annosta, ei kyllä se ajaa tarkoituksensa vaikka lääke ei päässä vihelläkkään tai silmät pyörisi päässä kuten joku asian ilmaisi, no joo mut tosi asia kuitenkin on se et 40 mg aletaan vierottaa ,eli jos rinnalla on muita tai vaikka opiaatti josta on päästävä eroon, niin avohoidossa on se sääntö jota ammatilaiset noudattava et nostetaan annos 40 mg ja aletaan sit siintä purkaa joko koko annosta alas esim 5 mg kk tai 2,5 mg tässä kuitenkin , faktaa toki tiedän itsekkin paljon lääkäreitä jotka kirjoittaa vaikka 90 mg itselläkin aikoinaan kun näitä rouskin, se nyt vaan on niin jos pärjää ilman näitä on se tietty parempi,ainahan on parempi olla vapaa kaikesta jos vaan mahdollista mut jos ei niin nykypäivänä ohjataan ihmiset heti jonkun a-klinikan tai mtt pakeille jos kysyt edes olisiko esimerkiksi diapamia vähän saatavilla. Muistaakseni seinäjoen tk,n ovessa lukee suoraan täältä ei määrätä minkään asteen pkv lääkkeitä, on vitun törkeetä tollainen jos ihminen on esim psykoosin partaalla tai saa kohtauksia tai on vetänyt piriä viikkotolkulla ja ei saa edes perhana tenoxia on se sitten luettavissa lehdistä kuinka joku tappoi jonkun täysin tuntemattoman tai apteekki ryöstetään juuri sen takia et noudatetaan näitä sairaita kaavoja kun nyt vaan sattuu olemaan ihmisiä joille näitä lääkkeitä on saatava pian, ei jouda aina odottamaan kuukautta et saat ajan jonnekkin mtt,hen ja kun saat sen sama tuttu tk lääkäri istuu siellä kirjoittamassa esim opamox respaa, on tää todella hauskaa, mut tsemppiä tälle joka tän ketjun aloitti, toivottavasti oli hyötyy, moni hakee bentsoja kouratolkulla kun joku läheinen kuolee, ei pitäisi moiseen syyhyn kirjoittaa ellei ole todella romahtamispisteessä ihminen, suru on osa elämää ja sureminen kuuluu meidän elämään, miksi siis turruttaa esim jonkun läheisen kuolema pillereillä. ? Kaikkea hyvää kaikille.

      • diazepam

        hämeenlinnan ja parolan lääkärit ei aNNA diapamia sanovat kaikki et jäät koukkuun ne varmaan myy ite muille kun ne kysyttyjä ,haluavat hillo apajille,


    • petsku7222

      pahoittelut virheistä joita on jostain syystä kasaantunut tekstiini :( olen ottanut vain aamu pamin joten en ole kirjoittanut sekaisin asiaa toivon et joku edes sen ymmärtää :D

    • petsku72222

      Mutta tosiaan kaikki ei voi tai nää nykyajan ihmelääkkeet ei vaan toimi vaan aiheutaa jopa pahempia viekkareita tai oireita kuin bentsot, lääkäreillä jotka valmistuu arvostan niitä jotka osaa käyttää omia aivojaan, ei esim en määrää koska se aiheuttaa riippuvuutta maailman typerin sana riippuvuus, heille ei opeteta et nää joita he määräävät ihmisille aiheiuttaa pahempaa riippuvuutta,suun kuivumista ja ties mitä eräs ystäväni otti lääkärin ohjeen mukaan ketipinoria yöksi 100 mg sai siintä unihalvauksen ei pystynyt liikkumaan ennen kuin lääkkeen teho heikkeni, kannattaa lukea googlesta esim ketipinorin vaarat jotk,a vasta nyt on todettu mirtaxapin ei ole uusi lääke mut nykyään kaikki tai lähes kaikki lääkkeet menee niiden vaikuttavan aineen mukaan, on upeita nimiä venlafaxin, ketiapin ym ym venlafaxinia en suosittele naapurin siallekkaan...

    • dl.holens

      Valvira on kaikille lekureille antanut "nootin" että ei kukaan kirjoittelisi bentzo-resp. Tämän on kertonut lääkäri itse. Vaan että he kirjoittaisivat näitä mirtoja ym. paskaa.

      • holisti4321

        Arvaa vaan että vituttiko kitua viekkareissa yli kuukauden ennen kuin sain toimivat lääkkeet oireisiin, määräsivät aikaisemmin vaan jotain psykoosi/masennus paskaa. No ompahan ainakin vieroitus oireet kärsitty rankemman kaavan mukaan ja vaikeat asiathan ovat kaikista opettavaisimpia/vahvistavimpia.


