Sanokaapas nyt hyvät miehet, että pitääkö oikeasti paikkansa se väite, että mies voi rakastua naiseen pelkästään ko naisen ulkonäön perusteella, niin, että naisen luonteella ei ole mitään väliä.
Siis että nainen voi olla suunnilleen minkälainen väkivaltainen psykopaatti tahansa, joka uhkaa miehen ja pariskunnan lasten henkeä ja voi vaikka toteuttaa aikeensa, mutta mies vain palvoo ja rakastaa häntä, koska kyseinen nainen on niin kaunis.
Jos näin on, niin vaikuttaa aika huonolta.
naisen ullkonäköön rakastuminen
21
992
Vastaukset
- PanoJussi
No kyllä kai tuo väite nyt jossain määrin pitää paikkaansa. Itse olen ainakin "rakastunut" kolmeen naiseen pelkästään heidän ulkonäkönsä ja olemuksensa perusteella. Mutta silti itse en puhuisi tässä yhteydessä vielä mistään rakastumisesta, vaan lähinnä voimakkaasta ihastumisesta. Se muuttuuko tuo ihastus sitten rakkaudeksi on sitten kiinni siitä mitä sillä naisella on siellä korvien välissä. Jos nainen on täysin hullu/psykopaatti/ylimielinen/töykeä yms. niin en kyllä usko että sellaiseen naiseen koskaan kykenisin rakastumaan, mutta tuosta kaikesta huolimatta voisin olla ihastunut hänen ulkonäköönsä ja ainakin haluta seksiä hänen kanssaan, jopa useita kertoja. Olen huomannut muutaman kerran sen että jotkin naiset sekoittavat tuon miehen ihastumisen ja halun saada seksiä naiselta siihen että mies olisi oikeasti rakastunut naiseen.
- Näin tänään
No ei sentään rakastua, mutta ihastua kylläkin. Ihan samoinhan se naisilla menee. Kun et tiedä ihmisestä mitään muuta kuin mitä näet, niin mihin muuhun muka voisit ihastua kuin ulkoiseen olemukseen? Onhan niitä naisiakin vaikka millä mitalla, jotka puhuvat "rakkaudesta ensi silmäyksellä". Sehän on täysin ulkoiseen olemukseen perustuva rakastuminen (tai siis ihastuminen).
On olemassa hyvä sanonta, joka menee suunnilleen näin:
"Kiinnostus herätetään ulkonäöllä, mutta lunastetaan luonteella."
Toisin sanoen siis mies (tai nainen) voi ihastua pelkkään ulkonäköön, mutta se ei pitkälle riitä, jos luonne on paska. Himo taas ei ole sama asia kuin rakkaus.- sdfsdfsdf
"Toisin sanoen siis mies (tai nainen) voi ihastua pelkkään ulkonäköön, mutta se ei pitkälle riitä, jos luonne on paska. Himo taas ei ole sama asia kuin rakkaus."
Jooh mutta ainahan on näitä varoittavia esimerkkejä eli ihmisiä, jotka antavat kohdella itseään kuin lattiamattoa tai jopa nyrkkeilysäkkiä. - osa on, osa ei
sdfsdfsdf kirjoitti:
"Toisin sanoen siis mies (tai nainen) voi ihastua pelkkään ulkonäköön, mutta se ei pitkälle riitä, jos luonne on paska. Himo taas ei ole sama asia kuin rakkaus."
Jooh mutta ainahan on näitä varoittavia esimerkkejä eli ihmisiä, jotka antavat kohdella itseään kuin lattiamattoa tai jopa nyrkkeilysäkkiä.Joo, ja niin on myös niitä jotka eivät osaa joustaa yhtään missään asiassa ja ovat siksi yksin. Ihmiset nyt vain ovat niin erilaisia yksiöitä että mitään asiaa ei voi yleistää koskemaan kaikki ihmisiä tai koko sukupuolta. Toinen tykkää olla kynnysmattona, toinen taas on kynnysmatto koska pelkää jäävänsä yksin ja kolmas taas tekee muista kynnysmattoja kun taas siitä iloa omaan kurjaan elämäänsä.
- Erään naisen vastaus
Melkein samaa mieltä minäkin.
Minun kohdallani laitan komeuden kyllä merkille ja kiinnostun, mutta ei komeus saa rakastumaan tai edes ihastumaan yksinään. Ihastumisen syntyyn liittyy minun kohdallani myös käytös ja luonne sekä arvot. Ihastuin juuri mieheen käytöksen perusteella, vaikka olin aiemmin jo pannut merkille hänen komeutensa. Vasta minua miellyttävä käytös laukaisi ihastumisen. Loppu eli rakastuminen riippuu siitä saanko vastakaikua, millainen miehen käytös on muissa tilanteissa ja erityisesti stressitilanteissa sekä hänen arvoistaan ja tietysti miten hoitaa asiansa. Jos nämä muut osatekijät ei nappaa, huomaa kehittäneensä haavekuvan ja kun se kuva särkyy, haihtuu rakastumisen tunnekin. Sitten vaan kärvistellään sen sydänsurun yli. Eli kyllä mun kohdalla se rakkaus taitaa olla ehdollista, ainakin joidenkin tärkeimpien kriteerien suhteen. Esimerkiksi jos mies löisi minua, juttu ja rakkaus loppuisi tasan siihen hetkeen ja tajuaisin, että totuus ei vastannut rakastetusta luotua mielikuvaa.
En ehkä olisi ihan yhtä ehdoton, jos toisen jo tuntee ja rakastaa häntä juuri hänen itsensä takia. Paitsi väkivallan suhteen. Tosin jo pitkään rakastaneena varmaan suurin osa pääkriteereistä hänen kohdallaan on jo täyttynyt. - Kyselenpä vaan
Erään naisen vastaus kirjoitti:
Melkein samaa mieltä minäkin.
Minun kohdallani laitan komeuden kyllä merkille ja kiinnostun, mutta ei komeus saa rakastumaan tai edes ihastumaan yksinään. Ihastumisen syntyyn liittyy minun kohdallani myös käytös ja luonne sekä arvot. Ihastuin juuri mieheen käytöksen perusteella, vaikka olin aiemmin jo pannut merkille hänen komeutensa. Vasta minua miellyttävä käytös laukaisi ihastumisen. Loppu eli rakastuminen riippuu siitä saanko vastakaikua, millainen miehen käytös on muissa tilanteissa ja erityisesti stressitilanteissa sekä hänen arvoistaan ja tietysti miten hoitaa asiansa. Jos nämä muut osatekijät ei nappaa, huomaa kehittäneensä haavekuvan ja kun se kuva särkyy, haihtuu rakastumisen tunnekin. Sitten vaan kärvistellään sen sydänsurun yli. Eli kyllä mun kohdalla se rakkaus taitaa olla ehdollista, ainakin joidenkin tärkeimpien kriteerien suhteen. Esimerkiksi jos mies löisi minua, juttu ja rakkaus loppuisi tasan siihen hetkeen ja tajuaisin, että totuus ei vastannut rakastetusta luotua mielikuvaa.
En ehkä olisi ihan yhtä ehdoton, jos toisen jo tuntee ja rakastaa häntä juuri hänen itsensä takia. Paitsi väkivallan suhteen. Tosin jo pitkään rakastaneena varmaan suurin osa pääkriteereistä hänen kohdallaan on jo täyttynyt."Minun kohdallani laitan komeuden kyllä merkille ja kiinnostun, mutta ei komeus saa rakastumaan tai edes ihastumaan yksinään."
Eli sinä et siis ole niitä naisia, jotka olisivat ihastuneet (tai muka rakastuneetkin) ensisilmäyksellä? Etkö edes teininä ihastunut yksinään ulkoiseen olemukseen? Luulenpa että aika iso osa ihmisistä teki niin teini-ikäisenä. - Hah !
Kyselenpä vaan kirjoitti:
"Minun kohdallani laitan komeuden kyllä merkille ja kiinnostun, mutta ei komeus saa rakastumaan tai edes ihastumaan yksinään."
Eli sinä et siis ole niitä naisia, jotka olisivat ihastuneet (tai muka rakastuneetkin) ensisilmäyksellä? Etkö edes teininä ihastunut yksinään ulkoiseen olemukseen? Luulenpa että aika iso osa ihmisistä teki niin teini-ikäisenä.No totta hemmetissä teininä on ihastuttu, kaikki ovat, ja liian moni on luullut sitä rakkaudeksi. Miten teini tietäisi em. asioiden eron, kun monet ns. aikuisetkaan eivät tiedä ?
- sdfsfsdf3r
"Siis että nainen voi olla suunnilleen minkälainen väkivaltainen psykopaatti tahansa, joka uhkaa miehen ja pariskunnan lasten henkeä ja voi vaikka toteuttaa aikeensa, mutta mies vain palvoo ja rakastaa häntä, koska kyseinen nainen on niin kaunis."
Tuollaisessa tilanteessa kyseessä on selvästi läheisriippuvaisuus tai jokin muu järjenköyhyys. - Mies1985
Miehet eivät odota naisen luonteelta yhtä paljon kuin naiset miehen. Miehelle enemmänkin kärjistetysti sanottuna riittää että nainen on vastaanottavainen, eli ei vastahakoinen. Naiset taas monesti sanovat miten kukaan mies ei ole niin komea että lähestyä itse kehtaisi, vaan miehen pitää jotenkin tehdä vaikutus että mies kiinnostaisi edes vähää.
Miehet näkevät koko ajan paljon omasta mielestään kauniita naisia ja naiset vain vähän omasta mielestään komeita miehiä joten se mahdollisuus että mies voisi 'rakastua' pelkän ulkonäön perusteella on suurempi kun miesten silmiin varmaan valikoituu myös enemmän niitä todella hyvännäköisiä, lähtökriteerien ollessa pienempiä.- ei siinä mitään
No ei se nyt ihan noin yksinkertaista ole. Miehen seksuaalisuus on enemmän visuaalista kuin naisen, joten keskimäärin miehet ihastuvat/rakastuvat naisen ulkonäköön enemmän kuin naiset miehen. Mutta naisen seksuaalisuus on enemmän henkistä kuin miehen, joten naiset ihastuva/rakastuvat miehen muihin ominaisuuksiin kuin ulkonäköön enemmän kuin miehet naisten.
- QuickSapphire
Ihmiset joille rakkaus = vahvahko ihastuminen voikin ajatella näin.
Omalla kohdallani rakkaus tarkoittaakin jotain.- alphauroo
Jos nainen on tarpeeksi kaunis niin se kompensoi niin voimakkaasti muut huonot ominaisuudet, että jos nainen nyt ei ihan täysin sekopää olisi niin kyllä hänet ottaisin. Tämä harmittaa itseäni kun olen niin vaativa naisen ulkonäön suhteen. En kertakaikkiaan pysty olemaan naisen kanssa, joka on ruma tai edes semisti ruma. Varsinkin kun itse olen ihan tavis. Mutta olen päättänyt, että jos ei sellaista naista osu kohdalle joka miellyttää silmää niin ollaan sitten ilman vaikka hamaan loppuun asti :(
- Niin varmasti
alphauroo kirjoitti:
Jos nainen on tarpeeksi kaunis niin se kompensoi niin voimakkaasti muut huonot ominaisuudet, että jos nainen nyt ei ihan täysin sekopää olisi niin kyllä hänet ottaisin. Tämä harmittaa itseäni kun olen niin vaativa naisen ulkonäön suhteen. En kertakaikkiaan pysty olemaan naisen kanssa, joka on ruma tai edes semisti ruma. Varsinkin kun itse olen ihan tavis. Mutta olen päättänyt, että jos ei sellaista naista osu kohdalle joka miellyttää silmää niin ollaan sitten ilman vaikka hamaan loppuun asti :(
Aivan niin. Joten hyvää loppuelämää sulle runkkaamisen lomassa.
- ...
Kyllä rakastun koska rakastun luonteeseen ja yleensä ihmisten luonne näkyy myös ulkonäössä.
- dgldöö
Miten se näkyy? Tarkoitat ehkä ilmeitä, hymyjä ja katseita?
- 4+10
Ei tietenkään.Ilkeään naiseen tuskin kukaan rakastuu vaikka tämä olisi miten kaunis.
- Niinpä niin.....
Väärin.. Eräs ystäväni on erittäin vaikea luonteinen nainen ja kaunis, mutta se luonne ei merkitse miehille mitään kun vastassa on ystäväni kaltainen kaunotar.
He kestävät hänen luonteensa: antavat pettämiset anteeksi, kiukuttelut, raivonpuuskat, pompottelun sekä sen että jos kaikki ei tapahdu kuten hän tahtoo niin silloin on piru irti. Silti miehet palvovat maata hänen allaan ja itkevät perään kun hän taas kerran jättää jonkun onnettoman juoksupojan jota on häikäilemättömästi käyttänyt vain hyväkseen. - eprpre
Niinpä niin..... kirjoitti:
Väärin.. Eräs ystäväni on erittäin vaikea luonteinen nainen ja kaunis, mutta se luonne ei merkitse miehille mitään kun vastassa on ystäväni kaltainen kaunotar.
He kestävät hänen luonteensa: antavat pettämiset anteeksi, kiukuttelut, raivonpuuskat, pompottelun sekä sen että jos kaikki ei tapahdu kuten hän tahtoo niin silloin on piru irti. Silti miehet palvovat maata hänen allaan ja itkevät perään kun hän taas kerran jättää jonkun onnettoman juoksupojan jota on häikäilemättömästi käyttänyt vain hyväkseen.No hän on ilmeisesti ystävilleen aivan erilainen? Et varmaan muuten hänen kanssaan aikaa viettäisi. Mistä tällainen "jakomielisyys" johtuu?
- Ihmeellistä on
Niinpä niin..... kirjoitti:
He kestävät hänen luonteensa: antavat pettämiset anteeksi, kiukuttelut, raivonpuuskat, pompottelun sekä sen että jos kaikki ei tapahdu kuten hän tahtoo niin silloin on piru irti. Silti miehet palvovat maata hänen allaan ja itkevät perään kun hän taas kerran jättää jonkun onnettoman juoksupojan jota on häikäilemättömästi käyttänyt vain hyväkseen.Ihmettelin samaa kuin edellinen: Miksi sinäkään haluat olla tuollaisen tyypin kanssa kaveri, jos hän on noin vaikealuonteinen ja inhottava? Onko hän niin suosittu/kaunis tms, että hengaatte kaikesta huolimatta hänen kanssaan?
Tulee mieleen ne nuoret naiset, jotka valikoivat jopa ystävänsä ulkonäön perusteella ja sitten ihmetellään kun ne puukottaa selkään, vamppaa toisen miehen jne.
- tähän---
on helppo vastata. Naisen kauneuteen kuuluu hyvin oleellisena osana kauniit kasvot joissa on nimenomaan myös kaunis ilme. Miehiin pettyneen katkeroituneen kyynistyneen naisen kasvoilla ei taasen ikinä tällaista ilmettä voi olla. Tällaisen naisen kasvoilta on kyllä luettavissa kaikki se paska jonka hän on miehiltä silmilleen saanut ja se ei ole kaunista katseltavaa.
- 21
Tätä tapahtuu koko ajan - molemmille sukupuolille. Toisen ulkonäkö tai status viehättää. Hyvin usein ihminen rakastuu toisesta luomaansa haavekuvaan, jolla ei ole paljoakaan yhteistä todellisen henkilön kanssa. Nainen voi otta kymmenenkin vuotta turpaan (hekisesti ja/tai fyysisesti) mieheltä, palvella häntä pyyteettömästi ja leikkiä kotia ennen kuin tajuaa, ettei sankarimies olekaan se ihminen, joksi hän tätä luulee. Luontoäiti tekee näinkin julmia temppuja varmistaakseen ihmiskunnan lisääntymisen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004363
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422016- 621687
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331363Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26923Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696