Mistä lähteä hakemaan syytä, kun valot toimii miten sattuu kärryssä?
Tehdastekoinen kärry, mutta pistokkeessa oli kyllä värikoodatut johdot toisin kuin netistä löytämissäni ohjeissa.
Joitain johtoja oli laitettu samaan napaankin.
Vaihdoin pistokkeen ja laitoin johdot näin.
1=keltainen
2=tyhjä
3=valkoinen
4=vihreä
5=ruskea
6=punainen
7=musta
Mutta osa valoista ei pala ollenkaan ja vilkuttaessa vilkuttaa kärry oikealle, kun auon vilkku on vasemmalle ja välillä vilkkuu eteen päin osoittavat valotkin lokasuojissa.
Polttimovikojakin voi olla, kun takavalot ei pala ollenkaan jne.
En ole ehtinyt kaikkea vielä tutkia.
Pakko kai nostaa kärry taljalla puomista ylös ja katsoa johdotus ja putsata kontaktit.
Peräkärryn valo-ongelmat
16
14118
Vastaukset
- ensin GND
Yleisin on maadoitusvika, jolloin vilkkuu mitä sattuu.
Tai sitten jotain ristissä, mutta se voi olla väärin myös auton puolella. - hohhoijakkaa
Käviköhän nyt niin, että ensin oli hapettumista johtuvia ongelmia kärryssä ja sitten menit muuttamaan johtojen paikkoja tietämättä mitä teet. Ei ne värit välttämättä ole tehdastekoisessa kärryssäkään aina samoin. Laita nyt kaikki johdot niin kuin ne olivatkin ja puhdista kaikki johtoliitokset ym kärrystä. Auton pistokkeen kunnon ja oikean kytkennän saa parhaiten tarkistettua vaikka jonkun kaverin varmasti toimivalla kärryllä.
- Maadoitusvaivoja?
Minä en muuta ole niille pistokkeen piuhoille muuta tehnyt kuin muuttanut ne tähän malliin.
http://koti.phnet.fi/konte/Kotisivut/vk_kytkenta.htm
Tuo on vetokoukun puoli, mutta ei tarvitse olla Einstein osatakseen soveltaa sen kärryn pistotulppaan.
Jaahas ja sinäkö olet sitä mieltä, että on olemassa monenkinlaisia eri standardeja olemassa?
Millaisiahan?
Aloin laittaa valoja kuntoon ja ensimmäisenä tietysti laitoin johdot oikein pistokkeessa.
Sitten aletaan tutkia pohjasta, miten piuhat siellä on ja hapettumat puhdistetaan.
Auton pistoke on kunnossa, se on testattu toisella kärryllä. - Maadoitusvaivoja?
Lisähuomautus.
Maadoitusvaivoja? kirjoitti:
Lisähuomautus.
Minulla oli noita vikoja jo uutena. Merkki oli ja on Muuli. Huolimatonta kasausta tehtaalla...
- vintsa sadalla
Maadoitusvaivoja? kirjoitti:
Minä en muuta ole niille pistokkeen piuhoille muuta tehnyt kuin muuttanut ne tähän malliin.
http://koti.phnet.fi/konte/Kotisivut/vk_kytkenta.htm
Tuo on vetokoukun puoli, mutta ei tarvitse olla Einstein osatakseen soveltaa sen kärryn pistotulppaan.
Jaahas ja sinäkö olet sitä mieltä, että on olemassa monenkinlaisia eri standardeja olemassa?
Millaisiahan?
Aloin laittaa valoja kuntoon ja ensimmäisenä tietysti laitoin johdot oikein pistokkeessa.
Sitten aletaan tutkia pohjasta, miten piuhat siellä on ja hapettumat puhdistetaan.
Auton pistoke on kunnossa, se on testattu toisella kärryllä.Ainakin Din ja nato. Sit oli joku saksalaisniminen. Ja on varmaan muitakin.
- Dindindin
vintsa sadalla kirjoitti:
Ainakin Din ja nato. Sit oli joku saksalaisniminen. Ja on varmaan muitakin.
Millainen on natostandardi?
Tai joku muu? - Maadoitusvaivoja?
vintsa sadalla kirjoitti:
Ainakin Din ja nato. Sit oli joku saksalaisniminen. Ja on varmaan muitakin.
Tuossa kärryssä nyt kuitenkin oli tehtaan jäljiltä haalistunut tarra puomissa, jonka huomasin vasta nyt.
Ja siinä on kuvattu avauksessa esittämäni kytkentä.
Seuraavaksi tutkitaan loppupään kytkentä, kun alkupää on saatu kuntoon ja valot toimii edelleenkin miten sattuu. - Mutu-ukko
vintsa sadalla kirjoitti:
Ainakin Din ja nato. Sit oli joku saksalaisniminen. Ja on varmaan muitakin.
Islantilaisilla on ihan oma tapansa kytkeä johdot myös.
Ceylonilaiset kuulema käyttävät pelkästään oransseja johtoja ja varmaan jossain käytetään muunkin värisiä. - vintsa sadalla
Dindindin kirjoitti:
Millainen on natostandardi?
Tai joku muu?Tietty väri tiettyyn napaan, iha niiku DIN-kytkennässäkin.
- Näinkö?
vintsa sadalla kirjoitti:
Tietty väri tiettyyn napaan, iha niiku DIN-kytkennässäkin.
- Anonyymi
Maadoitusvaivoja? kirjoitti:
Lisähuomautus.
Ainakin kahdet eri värikoodit löytyy, katsotaan maahantuojan/valmistajan sivuilta värit oikein...
Seuraavaksi aletaan tekemään kaikki uudelleen...
Koska on ominpäin sotkettu keskenään standardi ristiinkytkentä, vaikka vika on vain huono kontakti
- Hapantunut
En ole nähnyt yhtään pistoketta joka ei olisi enemmin tai vähemmin hapettunut. Toimii uutena 3 vuotta ja sitten se taistelu alkaa. Tuli kuukausi sitten kolme vuotta vanhaksi kärry ja nyt vasemmalle vilkkuu kärryn taka parkki heikosti ja kärryn etu parkki voimakkaasti ja tempo on rivakka. No avasin lampun , kaikki oli kuin uutta. Avasin pistokkeen vähän ruuvit ruosteessa mutta tiukasti kiinni.
Otin Kärryn lampun takaa pistokkeen irti, ei vaikuttanut yhtään mitään muuta kuin takalammpu pimeni täysin, edelleen kärryn etu parkki vilkkui kuin olisi itse vilkku kyseessä. Tempo edelleen vilkussa rivakka. Kääk Kääk ?!! Nyt lamppu takaa kiinni ja piuha paikalleen. ???? Vika pitää olla ??
Auton pistorasiassa, VAI . Ilman perävaunun pistoketta auto toimii moitteetta. Mitä voi vaikuttaa
pistokkeen laitto paikalleen joka on kunnossa????!!!!! Pe???. Veikkaisin, maadotusta puuttuu,
Onko Onko JOHDOSSA vika kuin NOKIALLA konsanaan. Pitää hankkia kokonaan uudet valot ja kaikki koko kärryyn johtoineen päivineen , Tämän kanssa menee hermot. Mistä tekisi 13 X 1 m2 johtoa. Kärri kun on 13 piikki järjestelmä kuten autokin. Kaikki pelasi ihan hyvin ennen tätä päivää
mutta ilta päivällä ei enää pelannut, ei pelannut, ei. Olen varma että ei pelaa huomennakaan eikä ylihuomenna jolloin pitäisi katsastaa kärry. Pitää kai lainata kärry katsastusta varten mutta mistä.
Olisiko jollakin tiedossa kärry jossa valot pelaa ja jota voisi lainata jotta saisi omaan kärryyn leiman.- fkjsdklfkllkdskl
Kokeile ensihätään puhdistaa sähköpistokkeen navat jollain pienellä teräsharjalla sekä autosta että kärrystä. Katso että pistoke on muutenki puhdas.
Jos kärrystä löytyy joku maadoituspiste, irrota ja puhdista se ruosteesta ja hapettumista niin että pinnat ovat varmasti kirkkaita. Kiinnitä sitten maadoituspiste siihen ja vetäise vaikka kotelonsuoja-ainetta liitoksen päälle estämään ruostuminen ja hapettuminen jatkossa.
Jos ei auta, sitten pitää katsella kaikki lamput ja johdot kärrystä läpi onko siellä joku johto hankautunut puhki ja ottaa runkoon kiinni tms. - dklfjsdklfkdsklj
fkjsdklfkllkdskl kirjoitti:
Kokeile ensihätään puhdistaa sähköpistokkeen navat jollain pienellä teräsharjalla sekä autosta että kärrystä. Katso että pistoke on muutenki puhdas.
Jos kärrystä löytyy joku maadoituspiste, irrota ja puhdista se ruosteesta ja hapettumista niin että pinnat ovat varmasti kirkkaita. Kiinnitä sitten maadoituspiste siihen ja vetäise vaikka kotelonsuoja-ainetta liitoksen päälle estämään ruostuminen ja hapettuminen jatkossa.
Jos ei auta, sitten pitää katsella kaikki lamput ja johdot kärrystä läpi onko siellä joku johto hankautunut puhki ja ottaa runkoon kiinni tms.Ehkä jotain elektroniikan kontaktipintojen puhdistusainetta voisi kokeilla myös. Samantyylistä vaivaa on vanhemmissa pelikonsoleissa ja tietokoneissa jotka käyttää pelimoduuleja, kontaktipinnat hapettuvat aikaa myöten ja rupeaa ilmaantumaan mitä ihmeellisimpiä häiriöitä ja sekoilua kunnes kontaktipinnat puhdistetaan.
- Thule.1300
dklfjsdklfkdsklj kirjoitti:
Ehkä jotain elektroniikan kontaktipintojen puhdistusainetta voisi kokeilla myös. Samantyylistä vaivaa on vanhemmissa pelikonsoleissa ja tietokoneissa jotka käyttää pelimoduuleja, kontaktipinnat hapettuvat aikaa myöten ja rupeaa ilmaantumaan mitä ihmeellisimpiä häiriöitä ja sekoilua kunnes kontaktipinnat puhdistetaan.
"Ehkä jotain elektroniikan kontaktipintojen puhdistusainetta"
-Jep!
Kerran kiroilin ihan vastaavasti pimeinä olleiden valojen kanssa. Jossain kohtaa piti lopettaa ja lopuksi pistin pistokkeiden ja vastarasian (Thulessa perälauta on irrotettava ja saa syöttönsä 7-napaisen pistorasia/pistotulppasysteemin kautta) kunnolla märäksi CRC Contactilla. Seuraavana päivänä ihme oli tapahtunut: Valot oli ilmestyneet yön aikana.
Wurthilla on kanssa vastaavaa kontaktispraytä. Ihan ekaksi mielestäni kannattaa suihkuttaa pistotulpppa ja auton pistorasia. Sen jälkeen irti kiinni - irti - kiinni useita kertoja. Varsinkin talven tai kesän jäljiltä monasti auttaa pelkkä pistotulpan rassaaminen.
Seuraavaksi pistotulppa auki ja liitosten tsekkaus. Varsinkin Abiko-tyyppiset on pahuksen herkkiä huonolle kontaktille.
Sama juttu siellä; kontaktispraytä liittimiin ja rassaukset päälle.
Tulla mainittu maadoituksen "syyllisys" silloin kun valot on ihan järjettömät pitää useimmiten paikkansa.
-Lupaan tulla mukaan joukkokanteeseen kaikkia ryöstäjä-tyyppisiä kytkentöjä käyttäviä trailerivalmistajia vastaan ; - "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan493202Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282919- 1212336
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111346
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802