    • Helahoidot

      Jep, lääkäreiden nykyohjeistus on toinen ääripää. Bentsokielteisyys johtaa jo itsesyyttelyyn niille jotka niitä tarvitsevat ja käyttävät ohjeen mukaan. Bentsoilla on huonot puolensa, toleranssi nousee, riippuvuus, mutta tämä yksilöllistä. Jos kärsii helvetillisestä ahdistuksesta eikä mikään muu kertakaikkiaan auta, miksi niitä säästelemään?

      • haistakaapavittu

        Juuri siksi bentsot on tiukassa kun jotkut väärinkäyttävät niitä. Ja väärinkäyttäjien takia niitä oikeasti tarvitsevat eivät meinaa saada niitä kirveelläkään. Ei apteekki ole mikään vitun huumeluukku saatanan pellet!


      • haistakaapavittu kirjoitti:

        Juuri siksi bentsot on tiukassa kun jotkut väärinkäyttävät niitä. Ja väärinkäyttäjien takia niitä oikeasti tarvitsevat eivät meinaa saada niitä kirveelläkään. Ei apteekki ole mikään vitun huumeluukku saatanan pellet!

        Maniassa ollessani vedin kevyesti levyllisen 5mg diapameja... Kun kysyin psykiatrilta, eikö ne kannattais vaihtaa 10mg:sii ni vastaus oli: ”Ei, koska niillä on parempi katukauppa-arvo.”


      • Anonyymi

        katos joo nimenomaan ojeistuksen mukaan.Nytten sitten ihmetellään huumekuolemia kun ihmiset lääkitsevät itseänsä tor verkon avulla,kun lääkäri on sanonut soo soo bentsodiatsepiineista voi tulla riippuvaiseksi.


    • passsskavalvira

      Kaikki bentzot on alunperin valmistettu auttaakseen ihmisiä. Valvirassa vanhat gubet kukkahattutadit näitä määräyksiä tekevät=heillä ei ole ollut aikoin fyysistä kontaktia "kentällä".

    • jokujaskajokunen

      ite käytin mielialalääkkeitä 17vuotta.nykyisin ulkoilen kävellen pitkin poikin.ja lääkkeet on jäänyt taka alalle.reippailemalla saa pää happea ja tulee mukava olo.en ny sano että liikunta kaikkeen auttaa vaan mulle auttoi.

    • ketipinor-mies

      Keskustele lääkärin kanssa voiko Diapam lääkitysen korvata Ketipinor lääkityssellä.
      On paljon parempi vaihtoehto.
      Tehoaa varmasti kun vain on riittävä annostus,Max 1000mg/vrk.

      • Hei haloo!!! Diapam vs. Ketipinor... ihan eri lääkkeitä. Oikein syötynä oikeaan tarkoitukseen molemmat on ihan jees lääkkeitä, mut ketiapiini tekee ihmisestä ”porkkanan”. Molemmat ollu käytössä, joista pamit edelleen.
        Ketiapiinia suostuisin syömään ainoastaan erittäin syvän masennuksen tai tosi vauhdikkaan manian aisoihin saamiseksi. Muuten saa kyllä jäädä niille jotka kokee sen omaksi.


      • Anonyymi
        Bipolar82 kirjoitti:

        Hei haloo!!! Diapam vs. Ketipinor... ihan eri lääkkeitä. Oikein syötynä oikeaan tarkoitukseen molemmat on ihan jees lääkkeitä, mut ketiapiini tekee ihmisestä ”porkkanan”. Molemmat ollu käytössä, joista pamit edelleen.
        Ketiapiinia suostuisin syömään ainoastaan erittäin syvän masennuksen tai tosi vauhdikkaan manian aisoihin saamiseksi. Muuten saa kyllä jäädä niille jotka kokee sen omaksi.

        Bipolar82.Olet aivan oikeassa Diapam on vahvimasta pääastä oleva bentso niin kun Xanor.Sillä ei ole mitään tekemistä ketipnorin kanssa aivan eri lääke sukua. Jos on käyttänyt diapamia jonkun aikaa niin vaihto ketpnoriin voi olla ambulanssikeikka krampin takia ja miksi ihmeessä vaihtaa toimiva lääke ketipinoriin. Enhän mäkään vaihtaisi Mersua nyt Ladaan?


    • RyyppyVäiski

      Parin viikon juomaputken jälkeen 2x10mg diapamia. Olo tasottuu pikkuhiljaa, seuraavana päivänä riittää 1 kpl. Muuten en käytä.

      • Anonyymi

        Joo, krapulaan vetelen itsekin.
        Rankan putken jälkeen 3 vrk pameja.


      • Anonyymi

        Hyvä kukka auttaa paremmin muutaman bissen kanssa kunhan sama tahti ei ala jatkumaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kukka auttaa paremmin muutaman bissen kanssa kunhan sama tahti ei ala jatkumaan..

        Siis tarkoitan tohon edelliseen tarkennuksen, ettet ihastu siihen muutaman bissen jälkeisen jointin vaikutukseen koska se on tarkoitettu vaan kovaan krapulaan ja vapinaan!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe